Daarom zal de mannenpil echt een uitkomst zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat vind ik juist krom, de man heeft er geen invloed op hoe goed de vrouw met haar anticonceptie om gaat. Hij kan haar hooguit op haar woord geloven en zelf zijn condooms checken.
Mag hopen dat je toch wel enig idee hebt van het aantal kinderen dat mannen ongewenst krijgen ondanks dat ze er alles aan hebben gedaan om dat van te voren te voorkomen. Veel vrouwen zijn gewoon psycho en/of aso. Helaas is het juist dat soort mens dat zich vaker voortplant.
Overigens zijn minstens net zo veel manen pschyo en/of aso, de wereld zit gewoon vol met domme mensen.
Ik denk dat je het niet moet zien als een kindje. Dat maakt al verschil.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:39 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap het wel, een kindje aborteren lijkt me een vreselijk iets om te ondergaan.
Wat een flauwekul. Van neuken kunnen kinderen komen, dat weten mannen ook. Dan moet de man ook opletten, het is niet alleen de verantwoording van de vrouw. Sta er als man dan maar op dat er een condoom wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:56 schreef netflanders het volgende:
Wel grappig om te zien dat mannen bij een verschil van mening sowieso de sjaak zijn. In het geval dat de vrouw het houdt terwijl zij het niet willen betaalt hij 18 jaar lang een deel van zijn loon, en in het andere geval verliest hij het ongeboren vrucht waar hij van houdt.
Als ik een man was zou ik massaal een mannenrechtenorganisatie oprichten. Waarom jullie zo mak zijn in deze verdorven gefeminiseerde maatschappij is mij een raadsel.
Dus het is niet alleen de verantwoording van de vrouw, totdat er ineens een beslissing gemaakt mag worden? Hoezo krom? Je gaat nu alleen uit van het scenario waarin de man het kind kwijt wil en de vrouw niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Van neuken kunnen kinderen komen, dat weten mannen ook. Dan moet de man ook opletten, het is niet alleen de verantwoording van de vrouw. Sta er als man dan maar op dat er een condoom wordt gebruikt.
De eindbeslissing ligt bij de vrouw ja. Baas in eigen buik.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:03 schreef netflanders het volgende:
[..]
Dus het is niet alleen de verantwoording van de vrouw, totdat er ineens een beslissing gemaakt mag worden? Hoezo krom? Je gaat nu alleen uit van het scenario waarin de man het kind kwijt wil en de vrouw niet.
Drogredenering. Dan zouden mannen ook niet op hoeven komen voor de financiële verantwoordelijkheden wanneer de tegenovergestelde beslissing gemaakt wordt met hetzelfde argument; baas van eigen bankrekening. Vrouw had er immers alles aan kunnen doen om niet zwanger te worden, toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De eindbeslissing ligt bij de vrouw ja. Baas in eigen buik.
Ja, ik weet niet of ik daar rationeel genoeg voor zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet moet zien als een kindje. Dat maakt al verschil.
goed verwoord.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nou, wat ik zeg:
"Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Vrouwen ontnemen dat dan van een man, doordat hij een kind krijgt op een moment dat hij nog helemaal niet klaar is om het zelf te verzorgen, of met een meisje/vrouw waar hij helemaal niet 'gelukkig getrouwd' mee zal zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen."
Dat speelt nog steeds mee.
Veel mannen komen hun financiele verplichtingen ook niet na als ze ongewenst vader worden. Ik snap niet precies wat je punt is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:08 schreef netflanders het volgende:
[..]
Drogredenering. Dan zouden mannen ook niet op hoeven komen voor de financiële verantwoordelijkheden wanneer de tegenovergestelde beslissing gemaakt wordt met hetzelfde argument; baas van eigen bankrekening. Vrouw had er immers alles aan kunnen doen om niet zwanger te worden, toch?
Nu ben ik expres heftige stellingen aan het aanvoeren. Ik wil echter enkel aantonen dat veel redeneringen over de verantwoordelijkheden van mannen krom zijn. Immers, het argument "zij zijn ook verantwoordelijk!" wordt alleen aangevoerd in het geval dat dit ongunstig uitkomt voor de man. Wel verantwoordelijk, maar niets in te brengen. Zo werkt het nergens.
Mwaw, is dat echt zo'n grote kans? Het is een fractie minder dan de betrouwbaarheid van de pil, maar bij de pil zijn er veel meer factoren die de werking kunnen verminderen, fouten zijn dus veel makkelijker gemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar als een vrouw de pil niet wil/kan gebruiken is de kans ineens wel reeel.
Ik dacht 1-2% ofzo?
The perfect use fail rate is nog steeds ongeveer 2% per jaar wordt geschat door onderzoekers, heb ik niet zelf bedacht ofzo.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Mwaw, is dat echt zo'n grote kans? Het is een fractie minder dan de betrouwbaarheid van de pil, maar bij de pil zijn er veel meer factoren die de werking kunnen verminderen, fouten zijn dus veel makkelijker gemaakt.
Snap niet zo goed waarom er bij dit soort discussie's altijd zoveel gewicht gelegd wordt op condooms die niet 100% veilig zouden zijn(vooral niet als je dan naar de perongelijk zwanger topics kijkt waar door de massa gesteld wordt dat die pil zo zwaar betrouwbaar is).
Ook als je bedpartner geen eigen voorbehoedsmiddel gebruikt is een condoom verdomde veilig, net zo veilig als wanneer je bedpartner wel de pil goed gebruikt en je geen condoom gebruikt.
Paarsgepunte lans die te puntig is, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:52 schreef Gray het volgende:
Hoe kan een condoom, bij goed gebruik, niet 100% veilig zijn?
Het is afhankelijk van het piltype ergens net onder of rond de 1%, de 2% van een condoom is echt niet zoveel verschil.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
The perfect use fail rate is nog steeds ongeveer 2% per jaar wordt geschat door onderzoekers, heb ik niet zelf bedacht ofzo.
http://www.contraceptivet(...)traceptive-efficacy/
http://www.sho-me.nhs.uk/(...)tion-comparison.aspx
Dat betekent dat per jaar van de 100 vrouwen die alleen een condoom gebruiken (bij correct gebruik, bij incorrect gebruik ligt dat veel hoger) 2 vrouwen zwanger worden.
Bij gebruik van een combinatiepil ligt dat percentage ongeveer op 0.3%, dat is toch wel een stukje veiliger wat betreft kansen op zwangerschap.
Dat die ondanks netjes omdoen e.d. toch scheurt bv.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:52 schreef Gray het volgende:
Hoe kan een condoom, bij goed gebruik, niet 100% veilig zijn?
Snap je niet wat die twee procent betekent?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is afhankelijk van het piltype ergens net onder of rond de 1%, de 2% van een condoom is echt niet zoveel verschil.
En dan moet je ook het nog eens niet opmerken en gewoon lekker doorneuken en precies op dat moment vruchtbaar zijn. Het is niet bij een keertje schieten standaard raak.
Dus als bij 2% het condoom faalt, bij hoeveel leidt dat dan tot een ongewenste zwangerschap? Dat is vele malen lager dan die 2%.
Dan is het toch geen correct gebruik (aangenomen dat met het condoom zelf in goede staat is)?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat die ondanks netjes omdoen e.d. toch scheurt bv.
Niet iedereen gebruikt hem goed. Bij goed gebruik kan er dan ook niets misgaanquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan is het toch geen correct gebruik (aangenomen dat met het condoom zelf in goede staat is)?
Mijn punt inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet iedereen gebruikt hem goed. Bij goed gebruik kan er dan ook niets misgaan
Incorrect gebruik van de pil verminderd de betrouwbaarheid maar maakt hem niet 100% onbetrouwbaar. Dus zelfs bij incorrect gebruik van de pil is de kans dat, zowel de pil als het condoom op hetzelfde moment falen en dat dit dan ook nog eens gebeurt tijdens de vruchtbare periode van de vrouw 0,000000000001%.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:40 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja en de man moet ook even goed in kunnen schatten of de vrouw wel eerlijk is daarover en zich goed heeft ingelezen in correct pilgebruik. Niet zulke slimme, zieke en/of slordige vrouwen vallen dan eigenlijk al af voor seks, want je kan er gewoon niet vanuit gaan dat dit goed zal gaan. Discriminazi wel, maar better safe than sorry hè.
[..]
Ken een geval van een kerel die zijn vriendin overtuigde om het kind toch te baren. Zij heeft zich daarna volledig terug getrokken en hij voedt het kind alleen op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |