abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150642882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:48 schreef Sarasi het volgende:
Als ik per ongeluk zwanger zou raken, zou ik het laten weghalen. En op dat moment zou de man daar vrij weinig over te zeggen hebben. Maar daar ben ik ook heel eerlijk in.
Dit. Gelukkig is mijn vriend het daar wel mee eens.
pi_150643741
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:12 schreef zoetepopcorn- het volgende:

[..]

Ja stem een eind weg dan. Je houd een vrouw niet tegen als ze het kind niet wilt.
Dan kan ze het nog steeds afstaan bij de geboorte.
Ура для россии
pi_150644012
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:08 schreef Sarasi het volgende:
Nee. Dat heeft hij niet. En als iemand het er niet mee eens is dat ik het weg zou halen, moet hij maar geen seks hebben met mij. :W
Nou heb ik best wel vaak seks gehad in mijn leven, maar ik ben nog nooit een vrouw tegengekomen die vooraf zei: "moet je luisteren Kingstown, als ik onverhoopt zwanger word van onze neukpartij straks, dan laat ik het wegahlen. Dat je het alvast even weet". Of is dat tegenwoordig wel gebruikelijk onder jongeren?
pi_150644100
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:51 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

De geboorte is juist het pijnlijke stuk waar ik absoluut geen zin in heb. Nog afgezien van de dikke enkels, de misselijkheid, de dikke buik en het kind zelf natuurlijk. No way dat ik dat negen maanden ga doen, gehecht ga raken waardoor het afstand doen van alleen maar erger en moeilijker wordt. Waarom zou ik dat doen omdat een vent z'n kind wil? Dan maakt hij maar een kind met iemand die het wel wil. Ik zou ook niet willen dat dat kind opgroeit in de wetenschap dat z'n moeder 'm niet wilde.
Your opinion of me is none of my business.
pi_150644167
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nou heb ik best wel vaak seks gehad in mijn leven, maar ik ben nog nooit een vrouw tegengekomen die vooraf zei: "moet je luisteren Kingstown, als ik onverhoopt zwanger word van onze neukpartij straks, dan laat ik het wegahlen. Dat je het alvast even weet". Of is dat tegenwoordig wel gebruikelijk onder jongeren?
Hangt er vanaf of je een ONS doet of niet denk ik, maar een ONS kom je daarna toch niet meer tegen dus die zal het nooit weten als je het laat weghalen. En ja, in een (beginnende) relatie maak ik dat heel snel duidelijk.
pi_150644549
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vrij snel in een relatie weten hoe de ander denkt over hoe gaan we om met een "ongelukje"vind ik toch vrij logisch.
Anders is het toch niet zonder condoom en aan mijn kant andere anticonceptiemiddelen(dus bij ook maar enige twijfel ook MAP ofzo), de kans op zwangerschap is dan zo klein dat ik die wel weg durf te wuiven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_150645079
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:08 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee. Dat heeft hij niet. En als iemand het er niet mee eens is dat ik het weg zou halen, moet hij maar geen seks hebben met mij. :W
Deze redenering (die ik op zich prima kan volgen) geeft wel aan dat er een probleem in dit soort situaties zit.

De vrouw bepaalt, de man moet volgen. In jouw situatie is dat met name een morele discussie, andersom (vrouw wil kind houden, man niet) zitten er nog veel meer consequenties aan vast die voor de man dan erg ongunstig zijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_150645227
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:27 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Deze redenering (die ik op zich prima kan volgen) geeft wel aan dat er een probleem in dit soort situaties zit.

De vrouw bepaalt, de man moet volgen. In jouw situatie is dat met name een morele discussie, andersom (vrouw wil kind houden, man niet) zitten er nog veel meer consequenties aan vast die voor de man dan erg ongunstig zijn.
Ik neem aan dat het voor de gemiddelde mens vrij normaal is om in een relatie wel over dit soort dingen te praten en tot overeenstemming(of uit elkaar gaan) te komen.
Zo ongunstig is dit niet, het is alleen iets waarbij je moet zorgen dat je op 1 lijn met een partner zit, een belangrijk iets wat je mee moet nemen als je een relatie vormt.

Daarnaast neem ik aan dat als het om een los sekscontact gaat de man ook wel begrijpt dat een baby daaraan overhouden niet echt de bedoeling is(vind vrouwen die een onverhoopt kind dan zouden houden ook een beetje raar). Bij onveilige seks vind ik dan wel weer dat iemand zo dom is geweest ook maar op de blaren moeten zitten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_150645645
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het voor de gemiddelde mens vrij normaal is om in een relatie wel over dit soort dingen te praten en tot overeenstemming(of uit elkaar gaan) te komen.
Zo ongunstig is dit niet, het is alleen iets waarbij je moet zorgen dat je op 1 lijn met een partner zit, een belangrijk iets wat je mee moet nemen als je een relatie vormt.

Daarnaast neem ik aan dat als het om een los sekscontact gaat de man ook wel begrijpt dat een baby daaraan overhouden niet echt de bedoeling is(vind vrouwen die een onverhoopt kind dan zouden houden ook een beetje raar). Bij onveilige seks vind ik dan wel weer dat iemand zo dom is geweest ook maar op de blaren moeten zitten.
Ik ben het met je eens, maar er zijn best veel vrouwen in deze situatie die het niet weg willen laten halen. Zo gewoon is abortus nu ook weer niet, zelfs niet in Nederland.

Met de gedachte achter de blaren kan ik ook wel leven, maar dat neemt niet weg dat de beslissing aan 1 kant ligt en de lange termijn gevolgen aan 2 kanten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_150646479
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:27 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet waar. Ik bepaal, ja, maar door dat uit te spreken geef ik de man de keuze om wel of niet dat risico te lopen. Zoals je als man ook kunt zeggen het alleen met condooms te doen, of het juist alleen zonder te doen, en de vrouw daarna alsnog kan kiezen wel of niet met hem naar bed te gaan. Beiden zijn verantwoordelijk. Als man kun je er ook over beginnen met een vrouw voor je het bed induikt natuurlijk.
pi_150656993
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:06 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Dan moet jij geen seks hebben met mannen. Man heeft gewoon stemrecht in dit soort beslissngen
:') dat is wel heel simpel gedacht.

zoals gezegd zou zoiets belangrijks voor de seks besproken moeten worden en niet pas bij het "oeps ik ben zwanger-gesprek." Dat is rijkelijk te laat.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 15 maart 2015 @ 12:16:01 #37
441565 zoetepopcorn-
you're amazing
pi_150658184
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:51 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Wie gaat z'n kind nou afstaan. Als ik kinderen neem wil ik er ook diegene zijn die er voor zorgt.
  Moderator / Miss SHO zondag 15 maart 2015 @ 12:18:01 #38
22592 crew  Ole
pi_150658242
TS moet ook zijn eigen maatregelen nemen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_150658795
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:12 schreef erodome het volgende:
Vrij snel in een relatie weten hoe de ander denkt over hoe gaan we om met een "ongelukje"vind ik toch vrij logisch.
Anders is het toch niet zonder condoom en aan mijn kant andere anticonceptiemiddelen(dus bij ook maar enige twijfel ook MAP ofzo), de kans op zwangerschap is dan zo klein dat ik die wel weg durf te wuiven.
Jij kunt je vast nog wel de topicreeks herinneren van dat meisje wat ongewenst zwanger was geworden en uiteindelijk abortus heeft laten plegen, ondanks dat ze vooraf met haar vriend had afgesproken om het kind te houden. Niet zolang geleden. Afgezien van wel of geen trol zegt het me dus eigenlijk niet zoveel wat mensen vantevoren afspreken.

Op het moment van afspreken zal het ongetwijfeld allemaal gemeend zijn, maar als het daadwerkelijk zover is, dan komen er zoveel emoties en andere gevoelens vrij die men voorheen niet kende dat er eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen is wat je gaat doen als je in die situatie terecht komt. Dan is het moment waarop je in alle rust met elkaar daarover iets afgesproken hebt vooral theoretisch en rationeel en dat staat haaks op de nieuwe situatie.

Beetje wat men in de politiek afdoet als "voortschrijdend inzicht" en "met de kennis van nu" wanneer men van mening veranderd. Overigens heb je best gelijk dat het logisch is om er iets over af te spreken, maar zegt het dus weinig en kan het ook tot serieuze issues leiden als de 1 zich wel en de ander zich niet aan de gemaakte afspraak wil houden.
pi_150660572
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, dat heeft hij niet. Dat is heel simpel en daar ben ik heel eerlijk in, hij kan het ermee eens zijn of mee oneens zijn, maar ik laat het weghalen. Daar heb ik zijn toestemming niet voor nodig.
Jouw lichaam, jouw keuze. :)
pi_150660611
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

"per ongeluk" zwanger raken :')
Wat is dit dan voor debiele opmerking. :') Pil en condoom zijn niet 100% veilig.
pi_150661123
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij kunt je vast nog wel de topicreeks herinneren van dat meisje wat ongewenst zwanger was geworden en uiteindelijk abortus heeft laten plegen, ondanks dat ze vooraf met haar vriend had afgesproken om het kind te houden. Niet zolang geleden. Afgezien van wel of geen trol zegt het me dus eigenlijk niet zoveel wat mensen vantevoren afspreken.

Op het moment van afspreken zal het ongetwijfeld allemaal gemeend zijn, maar als het daadwerkelijk zover is, dan komen er zoveel emoties en andere gevoelens vrij die men voorheen niet kende dat er eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen is wat je gaat doen als je in die situatie terecht komt. Dan is het moment waarop je in alle rust met elkaar daarover iets afgesproken hebt vooral theoretisch en rationeel en dat staat haaks op de nieuwe situatie.

Beetje wat men in de politiek afdoet als "voortschrijdend inzicht" en "met de kennis van nu" wanneer men van mening veranderd. Overigens heb je best gelijk dat het logisch is om er iets over af te spreken, maar zegt het dus weinig en kan het ook tot serieuze issues leiden als de 1 zich wel en de ander zich niet aan de gemaakte afspraak wil houden.
Heb je de rest van haar topics gelezen? Het is namelijk wel weer een bepaald type... Als het al geen trol is.

Er valt wel degelijk een zinnig woord over te zeggen en voor het gros van de mensen die normaal is is dat geen enkel probleem.
De meeste problemen zie ik bij mensen die niet tot overeenstemming kunnen komen en dan toch verder gaan samen. De zij wil een kind, hij niet gevallen bv. Waarbij beiden weten hoe de ander erin staat en dat gewoon een onoverkomelijk probleem is dat op ten duur onhoudbaar wordt.
pi_150661468
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:56 schreef erodome het volgende:
Heb je de rest van haar topics gelezen? Het is namelijk wel weer een bepaald type... Als het al geen trol is.
Zeker heb ik de rest ook gelezen. Mede daarom ook mijn toevoeging "afgezien wel/geen trol".
Bij dat soort topics check/lees ik sowieso meerstal eerst de pohi. Het was vooral bedoelt als voorbeeld om aan te geven dat het niet ongebruikelijk is dat mensen van gedachten veranderen als iets niet meer theoretisch is, maar praktijk.

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:56 schreef erodome het volgende:
Er valt wel degelijk een zinnig woord over te zeggen en voor het gros van de mensen die normaal is is dat geen enkel probleem.
De meeste problemen zie ik bij mensen die niet tot overeenstemming kunnen komen en dan toch verder gaan samen. De zij wil een kind, hij niet gevallen bv. Waarbij beiden weten hoe de ander erin staat en dat gewoon een onoverkomelijk probleem is dat op ten duur onhoudbaar wordt.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat me er meer om dat je vooraf van alles af kunt spreken en op 1 lijn kan zitten, maar dat je daar bij ingrijpende gebeurtenissen imo vaak weinig aan hebt. Juist omdat het ingrijpend is kan je mening (compleet) veranderen en als dat bij 1 van beiden het geval is en bij de ander niet, dan heb je dus een probleem. Ook als je (om in jouw woorden te spreken) met normale mensen van doen hebt.
pi_150661735
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zeker heb ik de rest ook gelezen. Mede daarom ook mijn toevoeging "afgezien wel/geen trol".
Bij dat soort topics check/lees ik sowieso meerstal eerst de pohi. Het was vooral bedoelt als voorbeeld om aan te geven dat het niet ongebruikelijk is dat mensen van gedachten veranderen als iets niet meer theoretisch is, maar praktijk.
Zo gebruikelijk is dat dus niet, dat denk ik dan. Ik ken echt geen enkel geval ervan.
Wel van stellen waarbij bv zij wel heel graag kinderen wil en hij niet, dat dat uitloopt in een nare breuk jaren laten, of een man die schoorvoetend toegeeft, of ineens perogelijk toch een kind, of 2.

Hoeveel gevallen ken jij dat er van gedachten werd veranderd? En dat het dus geen gevalletje van eigenlijk geen overeenkomst was?

quote:
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat me er meer om dat je vooraf van alles af kunt spreken en op 1 lijn kan zitten, maar dat je daar bij ingrijpende gebeurtenissen imo vaak weinig aan hebt. Juist omdat het ingrijpend is kan je mening (compleet) veranderen en als dat bij 1 van beiden het geval is en bij de ander niet, dan heb je dus een probleem. Ook als je (om in jouw woorden te spreken) met normale mensen van doen hebt.
Nou ja, heb het al vaker gezegd, maar ik denk dat het best handig zou zijn als dit vastgelegd kan worden. Zodat als je een serieuze relatie hebt deze afspraak op papier komt(of alleen indien geen kind de afspraak is), dat daar een mogelijkheid voor is.
Dat is natuurlijk het stuk waarbij de man het kwetsbaarste is, in een serieuze relatie is het nu eenmaal de praktijk dat de vrouw verantwoordelijk is voor de anticonceptie, je toch samen zonder condoom wil op ten duur(de vrouw net zo goed meestal).
Dan mag het van mij best zo zijn dat er dus een afspraak op papier is die niet eenzijdig veranderd kan worden, dat als de vrouw dan toch onverhoopt zwanger zou worden de man geen verantwoordelijkheid draagt als de vrouw dat kind dan toch wil houden. Dus ook geen financiele verantwoordelijkheid.

Ik denk dat je daarmee de schrijnende gevallen vrijwel uit kan sluiten, het geeft duidelijkheid voor beide partners, zekerheid voor beide partners.
Dan blijven alleen de mensen over die gewoon echt domme fouten maken, dus mensen die niet goed hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat die op de blaren moeten zitten vind ik niet verkeerd, een beetje een stok achter de deur om na te blijven denken is niet heel verkeerd.
pi_150661837
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zelfs als je van gedachten verandert op het moment zelf, heeft het nut om het er vooraf over te hebben. Dan weet je namelijk dat hij iets anders van je verwacht en kun je daar rekening mee houden.
pi_150662554
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:18 schreef erodome het volgende:
Hoeveel gevallen ken jij dat er van gedachten werd veranderd? En dat het dus geen gevalletje van eigenlijk geen overeenkomst was?
In mijn directe vrienden/kennissen/bekenden kring niet. Daarvoor ben ik te oud en spelen dat soort issues helemaal niet meer. Bij kinderen van bovengenoemde groep dan weer wel. Dochter van vriendin is ook ongepland zwanger geworden en riep ook altijd dat als er "een ongelukje" zou gebeuren dat ze het weg zou halen. Vriendlief was het daarmee eens. Ze heeft het uiteindelijk behouden en is nu moeder. Vriendlief was het daar niet mee eens. Vergeet niet dat als het gebeurt, dat het voornamelijk de groep tieners/twintigers betreft en daarvan zijn de hersenen nou eenmaal vaak nog niet volgroeid plus dat een stuk maturiteit daar vaak nog ontbreekt. Klinkt generaliserend, maar you get the picture hoop ik.

quote:
Nou ja, heb het al vaker gezegd, maar ik denk dat het best handig zou zijn als dit vastgelegd kan worden. Zodat als je een serieuze relatie hebt deze afspraak op papier komt(of alleen indien geen kind de afspraak is), dat daar een mogelijkheid voor is.
Dat is natuurlijk het stuk waarbij de man het kwetsbaarste is, in een serieuze relatie is het nu eenmaal de praktijk dat de vrouw verantwoordelijk is voor de anticonceptie, je toch samen zonder condoom wil op ten duur(de vrouw net zo goed meestal).
Dan mag het van mij best zo zijn dat er dus een afspraak op papier is die niet eenzijdig veranderd kan worden, dat als de vrouw dan toch onverhoopt zwanger zou worden de man geen verantwoordelijkheid draagt als de vrouw dat kind dan toch wil houden. Dus ook geen financiele verantwoordelijkheid.
Ik snap waar je heen wilt en er valt ook wel wat voor te zeggen, maar het staat heel ver af van hoe ik zelf in het leven sta. Kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks zou hebben ondertekend in de periode dat ik zelf nog in die fase zat.
quote:
Dan blijven alleen de mensen over die gewoon echt domme fouten maken, dus mensen die niet goed hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat die op de blaren moeten zitten vind ik niet verkeerd, een beetje een stok achter de deur om na te blijven denken is niet heel verkeerd.
Wie tref je daar het meeste mee? Wat heeft een kind wat ongewenst is door 1 van de ouders eraan dat zijn ouders bestraft worden voor hun domme fouten? Ik zie die winst niet echt. Daarnaast zijn er een groep mensen die niet na kunnen denken en waarvan je iets wil wat je niet van ze kan verwachten. Beetje alsof je tegen iemand in een rolstoel zegt dat hij maar mee moet gaan doen aan de 110 meter hordenlopen.
pi_150662933
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In mijn directe vrienden/kennissen/bekenden kring niet. Daarvoor ben ik te oud en spelen dat soort issues helemaal niet meer. Bij kinderen van bovengenoemde groep dan weer wel. Dochter van vriendin is ook ongepland zwanger geworden en riep ook altijd dat als er "een ongelukje" zou gebeuren dat ze het weg zou halen. Vriendlief was het daarmee eens. Ze heeft het uiteindelijk behouden en is nu moeder. Vriendlief was het daar niet mee eens. Vergeet niet dat als het gebeurt, dat het voornamelijk de groep tieners/twintigers betreft en daarvan zijn de hersenen nou eenmaal vaak nog niet volgroeid plus dat een stuk maturiteit daar vaak nog ontbreekt. Klinkt generaliserend, maar you get the picture hoop ik.
Ik snap wat je bedoeld, maar juist in die groep is het belangrijk dat er vooral bij de mannen eens wat extra besef in dat koppie geramd wordt. Dat van seks kindertjes kunnen komen en dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Ach, het wordt gewoon hoog tijd voor de "mannenpil".

Ik ken dit trouwens ook niet van de groep jongeren, ken eigenlijk alleen maar een paar gevallen van onder verdachte omstandigheden ineens zwanger worden.

quote:
Ik snap waar je heen wilt en er valt ook wel wat voor te zeggen, maar het staat heel ver af van hoe ik zelf in het leven sta. Kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks zou hebben ondertekend in de periode dat ik zelf nog in die fase zat.
Als een man er echt zo mee zit dat er een ongelukje kan gebeuren en dat hij dus verantwoordelijk gesteld wordt zou zo'n afspraak op papier toch niet echt de moeite moeten zijn.
Vind het een beetje apart dat er aan de ene kant gezegd wordt het is zo oneerlijk, maar als er dan mogelijkheden zijn is het teveel moeite. Je kan niet alles hebben in het leven, wil je echt perse geen verantwoordelijkheid voor een kind die je niet wilde dan zal je daar moeite voor moeten doen.

quote:
Wie tref je daar het meeste mee? Wat heeft een kind wat ongewenst is door 1 van de ouders eraan dat zijn ouders bestraft worden voor hun domme fouten? Ik zie die winst niet echt. Daarnaast zijn er een groep mensen die niet na kunnen denken en waarvan je iets wil wat je niet van ze kan verwachten. Beetje alsof je tegen iemand in een rolstoel zegt dat hij maar mee moet gaan doen aan de 110 meter hordenlopen.
Voor degene die geen moeite willen doen blijft het gewoon zoals het is, voor degene die wel die moeite willen doen is er extra zekerheid voor beiden.
Ik zie gewoon niet zoveel andere mogelijkheden, niet zonder dat het erg vatbaar is voor misbruik. Heb bv mensen horen zeggen dat een man tot 3 maanden zwangerschap gewoon moet kunnen kiezen, maar dat geeft veel extra onzekerheden en gedoe. Gewoon een afspraak op papier als men afspreekt dat er geen kinderen gewenst zijn levert veel minder gedoe op, levert duidelijkheid en rust.

Mensen die niet na kunnen denken, tja, die zullen er altijd zijn, maar waarom die niet ook een duwtje in de goede richting geven en dus ook de mogelijkheid bieden om dit makkelijk en netjes te regelen?
pi_150683838
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

ooit gehoord van gelijkheid?
Alleen wanneer het ze uitkomt. _O-
  maandag 16 maart 2015 @ 20:28:32 #49
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150711452
-edit: nee

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 16-03-2015 20:43:51 ]
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_150712642
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:45 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Alleen wanneer het ze uitkomt. _O-
Er is geen sprake van gelijkheid als een van de twee personen zwanger is en moet bevallen en de ander niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')