+1quote:Op donderdag 2 april 2015 17:28 schreef videonatic het volgende:
Je operating system op een SSD gaat je het meest helpen.
In iTunes de titel selecteren, "rechtermuisknop" gebruiken om het menu te tonen, daarin staat de optie Toon in Finder. Die selecteren, dan wordt de finder geopend en wordt het desbetreffende bestand getoond. Dat bestand naar je mail slepen of via de deelknop naar mail sturen.quote:Op woensdag 8 april 2015 03:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand een idee hoe je een spraakopname kan overzetten via itunes op een mail of zo?
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik heb besloten om en een ssd te nemen en het geheugen te upgraden. Aangezien ik nogal twijfelde over een fusiondrive of de hdd vervangen door een ssd, ben ik eerst voor het geheugen gegaan. Dat maakt al zo'n verschil (een foto opent gewoon meteen als je er op kliktquote:Op donderdag 2 april 2015 17:22 schreef Mula het volgende:
Ik heb een mac mini (eind 2012-model) die ik graag wil upgraden. Ik twijfel alleen wat te doen.
Oh ben heel benieuwd! Had tijdje terug een NAS gekocht en inmiddels nieuwe Macbook, dus dacht, mooi dan kan ik mijn oude iMac uit gebruik halen (traag, langzaam, loopt regelmatig vast) en al die foto's en library's op de NAS zetten. No go dus met iPhoto las ikquote:Op woensdag 8 april 2015 18:23 schreef Q. het volgende:
10.10.3 is uit, met de nieuwe Photo's app. Weg met dat brakke iPhoto.
staat zelfs op de NOS-sitequote:Op woensdag 8 april 2015 18:23 schreef Q. het volgende:
10.10.3 is uit, met de nieuwe Photo's app. Weg met dat brakke iPhoto.
Tja. Pro-Apple daar.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
staat zelfs op de NOS-sitehttp://nos.nl/artikel/202(...)nieuwe-foto-app.html
quote:
Moet er ook erg aan wennen. Zo op eerste gezicht vind ik het nog geen verbetering, maar misschien heeft het tijd nodig. Ben nog niet overtuigd.quote:Op donderdag 9 april 2015 04:28 schreef Agiath het volgende:
Oh, moest de mac nog even opnieuw opstarten voordat het werkte.. Wel beetje raar nog steeds..
Pff geen idee, hier loopt het als poep door een gansquote:Op vrijdag 10 april 2015 14:42 schreef Accursius het volgende:
Weet iemand hier waarom office voor de mac zo ongelofelijk traag werkt? Ik heb een macbook pro met 8GB ram en 256GB SSD maar echter soepel loopt het allemaal niet. Helemaal vergeleken met Pages.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: nu geeft ie opeens aan dat ik 580mb vrij heb, vreemd.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2015 09:03:31 ]
Is d'r niks vergelijkbaars te vinden op de ipad?quote:Op zaterdag 11 april 2015 09:03 schreef yupyup het volgende:
Even aan iTunes op de computer hangen, dan zie je dat balkje.
mov is een container waar verschillende codecs in kunnen zitten. Als de codec niet werkt in QuickTime gaat het converteren.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:40 schreef YuckFou het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom m'n Mac telkens als ik een mov open die eerst wil converteren ipv direkt afspelen? Ik dacht dat mov/quicktime native Apple was en gelijk speelde, maar dat doet íe dus niet...anyone knows why??
bij de Apple store, ~100 euro inclusief installatie.quote:Op zondag 12 april 2015 11:19 schreef Stienn het volgende:
Ik heb een MacBook Pro eind 2011, en sinds kort gaat m'n accu nog maar net 2 uur mee. Nu zou ik deze graag willen vervangen omdat ik me hier steeds meer aan stoor. Waar kan ik het beste een accu kopen?
hier de stats van de accu op dit moment:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 april 2015 09:01 schreef andreas612 het volgende:
Hoe kan ik mijn storage capacity checken op m'n ipad 4? Hij runt ios 8. Als ik naar instellingen > algemeen ga heb ik alleen het kopje 'opslag'. Waarbij 'in gebruik' en 'beschikbaar' niet klikbaar zijn. Alleen 'beheer opslag' is klikbaar. Kan me nog herinneren bij vorige versies dat je zo'n balkje kreeg waarbij je precies kon zien welk soort de meeste ruimte in nam (foto's, muziek, apps. e.d.). Maar kan dat menu nu nergens meer vinden.
M'n ipad zit ook in een keer helemaal vol. Ik heb 0 bytes aan vrije ruimtewellicht heb je last van dezelfde bug als ik had. Verwijderde foto's komen in een map 'recent verwijderd' en ios gooit deze map na een maand leeg. Heel leuk maar dat leeggooien werkt met de bug niet. Al je verwijderde foto's blijven onzichtbaar op je ios-device staan en je opslag loopt vol zonder dat je weet waarom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: nu geeft ie opeens aan dat ik 580mb vrij heb, vreemd.
Oplossing: zet de datum handmatig een maand terug, leeg handmatig de 'recent verwijderd'-map in foto's. Herhaal tot ongeveer een jaar terug dat ios 8 uit kwam.“Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
En dan zeggen ze dat het bij apple altijd 'gewoon werkt'quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:50 schreef n8n het volgende:
[..]
wellicht heb je last van dezelfde bug als ik had. Verwijderde foto's komen in een map 'recent verwijderd' en ios gooit deze map na een maand leeg. Heel leuk maar dat leeggooien werkt met de bug niet. Al je verwijderde foto's blijven onzichtbaar op je ios-device staan en je opslag loopt vol zonder dat je weet waarom.
Oplossing: zet de datum handmatig een maand terug, leeg handmatig de 'recent verwijderd'-map in foto's. Herhaal tot ongeveer een jaar terug dat ios 8 uit kwam.
Hoe geeft dit geen overzicht? Je weet immers precies wat ruimte inneemt. Met een balkje waar op staat wat voor soort media ruimte inneemt, heb je juist geen overzicht. Weet je nog niet om welke app het gaat.quote:Op zaterdag 11 april 2015 09:01 schreef andreas612 het volgende:
Als ik op 'beheer opslag' klik krijg ik alleen een lijst met apps gesorteerd op grootte, dit geeft dus geen enkel overzicht.
Ik zat ook flink te tieren, vrij lomp deze actiequote:Op dinsdag 21 april 2015 15:32 schreef andreas612 het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat het bij apple altijd 'gewoon werkt'naja, ik ga van 't weekend er wel even mee aan de slag
Dat is ook wel een heel mooi apparaat!quote:Op woensdag 22 april 2015 11:34 schreef HeatWave het volgende:
Zo, broertje ook over, na weken gehannes met PC's die vastliepen etc maar een Mac pro (2008) bij hem neergezet, dual quad core xeon en 16GB ram, werkt als een tierelier, 10 min met zijn Canon en Photos gewerkt en hij is om.
Zeker, ik heb zelf de 2010 versie met 96GB staanquote:Op woensdag 22 april 2015 11:43 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Dat is ook wel een heel mooi apparaat!
Wow, dat zijn wel machines die beide veel gekost gekost hebbenquote:Op woensdag 22 april 2015 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zeker, ik heb zelf de 2010 versie met 96GB staan. SSD erin, 3x3TB en een GTX 770 en je kan echt prima vooruit met zo'n relatief oude bak nog...
Voor mij niet gelukkig, zijn pas vervangen door nieuwe Pro'squote:Op woensdag 22 april 2015 12:54 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Wow, dat zijn wel machines die beide veel gekost gekost hebben
Ik werk nog met een Macbook unibody 2.0 Ghz dualcore, 4gb ddr3 en 120GB SSD maar zelfs die photoshopt nog prima. De accu is wel aan vervanging toe
Ik heb echt geen idee meerquote:Op woensdag 22 april 2015 14:03 schreef Zspirit het volgende:
Oh nice hoor, mag ik vragen hoeveel je ongeveer kwijt was voor de dual quad core xeon en 16GB ram? Ik ben op zoek naar een apple als desktop. Heb altijd windows desktops en apple laptops gehad. Nu wil ik toch gaan overstappen op een apple desktop echter heb ik dan liever gewoon een losse 'pc' omdat ik de rest al heb. Hoe mooi die imacs ook zijn ik moet op mijn budget letten
Wat is er erg aan? Verdomd handig als je al je foto's in de iCloud hebt staan.quote:
En werkt ook gewoon prima, zoals ik zie, net mijn broertje aan de Mac geholpen en die was eigenlijk meteen om door Photos.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat is er erg aan? Verdomd handig als je al je foto's in de iCloud hebt staan.
Het is vervelend dat je nu een floating window hebt voor de informatie van de foto ipv gewoon een vast paneel aan de rechterzijde.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat dus sowieso niet omdat ik niet 100GB aan foto's in iCloud wil hebben, de extra functionaliteit biedt mij niks maar zou me wel geld kosten.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Bij mij is Photos dus niet snellerquote:Op donderdag 23 april 2015 12:15 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
iPhoto was juist supertraag. En Photos is retesnel bij mij.
Met een photolibrary van dik 900GB niet handigquote:Op donderdag 23 april 2015 12:02 schreef Q. het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 april 2015 11:34 schreef HeatWave het volgende:
Zo, broertje ook over, na weken gehannes met PC's die vastliepen etc maar een Mac pro (2008) bij hem neergezet, dual quad core xeon en 16GB ram, werkt als een tierelier, 10 min met zijn Canon en Photos gewerkt en hij is om.
quote:Op donderdag 23 april 2015 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En werkt ook gewoon prima, zoals ik zie, net mijn broertje aan de Mac geholpen en die was eigenlijk meteen om door Photos.
Misschien kan je nog één keer uitleggen wat je broertje nou precies heeft...quote:Op donderdag 23 april 2015 15:39 schreef HeatWave het volgende:
Nou heeft mijn broertje 2 x quad core Xeon, 2 disks in RAID en 16GB tot zijn beschikking, dan werkt Photos wel lekker.
Prima hoor, zie boven.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:42 schreef andreas612 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Misschien kan je nog één keer uitleggen wat je broertje nou precies heeft...
Ja, die zijn idd ook prima te "hacken" kan je ook evt de CPU's nog van upgraden als je echt wil. Maar een fatsoenlijke videokaart erbij en het is echt een prima bak nog.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:23 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hier staat nog een Mac Pro uit 2006, met SSD en 11gb RAM, werkt nog als een tierelier! Draait nu Mavericks maar Yosemite kan ook, al vind Apple dat dat niet kan. Questie van andere videokaart en twee bestanden in de installatie vervangen.
Niet lief, wel grappigquote:Op vrijdag 24 april 2015 13:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het, prima in character, enorm infantiel.
Hmm. Eens een poging gevenquote:Op zondag 26 april 2015 11:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
Wat is jullie default browser? Ik ben serieus verbaasd hoe goed en snel Opera for Mac is. Een soort van Chrome dat geen CPU opslurpt.
Vuurvosquote:Op zondag 26 april 2015 11:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
Wat is jullie default browser? Ik ben serieus verbaasd hoe goed en snel Opera for Mac is. Een soort van Chrome dat geen CPU opslurpt.
Inderdaad verbazingwekkend snel, veel sneller nog dan Chrome bij mij.quote:Op zondag 26 april 2015 11:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
Ben ik nu gek of waarom vind ik Opera niet in de App Store voor OSX?quote:Op zondag 26 april 2015 11:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
Dan hebben ze hem niet ingediend gok ik, kan je gewoon downloaden op hun sitequote:Op zondag 26 april 2015 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik nu gek of waarom vind ik Opera niet in de App Store voor OSX?
Snap jequote:Op zondag 26 april 2015 12:43 schreef davedavy het volgende:
[..]
Inderdaad verbazingwekkend snel, veel sneller nog dan Chrome bij mij.
In Word:quote:Op zondag 26 april 2015 15:47 schreef Accursius het volgende:
Hoe zet ik woordafbreking aan/uit in office for mac? Kan het nergens vinden
Gevonden bedanktquote:Op zondag 26 april 2015 16:02 schreef NedKelly het volgende:
[..]
In Word:
Ga naar Opmaak en dan Alinea. In venster wat opent Tekstdoorloop kiezen en dan onderaan Niet Afbreken aanvinken.
Overigens heb ik dat nooit aangevinkt staan en toch breekt ie niet af. Kan ook te maken hebben met het kiezen van tekst links uitlijnen ipv tekst uitvullen (die icoontjes zitten bij centreren)
Safari, en als ik inderdaad iets van Flash of Java nodig heb is 't Chrome omdat dat daar standaard zit ingebakken. Maar zal Opera dan zeker ook eens proberen, bedankt voor de tipquote:Op zondag 26 april 2015 11:17 schreef Vaatwastablet het volgende:
Is toch ook niet zo gek als er in die 13" geen echte videokaart zit?quote:Op zondag 26 april 2015 21:59 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik kom er net achter dat de MacBook Pro (15-inch, Late 2008) met zijn Nvidia GeForce 9600M GT eigenlijk beter De Sims 4 kan draaien dan een MacBook Pro (13-inch, Late 2011). Had ik om heel eerlijk te zijn niet verwacht
Nieuwer is dus niet altijd beter, zo blijkt.
[..]
You were correct!quote:Op woensdag 29 april 2015 13:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Kort testje. Kijk vanaf nu niet meer naar het logo van je Apple product, en scroll ook niet naar boven in dit topic en vul dit in.
http://gnodevel.ugent.be/memory-logo/
Er zijn zelfs mensen die hier heel boos om worden.quote:Op vrijdag 24 april 2015 13:49 schreef Saninl het volgende:
Als heftige Apple gebruiker kan ik hier toch wel om lachen
[ afbeelding ]
http://www.nu.nl/internet/4037308/google-neemt-apple-in-zeik.html
Dit was echt heel makkelijk als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Kort testje. Kijk vanaf nu niet meer naar het logo van je Apple product, en scroll ook niet naar boven in dit topic en vul dit in.
http://gnodevel.ugent.be/memory-logo/
Ja, die zijn er. icam volgens mij. Op mijn mac staat iig het programma icamsource en ik weet 99% zeker dat die app mijn webcam doorstuurt naar een app op mijn iphone.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:33 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraagje: zijn er apps voor de iPhone waarmee je de webcam van je iMac kunt gebruiken? Stel dat je je webcam richt op je baby die ligt te slapen, dat je die dan via je webcam in de gaten kunt houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |