Het visgraatmodel wordt o.a. op de werkvloer gebruikt om de oorzaak van ongelukken vast te stellen en daarop actie te ondernemen, maar in dit verhaal zijn er zoveel onbekende factoren, naast natuurlijk een paar bekende factoren, maar of die de oplossing van het mysterie dichterbij brengen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
IekarO. Die wel een goed doordacht verhaal had opgeschreven.
Maar daarna ontstond wat onenigheid over de verdere uitwerking ervan. En over de vraag of de naam visgraatmodel wel of niet van toepassing was op zijn manier van denken.
Ik denk dat de inhoud van een rugzak langer heel blijft als de drager de meeste klappen opvangt. Vooral als die rugzak boven drijft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Flash floods kunnen heel verraderlijk zijn, maar door zo'n smalle en ondiepe rivier word je overal tegenaan gesmakt. Je houdt dat niet een rugzak puntgaaf.
Ik zie de noodzaak ook niet?
Nou ja, op zich kun je dat model gewoon invullen, maar het zal nooit precies aangeven wat er is gebeurd. Het wordt gebruikt bij ongelukken waarbij je precies weet wat er uiteindelijk is gebeurd. Het is eigenlijk "stroomafwaartse" logica, niet "stroomopwaarts". Reductie, niet inductie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:50 schreef Physsic het volgende:
Toen nog niet echt duidelijk was wat een vissengraatmodel precies is, reageerde er een aantal wel enigszins enthousiast.
Misschien is het geen verkeerd idee om toch alle (harde) feiten op chronologische volgorde te zetten en dan vanuit daar voorzichtig beginnen met het noemen van de mogelijkheden (wat er kan zijn gebeurd). Dan heb je altijd een basis (de feiten), waar je op kan terugvallen.
Hoe stel je je dat voor?? 15 km lang door een rivier met stenen en Lisanne valt de meeste klappen op (1 klapje is genoeg om die zonnebrilletjes te breken), maar de rugzak komt wonderwel aan, heeft alleen "wat sleepsporen"...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk dat de inhoud van een rugzak langer heel blijft als de drager de meeste klappen opvangt. Vooral als die rugzak boven drijft.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de schrijver niet meteen een geschikte tussenkop kon bedenken en het woord 'hoppa' als placeholder heeft gebruikt. En het daarna is vergeten...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Begrijpt iemand de term "Hoppa" in dit bericht:
http://nieuws.thepostonli(...)or-tragisch-ongeluk/
Nee, wrs is het toch een beetje dat de schrijver denkt die gasten toveren een konijn uit hun hoge hoed. Maar je kunt het altijd vragen aan Bas Paternotte, vermoed ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:55 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat de schrijver niet meteen een geschikte tussenkop kon bedenken en het woord 'hopla' als placeholder heeft gebruikt. En het daarna is vergeten...
Dat is een belangrijk punt dat voor mij onduidelijk blijft. Aanvankelijk was het opvallend gebruik van de telefoons voor de ouders aanleiding om te denken dat er sprake zou kunnen zijn van een misdrijf. Echter, sinds FvdG terugkwam met zijn ravijnhypothese, is over die telefoons met geen woord meer gerept.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het visgraatmodel wordt o.a. op de werkvloer gebruikt om de oorzaak van ongelukken vast te stellen en daarop actie te ondernemen, maar in dit verhaal zijn er zoveel onbekende factoren, naast natuurlijk een paar bekende factoren, maar of die de oplossing van het mysterie dichterbij brengen?
Ik bedoel leuk en aardig om vast te stellen dat 1) iemand niet kan verdwalen en dat dus 2) het ongeluk vrij snel kwam en 3) wrs doordat de dames in een ravijn oid flikkerden, maar wat doe je dan met het gebruik van de mobieltjes tot wat was het 11 april? Dan moet je, vind ik, daar ook een verklaring voor geven. Of ja gewoon uitspreken dat ze daar gewond en wel 10 dagen gelegen hebben en uiteindelijk stierven.
Zit je nou mijn teksten te veranderen???quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima, ga lekker met het orakel vissengraatjes eten jongen.
Ik zie nu dat ik een zin heb weggehaald die er voor de duidelijkheid wel in had gemoeten. Mijn bedoeling was namelijk ook niet om dat vissengraatmodel te gebruiken, maar daardoor kwam ik juist op het idee om wel de feiten vast te leggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, op zich kun je dat model gewoon invullen, maar het zal nooit precies aangeven wat er is gebeurd. Het wordt gebruikt bij ongelukken waarbij je precies weet wat er uiteindelijk is gebeurd. Het is eigenlijk "stroomafwaartse" logica, niet "stroomopwaarts". Reductie, niet inductie.
Maar goed, je kunt het dus wel doen, zijn best veel factoren bekend.
Als je dat zo beschrijft zie je Lisanne dan afdalen in de rivier met de rugzak op haar rug.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk dat de inhoud van een rugzak langer heel blijft als de drager de meeste klappen opvangt. Vooral als die rugzak boven drijft.
Moet dat niet zijn deductie i.p.v. reductie?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, op zich kun je dat model gewoon invullen, maar het zal nooit precies aangeven wat er is gebeurd. Het wordt gebruikt bij ongelukken waarbij je precies weet wat er uiteindelijk is gebeurd. Het is eigenlijk "stroomafwaartse" logica, niet "stroomopwaarts". Reductie, niet inductie.
Maar goed, je kunt het dus wel doen, zijn best veel factoren bekend.
Niet alleen voor de ouders volgens mij. Als ik dit stukje tekst mag geloven (ja ja, ik weet het, de Televaag)..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is een belangrijk punt dat voor mij onduidelijk blijft. Aanvankelijk was het opvallend gebruik van de telefoons voor de ouders aanleiding om te denken dat er sprake zou kunnen zijn van een misdrijf. Echter, sinds FvdG terugkwam met zijn ravijnhypothese, is over die telefoons met geen woord meer gerept.
Tussen haakjes: ongeveer een half jaar geleden heb ik een scenario bedacht dat het telefoongebruik kan verklaren (zonder misdrijf).
Geweldig! Ik had dat artikel nog niet gezien. En zelfs in pdf-vorm. Heldinquote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet alleen voor de ouders volgens mij. Als ik dit stukje tekst mag geloven (ja ja, ik weet het, de Televaag)..
http://simpar.info/phocad(...)20oktober%202014.pdf
vonden de NFI'ers die informatie ook op z'n minst verdacht. En zij hebben meer info dan wij.
Zoiets: de draagster is overleden. De rugzak is lichter en komt dus bovendrijven.quote:
Het was geen goedkoop Hema-rugzakje, weten we nu. Hij kan wel een klap absorberen.quote:15 km lang door een rivier met stenen en Lisanne valt de meeste klappen op (1 klapje is genoeg om die zonnebrilletjes te breken), maar de rugzak komt wonderwel aan, heeft alleen "wat sleepsporen"...
Dat staat er los van. Er kan iets totaal anders met K. gebeurd zijn.quote:En dat broekje ook? Kris ook meegesleurd, door dezelfde of een andere flash flood?
Mooi verslag inderdaad. Wel wat telegraaf-trucs, zoals dat kopje Prostitutie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet alleen voor de ouders volgens mij. Als ik dit stukje tekst mag geloven (ja ja, ik weet het, de Televaag)..
http://simpar.info/phocad(...)20oktober%202014.pdf
vonden de NFI'ers die informatie ook op z'n minst verdacht. En zij hebben meer info dan wij.
Gelukkig dan weer geen theorieën over orgaanhandel.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mooi verslag inderdaad. Wel wat telegraaf-trucs, zoals dat kopje Prostitutie.
En dan die kop: iPhone door iemand anders dan K. gebruikt! ...tja, door L. natuurlijk...
Dan ken je de OP toch minder goed dan ik dachtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geweldig! Ik had dat artikel nog niet gezien. En zelfs in pdf-vorm. Heldin
In een snelstromende rivier? Je wordt alle kanten op geslingerd. Heb je wel es geraft?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:14 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zoiets: de draagster is overleden. De rugzak is lichter en komt dus bovendrijven.
Een klein klapje misschien. Maar al die stenen in de rivier, dat overleven die delicate spulletjes niet.quote:Het was geen goedkoop Hema-rugzakje, weten we nu. Hij kan wel een klap absorberen.
15 km lijkt mij overigens ook onwaarschijnlijk.
Maar dat broekje, hoe komt dat daar dan?quote:Dat staat er los van. Er kan iets totaal anders met K. gebeurd zijn.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dan ken je de OP toch minder goed dan ik dacht![]()
Er stond in oktober al een link naar dat artikel in.
Maar we hadden hem nog niet in pdf-vorm
Haha. Denk je een beetje om je hart!quote:
Jazekerquote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:23 schreef El_Matador het volgende:
In een snelstromende rivier? Je wordt alle kanten op geslingerd. Heb je wel es geraft?
Aliens, chupacabra's, door de rivier meegevoerd... Alles blijft mogelijk als je aanneemt dat ze gescheiden geraakt zijn.quote:Maar dat broekje, hoe komt dat daar dan?
Die noodzaak is er niet. En ik denk ook dat ze daarheen is gelopen. → Zie mijn scenario van 8 augustus.quote:Ik snap de noodzaak niet om Lisanne (met of zonder rugzak) 15 km in de rivier te zien meegesleept worden? Waarom kan ze niet gewoon daarheen gelopen zijn, in al die dagen?
Was die voet echt afgebroken, of misschien alleen losgelaten? (Want hoe zit dat normaal nou eigenlijk vast? Op dezelfde manier als de bekken?)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 04:32 schreef El_Matador het volgende:
http://laestrella.com.pa/(...)cion-errada/23802908
El criminólogo Octavio C dice que ‘es raro’ encontrar un pie cortado por el tobillo con la bota puesta. Estas no son cosas de la naturaleza. ¿Cómo terminan juntos los huesos en el banco de arena?, se pregunta. La probabilidad de que eso pase es muy remota, respondió.
De acuerdo con el análisis de C, ‘también resulta curioso que todos los huesos aparezcan en el mismo sitio. Puede ser que el asesino trató de picarlas’ (descuartizarlas), dice.
Esto no es consistente. Si corrieron con la misma suerte, ¿cómo es posible que algunos objetos, como la cartera, los teléfonos y la cámara, aparezcan intactos, mientras que los cuerpos de las jóvenes lo hacen por pedazos? Supongamos que el río las hubiese arrastrado, ¿cómo es posible que a la cartera no le pase nada?, cuestiona C.
Nog even een oud artikel (september) in de herhaling;
- "Hoe kan het dat de lichamen in stukken liggen en de rugzak intact blijkt?"
- "Het is vreemd dat ALLE botten op dezelfde plek zijn aangetroffen" - lijkt te suggereren dat ook de later gevonden botten op dezelfde plek zijn gevonden als de voet van Lisanne en het bekkenbot van Kris, op een "zandbank" (die plek die TVN-2 op Twitter had)
- "Vreemd dat een enkel afbreekt met de voet nog in de schoen"
Ja, geen idee, ik quote ook maar een "criminoloog". Hij zal ook wel wat medische kennis hebben, neem ik aan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 05:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Was die voet echt afgebroken, of misschien alleen losgelaten? (Want hoe zit dat normaal nou eigenlijk vast? Op dezelfde manier als de bekken?)
https://www.ortho-care.eu/page/5/anatomie/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |