Die 2 die ik heb gepost uit de video zijn vanonder het afdak (met scheve stok) van het huisje genomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zijn drie helikopters gepost in de foto's op deze pagina, de eerste op de eerste link.
De andere twee uit de video zijn van bovenop de berg, zonder huisjes, en met een gote boom op de achtergrond, die zijn van de berg
nou dan zie ik het ook ff niet...Nog meer huizen...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:02 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die 2 die ik heb gepost uit de video zijn vanonder het afdak (met scheve stok) van het huisje genomen.
Het lijkt me trouwens meer op een tent stok waaronder miss Pitty haar control-room had, zoals een legerofficier.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:02 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die 2 die ik heb gepost uit de video zijn vanonder het afdak (met scheve stok) van het huisje genomen.
http://www.btsg.nl/infobulletin/visgraatdiagram.htmlquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:39 schreef doorgaan het volgende:
Misschien kunnen we het ''Visgraatmodel of methode" even als model beschreven krijgen van lekarO
(volgens de wetenschap) dan kunnen we dat wat beter bestuderen en bedenken.
Heb je een bron?
slimmerd, je was me voor.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
o die geef ik je wel: google maar een op visgraatmodel, niets nieuws...
Nee hoor je wist alles al. Alleen moest je wel 186 posts wachten totdat iemand langskwam die het vertelde en...toen wist je het: ik word conducteur!quote:
hup moven, je zit te trollenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef lekarO het volgende:
[..]
Nee hoor je wist alles al. Alleen moest je wel 186 posts wachten totdat iemand langskwam die het vertelde en...toen wist je het: ik word conducteur!
ik denk dat het een andere plek is en een andere helikopter.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:15 schreef 11en30 het volgende:
Dit dak: http://i59.tinypic.com/prsaw.jpg
Zolang meer dan de helft van je visgraat nog uit mijn scenario's en hypotheses afkomstig is maak ik me geen zorgen over mijn methode.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef lekarO het volgende:
[..]
Nee hoor je wist alles al. Alleen moest je wel 186 posts wachten totdat iemand langskwam die het vertelde en...toen wist je het: ik word conducteur!
Dan is de grootste van BP, dat kleintje bij de tentstok van TVN en de derde?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik denk dat het een andere plek is en een andere helikopter.
Ik denk dat er dus boven op die berg 2 helikopters staan en dan eentje wat zuidelijker bij dat huisje.
dus in totaal 3 helikopters
Dit diagram word ik niet veel wijzer uit. Het is een manier van weergeven, maar hoe kom je erbij dat dit van toepassing is op Kris en Lisanne?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:17 schreef lekarO het volgende:
[..]
http://www.btsg.nl/infobulletin/visgraatdiagram.html
Je kunt ook googlen op ishikawa-diagram (is een advies tool)
Sinaproc?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dan is de grootste van BP, dat kleintje bij de tentstok van TVN en de derde?
Tja, hier wordt inderdaad iets uitgelegd met de naam visgraatmodel. Maar afgezien van de naam lees ik verder geen overeenkomsten met de methode van IekarO.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:47 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, dat is m...goed van je...die kende ik niet...en zocht er wel naar in ons verband:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ishikawa-diagram
Wacht even... eerder was al bekend gemaakt dat de botresten geen sporen van geweld bevatten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Oud nieuws hier...
http://mediagroep-eva.nl/(...)omen-door-valpartij/
... maar mijn oog viel nu pas op de volgende zin.
Ook onderzoeken van de gevonden resten wezen op een valpartij.
Is dit al besproken? Waar zou dit betrekking op hebben?
Op de rugzak met inhoud? Maar dan heb je het toch niet over "resten"?
Als het echter zou gaan om de gevonden botresten, waarom hebben we daar dan nog niet eerder over gehoord?
Sja, een val ergens op 1600 meter, maar de sleepsporen zijn niet van die belachelijke 15 km transport??quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:09 schreef Domnivoor het volgende:
Er zaten sleepsporen (signos de arrastre) op de rugtas. Dat zou op een valpartij kunnen wijzen, maar niet per se inderdaad.
De overeenkomstige zin in de officiële verklaring was anders, namelijk:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, een val ergens op 1600 meter, maar de sleepsporen zijn niet van die belachelijke 15 km transport??
Wat denk je van mijn idee dat L. met de rugzak op de rug door de rivier is meegesleurd?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, een val ergens op 1600 meter, maar de sleepsporen zijn niet van die belachelijke 15 km transport??
Dan zou ik eerder zware beschadingen verwachten, geen sleepsporen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wat denk je van mijn idee dat L. met de rugzak op de rug door de rivier is meegesleurd?
Vanaf welk punt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wat denk je van mijn idee dat L. met de rugzak op de rug door de rivier is meegesleurd?
Mens, methode, machine, materiaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Tja, hier wordt inderdaad iets uitgelegd met de naam visgraatmodel. Maar afgezien van de naam lees ik verder geen overeenkomsten met de methode van IekarO.
Nee, kan ik niet in meegaan. Een meid van 60 kg + rugzak van 4 die tegen al die rotsen botst?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:21 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[speculatie] Vanaf het ravijn van Frank tot aan de vindplaatsen van de resten. [/speculatie]
Wolla. nee.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Begrijpt iemand de term "Hoppa" in dit bericht:
http://nieuws.thepostonli(...)or-tragisch-ongeluk/
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dan zou ik eerder zware beschadingen verwachten, geen sleepsporen.
Die meid van 60 kg vangt dan de meeste klappen op, lijkt me.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:
Nee, kan ik niet in meegaan. Een meid van 60 kg + rugzak van 4 die tegen al die rotsen botst?
Eens.quote:Vanaf de 2e kabelbrug (het Betsy P. scenario is dan nog logischer...)
Kennen ze die term niet in jouw dorp?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Goed dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mens, methode, machine, materiaal.
Ishekawa-methode.
Hier voorbeeld:
[ afbeelding ]
Een konijn uit de hoge hoed?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Die visgraatmethode is helemaal niet toepasbaar hier, vind ik. Althans niet om de oorzaak vast te stellen of überhaupt vast te stellen wat er gebeurd kan zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goed dan.
Mens: twee onervaren wandelaars. --->
Methode: lukraak hiken in onherbergzaam gebied. --->
Machine: onbekend (Jackie...) of afwezig (alle anderen). --->
Materiaal: eenvoudige wandelschoenen, strandkleding, school/rugtas, 500 ml water, twee smartphones. --->
---------------------------------------->>> Overlijden door noodlottig ongeval i.c.m. verdwalen.
Een of andere gast die hier binnen kwam zetten met een grote mond over hoe slecht wij allemaal redeneren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die visgraatmethode is helemaal niet toepasbaar hier, vind ik. Althans niet om de oorzaak vast te stellen of überhaupt vat te stellen wat er gebeurt kan zijn.
Ik weet niet wie dat geopperd heeft...?
Dat zal het zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen. Een cynische noot van de auteur.
Prima, ga lekker met het orakel vissengraatjes eten jongen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:35 schreef jackie12 het volgende:
Eerst heb ik met hand en tand iedereen die ik maar op mijn pad kon vinden lopen beschuldigen.
Jongens, succes
IekarO. Die wel een goed doordacht verhaal had opgeschreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die visgraatmethode is helemaal niet toepasbaar hier, vind ik. Althans niet om de oorzaak vast te stellen of überhaupt vat te stellen wat er gebeurt kan zijn.
Ik weet niet wie dat geopperd heeft...?
Nou niemand.... ik blijf er nog steeds bij (al bijna een jaar) dat ze in eerste instantie gewoon verdwaald waren. M.a.w. dat ze niet echt wisten waar ze waren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:35 schreef jackie12 het volgende:
Eerst heb ik met hand en tand gezegd 180 topics lang dat de meiden niet verdwaald waren omdat je er niet kunt verdwalen.
(he, ik hoor (bijna) niemand meer over verdwalen..!)
En de aankomende 180 topics over waar ze een ongeluk hebben gehad en hoe de spullen en resten op de vindplaatsen terecht zijn gekomen?
Jongens, succes
Flash floods kunnen heel verraderlijk zijn, maar door zo'n smalle en ondiepe rivier word je overal tegenaan gesmakt. Je houdt dat niet een rugzak puntgaaf.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:26 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Die meid van 60 kg vangt dan de meeste klappen op, lijkt me.
[..]
Eens.
Het visgraatmodel wordt o.a. op de werkvloer gebruikt om de oorzaak van ongelukken vast te stellen en daarop actie te ondernemen, maar in dit verhaal zijn er zoveel onbekende factoren, naast natuurlijk een paar bekende factoren, maar of die de oplossing van het mysterie dichterbij brengen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
IekarO. Die wel een goed doordacht verhaal had opgeschreven.
Maar daarna ontstond wat onenigheid over de verdere uitwerking ervan. En over de vraag of de naam visgraatmodel wel of niet van toepassing was op zijn manier van denken.
Ik denk dat de inhoud van een rugzak langer heel blijft als de drager de meeste klappen opvangt. Vooral als die rugzak boven drijft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Flash floods kunnen heel verraderlijk zijn, maar door zo'n smalle en ondiepe rivier word je overal tegenaan gesmakt. Je houdt dat niet een rugzak puntgaaf.
Ik zie de noodzaak ook niet?
Nou ja, op zich kun je dat model gewoon invullen, maar het zal nooit precies aangeven wat er is gebeurd. Het wordt gebruikt bij ongelukken waarbij je precies weet wat er uiteindelijk is gebeurd. Het is eigenlijk "stroomafwaartse" logica, niet "stroomopwaarts". Reductie, niet inductie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:50 schreef Physsic het volgende:
Toen nog niet echt duidelijk was wat een vissengraatmodel precies is, reageerde er een aantal wel enigszins enthousiast.
Misschien is het geen verkeerd idee om toch alle (harde) feiten op chronologische volgorde te zetten en dan vanuit daar voorzichtig beginnen met het noemen van de mogelijkheden (wat er kan zijn gebeurd). Dan heb je altijd een basis (de feiten), waar je op kan terugvallen.
Hoe stel je je dat voor?? 15 km lang door een rivier met stenen en Lisanne valt de meeste klappen op (1 klapje is genoeg om die zonnebrilletjes te breken), maar de rugzak komt wonderwel aan, heeft alleen "wat sleepsporen"...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk dat de inhoud van een rugzak langer heel blijft als de drager de meeste klappen opvangt. Vooral als die rugzak boven drijft.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de schrijver niet meteen een geschikte tussenkop kon bedenken en het woord 'hoppa' als placeholder heeft gebruikt. En het daarna is vergeten...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nee, wrs is het toch een beetje dat de schrijver denkt die gasten toveren een konijn uit hun hoge hoed. Maar je kunt het altijd vragen aan Bas Paternotte, vermoed ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:55 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat de schrijver niet meteen een geschikte tussenkop kon bedenken en het woord 'hopla' als placeholder heeft gebruikt. En het daarna is vergeten...
Dat is een belangrijk punt dat voor mij onduidelijk blijft. Aanvankelijk was het opvallend gebruik van de telefoons voor de ouders aanleiding om te denken dat er sprake zou kunnen zijn van een misdrijf. Echter, sinds FvdG terugkwam met zijn ravijnhypothese, is over die telefoons met geen woord meer gerept.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het visgraatmodel wordt o.a. op de werkvloer gebruikt om de oorzaak van ongelukken vast te stellen en daarop actie te ondernemen, maar in dit verhaal zijn er zoveel onbekende factoren, naast natuurlijk een paar bekende factoren, maar of die de oplossing van het mysterie dichterbij brengen?
Ik bedoel leuk en aardig om vast te stellen dat 1) iemand niet kan verdwalen en dat dus 2) het ongeluk vrij snel kwam en 3) wrs doordat de dames in een ravijn oid flikkerden, maar wat doe je dan met het gebruik van de mobieltjes tot wat was het 11 april? Dan moet je, vind ik, daar ook een verklaring voor geven. Of ja gewoon uitspreken dat ze daar gewond en wel 10 dagen gelegen hebben en uiteindelijk stierven.
Zit je nou mijn teksten te veranderen???quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima, ga lekker met het orakel vissengraatjes eten jongen.
Ik zie nu dat ik een zin heb weggehaald die er voor de duidelijkheid wel in had gemoeten. Mijn bedoeling was namelijk ook niet om dat vissengraatmodel te gebruiken, maar daardoor kwam ik juist op het idee om wel de feiten vast te leggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, op zich kun je dat model gewoon invullen, maar het zal nooit precies aangeven wat er is gebeurd. Het wordt gebruikt bij ongelukken waarbij je precies weet wat er uiteindelijk is gebeurd. Het is eigenlijk "stroomafwaartse" logica, niet "stroomopwaarts". Reductie, niet inductie.
Maar goed, je kunt het dus wel doen, zijn best veel factoren bekend.
Als je dat zo beschrijft zie je Lisanne dan afdalen in de rivier met de rugzak op haar rug.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk dat de inhoud van een rugzak langer heel blijft als de drager de meeste klappen opvangt. Vooral als die rugzak boven drijft.
Moet dat niet zijn deductie i.p.v. reductie?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, op zich kun je dat model gewoon invullen, maar het zal nooit precies aangeven wat er is gebeurd. Het wordt gebruikt bij ongelukken waarbij je precies weet wat er uiteindelijk is gebeurd. Het is eigenlijk "stroomafwaartse" logica, niet "stroomopwaarts". Reductie, niet inductie.
Maar goed, je kunt het dus wel doen, zijn best veel factoren bekend.
Niet alleen voor de ouders volgens mij. Als ik dit stukje tekst mag geloven (ja ja, ik weet het, de Televaag)..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is een belangrijk punt dat voor mij onduidelijk blijft. Aanvankelijk was het opvallend gebruik van de telefoons voor de ouders aanleiding om te denken dat er sprake zou kunnen zijn van een misdrijf. Echter, sinds FvdG terugkwam met zijn ravijnhypothese, is over die telefoons met geen woord meer gerept.
Tussen haakjes: ongeveer een half jaar geleden heb ik een scenario bedacht dat het telefoongebruik kan verklaren (zonder misdrijf).
Geweldig! Ik had dat artikel nog niet gezien. En zelfs in pdf-vorm. Heldinquote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet alleen voor de ouders volgens mij. Als ik dit stukje tekst mag geloven (ja ja, ik weet het, de Televaag)..
http://simpar.info/phocad(...)20oktober%202014.pdf
vonden de NFI'ers die informatie ook op z'n minst verdacht. En zij hebben meer info dan wij.
Zoiets: de draagster is overleden. De rugzak is lichter en komt dus bovendrijven.quote:
Het was geen goedkoop Hema-rugzakje, weten we nu. Hij kan wel een klap absorberen.quote:15 km lang door een rivier met stenen en Lisanne valt de meeste klappen op (1 klapje is genoeg om die zonnebrilletjes te breken), maar de rugzak komt wonderwel aan, heeft alleen "wat sleepsporen"...
Dat staat er los van. Er kan iets totaal anders met K. gebeurd zijn.quote:En dat broekje ook? Kris ook meegesleurd, door dezelfde of een andere flash flood?
Mooi verslag inderdaad. Wel wat telegraaf-trucs, zoals dat kopje Prostitutie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet alleen voor de ouders volgens mij. Als ik dit stukje tekst mag geloven (ja ja, ik weet het, de Televaag)..
http://simpar.info/phocad(...)20oktober%202014.pdf
vonden de NFI'ers die informatie ook op z'n minst verdacht. En zij hebben meer info dan wij.
Gelukkig dan weer geen theorieën over orgaanhandel.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mooi verslag inderdaad. Wel wat telegraaf-trucs, zoals dat kopje Prostitutie.
En dan die kop: iPhone door iemand anders dan K. gebruikt! ...tja, door L. natuurlijk...
Dan ken je de OP toch minder goed dan ik dachtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geweldig! Ik had dat artikel nog niet gezien. En zelfs in pdf-vorm. Heldin
In een snelstromende rivier? Je wordt alle kanten op geslingerd. Heb je wel es geraft?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:14 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zoiets: de draagster is overleden. De rugzak is lichter en komt dus bovendrijven.
Een klein klapje misschien. Maar al die stenen in de rivier, dat overleven die delicate spulletjes niet.quote:Het was geen goedkoop Hema-rugzakje, weten we nu. Hij kan wel een klap absorberen.
15 km lijkt mij overigens ook onwaarschijnlijk.
Maar dat broekje, hoe komt dat daar dan?quote:Dat staat er los van. Er kan iets totaal anders met K. gebeurd zijn.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dan ken je de OP toch minder goed dan ik dacht![]()
Er stond in oktober al een link naar dat artikel in.
Maar we hadden hem nog niet in pdf-vorm
Haha. Denk je een beetje om je hart!quote:
Jazekerquote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:23 schreef El_Matador het volgende:
In een snelstromende rivier? Je wordt alle kanten op geslingerd. Heb je wel es geraft?
Aliens, chupacabra's, door de rivier meegevoerd... Alles blijft mogelijk als je aanneemt dat ze gescheiden geraakt zijn.quote:Maar dat broekje, hoe komt dat daar dan?
Die noodzaak is er niet. En ik denk ook dat ze daarheen is gelopen. → Zie mijn scenario van 8 augustus.quote:Ik snap de noodzaak niet om Lisanne (met of zonder rugzak) 15 km in de rivier te zien meegesleept worden? Waarom kan ze niet gewoon daarheen gelopen zijn, in al die dagen?
Was die voet echt afgebroken, of misschien alleen losgelaten? (Want hoe zit dat normaal nou eigenlijk vast? Op dezelfde manier als de bekken?)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 04:32 schreef El_Matador het volgende:
http://laestrella.com.pa/(...)cion-errada/23802908
El criminólogo Octavio C dice que ‘es raro’ encontrar un pie cortado por el tobillo con la bota puesta. Estas no son cosas de la naturaleza. ¿Cómo terminan juntos los huesos en el banco de arena?, se pregunta. La probabilidad de que eso pase es muy remota, respondió.
De acuerdo con el análisis de C, ‘también resulta curioso que todos los huesos aparezcan en el mismo sitio. Puede ser que el asesino trató de picarlas’ (descuartizarlas), dice.
Esto no es consistente. Si corrieron con la misma suerte, ¿cómo es posible que algunos objetos, como la cartera, los teléfonos y la cámara, aparezcan intactos, mientras que los cuerpos de las jóvenes lo hacen por pedazos? Supongamos que el río las hubiese arrastrado, ¿cómo es posible que a la cartera no le pase nada?, cuestiona C.
Nog even een oud artikel (september) in de herhaling;
- "Hoe kan het dat de lichamen in stukken liggen en de rugzak intact blijkt?"
- "Het is vreemd dat ALLE botten op dezelfde plek zijn aangetroffen" - lijkt te suggereren dat ook de later gevonden botten op dezelfde plek zijn gevonden als de voet van Lisanne en het bekkenbot van Kris, op een "zandbank" (die plek die TVN-2 op Twitter had)
- "Vreemd dat een enkel afbreekt met de voet nog in de schoen"
Ja, geen idee, ik quote ook maar een "criminoloog". Hij zal ook wel wat medische kennis hebben, neem ik aan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 05:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Was die voet echt afgebroken, of misschien alleen losgelaten? (Want hoe zit dat normaal nou eigenlijk vast? Op dezelfde manier als de bekken?)
https://www.ortho-care.eu/page/5/anatomie/
Tjonge jonge... zo kennen we je weer.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een of andere gast die hier binnen kwam zetten met een grote mond over hoe slecht wij allemaal redeneren.
Geen aandacht aan besteden, hij is weg.
Nee zo is het niet. Je had gelijk, ik was naief.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tjonge jonge... zo kennen we je weer.
Eerst tegen mij preken dat hij alle kans moet hebben om zijn visie te uitten maar nu blijkt dat zijn visie niet de jouwe is was het grote mond en wegwezen.
Die gozer kwam hier ff snel een samenvatting scoren voor een krant van aankomend weekend, voor de vertrekdag van Kris en Lisanne, daarom had hij ook zo''n haast en begon hij zijn scenario pas na het moment van de laatste foto.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eerst tegen mij preken dat hij alle kans moet hebben om zijn visie te uitten maar nu blijkt dat zijn visie niet de jouwe is was het grote mond en wegwezen.
Hier zie ik iets op 150m afstand. Kan van alles zijn:quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:
11:30 uur:
https://www.here.com/?x=ep&map=8.88707,-82.40768,19,normal
ik zie wel deze velden maar geen huisje/hut te vinden en dat is raar want waarom dan op die plek gaan baden/wassen? Aan de andere kant van de rivier zie ik alleen maar bomen....
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier zie ik iets op 150m afstand. Kan van alles zijn:
http://i.imgur.com/cUWpjPw.jpg?1
(ik lees nu op blz 4)
We hebben nog het een en ander gevonden!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier zie ik iets op 150m afstand. Kan van alles zijn:
http://i.imgur.com/cUWpjPw.jpg?1
(ik lees nu op blz 4)
Mijn theorie die de rugzak een kans geeft er enigszins ongeschonden met hele brillen uit te komen gaat er van uit dat de rugzak drijft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
* Ervan uitgaande dat K&L de mobieltjes hebben gehanteerd, heeft het geen enkele zin om meerdere malen het alarmnr te bellen -de volgende dag- als je toch weet dat je geen bereik hebt. En het is een kleine moeite om bij geen bereik, een berichtje op te slaan over wat je is overkomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus ze hebben de rust gehad en de mening dat ze het nog zelf konden oplossen in de eerste dagen. En de hoop het zelf op te lossen en het als een spannend avontuur te kunnen toevoegen aan hun reis.
Vermoedelijk zijn die er dan ook geweest, maar bij het uitlezen verloren gegaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
* Ervan uitgaande dat K&L de mobieltjes hebben gehanteerd, heeft het geen enkele zin om meerdere malen het alarmnr te bellen -de volgende dag- als je toch weet dat je geen bereik hebt. En het is een kleine moeite om bij geen bereik, een berichtje op te slaan over wat je is overkomen.
Waarom dan ineens wel? Je hebt toch nog steeds geen bereik?quote:* Ervan uitgaande dat iemand anders de mobieltjes heeft/hebben gehanteerd, dan heeft het wel degelijk zin om meerdere malen het alarmnr te bellen terwijl er geen bereik is.
Lichamen vergaan vele malen sneller dan een kunststof tas. Er zijn dan ook met name botten gevonden; geen in stukken gescheurde lichaamsdelen met alle zachte weefsels er nog netjes en op de juiste manier aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 04:32 schreef El_Matador het volgende:
- "Hoe kan het dat de lichamen in stukken liggen en de rugzak intact blijkt?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afzet plekken van de rivier? Plekken waar de stroming minder is? Het moment dat het water begon te zakken?quote:- "Het is vreemd dat ALLE botten op dezelfde plek zijn aangetroffen" - lijkt te suggereren dat ook de later gevonden botten op dezelfde plek zijn gevonden als de voet van Lisanne en het bekkenbot van Kris, op een "zandbank" (die plek die TVN-2 op Twitter had)Volgens de onderzoeken waren er geen sporen van 'geweld'. Ik vraag me dus ook serieus af of de enkel gebroken was (dat is nooit gezegd volgens mij) of losgelaten was met intacte botten.quote:- "Vreemd dat een enkel afbreekt met de voet nog in de schoen"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hoeveelste user die vlucht voor dominante verbale agressie hier?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het telefoongebruik wijst wel op voortschrijdend inzicht. Eerst alleen 112, later 911.. Daarna niet eens een poging doen als het toestel geen bereik heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
* Ervan uitgaande dat K&L de mobieltjes hebben gehanteerd, heeft het geen enkele zin om meerdere malen het alarmnr te bellen -de volgende dag- als je toch weet dat je geen bereik hebt. En het is een kleine moeite om bij geen bereik, een berichtje op te slaan over wat je is overkomen.
Wat ik me afvraag.. kan je op zo'n telefoon zien of hij bereik heeft zonder die codes in te voeren? Dat zou namelijk dan heel goed verklaren waarom ze dat niet meer doen. Kost ook allemaal stroom namelijk.quote:* Ervan uitgaande dat iemand anders de mobieltjes heeft/hebben gehanteerd, dan heeft het wel degelijk zin om meerdere malen het alarmnr te bellen terwijl er geen bereik is.
Of ik was gewoon enthousiast om mee te doen, maar blijf vooral in je eigen snelle vooroordelen geloven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef ootjekatootje het volgende:
D
[..]
Die gozer kwam hier ff snel een samenvatting scoren voor een krant van aankomend weekend, voor de vertrekdag van Kris en Lisanne, daarom had hij ook zo''n haast en begon hij zijn scenario pas na het moment van de laatste foto.
Iedereen die een beetje meeleest, weet dat er veel vragen zijn van juist voor de laatste foto.
Maar dat is mijn interpretatie.
nu pas aanmelden
ff snel beginnen
ff snel zijn vragen erdoor heen duwen
Nieuwschierig direct op haar nummer zetten
Helemaal eens met Ouder1. En door mijn sociale positie in de groep en mijn wat dominante manier van overtuigen (waar niets achter zit het is gewoon een sterk geloof in de aanpak) werd ik door Piet Visser in een hoekje gezet, samen met Jackie12). Jammer...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De hoeveelste user die vlucht voor dominante verbale agressie hier?
Naast dat zijn visie afweek van die van Mata, ging hij ook niet klakkeloos mee met Mata maar had een weerwoord. Dat schijnt bedreigend te zijn. Ik krijg daar ook aanvallen van hem door.
Nee hoor, het is zoals Nieuwschierig zegt: je dacht iemand voor je parochie te hebben gewonnen, maar die weigerde zich te conformeren en dan word je boos.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee zo is het niet. Je had gelijk, ik was naief.
Een logische conclusie die je inderdaad kan trekken m.b.t. het behouden belgedrag. In wat eerdere posts bracht Jackie12 mij op dit scenario door het gedrag aan te halen. Ze waren zeker zwaar ongerust maar niet ongerust genoeg om vaker naar 112 te bellen of zelfs naar de ouders. Ze dachten het de volgende dag wel te kunnen oplossen. Hierdoor komt verdwalen wel weer wat plaatsjes hoger wat mij betreft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:47 schreef ootjekatootje het volgende:
eerste oproep:
16:39 tijd in nederland + 7 uur dus 24:00
Voor mij als vrouw heel aannemelijk om te stellen, dan slapen onze ouders laten we ze maar niet bellen. We overnachten in de hut en lopen mogen terug naar Boquete.
Dus ze zitten in een vervelende situatie, zien dat ze geen bereik hebben, weten als ze contact hebben met thuis dat ze:
hun ouders zeer bezorgd wakker maken
ze hun ouders niet kunnen uitleggen waar ze zitten en dat deze nu toch niet kunnen doen
mijn ouders zouden kunnen reageren met zie je wel, om vervolgens een duidelijke monoloog te geven waarom je nooit alleen naar zo'n land moet gaan....
Dus ze hebben de rust gehad en de mening dat ze het nog zelf konden oplossen in de eerste dagen. En de hoop het zelf op te lossen en het als een spannend avontuur te kunnen toevoegen aan hun reis.
Ja en dat terwijl de aanpakken best dicht bij elkaar liggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, het is zoals Nieuwschierig zegt: je dacht iemand voor je parochie te hebben gewonnen, maar die weigerde zich te conformeren en dan word je boos.
Ik sluit niets uit. Ik pak het eerste bewijsbare cruciale punt van een teken dat er iets mis was als startpunt van de aanpak. Niet als startpunt van de vissengraat! Als je bij de reden van het bellen naar noodoproep bijvoorbeeld redeneert dat dit K&L nooit geweest zijn dan pas ga je kijken wat er voor is gebeurd. Dan krijg je voor het crime vissengraatje van Jackie12 een scharnierpunt ervoor (eten met onbekende jongens) of misschien wel meerdere. Je hoeft toch niet alles te gaan opschrijven wat er is gebeurd? Dat is al gebeurd alleen mss niet chronologisch en samenvattend ofzo. Voor mij zou het prettig zijn om alles te lezen maar voor anderen is het echt zonde van de tijd. Ik ga er vanuit dat iedereen hier op de hoogte is en eigen goede meningen en ideeën heeft. Ik zie jullie als de specialisten van de inhoud die vanzelf samenkomt als iedereen zijn eigen invalshoek heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit diagram word ik niet veel wijzer uit. Het is een manier van weergeven, maar hoe kom je erbij dat dit van toepassing is op Kris en Lisanne?
Wat ik zeg; je gaat al bij voorbaat uit van "irrelevante zaken". Dan kan je toch nooit een eerlijk diagram opstellen als je zelf die schifting van te voren al gaat maken?
Daarbovenop is het ook zo dat als je geen bereik hebt in Nederland en je belt toch dat ie soms naar 1telefoonpaaltje (of hoe heet dat signaalmetertje) springt. Je probeert het toch in de hoop dat je er iets mee bereikt. Niet bellen bij geen bereik in zo'n situatie zou vreemder zijn. Je probeert alles. Na 3 dagen houden ze daar pas mee op en dan heb je daar geen geloof meer in dat het bellen bij geen bereik nuttig is omdat het al 3 dagen bewezen is dat het niet nuttig is/ resultaat oplevert. Juist dit telefoongedrag doet mij de invloed van anderen een paar plaatsjes omlaag zetten qua logisch gedrag.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het telefoongebruik wijst wel op voortschrijdend inzicht. Eerst alleen 112, later 911.. Daarna niet eens een poging doen als het toestel geen bereik heeft.
[..]
Wat ik me afvraag.. kan je op zo'n telefoon zien of hij bereik heeft zonder die codes in te voeren? Dat zou namelijk dan heel goed verklaren waarom ze dat niet meer doen. Kost ook allemaal stroom namelijk.
Dan nog even verder bordurend op mijn theorie tas + foto's. Wat als die tas al in het water gegooid is direct na het maken van die foto's en de tas is op 11 april door iemand gevonden? Kan die dan niet de enige telefoon die nog iets deed aangezet hebben?
Ik heb al eerder mijn twijfels gehad bij de melding over het vinden van de tas.. Het is voor mij ook de enige getuige waarvan ik me voor kan stellen dat hij niet geheel klopt, links of rechts om.
Het kan zelfs zo zijn dat de tas eerder door iemand gevonden is (wellicht zelfs veel dichter bij de meiden) die schrok toen hij er achter kwam van wie die tas moest zijn en hem toen 'gedumpt' heeft. Ook dat kan ik me voorstellen. Angst als verdachte te worden gezien bijvoorbeeld.
Je hebt een punt, maar ergens moet de paniek toeslaan. Dag 1,2 en 3 hoop je misschien nog dat iemand je vindt of dat er hulp komt. Op dag 4 moet je je toch gaan realiseren dat je in tijdsnood komt en dat je IETS moet. Je verwacht dan dat ze weer gaan bellen (of in ieder geval een poging doen).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:38 schreef lekarO het volgende:
[..]
Daarbovenop is het ook zo dat als je geen bereik hebt in Nederland en je belt toch dat ie soms naar 1telefoonpaaltje (of hoe heet dat signaalmetertje) springt. Je probeert het toch in de hoop dat je er iets mee bereikt. Niet bellen bij geen bereik in zo'n situatie zou vreemder zijn. Je probeert alles. Na 3 dagen houden ze daar pas mee op en dan heb je daar geen geloof meer in dat het bellen bij geen bereik nuttig is omdat het al 3 dagen bewezen is dat het niet nuttig is/ resultaat oplevert. Juist dit telefoongedrag doet mij de invloed van anderen een paar plaatsjes omlaag zetten qua logisch gedrag.
aanname (o wee als anderen het doen)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:47 schreef El_Matador het volgende:
Vermoedelijk zijn die er dan ook geweest,
komt dat even goed uitquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:47 schreef El_Matador het volgende:
maar bij het uitlezen verloren gegaan.
Hoe zeker weten we dit? Tot aan de metalen brug? Lijkt mij niet fijn om daar met zo'n gewone gele cab te rijden. Zijn hier gegevens van bekend?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:03 schreef El_Matador het volgende:
Je kan met een gewone auto ook een groot deel van het Pianistapad op, dus een taxi of lift kan ze ook hogerop afgezet hebben.
Daarom denk ik dat het een mogelijkheid is dat die foto's zijn gemaakt omdat toen de paniek toesloeg. Reden hiervoor kan het vol beginnen te lopen van die kloof zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:47 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ergens moet de paniek toeslaan. Dag 1,2 en 3 hoop je misschien nog dat iemand je vindt of dat er hulp komt. Op dag 4 moet je je toch gaan realiseren dat je in tijdsnood komt en dat je IETS moet. Je verwacht dan dat ze weer gaan bellen (of in ieder geval een poging doen).
Als je foto's als boodschap over je locatie wil maken, dan doe je dat bij daglicht, lijkt me.
Dat vermoed ik ook. Daarnaast kan ook het volgende argument nog een rol spelen:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:47 schreef ootjekatootje het volgende:
eerste oproep:
16:39 tijd in nederland + 7 uur dus 24:00
Voor mij als vrouw heel aannemelijk om te stellen, dan slapen onze ouders laten we ze maar niet bellen. We overnachten in de hut en lopen mogen terug naar Boquete.
Dus ze zitten in een vervelende situatie, zien dat ze geen bereik hebben, weten als ze contact hebben met thuis dat ze:
hun ouders zeer bezorgd wakker maken
ze hun ouders niet kunnen uitleggen waar ze zitten en dat deze nu toch niet kunnen doen
mijn ouders zouden kunnen reageren met zie je wel, om vervolgens een duidelijke monoloog te geven waarom je nooit alleen naar zo'n land moet gaan....
Pardon??!!!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:41 schreef lekarO het volgende:
[..]
Helemaal eens met Ouder1. En door mijn sociale positie in de groep en mijn wat dominante manier van overtuigen (waar niets achter zit het is gewoon een sterk geloof in de aanpak) werd ik door Piet Visser in een hoekje gezet, samen met Jackie12). Jammer...
Eerst lezen, dan denken, dan reageren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Pardon??!!!
Eerst zeg je dat ik altijd zo los ga op foto's.???? (ik juist niet!)
En dan wordt je nu ook nog eens in een hoekje gedrukt door mij???
Ik heb afgezien van mijn 2 duimpjes op je hele lange visgraten scenario nog NOOIT gereageerd op jou!
Dus laat mijn post maar eens zien die je bedoelt!!
Misschien hebben ze op 31 maart een stuk(je) van het begin gedaan: getuigen verkeerde dag?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:29 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb onlangs de foto's van El Pianista van MeloD gezien, de enige van ons die de route deels gelopen heeft. Het is een bijzonder mooi gebied. Waarom zou je zo'n mooie wandelroute met een auto willen doen?Je ziet niks meer van de omgeving en erg comfortabel zit je ook niet.
Had ik al gedaan.Niksquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Eerst lezen, dan denken, dan reageren.
Verloren gegaan? Dus het netwerkbereik niet, de screenshot niet, de noodoproepen niet maar de telefoontjes/sms-jes naar huis de foto's en het afscheidsbericht wel??quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vermoedelijk zijn die er dan ook geweest, maar bij het uitlezen verloren gegaan.
Ehm. Ik denk dat 'ie bedoelde dat jij in hetzelfde hoekje was gedrukt. Niet dat jij hem er in drukte...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Pardon??!!!
Ik heb afgezien van mijn 2 duimpjes op je hele lange visgraten scenario nog NOOIT gereageerd op jou!
Ik lees dit:quote:
Als je niet weet dat de meiden vanaf foto genomen om 11.05 uur tot de top dik binnen 2 uur hebben gedaan waar anderen er veel langer over doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:13 schreef lekarO het volgende:
[..]
off-topic: ik moest wel vet lachen om Jackie12 en die 4x4 met die jongens die de pista opknalt! Keep it up het geeft toch andere dynamiek.
Jackie12 rustig aan. Inderdaad even lezen. Met Piet Visser bedoel ik gekscherend El_Matador omdat ik hem het hoofd van Volendam vond en ik werd door hem in een hoekje gedrukt bij jou (strafhoekje) en naar ik nu lees ook bij anderen. Ik ga ook stoppen met El_Matador zo te noemen. Ik deed het eventjes om iets duidelijk te maken. Ik respecteer de bijdrage van El_Matador in dit hele gebeuren vanaf het begin met K&L zeer en vind hem ook altijd logisch overkomen (maar dat is persoonlijk). Zijn sociale gedrag zou soms wat anders kunnen en dan wordt het voor iedereen weer leuk. Ik probeer altijd met een beetje spot mensen aan te pakken die voor mijn gevoel wat te ver gaan. Ik zal ze nooit proberen stuk te maken zoals anderen wel weer bij anderen proberen. Gaat het nu weer?quote:
Ik las het andersom.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik lees dit:
IekarO is van mening dat hij samen met jou door Piet Visser in een hoekje is gezet.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als je niet weet dat de meiden vanaf foto genomen om 11.05 uur tot de top dik binnen 2 uur hebben gedaan waar anderen er veel langer over doen.
Als je niet weet dat je het eerste uur lopen op de Pianista met een 4x4 kunt berijden en als je weet dat de eerste foto hoogstwaarschijnlijk pas gemaakt is veel verder het Pianistapad op dan bij het restaurant dan lach ik hard met je mee!
Ik denk dat K en L nog niet geheel in ontspannen toestand waren om daar een beetje over na te denken. Zij hadden zich ingesteld op vrijwilligerswerk en waren zeer teleurgesteld dat dit niet doorging. Op zo’n moment doe je misschien dingen die het meest voor de hand liggen. Een stukje meerijden met iemand die dat aanbiedt en gelijk even spreken over de plannen voor die dag. Even steun zoeken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:29 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb onlangs de foto's van El Pianista van MeloD gezien, de enige van ons die de route deels gelopen heeft. Het is een bijzonder mooi gebied. Waarom zou je zo'n mooie wandelroute met een auto willen doen?Je ziet niks meer van de omgeving en erg comfortabel zit je ook niet.
Wat zou het betekenen als blijkt dat de eerste foto's pas na 3 kwartier lopen zijn gemaakt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:29 schreef Domnivoor het volgende:
Lees nog maar eens goed Jackie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Pardon??!!!
Doe dat maar niet, bijnaampjes. Zoals je ziet: het schept nog meer verwarring dan we hier vaak al hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:53 schreef lekarO het volgende:
[..]
Jackie12 rustig aan. Inderdaad even lezen. Met Piet Visser bedoel ik gekscherend El_Matador omdat ik hem het hoofd van Volendam vond en ik werd door hem in een hoekje gedrukt bij jou (strafhoekje) en naar ik nu lees ook bij anderen. Ik ga ook stoppen met El_Matador zo te noemen. Ik deed het eventjes om iets duidelijk te maken. Ik respecteer de bijdrage van El_Matador in dit hele gebeuren vanaf het begin met K&L zeer en vind hem ook altijd logisch overkomen (maar dat is persoonlijk). Zijn sociale gedrag zou soms wat anders kunnen en dan wordt het voor iedereen weer leuk. Ik probeer altijd met een beetje spot mensen aan te pakken die voor mijn gevoel wat te ver gaan. Ik zal ze nooit proberen stuk te maken zoals anderen wel weer bij anderen proberen. Gaat het nu weer?
Laten we de inhoud ingaan veel leuker!
Als ze op 31 maart dat stuk idd al gelopen hebben dan zullen daar wel foto's van gemaakt zijn waarschijnlijk op de telefoons.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:12 schreef Lutalo het volgende:
@Jackie
Als de eerste foto's pas na 3 kwartier lopen zijn gemaakt, hebben ze op 31 mrt dat stuk al gelopen en hebben ze op 1 april er flink de pas erin gehad.
Als de eerste foto's zijn gemaakt op het punt waar je, normaal gesproken na 3 kwartier lopen komt, dan lijkt het logisch dat ze de eerste 3 kwartier niet gelopen hebben.
Dat ze rustig naar de top konden lopen, lekker in de schaduw van het bos.
En onderweg, tijdens de lift, zal er vast wel sproken zijn over de trail.
Als hè?
Als..
Maar dat weten we niet. Of de ouders het weten? Lijkt me niet, dan was het voor de ouders duidelijk geweest wat ze 31 maart hebben gedaan. En dat idee krijg ik niet, dat de ouders aan de hand van foto's van 31 mrt weten wat ze toen gedaan hebben.quote:Als ze op 31 maart dat stuk idd al gelopen hebben dan zullen daar wel foto's van gemaakt zijn waarschijnlijk op de telefoons.
Ik noem de metalen brug, omdat die kwa ligging ongeveer overeen zou kunnen komen met half uur - 3 kwartier overslaan. Dus: bij metalen brug uit auto stappen en dan verder lopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:59 schreef Lutalo het volgende:
Nee, veel verder dan de metalen brug, zie video Benefits of Retiring in Boquete, en de kaart.
Omdat dat veel leuker is als je 21 en op vakantie bent. En je liever tijd hebt om naar de geheime waterval te gaan die je beloofd is dan een uur tussen prikkeldraad te lopen over een saai pad langs saaie weilanden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:29 schreef Domnivoor het volgende:
Vlgs mij ben je daar wel eerder dan na een half uur lopen vanaf het restaurant.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:29 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik noem de metalen brug, omdat die kwa ligging ongeveer overeen zou kunnen komen met half uur - 3 kwartier overslaan. Dus: bij metalen brug uit auto stappen en dan verder lopen.
Vorig jaar stond er een goede beschrijving van het pad in BoqueteGuide, ook de brug werd beschreven etc. Ik vind het jammer dat die beschrijving verwijderd is. Althans, ik vind'm niet terug. Er stond bij, na hoeveel tijd lopen je de brug bereikt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Vlgs mij ben je daar wel eerder dan na een half uur lopen vanaf het restaurant.
De afstand is op Bing wel in te schatten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:40 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Vorig jaar stond er een goede beschrijving van het pad in BoqueteGuide, ook de brug werd beschreven etc. Ik vind het jammer dat die beschrijving verwijderd is. Althans, ik vind'm niet terug. Er stond bij, na hoeveel tijd lopen je de brug bereikt.
na 2.32 min bij de motorrijders maar die reden heel rustig bij het begin.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Vlgs mij ben je daar wel eerder dan na een half uur lopen vanaf het restaurant.
Ja ?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef jackie12 het volgende:
[..]
na 2.32 min bij de motorrijders maar die reden heel rustig bij het begin.
Verder vind ik de metalen brug niet echt een plek waar een taxi mensen zou afzetten.
Hij moet dan eerst door de eerste rivierenoversteek moeten met zijn auto
RapaNui opperde datquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:43 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ja ?
Ik zeg niet dat een taxi hen bij de metalen brug heeft afgezet.
Rapanui denkt dat je er lopend een half uur- 3 kwartier over doet; ik denk dat het niet zo ver is.
(Zeker niet in verhouding tot de totale wandeling).
Als dit het begin van de klim is dan kunnen auto's tot daar komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:59 schreef Lutalo het volgende:
Nee, veel verder dan de metalen brug, zie video Benefits of Retiring in Boquete, en de kaart.
In een hikeverslag dat hier kort geleden gepost werd ging het over een klein houten bruggetje, niet over een metalen. Voor de extra verwarring.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:40 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Vorig jaar stond er een goede beschrijving van het pad in BoqueteGuide, ook de brug werd beschreven etc. Ik vind het jammer dat die beschrijving verwijderd is. Althans, ik vind'm niet terug. Er stond bij, na hoeveel tijd lopen je de brug bereikt.
Dat heb je eindelijk goed. Ieder z'n eigen verhaal, z'n eigen scenario's, z'n eigen methode.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:13 schreef lekarO het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling dat je straks andere vertakkingen kunt kiezen om je eigen verhaal compleet te maken.
Voor de foto van het haar zijn dan verschillende mogelijkheden:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:47 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En dan die nachtfoto's, dat blijft raar. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze (of één van de twee) de gok heeft gewaagd (overdag lijkt me) met de waterval en er redelijk uitkwam en toen is gaan lopen, zoekend naar een manier terug. In het donker doorgelopen, geen licht, dan maar flitsen?
- bij terugkomst van L. was K. overleden en reageerde dus niet meer op L. Geflitst om K. te kunnen vinden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:00 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor de foto van het haar zijn dan verschillende mogelijkheden:
-hij hoort niet in de serie en is op een eerdere datum gemaakt dan 542 en 550
-hij hoort wel in de serie en ze zijn allebei ontsnapt uit de kloof
-hij hoort niet in de serie en gaat over terugvinden K na hun ontsnapping uit de kloof
-meer?
-hij hoort in de serie en ze zaten beiden vast in de kloofquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:00 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor de foto van het haar zijn dan verschillende mogelijkheden:
-hij hoort niet in de serie en is op een eerdere datum gemaakt dan 542 en 550
-hij hoort wel in de serie en ze zijn allebei ontsnapt uit de kloof
-hij hoort niet in de serie en gaat over terugvinden K na hun ontsnapping uit de kloof
-meer?
Het ging mij om inpassing van de haarfoto in het scenario van silliegirl, niet jouw scenario.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
-hij hoort in de serie en ze zaten beiden vast in de kloof
Een simpele verklaring is: daar hebben ze gewoon niet aan gedacht, misschien waren ze in een interessant gesprek verwikkeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:25 schreef jackie12 het volgende:
De vraag is dan wel
- waarom geen foto's van het begin?
En niemand die zich opwerpt als baas van het topic.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat heb je eindelijk goed. Ieder z'n eigen verhaal, z'n eigen scenario's, z'n eigen methode.
And no religion too.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En niemand die zich opwerpt als baas van het topic.
Hmm. Uit de taxi stappen (moeten we hier beginnen?)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een simpele verklaring is: daar hebben ze gewoon niet aan gedacht, misschien waren ze in een interessant gesprek verwikkeld.
Ik heb dat zo vaak, dat ik ergens wandel en dan pas na een tijdje denk: oh ja, ik kan hier wel wat foto's maken.
Op het Pianistapad, op ongeveer 45 minuten lopen van het uitkijkpunt over de 2 oceanen, tussen de gang met de hoge wanden en de beek in zijn wij 40 meter over een steile helling van het pad af gevallen en in een beekbedding met hoge rotswanden en 2 watervallen gekomen en we kunnen hier niet meer uit. Stuur even een helicopter dan seinen wij met de flitser SOS.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook. Daarnaast kan ook het volgende argument nog een rol spelen:
Je zit ergens in het donker op een voor jou onbekende plek. Je hebt geen bereik, maar stél dat het je met heel veel proberen misschien lukt om wel een alarmdienst aan de lijn te krijgen:
Wat ga je dan zeggen?
In brak Engels of Spaans:
Ja, we zitten hier in het donker, in het bos, ergens. We kunnen niet meer terug
Waar bent u?
Geen idee
Wat ziet u voor u?
Niets.
Wie is er bij u?
Niemand
Ik kan me voorstellen dat ze geen zin hebben gehad in zo'n nutteloos gesprek. Dan beter wachten tot het weer licht wordt en je tenminste kunt zien en beschrijven waar je bent.
Ja, dat klinkt heel anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Op het Pianistapad, op ongeveer 45 minuten lopen van het uitkijkpunt over de 2 oceanen, tussen de gang met de hoge wanden en de beek in zijn wij 40 meter over een steile helling van het pad af gevallen en in een beekbedding met hoge rotswanden en 2 watervallen gekomen en we kunnen hier niet meer uit. Stuur even een helicopter dan seinen wij met de flitser SOS.
Klinkt al heel anders.
In jouw fantasie wel. Vergeet halfnaakt niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet als twee bange schoolmeisjes die voor het eerst zonder hun ouders op vakantie zijn in een vreemd land.
Hun halve naaktheid had niet zoveel te maken met het niet willen of kunnen bellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:31 schreef 11en30 het volgende:
[..]
In jouw fantasie wel. Vergeet halfnaakt niet.
Hij slaapt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Huh wat zit die kerel achter BP te doen?
En zo met je shirt omhoog met je vette pens tegen de fiscal aan gaan liggen pitten in een werksituatie vind je dan weer heel normaal.quote:
Mee eens. Ik denk dat de paniek compleet was. Arme meiden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt heel anders.
Dat klinkt namelijk als een ervaren volwassene die de taal goed spreekt.
Niet als twee bange schoolmeisjes die voor het eerst zonder hun ouders op vakantie zijn in een vreemd land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |