Beelden komen uit deze video:quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:00 schreef ootjekatootje het volgende:
ff opnieuw,
http://www.google.nl/imgr(...)sch&ved=0CFoQMygwMDA
Ik zie de gevonden schoen en info over de afbeelding. Geen lekkere poppetjes...
Het beeld lijkt een still uit een video.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dit de "evidencias" zijn, zijn het het bekkenbot en de schoen van Lisanne en niet de rugzak?
Een breder stuk, dus waar het makkelijker afgezet kan worden en kan blijven liggen (bredere rivier dus lagere stroomsnelheid met dezelfde hoeveelheid water)...
Ik zag het niet in de video. Wel dat er nog iets (wikkel van kauwgom?? lijkt op wat op de zakjesfoto _550 gevonden is) in de rugzak zat (boven de zwarte bh)...quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het beeld lijkt een still uit een video.
Die video bevat mgelijk meer informatie
Waarom zou een journalist anders een foto zo noemen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus miss Piggy heeft zelf de foto's doorgespeeld aan de pers?
Foto's van de vondsten, via haar telefoon?
ook niet chique
Idd dat papiertje is ook blauwig.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zag het niet in de video. Wel dat er nog iets (wikkel van kauwgom?? lijkt op wat op de zakjesfoto _550 gevonden is) in de rugzak lag (boven de zwarte bh)...
quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:21 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.here.com/dire(...)2.40542,18,satellite
edit: zie de bocht naar rechts op de achtergrond
Hoy shit, dan valt het gehak hier nog mee....quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom zou een journalist anders een foto zo noemen?
Familie Kris en Lisanne baalt van foto's rugzak
quote:Op donderdag 19 juni 2014 @ 11:31 schreef boik het volgende:
wan hypocriete kutlui zeg, alleen al voor die familie hoop ik dat ze nooit meer gevonden worden huilies
Die vondsten hebben wel even de tijd gehad, maanden soms, om een regenbuitje af te wachten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:27 schreef 11en30 het volgende:
https://twitter.com/tvnnoticias/status/479766963938656256
Er staat wel verdomd weinig water in. De vondsten moeten hier dan zelf naartoe gelopen zijn.
Ja precies. Flash floods nemen hele auto's mee, dus waarom geen resten of rugzak.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:28 schreef agter het volgende:
[..]
Die vondsten hebben wel even de tijd gehad, maanden soms, om een regenbuitje af te wachten.
Papiertje staat ook in de OP al was me dat ook niet opgevallen...quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Idd dat papiertje is ook blauwig.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:00 schreef 11en30 het volgende:
Kwam ook een leuke foto van K tegen die ik nog niet kende, of al weer vergeten was.Weet iemand waar die foto vandaan komt en waar die gemaakt is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben juist NIET van de foto's !quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:38 schreef lekarO het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 11 maart 2015 21:37 schreef lekarO het volgende:
tnx ootjekatootje! Ik heb de foto bijgevoegd (hoop ik)...
Kijk bij de foto achter de koe en zoom in (nu lijk ik inderdaad 007) dat zijn misschien bloemen maar de vormen lijken ook erg op zakjes die zijn opgehangen. Jackie12 gaat toch altijd los op foto's? Any help anybody?
[ afbeelding ]
Goeie vraag. Hou ik even vast.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:41 schreef 11en30 het volgende:
Wat is dat vierkante met roze/rode ding bij de schoen?
Kende die foto ook niet.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:38 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Weet iemand waar die foto vandaan komt en waar die gemaakt is?
Ik ken Amersfoort vrij redelijk maar ken dit beeld ook niet, maar zou kunnen toch?quote:
quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:41 schreef 11en30 het volgende:
Als ervaringsdeskundige zeg ik een pakje sigaretten, van het merk MarlboroSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de onderbouwing, dit formaat. Verkrijgtbaar in Panama en niet in Nederland:
http://www.ocado.com/prod(...)1d51484e1a7eb76f18a7
![]()
![]()
![]()
Dus niet in Boquete ergens bij aankomst dag 1?quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:56 schreef El_Matador het volgende:
Ik ken Amersfoort vrij redelijk maar ken dit beeld ook niet, maar zou kunnen toch?
Leren jas en rododendronstruik??quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:58 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Dus niet in Boquete ergens bij aankomst dag 1?
Dat ding staat gewoon in de achtertuin...quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:58 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Dus niet in Boquete ergens bij aankomst dag 1?
Ik denk gewoon de lichtval op een (bloem)blaadje, maar ik rook dan ook Luckies.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als ervaringsdeskundige zeg ik een pakje sigaretten, van het merk Marlboro
Voor de onderbouwing, dit formaat. Verkrijgtbaar in Panama en niet in Nederland:
http://www.ocado.com/prod(...)1d51484e1a7eb76f18a7
![]()
![]()
Allemaal tegelijkquote:Op woensdag 11 maart 2015 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat ding staat gewoon in de achtertuin...
het is vierkant, rood met witte letters deze kant, halvewege de overgang van rood naar wit.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk gewoon de lichtval op een (bloem)blaadje, maar ik rook dan ook Luckies.
Maar zit er nou roze stof omheen? Of is dat verweekt rood karton? Op de video zie je het fullscreen beter. En een streepjescode? ff scannen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
het is vierkant, rood met witte letters deze kant, halvewege de overgang van rood naar wit.
Is een doosje, misschien ernaast gelegd om de maat te laten zien. In plaats van een cm zoals op een crime scene? Ja je moet wat als gids die het werk van het OM doet...
Oh nu zie ik wat je bedoelt. Zag alleen het roze zonverlichte deel.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
het is vierkant, rood met witte letters deze kant, halvewege de overgang van rood naar wit.
Is een doosje, misschien ernaast gelegd om de maat te laten zien. In plaats van een cm zoals op een crime scene? Ja je moet wat als gids die het werk van het OM doet...
Nee. Niets over bekend zover ik weet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:10 schreef jackie12 het volgende:
Over de bh's.
Ik heb destijds niet mee gedaan aan de discussie over de BH's maar staat het vast dat de BH's die Kris en Lisanne aanhadden op de foto's ook de BH's zijn op de foto?
goeie vraag, eerlijk gezegd geen idee.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:10 schreef jackie12 het volgende:
Over de bh's.
Ik heb destijds niet mee gedaan aan de discussie over de BH's maar staat het vast dat de BH's die Kris en Lisanne aanhadden op de foto's ook de BH's zijn op de foto?
Ja, staat 101% vast.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:10 schreef jackie12 het volgende:
Over de bh's.
Miss Escobar neemt er gewoon 3 mee, voor 8 dagen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoeveel bikini's neem je mee, ik zou zeggen 1, het is niet echt een strand vakantie.
Waarom vraag je dit?quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:10 schreef jackie12 het volgende:
Over de bh's.
[edit] Doe maar niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom vraag je dit?
Ik vind het zo'n raar idee dat kris geen broek aanhad en geen bh..
Je snapt toch wat ik bedoel, als Kris en Lisanne elkaar kwijt waren geraakt dan liep ze dus rond zonder bh en uiteindelijk ook zonder broek..quote:
Edit: Deze ook nietquote:Op donderdag 12 maart 2015 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je snapt toch wat ik bedoel, als Kris en Lisanne elkaar kwijt waren geraakt dan liep ze dus rond zonder bh en uiteindelijk ook zonder broek..
Hey, nieuwe mod?quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:34 schreef jogy het volgende:
Mata, beetje respect kan geen kwaad, lolletje moet kunnen natuurlijk maar dit was een beetje nasty.
Interim, tot fogelmans weer terug isquote:Op donderdag 12 maart 2015 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey, nieuwe mod?
Ja, was wat te melig.
gezien de frequentie van ingrijpen hier, welkom!quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Interim, tot fogelmans weer terug is. En bedankt.
Niet echt, ik gok op verdwaald en gestorven maar ik heb me er niet recentelijk in verdieptquote:Op donderdag 12 maart 2015 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
gezien de frequentie van ingrijpen hier, welkom!
Heb je zelf een mening over deze zaak?
Het lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat TVN precies wist waar de resten waren gevonden en vervolgens moeite heeft gedaan om voor een tweet een foto van dat stukje Changuinola te bemachtigen. Ik denk dat het eerder een archieffoto van die rivier zal zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:27 schreef 11en30 het volgende:
https://twitter.com/tvnnoticias/status/479766963938656256
Er staat wel verdomd weinig water in. De vondsten moeten hier dan zelf naartoe gelopen zijn.
Waarom? Ze hebben ook foto's van de vondsten achter de boom. Lijkt me eerder dat er een fotograaf mee was op de expeditie om de vondsten veilig te stellen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:55 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat TVN precies wist waar de resten waren gevonden en vervolgens moeite heeft gedaan om voor een tweet een foto van dat stukje Changuinola te bemachtigen. Ik denk dat het eerder een archieffoto van die rivier zal zijn.
Foto is gemaakt vanuit een helikopter, die vloog er toen om de tas/resten op te halen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:55 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat TVN precies wist waar de resten waren gevonden en vervolgens moeite heeft gedaan om voor een tweet een foto van dat stukje Changuinola te bemachtigen. Ik denk dat het eerder een archieffoto van die rivier zal zijn.
Ik denk als vrouw meerder bikini's, kris en Lisanne waren eerder in bocas el toro.aan het strandquote:Op donderdag 12 maart 2015 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
goeie vraag, eerlijk gezegd geen idee.
Hoeveel bikini's neem je mee, ik zou zeggen 1, het is niet echt een strand vakantie.
Hoeveel bh's neem je mee, ik zou zeggen 2/3 in de reiskoffer.
Op een wandeling: 1, die ik op dat moment draag
Ik ben ook een vrouwquote:Op donderdag 12 maart 2015 01:08 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik denk als vrouw meerder bikini's kris en Lisanne waren eerder in bocas.aan het strand
Leugens!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
heb mijn haren altijd opgestoken en draag graag een sjaal dus vond het andere poppetje mooierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er idd een ravijn is waar je niet uit kunt komen tussen de mirador en Q1 dan houd ik de deur open voor dat scenario alhoewel dat nog wel heel veel vragen achterlaat.
Vooralsnog ben ik zekerder dan ooit dat de meiden op een onnatuurlijke manier om het leven zijn gekomen.
Ik heb nog heel veel te vertellen met name over de telefoons maar doe dat de aankomende dagen. Nu naar bed nog wel even mobiel.
Hoort dat witte met chroom rand er ook bij? Dat lijkt wel een handvat.quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:41 schreef 11en30 het volgende:
Wat is dat vierkante met roze/rode ding bij de schoen?
http://i58.tinypic.com/2qmqb2f.jpg
Ik begrijp de vraag niet. Je hoeft helemaal niets te weten om op de Mirador te poseren.quote:Op donderdag 12 maart 2015 01:37 schreef jackie12 het volgende:
De foto's van Lisanne op de top zijn geposeerd voor de Caribische oceaan rechts en direct daarna voor de Grote Oceaan links.
Hoe wisten zij dat?
Denk het dan ook niet. Of post die domme gedachte niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:38 schreef jackie12 het volgende:
"in t gevalletje dat" is denk ik de enige user hier die geen vragen heeft naar aanleiding van Frank zijn bevindingen.
En dat komt bij mij niet heel slim over
Tja Ouder 1, Jackie bedoelde mij. Voor het geval dat je nog geloofde dat hij moeite heeft met Engels, dat loopt kennelijk wel los. Waar het wel aan schort, zijn z'n wilde beweringen, over "geen vragen hebben", als je het verhaal van Frank VdG niet met vragen (en vrijwel niets anders) van tafel veegt. Vragen hou je altijd, en van vragen word je wijs. Zoals jij, en nog een handjevol posters. De goedkope, oneerlijke retoriek van Jackie slaat dus ook op jou, ook al was die voor mij bedoeld.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je bedoelt maar wellicht bedoel je mij wel.
Ik heb echter weldegelijk vragen bij de conclusie van FvdG, echter geen vragen die zijn conclusie echt onderuit halen. En die conclusie is volgens hem zelf ook duidelijk 'het meest waarschijnlijke scenario' en niet met enige zekerheid hetgeen er ook echt gebeurd is.
Waar ik hier grote moeite mee heb is dat een aantal hier twijfelen aan de woorden van HK en FvdG, wat feitelijk niet anders is dan hen voor leugenaars uitmaken. 'Pics or it didn't happen'.. Waar denken deze mensen het recht vandaan te halen alles te mogen weten en zien? Wie denken ze wel niet dat ze zijn? En echt over the top gaat het wanneer men het blijkbaar nodig vindt om volledig niet ter zake doende sneren uit te gaan delen. Echt; lager dan dat kan je niet zinken, ook niet als je het nadat Lavenderr het weer eens heeft ge-edit , domweg gaat ontkennen want niet meer te bewijzen.
Mijn redenatie is dus geheel andersom. Ik ga er vanuit dat HK en FvdG de waarheid spreken en zeer zeker niet bewust aan het liegen zijn geslagen om welke onbenullige reden dan ook. Dus ipv te roepen dat 'het niet kan' omdat 'dat en dat vreemd blijft', zoek ik naar hoe die vragen wél zouden kunnen. "Is het mogelijk?" ipv "Ik geloof het niet want ik weet het beter op mijn zolderkamer achter mijn laptop in Nederland/Duitsland/Colombia".
Ik kom dan tot de conclusie dat dit idd een mogelijkheid is en zelfs dat als het een mogelijkheid is, het ook de meest waarschijnlijke is. Wat niet wil zeggen dat het ook met zekerheid is wat er gebeurd is.
Als je mij niet bedoelde maar een andere user dan denkt die misschien op dezelfde manier als ik.
Zo wil ik een hardnekkig terugkomend dingetje nog even aanstippen: In de conclusie van FvdG zitten de meiden opgesloten in een 'kloof'. Ze kunnen er dus niet uit. Hun weg wordt geblokkeerd door metershoge rotswanden en watervallen zowel stroomopwaarts als stroomafwaarts die niet te beklimmen of af te dalen zijn.
Dit scenario dan deels aannemen maar blijven hameren op 'elkaar kwijt geraakt' of 'er is er eentje later doorgelopen; die heeft die locatie verlaten (en de rugtas daar zelf neergezet)' is dan gewoon ongelooflijk dom (sorry). En weer verklaar je dan FvdG voor leugenaar.
Een ander punt: Als dit scenario idd is gebeurd, dan is het juist niet waarschijnlijk dat ze immobiel waren door verwondingen van de val/glijpartij. Dat is ook helemaal niet nodig want hun weg werd aan alle kanten geblokkeerd. Dus, als je FvdG en HK niet voor leugenaars wil uitmaken en die kloof als uitgangspunt neemt, kan je beter stoppen met wilde fantasie verhalen over dwars laesies, schedelbreuken, bekkenbreuken, heupbreuken, andere botbreuken en gruwelijke verwondingen. Het voegt niets toe dan horror en sensatie.
In een handjevol reacties die ik vond over dat niet kunnen verdwalen, werd het tegendeel gezegd. Door mensen die daar ook geweest waren. En verdwaald. Het kan zijn dat het 'm zit in het woordje "daar". Zoals ik me die reacties herinner waren er een paar die echt duidelijk zeiden dat het de Pianista Trail was, waar zij verdwaald waren (ik heb geen URL's bewaard, maar het zal nog wel online staan). Toch weet je ook dan niet zeker of dat klopt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:23 schreef Ouder1 het volgende:
Al zeggen honderd mensen die daar geweest zijn dat je er niet kunt verdwalen.. de verdwaalaanhangers blijven roepen dat dat weldegelijk kan.
Je blijft maar doorgaanquote:Op donderdag 12 maart 2015 01:37 schreef jackie12 het volgende:
Of dit Feliciano is? Ik weet het niet. Ik denk eerder aan iemand uit zijn omgeving.
Wel is het zo dat als Feliciano hen wel heeft gesproken hij daar dus over gelogen heeft.
Volgens mij mogelijk leugen 3 die ik ontdekt heb.
En wat is er mogelijk in de zaak van Kris en Lisanne als hij inderdaad gelogen heeft?
...
Er zal wel weer van dezelfde mensen dezelfde kritiek horen maar dat vind ik prima.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:00 schreef 11en30 het volgende:
Kwam ook een leuke foto van K tegen die ik nog niet kende, of al weer vergeten was.FB-pagina van Kris, 2013.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Staat in de OP en heb ik al tig keren bekeken.quote:
Een van de BH's is gestreept. Als je goed kijkt naar de foto van Lisanne op de mirador, foto zonder duimen omhoog, zie je diezelfde strepen door haar groene shirt heen schijnen. Volgens mij had ze op de mirador de gestreepte bh aan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:10 schreef jackie12 het volgende:
Over de bh's.
http://www.panamaamerica.(...)e-que-sigan-buscandoquote:Op woensdag 11 maart 2015 23:38 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Weet iemand waar die foto vandaan komt en waar die gemaakt is?
Een andere reactie had ik van jou ook niet verwacht. Is prima.quote:
Deze info is hier een feit, maar buiten de verhalen op waarbenjij.nu waar toeristen samen met een ginds boven zijn, zijn er geen andere daar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 02:34 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik begrijp de vraag niet. Je hoeft helemaal niets te weten om op de Mirador te poseren.
De situering begrijp ik ook niet. Als je uitkijkt vanaf de Mirador kijk je naar het zuiden, en heb je dus de ene oceaan voor je en de andere achter je.
Je bedoelt de tong van van schoen, zou kunnen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:32 schreef MeloD het volgende:
Dat rozige vierkante ding is volgens mij gewoon de binnenkant van de schoen aan de voorkant, waar je je veters overheen strikt..
Hey Ouder1 best een plausibel verhaal en sorry van de gaatjes ik dacht dat de kloof omringd was met hoge wanden met watervallen die in de kloof liepen als er dan geen groot open stuk in zit moet het dan door andere openingen eruit en dus kleinere gaatjes (maar vergeet het maar ff klinkt onzinnig van mij). Maar voor mij is jouw plausibele verklaring nog steeds niet logischer dan een val en immobiliteit en verder naar beneden. Ik zit dan namelijk nog met het dichtgeknoopte broekje van Kris bij de kabelbrug (heb je nog niet aangegeven hoe jij dit verklaart), zit nog met de nachtfoto's die naar beneden zijn gericht vanaf higher ground (kan ook in die kloof maar dan ga je dus veronderstellen dat er lagen grond in die big ass kloof zaten en dat kan wordt al wel iets ongeloofwaardiger), ik zit ook met de verplaatsing van de rugzak die dan een ontiegelijk grote afstand heeft afgelegd (ik ken de gevoelige discussie...). Ik ben het qua rugzak-theorie gedeeltelijk met beiden kampen eens (de rugzak als een duckie en de rugzak als drijvende atoombom theorie). De rugzak over zo'n afstand zoals vanuit de kloof zou toch 'iets' moeten doen met de inhoud (natte en beschadigde inhoud of uiterlijk van de tas terwijl de tas er blijkbaar redelijk goed uitzag en meer sporen van 'drag' vertoonden, maar de teksten dat het totaal kapot zou moeten knallen als een nuclaire atoombomtas lijkt mij ook iets te ver gaan). Ik begrijp dat het een redelijk waterbestendige rugzak is maar de afstand is wel mega en de kans op dat het eerder vast komt te zitten is ook best aanwezig.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit waren jouw argumenten:
[..]
Zo'n locatie kan best groot zijn; ligt vooral aan de afstand tussen die twee blokkerende watervallen. Theoretisch zou het zelfs een kilometer kunnen zijn.
Maar ik zie dat je de watervallen helemaal niet noemt maar het over 'kleine gaatjes' hebt?
Die discussie is hier uitgebreid voorbij gekomen. Volgens FvdG zaten ze opgesloten tussen twee metershoge rotswanden en twee watervallen. Als je er zonder klimgerei nergens uit kunt klimmen en de afdaling via de waterval stroomafwaarts niet levend te maken is, dan zit je dus vast.
In dergelijke kloven kan het waterpeil enorm stijgen bij heftige regen. Dan spoelt alles wat zich in die kloof bevindt er dus via die waterval uit. Gezien de nachtfoto's hebben ze wel droog op stenen kunnen zitten.
Opties; Overleden en er in gevallen, overleden en door stijgend water mee gespoeld, uit wanhoop de sprong gewaagd met fatale afloop?
Het kan. Anderzijds bestaat zo'n locatie dus want FvdG is er in afgedaald. Of hij moet liegen en daar ga ik niet vanuit. Hoe verklaar jij in jouw scenario dan dat ze niet gevonden of gezien zijn terwijl er intensief naar hen werd gezocht? Terwijl er volgens blogs veel indianen rondlopen? Hoe verklaar je dat ze de 1e en 2e kabelbrug (=pad) gewoon voorbij gelopen zijn? Hoe verklaar je dat ze geen foto's meer hebben gemaakt na 1Q? Want tussen 1Q en de Mirador kom je dus in die kloof terecht als je valt dus moeten ze in jouw theorie dus verder gelopen zijn en geen foto hebben gemaakt van bv 2Q.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:49 schreef lekarO het volgende:
[..]
Hey Ouder1 best een plausibel verhaal en sorry van de gaatjes ik dacht dat de kloof omringd was met stenen met watervallen die in de kloof liepen als er dan geen groot open stuk in zit moet het dan door andere openingen eruit en dus kleinere gaatjes (maar vergeet het maar ff klinkt onzinnig van mij). Maar voor mij is jouw plausibele verklaring nog steeds niet logischer dan een val en immobiliteit en verder naar beneden.
Dat heb ik wel maar heb je dus ook gemist. Ik denk dat het broekje van die waterval gegooid is in de hoop dat hij gevonden werd en er in de rivier gezocht zou worden. Dat zou verklaren waarom hij was dichtgeknoopt.quote:Ik zit dan namelijk nog met het dichtgeknoopte broekje van Kris bij de kabelbrug (heb je nog niet aangegeven hoe jij dit verklaart),
Volgens de officiële bronnen was het een foto van die rotswand; omhoog genomen dus en niet naar beneden. Ik dacht ook naar beneden maar vertrouw op de expertise van de mensen die in dat gebied zijn geweest en er naar gezocht hebben.quote:zit nog met de nachtfoto's die naar beneden zijn gericht vanaf higher ground (kan ook in die kloof maar dan ga je dus veronderstellen dat er lagen grond in die big ass kloof zaten en dat kan wordt al wel iets ongeloofwaardiger),
Ik denk zelf dat de tas vast had kunnen komen te zitten. Ook dat de spullen er in beschadigd hadden kunnen zijn. Maar ook dat de tas en de spullen in de staat waar in ze gevonden zijn zo'n afstand hadden kunnen afleggen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van een Russische roulette is; met geluk krijg je de uitkomst die we nu hebben, met pech was alles onherstelbaar beschadigd en zo dichtbij die kloof vast komen te zitten dat hij niet of veel later gevonden was.quote:ik zit ook met de verplaatsing van de rugzak die dan een ontiegelijk grote afstand heeft afgelegd (ik ken de gevoelige discussie...). Ik ben het qua rugzak-theorie gedeeltelijk met beiden kampen eens (de rugzak als een duckie en de rugzak als drijvende atoombom theorie). De rugzak over zo'n afstand zoals vanuit de kloof zou toch 'iets' moeten doen met de inhoud (natte en beschadigde inhoud of uiterlijk van de tas terwijl de tas er blijkbaar redelijk goed uitzag en meer sporen van 'drag' vertoonden, maar de teksten dat het totaal kapot zou moeten knallen als een nuclaire atoombomtas lijkt mij ook iets te ver gaan). Ik begrijp dat het een redelijk waterbestendige rugzak is maar de afstand is wel mega en de kans op dat het eerder vast komt te zitten is ook best aanwezig.
Zou het niet kunnen zijn dat jullie allebei gelijk hebben? De tas legt in het scenario dat de gezamenlijke resten van K&L de laatste rustplaats zijn slechts een zeer bescheiden afstand af (paar honderd meter). Ook in een wilde rivier waar zaken beschadigd kunnen raken heeft het dus slechts een kleine afstand afgelegd en is daarna vast komen te zitten in de struiken. Dus als de tas grotere afstanden had afgelegd had het inderdaad meer beschadiging kunnen oplopen ook al zou dit beperkt kunnen zijn en niet destructief.
Goed begin maar laten we niet over aannames als morse beginnen (ligt het nu aan mijn logica?) past totaal niet in het plaatje (dagtoeristen die slecht voorbereid zijn voor survival zouden morse code gaan zenden terwijl aandacht trekken voldoende is?). Mensen die morse code kunnen zijn een handjevol (relatief) en dan waarschijnlijk door beroep of hobby ermee in aanraking gekomen. Morse doe je als je iets wilt communiceren als je aandacht wilt trekken flits je als een malle en dat was voldoende. Daarbij denk ik dat morse met een fototoestel op dat moment voor zelfs McGuyver een uitdaging was geweest.quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:35 schreef Injetta het volgende:
Ik blijf die nachtfoto's intrigrerend vinden. Waarom zoveel?
Zou het een laatste wanhopige poging tot aandacht trekken geweest zijn?
Misschien is het wel een poging tot morse geweest. Kunnen we aan de tijden zien of er iets in zit van kort en lang?
Ik ben even kwijt of er nu wel of niet nog gebruik gemaakt is van de mobieltjes na die foto's. Ik dacht van niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:10 schreef lekarO het volgende:
[..]
Goed begin maar laten we niet over aannames als morse beginnen (ligt het nu aan mijn logica?) past totaal niet in het plaatje (dagtoeristen die slecht voorbereid zijn voor survival zouden morse code gaan zenden terwijl aandacht trekken voldoende is?). Mensen die morse code kunnen zijn een handjevol (relatief) en dan waarschijnlijk door beroep of hobby ermee in aanraking gekomen. Morse doe je als je iets wilt communiceren als je aandacht wilt trekken flits je als een malle en dat was voldoende. Daarbij denk ik dat morse met een fototoestel op dat moment voor zelfs McGuyver een uitdaging was geweest.
wil je een kaartje posten in welke rivier het waterpeil begon te stijgen ?quote:
W'rom?quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wil je een kaartje posten in welke rivier het waterpeil begon te stijgen ?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar:quote:
De rivier en helling waar FvdG het over heeft. De helling zou ergens tussen 1Q en de Mirador moeten liggen. Dat weet je toch al? Of zuigt hij dat maar uit zijn duim?quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben hier ook wel benieuwd naar:
in welke rivier zijn ze dan gevallen en waar is die kloof/plek met de watervallen aan beide zijden?
Ik denk dat zo'n locatie ook zeker kan bestaan en als FvdG zegt dit gezien te hebben heb ik geen reden om hier direct aan te twijfelen tenzij er later nieuwe zaken aan het licht komen. Ze zijn niet gevonden omdat ze de twee dagen na de verdwijning (2 en 3 april) de meeste afstand hebben afgelegd waardoor ze uit het zoekgebied raakten, want pas hierna begon men pas met zoeken (en liepen zij nog steeds door). Het kan toch best dat je niemand tegenkomt in die periode kan best. Ze hebben misschien wel een pad gezien maar ik heb al in mijn eerste post verklaard waarom ik denk dat ze dat niet gevolgd zijn (rivier = water = overleven, veiliger gevoel dan jungle in, pad heeft veel meer hoogteverschil en immobiel, slapen in jungle of bij rivier etc.). Ze zijn er in mijn theorie op de terugweg in gevallen. Ik denk alleen dat je tussen mirador en Q1 echt niet altijd in 1 en dezelfde kloof hoeft te vallen zonder uitweg.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het kan. Anderzijds bestaat zo'n locatie dus want FvdG is er in afgedaald. Of hij moet liegen en daar ga ik niet vanuit. Hoe verklaar jij in jouw scenario dan dat ze niet gevonden of gezien zijn terwijl er intensief naar hen werd gezocht? Terwijl er volgens blogs veel indianen rondlopen? Hoe verklaar je dat ze de 1e en 2e kabelbrug (=pad) gewoon voorbij gelopen zijn? Hoe verklaar je dat ze geen foto's meer hebben gemaakt na 1Q? Want tussen 1Q en de Mirador kom je dus in die kloof terecht als je valt dus moeten ze in jouw theorie dus verder gelopen zijn en geen foto hebben gemaakt van bv 2Q.
[..]
Dat heb ik wel maar heb je dus ook gemist. Ik denk dat het broekje van die waterval gegooid is in de hoop dat hij gevonden werd en er in de rivier gezocht zou worden. Dat zou verklaren waarom hij was dichtgeknoopt.
[..]
Volgens de officiële bronnen was het een foto van die rotswand; omhoog genomen dus en niet naar beneden. Ik dacht ook naar beneden maar vertrouw op de expertise van de mensen die in dat gebied zijn geweest en er naar gezocht hebben.
[..]
Ik denk zelf dat de tas vast had kunnen komen te zitten. Ook dat de spullen er in beschadigd hadden kunnen zijn. Maar ook dat de tas en de spullen in de staat waar in ze gevonden zijn zo'n afstand hadden kunnen afleggen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van een Russische roulette is; met geluk krijg je de uitkomst die we nu hebben, met pech was alles onherstelbaar beschadigd en zo dichtbij die kloof vast komen te zitten dat hij niet of veel later gevonden was.
Wat ik vreemd vind aan jouw scenario (meiden overleden bij of vlak bij tas) is dat ze dan een enorme afstand af hebben moeten leggen. terwijl ze deels immobiel waren volgens jou. En tijdens die tocht zijn ze door niemand gezien.. Terwijl ze gezocht werden...
Ik weet niet, ben er niet geweest. Ik ga er ook vanuit dat niemand liegt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De rivier en helling waar FvdG het over heeft. De helling zou ergens tussen 1Q en de Mirador moeten liggen. Dat weet je toch al? Of zuigt hij dat maar uit zijn duim?
Telefoongebruik nog op 11 april. Hey ben jij nudist ofzo dat je alles wilt weggooien? (geintje). Een broek weggooien in die omstandigheid lijkt mij al radicaal maar je tas met al je spullen weggooien lijkt mij naast functioneel ook emotioneel niet realistisch. Dan heb je echt het gevoel alles kwijt te zijn (of je moet het lekker vinden natuurlijk). Het foto's maken als legacy vind ik ook vreemd. Je wilt overleven dus batterij sparen en wat heb je eraan behalve als nagedachtenis waar je op dat moment al niet aan wilt denken (hooguit aan het einde van alles waarin je er totaal doorheen zit maarja toen waren die camera en telefoons opperdepop (maar beter ook). Je wilt overleven en denkt echt niet aan iets achterlaten zeker niet als het je overlevingskansen niet vergroot maar juist verkleint.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt of er nu wel of niet nog gebruik gemaakt is van de mobieltjes na die foto's. Ik dacht van niet.
In dat geval is mijn theorie dat het waterpeil wel erg begon te stijgen die nacht en de meiden daardoor in paniek raakten. Of ze hebben mensen gehoord die nacht (was dat niet de nacht van die zoektocht?). Want.. stel dat je dit goed doordacht doet; Tas in de rivier gooien in de hoop gevonden te worden.. Dan zou ik zeker foto's op de camera zetten waarop mijn verblijfplaats zo goed mogelijk herkenbaar is. Dus foto's maken overdag. Juist ook met elkaar op die foto's.
Als mijn theorie klopt dan hebben ze dat dus snel-snel-snel gedaan.. in de nacht. Dan moet er haast iets aan de hand zijn geweest, anders dan uitputting/honger/onderkoeling.. Althans.. dat denk ik.
Het gebruik van de telefoons is voor mij een reden aan te nemen dat ze goed nadachten bij wat ze deden.
Heb je de hier geposte blogs ook gelezen van mensen die de hele route van Boquete naar Bocas hebben gelopen? Die zeggen dat je daar om de haverklap een indiaan tegenkomt dus ik vind dat niet waarschijnlijk al zou het kunnen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:56 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n locatie ook zeker kan bestaan en als FvdG zegt dit gezien te hebben heb ik geen reden om hier direct aan te twijfelen tenzij er later nieuwe zaken aan het licht komen. Ze zijn niet gevonden omdat ze de twee dagen na de verdwijning (2 en 3 april) de meeste afstand hebben afgelegd waardoor ze uit het zoekgebied raakten, want pas hierna begon men pas met zoeken (en liepen zij nog steeds door). Het kan toch best dat je niemand tegenkomt in die periode kan best.
Ik weet het niet. Water = drinken. Pad = mensen = redding. Waar zou jij voor gaan in die situatie? Zoals jij het stelt zouden ze dus een redelijk tempo gehad moeten hebben toen ze de kabelbruggen passeerden.. en toch verkiezen ze het water + de moeizame route over keien en rotsen via de rivier boven een pad dat naar mensen leidt?quote:Ze hebben misschien wel een pad gezien maar ik heb al in mijn eerste post verklaard waarom ik denk dat ze dat niet gevolgd zijn (rivier = water = overleven, veiliger gevoel dan jungle in, pad heeft veel meer hoogteverschil en immobiel, slapen in jungle of bij rivier etc.).
Veel mogelijkheden om daar te vallen zijn er niet. Zo weinig zelfs dat HK ze zelfs eerder volledig over het hoofd zag.quote:Ze zijn er in mijn theorie op de terugweg in gevallen. Ik denk alleen dat je tussen mirador en Q1 echt niet altijd in 1 en dezelfde kloof hoeft te vallen zonder uitweg.
Punt is dat in de theorie van FvdG ze niet gelopen hebben. Dus ook niet in hun onderbroek. Van alle spullen die ze bij zich hadden.. zou ook ik, als ik 'flessenpost' zou willen proberen te sturen, juist dat broekje kiezen. Het geen weinig warmte, minder dan een t-shirt. Een bh blijft eerder ergens aan hangen, een zwarte lycra broek valt minder op (en passen beiden) en een flesje zal gezien worden voor zwerfvuil. De tas zou ik zolang mogelijk bij me houden al is het maar als kussen. De rest komt niet in aanmerking.quote:Ik vind je altijd scherp en logisch maar jouw verklaring voor het broekje van Kris voelt voor mij hetzelfde als een morse code van de dames. Alles kan maar gewoon niet aannemelijk. Je loopt al in slechts een broekje en dan gooi je deze weg (loop je in je onderbroek) omdat je denkt dat het gevonden gaat worden is heel ver gezocht maar das mijn gevoel.
Wat ik zwak vind in je theorie: Ze blijven bij de rivier vanwege het water, vinden dan zelfs belangrijker dan mensen zoeken. Dus ze lopen in of naast de rivierbedding. Waarom dan oversteken bij een (gevaarlijke) kabelbrug? Waarom dan niet gewoon die rivierbedding of oever blijven volgen? Waarom het zo nodig vinden dat ze (in jouw woorden: 30 min. pijn verbijtend) die rivier overstaken? Waarom zouden ze dat doen? Ik kan me niet voorstellen dat ik een rivier volg.. een enge kabelbrug zie, en dan denk: Die moet ik over!! Dan klim ik aan de overkant weer de rivierbedding in of volg de oever aan de overkant voor de afwisseling...quote:Het oversteken van de kabelbrug leent zich juist voor veel logischer interpretaties voor een dichtgeknoopt broekje. Het is namelijk echt een keuzemoment of een moment voor fouten. Het broekje was toch ook gevonden aan de kant en niet in of naast de rivier. Als ik de foto zie van de kabelbrug heeft de bedding een behoorlijke hoogte dus als het in de struiken is gevonden kan het nooit met de rivier zijn meegenomen.
Die uitslijting die dan niet zou kunnen zie ik niet. Die verticale groeven komen veel voor op rotswanden.quote:Ik denk ondanks de 'specialisten' dat ze hier een grove fout in maken. Je ziet op de foto heel duidelijk sedimentatie (rechterkant foto 542) en uitslijting van rotsen die verklaren dat dit nooit op een verticaal gedeelte kan zijn.
I disagree. Ik ken genoeg planten waarvan de stengels wel meer horizontaal groeien.quote:Planten met een harde stengel groeien altijd naar de zon toe tenzij ze topzwaar worden dan gaan ze door de zwaartekracht hangen maar dan gaan er zijscheuten richting de zon.
Nu maak je dus van jouw aanname een feit en stelt zelfs dat anderen DUS een fout maken. Dat is niet netjes.quote:De grotere planten op de achtergrond in het donkere gedeelte plaats ik dus eerder horizontaal dan verticaal. Ik begrijp deze fout van de specialisten ook niet en vraag me serieus af wat voor specialisten dit dan zijn (geologen en vegetatie specialisten?).
Je beroep doet er niet toe als je in zo'n rivierbedding loopt en de omgeving goed in je opneemt en vergelijkt met wat er op de foto staat. Dat is iets wat wij hier niet hebben kunnen doen en zij wel.quote:Kan ook zijn dat zo'n rechercheur niet overal specialist in is (verdwijningen en alles wel maar plantjes?). El_Matador is toch een geoloog?
Op een pad that is. Niet klauterend over de stenen in een rivierbedding of zich een weg banend door de bushbush. En als ze in het begin nog zo fit waren, waarom dan willens en wetens voorbij een pad lopen? Pad = mensen = redding.quote:Voor wat betreft de afstand: het is 8 uur lopen voor een gezond iemand om bij de plek van de rugzak te komen en volgens mijn eigen calculatie 7 km hemelsbreed vanaf de Matador. K&L hebben dit in 4-7 dagen (uitgaande van een potentiële magere 8 uur per dag is dit 32 tot 56 uur) gelopen moeten hebben waarbij eerste gedeelte sneller (dus sneller uit zoekgebied). Dus gezond mens loopt grofweg 1 km per uur in het gebied
met mijn medische kennis kan ikje vertellen dat met de meeste letsels, zeker die aan het bewegingsapparaat, klimmen gemakkelijker is dan dalen en die rivier daalt..quote:en zij konden er gemiddeld 250 meter of 140 meter per uur over doen. Nou best te doen lijkt mij zeker het stuk langs de rivier met minder hoogteverschil. Verder denk ik dat 1 van de twee zodanig immobiel was dat de heuvel opklimmen (als het al kon gezien de locatie van de val) een te grote opgave was ook het idee dat ze natuurlijk zeker 4-5 uur terug de heuvel op zouden moeten en ze het pad later pas doorkruistten.
Maar waarom zouden ze dat doen als ze de rivier volgden? Dat is zo tegenstrijdig en nutteloos. En dan uit 'overlevingsdrang'?quote:Het eenmalig oversteken van een kabelbrug is in mijn optiek makkelijker (30 minuten max door pijn heenbijten met overlevingsdrang)
ja, als het scenario van FvdG klopt dan is dat het verhaal idd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik weet niet, ben er niet geweest. Ik ga er ook vanuit dat niemand liegt.
Dus:
ze maken foto's bij q1 en keren om
klimmen via dezelfde weg terug naar de Mirador
en daar gebeurt een ongeluk
Even een korte samenvatting
Dat is juist het probleem, dat gebied is nergens goed in kaart gebracht en de bekende kaarten verschillen van elkaar, dus wat is waar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:32 schreef lekarO het volgende:
Is er map van het pad van mirador tot aan bocas (liefst met relief en inzoom mogelijkheid)? Zo ja dan graag ff een link oid.
Ze hebben in dat geval de tas ook echt zolang mogelijk bij zich gehouden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:09 schreef lekarO het volgende:
[..]
Telefoongebruik nog op 11 april. Hey ben jij nudist ofzo dat je alles wilt weggooien? (geintje). Een broek weggooien in die omstandigheid lijkt mij al radicaal maar je tas met al je spullen weggooien lijkt mij naast functioneel ook emotioneel niet realistisch. Dan heb je echt het gevoel alles kwijt te zijn (of je moet het lekker vinden natuurlijk). Het foto's maken als legacy vind ik ook vreemd. Je wilt overleven dus batterij sparen en wat heb je eraan behalve als nagedachtenis waar je op dat moment al niet aan wilt denken (hooguit aan het einde van alles waarin je er totaal doorheen zit maarja toen waren die camera en telefoons opperdepop (maar beter ook). Je wilt overleven en denkt echt niet aan iets achterlaten zeker niet als het je overlevingskansen niet vergroot maar juist verkleint.
Het is een aannemelijk verhaal, alleen de foto's zijn gemaakt op 8 april en de laatste telefoonactiveit was op 11 aprilquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze hebben in dat geval de tas ook echt zolang mogelijk bij zich gehouden.
Maar verplaats je eens in de volgende situatie:
Je zit in die kloof. De enige 'way out' is een waterval die je hoogstwaarschijnlijk niet overleeft als je die afdaalt. Je hebt al 11 dagen geprobeerd om 112/911 te bellen. Baterijen zijn dood. Je hebt geschreeuwd, gegild, met stenen op elkaar geslagen.. maar niets hielp. Je krachten nemen af door gebrek aan voeding en elke nacht raak je (half) onderkoeld.
Het regent en het waterpeil stijgt in de kloof. je bent al verhuisd van vaste stek.. maar zelfs op de hoogste rots zie je die avond het waterpeil snel naderen.
Het blijft maar stijgen.. zal alles morgenochtend onder water staan?
Wat doe je? Niets? En dan moedeloos je lot afwachten? Of probeer je, wanhopig, nog een boodschap de wereld in te sturen in de hoop dat ze je op tijd vinden?
Wat je hebt aan die foto's? Dat zei ik al; Je hoopt dat de plek waar je zit herkent wordt. Vergeet niet dat maar een paar foto's zijn gelukt van die serie. Op het meeste was niets herkenbaars te zien. Het lijkt mij mogelijk dat ze dus als een gek om zich heen zijn gaan fotograferen, niet de tijd hebben genomen om de foto's te beoordelen; paniek, een gevoel van haast.
Niet ter nagedachtenis of om iets achter te laten dus maar als aanwijzing waar ze zaten.
Waren het foto's overdag geweest dan hadden ze denk ik er meer over nagedacht en de foto's ook goed beoordeeld. Dit lijkt op een paniek/spoedactie.
Dus dan is er vanaf het pad toch een pad dat het pad kruist al zeggen de mensen die daar gezocht hebben van niet?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:
- De verkeerde pad omhoog hebben genomen, op het kaartje waar de gele pijl naar wijst.
Ja plus de behoorlijk rustige foto van de steen met de zakjes duiden niet op paniek of een overstromend geheel. Overstromen tot aan verdrinking lijkt mij ook moeilijk als er ook een uitweg voor het water is (is geen badkuip). Natuurlijk kan het iets hoger komen maar verdrinkingsdood?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een aannemelijk verhaal, alleen de foto's zijn gemaakt op 8 april en de laatste telefoonactiveit was op 11 april
Pad/drooggevallen rivierbedding, stuk rotsen zonder bomen. Op al die video's zie ik stukken die ik ook niet de kwalificatie "pad" wil gevenquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus dan is er vanaf het pad toch een pad dat het pad kruist al zeggen de mensen die daar gezocht hebben van niet?
Iemand liet hier een mooie hoogte kaart/video zien en de CD is echt beduidend hoger dan de helling die jij aanwijst. Met de vele openplekken daar.. hoe kunnen ze zich dan zo vergissen?
Dat is idd maf dan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een aannemelijk verhaal, alleen de foto's zijn gemaakt op 8 april en de laatste telefoonactiveit was op 11 april
Kan je die omcirkelen want ik zie hem niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:46 schreef ootjekatootje het volgende:
http://i.imgur.com/yIZkDOk.jpg
Op deze nachtfoto, zie ik toch echt een verankering in de muur zitten (zo'n abseil ijzertje), in het midden.
Kan reden zijn te blijven op de plek:
Hier zijn mensen geweest, we blijven hier wachten. Zal even duren maar ze gaan ons hier vinden
Ik denk eerder dat ze iets gehoord hebben. Een beest misschien wat rondsnuffelde? Maar dat ze hoopten op gevonden worden en toen omhoog zijn gaan flitsen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Links naast de watergroef in het midden van de foto. Zit een onnatuurlijk streepje met een ronde vorm, is klein, lijkt wit.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je die omcirkelen want ik zie hem niet.
In paniek of flitsend om de aandacht te trekken kan je natuurlijk een goede toevalstreffer hebben. Enorm veel foto's in die serie is niets herkenbaars op te zien.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:48 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ja plus de behoorlijk rustige foto van de steen met de zakjes duiden niet op paniek of een overstromend geheel. Overstromen tot aan verdrinking lijkt mij ook moeilijk als er ook een uitweg voor het water is (is geen badkuip). Natuurlijk kan het iets hoger komen maar verdrinkingsdood?
quote:Ik snap het paniek verhaal maar dan ga je echt geen foto's maken voor de legacy. Dat doe je juist als je rustiger kunt nadenken en juist niet in overlevingsdrang zit. Ik het wilde weg flitsen lijkt mij een realistischer gedrag in zo'n situatie.
Klopt. Maar als je op zo'n openplek om je heen kijkt zie je dan een enorme bergwand (CD) en een veel kleinere berg. Zouden ze dan echt gedacht hebben dat die kleinere berg de CD was?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Pad/drooggevallen rivierbedding, stuk rotsen zonder bomen. Op al die video's zie ik stukken die ik ook niet de kwalificatie "pad" wil geven
Dat is al eerder besproken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:55 schreef silliegirl het volgende:
Maar, wat ik me afvraag; hoe ist mogelijk om in godsnaam samen naar beneden te vallen? 1 iemand die wegglijdt ok, maar allebei?
Ik zie wat je bedoelt maar ik zie daar geen klimanker in. Klimankers zitten volgens mij ook eerder juist in die groef.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Links naast de watergroef in het midden van de foto. Zit een onnatuurlijk streepje met een ronde vorm, is klein, lijkt wit.
Daarom denk ik dat ze overnacht hebben en de volgende ochtend aan de klim begonnen zijn. Rond 11:00 was daar de aardbeving en die duurde dus 20 seconden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze iets gehoord hebben. Een beest misschien wat rondsnuffelde? Maar dat ze hoopten op gevonden worden en toen omhoog zijn gaan flitsen.
Wat een drama moet het trouwens zijn: 8-11 dagen vastzitten in een kloof, met elke dag minder hoop dat je er nog uitkomt.
Maar, wat ik me afvraag; hoe ist mogelijk om in godsnaam samen naar beneden te vallen? 1 iemand die wegglijdt ok, maar allebei?
mee eensquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:32 schreef MeloD het volgende:
Dat rozige vierkante ding is volgens mij gewoon de binnenkant van de schoen aan de voorkant, waar je je veters overheen strikt..
mee eens.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:56 schreef lekarO het volgende:
Ik denk ondanks de 'specialisten' dat ze hier een grove fout in maken. Je ziet op de foto heel duidelijk sedimentatie (rechterkant foto 542) en uitslijting van rotsen die verklaren dat dit nooit op een verticaal gedeelte kan zijn. Planten met een harde stengel groeien altijd naar de zon toe tenzij ze topzwaar worden dan gaan ze door de zwaartekracht hangen maar dan gaan er zijscheuten richting de zon. De grotere planten op de achtergrond in het donkere gedeelte plaats ik dus eerder horizontaal dan verticaal. Ik begrijp deze fout van de specialisten ook niet en vraag me serieus af wat voor specialisten dit dan zijn
De zakjes zitten aan de achterste boom! (fruit?)quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Alleen.... ik zie hier geen akker. Dus waarom zou je hier vogels willen verschrikken?
quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke verschillen? Buiten een shitload aan sneren heb je dat nog niet uitgebreid uitgelegd.
...
Kijk.. ik kan dat sneren uitdelen echt wel van je leren hoor.Het past alleen niet zo bij mij.
Nu, hoe relevant vond je het voorbeeld van de duizenden drijvende duckies?quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gewicht object
Drijfvermogen object
Oppervlakte object
Hoeveelheid uitsteeksels/vorm object
Breedte rivier
Hellingshoek rivier
Diepte rivier
Hoeveelheid stenen rivier
Grootte stenen rivier
Stroomsnelheid rivier
Hoeveelheid regen in het achterland
Windkracht
Vegetatie langs de rivier
Tijd van transport
Afstand van transport
Hoeveelheid zicht op transport
Misschien hing er wel een papieren aanwijzing daarvoor in de taalschool, maar nee, de meest ervaren gids wordt weer eens door het slijk gehaald en beschuldigd van liegen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:36 schreef Lutalo het volgende:
Wel dat je de beide oceanen kunt zien op de vulkaan Baru maar niet op de Pianista.
Dus hoe wisten zij dat?
Op AFK wordt het niet zozeer door Hans K gezegd, maar de tekst ( beide oceanen enz.) verschijnt wel in beeld.
De alinea's die beginnen met "There are" en "If they became" zijn niet van Baru maar van ZaZara.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Baru
08-05-2014, 03:19 AM
Since many time I'm saying that I don't believe 100% in witnesses, no because they wont to lie. I saw the corporal language, we panameños speak, with mouth and with the body, I could see the the people were not totally sure. For me is the same what the dad say about "they could not be lost, the way is easy to find", It is something that he thing now before 4 month with a lot of information. Man and woman hat a diferent(not always) orientation sense.
Maybe the girls learn in the boyscouts{I believe I read here that they were scouts} a orientations trick, follow a Creek or the river and you will find people or house in the way, and they decide to follow down the second creek.
What the girl decide to do could be very different as we think, with a lot of infornation.
If somebody want to think that they were murdered, have the freedom to think it, but I don't see any trace that show a possible murder case.
Onze vulkaan Baru sprak deze wijze zinnen, op 5 augustus dus
en vervolgens:
There are indications that the girls got OFF the track and took a picture of a rock that is not on the track. IMHO this is an indication that they did not quite act in the way that the parents expect.
If they became clear-headed at some time, and decided to stick to what they were taught at home and "follow the water", this was probably the worst choice they may have made. They left the tracks were they might have been found after 3 days, and they wasted an enormous amount of energy.
I was 2 time lost in Culebra, one time in a clear trail(Alto Romero) after a paddock, I taked a wrong way for 2 hours, when I said that It was not my normal way I decide to go back(2 hours), Its means I was lost 4 hours until I find a house from Indians, they gave us then bett and they sleeps over the soil, the mattresses were for hin wife and babys was cows letter. They did not expect or asked for money, they only want to help, but of course, we gave then money the next days.
One time I was lost in a deep jungle in alto Culebra, near of Anam station, It very frustrating
BUT I have experience in the jungle since my childhood, It means I could control myself and I could got the house in the early night, normaly european girls dont have this self control, it cant be more intensiv with cold and hunger, european/american dont support a lot of times without eat.
Het ziet er niet uit als een makkelijk toegankelijk gebied.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En denk je nog steeds, na de ontdekking van de foto door 11en30, die zeker in de OP moet het volgende deel (met de vermoedelijke locatie door ootjekatootje gevonden), dat die rugzak daar door die rivier gespoeld is?
Ok, dat kan ik me nog voorstellen, vanaf deze plek die in de nieuwe OP gaat of hooguit het spijkerbroekje, net hieronder, die opvallende 0 in de rivier.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit als een makkelijk toegankelijk gebied.
Rugzak in situ of ex situ? Het is allebei problematisch.
Ik begin nu in deze richting te denken: de rugzak is door de rivier meegesleept vanaf één van de andere vindplaatsen.
Dat zal dan van 1 van de weinige keren zijn dat er iemand uit die kloof gehaald moest worden; bijv. degene die n.a.v. de nachtfoto op de kaart aanwees, waar die plek zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:46 schreef ootjekatootje het volgende:
http://i.imgur.com/yIZkDOk.jpg
Op deze nachtfoto, zie ik toch echt een verankering in de muur zitten (zo'n abseil ijzertje), in het midden.
Kan reden zijn te blijven op de plek:
Hier zijn mensen geweest, we blijven hier wachten. Zal even duren maar ze gaan ons hier vinden
Dat weet ik niet precies. Hij had eerder al aangegeven dat hij de valse beschuldigingen en denigrerende opmerkingen op WS zat was.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:43 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De alinea's die beginnen met "There are" en "If they became" zijn niet van Baru maar van ZaZara.
Het herlezen van een stukje Baru bevestigt nog eens het beeld dat ik van hem heb. Ik twijfel nog altijd niet aan zijn integriteit, al zal hij er met zijn oordelen en feitelijke beweringen wel eens een keer naast hebben gezeten (wie niet?).
Weet iemand (Domnivoor?) waarom hij het eind 2014 voor gezien hield op WS?
Daar? Heb ik niet gezien? Wel dat ie hier constant beschuldigd was, maar niet op WS...quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies. Hij had eerder al aangegeven dat hij de valse beschuldigingen en denigrerende opmerkingen op WS zat was.
Baru, zazara enfin, het ging me even om de inhoud.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:43 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De alinea's die beginnen met "There are" en "If they became" zijn niet van Baru maar van ZaZara.
Het herlezen van een stukje Baru bevestigt nog eens het beeld dat ik van hem heb. Ik twijfel nog altijd niet aan zijn integriteit, al zal hij er met zijn oordelen en feitelijke beweringen wel eens een keer naast hebben gezeten (wie niet?).
Weet iemand (Domnivoor?) waarom hij het eind 2014 voor gezien hield op WS?
flinke poezen!quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:18 schreef 11en30 het volgende:
https://twitter.com/yaguarapanama/status/551222885298470912
Wow, uniek. Die beesten zie je echt bijna nooit.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:18 schreef 11en30 het volgende:
prachtige beestenquote:Op donderdag 12 maart 2015 14:18 schreef 11en30 het volgende:
Klopt, van het ravijn naar de vindplaats van de rugzak is echt een te grote afstand om realistisch in ogenschouw te nemen. Te veel plekken waar het kan blijven liggen/haken. @Domnivoor: Rugzak is volgens mij dan ook slechts een paar honderd meter meegenomen vanaf de plek van de gezamenlijke resten om in de eerste echte bocht (schadevrij) te stranden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, dat kan ik me nog voorstellen, vanaf deze plek die in de nieuwe OP gaat of hooguit het spijkerbroekje, net hieronder, die opvallende 0 in de rivier.
Maar het FvdG-scenario dat ie helemaal vanaf "het ravijn" daarheen is gestroomd? No way.
In het afsluitscenario van FdG wel. In andere scenario's niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:59 schreef lekarO het volgende:
[..]
Daarom is sterven in de rivier of in de bedding de enige logische verklaring.
Hee Mata! Waar heb je de coordinaten vandaan?quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:33 schreef El_Matador het volgende:
Voor in de nieuwe OP:
[ afbeelding ]
• Vindplaats Kris en Lisannes stoffelijke resten (evidencias)
• Hoogte = 771 m
• Coördinaten = 8°53'7.30"N ; 82°24'19.51"W
• Zie de bocht naar rechts op de achtergrond
• HERE-link
• Video over de vondsten - TVN-2
• Bron van de foto van de vindplaatsen - Twitter
In welk scenario dan niet? Zo wat alles eindigt in de rivier. Ohja en niet ontvoering gaan roepen he!quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
In het afsluitscenario van FdG wel. In andere scenario's niet.
bij een natuurlijke dood misschienquote:Op donderdag 12 maart 2015 14:59 schreef lekarO het volgende:
Daarom is sterven in de rivier of in de bedding de enige logische verklaring.
Ok. Dus stel roofdieren (niet alleen ontkrachten maar dan ook met andere suggesties komen) dan sterven ze ergens in de jungle. Deze dieren of andere nemen de resten mee en verspreiden ze onder andere in de rivier. Dat zou nog kunnen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:27 schreef RapaNui het volgende:
[..]
bij een natuurlijke dood misschien
?quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Misschien hing er wel een papieren aanwijzing daarvoor in de taalschool, maar nee, de meest ervaren gids wordt weer eens door het slijk gehaald en beschuldigd van liegen.
Walgelijk, het gaat maar door.
Dat wil nog niet zeggen dat ze dat zelf gedaan hebben. Geduwd, gedwongen, gedropt, geplant, er is zoveel mogelijk. Verzin maar wat.quote:
Dat zal een reactie geweest zijn op dit bericht:quote:
Daar was al op gereageerd, en daar heb ik het een en ander geedit. Nog een reactie was dus nergens voor nodig.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat zal een reactie geweest zijn op dit bericht:
BNW / Kris & Lisanne #185 - Steep. steeper, steepest
Dit bedoel ik met ongerelateerd roepen. Als je wat roept moet het wel logisch stroken met de rest van het bewijsmateriaal. Een worsteling op de berg kan ik zeker niet ontkrachten ook al acht ik het gewoon onlogischer, maar gevangen in een kooi!? (serieus?). Euhhhh dan wordt het verklaren van het belgedrag wel moeilijk of je moet weer kooi-achtige aannames doen (ze mochten de telefoons houden want er was toch geen bereik en tijdens de siesta gingen ze steeds bellen...pfff). Daarom heb ik mijn fanta verhaal neergezet. Eerder mijn logische verhaal en daarna mijn fanta als tegenstelling. En nogmaals: ik zeg niet dat het niet gebeurd is maar blijf bij de aannames die het meest stroken met al het bewijsmateriaal.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat ze dat zelf gedaan hebben. Geduwd, gedwongen, gedropt, geplant, er is zoveel mogelijk. Verzin maar wat.
De sporen op de berg kunnen van een val zijn maar ook van een worsteling of ongerelateerd.
Ze kunnen zelfs met opzet gevangen gehouden zijn in de kooi. Je komt er niet uit, er is geen bereik, niemand die je hoort en niemand die daar gaat zoeken. De perfecte crime scene.
waar kan ik vinden dat de laatste signalen om 11 en 13 uur zouden zijn geweest op 1 april? Niet in het registro de llamdas en ook niet in de stills vh NFI rapport?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:41 schreef ToniB het volgende:
zat nog eens te denken aan het laatste telefoon signaal op 1 april om 11.00 uur en om 13.oo uur.
door het alarmnummer te gebruiken kun je zonder pincode IN het mobieltje komen. Dat zou de functie zijn van "bellen". Ik zeg niet dat het zo is gebeurd, maar dat is wel een mogelijke verklaring.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:55 schreef lekarO het volgende:
Euhhhh dan wordt het verklaren van het belgedrag wel moeilijk of je moet weer kooi-achtige aannames doen (ze mochten de telefoons houden want er was toch geen bereik en tijdens de siesta gingen ze steeds bellen...pfff).
Zeer relevant en ja dat denk ik nog steeds.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nu, hoe relevant vond je het voorbeeld van de duizenden drijvende duckies?
En denk je nog steeds, na de ontdekking van de foto door 11en30, die zeker in de OP moet het volgende deel (met de vermoedelijke locatie door ootjekatootje gevonden), dat die rugzak daar door die rivier gespoeld is?
He RapaNui wat hebben wij van het NFI (de stills?), waar kan ik dat vinden? Alvast bedankt!quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef RapaNui het volgende:
[..]
waar kan ik vinden dat de laatste signalen om 11 en 13 uur zouden zijn geweest op 1 april? Niet in het registro de llamdas en ook niet in de stills vh NFI rapport?
here you go:quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:17 schreef lekarO het volgende:
[..]
He RapaNui wat hebben wij van het NFI (de stills?), waar kan ik dat vinden? Alvast bedankt!
De beschuldiging aan het adres van F. stond er nog, heb je die nu ook weggehaald dan?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar was al op gereageerd, en daar heb ik het een en ander geedit. Nog een reactie was dus nergens voor nodig.
Zoals ik het altijd doe (anders kom ik ook niet aan de hoogte); de coördinaten van HERE opzoeken in Google Earth waar ze geconverteerd worden naar DMS.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:05 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hee Mata! Waar heb je de coordinaten vandaan?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:59 schreef lekarO het volgende:
[..]
Klopt, van het ravijn naar de vindplaats van de rugzak is echt een te grote afstand om realistisch in ogenschouw te nemen. Te veel plekken waar het kan blijven liggen/haken. @Domnivoor: Rugzak is volgens mij dan ook slechts een paar honderd meter meegenomen vanaf de plek van de gezamenlijke resten om in de eerste echte bocht (schadevrij) te stranden.
Ik denk eerder dat ze zijn gestorven op de wal, buiten het directe bereik van de rivier , dat hun lichamen daar ontbonden zijn en de resten zo door stroompjes door de vele regenval later in de rivier zijn gestroomd.quote:Als je vervolgens sterft bij laag water worden de resten bij hoog water vanzelf meegenomen. Daarom is sterven in de rivier of in de bedding de enige logische verklaring.
Ja best mogelijk als het niet al te ver landinwaarts is maar in de buurt van de bedding op de 'wal'. Maar hoe is de rugzak dan te verklaren? De resten na ontbinding kunnen nog wel met de stroompjes mee maar de gehele rugzak? Ik ken het natuurlijk niet daar maar lijkt mij best heftig. Ik zou willen dat je gelijk hebt want het is veel plausibeler om een beschutte plek op de wal te zoeken dan een overdekte in de bedding lijkt mij. Tenzij de bedding een supermooie beschutting biedt maar het zou logischer moeten zijn dan zo'n aanname.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Ik denk eerder dat ze zijn gestorven op de wal, buiten het directe bereik van de rivier , dat hun lichamen daar ontbonden zijn en de resten zo door stroompjes door de vele regenval later in de rivier zijn gestroomd.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:12 schreef lekarO het volgende:
He ik bedenk me opeens: als ik mijn einde zo logisch vind kan ik toch gewoon debielig terugredeneren, toch Nieuwschierig?
Nah ja, waarom een nieuwe enthousiaste user zo behandelen?quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]![]()
Waar heb je het toch over?
Ik eis een verklaring, of je wordt gerapporteerd.
Hij haalt me een paar keer aan zonder te quoten en dan vraag is steeds waar het over gaat en dan komt er geen antwoord.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nah ja, waarom een nieuwe enthousiaste user zo behandelen?
Mja, ik zou zeggen; gun hem de tijd. Hij is duidelijk nieuw en met veel dingen tegelijk bezig.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij haalt me een paar keer aan zonder te quoten en dan vraag is steeds waar het over gaat en dan komt er geen antwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |