We kunnen wel vaststellen dat de gevonden resten niet gebruikt zijn. De rugzak, de bh's, de veters en dergelijke.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:10 schreef doorgaan het volgende:
[..]
[..]
Als een van de meisjes aan fatale val overlijdt en de ander kan haar niet bereiken, dan valt er ook niets te verbinden. (één mogelijkheid).
Alles wat geimproviseerd is kunnen we denk ik niet over oordelen.
Als er ook maar iets in hun vermogen heeft gelegen om te doen en ook voor elkaar te doen en te bedenken dan is dit denk ik gedaan. Met een ruime dosis intelligentie verwacht ik. Maar aan alles is een einde gekomen en we moeten wel oppassen dat we nu niet gaan oordelen wat ze wel en niet gedaan hebben.
Het bewijs is enkel het NFI dossier dat stelt, dat fotonummer 509 niet aanwezig was. Het enige bewijs dat ik persoonlijk kan vaststellen, is de mogelijkheid van een photo burst, met 508 als eerste foto uit die reeks.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:35 schreef RapaNui het volgende:
Heb je bewijs dat K&L die gewist hebben? Of heb je bewijs dat iemand anders ze gewist hebben? Of heb je bewijs dat ze gewoon gewist zijn?
Dat is een logische aanname, omdat anders het fotonummer hergebruikt zou zijn. Maar logisch lijkt dat enkel in een scenario van, een manipulator van het Panamees OM. Of een hypothetische misdrijfpleger. Omdat Kris en Lisanne wel dringendere zaken aan hun hoofd hadden op 8 april of later.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:41 schreef RapaNui het volgende:
@Perico; 509 was gewist NADAT de ons bekende nachtfoto's al gemaakt waren, toch?
Je hebt gelijk, dat is allemaal mogelijk. Ik heb ook een experiment gedaan, waarin ik de metadata van een van de foto's van Kris en Lisanne met 1 druk op de knop verving door de metadata van een willekeurige andere foto, met ExifTool van Phil Harvey.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:56 schreef StaceySinger het volgende:
tja hoe betrouwbaar is die metadata eigenlijk ?
Verloren en gewiste foto's zijn terug te halen met EnCase Forensic v7 (dat heb ik ook )
Je kan zelfs de metadata bewerken en terug zetten op een geheugenkaart en dan is er door een leek niks van te zien dat kan al met Acrobat pro - wat ze bij het NFI allemaal uitgelezen hebben weet ik niet ,wel weet ik dat ze liever lui dan moe zijn.
Ja, dat lijkt allemaal vergezocht niet. El_Matador en anderen hebben regelmatig vol ongeloof vraagtekens gezet bij een misdrijfpleger met mogelijk handlangers die een dwaalspoor uitzet met geplante vondsten en resten en een gemanipuleerde geheugenkaart.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:16 schreef RapaNui het volgende:
Scenario foto's maken in combinatie met de val:
Terwijl Lisanne foto 508 van Kris ah maken was, gleed ze uit en daardoor kwam er een fotoboost.
Kris probeert Lisanne te helpen of te redden en ze belanden samen ergens waar FvdG vermoedt dat ze terecht zijn gekomen.
Nadat ze wat opgeknapt zijn, besluiten ze de fotoboost-foto's de wissen. Ze maken foto's van de quebrada en van de helling, maar bij nader inzien besluiten ze om die óók maar te wissen (waarom?).
Voordat ik geoloog wilde worden, was het detective, patholoog-anatoom of gif-expert... Uiteindelijk is geologie de combinatie van die dingen, dus niet heel ver afgedwaald...quote:
ongelooflijk zware baan heeft ie.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:
wat een kutb**n heeft Frank, hij is momenteel met tenminste 3 zaken bezig met meiden waarvan de ouders vermoeden dat hun dochter vermoord is, geen zelfmoord of ongeluk onder een trein.
En hij die ouders maar vertellen wat de lichamen/resten zelf zeggen...
En dan hier de commentaren op zijn trui.... Ik begin hem steeds mooier te vinden!
Enfin, rugzaklijn loopt. Model uit 2013, wordt niet meer verkocht, iemand nog zo'n ding gevonden in zijn netwerk?
Ja, heeft mooie boeken geschreven over misdaadzaken,quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:28 schreef jackie12 het volgende:
[..]
ongelooflijk zware baan heeft ie.
Bij alle zaken die hij doer verwacht, hoopt men dat hij HET antwoord heeft.
Ik geloof dat ie ook supergoed is in zijn vak.
Ik had alleen meneer Blauw liever mee gehad naar Panama
topquote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:39 schreef Perico het volgende:
[..]
Het bewijs is enkel het NFI dossier dat stelt, dat fotonummer 509 niet aanwezig was. Het enige bewijs dat ik persoonlijk kan vaststellen, is de mogelijkheid van een photo burst, met 508 als eerste foto uit die reeks.
De camera heeft als gewoonte, dat hij het nummer van eerder gewiste foto's hergebruikt. Dus als jij 509 foto's aan een stuk neemt, zonder eentje te verwijderen... en je verwijdert dan 491.. krijgt de eerstvolgende foto die je neemt, nummer 491... en daarna, 510.
Maar wat El_Matador al vaker betoogd heeft, daar ga ik in mee. Dat het ontbreken van 509 kan duiden op het wissen van wel 100 foto's.
[..]
Dat is een logische aanname, omdat anders het fotonummer hergebruikt zou zijn. Maar logisch lijkt dat enkel in een scenario van, een manipulator van het Panamees OM. Of een hypothetische misdrijfpleger. Omdat Kris en Lisanne wel dringendere zaken aan hun hoofd hadden op 8 april of later.
[..]
Je hebt gelijk, dat is allemaal mogelijk. Ik heb ook een experiment gedaan, waarin ik de metadata van een van de foto's van Kris en Lisanne met 1 druk op de knop verving door de metadata van een willekeurige andere foto, met ExifTool van Phil Harvey.
Het is laagdrempelig. Ik heb alleen steeds beweerd dat je aan een bepaalde parameter kunt zien dat een manipulator van de foto's dat gedaan heeft. Er verandert namelijk iets als je met een PC in Windows de Exif waardes gaat bewerken.
Wat ik begrijp van het NFI is, dat je specifiek het hokje moet aankruisen, wat je wil dat ze doen. Vraag je het niet specifiek, hebben ze nog wel wat anders te doen met hun tijd.
[..]
Ja, dat lijkt allemaal vergezocht niet. El_Matador en anderen hebben regelmatig vol ongeloof vraagtekens gezet bij een misdrijfpleger met mogelijk handlangers die een dwaalspoor uitzet met geplante vondsten en resten en een gemanipuleerde geheugenkaart.
Zelf sta ik hier neutraal in, omdat ik voor geen enkele aanname in de zaak overtuigend bewijs zie. Je kunt alleen stellen, dat er wel tijd en gelegenheid voor was, tot de vondst van de rugzak en dat het niet heel erg moeilijk is om iets met de foto's te doen.
Het enige dat ik beweer is dus, dat je vrij snel zou kunnen merken bij het lezen van de originele foto's: okee, die zijn zeker en vast origineel gemaakt door Kris en Lisanne.. en dat is ook een groot goed. Of: hey, ik zie toch waardes die zeker niet default zijn, dat roept vragen op.
Bij mij zelf slaat de weegschaal niet door. Dit data dossier is wel van cruciaal belang, omdat de hele zaak aan de foto's en de tijden is opgehangen, qua niet kloppende getuigenverklaringen en ook de mogelijke locatie van de eerste noodoproepen.
Als je uitgaat van 130 foto's en zo'n 220 datavelden per foto, zijn dat 28.600 waardes in totaal die aandachtig bekeken kunnen worden. Je kunt makkelijk iets over het hoofd zien in deze.
Redelijk. Maar je moet er natuurlijk niet aan zitten klooien.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
tja hoe betrouwbaar is die metadata eigenlijk ?
Yess!!quote:Verloren en gewiste foto's zijn terug te halen met EnCase Forensic v7 (dat heb ik ook )
Zelfs niet door een leek met Acrobat Pro? Dat "Pro" zegt niet altijd alles, weet je?quote:Je kan zelfs de metadata bewerken en terug zetten op een geheugenkaart en dan is er door een leek niks van te zien dat kan al met Acrobat pro -
Ik geloof je op je woord.quote:wat ze bij het NFI allemaal uitgelezen hebben weet ik niet
Vertel, vertel!quote:,wel weet ik dat ze liever lui dan moe zijn.
LOL! Ze lachen zich in huize Frank slap, hoe die paar minuten dat hij op TV was, hier een paar dozijn zelfverzekerde speurders heeft omgetoverd tot wanhopig spartelende hoopjes toetsenbordsalade. Wild om zich heen meppend, en omdat ze hem niet hard genoeg kunnen raken, maar aan het trappen zijn geslagen naar de vader van Kris.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:
wat een kutb**n heeft Frank, hij is momenteel met tenminste 3 zaken bezig met meiden waarvan de ouders vermoeden dat hun dochter vermoord is, geen zelfmoord of ongeluk onder een trein.
En hij die ouders maar vertellen wat de lichamen/resten zelf zeggen...
En dan hier de commentaren op zijn trui.... Ik begin hem steeds mooier te vinden!
Ik niet, maar ze schijnen onverwoesbaar te zijn. Goeie vondst trouwens. Misschien houdt een enkeling hier zelfs wel op om zomaar van alles aan te nemen over brilletjes die stuk hadden moeten zijn. Niet dat het zonder jouw vondst een terechte aanname was, maar jij snapte gelukkig dat ze daar te stom voor zijn. Dus je ging op zoek, en je vond. Hulde!quote:Enfin, rugzaklijn loopt. Model uit 2013, wordt niet meer verkocht, iemand nog zo'n ding gevonden in zijn netwerk?
Misschien wist hij te veel en kon hij dat niet meer dragen...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb niks meer te vertellen. Er moet nieuwe informatie komen. Bijvoorbeeld waar die taxichauffeur in gestikt is.
-edit-, laten we alsjeblieft niet te snel oordelen...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:38 schreef jackie12 het volgende:
"in t gevalletje dat" is denk ik de enige user hier die geen vragen heeft naar aanleiding van Frank zijn bevindingen.
En dat komt bij mij niet heel slim over
Goei vraag, ik heb het via hier vernomen dat je op de Mirador 2 oceanen kan zien, ik kan er ook niets over vinden. Wel dat je deze vraag al stelde op 16 februari en ook geen antwoord kreeg.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:25 schreef jackie12 het volgende:
Belangrijke vraag: staat er ergens op t internet beschreven dat je op de top (mirador) de beide oceanen kunt zien?
Ja dat begrijp ik. Wat mij betreft waren ze ook niet 10 of 11 dagen op 1 plek en is Kris ook veel eerder overleden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:35 schreef Rica het volgende:
Dat vind ik moeilijk te combineren van het minimaal tien dagen op één plek bivakkeren.
Dat is een goede vraag. De pose lijkt me ook meer iets op aanwijzing maar niet zo meteen eentje tussen vriendinnen. De ouders zouden dat beter kunnen beoordelen a.d.h.v. vroegere vakantiefoto's.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:26 schreef jackie12 het volgende:
Ik kan er ook niks over vinden.
Das opmerkelijk want Lisanne poseert heel duidelijk eerst rechts met de Caribische zee achter zich en daarna meteen links met de Grote Oceaan achter zich. (beiden zeeen trouwens niet te zien op de foto)
Het heeft er dus alle schijn van dat de meiden dit wisten.
Maar hoe konden zij dit weten als daar niks op t internet over te vinden was?
Ik heb het volgende vaak naar voren gebracht:quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:26 schreef jackie12 het volgende:
Das opmerkelijk want Lisanne poseert heel duidelijk eerst rechts met de Caribische zee achter zich en daarna meteen links met de Grote Oceaan achter zich. (beiden zeeen trouwens niet te zien op de foto)
Ik gebruik m nooit maar hier is ie...
Dank je wel voor je uitleg nog eens!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Op dinsdag 10 maart 2015 00:39 schreef Perico het volgende:
[..]
Het bewijs is enkel het NFI dossier dat stelt, dat fotonummer 509 niet aanwezig was. Het enige bewijs dat ik persoonlijk kan vaststellen, is de mogelijkheid van een photo burst, met 508 als eerste foto uit die reeks.
De camera heeft als gewoonte, dat hij het nummer van eerder gewiste foto's hergebruikt. Dus als jij 509 foto's aan een stuk neemt, zonder eentje te verwijderen... en je verwijdert dan 491.. krijgt de eerstvolgende foto die je neemt, nummer 491... en daarna, 510.
Maar wat El_Matador al vaker betoogd heeft, daar ga ik in mee. Dat het ontbreken van 509 kan duiden op het wissen van wel 100 foto's.
[..]
Dat is een logische aanname, omdat anders het fotonummer hergebruikt zou zijn. Maar logisch lijkt dat enkel in een scenario van, een manipulator van het Panamees OM. Of een hypothetische misdrijfpleger. Omdat Kris en Lisanne wel dringendere zaken aan hun hoofd hadden op 8 april of later.
[..]
Je hebt gelijk, dat is allemaal mogelijk. Ik heb ook een experiment gedaan, waarin ik de metadata van een van de foto's van Kris en Lisanne met 1 druk op de knop verving door de metadata van een willekeurige andere foto, met ExifTool van Phil Harvey.
Het is laagdrempelig. Ik heb alleen steeds beweerd dat je aan een bepaalde parameter kunt zien dat een manipulator van de foto's dat gedaan heeft. Er verandert namelijk iets als je met een PC in Windows de Exif waardes gaat bewerken.
Wat ik begrijp van het NFI is, dat je specifiek het hokje moet aankruisen, wat je wil dat ze doen. Vraag je het niet specifiek, hebben ze nog wel wat anders te doen met hun tijd.
[..]
Ja, dat lijkt allemaal vergezocht niet. El_Matador en anderen hebben regelmatig vol ongeloof vraagtekens gezet bij een misdrijfpleger met mogelijk handlangers die een dwaalspoor uitzet met geplante vondsten en resten en een gemanipuleerde geheugenkaart.
Zelf sta ik hier neutraal in, omdat ik voor geen enkele aanname in de zaak overtuigend bewijs zie. Je kunt alleen stellen, dat er wel tijd en gelegenheid voor was, tot de vondst van de rugzak en dat het niet heel erg moeilijk is om iets met de foto's te doen.
Het enige dat ik beweer is dus, dat je vrij snel zou kunnen merken bij het lezen van de originele foto's: okee, die zijn zeker en vast origineel gemaakt door Kris en Lisanne.. en dat is ook een groot goed. Of: hey, ik zie toch waardes die zeker niet default zijn, dat roept vragen op.
Bij mij zelf slaat de weegschaal niet door. Dit data dossier is wel van cruciaal belang, omdat de hele zaak aan de foto's en de tijden is opgehangen, qua niet kloppende getuigenverklaringen en ook de mogelijke locatie van de eerste noodoproepen.
Als je uitgaat van 130 foto's en zo'n 220 datavelden per foto, zijn dat 28.600 waardes in totaal die aandachtig bekeken kunnen worden. Je kunt makkelijk iets over het hoofd zien in deze.
Ik sta daar wel achter die gedachte.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:42 schreef gynaika het volgende:
Ik heb het volgende vaak naar voren gebracht:
Perfecte foto’s Mirador, zoals iemand die op de hoogte is van de juiste mogelijkheden op dat punt, deze zou maken.
Misschien werd van het hem het onmogelijke gevraagd in deze zaak omdat niet alle scenario's serieus door Panama zijn onderzocht. Hij heeft oprecht en realistisch geantwoord dat naar zijn inzicht dit zo gegaan kan zijn (een val) en verder niet gepretendeerd dat dit dé waarheid is. Hij is geen criminoloog en met andere uitspraken zou hij zich ook buiten zijn vakgebied begeven.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:
Voordat ik geoloog wilde worden, was het detective, patholoog-anatoom of gif-expert... Uiteindelijk is geologie de combinatie van die dingen, dus niet heel ver afgedwaald...
Ik respecteer zijn expertise dan ook, daarom vind ik het zo vaag dat zijn verklaring omtrent de vondsten totaal niet matchen met zijn trui ervaring en werkveld.
Ik weet niet wie je bedoelt maar wellicht bedoel je mij wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:38 schreef jackie12 het volgende:
"in t gevalletje dat" is denk ik de enige user hier die geen vragen heeft naar aanleiding van Frank zijn bevindingen.
En dat komt bij mij niet heel slim over
Ik krijg door een aantal dingen idd het idee dat de meiden iemand gesproken hebben over hun plannen om de Pianista te gaan doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:26 schreef jackie12 het volgende:
Ik gebruik m nooit maar hier is ie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |