abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150480519
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als de rugtas bewust in een rivier is gegooid denk ik dat dat een laatste wanhoopsdaad is geweest.
De foto's zouden door waterschade mss niet duidelijk meer kunnen zijn kunnen ze gedacht hebben.

Kan best zijn dat ze de bh's verder nergens voor konden gebruiken en als alles nat is en blijft heb je die ook liever niet aan. Het hele pakket, de tas met inhoud, heeft mij vanaf het begin al het idee gegeven dat het bewust gedaan is.
Als baken "redt ons" en de inhoud voor iedereen herkenbaar, ook voor analfabeten.
Heb ik ook in het begin gedacht, maar niet meer na het zien van het gebied, de afstanden en nu met dit "Frank-ravijn-scenario" zeker niet meer.

Maar goed, ik respecteer je visie. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150480535
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als de rugtas bewust in een rivier is gegooid denk ik dat dat een laatste wanhoopsdaad is geweest.
Als je al je spullen de rivier op wilt sturen als flessenpost dan zet je op z'n minst zoveel mogelijk duidelijke foto's van je plek op de camera.
pi_150480606
Het lijkt me niet logisch om de rugzak met alles er in doelbewust in de rivier te gooien.
Kan daar maar 2 verklaringen voor bedenken:
De dames gingen levend mee de rivier in (al dan niet doelbewust).
Of de rugzak is gebleven waar ze overleden zijn, en is daarna (met de fysieke resten van de dames) door hoge waterstand meegenomen de rivier in.
Make my day!
pi_150480608
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb ik ook in het begin gedacht, maar niet meer na het zien van het gebied, de afstanden en nu met dit "Frank-ravijn-scenario" zeker niet meer.

Maar goed, ik respecteer je visie. :)
Is ook het voordeel van dit forum, allemaal verschillende inzichten.
Ik zou het zelf zo gedaan kunnen hebben maar iemand anders ziet de logica er weer niet van in ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 22:39:17 #155
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150480615
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:37 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als je al je spullen de rivier op wilt sturen als flessenpost dan zet je op z'n minst zoveel mogelijk duidelijke foto's van je plek op de camera.
Daar heb jij weer gelijk in.
De telefoons waren leeg maar de camera had veel meer kunnen tonen
Wie dit leest is gek
pi_150480633
quote:

[..]

Eens. De iPhone heeft nog een uur en 5 minuten (!) aangestaan op die 11e april.
Sowieso heel vaag dat we geen berichten hebben over foto's gemaakt met de telefoons, alleen de ontdekking door Perico van Kris op de Mirador die waarschijnlijk met haar eigen iPhone gemaakt is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 9 maart 2015 @ 22:40:29 #157
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150480688
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, eens.

Wat ik wel waardeerde van die RTL Late Night-uitzending was de (ogenschijnlijke) eerlijkheid van FvdG:

- we hebben niet exact de locatie van de nachtfoto's kunnen vaststellen - en dus in feite geen echte bevestiging van de hypothese
- onze manier van redeneren is geweest; sluit andere scenario's uit, dan blijft het ongeval over*

*dat ze het "gescheiden-scenario" niet noemden, vind ik natuurlijk wel weer erg jammer.
Dat is ook mijn vraag: hebben ze inderdaad alle andere scenario's uitgesloten?

Hun redenering is nu:

1. Niet verdwaald, want "dat kan niet".

2. Geen misdrijf, want onwaarschijnlijk.

3. Dus ongeval.

Klopt dat? Zijn er geen andere scenario's mogelijk dan deze drie?
pi_150480693
quote:

[..]

Da's een goed punt maar mss waren de accu's al leeg toen.
pi_150480751
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:39 schreef agter het volgende:
Het lijkt me niet logisch om de rugzak met alles er in doelbewust in de rivier te gooien.
Kan daar maar 2 verklaringen voor bedenken:
De dames gingen levend mee de rivier in.
Of de rugzak is gebleven waar ze overleden zijn, en is daarna (met de fysieke resten van de dames) door hoge waterstand meegenomen de rivier in.
Ik zou een derde willen toevoegen;

- de rugzak is door Lisanne netjes en veilig "op een struik" (boven de waterlijn) of "ingeklemd tussen de rotsen" (idem) expres achtergelaten op de rugzakplek, in situ dus, niet getransporteerd door de rivieren

pi_150480763
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:37 schreef El_Matador het volgende:
Op maandag 9 maart 2015 22:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De foto's zouden door waterschade mss niet duidelijk meer kunnen zijn kunnen ze gedacht hebben.

Kan best zijn dat ze de bh's verder nergens voor konden gebruiken en als alles nat is en blijft heb je die ook liever niet aan. Het hele pakket, de tas met inhoud, heeft mij vanaf het begin al het idee gegeven dat het bewust gedaan is.
Als baken "redt ons" en de inhoud voor iedereen herkenbaar, ook voor analfabeten.
Ja mijn visie, maar alleen niet in de rivier...maar door Lisanne in een laatste poging lopend na overlijden Kris en daarbij van een hoger gelegen pad naar beneden gegooid of toen zo gebeurd op een andere manier.....maar nauwelijks in water geweest.
pi_150480844
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:41 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja mijn visie, maar alleen niet in de rivier...maar door Lisanne in een laatste poging lopend na overlijden Kris en daarbij van een hoger gelegen pad naar beneden gegooid of toen zo gebeurd op een andere manier.....maar nauwelijks in water geweest.
Doorgaan, even tussendoor, ik weet niet hoe jij FOK!t (mobiel?) maar je quote steeds andere mensen en niet degene die iets zegt. Kan je dat veranderen?

pi_150480868
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:41 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Hoe komen de resten van K&L dan km's verderop?
Make my day!
pi_150480988
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zou een derde willen toevoegen;

- de rugzak is door Lisanne netjes en veilig "op een struik" (boven de waterlijn) of "ingeklemd tussen de rotsen" (idem) expres achtergelaten op de rugzakplek, in situ dus, niet getransporteerd door de rivieren
Kan ook.
Ik ga er echter wel nog even van uit dat ze klem zaten op die val-locatie tussen de top en Q1. De enige uitgang voor rugzak en dames is die waterval geweest.
Make my day!
pi_150481023
We hebben het er ook niet veel over gehad dat de telefoons en camera op een gegeven moment misschien niet meer bruikbaar waren voor K en L door vocht. Regen en mist, vochtige omgeving.

De schermpjes zouden makkelijk door condens niet meer bruikbaar kunnen zijn.
Kan dat ook en oorzaak zijn voor de donkere foto's, vocht in de camera?
pi_150481028
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:43 schreef agter het volgende:

[..]

Gestorven niet in de rivier maar op de "wal", ontbonden door de snelle ontbindende jungle en door de vele regens (stroompjes, etc.) in de rivier gespoeld en afgezet op bepaalde plekken langs die rivier. De verspreiding van de stoffelijke resten vind ik niet zo vreemd. Die van de "puntgave" anorganische resten juist wel.

Al is die schoen + voet achter een boom dan weer vaag, maar dat kan een flash flood geweest zijn? Zou Feliciano, de vinder en de kenner bij uitstek, (moeten) kunnen verklaren?

pi_150481078
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
p maandag 9 maart 2015 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, eens.

Wat ik wel waardeerde van die RTL Late Night-uitzending was de (ogenschijnlijke) eerlijkheid van FvdG:

- we hebben niet exact de locatie van de nachtfoto's kunnen vaststellen - en dus in feite geen echte bevestiging van de hypothese
- onze manier van redeneren is geweest; sluit andere scenario's uit, dan blijft het ongeval over*

Jawel.
pi_150481178
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:43 schreef agter het volgende:
Lisanne is denk ik nog gaan lopen. De stoffelijke gevonden resten van Kris misschien door het stijgen van de rivier weggespoeld, maar mogelijk ook nog wat achtergebleven op de locatie, die wel hoger boven de rivier is (plateau) denk ik.
pi_150481203
-Gestorven op de oever en later pas door het gestegen water bereikt
-Levend meegenomen door flash flood
-Zelf de sprong gewaagd
pi_150481246
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:00 schreef Rica het volgende:

[..]

Die er op de foto nog aanzitten.

Als je ruim een week noodgedwongen moet bivakeren, want gewond, gebruik je toch alles wat je voor handen hebt? Stel dat er eentje een gebroken been zou hebben gehad. Zoek een rechte stok en met die banden van de rugzak maak je een spalk. Dan blijft het op zijn plek en is het minder pijnlijk.

Nee niks van dat alles. Zelfs de veters zaten nog in de schoenen.
[quote]0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:00 schreef Rica het volgende:
pi_150481260
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:50 schreef 11en30 het volgende:
-Gestorven op de oever en later pas door het gestegen water bereikt
-Levend meegenomen door flash flood
-Zelf de sprong gewaagd
Eens. Wisten we nu maar de locatie van die nachtfoto's..
Maar alles netjes opgeborgen, veters in de schoenen, lijkt alsof ze onderweg waren.
Make my day!
pi_150481375
quote:

Hun redenering is nu:

3. Dus ongeval.

Combinaties zijn ook goed mogelijk:
- verdwaald in combinatie met ongeluk
- noodlottig ongeluk zonder opzet - in combinatie met derden
pi_150481400
Nog een heel goed punt van Dinamo ZG (Nederlandse Kroaat op WS) is:

- als ze werkelijk in "het ravijn" zaten (onderaan het Pianistapad) en daar niet uit konden - het "Franks gevangenis-scenario"
- waarom sloegen al die honten dan niet aan die op dat stuk Pianista (de witte stippellijn) liepen? - zowel de "ik ruik levende mensen-honten" (wordt letterlijk gezegd in de video's die ik laatst samengevat heb) als later de "ik ruik dode mensen-honten"?

Vronie is weer bijna online, gezien de tijd. :+ Vronie, jij weet veel meer van die honten dan ik...?

pi_150481490
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:55 schreef El_Matador het volgende:
Nog een heel goed punt van Dinamo ZG (Nederlandse Kroaat op WS) is:

- als ze werkelijk in "het ravijn" zaten (onderaan het Pianistapad) en daar niet uit konden - het "Franks gevangenis-scenario"
- waarom sloegen al die honten dan niet aan die op dat stuk Pianista (de witte stippellijn) liepen? - zowel de "ik ruik levende mensen-honten" (wordt letterlijk gezegd in de video's die ik laatst samengevat heb) als later de "ik ruik dode mensen-honten"?

Vronie is weer bijna online, gezien de tijd. :+ Vronie, jij weet veel meer van die honten dan ik...?
Ik heb geen idee naar het scoringspercentage van dat soort honden... Je hoort wel vaak dat als mensen zich door water verplaatsen, de honden het spoor niet kunnen volgen.
Make my day!
pi_150481550
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:52 schreef agter het volgende:
Maar alles netjes opgeborgen, veters in de schoenen, lijkt alsof ze onderweg waren.
Vooral dan de schoen van Lisanne met nog menselijke resten doet mij vermoeden dat zij langer in leven was, ook vanwege de gevonden reep huid en mobiel was. Aan de schoen had ik verwacht dat ze iets van een val of ander noodlot konden opmaken.
pi_150481721
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:57 schreef agter het volgende:
Ik heb geen idee naar het scoringspercentage van dat soort honden... Je hoort wel vaak dat als mensen zich door water verplaatsen, de honden het spoor niet kunnen volgen.
Ok. dat wist ik ok niet van honden.
pi_150481794
honten>honden
pi_150481842
Dan hadden ze niet de goede honden mee of ze zijn niet op de plek geweest.

quote:
JC z'n poedel kan natuurlijk alles veel beter maar ik ben wel onder de indruk van deze honden. Tot 26 jaar! oude verdwijningen oplossen en in water tot 23 meter diep! en zowel op levende als dode mensen aanslaan.
http://www.zoekhonden.com/?Resultaten_Signi
pi_150481856
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:03 schreef doorgaan het volgende:
honten>honden
Is een fok-garpje.
Make my day!
  maandag 9 maart 2015 @ 23:05:10 #179
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150481879
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:09 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Als dat is toegezegd door de ouders aan de betreffende gemeenschap denk ik zeker dat ze woord houden.
Dat geld is vorig jaar zomer al overgemaakt. Het bedrag is niet bekend gemaakt, maar het was wel minder dan $30,000.
pi_150482020
quote:

[..]

Hun redenering is nu:

3. Dus ongeval.

Die zijn er lijkt me wel. Sowieso combinaties, wat doorgaan ook al zei.

Ik blijf erbij dat ze elkaar zijn kwijtgeraakt. Ik ga tot zover met FvdG mee dat ze daar die afgrond ingegleden konden zijn (of althans Kris), maar dan niet levensgevaarlijk gewond. Lisanne met de rugzak en alle spullen veilig opgeborgen erin "bovenlangs" op zoek naar haar vriendin.

Eerst bellen met de iPhone is dan weer heel vaag en zou dat tegenspreken, ik ben het met jackie eens dat je eerst je eigen mobiel pakt en dan pas van een ander.

De basis voor het uitsluiten van verdwaling vind ik sterk; 1 pad (tot aan de paddocks) waar je niet van af kan wijken (en gezien de "snelheid" -onduidelijk waar de 11:05-foto genomen is, maar goed, het lijkt allemaal lekker doorgestapt zijn ze ook niet verdwaald tot aan de 1e quebrada).

De basis voor het uitsluiten van het misdrijf "ik als toerist word gezien door anderen, maar ik zie hen niet" vind ik veel zwakker, zeker gezien de felheid van de Kremers (vooral pa) voor het misdrijfscenario. Dat kan je als puur strategie zien -de discussie van gisteravond- maar dat vind ik toch niet helemaal sterk, ik denk dat Hans K. er echt van overtuigd was dat er een misdrijf plaatsgevonden had.

Ondanks dat ik zelf een misdrijf minder waarschijnlijk acht, vind ik de "debunking" ervan door FvdG op tv (en zijn argumenten daarvoor vooral) niet sterk (genoeg).

pi_150482108
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:05 schreef El_Matador het volgende:
- zelfs nog huid aangetroffen in een uitgestrekte en zeer stoffelijke resten-onvriendelijke jungle, na 4,5 maand (~ 11+ april - 29 augustus), een speld in een hooiberg is nog makkelijker te vinden...
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:08 schreef Rica het volgende:
Goeie. Er is helemaal niks gebruikt dat wijst op verwondingen. Ook niet op het improviseren van een bivakeer of slaapplek.
Als een van de meisjes aan fatale val overlijdt en de ander kan haar niet bereiken, dan valt er ook niets te verbinden. (één mogelijkheid).
Alles wat geimproviseerd is kunnen we denk ik niet over oordelen.
Als er ook maar iets in hun vermogen heeft gelegen om te doen en ook voor elkaar te doen en te bedenken dan is dit denk ik gedaan. Met een ruime dosis intelligentie verwacht ik. Maar aan alles is een einde gekomen en we moeten wel oppassen dat we nu niet gaan oordelen wat ze wel en niet gedaan hebben.
pi_150482301
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:10 schreef doorgaan het volgende:
we moeten wel oppassen dat we nu niet gaan oordelen wat ze wel en niet gedaan hebben.
Zoals je weet; helemaal mee eens (al maak ik mezelf er ook schuldig aan).

Toch is het heel vaag.

Wat zou jij doen als je in zware nood zit? Ik zou alle mogelijke tools die je hebt gebruiken en op zo'n moment ben je wat minder bezig met "laat ik alles wel (netjes) achter voor degenen die mij (moeten) vinden".

Daarom snap ik de hypothese die Enrique A. (de advocaat van de familie K. daar in Panama) toen voorstelde "er is bewijs geplant" ook wel. Het ziet er allemaal heel vreemd uit; een werkelijk onvoorstelbare ellende van minstens 10 dagen horror nocturno tegenover intacte vondsten, keurig opgeborgen camera en telefoons, dichtgeknoopt spijkerbroekje, etc.

pi_150482357
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:08 schreef El_Matador het volgende:
De basis voor het uitsluiten van het misdrijf "ik als toerist word gezien door anderen, maar ik zie hen niet" vind ik veel zwakker, zeker gezien de felheid van de Kremers (vooral pa) voor het misdrijfscenario. Dat kan je als puur strategie zien -de discussie van gisteravond- maar dat vind ik toch niet helemaal sterk, ik denk dat Hans K. er echt van overtuigd was dat er een misdrijf plaatsgevonden had.
Hij leek er ook echt van overtuigd te zijn.
pi_150482423
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:17 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook.

Of ik kan mensen gewoon totaal niet inschatten of hij kan verdomd goed liegen (of beide). En ja, een scenario uitgebreid propageren waar je eigenlijk niet oprecht van overtuigd bent, zie ik als liegen.

maandag 9 maart 2015 @ 23:19:28 #185
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150482454
Ik denk dat ze beiden zijn overleden op de plek waar de voet van L. en het bekkenbot van K. later zijn gevonden. De rugtas heeft dan zelf door het water een vermoedelijk korte afstand afgelegd, of is door L. zelf op de vindplaats achtergelaten.

Het spijkerbroekje. Een hypothese: Door de val was K. dusdanig verwond aan haar heup of bekken dat er een enorme zwelling ontstond. Hierdoor begon het broekje, dat toch al strak zat, teveel te knellen. Ze heeft het dus uitgetrokken en achtergelaten; wellicht ook als markering voor een eventuele reddingsploeg.
pi_150482484
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:15 schreef El_Matador het volgende:
Wat zou jij doen als je in zware nood zit? Ik zou alle mogelijke tools die je hebt gebruiken en op zo'n moment ben je wat minder bezig met "laat ik alles wel (netjes) achter voor degenen die mij (moeten) vinden".

Daarom snap ik de hypothese die Enrique A. (de advocaat van de familie K. daar in Panama) toen voorstelde "er is bewijs geplant" ook wel. Het ziet er allemaal heel vreemd uit; een werkelijk onvoorstelbare ellende van minstens 10 dagen horror nocturno tegenover intacte vondsten, keurig opgeborgen camera en telefoons, dichtgeknoopt spijkerbroekje, etc.
- ja, derden in het spel is ook absoluut niet ondenkbaar
- en anders kan ik me alleen maar voorstellen dat dit de laatste daad was van Lisanne nadat Kris was overleden. Alles zoveel mogelijk verzamelen zodat de tas als die gevonden zou worden serieus genomen zou worden op de inhoud en niet zomaar. Want als je zelf niet gevonden bent, hoe groot is dan de kans dat de tas gevonden wordt en bekeken? - kan ze gedacht hebben.
pi_150482500
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals je weet; helemaal mee eens (al maak ik mezelf er ook schuldig aan).

Toch is het heel vaag.

..."er is bewijs geplant"...
pi_150482516
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik denk dat ze beiden zijn overleden op de plek waar de voet van L. en het bekkenbot van K. later zijn gevonden. De rugtas heeft dan zelf door het water een vermoedelijk korte afstand afgelegd, of is door L. zelf op de vindplaats achtergelaten.

Het spijkerbroekje. Een hypothese: Door de val was K. dusdanig verwond aan haar heup of bekken dat er een enorme zwelling ontstond. Hierdoor begon het broekje, dat toch al strak zat, teveel te knellen. Ze heeft het dus uitgetrokken en achtergelaten; wellicht ook als markering voor een eventuele reddingsploeg.
Enig idee hoe ze daar kwamen, vanaf de vallocatie tussen de top en Q1?
Of zijn je in jouw verhaal niet gevallen daar?
Make my day!
  maandag 9 maart 2015 @ 23:23:32 #189
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150482610
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:21 schreef agter het volgende:

[..]

Enig idee hoe ze daar kwamen, vanaf de vallocatie tussen de top en Q1?
Of zijn je in jouw verhaal niet gevallen daar?
Ik vermoed dat ze gewoon het water stroomafwaarts zijn gevolgd. Lopend, strompelend, kruipend.
pi_150482677
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:20 schreef doorgaan het volgende:

[..]

- ja, derden in het spel is ook absoluut niet ondenkbaar
- en anders kan ik me alleen maar voorstellen dat dit de laatste daad was van Lisanne nadat Kris was overleden. Alles zoveel mogelijk verzamelen zodat de tas als die gevonden zou worden serieus genomen zou worden op de inhoud en niet zomaar. Want als je zelf niet gevonden bent, hoe groot is dan de kans dat de tas gevonden wordt en bekeken? - kan ze gedacht hebben.
Zeker niet ondenkbaar nee. Maar ik blijf er moeite mee houden, zeker nu met die valhypothese.

Nog iets waar we het echt al 150 delen geleden over hadden;

Mochten Kris en Lisanne samen geweest zijn en Lisanne leefde (veel?) langer dan Kris, verwacht ik -ook door hun christelijke achtergrond- dat ze een (provisorisch) graf voor haar vriendin gemaakt zou hebben.

Dat kan nog steeds gebeurd zijn en later door dieren weer overhoop gehaald, daar niet van, maar dat is een stukje psychologie dat ik zeker zou verwachten. Niet mijn eigen projectie, want ik ben niet christelijk (opgevoed), wel redenerend vanuit hun achtergrond.

pi_150482708
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze gewoon het water stroomafwaarts zijn gevolgd. Lopend, strompelend, kruipend.
Zoiets zit ook in mijn hoofd.
De rivier is leidend geweest. Ze zullen wel moeten, ook voor drinkwater.
Make my day!
  maandag 9 maart 2015 @ 23:27:31 #192
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150482798
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook.

Of ik kan mensen gewoon totaal niet inschatten of hij kan verdomd goed liegen (of beide). En ja, een scenario uitgebreid propageren waar je eigenlijk niet oprecht van overtuigd bent, zie ik als liegen.
Hij was daar ook van overtuigd. Misschien nog wel meer dan van het valscenario nu.
Maar hij kon ook met eigen ogen zien dat er wel een zijpad was en dat er wel ravijnen waren.
Doet er verder ook niet meer toe, het kwaad was toen al lang geschied
Wie dit leest is gek
pi_150482833
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:
quote:
Op maandag 9 maart 2015 23:17 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook.

Stel je zelf voor dat je de vader bent en het P.pad loopt met hekken en toen voor hem geen zichtbare moeilijkheden, dan paddocks, hutjes....maar je dochter is weg en wordt niet gevonden...spoorloos.. Je kan het als ouder niet begrijpen, hoe kan ze zomaar van de aardbodem verdwenen zijn. Ik kan me goed voorstellen als je dan hoort van berovingen P.pad o.a. dat je aan ontvoering gaat denken. Daar was niets gespeeld. De vader sprak met een felheid. Ik geloofde toen alleen nog maar in verdwalen en ongeluk (omdat ik dat laatste had gedroomd). En ben pas later andere opties open gaan houden erbij. Maar de tijd is verstreken en er zijn geen bewijzen voor een ontvoering, hij is 180gr gedraaid maar is ongetwijfeld alle kanten opgegaan in zijn gedachten, overtuigingen en is uiteindelijk hierop uitgekomen. Dat is een heel proces, zo kijk ik ernaar.
En wij moeten ook nog wennen aan deze uitkomst, want hebben ook al die tijd meegedacht en gezocht en ook die kronkels in ons hoofd gemaakt. Daarbij moeten we het met weinig informatie stellen.
pi_150482961
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:25 schreef El_Matador het volgende:
Mochten Kris en Lisanne samen geweest zijn en Lisanne leefde (veel?) langer dan Kris, verwacht ik -ook door hun christelijke achtergrond- dat ze een (provisorisch) graf voor haar vriendin gemaakt zou hebben.
Ik vind dat ook een mooie gedachte.
  maandag 9 maart 2015 @ 23:31:42 #195
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150482966
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:25 schreef agter het volgende:

[..]

Zoiets zit ook in mijn hoofd.
De rivier is leidend geweest. Ze zullen wel moeten, ook voor drinkwater.
Het was een van de eerste theorieën. Die steeds werd verworpen met als argument dat het veel logischer is om terug te lopen als je bent verdwaald.

Maar met de nieuwe ravijnhypothese is het ook denkbaar geworden dat terugkeer niet mogelijk was. En dat verder naar beneden afdalen dus hun enige optie was.
pi_150483005
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:28 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Stel je zelf voor dat je de vader bent en het P.pad loopt met hekken en toen voor hem geen zichtbare moeilijkheden, dan paddocks, hutjes....maar je dochter is weg en wordt niet gevonden...spoorloos.. Je kan het als ouder niet begrijpen, hoe kan ze zomaar van de aardbodem verdwenen zijn. Ik kan me goed voorstellen als je dan hoort van berovingen P.pad o.a. dat je aan ontvoering gaat denken. Daar was niets gespeeld. De vader sprak met een felheid. Ik geloofde toen alleen nog maar in verdwalen en ongeluk (omdat ik dat laatste had gedroomd). En ben pas later andere opties open gaan houden erbij. Maar de tijd is verstreken en er zijn geen bewijzen voor een ontvoering, hij is 180gr gedraaid maar is ongetwijfeld alle kanten opgegaan in zijn gedachten, overtuigingen en is uiteindelijk hierop uitgekomen. Dat is een heel proces, zo kijk ik ernaar.
En wij moeten ook nog wennen aan deze uitkomst, want hebben ook al die tijd meegedacht en gezocht en ook die kronkels in ons hoofd gemaakt. Daarbij moeten we het met weinig informatie stellen.
Ja, mee eens, ik kan (en wil) me ook niet voorstellen hoe het moet zijn om je dochter te verliezen. -O-

Het kan ook meegespeeld hebben in Franks scenario:

"ze zijn vastgehouden in een 'grot'"
"kan die 'grot' ook een kloof/ravijn zijn, ligt daar een kansje, Hansje?"
"ja, zou kunnen, maar waar dan?"
"daar gaan we naar op zoek"
"dank je, dat stelt me gerust"
"we hebben de 'grot' gevonden, we zijn met touwen afgedaald en daar en daar moet het zijn"
"en die criminelen dan?"
"we hebben niemand gezien toen we daar liepen, de sociale controle is erg groot, dus een misdrijf is onwaarschijnlijk"
"ok, dus geen grot en niet vastgehouden, maar een kloof en vast gezeten, plausibel, dank je Frankje"

maandag 9 maart 2015 @ 23:34:30 #197
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150483091
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:31 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik vind dat ook een mooie gedachte.
Niet alleen dat, maar zo'n graf kan ook nog gevonden worden, mogelijk met een gedeelte van het stoffelijk overschot er nog in.
pi_150483141
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:43 schreef El_Matador het volgende:
Doorgaan, even tussendoor, ik weet niet hoe jij FOK!t (mobiel?) maar je quote steeds andere mensen en niet degene die iets zegt. Kan je dat veranderen?
Ja kan ik!
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Niet alleen dat, maar zo'n graf kan ook nog gevonden worden, mogelijk met een gedeelte van het stoffelijk overschot er nog in.
Ja zou goed kunnen.
pi_150483317
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
Het kan ook meegespeeld hebben in Franks scenario:

"ze zijn vastgehouden in een 'grot'"
"kan die 'grot' ook een kloof/ravijn zijn, denk je, Hans?"
"ja, zou kunnen, maar waar dan?"
"daar gaan we naar op zoek"
"dank je, dat stelt me gerust"
"we hebben de 'grot' gevonden, we zijn met touwen afgedaald en daar en daar moet het zijn"
"en die criminelen dan?"
"we hebben niemand gezien toen we daar liepen, de sociale controle is erg groot, dus een misdrijf is onwaarschijnlijk"
"ok, dus geen grot en niet vastgehouden, maar een kloof en vast gezeten, plausibel, dank je Frankje"
Ik begrijp goed als ouder dat je bevestiging vanuit een paar hoeken waar je waarde aan hecht nodig hebt. Feedback die je mee wilt nemen.
Maar ik had gehoopt dat Frank nog een keertje terug zou gaan om zijn eerste plan/proef uit te voeren. Maar het kan een tweede keer met het weer en de rivier weer net zo zijn en ongevaarlijk was het ook vast niet.
pi_150483536
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:28 schreef doorgaan het volgende:

[..]

En dan na de wetenschappelijke bevestiging van Frank vd G, je realiseren 'we hebben daar gelopen, er bijna met de neus boven op gestaan (als het tussen de Mirador en de 1e Q of 2e Q was)'.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')