abonnement Unibet Coolblue
pi_150490126
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:34 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Wat mij betreft waren ze ook niet 10 of 11 dagen op 1 plek en is Kris ook veel eerder overleden.
Dus ze zijn volgens jou niet in die kloof terecht gekomen want daar kan je NIET levend uit.

Wat is er dan gebeurd en waarom zijn ze nergens huisjes of mensen tegen gekomen? Je kan er geen 3 uur lopen zonder dat te doen. En als je de rivieren zou kunnen volgen loop je vanzelf tegen het pad aan, dan negeer je dat toch niet?
En graag ook een verklaring waarom je dagenlang bij je 'immobiele' vriendin blijft tot zij aan onderkoeling, honger en uitputting sterft (en jij dus misschien ook wel) terwijl jij in een paar uur hulp kunt halen. De eerste dag en nacht geloof ik maar wanneer duidelijk wordt dat blijven zitten weleens jullie beider dood kan gaan betekenen, geloof ik nooit dat je blijft zitten omdat je je vriendin niet 6 uur alleen wilt laten.
pi_150490137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:42 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik heb het volgende vaak naar voren gebracht:
Perfecte foto’s Mirador, zoals iemand die op de hoogte is van de juiste mogelijkheden op dat punt, deze zou maken.
Mwah. Er loopt een uitgesleten pad naar dat perfecte camera punt.. Valt nogal op.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:09:56 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150490185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:53 schreef Ouder1 het volgende:

Ik weet niet wie je bedoelt maar wellicht bedoel je mij wel.


Het is een vertaalpoging voor Just In Case ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150490304
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah. Er loopt een uitgesleten pad naar dat perfecte camera punt.. Valt nogal op.
Ik heb wel een uitgebreid hiker verleden maar daar ben ik dus nooit geweest. Ken jij het punt toevallig?

Mijn gevoel zegt gewoon wat ik reeds heb geschreven.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:19:30 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150490392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:08 schreef jackie12 het volgende:
Lang verhaal kort te maken, ik ga mee naar Panama, want dit kan zo niet langer

Ga jij maar eens orde op zaken stellen daar!
Dit heeft te lang geduurd! Dat dit kan, in Panama!!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150490617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:14 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik heb wel een uitgebreid hiker verleden maar daar ben ik dus nooit geweest. Ken jij het punt toevallig?

Mijn gevoel zegt gewoon wat ik reeds heb geschreven.
Nee, ik ben er niet geweest maar ik heb wel de video's van de Mirador gezien en uitzichtfoto's vanaf de Mirador van anderen.

Zie bijvoorbeeld de video van AFK.

Wat opvalt is dat de begroeiing het uitzicht hindert als je daar gewoon op het pad staat.
Wat ook opvalt is dat uitgesleten stukje 'pad' haaks op het gewone pad en loodrecht tegenover het uitzicht. En dat stukje pad gaat steil omhoog; je staat daar dus hoger en kunt vrij over de begroeiing heenkijken.
De moeder zegt daar ook iets over tegen F. Die reageert met 'nonono, steep area' oftewel in het Nederlands: 'neeneenee, steill gebied/stuk'. Dat wordt door enkelen geïnterpreteerd als dat daar een pad doorloopt dat gevaarlijk steil zou zijn. Ik denk dat het stopt waar je het niet meer ziet op die video en puur gebruikt werd voor het maken van foto's (anders zouden ze daar wel zijn gaan zoeken denk ik). In het ieder geval wijst alles er op dat de foto's van daar af gemaakt zijn, net als die van vele anderen op het web, anders zag je vooral begroeiing en weinig uitzicht op die foto's.

Ik hoef niet in een restaurant te zijn geweest om stellig te durven zeggen dat ze daar witte borden hebben als ik vele recente foto's van dat restaurant gezien heb waar witte borden op staan. Toch?

Een andere reden dat ik denk dat het geen doorlopend pad is is de video van de verslaggeefster die eerder werd gemaakt. Zij staat met een gids op de Mirador en bespreekt met hem dat je maar op twee manieren van de Mirador af kan; doorlopen op het pad of terugkeren. Twee paden laten ze zien.
Als er vanaf daar een derde pad is.. waarom negeert ook zij dat dan volledig?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:44:14 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150490932
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ga jij maar eens orde op zaken stellen daar!
Dit heeft te lang geduurd! Dat dit kan, in Panama!!!!
Er zijn al zoveel zoek acties verricht en er is een jaar overheen gegaan.
Er zal echt niks meer boven water komen!
Ook al gaat de hele club wat zich er hier mee bezig houd er heen gaan..
Ik kan je verzekeren dat het niks oplevert!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:47:18 #258
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150491028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:44 schreef theguyver het volgende:

Er zijn al zoveel zoek acties verricht en er is een jaar overheen gegaan.
Er zal echt niks meer boven water komen!
Ook al gaat de hele club wat zich er hier mee bezig houd er heen gaan..
Ik kan je verzekeren dat het niks oplevert!
Joh!

Ik klop het af, maar het enige wat het imo kan opleveren zijn nog meer ongelukken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150491148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Er zijn al zoveel zoek acties verricht en er is een jaar overheen gegaan.
Er zal echt niks meer boven water komen!
Ook al gaat de hele club wat zich er hier mee bezig houd er heen gaan..
Ik kan je verzekeren dat het niks oplevert!
Dat.

Wel zijn er in de afgelopen maanden vragen ontstaan in deze topicreeks waar we geen antwoorden op hebben gekregen. Om maar te noemen die 'steep area' bijvoorbeeld.
De groep die naar Panama gaat zou er beter aan doen niet te gaan lopen spitten en graven naar 'de waarheid' of resten, maar zich alleen te richten op die vragen.
Daar zou eventueel zelfs het zoeken naar de exacte locatie van die kloof bij kunnen horen maar dan moeten ze daar dus wel in afdalen. Niet om resten te zoeken maar om een beeld te vormen al vind ik dat toch echt op het randje van het fatsoen. Als de familie wilde dat 'wij' dat beeld kregen dan hadden we wel foto's en/of video's daarvan te zien gekregen want ik twijfel er niet aan dat die gemaakt zijn voor de familie.
pi_150491226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, ik ben er niet geweest maar ik heb wel de video's van de Mirador gezien en uitzichtfoto's vanaf de Mirador van anderen.

Zie bijvoorbeeld de video van AFK.

Wat opvalt is dat de begroeiing het uitzicht hindert als je daar gewoon op het pad staat.
Wat ook opvalt is dat uitgesleten stukje 'pad' haaks op het gewone pad en loodrecht tegenover het uitzicht. En dat stukje pad gaat steil omhoog; je staat daar dus hoger en kunt vrij over de begroeiing heenkijken.
De moeder zegt daar ook iets over tegen F. Die reageert met 'nonono, steep area' oftewel in het Nederlands: 'neeneenee, steill gebied/stuk'. Dat wordt door enkelen geïnterpreteerd als dat daar een pad doorloopt dat gevaarlijk steil zou zijn. Ik denk dat het stopt waar je het niet meer ziet op die video en puur gebruikt werd voor het maken van foto's (anders zouden ze daar wel zijn gaan zoeken denk ik). In het ieder geval wijst alles er op dat de foto's van daar af gemaakt zijn, net als die van vele anderen op het web, anders zag je vooral begroeiing en weinig uitzicht op die foto's.

Ik hoef niet in een restaurant te zijn geweest om stellig te durven zeggen dat ze daar witte borden hebben als ik vele recente foto's van dat restaurant gezien heb waar witte borden op staan. Toch?

Een andere reden dat ik denk dat het geen doorlopend pad is is de video van de verslaggeefster die eerder werd gemaakt. Zij staat met een gids op de Mirador en bespreekt met hem dat je maar op twee manieren van de Mirador af kan; doorlopen op het pad of terugkeren. Twee paden laten ze zien.
Als er vanaf daar een derde pad is.. waarom negeert ook zij dat dan volledig?
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik ga alles nog eens goed onder de loep nemen.

Ook heel fijn dat je “steep area” nog even aanhaalt. Ik wist jouw gedachten daarover, maanden geleden al maar het blijft voor mij nog steeds een punt waar ik meer van zou willen weten. Door de reactie van F op de Mirador met de ouders, werd die nieuwsgierigheid nog groter.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:08:16 #261
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150491553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat.

Wel zijn er in de afgelopen maanden vragen ontstaan in deze topicreeks waar we geen antwoorden op hebben gekregen. Om maar te noemen die 'steep area' bijvoorbeeld.
De groep die naar Panama gaat zou er beter aan doen niet te gaan lopen spitten en graven naar 'de waarheid' of resten, maar zich alleen te richten op die vragen.
Daar zou eventueel zelfs het zoeken naar de exacte locatie van die kloof bij kunnen horen maar dan moeten ze daar dus wel in afdalen. Niet om resten te zoeken maar om een beeld te vormen al vind ik dat toch echt op het randje van het fatsoen. Als de familie wilde dat 'wij' dat beeld kregen dan hadden we wel foto's en/of video's daarvan te zien gekregen want ik twijfel er niet aan dat die gemaakt zijn voor de familie.
Er zijn al meer dan zat zoektochten geweest, en ik twijfel er niet over dat ze veel regionale mensen hebben gevraagd naar informatie..
Een nieuw clubje buitenstaanders uit Nederland gaat daar echt geen veranderingen in brengen!
Ik twijfel er ook niet over dat nog geen 10% van de foto's die gemaakt zijn van de zoektochten online zijn gebracht alleen de foto's die er toe deden.
Om nu nog mensen specifieke details te gaan navragen over iets wat zich meer dan een jaar geleden afgespeeld heeft zorgt alleen maar voor meer verwarring!

Het gebied in gaan heeft ook totaal geen nut, het is een aardig bebost gebied en de natuur en weersomstandigheden zullen veel sporen hebben opgeslokt!

Als men er naar toe had willen gaan was het beter geweest dat men niet meer dan een maand na de verdwijning was gegaan!

De familie heeft zich er momenteel ook al bij neer gelegd, ze hebben voor zichzelf een beeld gevormd wat er gebeurd kan zijn, en ik hoop dat ze er vrede mee kunnen hebben.

Wat kan je nog wel doen, ipv geld te verspillen aan die trip!
De informatie die ieder willekeurig persoon heeft verzameld bundelen, Gezamelijk afspreken en alle Informatie aan elkaar uitwisselen in een soort van boek vorm.
Eventueel het proefje doen met een soortgelijke rugzak! En mogelijke andere proefjes uitvoeren die betrekking hebben tot deze zaak.

Als je dat heb gedaan kan je een mogelijk duidelijker beeld vormen van de gebeurtenissen.
Maar ik zie geen verdere twijfel dan dat het af zal wijken van het verhaal waarmee de familie nu probeert de boel af te sluiten en hun leventje weer op te pakken.

De familie zal zeker beter op de hoogte zijn van alle gebeurtenissen dan de Users hier .. ze staan immers zelf overal mee in contact, hebben meer informatie voor handen en meen dat er ook een paar zelf in de regio zijn geweest!
Voor hun is het gewoon klaar en proberen ze zelf nu verder te gaan met hun eigen leven!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150491959
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

Er zijn al meer dan zat zoektochten geweest, en ik twijfel er niet over dat ze veel regionale mensen hebben gevraagd naar informatie..
Een nieuw clubje buitenstaanders uit Nederland gaat daar echt geen veranderingen in brengen!
Ik twijfel er ook niet over dat nog geen 10% van de foto's die gemaakt zijn van de zoektochten online zijn gebracht alleen de foto's die er toe deden.
Om nu nog mensen specifieke details te gaan navragen over iets wat zich meer dan een jaar geleden afgespeeld heeft zorgt alleen maar voor meer verwarring!

Het gebied in gaan heeft ook totaal geen nut, het is een aardig bebost gebied en de natuur en weersomstandigheden zullen veel sporen hebben opgeslokt!

Als men er naar toe had willen gaan was het beter geweest dat men niet meer dan een maand na de verdwijning was gegaan!

De familie heeft zich er momenteel ook al bij neer gelegd, ze hebben voor zichzelf een beeld gevormd wat er gebeurd kan zijn, en ik hoop dat ze er vrede mee kunnen hebben.

Wat kan je nog wel doen, ipv geld te verspillen aan die trip!
De informatie die ieder willekeurig persoon heeft verzameld bundelen, Gezamelijk afspreken en alle Informatie aan elkaar uitwisselen in een soort van boek vorm.
Eventueel het proefje doen met een soortgelijke rugzak! En mogelijke andere proefjes uitvoeren die betrekking hebben tot deze zaak.

Als je dat heb gedaan kan je een mogelijk duidelijker beeld vormen van de gebeurtenissen.
Maar ik zie geen verdere twijfel dan dat het af zal wijken van het verhaal waarmee de familie nu probeert de boel af te sluiten en hun leventje weer op te pakken.

De familie zal zeker beter op de hoogte zijn van alle gebeurtenissen dan de Users hier .. ze staan immers zelf overal mee in contact, hebben meer informatie voor handen en meen dat er ook een paar zelf in de regio zijn geweest!
Voor hun is het gewoon klaar en proberen ze zelf nu verder te gaan met hun eigen leven!
Dat is in meer woorden eigenlijk wat ik zeg:
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:51 schreef Ouder1 het volgende:
De groep die naar Panama gaat zou er beter aan doen niet te gaan lopen spitten en graven naar 'de waarheid' of resten, maar zich alleen te richten op die vragen.
Die vragen waar ik het over heb hebben dus niets te maken met sporen of resten maar met geografische dingen die niet van achter een pc te achterhalen zijn. Mensen ondervragen lijkt mij al helemaal uit den boze. Ook als dat 'gewoon even praten' is zoals een deelnemer aan die zoektocht het hier noemde.
Maak gewoon een lijstje hier met die vragen en ga dat daar op video en foto vastleggen. Dat is meer dan genoeg.

Wat ik wel grappig vind is dat zij blijkbaar denken wel afdoende 'bewijs' te kunnen gaan geven terwijl zij zelf hier de grootste volgers zijn van 'pics or it didn't happen' :')
Al zeggen honderd mensen die daar geweest zijn dat je er niet kunt verdwalen.. de verdwaalaanhangers blijven roepen dat dat weldegelijk kan. :')
pi_150492336
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik krijg door een aantal dingen idd het idee dat de meiden iemand gesproken hebben over hun plannen om de Pianista te gaan doen.
- In het eerste stuk hebben ze die vage afslag goed genomen
- Ze wisten van de twee oceanen
- Dat ze doorliepen naar 1Q zou er op kunnen wijzen dat ze wisten dat die bestond

Maar uiteindelijk maakt dat voor de reden dat ze niet terug kwamen niet uit (wel dat de instanties op de verkeerde plekken zochten). F. heeft zich wel gelijk volledig op de Pianista en het vervolg daarvan gestort. Zou hij hen die info hebben gegeven? Ik bedoel maar... er werd in het begin niet achter de Mirador gezocht maar op de Baru(!!!) door de instanties. Luisteren naar F deden ze dus niet.
Mijn punt is dat Kris en Lisanne pas in de ochtend van 1 april besloten de Pianista te gaan doen.
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom juist de Pianista?

Nergens staat op het internet beschreven dat je beide oceanen kunt zien.
Toch poseert Lisanne heel duidelijk voor beide.
Als hen dit is verteld dan is dit niet door Feliciano geweest want volgens hem zei hij alleen "hola" tegen hen.
pi_150492385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:37 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat Kris en Lisanne pas in de ochtend van 1 april besloten de Pianista te gaan doen.
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom juist de Pianista?

Nergens staat op het internet beschreven dat je beide oceanen kunt zien.
Toch poseert Lisanne heel duidelijk voor beide.
Als hen dit is verteld dan is dit niet door Feliciano geweest want volgens hem zei hij alleen "hola" tegen hen.
Daar heb je een punt. Dat meisje dat daar werkte, een Duitse geloof ik, dan? Die hebben ze toch ook gesproken over die boekingen.. dus over hikes..
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:47:51 #265
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150492594
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat het sterke is aan de val van Frank is dat de meiden daardoor inderdaad niet op de paddocks zijn geweest, zoals Kloothommel (en 11en30 en ik eerder) stelt door de Quebrada Alejandro (de 2e dus) gestruind zijn en helemaal gedesorienteerd waren (ofwel samen, ofwel elkaar zoekend) en zo de duidelijke paddocks en huisjes gemist hebben en dachten (nogmaals: gedesorienteerd/hersenschudding/etc.) bij een (niet "de") bewoonde wereld uit te komen.
Er wordt nu stilzwijgend als feit aangenomen dat de 2e quebrada na de Mirador de mysterieuze quebrada Alejandro van Enrique A. is. Kun jij nog eens uiteenzetten waarom dat volgens jou dezelfde is?
Volgens Baru heet de 2e quebrada 'quebrada Guarapo', maar ook dat is nergens terug te vinden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150492601
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar ik hier grote moeite mee heb is dat een aantal hier twijfelen aan de woorden van HK en FvdG, wat feitelijk niet anders is dan hen voor leugenaars uitmaken. 'Pics or it didn't happen'.. Waar denken deze mensen het recht vandaan te halen alles te mogen weten en zien? Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
De opmerking "pics or it didn't happen" kwam van mij. *)

Ik denk, en mijn aanname heb ik inmiddels bevestigd gezien, dat het team van FdG eerst het scenario bedacht heeft dat de meeste vragen kon beantwoorden en de minste eindjes open liet: het ongeval-scenario. Ze zijn naar Panama afgereisd om te kijken of hun scenario daar ook daadwerkelijk mogelijk en aannemelijk is. Op de Pianista vonden ze op de route van de meiden pal naast het pad de steile helling waar je in een rivierbedding uitkomt.

Hoe het er daar beneden precies uitziet heeft hij niet beschreven bij HT, ook niet wat zich daar heeft afgespeeld. Dat zouden we moeten opmaken uit het persbericht waar niet helemaal duidelijk is of hij wordt geciteerd in het stukje over de hoge rotswanden en watervallen of dat dat een quote uit hun scenario is.

Ze hebben de geografische opsluiting nodig om te verklaren waarom ze (of de langstlevende) zich niet/onvoldoende hebben verplaatst en dat de stroom de resten en spullen heeft kunnen oppakken dus 2 overlijdens dicht bij de waterlijn. Dat lost de schuilhutvariant allemaal niet op. Ik ben de beroerdste niet en heb extra omstandigheden gegeven die een val van dat stuk pad en dat ze er niet uit gekomen zijn kunnen verklaren en hun scenario alleen maar aannemelijker maakt.

Of de geografische omstandigheden bij de rivierbedding het ook zonder meer in zich hebben om als gevangenis te fungeren zouden we klakkeloos moeten aannemen? Dacht het niet. Maar goed dat FdG ook niet klakkeloos aangenomen heeft dat er geen valmogelijkheden naast het pad zijn, zoals HK op AFK nog beweerde. Zou hij HK een leugenaar vinden? Oei.

Het is op dit moment (nog) het zwakste punt in hun verhaal en als er geen foto's van zijn die zo'n vangkooi aantonen, is van de berg of in de rivier gegooid worden door een derde of het planten van een paar resten niet minder aannemelijk.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:48:20 #267
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150492605
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Dat meisje dat daar werkte, een Duitse geloof ik, dan? Die hebben ze toch ook gesproken over die boekingen.. dus over hikes..
Dat meisje E, werkte er maar net en moest de hele taalschool runnen, waarom voor de Pianista kiezen als ze zaterdag op de vulkaan ook die foto's konden maken? Ze waren op zoek naar watervallen en waarom dan niet naar Bajo gaan. Wat we ook niet moeten vergeten is dat het daar Pasen was.
pi_150492684
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:47 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er wordt nu stilzwijgend als feit aangenomen dat de 2e quebrada na de Mirador de mysterieuze quebrada Alejandro van Enrique A. is. Kun jij nog eens uiteenzetten waarom dat volgens jou dezelfde is?
Volgens Baru heet de 2e quebrada 'quebrada Guarapo', maar ook dat is nergens terug te vinden.
Baru is een vulkaan.
Hou er nou eens mee op!!!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:51:55 #269
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150492696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:48 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De opmerking "pics or it didn't happen" kwam van mij. *)

Ik denk, en mijn aanname heb ik inmiddels bevestigd gezien, dat het team van FdG eerst het scenario bedacht heeft dat de meeste vragen kon beantwoorden en de minste eindjes open liet: het ongeval-scenario. Ze zijn naar Panama afgereisd om te kijken of hun scenario daar ook daadwerkelijk mogelijk en aannemelijk is. Op de Pianista vonden ze op de route van de meiden pal naast het pad de steile helling waar je in een rivierbedding uitkomt.

Hoe het er daar beneden precies uitziet heeft hij niet beschreven bij HT, ook niet wat zich daar heeft afgespeeld. Dat zouden we moeten opmaken uit het persbericht waar niet helemaal duidelijk is of hij wordt geciteerd in het stukje over de vangkooi met hoge rotswanden en watervallen of dat dat een quote uit hun scenario is.

Ze hebben de geografische opsluiting nodig om te verklaren waarom ze (of de langstlevende) zich niet/onvoldoende hebben verplaatst en dat de stroom de resten en spullen heeft kunnen oppakken dus 2 overlijdens dicht bij de waterlijn. Dat lost de schuilhutvariant allemaal niet op. Ik ben de beroerdste niet en heb extra omstandigheden gegeven die een val van dat stuk pad en dat ze er niet uit gekomen zijn kunnen verklaren en hun scenario alleen maar aannemelijker maakt.

Of de geografische omstandigheden bij de rivierbedding het ook zonder meer in zich hebben om als gevangenis te fungeren zouden we klakkeloos moeten aannemen? Dacht het niet. Maar goed dat FdG ook niet klakkeloos aangenomen heeft dat er geen valmogelijkheden naast het pad zijn, zoals HK op AFK nog beweerde.

Het is op dit moment (nog) het zwakste punt in hun verhaal en als er geen foto's van zijn die zo'n vangkooi aantonen, is van de berg of in de rivier gegooid worden door een derde of het planten van een paar resten niet minder aannemelijk.
Wat ik opmerkelijk vind is dat wanneer die afgronden daar zo naast het pad zitten en de gids/medewerker die op woensdagmorgen wisten dat ze de plannen hadden om daar te gaan wandelen. Ze niet direct op donderdag en vrijdag zijn gaan zoeken.

I liep die trail ook vaak, haar eigen woorden, dan wordt je toch gewaarschuwd voor die ravijnen/kloven/afgronden?
pi_150492841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat ik opmerkelijk vind is dat wanneer die afgronden daar zo naast het pad zitten en de gids/medewerker die op woensdagmorgen wisten dat ze de plannen hadden om daar te gaan wandelen. Ze niet direct op donderdag en vrijdag zijn gaan zoeken.

I liep die trail ook vaak, haar eigen woorden, dan wordt je toch gewaarschuwd voor die ravijnen/kloven/afgronden?
Waarom een big deal maken van een valmogelijkheid als daar onderaan wel uitwegen zijn? Rivierbedding met de stroom mee of ertegenin volgen en je komt vanzelf weer op het pad uit. Dat hele Park bestaat uit gevaarlijke valmogelijkheden. Alleen op de paddocks ben je relatief veilig.

Dat er nog steeds geen waarschuwingsbord of hek staat geeft ook te denken.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:58:38 #271
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150492878
En ja F heeft daar gelopen, maar niets gehoord of gevonden?
Is dit dan de cruciale fout geweest in deze zaak?

De opmerking: ik heb daar gezocht en ze niet gevonden, oke dan gaan we verder kijken....

Op de site van boquetening.com hebben dorpsbewoners ook vrijwillige burgertochten gehouden bij de pianista in die eerste dagen, ook niets gehoord/gezien.

Zijn ze te snel uit gegaan van een mogelijke ontvoering gezien de honden werden ingezet oa bij de huizen? Hebben die honden het eerste stuk na de mirador bewandeld in juni?

vragen, vragen vragen
  dinsdag 10 maart 2015 @ 13:01:03 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150492946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Waarom een big deal maken van een valmogelijkheid als daar onderaan wel uitwegen zijn? Rivierbedding met de stroom mee of ertegenin volgen en je komt vanzelf weer op het pad uit. Dat hele Park bestaat uit gevaarlijke valmogelijkheden. Alleen op de paddocks ben je relatief veilig.

Dat er nog steeds geen waarschuwingsbord of hek staat geeft ook te denken.
Dat er vooraf nog nooit iemand op dat pad naar beneden gedonderd is ook. Dan hadden de bewoners daar toch ook over moeten praten, zo van: Ja, die pietje viel toen ook naar beneden en Klaasje kon een jaar later zich nog vastgrijpen aan de takken. Niets, niemand niks over te lezen dat het pad erg gevaarlijk was, door de kloven waar je "zomaar" in kan donderen.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 13:03:37 #273
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150493006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:51 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Baru is een vulkaan.
Hou er nou eens mee op!!!
Ga ergens anders trollen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150493009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ik ben er niet geweest maar ik heb wel de video's van de Mirador gezien en uitzichtfoto's vanaf de Mirador van anderen.
Zie bijvoorbeeld de video van AFK.
Wat opvalt is dat de begroeiing het uitzicht hindert als je daar gewoon op het pad staat.
Wat ook opvalt is dat uitgesleten stukje 'pad' haaks op het gewone pad en loodrecht tegenover het uitzicht. En dat stukje pad gaat steil omhoog; je staat daar dus hoger en kunt vrij over de begroeiing heenkijken.
De moeder zegt daar ook iets over tegen F. Die reageert met 'nonono, steep area' oftewel in het Nederlands: 'neeneenee, steill gebied/stuk'. Dat wordt door enkelen geïnterpreteerd als dat daar een pad doorloopt dat gevaarlijk steil zou zijn. Ik denk dat het stopt waar je het niet meer ziet op die video en puur gebruikt werd voor het maken van foto's (anders zouden ze daar wel zijn gaan zoeken denk ik). In het ieder geval wijst alles er op dat de foto's van daar af gemaakt zijn, net als die van vele anderen op het web, anders zag je vooral begroeiing en weinig uitzicht op die foto's.

Er zijn er ook genoeg die hetzelfde geinterpreteerd hebben dan jij.

quote:
Maar uiteindelijk maakt dat voor de reden dat ze niet terug kwamen niet uit (wel dat de instanties op de verkeerde plekken zochten). F. heeft zich wel gelijk volledig op de Pianista en het vervolg daarvan gestort.
De gidsen en bewoners zijn misschien zo aan die val- en glijmogelijkheden gewend, dat ze daar nooit aan gedacht hebben.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150493049
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:47 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er wordt nu stilzwijgend als feit aangenomen dat de 2e quebrada na de Mirador de mysterieuze quebrada Alejandro van Enrique A. is. Kun jij nog eens uiteenzetten waarom dat volgens jou dezelfde is?
Volgens Baru heet de 2e quebrada 'quebrada Guarapo', maar ook dat is nergens terug te vinden.
Wanneer degene die de aanname maakt dat maar dominant en agressief genoeg roept en er dan nog een lading kaartjes tegenaan gooit waar de naam Alejandro helemaal niet op voorkomt..
Dan wordt zijn/haar aanname een feit. Zo werkt dat op Fok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd naar de sociale ontwikkelingen tussen de groepsleden van 'de expeditie' straks.. Nog meer dan naar hun bevindingen. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')