abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150505833
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syri๋ bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syri๋
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Het NPU( Oftwel Nineveh Plain Protection Units) is een Assyrisch militie die december 2014 is ontstaan, hun doel is om de oorspronkelijke bewoners van Irak te beschermen dat zijn Assyri๋rs. Officieel zijn er 5500 leden aangesloten maar sinds de meest recente schatting zijn er nu al bijna 10.000 leden aansloten en ze groeien nog dagelijks. Het NPU word al gesteund door ''American Mesopotamian Organization '' en ze zoeken ook steun bij de Verenigde Staten en de EU. Het NPU zit nu in de provincie Nineveh ( Ninawa ) Ook een van de meest belangrijke doelen van het NPU is het cre๋ren van een Assyrisch land. Dit gaat het dan waarschijnlijk worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:

Updates:
The Levantine War - Reddit

Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak

[ Bericht 6% gewijzigd door PizzaMizza op 10-03-2015 19:48:47 ]
#freefrederike
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:48:26 #2
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150506056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Klopt, van Duitsland wapens en artillerie, van wat andere landen waaronder Nederland scherfvesten. Maar die tanks van Irak dus?
Van Duitsland ook Dingo's en uit Bagdad afgelopen week 25 van de 250 geleverde trucks uit de VS.

Die T-55 tanks hebben ze al vanaf dat de VS Irak bezette, oud spul natuurlijk maar altijd handig.
Say what?
pi_150506140

quote:
The Islamic State (Isis) has blown up a 10th century Chaldean Catholic church north of Mosul and bulldozed a nearby graveyard, according to sources.

Nineveh Yakou , Assyrian Archaeologist and Director of Cultural Heritage and Indigenous Affairs at A Demand for Action, exclusively told IBTimes UK that the Mar Gorgis or George (St George or Markourkas) monastery has been "wiped out" by IS militants.

The building, located on the Ba'werah neighbourhood on a hill north of Mosul on the other side of the Tigris river, was founded by the Assyrian Church of the East on the 10th century but rebuilt as a seminary by the Chaldean Catholic Church in 1846.

"The current monastery was built on an archeological site containing ancient Assyrian ruins. It was an important show of continuity from the Assyrian to our culture," Yakou said.
Isis blow up Chaldean churchIraqi Christians attend mass at Mar George Chaldean Church in Baghdad,Reuters

"Isis is wiping out the cultural heritage of Iraq. The monastery was classified as cultural heritage. It's a cultural and ethnic cleansing.
http://d.ibtimes.co.uk/en(...)church-monastery.png
#freefrederike
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:52:30 #4
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150506243
Zielige kneusjes, als ze dreigen te verliezen gaan ze de boel nog snel even slopen.
Say what?
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 21:51:04 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_150511300
Recordhouder aantal posts op ้้n dag.
4045
onlogisch
pi_150512194
quote:
:r :r :r
#freefrederike
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:20:39 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_150512872
Post liever filmpjes van dode ISIS honden. Laat die kinderfilmpjes maar weg.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_150513043
quote:
filmpje doet het niet.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:23:45 #9
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150513052
Say what?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:24:59 #10
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150513137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:23 schreef Atak het volgende:

[..]

filmpje doet het niet.
Ik had'm ook in het Syri๋-topic gepost, die doet het nog
Say what?
pi_150514607
Filmpje doet het niet. Misschien maar beter ook :r
Zonder wrijving geen glans
pi_150514677
Tikrit:

pi_150514946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Filmpje doet het niet. Misschien maar beter ook :r
Ik hou persoonlijk niet zo van censuur.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 23:01:47 #14
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150515213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:49 schreef Montana_ir het volgende:
Tikrit:

[ afbeelding ]
Hoe kunnen ze al binnen zijn als de brug opgeblazen is?

Isil jihadists blow up key Tikrit bridge as Iraq army seals off city
Say what?
pi_150517682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:01 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze al binnen zijn als de brug opgeblazen is?

Isil jihadists blow up key Tikrit bridge as Iraq army seals off city
Ik haat het al mensen die maps manipuleren voor politiek gewin.
#freefrederike
pi_150518358
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:08 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik haat het al mensen die maps manipuleren voor politiek gewin.
Eens.
pi_150518400
En misschien klopt die map niet, dat kan natuurlijk ook. :'(
pi_150518456
quote:
8s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:39 schreef Montana_ir het volgende:
En misschien klopt die map niet, dat kan natuurlijk ook. :'(
Een ding is zeker: ISIS is Tikrit aan het verliezen. Ze uploaden filmpjes van maanden geleden. :')
#freefrederike
pi_150518478
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:42 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Een ding is zeker: ISIS is Tikrit aan het verliezen. Ze uploaden filmpjes van maanden geleden. :')
Klopt. *O*
pi_150518552

Deze mappen kloppen meestal wel en hier zijn ze ook al binnen. :P
pi_150518567
Hoe zit het met Hawija jongens.
#freefrederike
pi_150518571
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:49 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoe zit het met Hawija jongens.
Zit vol met Daesh ratten.
pi_150518588
Shiitische militieleider verklaart indirect oorlog aan Koerden

quote:
Qais al-Khazali, the leader of a powerful Shiite militia in Iraq made a statement today, indicating that no army could prevent his soldiers from entering the Kurdish centers of Erbil and Kirkuk. His militia, known as Asayib al al-Haq, boasts roughly 3,000 fighters and receives direct backing from Iran, the groups primary patron. The announcement comes amidst increasing tensions between Shiite militias and the Kurdish government, who both claim contested territory in northern Iraq. While both sides have developed a strategic alliance against ISIS, the statement is the latest in a series of provocations which threatens the stability of the fragile partnership.
Bron: Yahoo
#freefrederike
pi_150518610
Dit is een oud bericht.
pi_150518686
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:54 schreef Montana_ir het volgende:
Dit is een oud bericht.
Raar dan dat iedereen hem pas afgelopen week post. Met in het bijzonder afgelopen dag, 4x langs zien komen.

Is gewoon een nieuw bericht volgens mij.
#freefrederike
pi_150518775
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:02 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Raar dan dat iedereen hem pas afgelopen week post. Met in het bijzonder afgelopen dag, 4x langs zien komen.

Is gewoon een nieuw bericht volgens mij.
Is niet raar. Het is propaganda, oud nieuws recyclen + mening. Ook het doen alsof het een oorlogsverklaring is. Hij zei dat ze Kirkoek binnen kunnen gaan als ze willen, Barzani kan ze niet tegen houden en ze wachten niet op zijn toestemming. Maar ze wachten het juiste moment af. Dat is iets heel anders dan een oorlogsverklaring.
pi_150518912
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

Is niet raar. Het is propaganda, oud nieuws recyclen + mening. Ook het doen alsof het een oorlogsverklaring is. Hij zei dat ze Kirkoek binnen kunnen gaan als ze willen, Barzani kan ze niet tegen houden en ze wachten niet op zijn toestemming. Maar ze wachten het juiste moment af. Dat is iets heel anders dan een oorlogsverklaring.
(Gebaseerd op het artikel) Hij zegt dat hij Kirkuk en Erbil binnen kan gaan en dat niemand(aka the Peshmerga) ze kan tegenhouden. Oftewel: we geven geen moer om jullie en wanneer we willen, vallen we aan.

Dat is indirect wel een oorlogsverklaring. Vooral om het feit dat Kirkuk en Erbil twee belangrijke steden zijn voor de Koerden. Dat is net zoals dat de Peshmerga zal zeggen: wij komen Bagdad binnen en niemand kan ons tegenhouden.
#freefrederike
pi_150518940
Interessant artikel. Gaat over waarom isis-slachtoffers zo kalm zijn, vlak voordat ze worden onthoofd:

4. The hostages were compliant when it came to their deaths because they did not realise they were really going to die - they had been subjected to mock executions and had a false sense of security.

Saleh was told what to say to them. He [Emwazi] told Saleh: "Say to them, no problem, only video, we don't kill you, we want from your government [to] stop attacking Syria. We don't have any problem with you; you are only our visitors."

http://news.sky.com/story(...)?dcmp=snt-sf-twitter
#freefrederike
pi_150519001
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:23 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

(Gebaseerd op het artikel) Hij zegt dat hij Kirkuk en Erbil binnen kan gaan en dat niemand(aka the Peshmerga) ze kan tegenhouden. Oftewel: we geven geen moer om jullie en wanneer we willen, vallen we aan.

Dat is indirect wel een oorlogsverklaring. Vooral om het feit dat Kirkuk en Erbil twee belangrijke steden zijn voor de Koerden. Dat is net zoals dat de Peshmerga zal zeggen: wij komen Bagdad binnen en niemand kan ons tegenhouden.
Hij heeft niks gezegd over Erbil.
pi_150519041
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:33 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Hij heeft niks gezegd over Erbil.
Serieus? Hoe weet je dat?
#freefrederike
pi_150519129
quote:
Ik heb idd het woord Erbil niet gehoord, triest dat de media dan zoiets verzinnen.

Ik spreek trouwens geen Arabisch, maar oordelend op zijn lichaamstaal en stem, is het duidelijk dreigende taal.

Bovendien zou het dom zijn van de shiitische milities om de Peshmerga aan te vallen, daarmee geef je de KRG namelijk meteen een legitieme reden om onafhankelijkheid uit te roepen.

Ik hoop dat het niet gaat gebeuren. Niemand heeft hier profijt van. Behalve Atak.
#freefrederike
pi_150519256
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik heb idd het woord Erbil niet gehoord, triest dat de media dan zoiets verzinnen.

Ik spreek trouwens geen Arabisch, maar oordelend op zijn lichaamstaal en stem, is het duidelijk dreigende taal.

Bovendien zou het dom zijn van de shiitische milities om de Peshmerga aan te vallen, daarmee geef je de KRG namelijk meteen een legitieme reden om onafhankelijkheid uit te roepen.

Ik hoop dat het niet gaat gebeuren. Niemand heeft hier profijt van. Behalve Atak.
Gaat ook niet gebeuren.
Niemand heeft belang bij een oorlog, ook Shia niet. Sjiieten en Koerden willen gewoon in vrede leven ze hebben 40 jaar lang oorlog gevoerd tegen Saddam en co.
pi_150519301
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:57 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Gaat ook niet gebeuren.
Niemand heeft belang bij een oorlog, ook Shia niet. Sjiieten en Koerden willen gewoon in vrede leven ze hebben 40 jaar lang oorlog gevoerd tegen Saddam en co.
Klopt, ik denk dat sjiieten en Koerden beide oorlogsmoe zijn na tientallen(!) jaren van oorlog tegen Saddam.

Best wel triest dat, net wanneer Saddam voorgoed weg was en Irak ''herstellende''(in de zin dat de grootste groep onderdrukten namelijk koerden en sjiieten eindelijk vrij waren) was, er nog een vieze rattengroep komt.
#freefrederike
pi_150519456
Soleimani is jarig vandaag.
pi_150519605
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2015 02:20 schreef Intellectueel het volgende:
Zou hij boos zijn als je hem dit gaf?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#freefrederike
pi_150520147
quote:
_O_
pi_150520183
Zweden schrapt een wapendeal met de Saudi's:
http://m.thelocal.se/2015(...)ue-saudi-arabia-deal
pi_150520205
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:13 schreef reza1 het volgende:
Zweden schrapt een wapendeal met de Saudi's:
http://m.thelocal.se/2015(...)ue-saudi-arabia-deal
Ik zag het, en ik vond het prachtig. KSA :r

70 miljard verspillen aan wapens per jaar en niet eens rebellen met AKMs kunnen verslaan. _O-
Een luchtmacht hebben, maar Pakistaanse piloten moeten hebben om ze te bedienen _O-
Rijden in auto's van goud, maar niet eens een top 100 universiteit hebben _O-
#freefrederike
pi_150520233
ISIS video purportedly shows child executing 'Israeli spy'
quote:
Radical terror group Islamic State released footage on Tuesday evening purportedly showing a child executing an 'Israeli spy.' Twitter accounts linked with ISIS had published a preview clip earlier in the evening with Muhammad Said Ismail Musallam, a 19-year-old Israeli from East Jerusalem.
Bron met meer informatie en de video: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4635622,00.html
pi_150522285
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Interessant artikel. Gaat over waarom isis-slachtoffers zo kalm zijn, vlak voordat ze worden onthoofd:

4. The hostages were compliant when it came to their deaths because they did not realise they were really going to die - they had been subjected to mock executions and had a false sense of security.

Saleh was told what to say to them. He [Emwazi] told Saleh: "Say to them, no problem, only video, we don't kill you, we want from your government [to] stop attacking Syria. We don't have any problem with you; you are only our visitors."

http://news.sky.com/story(...)?dcmp=snt-sf-twitter
Dat vroeg ik me ook altijd af! Je kan op zn minst proberen "tegen te spartelen" met de kans op geluk, namelijk dat je word neergeschoten :)

Maar goed, ook weer duidelijk nu. Ik dacht zelf dat ze eerst drugs ofzo kregen, zo rustig en relaxed waren ze.

Edit: Maar trouwens, er zijn ook Irakezen zelf die klaar liggen om hun kop eraf te laten hakken. Daar gaat het verhaaltje "we maken alleen een video om je regering te manipuleren" dan niet op, maar ook die blijven erg relaxed...
pi_150522561
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik denk dat Iran daar profijt van heeft. Onafhankelijk Koerdistan in Irak is een groot gevaar voor Iran.
  woensdag 11 maart 2015 @ 10:44:21 #44
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_150523287
Gaat snel bij Tikrit als je de timeline van EjmAlrai leest
pi_150523720
Baardjes worden hard geneukt daar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150524042
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik zag het, en ik vond het prachtig. KSA :r

70 miljard verspillen aan wapens per jaar en niet eens rebellen met AKMs kunnen verslaan. _O-
Een luchtmacht hebben, maar Pakistaanse piloten moeten hebben om ze te bedienen _O-
Rijden in auto's van goud, maar niet eens een top 100 universiteit hebben _O-
Saudi Arabie wil voorop gaan lopen op het gebied van zonne energie / duurzame energie. Dat zijn goede ontwikkelingen qua dromen. Alleen zal men daar ontzettend veel wetenschappers van overzee voor nodig hebben om dat te realiseren en met alle respect voor hun wetten, ze hebben daar een verlichting nodig willen ze voor deze migranten een beschermde omgeving creeeren anders blijven de meesten weg.
pi_150525265
de shia milities, de redders van de sunnis! _O_

Video Claims to Show Shi'ite Forces in Iraq Executing Sunni Boy

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150525777
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:52 schreef Slayage het volgende:
de shia milities, de redders van de sunnis! _O_

Video Claims to Show Shi'ite Forces in Iraq Executing Sunni Boy

Is een Daesh terrorist.
pi_150525853
quote:
13s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:12 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Is een Daesh terrorist.
kinderen omleggen, staat in de functieomschrijving van shia militie leden i know
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150525910
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

kinderen omleggen, staat in de functieomschrijving van shia militie leden i know

Een lieve soenni kind.
pi_150525912
Heeft er iemand een overzicht van wie tegen wie is en wie met wie is daar? Het valt wel een beetje te zien maar wat is 't b.v. met Al Nusra, die zijn tegen IS maar de partijen die tegen IS zijn, schijnen ook weer tegen Al Nusra te zijn.
pi_150526056
quote:

[..]

Is een Daesh terrorist.
Is idd een terrorist. The milities kunnen er vrij weinig aan doen dat ISIS jongens van 13 stuurt. Het zijn legitieme doelen om eerlijk te zijn, ze zijn blijkbaar oud genoeg om terroristische aanslagen te plegen, dus ook legitieme doelen.
#freefrederike
pi_150526075
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:16 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een lieve soenni kind.
Daesh brainwashed de kinderen daar, of doet een poging tot. Moeilijke groep om mee te dealen, het liefst zet je ze gevangen en doe je heropvoeding, maar dat vereist chirurgische precisie als ze vuurgevaarlijk zijn en daar is in een dergelijke oorlog geen tijd voor anders raak je meer manschappen kwijt, tijd kost levens., zonder stempels te geven, kinderen zijn hoe dan ook 't slachtoffer hier.
pi_150526132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:16 schreef Beathoven het volgende:
Heeft er iemand een overzicht van wie tegen wie is en wie met wie is daar? Het valt wel een beetje te zien maar wat is 't b.v. met Al Nusra, die zijn tegen IS maar de partijen die tegen IS zijn, schijnen ook weer tegen Al Nusra te zijn.
Even de paar grootste groepen:

Ik zeg je het zo, wacht
#freefrederike
pi_150526176
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:16 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een lieve soenni kind.
dat misbruikt wordt door een verderfelijke organisatie, ter info: dit is geen sunni/shia discussie
-Rabia Al-Basri
pi_150526230
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Montana_ir op 11-03-2015 12:35:19 ]
pi_150526288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:16 schreef Beathoven het volgende:
Shiite-forces: Iraaks leger(ISF) + Iraans bewapende shiite militias(ook wel PMU genoemd) + Iraanse generaals zoals Soleimani
Kurdish-forces: Peshmerga + YPG(actief bij de yezidis) + het westen dat bombardementen uitvoert + Soleimani helpt hier, maar heeft geen strategische invloed zoals bij de shiitische milities die trouw zweren aan Iran
ISIS-terrorists: ISIS + alle Arabische soennitisch stammen die hen helpen
Christelijke milities: Sommige christelijke milities zijn loyaal aan Peshmerga, andere loyaal aan Irak

Dat was het zo'n beetje in Irak
#freefrederike
pi_150526296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:27 schreef Montana_ir het volgende:
Anti-government factions of the Syrian Civil War

http://en.m.wikipedia.org(...)the_Syrian_Civil_War
Dit is het Iraktopic, ik maakte die fout net ook al :') Maar hij vraagt om Al-Nusra, dus eigenlijk zit hij in het verkeere topic.
#freefrederike
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:32:09 #59
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_150526364
quote:

[..]

Is een Daesh terrorist.
Het goedpraten omdat het een sji'it is die hem vermoordt :')!
pi_150526458
quote:
13s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hij is een Daesh terrorist. :'(
pi_150526576
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat misbruikt wordt door een verderfelijke organisatie, ter info: dit is geen sunni/shia discussie
Inderdaad, het gaat hier trouwens niet om de islam, het gaat hier om 't bestrijden van een cult met veel ex gedetineerden die zogenaamd tegen 't kapitalisme is maar ondertussen miljarden op de bank heeft staan, en tegen westerse onderdrukking is en uit o.a. Frankrijk en Amerika naar Syrie en Irak reist om daar de lokale bevolking nog veel harder te onderdrukken. Pure logica. Die zogenaamd dik met de Islam zijn maar waarschijnlijk zelf nog nooit 't boek open hebben geslagen. Kortom het gaat om een redelijk goede leider met een stel psychopatische prutsers eronder die hun eigen falen op de hele wereld projecteren en een haat-kalifaat willen stichten. Ik zie er niets menselijks aan.
pi_150526655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Inderdaad, het gaat hier trouwens niet om de islam,
_O-

Zijn salafisten moslims?
pi_150526746
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:41 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

_O-

Zijn salafisten moslims?
zijn shia moslims?
-Rabia Al-Basri
pi_150526777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Inderdaad, het gaat hier trouwens niet om de islam, het gaat hier om 't bestrijden van een cult met veel ex gedetineerden die zogenaamd tegen 't kapitalisme is maar ondertussen miljarden op de bank heeft staan, en tegen westerse onderdrukking is en uit o.a. Frankrijk en Amerika naar Syrie en Irak reist om daar de lokale bevolking nog veel harder te onderdrukken. Pure logica. Die zogenaamd dik met de Islam zijn maar waarschijnlijk zelf nog nooit 't boek open hebben geslagen. Kortom het gaat om een redelijk goede leider met een stel psychopatische prutsers eronder die hun eigen falen op de hele wereld projecteren en een haat-kalifaat willen stichten. Ik zie er niets menselijks aan.
true
-Rabia Al-Basri
pi_150526817
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Shiite-forces: Iraaks leger(ISF) + Iraans bewapende shiite militias(ook wel PMU genoemd) + Iraanse generaals zoals Soleimani
Kurdish-forces: Peshmerga + YPG(actief bij de yezidis) + het westen dat bombardementen uitvoert + Soleimani helpt hier, maar heeft geen strategische invloed zoals bij de shiitische milities die trouw zweren aan Iran
ISIS-terrorists: ISIS + alle Arabische soennitisch stammen die hen helpen
Christelijke milities: Sommige christelijke milities zijn loyaal aan Peshmerga, andere loyaal aan Irak

Dat was het zo'n beetje in Irak
Helder :)

Wat is trouwens de Turkse rol in 't conflict in je ogen? Zelf krijg ik de indruk dat er voor beide kanten gedoogsteun wordt gegeven, een beetje de brug waar iedereen passeert. Een twijfelrol waarin ze wachten tot welke kant het opgaat om echt in te grijpen. Misschien ook wel om zo enige stabiliteit binnen 't eigen land te houden.
pi_150526868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat is trouwens de Turkse rol in 't conflict in je ogen? Zelf krijg ik de indruk dat er voor beide kanten gedoogsteun wordt gegeven, een beetje de brug waar iedereen passeert. Een twijfelrol waarin ze wachten tot welke kant het opgaat om echt in te grijpen. Misschien ook wel om zo enige stabiliteit binnen 't eigen land te houden.
dude dit is het irak topic heh
-Rabia Al-Basri
pi_150526883
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

zijn shia moslims?
Salafi Daesh is groot geworden door steun van veel Soennieten en nu zeggen jullie dat ze een sekte zijn. :') En over paar dagen als ze winnen zijn ze weer moslim(salafi soenni).
pi_150527173
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:49 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Salafi Daesh is groot geworden door steun van veel Soennieten en nu zeggen jullie dat ze een sekte zijn. :') En over paar dagen als ze winnen zijn ze weer moslim(salafi soenni).
wil je kappen met je wij / jullie geneuzel en je generaliseringen en aannames? want ik kan er niks mee en doe er ook niks mee, daarom voegt eht ook niks toe aan de topic
-Rabia Al-Basri
pi_150527237
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

wil je kappen met je wij / jullie geneuzel en je generaliseringen en aannames? want ik kan er niks mee en doe er ook niks mee, daarom voegt eht ook niks toe aan de topic
_O- :'( :'( :'(
pi_150527282
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:00 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

_O- :'( :'( :'(
dit soorts posts evenmin :|W
-Rabia Al-Basri
pi_150527470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Turkse rol in dit conflict:
- Turkije bouwde een week voordat Kobane werd aangevallen, een bufferzone bij de grens met Kobane. Heel erg toevallig, blijkbaar wisten ze voor iedereen al dat de aanval op Kobane er kwam.
- Turkije laat alle ISIS-ratten ongestoord de grenzen oversteken(terwijl de geheimse dienst weet waar dat gebeurt)
-Turkse soldaten hebben al vaker met ISIS-terroristen aan de grens liggen rollebollen
- Verschillende ISIS-terroristen hebben toegegeven dat Turkije hen logistiek heeft geholpen.

Turkije staat dus duidelijk niet aan de kant van de coalitie. Ze zijn de laatste paar weken wel anti-ISIS sentimenten aan het aanslaan, maar mijns inziens is dat vooral omdat ze zien dat ISIS haar hoogtij heeft gehad en niet meer groter kan worden, dus de AKP wil even wat populariteit scoren door zich voor te doen als ''winnende'' partij

PS: Niet luisteren naar die mensen die zeggen ''maar Turkije liet de Peshmerga binnen!'', dat gebeurde na hevige druk van de VS die Turkije chanteerde met direct en veel steun aan de YPG. Dus de AKP partij wist dat het beter was om Peshmerga te bewapenen(die vriendelijk zijn tgv Turkije), zodat de wapens niet direct in de handen van YPG kwamen.
#freefrederike
pi_150527542
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

als erdo de rebellen niet zou hebben gesteund was het allang klaar met de opstand ;)
-Rabia Al-Basri
pi_150527581
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit soorts posts evenmin :|W
Oke, lieverd.
pi_150527609
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:11 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Oke, lieverd.
*;
-Rabia Al-Basri
pi_150527737
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

als erdo de rebellen niet zou hebben gesteund was het allang klaar met de opstand ;)
En jij denkt dat ik ''de opstand'' steun? Die opstand bestaat uit ISIS en andere islamisten. Als ik moest kiezen, zou ik nog liever leven onder ba'athist-fascisme van Assad dan onder Sharia van de rebellen.
#freefrederike
pi_150527984
Elijah J. Magnier:
#BreakingNews:
#Peshmerga took full control of al-Raml, south of #Kirkuk and cut #IS road of al-Safra between #Kirkuk and Jisr al-Fatha.
pi_150528070
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

En jij denkt dat ik ''de opstand'' steun?
waarom zou ik dat denken?
-Rabia Al-Basri
pi_150528175
Elijah J. Magnier:

#Baghdad claim :"#IS defeated East of #Tikrit and the entire Eastern part is under #ISF and militia control".

#BreakingNews:
#ISF and militia claim control of Al-Hayakel, Al-Daiyoum, Hay al-Sina'i, Hay al-Asri and Police traffic base inside #Tikrit.

This is not only #ISF & militia battle, #Peshmerga is advancing toward Hawijah, expected 2be 1 of the biggest battle against #IS be4 #Mosul

#BreakingNews:
#ISF raised their flag over the Main hospital n #Tikrit this morning. Fierce battle in Share' al-Arbaeen ongoing this morning

#ISF entered also from the North and the south of the city to squeeze #IS inside #Tikrit and force it to surrender. pic.twitter.com/ZtswrP4x3O

#Baghdad said the next targets are #Baiji and, before #Mosul, the main attack will be on #Anbar province. #Iraq.
pi_150528187
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom zou ik dat denken?
Omdat je zegt ''zonder erdo blabla'', alsof ik daar blij mee moest zijn. :')
#freefrederike
pi_150528212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:32 schreef Montana_ir het volgende:
Elijah J. Magnier:

#Baghdad claim :"#IS defeated East of #Tikrit and the entire Eastern part is under #ISF and militia control".

#BreakingNews:
#ISF and militia claim control of Al-Hayakel, Al-Daiyoum, Hay al-Sina'i, Hay al-Asri and Police traffic base inside #Tikrit.

This is not only #ISF & militia battle, #Peshmerga is advancing toward Hawijah, expected 2be 1 of the biggest battle against #IS be4 #Mosul

#BreakingNews:
#ISF raised their flag over the Main hospital n #Tikrit this morning. Fierce battle in Share' al-Arbaeen ongoing this morning

#ISF entered also from the North and the south of the city to squeeze #IS inside #Tikrit and force it to surrender. pic.twitter.com/ZtswrP4x3O

#Baghdad said the next targets are #Baiji and, before #Mosul, the main attack will be on #Anbar province. #Iraq.
Netjes. Het Kalifaat is ten einde. Ik vraag mij af hoeveel Marokkaantjes we armer zijn. :D Irakezen hebben een legitieme reden om te roep: ''alle buitenlanders het land uit'' :')
#freefrederike
pi_150528254
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

- Turkije bouwde een week voordat Kobane werd aangevallen, een bufferzone bij de grens met Kobane. Heel erg toevallig, blijkbaar wisten ze voor iedereen al dat de aanval op Kobane er kwam.
- Turkije laat alle ISIS-ratten ongestoord de grenzen oversteken(terwijl de geheimse dienst weet waar dat gebeurt)
-Turkse soldaten hebben al vaker met ISIS-terroristen aan de grens liggen rollebollen
- Verschillende ISIS-terroristen hebben toegegeven dat Turkije hen logistiek heeft geholpen.

Turkije staat dus duidelijk niet aan de kant van de coalitie. Ze zijn de laatste paar weken wel anti-ISIS sentimenten aan het aanslaan, maar mijns inziens is dat vooral omdat ze zien dat ISIS haar hoogtij heeft gehad en niet meer groter kan worden, dus de AKP wil even wat populariteit scoren door zich voor te doen als ''winnende'' partij

PS: Niet luisteren naar die mensen die zeggen ''maar Turkije liet de Peshmerga binnen!'', dat gebeurde na hevige druk van de VS die Turkije chanteerde met direct en veel steun aan de YPG. Dus de AKP partij wist dat het beter was om Peshmerga te bewapenen(die vriendelijk zijn tgv Turkije), zodat de wapens niet direct in de handen van YPG kwamen.
Duidelijk..

Erdogan zal wellicht nog wel een stukje Syrische grond willen wegsnippen. Ze schijnen met het veiligstellen en opblazen van 't graf van de vader van de stichter van 't Ottomaanse rijk ook recht te krijgen op een ander stuk grond elders maar gezien z'n sympathie voor de grote veroveraars uit 't verleden zou een stuk bij Turkije een kroon op z'n werk kunnen zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:49 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Ik heb met mensen van beide stromingen totaal geen probleem. Radicaliteit is iets dat onder alle stromingen wel kan opspelen.

Het meer zichtbare is 't radicale Salafisme nu en dat snijdt zich op den duur wel erg in de vingers. Hoeveel daesh leden waren 't er op 't hoogtepunt en zijn er eigenlijk nu nog over in Irak en Syrie volgens de laatste schatting? Men gaat met een ietwat professioneel leger relatief eenvoudig de ingenomen plaatsen binnen.

Op internet zijn er vermoedelijk over de hele wereld nog zo'n 50.000 actief, een plaatsje zo groot als woerden. Internet en social media is een leuke bijkomstigheid maar het gaat daesh nu om 't pseudokalifaat van ze en als men daar geleidelijk aan niet meer komt opdagen om te vechten en dat haatkalifaat wordt schoongemaakt dan zullen ze nog wel even boos zijn maar dan zijn de grootste die-hards die strijden voor hun lage EQ en IQ er wel uit. Whats next, Nigeria.. dat zou heel erg wanhopig lijken.
pi_150528277
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Netjes. Het Kalifaat is ten einde. Ik vraag mij af hoeveel Marokkaantjes we armer zijn. :D Irakezen hebben een legitieme reden om te roep: ''alle buitenlanders het land uit'' :')
Sowieso Mocro's :r
pi_150528587
Zoals we zien; dit is gewoon een sektarische oorlog tussen sunnieten en sjiieten. Eigenlijk het is niet iets nieuws als we kijken naar de historie van deze 2 groepen, sunnieten vinden dat christenen en joden beter zijn en meer recht hebben op leven dan de sjiieten; andersom precies hetzelfde.
pi_150528700
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Omdat je zegt ''zonder erdo blabla'', alsof ik daar blij mee moest zijn. :')
ow? :?
-Rabia Al-Basri
pi_150528956
quote:
pi_150529017
Ik hoop echt dat zijn hoofd zal rollen en dat Izat adurie ermee zal voetballen.
pi_150529071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Duidelijk..

[..]

Ik heb met mensen van beide stromingen totaal geen probleem. Radicaliteit is iets dat onder alle stromingen wel kan opspelen.

Ik heb ook niks tegen Soennieten. Maar het is nu echt tijd dat Soennieten actie gaan ondernemen tegen de Salafisten.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:35 schreef Beathoven het volgende:

Hoeveel daesh leden waren 't er op 't hoogtepunt en zijn er eigenlijk nu nog over in Irak en Syrie volgens de laatste schatting? Men gaat met een ietwat professioneel leger relatief eenvoudig de ingenomen plaatsen binnen.

Ook als ze in Irak en Syrie worden verslagen is de probleem nog steeds niet opgelost ,ze zitten overal. Ze beginnen een nieuwe staat in Libya, de salafi ideologie is het probleem!
pi_150529083
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:01 schreef Omar_Faroek het volgende:
Dat hoopten de Amerikanen ook ten tijde van de occupatie. Kijk waar ze nu zijn. Soleimani is de grootste boeman voor ISIS-adepten en de Amerikanen.
pi_150529095
quote:
17s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:04 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Ik heb ook niks tegen Soennieten. Maar het is nu echt tijd dat Soennieten actie gaan ondernemen tegen de Salafisten.
als je tips hebt hoor ik het graag ;)
-Rabia Al-Basri
pi_150529122
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:00 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_150529143
Soleimani is in Irak om sunnieten te vermoorden, denk jij dat Tikrit alleen door ISIS wordt verdedigd?
pi_150529204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:06 schreef Omar_Faroek het volgende:
Soleimani is in Irak om sunnieten te vermoorden, denk jij dat Tikrit alleen door ISIS wordt verdedigd?
tegen wie heb je het?
-Rabia Al-Basri
pi_150529232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:06 schreef Omar_Faroek het volgende:
Nee. Door ISIS, gedesillusioneerde Baathisten en een aantal soennitische stammen. Daarentegen vechten ook een aantal soennitische stammen mee met Iraakse troepen. Soleimani is de grootste ISIS-verdelger die er in de regio rondloopt. Dat hij in het proces ook een aantal Baathisten en tribalistische soennieten mee kan nemen is alleen maar goed.
pi_150529233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:47 schreef Omar_Faroek het volgende:
Zoals we zien; dit is gewoon een sektarische oorlog tussen sunnieten en sjiieten. Eigenlijk het is niet iets nieuws als we kijken naar de historie van deze 2 groepen, sunnieten vinden dat christenen en joden beter zijn en meer recht hebben op leven dan de sjiieten; andersom precies hetzelfden
:')
pi_150529245
Tegen die safawie
pi_150529283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:47 schreef Omar_Faroek het volgende:
Zoals we zien; dit is gewoon een sektarische oorlog tussen sunnieten en sjiieten. Eigenlijk het is niet iets nieuws als we kijken naar de historie van deze 2 groepen, sunnieten vinden dat christenen en joden beter zijn en meer recht hebben op leven dan de sjiieten; andersom precies hetzelfde.
Prima. De Soennieten in Irak verdienen niets anders dan de hel. Wie beter dan Soleimani om dat te geven?
pi_150529288
Het zijn vooral sunnieten (soefisten) die Tikrit verdedigen en zij worden gesteund door ISIS.... Dat er verraders mee vechten met het Sjiietische leger van Irak maakt het nog niet goed.
pi_150529330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:11 schreef Omar_Faroek het volgende:
Het zijn vooral sunnieten (soefisten) die Tikrit verdedigen en zij worden gesteund door ISIS.... Dat er verraders mee vechten met het Sjiietische leger van Irak maakt het nog niet goed.
Soefisten steunen Daesh (salafi)? _O-
pi_150529335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:11 schreef Omar_Faroek het volgende:
We weten allemaal dat Baathisten (pseudo-Soefis) een verbond hebben gesloten met ISIS. Dat ze nu in de pan worden gehakt door Sjiitische strijders maakt het alleen maar leuker.
pi_150529447
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

tegen wie heb je het?
Tegen de rawafid.
pi_150529470
Wat de regio nu nodig heeft is een neo-Safavidische rijk.
pi_150529539
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:17 schreef Intellectueel het volgende:
Eerst Turkije en Saudie Arabie veroveren.
pi_150529586
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:19 schreef Montana_ir het volgende:
Eerst Turkije en Saudie Arabie veroveren.
Niet nodig. De Levant is het hart van het Midden-Oosten. Laten de barbaren maar naar de uiteinden van de neo-Safavidische rijk worden verdreven. Turkije onder Erdogan is een komedie; nu niet onderbreken. ;)
pi_150529630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:21 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Niet nodig. De Levant is het hart van het Midden-Oosten. Laten de barbaren maar naar de uiteinden van de neo-Safavidische rijk worden verdreven. Turkije onder Erdogan is een komedie; nu niet onderbreken. ;)
_O-
pi_150529675
Abu Azrael begint zich steeds meer als een held onder de Sjiieten te ontpoppen. De grootste ISIS-trollert. _O_

https://www.facebook.com/Abo33zraeel/timeline
pi_150529844
Al Arabiya:

BREAKING: Iraqi militia forces declare Tikrit city center “liberated” from ISIS

Mabrouk, party-time. Wie gaat er door de Schilderswijk met wat snoepgoed?
pi_150530031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:29 schreef Intellectueel het volgende:

Wie gaat er door de Schilderswijk met wat snoepgoed?
:?
-Rabia Al-Basri
pi_150530360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:01 schreef Omar_Faroek het volgende:
De_Ilias is terug.
#freefrederike
pi_150530416
quote:
Nee, een neo Parthische rijk is beter. Perfecte gebieden qua grondstoffen(KRG en Iran hebben veel olie reserves), Afghanis als kanonnenvoer, Perzische literatuur als leidraad.

#freefrederike
pi_150530598
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Plot twist: het zijn Soennitische stammen die doen alsof ze Tikrit hebben veroverd, om Irak voor de gek te houden(zoals de soennitische stammen in Anbar nog wel eens doen).
_O-
pi_150530801
College of Fine Arts in Baghdad take a selfie showing support for the Popular Mobilization Units [PMUs] #Iraq pic.twitter.com/C6BVHC0NBU

pi_150530875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:23 schreef Intellectueel het volgende:
Abu Azrael begint zich steeds meer als een held onder de Sjiieten te ontpoppen. De grootste ISIS-trollert. _O_

[ afbeelding ]

_O_
pi_150531146
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:04 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
wie is dat?
#freefrederike
pi_150531229
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:14 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

wie is dat?
Een leider van een Shia militie (Kat'ib Alimam Ali).
pi_150531906
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:17 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Een leider van een Shia militie (Kat'ib Alimam Ali).
Kunnen beter het woord ''militie'' afschaffen. Een ieder kan beter spreken van provincie-handhavers. Baserend op de map van de Parthianen, zijn de shiitische Iraakse gebieden Iraans gebied. Ze beschermen hun provincie Irak, maar zijn deel van Iran.

Deze map geeft aan wie allemaal leeft op Iraans gebied.

#freefrederike
pi_150533332
quote:
13s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Klagen omdat een sji'it hem dood. :')
pi_150533418
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

De waarheid. Erdogan is dus verantwoordelijk voor 200.000 doden :r :r :r
pi_150533796
quote:
Idd.. aka groot-Azerbeidzjan.
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:30:20 #123
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_150533858
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:17 schreef reza1 het volgende:

[..]

Klagen omdat een sji'it hem dood. :')
Maakt geen reet uit wie het is. Een jongen van 13 zo afschieten is niet goed te praten. Jij en montana_ir zijn bijna net zo extremistisch in gedachtegoed als IS
pi_150533876
De kaart verdelen moet volgens mij maar ff gezamelijk gedaan worden na afloop op de meest werkbare situatie. Na al die onnozelheid van daesh daar zie ik graag eens de meest intelligente mensen van verschillende achtergronden het hoofd breken over zo'n kwestie en iets constructiefs boetseren. De gouden eeuwen van de Islam bracht de meest begaafde leiders en wetenschappers voort in zn tijd, dat talent moet er nog wel ergens zijn.
pi_150533901
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Maakt geen reet uit wie het is. Een jongen van 13 zo afschieten is niet goed te praten. Jij en montana_ir zijn bijna net zo extremistisch in gedachtegoed als IS
Tuurlijk, soennitische sektarist.
pi_150534408
Mortar attack wounds Press TV cameraman near Iraq’s Tikrit
quote:
Press TV’s cameraman has sustained injuries in a mortar attack near Iraq’s northern city of Tikrit, which has been the scene of fierce clashes between Iraqi forces and ISIL Takfiri terrorists over the past days.
pi_150535403
Ik vraag mij af hoe Atak opeens zo pro-Israel is geworden. In dit topic zei hij namelijk veel andere dingen over Israel:

quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:20 schreef Atak het volgende:
Veelzeggend:

http://www.ibtimes.co.uk/(...)ught-justice-1474804

Het fascisme is nog niet uit de wereld anno 21th century.
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:21 schreef Atak het volgende:
Zo zijn in alle delen van Turkije duizenden mensen de straat op gegaan om hun verontwaardiging te uiten tegen ‘de oorlogsmisdaden van Isra๋l’.

[ afbeelding ]

De grote gemeentes in Turkije boycotten Isra๋l door geen Coca-Cola en soortgelijke producten uit Isra๋l te verkopen.
Deze Turkse gemeentes zijn onder anderen; Ordu, Erzurum Denizli, Nevşehir, Başakşehir, Bağcılar, skdar, mraniye, Esenler, Şahinbey, Safranbolu en Kepez.

Zo hebben de Turken hun Coca-Cola weg gehaald voor verkoop, tevens wordt er geen Coca-Cola meer geserveerd in de Turkse restaurants.
http://turkseinfo.nl/turk(...)ca-cola-te-verkopen/
Op deze manier willen ze zoveel mogelijk doen om producten afkomstig uit Isra๋lische financi๋n te boycotten.
Ze hopen dat meer landen zich aanschuiven bij de boycot.
Atak, kun je ons uitleggen hoe je zo bent veranderd?
#freefrederike
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:18:46 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_150535529
Zal Soleimani tot Satrap van Tikrit e.o. worden benoemd?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150535845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:18 schreef IPA35 het volgende:
Zal Soleimani tot Satrap van Tikrit e.o. worden benoemd?
Nee joh, Iraq heet al Soleimanistan dus hoef niet.

Twee nieuwe staten in het MO: Soleimanistan en Barzanistan.
#freefrederike
pi_150535855
Tikrit liberated? In your fucking dreams....
pi_150535865
Dat van Coca Cola wat Atak schrijft heb ik ervaren op de dag dat er een transitie was binnen een keten, alle frisdranken (van de coca cola company) die een restaurant schonk waren van de ene op de andere dag weg, dat waren dus alle frisdranken die ze op t menu hadden. Maar een bak thee genomen. Het gaat niet zozeer om complete steden maar bepaalde restaurants en de wat conservatievere koffie-cafes zijn gestopt met schenken.

Coca Cola eruit is prima, als ze Pepsi maar niet vervangen, want Cola Turka is niet te zuipen. Daar kun je mentos-bommen mee maken, zoveel koolzuur zit daarin. Zullen ze dan wel doen ook.
pi_150535908
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:33 schreef Omar_Faroek het volgende:
De_Ilias, ben je er weer? Ze zeggen dat ze in 't heart van Tikrit zijn, de stad is nog niet veroverd.
#freefrederike
pi_150535944
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De_Ilias, ben je er weer? Ze zeggen dat ze in 't heart van Tikrit zijn, de stad is nog niet veroverd.
Dat is ook bullshit, ze zijn wel buiten de stad en dringen steeds meer door. Maar het echte gevecht komt nog...
pi_150536024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:37 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Dat is ook bullshit, ze zijn wel buiten de stad en dringen steeds meer door. Maar het echte gevecht komt nog...
wat zei je?

#freefrederike
pi_150536050
Ze hebben Alam de sjiietien dorp ingenomen en denken dat ze Tikrit city hebben bereikt, haha de harde klappen komen nog en dan gaan veel suleymani kopjes rollen Insjaallaah.
pi_150536076
Koerden moeten al helemaal stil zijn, als het niet aan het westen lag, dan was hartje Erbil nu een slavenmarkt van Koerdse vrouwen geweest. :P
pi_150536109
quote:
Ik wacht nog op je bron voor het verhaal dat Houthi's een Nederlander in een Koranschool hadden vermoord in Jemen.
pi_150536117
quote:
Zelfs ISIS-accounts op Twitter zeggen 'totziens Tikrit'.

amartaxidriver twitterde op woensdag 11-03-2015 om 04:45:05 استودع الله تكريت وارض الخﻻفه كلهايارب اسمعنا مايزيل همنا ويفرحنا يارب احرق اﻻرض تحت اقدام الروافض انك القادر سبحانك reageer retweet
Hezbollah in Tikrit:

pi_150536118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:43 schreef Omar_Faroek het volgende:
Koerden moeten al helemaal stil zijn, als het niet aan het westen lag, dan was hartje Erbil nu een slavenmarkt van Koerdse vrouwen geweest. :P
En als het niet aan het westen lag was Saudi Arabie ook al kapot gemaakt door Iran. Goede manier van redeneren, doet me denken aan een wolfje hier.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:44:47 #140
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150536123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:42 schreef Omar_Faroek het volgende:
Ze hebben Alam de sjiietien dorp ingenomen en denken dat ze Tikrit city hebben bereikt, haha de harde klappen komen nog en dan gaan veel suleymani kopjes rollen Insjaallaah.
Islam was toch een geloof van de vrede?
pi_150536142
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik vraag mij af hoe Atak opeens zo pro-Israel is geworden. In dit topic zei hij namelijk veel andere dingen over Israel:

[..]

[..]

Atak, kun je ons uitleggen hoe je zo bent veranderd?
_O- _O-
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_150536187
Soennitische politicus Misha'an al-Jabouri met Sjiitische milities in Tikrit:

pi_150536263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:42 schreef Omar_Faroek het volgende:
Sjiitisch Iran controleert de twee meest belangrijke ex-Soennitische steden: Damascus en Baghdad, naast Beiroet en Sana'a. Daarnaast controleert het talloze Soennitische steden in Syrie als Homs, delen van Aleppo, Daraa, Idlib, etc.

Soennieten zijn geen knip voor de neus waard.
pi_150536334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:49 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Sjiitisch Iran controleert de twee meest belangrijke ex-Soennitische steden: Damascus en Baghdad, naast Beiroet en Sana'a. Daarnaast controleert het talloze Soennitische steden in Syrie als Homs, delen van Aleppo, Daraa, Idlib, etc.

Soennieten zijn geen knip voor de neus waard.
Wees maar blij zolang je momentum hebt, want wij zullen nooit buigen voor verlvoekte rawaafid en weet dat wij Joden en christenen hoger en beter achten dan vervloekte rawaafid.
pi_150536409
ISIS acc

anbar_news1 twitterde op woensdag 11-03-2015 om 17:48:36 لم ولن يدخلوا #تكريت بإذن الله، وإنّا نعدهم بأيام تشيب لهولها الولدان reageer retweet
Bullshit dat Irak tikriet heeft overgenomen....
pi_150536436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:52 schreef Omar_Faroek het volgende:
Wees maar blij zolang je momentum hebt, want wij zullen nooit buigen voor verlvoekte rawaafid en weet dat wij Joden en christenen hoger en beter achten dan vervloekte rawaafid.
Is dat zo? Hoeveel Soennieten zijn er inmiddels omgekomen in Syri๋ (ook vaak nog eens door toedoen van Soennitische groeperingen)? Hoeveel zijn er gevlucht? De complete demografische realiteit van de regio is veranderd; Iran heeft 50% van Damascus' vastgoed opgekocht, en nog steeds stromen duizenden Sjiieten in Damascus en elders binnen. Kijk eens hoe de sektarische samenstelling van Baghdad is veranderd de afgelopen 10 jaar. De offensief in Tikrit is slechts het begin. Het uiteindelijk doel is totale pacificatie van Soennitische steden, waaronder Raqqa, waar de Iraaks-Sjiitische milities ook hun ogen op hebben gericht.

Ya Ali klinkt op het moment krachtiger dan de nutteloze noodkreten van ISIS-strijders.
pi_150536519
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:55 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoeveel Soennieten zijn er inmiddels omgekomen in Syri๋ (ook vaak nog eens door toedoen van Soennitische groeperingen)? Hoeveel zijn er gevlucht? De complete demografische realiteit van de regio is veranderd; Iran heeft 50% van Damascus' vastgoed opgekocht, en nog steeds stromen duizenden Sjiieten in Damascus en elders binnen. De offensief in Tikrit is slechts het begin. Het uiteindelijk doel is totale pacificatie van Soennitische steden, waaronder Raqqa, waar de Iraaks-Sjiitische milities ook hun ogen op hebben gericht.

Ya Ali klinkt op het moment krachtiger dan de nutteloze noodkreten van ISIS-strijders.
Zoals ik zei: Wees maar blij en geniet er maar van zolang het kan. Want nu weet elke sunniet wie en wat jullie vervloekte rawaafid zijn en voor staan, terwijl een aantal jaren terug de Hezbollah en Iran een hele grote aanhang hadden van de onwetende sunnitische moslims weet bijna elke sunniet nu wel de werkelijkheid van deze safawiien en hun werkelijke doel. Dat is mooi meegenomen.

Mijn moeder was een grote fan van Nasrallaah en Ahmedinjad totdat deze flikkers begonnen met hun shit in Syrie, nu hoor je mij moeder hun vervloeken en zo ook elke sunniet. Dat is positief.
pi_150536592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:54 schreef Omar_Faroek het volgende:
ISIS acc

anbar_news1 twitterde op woensdag 11-03-2015 om 17:48:36 لم ولن يدخلوا #تكريت بإذن الله، وإنّا نعدهم بأيام تشيب لهولها الولدان reageer retweet
Bullshit dat Irak tikriet heeft overgenomen....
ISIS-accounts op Twitter bereiden zich alvast voor op een totale nederlaag in Tikriet en de grote PR-overwinning van Sjiitische milities. De offensief loopt sinds vorige week al gestaag, met gecalculeerde aanvallen om de ISIS-defensielijnen te doorbreken. ISIS heeft geen enkele counter-aanval uitgevoerd, en houdt zich uitsluitend nog bezig met verstevigde autobommen en scherpschutters.
pi_150536727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:58 schreef Omar_Faroek het volgende:
Zoals ik zei: Wees maar blij en geniet er maar van zolang het kan. Want nu weet elke sunniet wie en wat jullie vervloekte rawaafid zijn en voor staan, terwijl een aantal jaren terug de Hezbollah en Iran een hele grote aanhang hadden van de onwetende sunnitische moslims weet bijna elke sunniet nu wel de werkelijkheid van deze safawiien en hun werkelijke doel. Dat is mooi meegenomen. Mijn moeder was een grote fan van Nasrallaah en Ahmedinjad totdat deze flikkers begonnen met hun shit in Syrie, nu hoor je mij moeder hun vervloeken en zo ook elke sunniet. Dat is positief.
Laat me niet lachen. Zelfs voor het Syrisch conflict werd Hezbollah vervloekt door Salafisten, en zwakte de steun van de gemiddelde Soenniet al snel af na het Israelisch-Libanees conflict. Sjiieten kunnen nooit op langdurige steun van de Soennieten rekenen. 2006 was een uitzondering.

Iran zal enkel verder doorstoten. Het produceert meer wetenschappelijke uitvoer dan alle Arabische landen tezamen, wordt met de dag militair sterker en zal na het vallen van de sancties een ware economische bloei ondergaan.

Iran en Sjiieten vormen de toekomst van het Midden-Oosten. Soennieten zijn al na de periferie van de regio verdreven (zie Jordani๋, Libanon en Turkije).

Het conflict in Irak en Syrie op het moment zal op lange termijn de grootse demografische, politieke en militaire omwenteling van de regio worden.
pi_150536896
quote:
Gewoon een terrorist dus. :')
pi_150536994
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:12 schreef reza1 het volgende:

[..]

Gewoon een terrorist dus. :')
Dammaj huisveste een grote Salafische 'leerschool' in het noorden van Yemen, in een gebied waar de meerderheid van de bevolking uit Zaidi Sjiieten bestaat. In werkelijkheid was het een bastion van extremistische Soennieten die trachtten om een uitvalbasis in het hartland van de Houthis te hebben. Kregen uiteindelijk gewoon klop van de Houthis, en gingen huilie huilie doen op Twitter en elders.
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:19:14 #153
365082 IPA35
Patriarch
pi_150537098
Grappig hoe ISIS alle groepen in Irak tegen zich weet te verenigen. Wellicht onverwacht neveneffect?
pi_150537174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:15 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dammaj huisveste een grote Salafische 'leerschool' in het noorden van Yemen, in een gebied waar de meerderheid van de bevolking uit Zaidi Sjiieten bestaat. In werkelijkheid was het een bastion van extremistische Soennieten die trachtten om een uitvalbasis in het hartland van de Houthis te hebben. Kregen uiteindelijk gewoon klop van de Houthis, en gingen huilie huilie doen op Twitter en elders.
In Nederland groot praten over je vaderland maar als het er op neer komt woon je toch liever in de kaafir land Nederland omdat je anders niet kan genieten van je bier en je hoeren. Donder toch op.
pi_150537207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:15 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie. ^O^
pi_150537216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:58 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Want nu weet elke sunniet wie en wat jullie vervloekte rawaafid zijn en voor staan

hun vervloeken en zo ook elke sunniet.
Elke soenniet?

Klopt niet. Er zijn nog altijd soennitische vrouwen (ook met hijab) die aan zina doen met sjiitische mannen in Nederland. En dan heb ik het nog niet over de seculiere soennieten gehad (bijvoorbeeld die in Egypte, Jordani๋ en Turkije) en hun daden die jou als salafist waarschijnlijk kippenvel bezorgen. Wat te denken van de soennitische sahwa's in Irak en Syri๋.

Zelfs IS heeft niet zo'n obsessie voor sjiieten zoals jij hebt. Ze vallen PKK'ers aan, christenen (jouw broeders), yezidi's aan.. gisteren hadden ze volgens eigen zeggen een Mossad-agent gedood (jouw broeders toch).

Terwijl jij je vanuit de Maghreb (waar nauwelijks sjiieten te vinden zijn?) druk maakt over sjiieten, is het veel waarschijnlijker dat een soennitische pipo en aanbidder van de Mocro-king jou gaat martelen in een salafistenkerker.
pi_150537345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:22 schreef Omar_Faroek het volgende:
In Nederland groot praten over je vaderland maar als het er op neer komt woon je toch liever in de kaafir land Nederland omdat je anders niet kan genieten van je bier en je hoeren. Donder toch op.
Jij verblijft elders dan in Nederland? Nederland is een prachtig land, waar het Midden-Oosten nog veel van kan leren. Niets mis met bier en hoeren.
pi_150537379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:24 schreef Irakees het volgende:

[..]

Elke soenniet?

Klopt niet. Er zijn nog altijd soennitische vrouwen (ook met hijab) die aan zina doen met sjiitische mannen in Nederland. En dan heb ik het nog niet over de seculiere soennieten gehad (bijvoorbeeld die in Egypte, Jordani๋ en Turkije) en hun daden die jou als salafist waarschijnlijk kippenvel bezorgen. Wat te denken van de soennitische sahwa's in Irak en Syri๋.

Zelfs IS heeft niet zo'n obsessie voor sjiieten zoals jij hebt. Ze vallen PKK'ers aan, christenen (jouw broeders), yezidi's aan.. gisteren hadden ze volgens eigen zeggen een Mossad-agent gedood (jouw broeders toch).

Terwijl jij je vanuit de Maghreb (waar nauwelijks sjiieten te vinden zijn?) druk maakt over sjiieten, is het veel waarschijnlijker dat een soennitische pipo en aanbidder van de Mocro-king jou gaat martelen in een salafistenkerker.
IS zijn achterlijk en zijn veel te laks geweest met Sjiieten, in plaats van de sjiieten aanvallen gaan ze de koerden lastig vallen. Dat is inderdaad stom van ze geweest, als zij al hun macht en kracht alleen op de Rawaafid zouden concentreren, dan hadden ze mijn volle steun gekregen.

Dat er sunnitische meisjes zina plegen met sjiietische is natuurlijk niet vreemd, ze doen het immers ook met niet-moslims. Wat je daarmee wilt zeggen snap ik niet, zina is een zonde.
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:33:14 #159
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150537520
ISIS heeft wel degelijk geprobeerd om Sjiitische steden als Samarra en Baghdad te veroveren, maar wisten nooit door de defensielijnen van de milities te komen, die na de val van Mosul waren gemobiliseerd door Iran. Dat is dan ook de reden waarom ISIS zich richtte op de Koerden, die in de veronderstelling waren dat ze niet massaal zouden worden aangevallen in Irak.
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:34:59 #162
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150537534
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:34 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Gatverdamme, kijk die achterlijke Ali aanbidders met hun handjes wapperen. Wat walg ik van dit volk.
:'( :')
Say what?
pi_150537557
quote:

[..]

Gatverdamme, kijk die achterlijke Ali aanbidders met hun handjes wapperen. Wat walg ik van dit volk.
Party-time mijn vriend. De mannen van Ali en Zaynab staan aan de poorten van het kalifaat. :Y
pi_150537571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:35 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Party-time mijn vriend. De mannen van Ali en Zaynab staan aan de poorten van het kalifaat. :Y
Ali en Zaynab zijn vrij van deze afgodenaanbidders.
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:37:43 #165
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150537613
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-03-2015 om 18:07:31 For those who believe #IS can only be defeated by Sunni: #IS will be defeated by Shia, Sunni Arab and Kurds, Turkman, Zeidi and not Sunni 1/ reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-03-2015 om 18:08:18 Tikrit will not boost #IS one bit. #Tikrit is lost for #IS and Baiji will follow, Hawija also and Anbar will fall. Not by Sunni but by Iraqi reageer retweet
Say what?
pi_150537699
quote:

[..]

Het staat je vrij naar de betreffende landen te reizen en je soennitische broeders te helpen, genoeg die je voor zijn gegaan.
pi_150537757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:40 schreef primakov het volgende:

[..]

Het staat je vrij naar de betreffende landen te reizen en je soennitische broeders te helpen, genoeg die je voor zijn gegaan.
Ik heb mijn eigen rol in het bestrijden van de vervloekte sjiieten en de rollen zijn verdeeld. Wij Marokkanen weten het best hoe we het gif van de Sjiieten kunnen tegenhouden en dat is een ideologische strijd die wij door de eeuwen heen altijd goed hebben bestreden, daarom is Marokko een van de weinige arabische landen met weinig tot geen sjiietische invloeden.
pi_150537768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:36 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Zeggen alle takfiris.
pi_150537789
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef IPA35 het volgende:
Grappig hoe ISIS alle groepen in Irak tegen zich weet te verenigen. Wellicht onverwacht neveneffect?
Tot IS opgeruimd is en het los gaat tussen "verenigde" partijen...
pi_150537808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:36 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Blablabla, die tijd is voorbij. Sjiieten gaan heersen over de Islamitische wereld. Binnenkort in de Maghreb ^O^
pi_150537825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Ik heb mijn eigen rol in het bestrijden van de vervloekte sjiieten en de rollen zijn verdeeld. Wij Marokkanen weten het best hoe we het gif van de Sjiieten kunnen tegenhouden en dat is een ideologische strijd die wij door de eeuwen heen altijd goed hebben bestreden, daarom is Marokko een van de weinige arabische landen met weinig tot geen sjiietische invloeden.
Ik zou Atak dm'en als ik jou was, collaboratie dit dat, inlichtingendeling, elkaars bronnen en redeneertranten uitwisselen.
pi_150537835
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Blablabla, die tijd is voorbij. Sjiieten gaan heersen over de Islamitische wereld. Binnenkort in de Maghreb ^O^
Sjiietien worden in Maghreb hartstikke uitgekotst en dat is maar goed ook.
pi_150537839
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Ja, maar natuurlijk. Komt natuurlijk ook door het feit dat de Sjiitische Fatamieden nooit hun religieuze levensovertuiging aan de Soennieten in Noord-Afrika oplegden, en de enorme geografische afstand tussen het Sjiitische hartland (dat altijd in de buurt van Kufa heeft gelegen) en Marokko.

Marokkanen worden overigens nauwelijks serieus genomen in het Midden-Oosten en moeten het enkel doen met een rol als kannonenvoer.
pi_150537951
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:44 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Sjiietien worden in Maghreb hartstikke uitgekotst en dat is maar goed ook.
No worries, jullie vrouwen kotsen ons niet uit :D
Nadat Syri๋ definitief tot de shia alliantie behoort is Noord-Afrika aan de beurt. ^O^
pi_150538055
Jullie kunnen Iraq en Daesh niet eens stabiliseren, denk maar niet dat jullie werkelijke invloed gaan krijgen in landen zoals Marokko en Tunesie. En Syrie gaat nooit goed komen en de Jihad zal daar altijd voortbestaan zolang de vervloekte Sjiieten daar nog de macht hebben. Daesh die geen eens een vliegtuig heeft en alleen maar grondtroepen, daar hebben jullie problemen mee en daarom zit Suleymani in Irak... En dan werkelijk nog durven dromen dat jullie ooit Noord Afrika gaan overnemen? Optimistisch zijn jullie wel, dat kan ik jullie niet kwalijk nemen.
pi_150538095
En daarnaast, de slimme sjiietien zijn de perzen en niet de Arabieren. Peunage zonder Iran waren jullie Arabische sjiieten niks waard.
pi_150538146
quote:
0s.gif woensdag 11 maart 2015 18:51 schreef Omar_Faroek het volgende:
Jullie kunnen Iraq en Daesh niet eens stabiliseren, denk maar niet dat jullie werkelijke invloed gaan krijgen in landen zoals Marokko en Tunesie. En Syrie gaat nooit goed komen en de Jihad zal daar altijd voortbestaan zolang de vervloekte Sjiieten daar nog de macht hebben. Daesh die geen eens een vliegtuig heeft en alleen maar grondtroepen, daar hebben jullie problemen mee en daarom zit Suleymani in Irak... En dan werkelijk nog durven dromen dat jullie ooit Noord Afrika gaan overnemen? Optimistisch zijn jullie wel, dat kan ik jullie niet kwalijk nemen.
Uhh, ok. Waarom zouden de sjiieten Noord-Afrika willen overnemen, er is niets van waarde voor ze daar. Je hebt het inzicht van Atak. Stop met het belachelijk maken van jezelf.
pi_150538212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:52 schreef Omar_Faroek het volgende:
En daarnaast, de slimme sjiietien zijn de perzen en niet de Arabieren. Peunage zonder Iran waren jullie Arabische sjiieten niks waard.
Ik ga dus niet met een Marokkaan een discussie houden over intelligentie :')
pi_150538244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

'

Sunnieten blij met Iraakse leger invasie? Nee geloof ik niet...
Ik denk dat je nogal verbaasd zult zijn van de hoeveelheid Soennitische stammen die ISIS tegen zich heeft weten te keren.
pi_150538260
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ga dus niet met een Marokkaan een discussie houden over intelligentie :')
الرافضي و العقلانية لا يجتمعان البتة
pi_150538276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik denk dat je nogal verbaasd zult zijn van de hoeveelheid Soennitische stammen die ISIS tegen zich heeft weten te keren.
Dat zijn verraders en geen sunnieten.
pi_150538295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:58 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

pi_150538318
quote:
Dat noem je een مرتد beste peunage.
pi_150538327
quote:
'No true Scotsman' drogreden. Ze zijn Islamitisch in levensovertuiging en Soennitisch qua maddhab. Dan kun je wel takfir uitspreken, maar dat doet niets af aan de realiteit die losstaat van jouw extremisme.
pi_150538329
quote:

[..]

Jezelf de bevoegdheid tot het oordeel omtrent iemands soennitisme toedichten is 1 van de grootste zondes in de islam.
pi_150538361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:00 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Dat noem je een مرتد beste peunage.
Omdat hij tegen IS vecht ja? :')

Jah dan zijn we allemaal murtadeen.
pi_150538378
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Omdat hij tegen IS vecht ja? :')

Jah dan zijn we allemaal murtadeen.
Nee niet omdat hij tegen IS vecht, omdat hij samenwerkt met Sjiieten en hun als broeders ziet.
pi_150538402
In dit soort tijden mis je Saddam Hussein.
pi_150538433
quote:
Haha die lul zegt: "Dit is een 100procent oorlog van en door irakezen"

Is hij suleimani vergeten en zijn militie?
pi_150538435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:00 schreef primakov het volgende:

[..]

Jezelf de bevoegdheid tot het oordeel omtrent iemands soennitisme toedichten is 1 van de grootste zondes in de islam.
Uiteindelijk heeft er iemand gelijk aldus Mohammed, dus 50 procent kans dat Omar zijn pension onder Iblis doorbrengt.
pi_150538566
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:04 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft er iemand gelijk aldus Mohammed, dus 50 procent kans dat Omar zijn pension onder Iblis doorbrengt.
Z'n vriendin of zus moet zeker door ้้n of andere gladde Irani๋r zijn gepakt ofzo, zo veel haat tegen sjiieten heb ik zelden gezien bij een Marokkaan.
pi_150538653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:03 schreef Omar_Faroek het volgende:
In dit soort tijden mis je Saddam Hussein.
Hij zou jou in een van zijn martelkamers opgesloten hebben.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:12:12 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_150538670
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:44 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ja, maar natuurlijk. Komt natuurlijk ook door het feit dat de Sjiitische Fatamieden nooit hun religieuze levensovertuiging aan de Soennieten in Noord-Afrika oplegden, en de enorme geografische afstand tussen het Sjiitische hartland (dat altijd in de buurt van Kufa heeft gelegen) en Marokko.

Marokkanen worden overigens nauwelijks serieus genomen in het Midden-Oosten en moeten het enkel doen met een rol als kannonenvoer.
Jammer anders waren het nu Nizari's geweest. De Agha Khan is een baasch.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:13:01 #196
365082 IPA35
Patriarch
pi_150538695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:08 schreef primakov het volgende:

[..]

Z'n vriendin of zus moet zeker door ้้n of andere gladde Irani๋r zijn gepakt ofzo, zo veel haat tegen sjiieten heb ik zelden gezien bij een Marokkaan.
Meegenomen naar ClubPersh
pi_150538774
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:11 schreef reza1 het volgende:

[..]

Hij zou jou in een van zijn martelkamers opgesloten hebben.
Als Saddam nu leefde was hij een salafist geworden. Hoe hij sjiieten aanpakte was gewoon prachtig. Mooie beelden, tanks op kerbala..... Dat moet gewoon nog een keer gebeuren, Kerbala en Najaf eve cleanen van al die tempels.
pi_150538845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:15 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Als Saddam nu leefde was hij een salafist geworden. Hoe hij sjiieten aanpakte was gewoon prachtig. Mooie beelden, tanks op kerbala..... Dat moet gewoon nog een keer gebeuren, Kerbala en Najaf eve cleanen van al die tempels.
Je leeft in het verleden. Die tijd is voorbij, komt ook nooit meer terug.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:17:40 #199
365082 IPA35
Patriarch
pi_150538863
Dikke ziggurat bouwen in hartje Tikrit.
pi_150538871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:17 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Je leeft in het verleden. Die tijd is voorbij, komt ook nooit meer terug.
Zeg nooit nooit.
pi_150538892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:17 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Zeg nooit nooit.
Saddam keert terug uit de dood? Shirk!
pi_150538902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:17 schreef Omar_Faroek het volgende:
Zeg nooit nooit.
Wees eens realistisch. De hele Midden-Oosten staat op z'n kop, en Iran profiteert daar ongelooflijk van.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:19:14 #203
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150538915
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:17 schreef IPA35 het volgende:
Dikke ziggurat bouwen in hartje Tikrit.
Standbeeld van Soleimani ja toch
Say what?
pi_150538922
quote:
5s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:18 schreef Irakees het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, maar een groep die verder zal gaan waar hij gestopt was zal zeker wel terugkeren. Denken jullie werkelijk dat sunnieten in Irak zich stil gaan houden als Desh weg is?
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:19:38 #205
365082 IPA35
Patriarch
pi_150538934
quote:
5s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:18 schreef Irakees het volgende:

[..]

Dikke ghulat die jongen.
pi_150538962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:18 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Wees eens realistisch. De hele Midden-Oosten staat op z'n kop, en Iran profiteert daar ongelooflijk van.
Ongetwijfeld, Iran is de dikke winnaar in deze oorlogen en dat ontken ik niet. Integendeel; Iran is slim en weet precies waar en wanneer zij haar zet moet zetten.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:20:28 #207
365082 IPA35
Patriarch
pi_150538965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Standbeeld van Soleimani ja toch
Een hele tempel. En dan allemaal mut'ah huwelijken daar voltrekken.
pi_150538966
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:19 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, maar een groep die verder zal gaan waar hij gestopt was zal zeker wel terugkeren. Denken jullie werkelijk dat sunnieten in Irak zich stil gaan houden als Desh weg is?
Nee dat zullen ze niet, maar dat maakt niet uit. Andere tijden, andere heersers :)
pi_150538987
quote:

[..]

Nee dat zeg ik niet, maar een groep die verder zal gaan waar hij gestopt was zal zeker wel terugkeren.
Zuipen, Cubaanse sigaren smoken, soennieten in Koeweit en Saoedi-Arabi๋ terroriseren zodat ze huilie gaan doen bij de VS?
pi_150538994
quote:

[..]

Soennieten zullen tot het eind der tijden wel voor problemen zorgen in Irak, maar nooit meer in de hoedanigheid als onder de Baathisten. Die tijd is voorbij, en de Soennieten doen er beter aan om deze nieuwe realiteit onder ogen te zijn.
pi_150539042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:20 schreef Omar_Faroek het volgende:
Ongetwijfeld, Iran is de dikke winnaar in deze oorlogen en dat ontken ik niet. Integendeel; Iran is slim en weet precies waar en wanneer zij haar zet moet zetten.
Schaken is een Perzische sport. De Golf Arabieren in al hun welvaart kunnen daar nooit alleen tegen opboksen. Zelfs Erdogan heeft gefaald.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:22:30 #212
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150539046
rConflictNews twitterde op woensdag 11-03-2015 om 19:10:28 Saraya al Salam, al Sadr forces mobilize toward #Tikrit earlier - @stevoiraq http://t.co/e0UAaBvqaA reageer retweet
Say what?
pi_150539103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:22 schreef UpsideDown het volgende:
rConflictNews twitterde op woensdag 11-03-2015 om 19:10:28 Saraya al Salam, al Sadr forces mobilize toward #Tikrit earlier - @stevoiraq http://t.co/e0UAaBvqaA reageer retweet
[ afbeelding ]
Oh, Moqtada is ook weer wakker :')

Er gaat een gerucht dat Soleimani dreigde om Moqtada tegen de muur te zetten omdat hij zo moeilijk deed tegen Maliki en daarbij de sjiieten verzwakte.
pi_150539108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:22 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit? Sadr City? Al Sadr had niet heel lang geleden nog zijn militie ontbonden, maar beseft nu dat hij is ingehaald door andere figuren en milities. Hij is veel te laat om zich nog te mengen in de Tikriet-show.
pi_150539130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:24 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Waar is dit? Sadr City? Al Sadr had niet heel lang geleden nog zijn militie ontbonden, maar beseft nu dat hij is ingehaald door andere figuren en milities. Hij is veel te laat om zich nog te mengen in de Tikriet-show.
Hij wacht even tot zeker is dat ze het gevecht gaan winnen.
pi_150539197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:15 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Jammer he dat je mede whabbis Saddam hebben helpen uitschakelen in 1991.
pi_150539215
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:25 schreef Peunage het volgende:
Hij wacht even tot zeker is dat ze het gevecht gaan winnen.
Graantje meepikken van het succes zou inderdaad typisch Sadr zijn. Feit is dat onze grote vriend Moqtada aan invloed heeft verloren, en zijn positie enkel is verzwakt na zijn koppige houding. De opkomst van andere milities moet hem vast een doorn in het oog zijn. Niet heel lang geleden nog, voor het conflict in Syri๋ en tijdens de Amerikaanse bezetting, maakten de meeste militie-leden nog deel uit van zijn organisatie.
pi_150539282
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:27 schreef reza1 het volgende:

[..]

Jammer he dat je mede whabbis Saddam hebben helpen uitschakelen in 1991.
pi_150539291
_O-
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:32:43 #220
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150539380
Peshmerga gaat ook wel lekker in Kirkuk

SPOILER
Say what?
pi_150539402
Ja Saddam was een ongelovige maar hij heeft berouw getoond van zijn verleden en dat was duidelijk toen hij berecht werd, en hij is ook dood gegaan terwijl hij de geloofsgetuigenis uitriep. Daarom hopen wij dat hij dood is gegaan voor de zaak van Allah. En Sadam was zonder twijfel een crimineel en de Baathisten zijn ook zonder twijfel criminelen, zoals Assad en andere die op hen lijken. Maar het feit dat Saddam de sjiieten letterlijk koppies kleiner maakte was natuurlijk een mooie eigenschap.
pi_150539460
quote:

En dan heeft het "alawitische" Syri๋ ook nog meegedaan aan de coalitie in 1991. :(
pi_150539482
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:33 schreef Omar_Faroek het volgende:
Ja Saddam was een ongelovige maar hij heeft berouw getoond van zijn verleden en dat was duidelijk toen hij berecht werd, en hij is ook dood gegaan terwijl hij de geloofsgetuigenis uitriep. Daarom hopen wij dat hij dood is gegaan voor de zaak van Allah. En Sadam was zonder twijfel een crimineel en de Baathisten zijn ook zonder twijfel criminelen, zoals Assad en andere die op hen lijken. Maar het feit dat Saddam de sjiieten letterlijk koppies kleiner maakte was natuurlijk een mooie eigenschap.
Hij vergastte ook duizenden Soennitische Koerden. Mocht er zoiets als rechtvaardigheid bestaan, dan verblijft onze grote vriend nu hoogstwaarschijnlijk ergens in jaahanam.
pi_150539531
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:35 schreef reza1 het volgende:

[..]

En dan heeft het "alawitische" Syri๋ ook nog meegedaan in de coalitie in 1991. :(
_O- Marokko heeft zelfs twee keer meegedaan, in 1991 en 2003 (toen ze apen stuurden om Bush te helpen)
pi_150539544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:35 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Hij vergastte ook duizenden Soennitische Koerden. Mocht er zoiets als rechtvaardigheid bestaan, dan verblijft onze grote vriend nu hoogstwaarschijnlijk ergens in jaahanam.
Zoals ik zei, het was een crimineel.
pi_150539592
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:36 schreef Irakees het volgende:

[..]

(toen ze apen stuurden om Bush te helpen)
:D _O-
pi_150539615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:37 schreef Omar_Faroek het volgende:
Zoals ik zei, het was een crimineel.
Een oorlogsmisdadiger. Saddam is overigens de primaire reden waarom het revolutionair bewind in Iran overleefde. Die oorlog die hij startte was een godsgeschenk voor de ayatollahs.
pi_150539663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een oorlogsmisdadiger. Saddam is overigens de primaire reden waarom het revolutionair bewind in Iran overleefde. Die oorlog die hij startte was een godsgeschenk voor de ayatollahs.
Daar waren jouw papa en mama minder blij mee denk ik, anders woonde je niet Nederland.
pi_150539770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:52 schreef Omar_Faroek het volgende:
Jouw koning is een Arabier en jullie berbertjers worden als slaven behandeld in Marokko. _O-
pi_150539797
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:36 schreef Irakees het volgende:

[..]

_O- Marokko heeft zelfs twee keer meegedaan, in 1991 en 2003 (toen ze apen stuurden om Bush te helpen)
pi_150539832
Export of Iran's revolution enters 'new chapter': general

quote:
Tehran (AFP) - Iran's top general said Wednesday his country has reached "a new chapter" towards its declared aim of exporting revolution, in reference to Tehran's growing regional influence.

The comments by Major General Mohammad Ali Jafari, commander of the nation's powerful Revolutionary Guards Corps, come amid concern among some of Shiite Iran's neighbours about Tehran's role.

"The Islamic revolution is advancing with good speed, its example being the ever-increasing export of the revolution," he said, according to the ISNA news agency.

"Today, not only Palestine and Lebanon acknowledge the influential role of the Islamic republic but so do the people of Iraq and Syria. They appreciate the nation of Iran."

He made references to military action against Islamic State (IS) jihadists in Iraq and Syria, where the Guards have deployed advisers in support of Baghdad and Damascus.

"The phase of the export of the revolution has entered a new chapter," he added, referring to an aim of Iran's 1979 Islamic revolution.
http://news.yahoo.com/exp(...)neral-155903109.html;_ylt=AwrBEiI.aABV4DMAkAvQtDMD
pi_150539894
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:43 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Jouw koning is een Arabier en jullie berbertjers worden als slaven behandeld in Marokko. _O-
Of hij een Arabier is of niet wordt betwijfeld, sommige beweren zelfs dat hij geen Arabier is. Maar wat dan nog? Wij berbers wonen in vrede en kunnen elkaar uitstaan, dat is iets wat jullie in die zandbak nog moeten uitvinden.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:50:09 #233
365082 IPA35
Patriarch
pi_150540011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:44 schreef Intellectueel het volgende:
Export of Iran's revolution enters 'new chapter': general

[..]

http://news.yahoo.com/exp(...)neral-155903109.html;_ylt=AwrBEiI.aABV4DMAkAvQtDMD
Ik vraag mij af of deze crisis seculiere Irani๋rs meer laat reflecteren op hun shia achtergrond?
pi_150540050
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of deze crisis seculiere Irani๋r meer laat reflecteren op hun shia achtergrond?
Nauwelijks effect op seculiere Irani๋rs in Iran. Soleimani wordt daarentegen wel steeds meer als een nationale held gezien, ook onder de seculieren.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:53:03 #235
365082 IPA35
Patriarch
pi_150540142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:51 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Nauwelijks effect op seculiere Irani๋rs in Iran. Soleimani wordt daarentegen wel steeds meer als een nationale held gezien, ook onder de seculieren.
Ok, te verwachten. Nationalisme en haat tegen ISIS zal zeker net zo sterk zijn als bezwaren tegen de Islamitische Republiek?
pi_150540178
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:53 schreef IPA35 het volgende:
Ok, te verwachten. Nationalisme en haat tegen ISIS zal zeker net zo sterk zijn als bezwaren tegen de Islamitische Republiek?
Op dit moment overheerste het eerste wel meer denk ik.
pi_150540224
Een goed artikel IPA35:

http://www.middleeasteye.(...)sciousness-927310364

quote:
Rise of Iranian nationalism

The emerging cult of personality around Soleimani will doubtless fuel speculation of a power grab by the formidable IRGC, which is already under fire by critics for expanding its economic portfolio during the presidency of Mahmoud Ahmadinejad.

But it is important to note that Soleimani is enjoying favourable exposure by a wide range of Iranian media, many of which have no ties to the IRGC. Second, Soleimani does not occupy the top spot in the IRGC; in fact, in terms of hierarchy, there are several IRGC commanders who occupy higher positions than Soleimani.

Soleimani’s popularity is independent from his institutional standing in the Revolutionary Guards and speaks to a wider resonance across the establishment and public opinion. Iran’s spectacularly successful regional policy, and a concomitant increase of national prestige, is converging with the sleeping giant of Iranian nationalism.

Officially nationalism is taboo in Iran as the establishment sources its identity and foundational values to the Islamic Revolution. For more than three decades, Iranian leaders and officials have tried to suppress deep-seated feelings and manifestations of nationalism on political and ideological grounds, but there are growing signs that they may eventually have to submit to the inevitable.

Demographic and political dynamics have converged to produce a potential shift. The young generation has no memory of the revolution or the war with Iraq and consequently has little time for official doctrines and sanctities.

At the political level, and appearances notwithstanding, the power and influence of the Shiite clergy is in decline. This is a longstanding process that is likely to intensify once Supreme Leader Ayatollah Khamenei departs the arena.

The challenge for Iranian policymakers and socio-cultural strategists is to find new channels to connect the establishment to the younger generations. It is in this context that the emerging cult around Soleimani commands clearer significance.

The Quds force general may never enter politics himself but his meteoric rise points to a distinct direction of travel in Iranian politics, notably an emerging political culture which remoulds revolutionary values and objectives in a nationalistic framework.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:03:55 #238
365082 IPA35
Patriarch
pi_150540492
Dank.

Een volk dat de heersers tot nationalisme dwingt i.p.v. heersers die een volk met nationalisme moeten indoctrineren zoals de andere landen in de regio...
pi_150540569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:03 schreef IPA35 het volgende:
Dank.

Een volk dat de heersers tot nationalisme dwingt i.p.v. heersers die een volk met nationalisme moeten indoctrineren zoals de andere landen in de regio...
Goed punt.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:06:12 #240
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150540916
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:30 schreef Che_ het volgende:

Jij en montana_ir zijn bijna net zo extremistisch in gedachtegoed als IS
:*
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:19:44 #244
365082 IPA35
Patriarch
pi_150541094
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

:*
Ik zou jullie niet een twee drie vergelijken.
pi_150541121
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik zou jullie niet een twee drie vergelijken.
;)
pi_150541147
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:13 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

[..]

Wtf een beetje sprayen voor een camera in the dust....
pi_150541349
Waar komen die bandana's overigens vandaan? Hebben de Irani๋rs het voor het eerst in de Islamitische wereld (buiten de Japanners om) gebruikt ten tijde van de Iran-Irak oorlog, of gaat het verder terug?
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:28:18 #248
365082 IPA35
Patriarch
pi_150541391
Het is iig zwaar lelijk.
pi_150541440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:28 schreef IPA35 het volgende:
Het is iig zwaar lelijk.
Niet altijd vind ik.

De Soennieten hebben het gebruik dus van de Sjiieten overgenomen?
pi_150541646
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:21 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zijn facebook.
https://www.facebook.com/Abo33zraeel
pi_150541761
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:23 schreef Intellectueel het volgende:

[ afbeelding ]

^O^
pi_150542019
Could Salahaddin Operation Be A Game Changer For Iran vs US Influence In Iraq?

quote:
Iraq has launched its largest security operation to date to free not only Tikrit but central Salahaddin province as well. Much has been made of the presence of militias and popular mobilization brigades that might be as much as two-thirds of the total force. Iran and Lebanese Hezbollah are playing a big role as well providing not only advisers but air cover and artillery as well. With the United States opting out of participating in this offensive due to Iran’s large presence, it could be a turning point where Tehran solidifies its place as Baghdad’s main ally in the war against the Islamic State (IS).

Iran is playing a large frontline role in the on going operation in Salahaddin. Reports are that around 1,000 members of the Iranian Revolutionary Guard Corps (IRGC) have been deployed there. They are not only acting as advisers, but operating artillery, rocket launchers, and flying drones. Iranian air power is also present with Su-25s flying bombing missions. 150 members of Lebanese Hezbollah are said to be present as well. Finally IRGC-Quds Force commander General Qasim Suleimani is overseeing planning too. Iranian and Hezbollah operatives have been present in previous security sweeps, but not as prominent and public as this one. In November 2014 for example, Iranian jets were filmed carrying out missions in eastern Diyala. Iranian politicians said that they considered the area a buffer zone, because it was so close to their border. That cannot be said for the current offensive, which is taking place in the middle of Iraq.

Who is notably absent from this operation is the U.S. led Coalition due to Iran’s presence. As several news reports have pointed out there is a rough division of labor between Tehran and Washington in Iraq. Where militias are heavily present Iran usually takes the lead and when the Iraqi Security Forces or peshmerga is prominent the U.S. plays a larger role. Many Pro-Iranian groups have said they do not wantAmerican support and they and Tehran are actively trying to undermine the U.S. position in the country by spreading rumors that it issupporting the Islamic State. Also given the recent history between the two countries in Iraq with the IRGC-QF leading attacks upon American forces and creating groups such as Kataib Hezbollah specifically to carry out those types of operations during the U.S. occupation there is no real incentive for them to cooperate except informally.

The Tikrit operation could play a large role in which foreign power will have a dominant role in Iraq in the future. Iran stepped in almost immediately after the fall of Mosul in the summer of 2014 committing advisers, brought in its Hezbollah allies, and provided weapons, training, and air support. The U.S. on the other hand, held out until Prime Minister Nouri al-Maliki was removed from office before it joined, which is still a sore point for many Iraqis. Also given the fact that the stories of America manipulating the war and the Islamic State for its own purposes is popular amongst a range of Iraqis, not just those connected to Iran makes its absence from the current offensive in Salahaddin a threat to Washington’s position in the country. If the Tikrit offensive is successful and the U.S. never becomes involved it will undermine its position publicly and politically in an environment where its messaging about its contribution to the war is already being outplayed by Iran.
http://musingsoniraq.blog(...)eration-be-game.html

Iran op koers om de Amerikanen buitenspel te zetten in Irak.
pi_150542039
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ya Zahraa

Afgodenaanbidder met z'n varkenskop.
pi_150542497
pi_150542542
_O-
pi_150543366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:57 schreef Montana_ir het volgende:
_O-
pi_150543871
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:12 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-
pi_150544959
Iran is bezig om een militie van 10.000 Sjiitische Turkmenen in Irak op te richten:

Iran unveils 'sectarian' card to split Iraqi Turkmen community

quote:
The influential military chief Suleimani aims to form new battalions including a total of 10,000 fighters until October, all of whom are Shiite Turkmen.

The battalion has sided with Iraqi forces, who have recently launched a major offensive in Tikrit, the hometown of the late Iraqi President.

The operation in Tikrit is feared to fuel further ethnic and sectarian violence as Iran apparently aims to divide Iraq’s Turkmen community into two camps.

Many local residents say they are seriously worried that Iraq’s ethnic groups will have a hostile stance against Turkmen, regardless of being Shiite or Sunni, if Iran fuels any conflict to pit brother against brother.

Local sources inside Tikrit also say Iran has deployed a total of armed 1641 Shiite Turkmen in the areas, inhabited by the country’s minority Sunni Arab community. They see this Shiite deployment another risk which could escalate tension between Shiite and Sunni groups.
http://english.yenisafak.(...)-iraqi-turkm-2094003
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:43:41 #264
365082 IPA35
Patriarch
pi_150545137
Counter tegen de plannen van Erdo Han.
pi_150545299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:43 schreef IPA35 het volgende:
Counter tegen de plannen van Erdo Han.
Plannen van Erdogan zijn natuurlijk gedoemd te mislukken.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:57:44 #266
365082 IPA35
Patriarch
pi_150545794
Hopelijk. Dacht dat hij een eigen militie wil? Zullen wel Turkmenen moeten worden ook...
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:07:18 #267
365082 IPA35
Patriarch
pi_150546340
Al-Qadisiyah ingenomen dus. Centrum van Tikrit bereikt.
pi_150546622
Umm Qays:
Dua for our brothers in #Tikrit .
Have husn dhan billah. "Allaah will never give the disbelievers a way against the believers.. "

_O- _O-
pi_150546657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:57 schreef IPA35 het volgende:
Hopelijk. Dacht dat hij een eigen militie wil? Zullen wel Turkmenen moeten worden ook...
Ja, las het ook. Erdogan heeft nu niet echt de Turkmenen geholpen in Irak.
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:27:55 #270
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150547673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:40 schreef Intellectueel het volgende:
Iran is bezig om een militie van 10.000 Sjiitische Turkmenen in Irak op te richten:

Iran unveils 'sectarian' card to split Iraqi Turkmen community

[..]

http://english.yenisafak.(...)-iraqi-turkm-2094003
De KRG ook al, gaat lekker

Turkmen Join Peshmerga in Fight Against Islamic State

Say what?
pi_150547904
De Koerden vrezen de Turkmenen, omdat zij Kirkuk claimen. 'Keep your enemy closer' is wat de Peshmerga dus probeert te doen. Als Iran zich er mee gaat bemoeien wordt het pas echt interessant.
pi_150548054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:57 schreef IPA35 het volgende:
Klopt. FSA&KRG.
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:36:51 #273
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150548288
Ik heb nog geen Turkse generaals gezien iig.
Say what?
pi_150548337
Hier zie je Soleimani al met een Turkmeense militie-commandant:

pi_150548604
Dat logo met een hand die een AK47 vasthoudt. Typerend voor milities die op 1 of andere manier gelieerd zijn aan Iran.
pi_150548663
Veel Turkmenen en Koerden(Shia) zitten bij de Shia Milities (Badr en Kat'ib Alimam Ali)
pi_150550000
Dat Iran gratis training geeft aan Turkmenen in Irak is alleen maar beter. Zolang ISIS maar verzwakt en het FSA indirect sterker wordt. Sterkere KRG hebben we ook alleen maar baat bij. Volgende coalitie is KRG & Isra๋l & Azerbeidzjan.
  woensdag 11 maart 2015 @ 23:11:18 #278
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150550417
En toen ging de wekker..
Say what?
pi_150550611
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:11 schreef UpsideDown het volgende:
En toen ging de wekker..
Azerbeidzjan heeft hele sterke banden met Isra๋l. De KRG krijgt ook veel steun onder de tafel door maar voor PR laten ze het niet zo blijken.
pi_150553471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:44 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Marokkanen worden nergens serieus genomen joh. Ze willen zo graag bij de Arabische wereld horen, maar de Arabische wereld beticht hen altijd van zo veel. Stockholm-syndroom :N
#freefrederike
pi_150553490
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef primakov het volgende:

[..]

Uhh, ok. Waarom zouden de sjiieten Noord-Afrika willen overnemen, er is niets van waarde voor ze daar. Je hebt het inzicht van Atak. Stop met het belachelijk maken van jezelf.
:D _O-
#freefrederike
  donderdag 12 maart 2015 @ 00:33:08 #282
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150553562
quote:
4s.gif Op donderdag 12 maart 2015 00:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Marokkanen worden nergens serieus genomen joh. Ze willen zo graag bij de Arabische wereld horen, maar de Arabische wereld beticht hen altijd van zo veel. Stockholm-syndroom :N
In Europa ook al niet. Zielige mocro's ;(
pi_150554197
quote:
losers heb je overal, ook in de schilderswijk
-Rabia Al-Basri
pi_150554215
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:19 schreef reza1 het volgende:

[..]

De waarheid.
de waarheid _O- _O- _O-
-Rabia Al-Basri
pi_150554244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef IPA35 het volgende:
Grappig hoe ISIS alle groepen in Irak tegen zich weet te verenigen.
ook een kunst op zich! :s)
-Rabia Al-Basri
pi_150554267
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:37 schreef UpsideDown het volgende:
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-03-2015 om 18:07:31 For those who believe #IS can only be defeated by Sunni: #IS will be defeated by Shia, Sunni Arab and Kurds, Turkman, Zeidi and not Sunni 1/ reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-03-2015 om 18:08:18 Tikrit will not boost #IS one bit. #Tikrit is lost for #IS and Baiji will follow, Hawija also and Anbar will fall. Not by Sunni but by Iraqi reageer retweet
zonder de sunnis mee te hebben gaat het niet lukken op de langere termijn
-Rabia Al-Basri
pi_150554295
-Rabia Al-Basri
pi_150554322
quote:

[..]

[ afbeelding ]
wat hebben de shia met de kleur geel?
-Rabia Al-Basri
pi_150554332
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:12 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
iets met plechtigheden en een pokeravond?
-Rabia Al-Basri
pi_150554369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 22:30 schreef Intellectueel het volgende:
De Koerden vrezen de Turkmenen, omdat zij Kirkuk claimen. 'Keep your enemy closer' is wat de Peshmerga dus probeert te doen. Als Iran zich er mee gaat bemoeien wordt het pas echt interessant.
Ze claimen Kirkuk niet, ze hebben Kirkuk in bezit.

Ik denk trouwens niet dat Iran zich intensief gaat bemoeien met Kirkuk. Iran zou de KRG er makkelijk mee kunnen afstoten van zich. Barzani is een type dat binnen 1 dag 180 graden kan switchen als je aan zijn geld komt.
#freefrederike
pi_150554382
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 00:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In Europa ook al niet. Zielige mocro's ;(
Arme riffijnen _O-
#freefrederike
pi_150555023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:46 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Of hij een Arabier is of niet wordt betwijfeld, sommige beweren zelfs dat hij geen Arabier is. Maar wat dan nog? Wij berbers wonen in vrede en kunnen elkaar uitstaan, dat is iets wat jullie in die zandbak nog moeten uitvinden.
Laat ze maar lullen broer. De Maghreb is een oase van rust vergeleken bij die terroristen daar in het M-Oosten die elkaar al duizend jaar vanwege een ander religieuze opvatting doodslaan _O-

En de Maghrebis die wel willen vechten verzieken in ieder geval niet hun eigen landen en gaan netjes naar waar ze dat soort zaken wel toelaten; M-Oosten naar de tieves helpen :D Dat hebben ze goed begrepen tenminste O+

Laat ons in de Maghreb maar gewoon verder poetsen, en in Bagdad, Beiroet, Damascus, Aleppo of Tikrit mogen ze elkaar weer lekker een magazijn door het hoofd jagen en Allahu Akbar of Labbayk Ya Hussein roepen *O*

PS: Wanneer kom je nou eens van die wahabi-sekte af en wordt je gewoon echte Maghrebi ipv Saudi?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_150555076
http://www.infobae.com/20(...)s-ejecuta-un-israeli

Headshot door een 12-jarige uitgevoerd. Vet en gruwelijk tegelijk.
pi_150555105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 03:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Laat ze maar lullen broer. De Maghreb is een oase van rust vergeleken bij die terroristen daar in het M-Oosten die elkaar al duizend jaar vanwege een ander religieuze opvatting doodslaan _O-

En de Maghrebis die wel willen vechten verzieken in ieder geval niet hun eigen landen en gaan netjes naar waar ze dat soort zaken wel toelaten; M-Oosten naar de tieves helpen :D Dat hebben ze goed begrepen tenminste O+

Laat ons in de Maghreb maar gewoon verder poetsen, en in Bagdad, Beiroet, Damascus, Aleppo of Tikrit mogen ze elkaar weer lekker een magazijn door het hoofd jagen en Allahu Akbar of Labbayk Ya Hussein roepen *O*

PS: Wanneer kom je nou eens van die wahabi-sekte af en wordt je gewoon echte Maghrebi ipv Saudi?
Ik ben geen wahabie, ik respecteer Imam ibn abdelwahab. Ik volg de islam en toevallig is dat een saudische religie. (het komt uit saudi arabie) Dat ik een magrebi ben maakt niet uit, jij bent ook een magrebi maar daarnaast ook moslim (saudi dus) :D.
pi_150555115
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 04:07 schreef Omar_Faroek het volgende:

[..]

Ik ben geen wahabie, ik respecteer Imam ibn abdelwahab. Ik volg de islam en toevallig is dat een saudische religie. (het komt uit saudi arabie) Dat ik een magrebi ben maakt niet uit, jij bent ook een magrebi maar daarnaast ook moslim (saudi dus) :D.
Dus elke moslim is Saudi?Mashalah! _O-
pi_150555163
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:14 schreef Atak het volgende:

[..]

Azerbeidzjan heeft hele sterke banden met Isra๋l. De KRG krijgt ook veel steun onder de tafel door maar voor PR laten ze het niet zo blijken.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:15 schreef Atak het volgende:
Jammer dat Israel de fouten van Nazi Duitsland herhaalt.
pi_150555205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 04:07 schreef Omar_Faroek het volgende:
Ik ben geen wahabie,.
Ilias akhay het maakt niet jongen ^O^ . Je bent welkom. Wahabi of niet.

En elke maghrebijn die hoofden wilt afhakken moet als ie zijn impulsen echt maar niet kan inhouden maar lekker naar het M-Oosten vertrekken. Zolang het in ons warme paradijsje met lekker eten en mooie stranden maar redelijk rustig blijft en we elkaar de hersenen niet inslaan 8-)

One love *;
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:00:01 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_150555733
Deze kneus was een van de zelfmoordterroristen van gisteren in Ramadi:

http://nos.nl/artikel/202(...)aanslag-in-irak.html

En volgens Pieter van Ostaeyen was deze vadsige Belg er ook bij:
pi_150556243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 05:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]

En elke maghrebijn die hoofden wilt afhakken moet als ie zijn impulsen echt maar niet kan inhouden maar lekker naar het M-Oosten vertrekken. Zolang het in ons warme paradijsje met lekker eten en mooie stranden maar redelijk rustig blijft en we elkaar de hersenen niet inslaan 8-)

One love *;
Lekker eten en Mooie stranden? Hier in Nederland? :p

Edit: maghreb is dus Noord-Afrika (-egypte) de keuken is goed, de stranden nog niet gezien. Ja, dat is wel wat anders dan terschelling.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 12-03-2015 08:53:44 ]
pi_150556621
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 05:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]

One love *;
Middenoosten of Noord-Afrika idd. Europa aub niet.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')