Inderdaad, het gaat hier trouwens niet om de islam, het gaat hier om 't bestrijden van een cult met veel ex gedetineerden die zogenaamd tegen 't kapitalisme is maar ondertussen miljarden op de bank heeft staan, en tegen westerse onderdrukking is en uit o.a. Frankrijk en Amerika naar Syrie en Irak reist om daar de lokale bevolking nog veel harder te onderdrukken. Pure logica. Die zogenaamd dik met de Islam zijn maar waarschijnlijk zelf nog nooit 't boek open hebben geslagen. Kortom het gaat om een redelijk goede leider met een stel psychopatische prutsers eronder die hun eigen falen op de hele wereld projecteren en een haat-kalifaat willen stichten. Ik zie er niets menselijks aan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat misbruikt wordt door een verderfelijke organisatie, ter info: dit is geen sunni/shia discussie
quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat hier trouwens niet om de islam,
zijn shia moslims?quote:
truequote:Op woensdag 11 maart 2015 12:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat hier trouwens niet om de islam, het gaat hier om 't bestrijden van een cult met veel ex gedetineerden die zogenaamd tegen 't kapitalisme is maar ondertussen miljarden op de bank heeft staan, en tegen westerse onderdrukking is en uit o.a. Frankrijk en Amerika naar Syrie en Irak reist om daar de lokale bevolking nog veel harder te onderdrukken. Pure logica. Die zogenaamd dik met de Islam zijn maar waarschijnlijk zelf nog nooit 't boek open hebben geslagen. Kortom het gaat om een redelijk goede leider met een stel psychopatische prutsers eronder die hun eigen falen op de hele wereld projecteren en een haat-kalifaat willen stichten. Ik zie er niets menselijks aan.
Helderquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Shiite-forces: Iraaks leger(ISF) + Iraans bewapende shiite militias(ook wel PMU genoemd) + Iraanse generaals zoals Soleimani
Kurdish-forces: Peshmerga + YPG(actief bij de yezidis) + het westen dat bombardementen uitvoert + Soleimani helpt hier, maar heeft geen strategische invloed zoals bij de shiitische milities die trouw zweren aan Iran
ISIS-terrorists: ISIS + alle Arabische soennitisch stammen die hen helpen
Christelijke milities: Sommige christelijke milities zijn loyaal aan Peshmerga, andere loyaal aan Irak
Dat was het zo'n beetje in Irak
dude dit is het irak topic hehquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Helder
Wat is trouwens de Turkse rol in 't conflict in je ogen? Zelf krijg ik de indruk dat er voor beide kanten gedoogsteun wordt gegeven, een beetje de brug waar iedereen passeert. Een twijfelrol waarin ze wachten tot welke kant het opgaat om echt in te grijpen. Misschien ook wel om zo enige stabiliteit binnen 't eigen land te houden.
Salafi Daesh is groot geworden door steun van veel Soennieten en nu zeggen jullie dat ze een sekte zijn.quote:
wil je kappen met je wij / jullie geneuzel en je generaliseringen en aannames? want ik kan er niks mee en doe er ook niks mee, daarom voegt eht ook niks toe aan de topicquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:49 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Salafi Daesh is groot geworden door steun van veel Soennieten en nu zeggen jullie dat ze een sekte zijn.En over paar dagen als ze winnen zijn ze weer moslim(salafi soenni).
quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
wil je kappen met je wij / jullie geneuzel en je generaliseringen en aannames? want ik kan er niks mee en doe er ook niks mee, daarom voegt eht ook niks toe aan de topic
dit soorts posts evenminquote:
Turkse rol in dit conflict:quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Helder
Wat is trouwens de Turkse rol in 't conflict in je ogen? Zelf krijg ik de indruk dat er voor beide kanten gedoogsteun wordt gegeven, een beetje de brug waar iedereen passeert. Een twijfelrol waarin ze wachten tot welke kant het opgaat om echt in te grijpen. Misschien ook wel om zo enige stabiliteit binnen 't eigen land te houden.
als erdo de rebellen niet zou hebben gesteund was het allang klaar met de opstandquote:
quote:
En jij denkt dat ik ''de opstand'' steun? Die opstand bestaat uit ISIS en andere islamisten. Als ik moest kiezen, zou ik nog liever leven onder ba'athist-fascisme van Assad dan onder Sharia van de rebellen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
als erdo de rebellen niet zou hebben gesteund was het allang klaar met de opstand
waarom zou ik dat denken?quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik ''de opstand'' steun?
Netjes. Het Kalifaat is ten einde. Ik vraag mij af hoeveel Marokkaantjes we armer zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:32 schreef Montana_ir het volgende:
Elijah J. Magnier:
#Baghdad claim :"#IS defeated East of #Tikrit and the entire Eastern part is under #ISF and militia control".
#BreakingNews:
#ISF and militia claim control of Al-Hayakel, Al-Daiyoum, Hay al-Sina'i, Hay al-Asri and Police traffic base inside #Tikrit.
This is not only #ISF & militia battle, #Peshmerga is advancing toward Hawijah, expected 2be 1 of the biggest battle against #IS be4 #Mosul
#BreakingNews:
#ISF raised their flag over the Main hospital n #Tikrit this morning. Fierce battle in Share' al-Arbaeen ongoing this morning
#ISF entered also from the North and the south of the city to squeeze #IS inside #Tikrit and force it to surrender. pic.twitter.com/ZtswrP4x3O
#Baghdad said the next targets are #Baiji and, before #Mosul, the main attack will be on #Anbar province. #Iraq.
Duidelijk..quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Turkse rol in dit conflict:
- Turkije bouwde een week voordat Kobane werd aangevallen, een bufferzone bij de grens met Kobane. Heel erg toevallig, blijkbaar wisten ze voor iedereen al dat de aanval op Kobane er kwam.
- Turkije laat alle ISIS-ratten ongestoord de grenzen oversteken(terwijl de geheimse dienst weet waar dat gebeurt)
-Turkse soldaten hebben al vaker met ISIS-terroristen aan de grens liggen rollebollen
- Verschillende ISIS-terroristen hebben toegegeven dat Turkije hen logistiek heeft geholpen.
Turkije staat dus duidelijk niet aan de kant van de coalitie. Ze zijn de laatste paar weken wel anti-ISIS sentimenten aan het aanslaan, maar mijns inziens is dat vooral omdat ze zien dat ISIS haar hoogtij heeft gehad en niet meer groter kan worden, dus de AKP wil even wat populariteit scoren door zich voor te doen als ''winnende'' partij
PS: Niet luisteren naar die mensen die zeggen ''maar Turkije liet de Peshmerga binnen!'', dat gebeurde na hevige druk van de VS die Turkije chanteerde met direct en veel steun aan de YPG. Dus de AKP partij wist dat het beter was om Peshmerga te bewapenen(die vriendelijk zijn tgv Turkije), zodat de wapens niet direct in de handen van YPG kwamen.
Ik heb met mensen van beide stromingen totaal geen probleem. Radicaliteit is iets dat onder alle stromingen wel kan opspelen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:49 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Salafi Daesh is groot geworden door steun van veel Soennieten en nu zeggen jullie dat ze een sekte zijn.En over paar dagen als ze winnen zijn ze weer moslim(salafi soenni).
Sowieso Mocro'squote:Op woensdag 11 maart 2015 13:33 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Netjes. Het Kalifaat is ten einde. Ik vraag mij af hoeveel Marokkaantjes we armer zijn.Irakezen hebben een legitieme reden om te roep: ''alle buitenlanders het land uit''
![]()
ow?quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:33 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Omdat je zegt ''zonder erdo blabla'', alsof ik daar blij mee moest zijn.
Ik heb ook niks tegen Soennieten. Maar het is nu echt tijd dat Soennieten actie gaan ondernemen tegen de Salafisten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Duidelijk..
[..]
Ik heb met mensen van beide stromingen totaal geen probleem. Radicaliteit is iets dat onder alle stromingen wel kan opspelen.
Ook als ze in Irak en Syrie worden verslagen is de probleem nog steeds niet opgelost ,ze zitten overal. Ze beginnen een nieuwe staat in Libya, de salafi ideologie is het probleem!quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Hoeveel daesh leden waren 't er op 't hoogtepunt en zijn er eigenlijk nu nog over in Irak en Syrie volgens de laatste schatting? Men gaat met een ietwat professioneel leger relatief eenvoudig de ingenomen plaatsen binnen.
Dat hoopten de Amerikanen ook ten tijde van de occupatie. Kijk waar ze nu zijn. Soleimani is de grootste boeman voor ISIS-adepten en de Amerikanen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:01 schreef Omar_Faroek het volgende:
Ik hoop echt dat zijn hoofd zal rollen en dat Izat adurie ermee zal voetballen.
als je tips hebt hoor ik het graagquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:04 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen Soennieten. Maar het is nu echt tijd dat Soennieten actie gaan ondernemen tegen de Salafisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |