SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak
[ Bericht 6% gewijzigd door PizzaMizza op 10-03-2015 19:48:47 ]#freefrederike
Van Duitsland ook Dingo's en uit Bagdad afgelopen week 25 van de 250 geleverde trucks uit de VS.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, van Duitsland wapens en artillerie, van wat andere landen waaronder Nederland scherfvesten. Maar die tanks van Irak dus?
http://d.ibtimes.co.uk/en(...)church-monastery.pngquote:The Islamic State (Isis) has blown up a 10th century Chaldean Catholic church north of Mosul and bulldozed a nearby graveyard, according to sources.
Nineveh Yakou , Assyrian Archaeologist and Director of Cultural Heritage and Indigenous Affairs at A Demand for Action, exclusively told IBTimes UK that the Mar Gorgis or George (St George or Markourkas) monastery has been "wiped out" by IS militants.
The building, located on the Ba'werah neighbourhood on a hill north of Mosul on the other side of the Tigris river, was founded by the Assyrian Church of the East on the 10th century but rebuilt as a seminary by the Chaldean Catholic Church in 1846.
"The current monastery was built on an archeological site containing ancient Assyrian ruins. It was an important show of continuity from the Assyrian to our culture," Yakou said.
Isis blow up Chaldean churchIraqi Christians attend mass at Mar George Chaldean Church in Baghdad,Reuters
"Isis is wiping out the cultural heritage of Iraq. The monastery was classified as cultural heritage. It's a cultural and ethnic cleansing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:51 schreef onlogisch het volgende:
Nieuw filmpje.
Nu een 13 jarige strijder die iemand af maakt ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
#freefrederike
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:51 schreef onlogisch het volgende:
Nieuw filmpje.
Nu een 13 jarige strijder die iemand af maakt ofzo.filmpje doet het niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou persoonlijk niet zo van censuur.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Filmpje doet het niet. Misschien maar beter ook
Hoe kunnen ze al binnen zijn als de brug opgeblazen is?quote:
Ik haat het al mensen die maps manipuleren voor politiek gewin.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze al binnen zijn als de brug opgeblazen is?
Isil jihadists blow up key Tikrit bridge as Iraq army seals off city
Klopt,gisteren is een deel van brug opgeblazen. Hebben ze eerder in Diyala en Anbar ook gedaan, maar leger kon na een paar uur weer gebruik maken van dezelfde bruggen na wat reparaties.zie filmpjes:quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze al binnen zijn als de brug opgeblazen is?
Isil jihadists blow up key Tikrit bridge as Iraq army seals off city
Eens.quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:08 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik haat het al mensen die maps manipuleren voor politiek gewin.
Een ding is zeker: ISIS is Tikrit aan het verliezen. Ze uploaden filmpjes van maanden geleden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:39 schreef Montana_ir het volgende:
En misschien klopt die map niet, dat kan natuurlijk ook.
Klopt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Een ding is zeker: ISIS is Tikrit aan het verliezen. Ze uploaden filmpjes van maanden geleden.
Bron: Yahooquote:Qais al-Khazali, the leader of a powerful Shiite militia in Iraq made a statement today, indicating that no army could prevent his soldiers from entering the Kurdish centers of Erbil and Kirkuk. His militia, known as Asayib al al-Haq, boasts roughly 3,000 fighters and receives direct backing from Iran, the groups primary patron. The announcement comes amidst increasing tensions between Shiite militias and the Kurdish government, who both claim contested territory in northern Iraq. While both sides have developed a strategic alliance against ISIS, the statement is the latest in a series of provocations which threatens the stability of the fragile partnership.
Raar dan dat iedereen hem pas afgelopen week post. Met in het bijzonder afgelopen dag, 4x langs zien komen.quote:
Is niet raar. Het is propaganda, oud nieuws recyclen + mening. Ook het doen alsof het een oorlogsverklaring is. Hij zei dat ze Kirkoek binnen kunnen gaan als ze willen, Barzani kan ze niet tegen houden en ze wachten niet op zijn toestemming. Maar ze wachten het juiste moment af. Dat is iets heel anders dan een oorlogsverklaring.quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Raar dan dat iedereen hem pas afgelopen week post. Met in het bijzonder afgelopen dag, 4x langs zien komen.
Is gewoon een nieuw bericht volgens mij.
(Gebaseerd op het artikel) Hij zegt dat hij Kirkuk en Erbil binnen kan gaan en dat niemand(aka the Peshmerga) ze kan tegenhouden. Oftewel: we geven geen moer om jullie en wanneer we willen, vallen we aan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Is niet raar. Het is propaganda, oud nieuws recyclen + mening. Ook het doen alsof het een oorlogsverklaring is. Hij zei dat ze Kirkoek binnen kunnen gaan als ze willen, Barzani kan ze niet tegen houden en ze wachten niet op zijn toestemming. Maar ze wachten het juiste moment af. Dat is iets heel anders dan een oorlogsverklaring.
Hij heeft niks gezegd over Erbil.quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
(Gebaseerd op het artikel) Hij zegt dat hij Kirkuk en Erbil binnen kan gaan en dat niemand(aka the Peshmerga) ze kan tegenhouden. Oftewel: we geven geen moer om jullie en wanneer we willen, vallen we aan.
Dat is indirect wel een oorlogsverklaring. Vooral om het feit dat Kirkuk en Erbil twee belangrijke steden zijn voor de Koerden. Dat is net zoals dat de Peshmerga zal zeggen: wij komen Bagdad binnen en niemand kan ons tegenhouden.
Serieus? Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:33 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Hij heeft niks gezegd over Erbil.
Ik heb idd het woord Erbil niet gehoord, triest dat de media dan zoiets verzinnen.quote:
Gaat ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb idd het woord Erbil niet gehoord, triest dat de media dan zoiets verzinnen.
Ik spreek trouwens geen Arabisch, maar oordelend op zijn lichaamstaal en stem, is het duidelijk dreigende taal.
Bovendien zou het dom zijn van de shiitische milities om de Peshmerga aan te vallen, daarmee geef je de KRG namelijk meteen een legitieme reden om onafhankelijkheid uit te roepen.
Ik hoop dat het niet gaat gebeuren. Niemand heeft hier profijt van. Behalve Atak.
Klopt, ik denk dat sjiieten en Koerden beide oorlogsmoe zijn na tientallen(!) jaren van oorlog tegen Saddam.quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:57 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Gaat ook niet gebeuren.
Niemand heeft belang bij een oorlog, ook Shia niet. Sjiieten en Koerden willen gewoon in vrede leven ze hebben 40 jaar lang oorlog gevoerd tegen Saddam en co.
Zou hij boos zijn als je hem dit gaf?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#freefrederike
Ik zag het, en ik vond het prachtig. KSAquote:Op woensdag 11 maart 2015 07:13 schreef reza1 het volgende:
Zweden schrapt een wapendeal met de Saudi's:
http://m.thelocal.se/2015(...)ue-saudi-arabia-deal
Bron met meer informatie en de video: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4635622,00.htmlquote:Radical terror group Islamic State released footage on Tuesday evening purportedly showing a child executing an 'Israeli spy.' Twitter accounts linked with ISIS had published a preview clip earlier in the evening with Muhammad Said Ismail Musallam, a 19-year-old Israeli from East Jerusalem.
Dat vroeg ik me ook altijd af! Je kan op zn minst proberen "tegen te spartelen" met de kans op geluk, namelijk dat je word neergeschotenquote:Op woensdag 11 maart 2015 01:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Interessant artikel. Gaat over waarom isis-slachtoffers zo kalm zijn, vlak voordat ze worden onthoofd:
4. The hostages were compliant when it came to their deaths because they did not realise they were really going to die - they had been subjected to mock executions and had a false sense of security.
Saleh was told what to say to them. He [Emwazi] told Saleh: "Say to them, no problem, only video, we don't kill you, we want from your government [to] stop attacking Syria. We don't have any problem with you; you are only our visitors."
http://news.sky.com/story(...)?dcmp=snt-sf-twitter
Ik denk dat Iran daar profijt van heeft. Onafhankelijk Koerdistan in Irak is een groot gevaar voor Iran.quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb idd het woord Erbil niet gehoord, triest dat de media dan zoiets verzinnen.
Ik spreek trouwens geen Arabisch, maar oordelend op zijn lichaamstaal en stem, is het duidelijk dreigende taal.
Bovendien zou het dom zijn van de shiitische milities om de Peshmerga aan te vallen, daarmee geef je de KRG namelijk meteen een legitieme reden om onafhankelijkheid uit te roepen.
Ik hoop dat het niet gaat gebeuren. Niemand heeft hier profijt van. Behalve Atak.
Saudi Arabie wil voorop gaan lopen op het gebied van zonne energie / duurzame energie. Dat zijn goede ontwikkelingen qua dromen. Alleen zal men daar ontzettend veel wetenschappers van overzee voor nodig hebben om dat te realiseren en met alle respect voor hun wetten, ze hebben daar een verlichting nodig willen ze voor deze migranten een beschermde omgeving creeeren anders blijven de meesten weg.quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:19 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik zag het, en ik vond het prachtig. KSA![]()
70 miljard verspillen aan wapens per jaar en niet eens rebellen met AKMs kunnen verslaan.![]()
Een luchtmacht hebben, maar Pakistaanse piloten moeten hebben om ze te bedienen![]()
Rijden in auto's van goud, maar niet eens een top 100 universiteit hebben
Is een Daesh terrorist.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:52 schreef Slayage het volgende:
de shia milities, de redders van de sunnis!![]()
Video Claims to Show Shi'ite Forces in Iraq Executing Sunni Boy
kinderen omleggen, staat in de functieomschrijving van shia militie leden i knowquote:
quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
kinderen omleggen, staat in de functieomschrijving van shia militie leden i know
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |