quote:Op maandag 9 maart 2015 01:05 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
De meerderheid van de Syrische Koerden 'wilden' ook geen onafhankelijkheid of autonomie totdat ze dat wel wilden in 2011. Mijn punt hiermee is dat je Iraanse staatspropaganda niet moet slikken als een slet. Als de Iraanse inlichtingendienst en staat ook maar een moment zwak worden a la Syri 2011 zal daar toch echt wat anders gebeuren dan de staat je wilt geloven. Niet vergeten dat Iran nadat de Sjieten de Revolutie hebben gekaapt ze eerst de Koerdische opstand de kop hebben ingedrukt. Ze hebben meerdere invloedrijke en geliefde Koerdische leiders van Iran geliquideert in Europa tijdens 'vredesonderhandelingen'. "Maar Iran is zo lief, en het westen BOEEE".
twitter:PetoLucem twitterde op maandag 09-03-2015 om 00:42:41"The #Iraq-i Army has Captured a Strategic Town Near #Tikrit " via @LeithAbouFadel @TheArabSource http://t.co/oIpM3ZXhWw reageer retweet
Er valt geen discussie te voeren met jou. Jij bepaalt niet wat pseudo-geschiedenis is. En heel jouw post is biased onzin. Geheel onwaar. Ik post dit zodat een niks vermoedende lurker het niet gaat geloven. Jou overtuigen kan niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:00 schreef Atak het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk bij woorden en pseudo-geschiedenis. Koerden hebben nooit een land gehad en jullie geschiedenis is niet ouder dan 600-700 jaar. Oorsprongelijk uit de Zagros, gedeporteerd door de Safavids. De Ottomanen accepteerde jullie in oost-Anatolie omdat jullie sunni waren. Dankbaarheid en loyaliteit is ver te zoeken bij jullie soort. Dat weet iedereen. Ik denk dat deze slechte eigenschappen voor heel problemen gaan zorgen. ISIS is alleen het begin.
Met Turken over geschiedenis praten is sowieso een zinloze exercitie.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:11 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Er valt geen discussie te voeren met jou. Jij bepaalt niet wat pseudo-geschiedenis is. En heel jouw post biased onzin. Geheel onwaar. Ik post dit zodat een niks vermoedende lurker het niet gaat geloven. Jou overtuigen kan niet.
Maar uiteraard is hij ook geen Turk, claimt hij.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Met Turken over geschiedenis praten is sowieso een zinloze exercitie.
Ik weet het van bijna iedereen denk ik...quote:Op maandag 9 maart 2015 01:15 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Maar uiteraard is hij ook geen Turk, claimt hij.
Waarom durft bijna niemand uit te komen voor wat hij is in deze topics? Lijden ze allemaal aan een identiteitscrisis ofzo?
Dat is zeker heftige shitquote:
Nooit.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Wanneer zal mosul bevrijdt worden denken jullie?
Ik denk dat de operatie precies over 1 jaar is, dus maart 2016. Tikrit gaat een beetje langzaam(maar wel progressie), daarna zullen ze moeten doorstoten naar Baji en dan is al 1 afvoerlijn van ISIS afgebroken. Dat moet dan ook nog volgehouden worden. Anbar is een moeilijke plek vanwege de bevolking die ISIS steunt.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Wanneer zal mosul bevrijdt worden denken jullie?
Ik las ook laatst een theorie over het feit dat na de veroveringen van de Ottomanen, de Armeniers die moslim werden assimileerden tot Koerden, en de Koerden die christelijk waren op dat moment, assimileerden tot Armeniers. Dus dat een deel van de Koerdische moslims eigenlijk Armeen is en een deel van de christelijke Armeniers eigenlijk Koerd is.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De waarheid is dat de laatste paar honderd jaar Koerden en Armenirs gemengd leefden en de Armenirs economisch actief werden en de Koerden vooral bezig waren hen te beroven en hun vrouwen te ontvoeren. Toen wilde de Armenirs daarvan af en toen ging het balletje rollen.
Ik hoop eind dit jaar nog. Ik wil graag eens mijn geboortestad bezoeken voordat het te laat isquote:Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk dat de operatie precies over 1 jaar is, dus maart 2016. Tikrit gaat een beetje langzaam(maar wel progressie), daarna zullen ze moeten doorstoten naar Baji en dan is al 1 afvoerlijn van ISIS afgebroken. Dat moet dan ook nog volgehouden worden. Anbar is een moeilijke plek vanwege de bevolking die ISIS steunt.
Maar een ander probleem is de hoeveelheid boobytraps die ISIS zet. Zelfs nadat dorpen zijn veroverd, dienen die dorpen nog ontmanteld te worden van bommen ed.
wat denk jij
twitter:RamiAlLolah twitterde op maandag 09-03-2015 om 00:00:26#ISIS source: ad-Dawr & al-Boujail are under #Iraq|i army & militias control. #Tikrit and al-Alam are still under our control.. reageer retweet
Je geboortestad bezoeken, dat wordt wel moeilijk. Ik denk niet dat Mosul echt bewoonbaar zal zijn aan het einde van dit jaar(niet dat het genuked wordt, maar dat het zo een chaos wordt dat 't moeilijk op te lossen is).quote:Op maandag 9 maart 2015 01:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik hoop eind dit jaar nog. Ik wil graag eens mijn geboortestad bezoeken voordat het te laat is
Kijk wie jij als bron gebruikt, kom op.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:23 schreef Atak het volgende:
twitter:RamiAlLolah twitterde op maandag 09-03-2015 om 00:00:26#ISIS source: ad-Dawr & al-Boujail are under #Iraq|i army & militias control. #Tikrit and al-Alam are still under our control.. reageer retweet
Ze leefden gemengd in wat nu Oost-Turkije is, niet in alle Koerdische gebieden. Niet alle Koerden waren trouwens rovers. De meerderheid was het niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De waarheid is dat de laatste paar honderd jaar Koerden en Armenirs gemengd leefden en de Armenirs economisch actief werden en de Koerden vooral bezig waren hen te beroven en hun vrouwen te ontvoeren. Toen wilde de Armenirs daarvan af en toen ging het balletje rollen.
Anbar heeft juist ook een grote bevolking die ISIS totaal niet steunt. Daarom ook de chaotische oorlog die ze al sinds januari 2014 hebben. Het feit dat Anbar nog steeds niet gevallen is en dat Soennieten uit Anbar heel graag willen samenwerken met Amerikanen zegt genoeg. Als de Sjieeten ook wat coperatiever waren zou het nog sneller gaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk dat de operatie precies over 1 jaar is, dus maart 2016. Tikrit gaat een beetje langzaam(maar wel progressie), daarna zullen ze moeten doorstoten naar Baji en dan is al 1 afvoerlijn van ISIS afgebroken. Dat moet dan ook nog volgehouden worden. Anbar is een moeilijke plek vanwege de bevolking die ISIS steunt.
Ik kan mij niet voorstellen dat die terug willen. Of daadwerkelijk terug gaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Je geboortestad bezoeken, dat wordt wel moeilijk. Ik denk niet dat Mosul echt bewoonbaar zal zijn aan het einde van dit jaar(niet dat het genuked wordt, maar dat het zo een chaos wordt dat 't moeilijk op te lossen is).
Grote uitdaging voor Mosul is het terug keren van de originele bewoners. Hoe kunnen de shiieten, christenen, koerden, yezidis die uit hun huizen zijn getrapt, zomaar weer met dezelfde mensen leven die dat hebben gedaan?
Lijkt me onzin. Koerden waren er naar mijn weten altijd al wel maar leefden meer gesoleerd als simpel bergvolk. Armenirs waren de rijkste bevolkingsgroep in de regio en hebben eigen architectuur en dergelijke achtergelaten. Ook droegen zij veel bij aan de Ottomaanse cultuur. Qua architectuur (veel paleizen in Istanbul en zo) en qua muziek (ik noem een Tatyos Efendi bijvoorbeeld). Qua maatschappelijke rol waren zij vooral vaklieden. Zo werden de hoefijzers voor het leger door Armeense handen gemaakt.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:21 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik las ook laatst een theorie over het feit dat na de veroveringen van de Ottomanen, de Armeniers die moslim werden assimileerden tot Koerden, en de Koerden die christelijk waren op dat moment, assimileerden tot Armeniers.
quote:Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Niet alle Koerden waren trouwens rovers. De meerderheid was het niet.
[..]
Correct.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ze leefden gemengd in wat nu Oost-Turkije is, niet in alle Koerdische gebieden. Niet alle Koerden waren trouwens rovers. De meerderheid was het niet.
Ik zal de bevolking ook nooit meer vertrouwen, ze zijn slangen, verraders. Ik snap niet hoe ze dit kunnen doen we deden niks verkeerds tegen ze en toch wouden ze ons dood hebben... Ik snap ze niet meer en ik heb ook totaal geen genade meer voor hun.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je geboortestad bezoeken, dat wordt wel moeilijk. Ik denk niet dat Mosul echt bewoonbaar zal zijn aan het einde van dit jaar(niet dat het genuked wordt, maar dat het zo een chaos wordt dat 't moeilijk op te lossen is).
Grote uitdaging voor Mosul is het terug keren van de originele bewoners. Hoe kunnen de shiieten, christenen, koerden, yezidis die uit hun huizen zijn getrapt, zomaar weer met dezelfde mensen leven die dat hebben gedaan?
Maar hun situatie momenteel is ook om van te huilen. Duizenden leven in vluchtelingenkampen. Velen kunnen ook idd niet terug(bijvoorbeeld kinderen wiens ouders is vermoord).quote:Op maandag 9 maart 2015 01:27 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat die terug willen. Of daadwerkelijk terug gaan.
Heel veel willen terug. Hun geschiedenis ligt daarquote:Op maandag 9 maart 2015 01:27 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat die terug willen. Of daadwerkelijk terug gaan.
Het is een ramp idd. Maar er lijkt me geen enkel vertrouwen meer om terug te gaan en waar ze enige hoop hebben weer het normale leven te kunnen hervatten wat ze ooit hadden. Ze zijn zwaar verraden en de kans op herhaling blijft zeker aanwezig. Ze zitten dus tussen wal en ship. Wellicht dat Europa wat niet-Moslim Irakezen wil opnemen of de VS?quote:Op maandag 9 maart 2015 01:29 schreef PizzaMizza het volgende:
Maar hun situatie momenteel is ook om van te huilen. Duizenden leven in vluchtelingenkampen. Velen kunnen ook idd niet terug(bijvoorbeeld kinderen wiens ouders is vermoord).
Ik vind het trouwens erg jammer dat de VN deze vluchtelingen best in de steek heeft gelaten. Er zouden VN-scholen gebouwd moeten worden voor kinderen.
Kanonnenvoerquote:Op maandag 9 maart 2015 01:30 schreef Montana_ir het volgende:
Micheal Busch:
RT @DaveedGR: ISIL has moved 7,000 fighters from #Syria into #Iraq to reinforce Tikrit:
http://www.alaraby.co.uk/(...)21-a5e4-3789ddcc3f53
Nu claimen Koerden dat ze duizenden jaren op Armeens land hebben geleefd. Vraag het maar aan de Koerden op dit forum. Als je het niet met hun eens bent dan ben je maar een koerden-haterquote:Op maandag 9 maart 2015 01:28 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik zal de bevolking ook nooit meer vertrouwen, ze zijn slangen, verraders. Ik snap niet hoe ze dit kunnen doen we deden niks verkeerds tegen ze en toch wouden ze ons dood hebben... Ik snap ze niet meer en ik heb ook totaal geen genade meer voor hun.
Mwa, er waren een paar grote Koerdische islamitische geleerden en in veel gevechten tegen de Safaviden waren de Koerden zelf ook bij betrokken.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lijkt me onzin. Koerden waren er naar mijn weten altijd al wel maar leefden meer gesoleerd als simpel bergvolk. Armenirs waren de rijkste bevolkingsgroep in de regio en hebben eigen architectuur en dergelijke achtergelaten. Ook droegen zij veel bij aan de Ottomaanse cultuur. Qua architectuur (veel paleizen in Istanbul en zo) en qua muziek (ik noem een Tatyos Efendi bijvoorbeeld). Qua maatschappelijke rol waren zij vooral vaklieden. Zo werden de hoefijzers voor het leger door Armeense handen gemaakt.
Abdlhamid maakte een fout door de Armeense wens beschermd te worden tegen de Koerden niet te honoreren en de daardoor opstandig geworden Armenirs te laten doden door diezelfde Koerden die het probleem hadden veroorzaakt.
Ja willen. Dat ken ik. Ik bedoel daadwerkelijk doen en heb het niet over de Irakezen die nu in het Westen wonen maar die recent gevlucht zijn en nu nog ergens in Irak in vluchtelingenkampen zitten. De Christenen uit Mosul bijv.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Heel veel willen terug. Hun geschiedenis ligt daar
Klopt, zouden je familieleden/mensen die je kent trouwens wel terug gaan na de oorlog?quote:Op maandag 9 maart 2015 01:28 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik zal de bevolking ook nooit meer vertrouwen, ze zijn slangen, verraders. Ik snap niet hoe ze dit kunnen doen we deden niks verkeerds tegen ze en toch wouden ze ons dood hebben... Ik snap ze niet meer en ik heb ook totaal geen genade meer voor hun.
Een zware minderheid van de bevolking van Mosul steunt ISIS. In een miljoenenstad kan die zware minderheid alsnog de massa onder controle houden dankzij terreur, betere wapens, organisatie en dergelijke. Samen met opportunisten houden ze de kudde in toom. Ik hoop dat dat de ware wil van Mosul tot uiting komt wanneer de slag begint. Je ziet nu al dat er overal graffiti tegen IS opduikt, random liquidaties en nog meer van dat undercover verzet.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:28 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De Grieken en Joden stonden boven hen. De Grieken waren de handelaren, de Armenirs de vaklieden, Joden meer de dokters en zo. De rest was boer en een kleine islamitische elite had leiding over het ambtelijk apparaat en het leger, maar waren economisch niet heel productief (werden ze pas nadat ze de christen onteigenden van hun landerijen en bedrijvenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Mwa, er waren een paar grote Koerdische islamitische geleerden en in veel gevechten tegen de Safaviden waren de Koerden zelf ook bij betrokken.
Maar het klopt wel dat Armeniers intellectueel aan de top stonden in het Ottomaanse rijk.
quote:“They are like the Mongols,” says Najmaldin Karim, speaking of the forces of Islamic State (Isis) battering at the defences of the oil province of Kirkuk, of which he is governor. They have not broken through and he is confident they will not do so, but the threat they pose and the fear they cause is the dominant feature of life even in those parts of northern Iraq they did not conquer last year.
In terms of the terror that Isis inspires through the savagery of its actions, it does indeed have much in common with the Mongolian horsemen who destroyed Baghdad and slaughtered its inhabitants in 1258. Isis similarly cultivates an atmosphere of fear among its enemies, so that the Iraqi army disintegrated when Isis forces stormed Mosul last June and much the same thing happened when they attacked the supposedly more resolute Iraqi Peshmerga in Sinjar and Nineveh Plain a few months later.
The swift victories of Isis at that time gave the impression of a demonic and unstoppable force. In the eyes of Isis leaders, military successes far beyond what they had expected simply affirmed that they were carrying out God’s work and had divine support. Less attention was given to the weaknesses of the states and armies which Isis had so easily defeated. But it is on their ability to learn from past failings that the outcome of the war now being fought in Iraq and Syria will be determined.
In pictures: Fighting between Kurds and Isis intensifies in Kobani
1 of 30
Criticism of Isis’s opponents and their dismal performance on the battlefield has mainly focussed on the Baghdad government. There is no doubt that its corruption and sectarianism played into the hands of Isis. Less attention is given as to why the military forces of the Kurdistan Regional Government (KRG), supposedly far tougher and better commanded, fled from the Isis attack in August even faster than the Iraqi army in June. Yazidi villagers from Sinjar and Christians from the Nineveh Plain complain bitterly that they were abandoned by Peshmerga units whom only hours earlier had sworn to defend them to the last drop of their blood. It was one of the most shameful defeats in history.
The KRG has always got a better press than the Baghdad government, particularly since its oil boom got under way in the past five or six years. It presented itself as “the other Iraq”, which functioned properly, and Kurdish leaders invariably disparaged the central government in Baghdad as crooked and dysfunctional. They pointed to new five-star hotels, shopping malls, roads, bridges and apartment buildings sprouting on every street in Irbil, the Kurdish capital. There was a boom town atmosphere, and there were very few places on earth of which this could be said in the wake of the financial crash of 2008. Delegations of foreign businessmen, many of whom could not have found Iraqi Kurdistan on the map a couple of years earlier, poured into Irbil. Local managers complained that they could not find rooms for them despite all the new hotels. It seemed to go to the heads of Kurdish leaders who spoke of KRG becoming like an oil state in the Gulf, a landlocked version of Dubai.
Visiting KRG a couple of years ago, I felt that it was alarmingly similar in mood to Ireland pre-2008 at the height of the Celtic Tiger boom. The Kurds and the Irish are both small nations who feel they have been hard done-by throughout their history. Now they had thrown off foreign oppression and were getting rich like their neighbours. In Irbil as in Dublin it was a feeling conducive to delusion and a belief that “the Kurdish tiger” would bound forward for ever.
British military advisers instruct Kurdish Peshmerga fighters during a training session at a shooting range in Arbil British military advisers instruct Kurdish Peshmerga fighters during a training session at a shooting range in Arbil (Getty)
What those plane-loads of over-optimistic foreign government ministers and businessmen never understood was how fragile all this was. There was more in common between the ways in which the KRG and the rest of Iraq were ruled than they imagined. The Kurds depended on their 17 per cent share of Iraq’s oil revenues to pay the one in three of the labour force that worked for the government. Corruption was rife. A friend told me that he lived in part of Irbil surrounded by director generals working for the government: “I have a higher salary than any of them, but they have houses three times bigger than mine.” One Kurdish woman told me: “I call it ‘Corruptistan’.” For all the new five-star hotels, it was difficult to find a good school or hospital.
KRG was always flattered by any comparison with Baghdad. “Ease of doing business in Irbil compared to Baghdad is very good,” a businessman told me in early 2013. “Compared to the rest of the world it is rubbish.”
What really made Iraqi Kurdistan different from the rest of Iraq was that security was good, and it felt safe. Kurds and foreigners alike never seemed to look at a map and notice that they lived an hour’s drive from some of the most violent places on the planet. Mosul is only 50 miles from Irbil and has never been other than an extraordinarily dangerous city since 2003.
The belief that Iraqi Kurdistan is the safe part of Iraq was punctured when Isis captured Mosul last June. Even then, the Kurdish leadership deluded itself that what had happened was a Sunni-Shia battle in which they could stay on the sidelines and even benefit by opportunistically taking over Arab-Kurdish disputed areas. In August, they discovered they had made a calamitous error when Isis launched an ambitious offensive that came close to capturing Irbil. The United States and Iran rushed to help, while the KRG’s new ally, Turkey, found itself unable to.
Irbil today looks like Pompeii or Herculaneum in which a sudden disaster – in the Kurds’ case military rather than volcanic – has frozen all activity. The city is full of half-completed hotels, shopping malls and apartment buildings. Some of these are crammed full of refugees living in huts provided by the UN High Commission for Refugees. These are the people who are paying the price for the Kurdish leadership’s delusions of grandeur and security. Overall, there are 1.2 million extra internally displaced people and Kurdish refugees from Syria in KRG since last June. Kurdish leaders claim credit for giving them refuge, but many of those who have lost their homes blame those same leaders for underestimating the Isis threat when it was containable.
The Peshmerga have made successful counter-attacks, taking back much of Sinjar, but Mosul and its surroundings remain firmly under Isis rule and, so long as this continues, the KRG will remain fundamentally insecure. Crucial to the Peshmerga advances have been US air strikes, and it is noticeable in visits to the frontline how dependent the Peshmerga is on US air power.
This staves off the prospect of total defeat, but the future of the Iraqi Kurds still looks grim even if it is not as bad as it looked last August when many in Irbil started to flee the city just as they had done in 1991 during Saddam Hussein’s counter-offensive. Whatever happens, as in Ireland after 2008, the days of the “Kurdish tiger” are truly over.
http://www.independent.co(...)trikes-10093497.html
Europa had de yezidis en Assyriers moeten opvangen. Ook vooral door het feit dat deze groepen makkelijk zullen integreren in Europa. Vluchtelingen zijn over het algemeen best snel geintegreerd en zelfs geassimileerd.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:31 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is een ramp idd. Maar er lijkt me geen enkel vertrouwen meer om terug te gaan en waar ze enige hoop hebben weer het normale leven te kunnen hervatten wat ze ooit hadden. Ze zijn zwaar verraden en de kans op herhaling blijft zeker aanwezig. Ze zitten dus tussen wal en ship. Wellicht dat Europa wat niet-Moslim Irakezen wil opnemen of de VS?
Eerlijk gezegd, nee. Ze hebben geen vertrouwen meer in Irak en vreesden voor hun levenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Klopt, zouden je familieleden/mensen die je kent trouwens wel terug gaan na de oorlog?
Dat is een stereotypering. Als de Grieken en Armenirs allemaal aan de top stonden dan hadden ze zo Griekenland en Armeni opgebouwd. Gemiddeld stonden ze hogen maar er waren net zoveel Armeense en Griekse boeren.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Grieken en Joden stonden boven hen. De Grieken waren de handelaren, de Armenirs de vaklieden, Joden meer de dokters en zo. De rest was boer en een kleine islamitische elite had leiding over het ambtelijk apparaat en het leger, maar waren economisch niet heel productief (werden ze pas nadat ze de christen onteigenden van hun landerijen en bedrijven).
Europa doet dat niet zo snel. Amerika of wellicht Canada wel iets makkelijker misschien.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:36 schreef PizzaMizza het volgende:
Europa had de yezidis en Assyriers moeten opvangen. Ook vooral door het feit dat deze groepen makkelijk zullen integreren in Europa. Vluchtelingen zijn over het algemeen best snel geintegreerd en zelfs geassimileerd.
Ze moeten dan richting Koerdisch Irak of Zuid-Irak gaan. Stabielere gebieden met redelijk weinig ISIS-taferelen en kleine kans dat ze zich op Christenen richten dus. Libanon (waar ze ook opduiken) zou ik ook niet echt aanraden want dan ben je over paar jaar weer terug bij af als de ellende daar losbarst. Wellicht Jordanie sommigen?quote:Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren helaas. Dus ze zullen wel terug moeten. Dit probleem is wel heel erg complex, wellicht complexer dan het veroveren van Mosul zelf.
Nadeel van Europa is dat ze dan assimileren. 3e generatie zal weinig meer de taal spreken etc. Alleen in naam etc nog wat over.quote:
Ik heb mij verkeerd verwoord. Ik bedoelde: ken je mensen uit Mosul die nu in vluchtelingenkampen wonen in de KRG/Zuid-Irak? Zo ja, zouden die terug gaan? Lijkt me namelijk onrealistisch om vooraltijd in een vluchtelingenkamp te leven.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, nee. Ze hebben geen vertrouwen meer in Irak en vreesden voor hun leven
Ik denk dat Erdo in 2004 Assyrirs die verdreven zijn in 1915 terug heeft uitgenodigd. Enkelen wilde terugkeren maar velen zijn weer wegepest door de Koerden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Of Turkije en Azerbeidzjan (ook Europa).
Jordani gaat hem ook niet worden, waarschijnlijk Canada Duitsland Zweden enzovoort heel erg jammer moet ik zeggen, de geschiedenis van Irak verdwijnt op deze manierquote:Op maandag 9 maart 2015 01:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Europa doet dat niet zo snel. Amerika of wellicht Canada wel iets makkelijker misschien.
[..]
Ze moeten dan richting Koerdisch Irak of Zuid-Irak gaan. Stabielere gebieden met redelijk weinig ISIS-taferelen en kleine kans dat ze zich op Christenen richten dus. Libanon (waar ze ook opduiken) zou ik ook niet echt aanraden want dan ben je over paar jaar weer terug bij af als de ellende daar losbarst. Wellicht Jordanie sommigen?
Hun eigen taal is in hun thuisland ook al grotendeels verdrongen door het Arabisch en het Koerdisch...quote:Op maandag 9 maart 2015 01:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nadeel van Europa is dat ze dan assimileren. 3e generatie zal weinig meer de taal spreken etc. Alleen in naam etc nog wat over.
Mijn familie woont rondom erbil en in Zakho,quote:Op maandag 9 maart 2015 01:40 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb mij verkeerd verwoord. Ik bedoelde: ken je mensen uit Mosul die nu in vluchtelingenkampen wonen in de KRG/Zuid-Irak? Zo ja, zouden die terug gaan? Lijkt me namelijk onrealistisch om vooraltijd in een vluchtelingenkamp te leven.
Europa doet het echter wel voor Noord-Afrikaanse landen, dat is het rare. Er komen maandelijks duizenden bootvluchtelingen onze zuiderlijke buren binnen. Vooral nu door het Libie-conflict zijn er weer grote groepen bijgekomen. Een ander topic van FOK gaf 1 miljoen vluchtelingen aan die op het punt stonden binnen te komen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:38 schreef Aloulu het volgende:
Europa doet dat niet zo snel. Amerika of wellicht Canada wel iets makkelijker misschien.
Het zou zonde zijn om al die mensen(zijn niet alleen christenen) hun geboorteplaats te ontdoen. Zo bereik je uiteindelijk wat ISIS had gewild: een soennitisch-Mosul.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:38 schreef Aloulu het volgende:
Ze moeten dan richting Koerdisch Irak of Zuid-Irak gaan. Stabielere gebieden met redelijk weinig ISIS-taferelen en kleine kans dat ze zich op Christenen richten dus. Libanon (waar ze ook opduiken) zou ik ook niet echt aanraden want dan ben je over paar jaar weer terug bij af als de ellende daar losbarst. Wellicht Jordanie sommigen?
Ze zijn het niet zomaar vergeten. De Iraanse regime heeft de Koerdische beweging helemaal kapot onderdrukt. Waarom denk je dat die overheid niet stopt met Koerden ophangen? De meerderheid van de Iraanse Koerden hun mening kunnen we nu niet peilen omdat de overheid dat niet wilt. De laatste 'peiling' was de grootschalige opstand van de Koerden tijdens de revolutie. En dat kwam van de bevolking zelf. Niet van boven opgelegd. En ondanks dat heb je nog steeds kleine partijen die op dit moment in Qandil zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:27 schreef reza1 het volgende:
@ChanceThePepper
Dus na de revolutie wilde ze autonomie en nu zijn ze dat opeens vergeten?
Dat er een "opstand" is geweest betekent nog niet dat de meerderheid van de Iraanse Koerden die steunde. Waarom ga jij ervan uit dat de Iraanse Koerden autonomie of onafhankelijkheid willen ondanks dat ook vele niet-Iraanse bronnen zeggen dat ze dat niet willen? Wensdenken?
Gelukkig dat het westen nooit mensen dood die het als terroristisch ziet.
Turkije, vandaar dat ze de Armeense/Griekse/Assyrische genocide nog steeds niet erkennen en er zelfs celstraffen voor hebben opstaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Of Turkije en Azerbeidzjan (ook Europa).
Ah oke, relatief veilige gebieden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mijn familie woont rondom erbil en in Zakho,
Ja. Dat kan ook.quote:
Yupquote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah oke, relatief veilige gebieden.
Ja maar dat geldt voor veel volkeren natuurlijk in die regio die nu een minderheid zijn. Er is nog wel een verschil of ze nog Arabisch spreken en enige band hebben met de plaats/familie etc daar of de 3e generatie die vrijwel alleen goed Nederlands spreekt. Dat is het lot als kleine gemeenschap in de diaspora. Dan heb je nog wel die band met het land van herkomst/origine maar meer dan dat en wat culturele of culineaire gebruikjes blijft er niet over + een naam die wat verraad.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:41 schreef IPA35 het volgende:
Hun eigen taal is in hun thuisland ook al grotendeels verdrongen door het Arabisch en het Koerdisch...
Er wonen ongeveer 100 000 yezidis in Duitsland. Een groot deel is trouwens haar ouders verloren, die zal hoe dan ook integreren.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef IPA35 het volgende:
Yezidi's integreren?! Zij zijn totaal endogaam en laten geen mensen toe. Zijn een rare sekte. Niet echt wenselijk denk ik.
Ik vind het ook weer raar dat jij, iemand uit Europa, denkt te weten wat de Koerden in Iran willen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ze zijn het niet zomaar vergeten. De Iraanse regime heeft de Koerdische beweging helemaal kapot onderdrukt. Waarom denk je dat die overheid niet stopt met Koerden ophangen? De meerderheid van de Iraanse Koerden hun mening kunnen we nu niet peilen omdat de overheid dat niet wilt. De laatste 'peiling' was de grootschalige opstand van de Koerden tijdens de revolutie. En dat kwam van de bevolking zelf. Niet van boven opgelegd. En ondanks dat heb je nog steeds kleine partijen die op dit moment in Qandil zijn.
Iran onderdrukt sowieso heel de bevolking, dus daarin hebben de Koerden wel wat gemeenschappelijke identiteit met de Azeri's, balochi's en zelfs Perzen. Ik vind het uberhaupt grappig dat (pro)Iranirs altijd zo hun best doen om te zeggen dat Koerden bij Iran willen horen. De grootste Koerdische leider van de 20e eeuw blijft een Iraanse Koerd.
Yezidi's denken dat ze alleen afstammen van Adam en de rest van de mensen van Adam en Eva...quote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er wonen ongeveer 100 000 yezidis in Duitsland. Een groot deel is trouwens haar ouders verloren, die zal hoe dan ook integreren.
Maar dat kan ik wel begrijpen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef PizzaMizza het volgende:
Europa doet het echter wel voor Noord-Afrikaanse landen, dat is het rare.
Dat zijn geen Libische vluchtelingen die een status kunnen bemachtigen. Vooral zwart-Afrikanen en allemaal illegaal die het kunnen vergeten. De mensen die nu binnenkomen en nog wel even doorgaat en weldegelijk kans maken betreft vooral Syriers. En de nieuwe linkse Griekse regering gaat veel versoepelen omdat ze weten dat die lui gelijk verder reizen naar het Noordenquote:Er komen maandelijks duizenden bootvluchtelingen onze zuiderlijke buren binnen. Vooral nu door het Libie-conflict zijn er weer grote groepen bijgekomen. Een ander topic van FOK gaf 1 miljoen vluchtelingen aan die op het punt stonden binnen te komen.
Ik denk - maar weet het niet zeker - dat die groepen in Iraaks Koerdistan of Zuid-Irak wel een redelijk leven zouden moeten kunnen leiden. Hoewel dat moeilijk is als je niets hebt en alles achtergelaten.quote:Het zou zonde zijn om al die mensen(zijn niet alleen christenen) hun geboorteplaats te ontdoen. Zo bereik je uiteindelijk wat ISIS had gewild: een soennitisch-Mosul.
Tweede keer vandaag dat je dit post. Slordige artikel van iemand die graag grimmige nieuws wilt brengen en het verkoopt als kritisch. Daarnaast zitten er gewoon leugens in zoals:quote:Op maandag 9 maart 2015 01:35 schreef Atak het volgende:
War with Isis: The Kurdish Tiger's roar is worse than its bite - the Peshmerga have come to rely on US air strikes
[..]
Meest schandalige vergelijking ooit. Ik was in Erbil die dag, er was geen exodus. Hoogstens een gespannen sfeer door de vele vluchtelingen uit Makhmour en Gwer die dagen. Shopping malls waren vol, checkpoints normaal.quote:This staves off the prospect of total defeat, but the future of the Iraqi Kurds still looks grim even if it is not as bad as it looked last August when many in Irbil started to flee the city just as they had done in 1991 during Saddam Hussein’s counter-offensive
Istanbul gaat Koerdisch worden over een aantal jaren. Door de migratie van Koerden naar Istanbul + de deportaties die het Turkse regime heeft uitgevoerd, waarin Koerden verplicht in grote Turkse steden moesten gaan worden, zijn er momenteel 4 miljoen Koerden in Istanbul. Koerden broeden als konijnen, soms wel 2x zoveel als Turken. Als we een lineaire stijging volgen, zullen de Koerden dus uiteindelijk de meerderheid worden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Die Koerden moeten keertje keihard aangepakt worden voor de greater good. Ik was in Istanboel voor vakantie en daar heb je gewoon Armeense en Assyrische kerken. De christenen naar hebben hun eigen communities en ze zijn veilig. In het oosten van Turkije moet dat ook kunnen.
Hoe verklaar je die geintegreerde yezidis dan in Duitsland? Het feit dat yezidis op veel gebieden backward zijn, komt door het feit dat ze contact met de rest v/d wereld vermijden. Als je echter in een stad wordt gezet(en dus naar een supermarkt moet, je kinderen naar school moet brengen), zul je uiteindelijk veranderen. Dat verplicht de stad je.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Yezidi's denken dat ze alleen afstammen van Adam en de rest van de mensen van Adam en Eva...
Beetje lastig hen in de maatschappij in te passen.
Dat weet ik niet. Ik ken er ook geen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hoe verklaar je die geintegreerde yezidis dan in Duitsland? Het feit dat yezidis op veel gebieden backward zijn, komt door het feit dat ze contact met de rest v/d wereld vermijden. Als je echter in een stad wordt gezet(en dus naar een supermarkt moet, je kinderen naar school moet brengen), zul je uiteindelijk veranderen. Dat verplicht de stad je.
Wat was je daar aan het doen? I.i.g ik geloof liever het nieuws. Ik weet nog in augustus dat meerdere main-stream bronnen zeiden dan Erbil op het punt stond tot vallen en duizenden Koerden aan het pakken waren om naar Turkije te vluchten. Volgens mij heb jij echt tunnelvisie of zoquote:Op maandag 9 maart 2015 01:48 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Tweede keer vandaag dat je dit post. Slordige artikel van iemand die graag grimmige nieuws wilt brengen en het verkoopt als kritisch. Daarnaast zitten er gewoon leugens in zoals:
[..]
Meest schandalige vergelijking ooit. Ik was in Erbil die dag, er was geen exodus. Hoogstens een gespannen sfeer door de vele vluchtelingen uit Makhmour en Gwer die dagen. Shopping malls waren vol, checkpoints normaal.
Er komen nauwelijks meer soennieten binnen in NL. Waar jij het over hebt zijn naweeen van de arbeidsmigranten. Tweede en derde generatie; rasechte Nederlanders. Hier geboren en getogenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:49 schreef IPA35 het volgende:
Het probleem met Nederland is dat wij vooral onrendabele soennieten binnenlaten en niet alleen groepen die dichter bij ons staan en wellicht veel sneller productieve burgers zullen zijn zoals Assyrirs.
Ik claim niet dat ik weet dat Koerden in Iran nu willen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik vind het ook weer raar dat jij, iemand uit Europa, denkt te weten wat de Koerden in Iran willen.
Ik zie de vluchtelingen toch lopen G. Vrouwen met rokken tot de grond met kinderwagens en Arabisch spreken in Levantijns dialectquote:Op maandag 9 maart 2015 01:52 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Er komen nauwelijks meer soennieten binnen in NL. Waar jij het over hebt zijn naweeen van de arbeidsmigranten. Tweede en derde generatie; rasechte Nederlanders. Hier geboren en getogen
Vrouwen Arabischs sprekend met Levantijns accent en vluchteling? Dat kan alleen uit Syrie zijn...zijn die er zo snel gekomen dan in aanzienlijke getalenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:53 schreef IPA35 het volgende:
Ik zie de vluchtelingen toch lopen G. Vrouwen met rokken tot de grond met kinderwagens en Arabisch spreken in Levantijns dialect.
Leg uit?quote:
Het zal nadelig zijn voor Europa als er steeds meer islamitische vluchtelingen bijkomen. Het contrast wordt steeds groter. Bovendien neigen veel moslims ernaar om 't voor elkaar op te nemen(zelfs voor jihadisten). Ik hoop dus dat Griekenland en Italie lekker nee zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:47 schreef Aloulu het volgende:
Dat zijn geen Libische vluchtelingen die een status kunnen bemachtigen. Vooral zwart-Afrikanen en allemaal illegaal die het kunnen vergeten. De mensen die nu binnenkomen en nog wel even doorgaat en weldegelijk kans maken betreft vooral Syriers. En de nieuwe linkse Griekse regering gaat veel versoepelen omdat ze weten dat die lui gelijk verder reizen naar het Noorden![]()
Ze zitten in vluchtelingkampen en de KRG zit momenteel met financiele problemen. Ook Zuid-Irak heeft geen oneindig geld om hen te blijven financieren. Ik weet zelf eerlijk gezegd geen oplossing hiervoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:47 schreef Aloulu het volgende:
Ik denk - maar weet het niet zeker - dat die groepen in Iraaks Koerdistan of Zuid-Irak wel een redelijk leven zouden moeten kunnen leiden. Hoewel dat moeilijk is als je niets hebt en alles achtergelaten.
Ik heb daar veel familie, mijn opa woont daar. Ik was daar aan het chillen. Main-stream media staat erom bekend niet genuanceerd te zijn en sensatie op te zoeken. Turkse media al helemaal. Ik heb daar zelf meegemaakt wat er is gebeurd. En nee, totaal geen vlucht van de bevolking.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat was je daar aan het doen? I.i.g ik geloof liever het nieuws. Ik weet nog in augustus dat meerdere main-stream bronnen zeiden dan Erbil op het punt stond tot vallen en duizenden Koerden aan het pakken waren om naar Turkije te vluchten. Volgens mij heb jij echt tunnelvisie of zo
Klopt. In geval dat Israel een aanval uitvoert op Iran zullen die minderheden in opstand komen. Ik denk dat Israel al zulke plannen heeft om Iran uit elkaar te trekken. 46% van Iran bestaat sowieso uit minderheden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ze zijn het niet zomaar vergeten. De Iraanse regime heeft de Koerdische beweging helemaal kapot onderdrukt. Waarom denk je dat die overheid niet stopt met Koerden ophangen? De meerderheid van de Iraanse Koerden hun mening kunnen we nu niet peilen omdat de overheid dat niet wilt. De laatste 'peiling' was de grootschalige opstand van de Koerden tijdens de revolutie. En dat kwam van de bevolking zelf. Niet van boven opgelegd. En ondanks dat heb je nog steeds kleine partijen die op dit moment in Qandil zijn.
Iran onderdrukt sowieso heel de bevolking, dus daarin hebben de Koerden wel wat gemeenschappelijke identiteit met de Azeri's, balochi's en zelfs Perzen. Ik vind het uberhaupt grappig dat (pro)Iranirs altijd zo hun best doen om te zeggen dat Koerden bij Iran willen horen. De grootste Koerdische leider van de 20e eeuw blijft een Iraanse Koerd.
Dunno. Iig geen Maghrebijnen. Kan ook Irak zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:55 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Vrouwen Arabischs sprekend met Levantijns accent en vluchteling? Dat kan alleen uit Syrie zijn...zijn die er zo snel gekomen dan in aanzienlijke getalenOf soennitische Libanese vluchtelinge voor Hizbullah? Of Iraakse soennies voor de sjia-milities!
Precies. Ik snap gewoon niet hoe die mensen tot die beweegredenen komen. Een andere groep die we zouden moeten opvangen, zijn de Iraniers. Die doen het (volgens het CBS) op het gebied van onderwijs zelfs beter dan de autochtone bevolking.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:49 schreef IPA35 het volgende:
Het probleem met Nederland is dat wij vooral onrendabele soennieten binnenlaten en niet alleen groepen die dichter bij ons staan en wellicht veel sneller productieve burgers zullen zijn zoals Assyrirs.
En dat ISIS bijna op thee kwam bij je opa en oma was zeker ook een mainstream leugen. Dat ISIS Erbil bijna in handen had is een feit. Ik ga dat niet met jou debatteren.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:55 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik heb daar veel familie, mijn opa woont daar. Ik was daar aan het chillen. Main-stream media staat erom bekend niet genuanceerd te zijn en sensatie op te zoeken. Turkse media al helemaal. Ik heb daar zelf meegemaakt wat er is gebeurd. En nee, totaal geen vlucht van de bevolking.
Nieuwsmedia(zelfs Erdogan) zeiden ook dat Kobane zou vallen, de Koerden en Amerikanen hebben het tegendeel bewezenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat was je daar aan het doen? I.i.g ik geloof liever het nieuws. Ik weet nog in augustus dat meerdere main-stream bronnen zeiden dan Erbil op het punt stond tot vallen en duizenden Koerden aan het pakken waren om naar Turkije te vluchten. Volgens mij heb jij echt tunnelvisie of zo
Juist. (Dan wel dat type die genoeg heeft van de Mullah's.) Zijn vaak wel mensen de relatief makkelijk hun weg weten te vinden en zich niet te goed voelen om met Nederlanders om te gaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Precies. Ik snap gewoon niet hoe die mensen tot die beweegredenen komen. Een andere groep die we zouden moeten opvangen, zijn de Iraniers. Die doen het (volgens het CBS) op het gebied van onderwijs zelfs beter dan de autochtone bevolking.
Het stond ook op vallen. De VS had daar verandering in gebracht.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nieuwsmedia(zelfs Erdogan) zeiden ook dat Kobane zou vallen, de Koerden en Amerikanen hebben het tegendeel bewezen
N-Afrikanen hebben een positieve werken vanuit sociaal-economisch opzicht op de maatschappij.quote:
Die komen er niet bij. Al tijden niet meer. Tenzij die Grieken hun deur nu echt open gaan zetten.quote:Het zal nadelig zijn voor Europa als er steeds meer islamitische vluchtelingen bijkomen. Het contrast wordt steeds groter. Bovendien neigen veel moslims ernaar om 't voor elkaar op te nemen(zelfs voor jihadisten). Ik hoop dus dat Griekenland en Italie lekker nee zeggen.
Je bent vluchteling en gaat eisen stellen.....WTF. Ken je plaats.quote:Een ander probleem: veel christenen en yezidis staan niet achter de Koerdische overheid.
Owja krijgen we ook dat "Koerdische nationaal thuisland" bullshit zoals in Israel en demografie en engkijken hoeveel procent "koerdish bloed" heeft. Nu nog aliyaa voor Koerden wereldwijd en de KRG lijkt wel heel erg op Israel. Dan maar Zuid-Irak voor die vluchtelingen. Of de golfstaten...daar houden ze wel van vluchtelingen uit dat gebied grenzend aan Shaam.quote:De KRG is hier bewust van, ik denk niet dat ze graag trojaanse paarden binnen halen. Nechirvan Barzani waarschuwde al laatst dat de vluchtelingen voor een verandering in de demografie van de KRG hebben gezorgd.
Er zijn relatief veel Syriers binnen gekomen de afgelopen maanden...quote:Op maandag 9 maart 2015 01:55 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Vrouwen Arabischs sprekend met Levantijns accent en vluchteling? Dat kan alleen uit Syrie zijn...zijn die er zo snel gekomen dan in aanzienlijke getalenOf soennitische Libanese vluchtelingen voor Hizbullah? Of Iraakse soennies voor de sjia-milities!
Omdat terroristen nou eenmaal worden bestraft. Iran hangt geen Koerden op, alleen Koerdische terroristen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 maart 2015 01:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Klopt. In geval dat Israel een aanval uitvoert op Iran zullen die minderheden in opstand komen. Ik denk dat Israel al zulke plannen heeft om Iran uit elkaar te trekken. 46% van Iran bestaat sowieso uit minderheden.
Meer Syriers dan voorheen ja, maar ik geloof niet dat IPA die direct in zijn straatbeeld ziet hoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:00 schreef PizzaMizza het volgende:
Er zijn relatief veel Syriers binnen gekomen de afgelopen maanden...
Ook een stuk uit Eritrea, ik weet alleen niet of dat islamitische of christelijke zijn.
Dat is dus geen feit.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:58 schreef Atak het volgende:
[..]
En dat ISIS bijna op thee kwam bij je opa en oma was zeker ook een mainstream leugen. Dat ISIS Erbil bijna in handen had is een feit. Ik ga dat niet met jou debatteren.
Achja, misschien juist een grote groep Mullah-liefhebbers importeren om de Soennieten te counteren? De Turkse geheime dienst probeert dat ook door Zaza-nationalisme te verspreiden zodat de Koerdische eenheid verzwakt.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist. (Dan wel dat type die genoeg heeft van de Mullah's.) Zijn vaak wel mensen de relatief makkelijk hun weg weten te vinden en zich niet te goed voelen om met Nederlanders om te gaan.
En als wikipedia dat zegt dan moet het waar zijn. Dat Iran minderheden zo onderdrukt zegt al genoeg.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:00 schreef reza1 het volgende:
[..]
Omdat terroristen nou eenmaal worden bestraft. Iran hangt geen Koerden op, alleen Koerdische terroristen.
Ik heb vaak gesproken met Iraanse Koerden in Iran, en die bevestigen gewoon dat de overgrote meerderheid geen autonomie of onafhankelijk wil. En ja, ik kan echt wel aanvoelen of ze de waarheid spreken of liegen uit angst.
Zelfs Wikipedia zegt:
According to Kreyenbroek, many Kurds in Iran have shown no interest in Kurdish nationalism,[13] especially Shia Kurds, who even vigorously reject idea of autonomy, preferring direct rule from Tehran.
Chroestjov was een Oekraner, conclusie: Oekrane wil bij Rusland horen!
Blanke Afrikanen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Achja, misschien juist een grote groep Mullah-liefhebbers importeren om de Soennieten te counteren? De Turkse geheime dienst probeert dat ook door Zaza-nationalisme te verspreiden zodat de Koerdische eenheid verzwakt.
Moeilijk he lezen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:02 schreef Atak het volgende:
[..]
En als wikipedia dat zegt dan moet het waar zijn. Dat Iran minderheden zo onderdrukt zegt al genoeg.
Nogmaals. Zelfs Barzani heeft in interviews gezegd dat Erbil op vallen stond en dat zonder Amerikaanse bombardementen vandaag Erbil kwijt was. Als zelfs Barzani dat zegt dan vind ik het onnodig om dit met jou te debatteren.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:02 schreef ChanceThePepper het volgende:
uitenste deel van Erbil terecht kon komen. Dit is meerdere malen bevestigd door de KRG en woordvoerders van politieke partijen. Jij doet het overkomen alsof Erbil leeg was en dat ISIS bijna bij de Bazaar was. Denk trouwens maar niet dat Erbil een tweede Mosul zou worden. Diezelfde dag kwamen er grote konvooiien van speciale versterking vanuit Slemani aan.
CIA-salafis steunen. Die houden de soennieten wel goed onder de knie. Ze gedragen zich dan wel apart maar heb je wel een a-politieke variant die heel sektarisch zijn en de soennitische gemeenschap als je ze goed steunt echt flink opsplitst.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Achja, misschien juist een grote groep Mullah-liefhebbers importeren om de Soennieten te counteren? De Turkse geheime dienst probeert dat ook door Zaza-nationalisme te verspreiden zodat de Koerdische eenheid verzwakt.
In 2014 bijna 10.000 uit Syrie.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er zijn relatief veel Syriers binnen gekomen de afgelopen maanden...
Ook een stuk uit Eritrea, ik weet alleen niet of dat islamitische of christelijke zijn.
Totdat ze hun hand weten te leggen op bepaalde boekjes...quote:Op maandag 9 maart 2015 02:05 schreef Aloulu het volgende:
[..]
CIA-salafis steunen. Die houden de soennieten wel goed onder de knie. Ze gedragen zich dan wel apart maar heb je wel een a-politieke variant die heel sektarisch zijn en de soennitische gemeenschap als je ze goed steunt echt flink opsplitst.
Ik ken genoeg Iraanse Koerden. Als ik Mahabad en Qazi Muhammad zeg, dan pas smelt hun hart. Daarnaast heb ik al gezegd, de ware aard van 'het volk' wilt zal pas naar buiten komen wanneer Teheran niet meer zo sterk is.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:00 schreef reza1 het volgende:
[..]
Omdat terroristen nou eenmaal worden bestraft. Iran hangt geen Koerden op, alleen Koerdische terroristen.
Ik heb vaak gesproken met Iraanse Koerden in Iran, en die bevestigen gewoon dat de overgrote meerderheid geen autonomie of onafhankelijk wil. En ja, ik kan echt wel aanvoelen of ze de waarheid spreken of liegen uit angst.
Zelfs Wikipedia zegt:
According to Kreyenbroek, many Kurds in Iran have shown no interest in Kurdish nationalism,[13] especially Shia Kurds, who even vigorously reject idea of autonomy, preferring direct rule from Tehran.
Barzani heeft in diezelfde interviews gezegd dat jij een idioot bent.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:05 schreef Atak het volgende:
[..]
Nogmaals. Zelfs Barzani heeft in interviews gezegd dat Erbil op vallen stond en dat zonder Amerikaanse bombardementen vandaag Erbil kwijt was. Als zelfs Barzani dat zegt dan vind ik het onnodig om dit met jou te debatteren.
Huh? Noord-Afrikanen zijn juist de meest gehate groep in Nederland(ik haat ze zelf niet, maar om even realistisch te blijven).quote:Op maandag 9 maart 2015 01:59 schreef Aloulu het volgende:
N-Afrikanen hebben een positieve werken vanuit sociaal-economisch opzicht op de maatschappij.
Dat zou je idd verwachten, maar de werkelijkheid bewijst juist het tegendeel.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:59 schreef Aloulu het volgende:
Je bent vluchteling en gaat eisen stellen.....WTF. Ken je plaats.
Een van de 3 provincies van de KRG, Duhok, heeft momenteel al meer vluchtelingen dan originele bewoners. Hij heeft in werkelijkheid dus gelijk. Veel scholen kunnen niet open omdat ze worden gebruikt als vluchtelingenkampen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:59 schreef Aloulu het volgende:
Owja krijgen we ook dat "Koerdische nationaal thuisland" bullshit zoals in Israel en demografie en engkijken hoeveel procent "koerdish bloed" heeft. Nu nog aliyaa voor Koerden wereldwijd en de KRG lijkt wel heel erg op Israel. Dan maar Zuid-Irak voor die vluchtelingen. Of de golfstaten...daar houden ze wel van vluchtelingen uit dat gebied grenzend aan Shaam.
Iraanse Koerden in Iran?quote:Op maandag 9 maart 2015 02:06 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Iraanse Koerden. Als ik Mahabad en Qazi Muhammad zeg, dan pas smelt hun hart.
Zolang ze de CIA-salafi lijn aanhouden en "terugkeren naar de GG....Grote Geleerden" en die aan suikerziekte leidende "geleerde" die ze alleen van geluidsbandjes kennen heb je de ideale medicatie tegen de jihadisten ook hoor. Ze zijn ook heel erg fel tegen die lui.... "honden van de hel" aanteigingen constant en elke Moslimspreker gelijk op de zwarte lijst zetten omdat ie "weerlegt is door de grote geleerden". Fawaz heeft ze ook aan zijn broek gehad en werd zeer moe van ze hahaquote:Op maandag 9 maart 2015 02:06 schreef IPA35 het volgende:
Totdat ze hun hand weten te leggen op bepaalde boekjes...
Je kunt het bepaalde mensen niet uitleggen. Jij hebt real life experience. Jij weet bijv. ook dat Azeris geen onafhankelijkheid willen, maar Atak dwingt ze(wtfquote:Op maandag 9 maart 2015 02:00 schreef reza1 het volgende:
[..]
Zelfs Wikipedia zegt:
Barzani heeft dat nooit gezegd.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:05 schreef Atak het volgende:
[..]
Nogmaals. Zelfs Barzani heeft in interviews gezegd dat Erbil op vallen stond en dat zonder Amerikaanse bombardementen vandaag Erbil kwijt was. Als zelfs Barzani dat zegt dan vind ik het onnodig om dit met jou te debatteren.
Hetzelfde met Azerbeidzjanen. Mullah durft niet om aan de Azerbeidzjanen te komen omdat ze zo'n grote groep zijn met veel invloed. De Koerden in Iran worden opgehangen omdat ze niks tegen de Mullah kunnen doen. De Azerbeidzjanen in Iran zijn heel invloedrijk.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:06 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Iraanse Koerden. Als ik Mahabad en Qazi Muhammad zeg, dan pas smelt hun hart. Daarnaast heb ik al gezegd, de ware aard van 'het volk' wilt zal pas naar buiten komen wanneer Teheran niet meer zo sterk is.
Natuurlijk heb je ook Koerden die trouw zijn aan Teheran. Net als dat je Koerden hebt die trouw zijn aan Baghdad, of Ankara.
Idd een goede strategie. Raar dat NL bijv. die nog niet heeft toegepast. De beste manier om een beweging kapot te maken, is door 'm te infiltreren en dan van binnen te extremistisch te maken voor veel mensen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:05 schreef Aloulu het volgende:
[..]
CIA-salafis steunen. Die houden de soennieten wel goed onder de knie. Ze gedragen zich dan wel apart maar heb je wel een a-politieke variant die heel sektarisch zijn en de soennitische gemeenschap als je ze goed steunt echt flink opsplitst.
Vind jij dat niet veel dan? Vluchtelingen uit EU zijn anders dan vluchtelingen uit een ander land. Die van de EU gaan meestal nooit meer weg. Elk jaar +10 000, is erg veel. Zeker gezien het aantal kinderen die islamitische immigranten maken ivergelijkingmet autochtone Nederlanders.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:06 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
In 2014 bijna 10.000 uit Syrie.
http://www.vluchtelingenw(...)/landen-van-herkomst
Maar wel hypocriet achter het Turkse leger schuilen als ISIS aan je voordeur komtquote:Op maandag 9 maart 2015 02:07 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Barzani heeft in diezelfde interviews gezegd dat jij een idioot bent.
Azeris worden ook opgehangen...quote:Op maandag 9 maart 2015 02:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Hetzelfde met Azerbeidzjanen. Mullah durft niet om aan de Azerbeidzjanen te komen omdat ze zo'n grote groep zijn met veel invloed. De Koerden in Iran worden opgehangen omdat ze niks tegen de Mullah kunnen doen. De Azerbeidzjanen in Iran zijn heel invloedrijk.
Hypocriet achter het Turkse leger? Het Turkse leger heeft juist ISIS gefaciliteerd en steun aan Peshmerga geweigerd.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Maar wel hypocriet achter het Turkse leger schuilen als ISIS aan je voordeur komtWat een walgelijk volk zijn jullie ook
quote:Op maandag 9 maart 2015 02:06 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Iraanse Koerden. Als ik Mahabad en Qazi Muhammad zeg, dan pas smelt hun hart. Daarnaast heb ik al gezegd, de ware aard van 'het volk' wilt zal pas naar buiten komen wanneer Teheran niet meer zo sterk is.
Natuurlijk heb je ook Koerden die trouw zijn aan Teheran. Net als dat je Koerden hebt die trouw zijn aan Baghdad, of Ankara.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Klopt, is te veel.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:12 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Vind jij dat niet veel dan? Vluchtelingen uit EU zijn anders dan vluchtelingen uit een ander land. Die van de EU gaan meestal nooit meer weg. Elk jaar +10 000, is erg veel. Zeker gezien het aantal kinderen die islamitische immigranten maken ivergelijkingmet autochtone Nederlanders.
Nee, hij zal vast uit Europa bedoelen. Maar zelfs de Perziers uit Europa zijn tegen het Mullahregime. De Europese immigranten kun je niet representatief stellen voor Iran.quote:
Dan brengt hij z'n opa toch naar Iran?quote:Op maandag 9 maart 2015 02:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hypocriet achter het Turkse leger? Het Turkse leger heeft juist ISIS gefaciliteerd en steun aan Peshmerga geweigerd.
En jij denkt dat ze echt homo zijn? Dat is een domme smoes die wordt gebruikt. Er is nooit bewijslast. Diegene die pleit tegen het regime wordt opgehangen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, hoor. Alleen voor homo zijn etc. Koerden worden opgehangen alsof ze vee zijn.
Andere (Arabische) landen steunen die CIA-salafis wel omdat ze denken "salafisme gaat er toch komen laten we dan de salafisten als alternatief steunen die we kunnen a-politiseren en juist keihard en fanatiek tegen jihadies zijn".quote:Op maandag 9 maart 2015 02:10 schreef PizzaMizza het volgende:
Idd een goede strategie. Raar dat NL bijv. die nog niet heeft toegepast. De beste manier om een beweging kapot te maken, is door 'm te infiltreren en dan van binnen te extremistisch te maken voor veel mensen.
Zo is dat ook met de occupy-beweging gebeurd, die eerst veel ''goede'' mensen aantrok, maar daarna van binnen kapot werd gemaakt door de hoeveelheid slecht nieuws.
In Egypte had je die CIA-salafi sheikh die shreeuwend riep dat de Moslimbroeders"dood geschoten mochten worden" en demonstraties sowieso haram zijnquote:Arab states have generally favored Salafi-Madkhalism due to its support for secular forms of government as opposed to other strains of Salafism,[5] and Madkhalism's decline in Saudi Arabia has been connected with a decline in support for secular forms of government in the Muslim world.[6]
Though originating in Saudi Arabia, the movement lost its support base in the country and has mostly been relegated to the Muslim community in Europe,[7] with most Saudi Arabians not taking the edicts of Madkhalists seriously.[8] Political scientist Omar Ashour has described the movement as resembling a cult,[9] and English-language media has referred to the group as such.[8]
A cournerstone of Madkhalist discourse is unquestioning loyalty to governments, even those that use extreme and unjustified violence against their subjects.[17] Unlike other Islamist groups which often oppose dictatorial government in the Middle East, the Madkhalist movement is openly supportive of such regimes.[9][28][29][30] Madkhalists argue that the governments of Arab countries rule by divine right, otherwise God would not have allowed them to take power; anyone who opposes their view is labeled as a member of the Khawarij, an ancient Muslim sect.[11]
quote:Op maandag 9 maart 2015 02:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, hoor. Alleen voor homo zijn etc. Koerden worden opgehangen alsof ze vee zijn.
http://www.hrw.org/news/2(...)nic-rights-activistsquote:Iranian officials should immediately and unconditionally release five Azeri ethnic minority rights activists. The five were sentenced to heavy prison terms solely for their membership in a party that peacefully works for the civil and cultural rights of the country’s Azeri ethnic minority. An appeals court recently affirmed nine-year prison sentences for each of the five men.
quote:Op maandag 9 maart 2015 02:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]Als Fok 25 jaar geleden bestond zou je mij zeker foto's laten zien van Koerdische Jash in irak?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar Koerden worden echt aan de lopende band opgehangen de laatste tijd. Dat kan je niet ontkennen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze echt homo zijn? Dat is een domme smoes die wordt gebruikt. Er is nooit bewijslast. Diegene die pleit tegen het regime wordt opgehangen.
Nope. Slechts ter illustratie.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:17 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Als Fok 25 jaar geleden bestond zou je mij zeker foto's laten zien van Koerdische Jash in irak?
Dit herken ik erg, nu je het zegt. Ik vond het altijd al raar dat er van die imaams zijn die zulke dingen roepen(zoals niet demonstreren tegen de overheid en tyrannie accepteren), maar nu snap ik dus dat ze door de staten zelf zijn ingezet.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:16 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Andere (Arabische) landen steunen die CIA-salafis wel omdat ze denken "salafisme gaat er toch komen laten we dan de salafisten als alternatief steunen die we kunnen a-politiseren en juist keihard en fanatiek tegen jihadies zijn".
[..]
In Egypte had je die CIA-salafi sheikh die shreeuwend riep dat de Moslimbroeders"dood geschoten mochten worden" en demonstraties sowieso haram zijn![]()
Mohamad Raslan ? Of bedoel je iemand anders ?quote:Op maandag 9 maart 2015 02:16 schreef Aloulu het volgende:
[.
In Egypte had je die CIA-salafi sheikh die shreeuwend riep dat de Moslimbroeders"dood geschoten mochten worden" en demonstraties sowieso haram zijn![]()
quote:Op maandag 9 maart 2015 02:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]Iran heeft het mooi aangepakt om hen die traditionele kleren te laten dragen. Ik denk dat Iran een land is met meesterbreinen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#freefrederike
Het ding is dat de Koerden geen big brother hebben in Iran. De Azerbeidzjanen in Iran hebben Azerbeidzjan en Turkije. Als Iran een foute handeling doen dan worden ze op de handen getikt. Niemand komt aan de Azerbeidzjanen. Dat weet Mullah ook en hij weet dat als hij iets verkeerds flikt dat het niet goed gaat eindigen voor hem. 20 miljoen Azerbeidzjanen in opstand met Azerbeidzjan, Turkije en Israel in de mix.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
http://www.hrw.org/news/2(...)nic-rights-activists
Iedereen wordt opgehangen, het is alleen dat Koerden internationaal 't onder de aandacht brengen terwijl de andere volkeren dat niet doen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Maar Koerden worden echt aan de lopende band opgehangen de laatste tijd. Dat kan je niet ontkennen.
quote:Op maandag 9 maart 2015 02:19 schreef Aloulu het volgende:
Bashar moet deze CIA salafis ook echt in dienst nemen en steunen![]()
Niemand heeft gezegd dat het Mullah regime een goed regime is dat economisch floreert. Iedereen weet dat Iran economische zware tijden heeft. Ik pleit voor verandering van het Mullah regime.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:19 schreef ChanceThePepper het volgende:
Als Koerden in Iran het echt zo goed hadden, mochten westerse journalisten er wel heen. Zelfs Thomas Erdbrink mag van de regime niet naar Koerdische provincies.
Gelijk heeft hij.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:16 schreef Aloulu het volgende:
Ik heb je net een bron laten zien waar 9 Azeris zijn opgepakt. Ze worden alle 9 voor meer dan 8 jaar opgesloten omdat ze simpelweg lid waren van een partij. Dus alleen al lid zijn levert je 8 jaar op. Diegene die het regime omver wil werpen, krijgt een ophanging. Het boeit Iran niet of je een Koerd, Balouch, Azeri of Perzier bent. Je gaat er sowieso aan.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:21 schreef Atak het volgende:
[..]
Het ding is dat de Koerden geen big brother hebben in Iran. De Azerbeidzjanen in Iran hebben Azerbeidzjan en Turkije. Als Iran een foute handeling doen dan worden ze op de handen getikt. Niemand komt aan de Azerbeidzjanen. Dat weet Mullah ook en hij weet dat als hij iets verkeerds flikt dat het niet goed gaat eindigen voor hem. 20 miljoen Azerbeidzjanen in opstand met Azerbeidzjan, Turkije en Israel in de mix.
Ik heb het niet alleen over economische misstanden.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat het Mullah regime een goed regime is dat economisch floreert. Iedereen weet dat Iran economische zware tijden heeft. Ik pleit voor verandering van het Mullah regime.
Iran durft alleen Koerden op te hangen omdat ze weten dat niemand achter hun staan.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb je net een bron laten zien waar 9 Azeris zijn opgepakt. Ze worden alle 9 voor meer dan 8 jaar opgesloten omdat ze simpelweg lid waren van een partij. Dus alleen al lid zijn levert je 8 jaar op. Diegene die het regime omver wil werpen, krijgt een ophanging. Het boeit Iran niet of je een Koerd, Balouch, Azeri of Perzier bent. Je gaat er sowieso aan.
Ik pleit dat we alleen olie en gas kopen van Azerbeidzjan, Turkmenistan en Kazachstan. Laat die Arabische zandbak terroristen en gearabiseerde Arirs elkaar de harses in slaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:26 schreef IPA35 het volgende:
Ik pleit voor het opheffen van sancties en het kopen van olie van Iran in plaats van Wahabbieten.
Deze sjiet weetquote:Op maandag 9 maart 2015 02:20 schreef Montana_ir het volgende:
Mohamad Raslan ? Of bedoel je iemand anders ?
Niet onder leiding van het Mullah regime. Dat zal ons alleen maar slecht uitkomen. Het Mullah regime moet eerst verdwijnen, daarna moet er een democratisch regime komen, daarna moeten de banden met Israel verbeteren en dan pas moet het westen weer een bondgenoot worden van Iran.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:26 schreef IPA35 het volgende:
Ik pleit voor het opheffen van sancties en het kopen van olie van Iran in plaats van Wahabbieten.
Alleen Koerden?:quote:Op maandag 9 maart 2015 02:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Iran durft alleen Koerden op te hangen omdat ze weten dat niemand achter hun staan.
quote:Activists complain that Iranian Azeris – like Kurds and other ethnic minorities – do not have the freedom to use their ethnic names for children and businesses, and that their regions are overlooked when it comes to government investment.
Chalabiyanli said that the United States and other countries – such as Turkey and Azerbaijan -- have so far failed to stand up for the rights of Iranian Azeris, who have been alone in standing up to a decades-long process of “Persianization” by the Iranian government.
Ik pleit dat we alleen olie en gas kopen van Azerbeidzjan, Turkmenistan en Kazachstan. Laat die Arabische zandbak terroristen en gearabiseerde Arirs elkaar de harses in slaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:26 schreef IPA35 het volgende:
Om zo de mullah te helpen? Nee beter haal je dan gewoon uit Canada Rusland Venezuela of Irakquote:Op maandag 9 maart 2015 02:26 schreef IPA35 het volgende:
Zijn vertegenwoordiger in NL. Ze waren ooit populair bij de Marokkaanse salafi-scene en heel sektarisch alle andere salafi-predikers weerleggen en op zwarte lijst wahaha ook die Fawaz van de Soennah-moskee werd helemaal gek van ze. Want die gasten houden niet op. Maar nadat hun leider in NL vast is gezet voor fraude (quote:
Er moet productie gemaakt worden. Meerdere bronnen. We kopen nu ook al daarvandaan. Maar we moeten KSA, Qatar en zo laten kapotgaan. Iran kan dat gat opvullen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Om zo de mullah te helpen? Nee beter haal je dan gewoon uit Canada Rusland Venezuela of Irak
Ik dacht dat Irak onder controle stond van het "mullah regime"quote:Op maandag 9 maart 2015 02:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Om zo de mullah te helpen? Nee beter haal je dan gewoon uit Canada Rusland Venezuela of Irak
Olie,saffraan en pistachenoten.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:26 schreef IPA35 het volgende:
Saudi-Salafisme is niet gevaarlijk voor 't Westen. Probleem is dat die echte wahabis zich niet naar de staatsgeleerden van de Saudiers (meer) willen schikken.....quote:Op maandag 9 maart 2015 02:36 schreef IPA35 het volgende:
Iran is misschien kut voor een deel van haar inwoners maar niet gevaarlijk voor Europa zoals Wahhabisme dat wel is.
Ze mogen niet in opstand komen tegen Soennitische heersers toch? Toch wel tegen niet-Soennitische dan?quote:Op maandag 9 maart 2015 02:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Saudi-Salafisme is niet gevaarlijk voor 't Westen. Probleem is dat die echte wahabis zich niet naar de staatsgeleerden van de Saudiers (meer) willen schikken.....
Jawel, het Mullah regime is gevaarlijk voor Israel(en dus de VS en dus Europa). Indirect zullen we onze olie-leveraars steunen en daarna hun proxies moeten bevechten.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:36 schreef IPA35 het volgende:
Iran is misschien kut voor een deel van haar inwoners maar niet gevaarlijk voor Europa zoals Wahhabisme dat wel is.
Doel van wahabbisme is de hele wereld islamitisch maken, dus vanzelfsprekend altijd in opstand komen tegen non-wahabbis.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze mogen niet in opstand komen tegen Soennitische heersers toch? Toch wel tegen niet-Soennitische dan?
Andere godsdiensten zijn dan ook veel minder controversieel.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:41 schreef ChanceThePepper het volgende:
Islam is trouwens wel heel relevant de afgelopen tijd. Ik zie bijna nooit meer nieuws over andere godsdiensten.
Iran is net zo smerig als KSA. Als je intern kijkt hoe ze omgaan met hun bevolking en al het terrorisme dat ze financieren. Dan ga ik liever voor Russische olie en gas en Azerbeidzjaanse olie en gas. Daar is EU op het moment ook mee bezig. Zie: TANAP project.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er moet productie gemaakt worden. Meerdere bronnen. We kopen nu ook al daarvandaan. Maar we moeten KSA, Qatar en zo laten kapotgaan. Iran kan dat gat opvullen.
Het doel van de meeste religies is om de hele wereld te bekeren...quote:Op maandag 9 maart 2015 02:41 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Doel van wahabbisme is de hele wereld islamitisch maken, dus vanzelfsprekend altijd in opstand komen tegen non-wahabbis.
welke andere godsdiensten.... Christendom sterft af in EU en het middenoosten, jodendom is alleen relevant in Israel. Er zijn geen andere godsdiensten dan Islam die controversieel zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:41 schreef ChanceThePepper het volgende:
Islam is trouwens wel heel relevant de afgelopen tijd. Ik zie bijna nooit meer nieuws over andere godsdiensten.
In theorie ja, in de praktijk doet de overgrote meerderheid daar niet aan mee. Behalve salafi en wahabbi-sektes, die zijn er in zowel theorie als praktijk mee bezig.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het doel van de meeste religies is om de hele wereld te bekeren...
quote:Op maandag 9 maart 2015 02:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zijn vertegenwoordiger in NL. Ze waren ooit populair bij de Marokkaanse salafi-scene en heel sektarisch alle andere salafi-predikers weerleggen en op zwarte lijst wahaha ook die Fawaz van de Soennah-moskee werd helemaal gek van ze. Want die gasten houden niet op. Maar nadat hun leider in NL vast is gezet voor fraude () zijn ze flink terrein verloren. Hebben nu nog maar een moskeetje in hun hand. Moskeeen ook altijd overnemen enzo en waarschuwen tegen de "khawarij" (extremisten) als ze iemand weer hebben gevonden en iets opgemerkt om op de zwarte lijst te zetten (off the manhaj!)
![]()
Niemand is ook echt salafi behalve hun.....krijg je dan hele discussies over
In principe is wat je zegt correct ja. Maar onder soennitische heersers verstaan ze ook seculiere. Ook mag je je niet tegen de staat in het Westen keren. Niet mag je je niet alleen tegen hen keren, je mag je niet met politiek bemoeien. En bij Moslimheersers (seculier of niet) mag je niet eens kritiek hebben. Enige wat mag is dat de "Grote Geleerden" de "heersers in prive adviseren". Demonstraties zijn ook zwaar haram, "is niet van de soennah (voorbeeld van de profeet)quote:Op maandag 9 maart 2015 02:39 schreef IPA35 het volgende:
Ze mogen niet in opstand komen tegen Soennitische heersers toch? Toch wel tegen niet-Soennitische dan?
Volgens mij is hij dat ook.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:45 schreef Aloulu het volgende:
Bashar had dus voor de vorm soenniet moeten worden en deze stroming voor de crisis al zwaar moeten steunen in Syrie.
Vooral de jonge generatie.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Saudi-Salafisme is niet gevaarlijk voor 't Westen. Probleem is dat die echte wahabis zich niet naar de staatsgeleerden van de Saudiers (meer) willen schikken.....
Komt door het gevaar van het Internet. Veel moslimjongeren worden f een aluhoedje of een radicale islamist of beiden. Of geen van beiden. Helaas toch teveel die zich laten meeslepen in de dopamine-kliks die het internet te bieden heeft.quote:
Is Zuid-Irak eigenlijk gevaarlijk? Nee, toch? vluchtelingenwerk.nl classificeert alleen de KRG als veilig..quote:
Klopt. Hij heeft nooit enige verwijzing naar het alawisme vertoont. Altijd gezegd "ik ben Moslim en geloof en volg de profeet Mohammed". En publiekelijk met soennieten gebeden. Feitelijk gezien kan hij dus nooit non-Moslim worden verklaard.quote:
Ah van al-Aqsa ja die heb ik wel paar keer voorbij zien komen.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:45 schreef Montana_ir het volgende:
![]()
Ken je Sheikh Salah Aldin Abu Arafa ?
quote:''Volgens de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties (UNHCR) voldoen de meeste Syrirs die zijn gevlucht aan de voorwaarden voor vluchtelingenschap volgens het VluchtelingenVerdrag. In Nederland krijgen alle Syrische asielzoekers die geen actieve aanhangers zijn van het regime in principe bescherming.''
In KRG en Zuid-Irak is het veilig.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:52 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Is Zuid-Irak eigenlijk gevaarlijk? Nee, toch? vluchtelingenwerk.nl classificeert alleen de KRG als veilig..
De nieuwspagina's moeten weleens wat geld storten aan de Islam eigenlijk ja. Zonder de Islam zouden heel wat in financiele problemen komen. Die elsevier die ik paar keer tegenkwam schrijft ook alleen maar over de Islam. Een kennis van me zei dat ie het na de vijfde keer wel gezien had en abbo heeft opgezetquote:Op maandag 9 maart 2015 02:41 schreef ChanceThePepper het volgende:
Het is meer dat islamisten mediageil zijn dan andersom.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De nieuwspagina's moeten weleens wat geld storten aan de Islam eigenlijk ja. Zonder de Islam zouden heel wat in financiele problemen komen. Die elsevier die ik paar keer tegenkwam schrijft ook alleen maar over de Islam. Een kennis van me zei dat ie het na de vijfde keer wel gezien had en abbo heeft opgezet
Ook bij de NRC. Lekker sensatie wekken en daarna 2 euro vragen voor 1 artikel.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De nieuwspagina's moeten weleens wat geld storten aan de Islam eigenlijk ja. Zonder de Islam zouden heel wat in financiele problemen komen. Die elsevier die ik paar keer tegenkwam schrijft ook alleen maar over de Islam. Een kennis van me zei dat ie het na de vijfde keer wel gezien had en abbo heeft opgezet
Jouw haat voor Koerden is echt oneindig.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:59 schreef Atak het volgende:
[..]
Ook bij de NRC. Lekker sensatie wekken en daarna 2 euro vragen voor 1 artikel.
http://www.nrc.nl/handels(...)itten-huilen-1475524
Ik denk dat het een gezonde marktwerking is van beide kanten. ISIS en die hele sympathisantenkliek bijv komt heel graag in het nieuws en dat doet hun zaak goed en de bladeren/kanalen/magazines hebben weer pakkend actueel nieuws om de lezer/kijker erbij te houden.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:59 schreef PizzaMizza het volgende:
Het is meer dat islamisten mediageil zijn dan andersom.
Basra en co had ik het over. Bagdad blijft onveilig helaasquote:Op maandag 9 maart 2015 03:04 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Het Zuiden blijft gevaarlijker. Kidnappings, ISIS-terreuraanslagen en dergelijke.
Wanneer was de laatste aanslag ?quote:Op maandag 9 maart 2015 03:04 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Het Zuiden blijft gevaarlijker. Kidnappings, ISIS-terreuraanslagen en dergelijke.
Bagdad is groot en je hebt daar slapende cellen,maar laatste maanden zijn er veel minder aanslagen in Bagdad vergeleken met vorig jaar.quote:Op maandag 9 maart 2015 03:04 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Basra en co had ik het over. Bagdad blijft onveilig helaas
Ik vraag mij trouwens af waarom er zoveel bomaanslagen zijn in Bagdad, 't is echt ongelofelijk..
Ik heb het over Basra en dergelijke:quote:Op maandag 9 maart 2015 03:04 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Basra en co had ik het over. Bagdad blijft onveilig helaas
Ik vraag mij trouwens af waarom er zoveel bomaanslagen zijn in Bagdad, 't is echt ongelofelijk..
Afgelopen tijd is het wat rustiger. Maar dat neemt niet weg dat er daarvoor aan de lopende band aanslagen gebeurden.quote:
quote:Op maandag 9 maart 2015 03:14 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik heb het over Basra en dergelijke:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA4L06Q20140522
[..]
Afgelopen tijd is het wat rustiger. Maar dat neemt niet weg dat er daarvoor aan de lopende band aanslagen gebeurden.
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 09-03-2015 om 08:39:46#Iraq #Peshmerga take control of Al-Sakhra and Ismaiil cities south of #Kirkuk after fierce battle with #IS.{FT Arch} http://t.co/ZQRdkjQRq8 reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 09-03-2015 om 08:41:06#Peshmerga launched an attack today against #IS in Kabiba, Meryam Beyk, Mullah Abdallah and Tell al-Ward south of #Kirkuk #Iraq reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 09-03-2015 om 08:45:10#USA - led coalition carried 17 air attacks against 40 #IS targets supporting #Peshmerga advance south #Kirkuk #Iraq http://t.co/McPPjHSXnA reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op maandag 09-03-2015 om 08:19:49Breaking: Huge #Peshmerga push into Southern Kirkuk happening right now. reageer retweet
http://www.independent.co(...)trikes-10093497.htmlquote:Less attention is given as to WHY the military forces of the Kurdistan Regional Government (KRG), supposedly far tougher and better commanded, [retreated] from the Isis attack in August even faster than the Iraqi army in June. Yazidi villagers from Sinjar and Christians from the Nineveh Plain complain bitterly that they were abandoned by Peshmerga units whom only hours earlier had sworn to defend them to the last drop of their blood.It was one of the most shameful defeats in history.
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:10:56#BreakingNews:#Baghdad claim that Core leadership #IS Abu Qatada al-Liby (#Libya) was killed in an ambush in Baquba #Iraq. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:17:5310 #IS klilled and 2 #Peshmerga in a combat at al-Sakhra city when #Kurds surprised #IS south of #Kirkuk & r advancing quickly. #Iraq. reageer retweet
Zie je wel vaker, dit gevaarte werd vorige maand in beslag genomen bij Kirkuk door de Peshmerga:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Op maandag 9 maart 2015 17:47 schreef UpsideDown het volgende:
Ze maken ze zelf ook:Wat is dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twitter:RFS_mediaoffice twitterde op maandag 09-03-2015 om 17:24:11#DamascusThe #FSA thwarted regime's struggle to advance at al-Tadamon front after violent clashes that left 3 regime soldiers killed. reageer retweet
Ik wil met die door de Mc drivequote:Op maandag 9 maart 2015 17:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Een 7000-MV voorzien van plaatstaal.
Verkeerde topic maat.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:56 schreef Atak het volgende:
Gaat de goeie kant op.twitter:RFS_mediaoffice twitterde op maandag 09-03-2015 om 17:24:11#DamascusThe #FSA thwarted regime's struggle to advance at al-Tadamon front after violent clashes that left 3 regime soldiers killed. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#freefrederike
Hey was er een paar dagen geleden niet een Daesh filmpje van hetzelfde voertuig? Dat ding ontplofte aan de horizon onder een hoop Hakbar gejuig, maar lijkt er op dat ie het dus niet gehaald heeft.quote:
Dit soort VBIED's worden heel vaak gebruikt, maar het zou kunnen.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:01 schreef Frezer het volgende:
[..]
Hey was er een paar dagen geleden niet een Daesh filmpje van hetzelfde voertuig? Dat ding ontplofte aan de horizon onder een hoop Hakbar gejuig, maar lijkt er op dat ie het dus niet gehaald heeft.
twitter:LCarabinier twitterde op maandag 09-03-2015 om 22:43:34Map: Kirkuk 9 March. Full resolution: http://t.co/bP87yFY8NC http://t.co/O4VCRXAoXO reageer retweet
http://rudaw.net/english/middleeast/iran/09032015quote:Iran is once again an empire whose influence extends to Iraq and beyond, a top Iranian presidential advisor said Sunday, days after Saudi Arabia expressed alarm that “Iran is taking over Iraq.”
“At the moment Iraq is not only the bastion of our civilization, it is also our identity, culture and capital and this is true now as in the past,” Ali Younesi, an advisor to the Iranian president said at a forum on Iran’s ethnic identifies.
“The geography of Iran and Iraq cannot be divided,” said Younesi, a former intelligence minister, speaking at a Tehran forum titled “Iran: nationality, history and heritage.”
“All of the Middle East is Iranian,” Younesi declared, warning that no one had the right to oppose Iran’s influence in the region.
He said that people now living in neighboring countries are also Iranian “because their countries were separated from the empire east and west.”
“Protecting our security and historical national identity would not be possible unless we look at our influence in the region,” the ISNA news agency quoted Younesi as saying.
Iran “does not eye beyond its borders but a natural unification in the region is on the table right now,” he declared.
Als die dam wordt opgeblazen, wat gebeurt er dan? Is Mosul dan de sjaak?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:00 schreef Montana_ir het volgende:
Elijah J. Magnier:
Map 4u 2understand how #ISF is moving 2surround #Tikrit and isolate #IS in it before the final assault. Baiji after. pic.twitter.com/vUiH4HJS3Q
[ afbeelding ]
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 12:22:16Breaking: ISIS terrorist have blown up the 10th century Mar Gorgis Assyrian Catholic monastery near Mosul, Iraq. #Iraq #ISIS #Terror #Evil reageer retweet
And if ISIS fails to maintain the dam, it could burst. Jaji said if the dam -- located above Mosul -- bursts, it would send a 60-foot-high wall of water toward Mosul, which could reach all the way to Baghdad.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Als die dam wordt opgeblazen, wat gebeurt er dan? Is Mosul dan de sjaak?
Hij bedoeld toch de Mosuldam ?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:50 schreef UpsideDown het volgende:
Het is niet zo als de Mosuldam die een compleet meer tegenhoudt.
Volgens mij de dam die nog tussen Mosul en de Mosuldam zit en in handen van ISIS is. Die zouden ze nog op kunnen blazen, maar veel zal dat niet uithalen want dan draaien de Koerden de Mosuldam gewoon dicht.quote:
Badush Dam?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Volgens mij de dam die nog tussen Mosul en de Mosuldam zit en in handen van ISIS is. Die zouden ze nog op kunnen blazen, maar veel zal dat niet uithalen want dan draaien de Koerden de Mosuldam gewoon dicht.
Die zal het wel zijn, want de Mosuldam kan ISIS niet meer opblazen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:02 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Badush Dam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Badush_Dam
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die zal het wel zijn, want de Mosuldam kan ISIS niet meer opblazen.
Iraq: Isis blows up 10th century Assyrian Catholic monastery near Mosulquote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:25 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 12:22:16Breaking: ISIS terrorist have blown up the 10th century Mar Gorgis Assyrian Catholic monastery near Mosul, Iraq. #Iraq #ISIS #Terror #Evil reageer retweet
twitter:demorgen twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 15:23:36Leger Irak opent frontaal de aanval op #Tikrit http://t.co/gDqb2xmKRv #IS http://t.co/36IM3qGmTe reageer retweet
Open een paar fronten tegelijk en ze beginnen al te spartelen.twitter:nbbrk twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 15:11:54Diverse bronnen: "ISIS verliest weldra Tikrit, Baji (beide Iraaks leger) en Hawija (Koerden)" https://t.co/KQd5upzX21 http://t.co/hFduP2hhxq reageer retweet
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:42 schreef Intellectueel het volgende:
Iraanse generaal Soleimani inspecteert de frontlijnen in Tikrit vandaag. Als een baas:
[ afbeelding ]
Klopt,eergisteren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat was gisteren/eergisteren.Soleimani is moeilijk bij te houden.
Lijkt me echt vet om in zo'n ding te zitten en te schietenquote:
Moet dat wel zijn idd, Mosuldam is al maanden veroverd door Peshquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:02 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Badush Dam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Badush_Dam
Ja in Al-Anbar en Salah Al-Din.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Lijkt me echt vet om in zo'n ding te zitten en te schieten![]()
PS: Irak is een woestijn
ISFquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Moet dat wel zijn idd, Mosuldam is al maanden veroverd door Pesh
Deze eenheid is speciaal gekomen om te helpen de dam te heroveren, de situatie was toen nogal kritiek omdat onbekend was wat ISIS met de dam zou kunnen doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bron? Er is amper een ISF actief in het noorden.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bron? Er is amper een ISF actief in het noorden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn er maar een paar, en de controle ligt onder handen van Peshmerga:quote:
Die gast in die filmpje zegt dat Peshmerga liegen en zeggen dat zij de Mosul dam hebben veroverd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze eenheid is speciaal gekomen om te helpen de dam te heroveren, de situatie was toen nogal kritiek omdat onbekend was wat ISIS met de dam zou kunnen doen.
Irak liegt vaker over operaties. Bijv: Tikrit zou maanden geleden ook al eens veroverd zijn. Hier zie je dat de Peshmerga de Mosul dam heeft ingenomen:quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:09 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Die gast in die filmpje zegt dat Peshmerga liegen en zeggen dat zij de Mosul dan hebben veroverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Barzani 1km van de Mosul dam(net voor de operatie):
http://www.al-monitor.com(...)rzani-peshmerga.html#freefrederike
Ja omdat hij in Koerdisch gebied ligt, de Golden Brigade moest even helpen ISIS te verjagen toen zijn ze weer pleite gegaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:08 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat zijn er maar een paar, en de controle ligt onder handen van Peshmerga:
http://www.middleeasteye.(...)mosul-dam-1079337327
waar zijn ze heen? Ze zouden wel via de KRG moeten gaan, andere kant op is vol ISISquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja omdat hij in Koerdisch gebied ligt, de Golden Brigade moest even helpen ISIS te verjagen toen zijn ze weer pleite gegaan.
In het zuiden kan je gewoon naar Bagdad toe, daar is geen ISIS.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:12 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
waar zijn ze heen? Ze zouden wel via de KRG moeten gaan, andere kant op is vol ISIS
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Irak liegt vaker over operaties. Bijv: Tikrit zou maanden geleden ook al eens veroverd zijn. Hier zie je dat de Peshmerga de Mosul dam heeft ingenomen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Barzani 1km van de Mosul dam(net voor de operatie):
http://www.al-monitor.com(...)rzani-peshmerga.html![]()
Barzani was persoonlijk betrokken bij de inname, dat zegt genoeg.quote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Barzani was persoonlijk betrokken bij de inname, dat zegt genoeg.
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 17:35:31#Peshmerga took control of Sada village south-West #Kirkuk, heading toward #Hawijah #Iraq reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 18:42:19#ISF is still engaged with #IS in Al-Karmah and having the upper hand. Fierce fighting ongoing. #Iraq. https://t.co/4lYveT5lHf reageer retweet
waarom gaan die idioten Hawija bevrijden. Die stad zit vol met ISIS-ratten. Laat dat plekje gewoon kapot gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:54 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 17:35:31#Peshmerga took control of Sada village south-West #Kirkuk, heading toward #Hawijah #Iraq reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 18:42:19#ISF is still engaged with #IS in Al-Karmah and having the upper hand. Fierce fighting ongoing. #Iraq. https://t.co/4lYveT5lHf reageer retweet
Zuiveren van terroristen die handel en proberen de hele provincie in te nemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
waarom gaan die idioten Hawija bevrijden. Die stad zit vol met ISIS-ratten. Laat dat plekje gewoon kapot gaan.
Mooi! Hopelijk vernietigen ze alle ISIS-supporters in Hawij, burgers en geen burgers, daarbij door middel van een referendum.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zuiveren van terroristen die handel en proberen de hele provincie in te nemen.
Actiebeelden uit Kirkuk:
Blijkbaar klapt ook hier het front van ISIS in elkaar.twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 19:00:15In fact, #Peshmerga is advancing without the militia (as #IS claim) and its first target is Hawija. #Tikrit battle has started already. reageer retweet
Innemen is de prioriteit, je kun ingenomen Arabische stadjes later weer ruilen tegen Koerdische stadjes die nu in handen van de ISF/milities zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Mooi! Hopelijk vernietigen ze alle ISIS-supporters in Hawij, burgers en geen burgers, daarbij door middel van een referendum.
Oke, maar wie kies jij?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Innemen is de prioriteit, je kun ingenomen Arabische stadjes later weer ruilen tegen Koerdische stadjes die nu in handen van de ISF/milities zijn.
Daarbij is het de bedoeling dat ISIS gesandwicht wordt tussen de ISF en Peshmerga ten noordoosten van Tikrit en Baiji zoals dat ook in Jalawla gedaan is.
Gaat nog minimaal 1 jaar duren voordat ze verdwenen zijn, maar ze hebben hun hoogtij wel gehad idd. De omslag in Irak/Syrie was toen ISIS verloor in Kobane(de moderne Stalingrad). Sindsdien hebben ze niet echt iets meer gepakt qua winst.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij dondert IS langzaam in elkaar in Irak of niet?
Er lopen meerdere offensieven tegen ze, daar hebben ze het moeilijk mee.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij dondert IS langzaam in elkaar in Irak of niet?
Mooi zo, snel opzouten met die rattenbendequote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gaat nog minimaal 1 jaar duren voordat ze verdwenen zijn, maar ze hebben hun hoogtij wel gehad idd. De omslag in Irak/Syrie was toen ISIS verloor in Kobane(de moderne Stalingrad). Sindsdien hebben ze niet echt iets meer gepakt qua winst.
Dat geloof ik ook wel ja. Ben wel benieuwd hoe dat straks in dat land gaat als IS tot stof is gereduceerdquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er lopen meerdere offensieven tegen ze, daar hebben ze het moeilijk mee.
Daarbij zijn dit niet dezelfde ISF en Peshmerga als die van vorig jaar, het is nu veel omvangrijker en professioneler, plus dat milities meehelpen en er luchtsteun is.
De omslag was toen Mosul werd ingenomen en Iran en Sistani besloten hun volledige gewicht achter de sjitische mobilisatie en tegenaanval te zetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:27 schreef PizzaMizza het volgende:
Gaat nog minimaal 1 jaar duren voordat ze verdwenen zijn, maar ze hebben hun hoogtij wel gehad idd. De omslag in Irak/Syrie was toen ISIS verloor in Kobane(de moderne Stalingrad). Sindsdien hebben ze niet echt iets meer gepakt qua winst.
Van wie hebben ze al die equipment gehad?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zuiveren van terroristen die handel en proberen de hele provincie in te nemen.
Actiebeelden uit Kirkuk:
In Irak/Syrie zijn ze dan wel verdwenen, maar ze hebben nu een deel in Afrika(Boko Haram heeft trouw gezworen aan ISIS) en in Libie zijn ze ook nog actief.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mooi zo, snel opzouten met die rattenbende.
Er staat duidelijk Irak/Syrie bij. Ze hebben sinds het verlies in Kobane niks noemenswaardig meer ingenomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:31 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De omslag was toen Mosul werd ingenomen en Iran en Sistani besloten hun volledige gewicht achter de sjitische mobilisatie en tegenaanval te zetten.
Toentertijd van Saddam veroverd. Is een t-62 volgens mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van wie hebben ze al die equipment gehad?
Die tanks en Humvee's hadden ze al, verder hebben ze nog wat spul uit Bagdad en Duitsland gekregen afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van wie hebben ze al die equipment gehad?
Vraag me af of ze echt verder potten gaan breken in andere delen/landen. Ze zouden ook via Libi naar Europa willen en bedreigden Rome maar dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
In Irak/Syrie zijn ze dan wel verdwenen, maar ze hebben nu een deel in Afrika(Boko Haram heeft trouw gezworen aan ISIS) en in Libie zijn ze ook nog actief.
Klopt, van Duitsland wapens en artillerie, van wat andere landen waaronder Nederland scherfvesten. Maar die tanks van Irak dus?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die tanks en Humvee's hadden ze al, verder hebben ze nog wat spul uit Bagdad en Duitsland gekregen afgelopen maanden.
Ze gaan hier natuurlijk geen confrontatie aan met een leger, maar ze willen bomaanslagen en zulks plegen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vraag me af of ze echt verder potten gaan breken in andere delen/landen. Ze zouden ook via Libi naar Europa willen en bedreigden Rome maar dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd.
Veroverd van Irak, niet gratis gekregen. Zijn super oude tanks trouwens.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, van Duitsland wapens en artillerie, van wat andere landen waaronder Nederland scherfvesten. Maar die tanks van Irak dus?
Ze kunnen voor een hoop aanslagen zorgen, maar echt gebieden veroveren in het Midden-Oosten gaat ze niet meer lukken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vraag me af of ze echt verder potten gaan breken in andere delen/landen. Ze zouden ook via Libi naar Europa willen en bedreigden Rome maar dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd.
Russische tanks?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Veroverd van Irak, niet gratis gekregen. Zijn super oude tanks trouwens.
Bron ?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Veroverd van Irak, niet gratis gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |