Turkije, vandaar dat ze de Armeense/Griekse/Assyrische genocide nog steeds niet erkennen en er zelfs celstraffen voor hebben opstaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Of Turkije en Azerbeidzjan (ook Europa).
Ah oke, relatief veilige gebieden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mijn familie woont rondom erbil en in Zakho,
Ja. Dat kan ook.quote:
Yupquote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah oke, relatief veilige gebieden.
Ja maar dat geldt voor veel volkeren natuurlijk in die regio die nu een minderheid zijn. Er is nog wel een verschil of ze nog Arabisch spreken en enige band hebben met de plaats/familie etc daar of de 3e generatie die vrijwel alleen goed Nederlands spreekt. Dat is het lot als kleine gemeenschap in de diaspora. Dan heb je nog wel die band met het land van herkomst/origine maar meer dan dat en wat culturele of culineaire gebruikjes blijft er niet over + een naam die wat verraad.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:41 schreef IPA35 het volgende:
Hun eigen taal is in hun thuisland ook al grotendeels verdrongen door het Arabisch en het Koerdisch...
Er wonen ongeveer 100 000 yezidis in Duitsland. Een groot deel is trouwens haar ouders verloren, die zal hoe dan ook integreren.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef IPA35 het volgende:
Yezidi's integreren?! Zij zijn totaal endogaam en laten geen mensen toe. Zijn een rare sekte. Niet echt wenselijk denk ik.
Ik vind het ook weer raar dat jij, iemand uit Europa, denkt te weten wat de Koerden in Iran willen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ze zijn het niet zomaar vergeten. De Iraanse regime heeft de Koerdische beweging helemaal kapot onderdrukt. Waarom denk je dat die overheid niet stopt met Koerden ophangen? De meerderheid van de Iraanse Koerden hun mening kunnen we nu niet peilen omdat de overheid dat niet wilt. De laatste 'peiling' was de grootschalige opstand van de Koerden tijdens de revolutie. En dat kwam van de bevolking zelf. Niet van boven opgelegd. En ondanks dat heb je nog steeds kleine partijen die op dit moment in Qandil zijn.
Iran onderdrukt sowieso heel de bevolking, dus daarin hebben de Koerden wel wat gemeenschappelijke identiteit met de Azeri's, balochi's en zelfs Perzen. Ik vind het uberhaupt grappig dat (pro)Iraniërs altijd zo hun best doen om te zeggen dat Koerden bij Iran willen horen. De grootste Koerdische leider van de 20e eeuw blijft een Iraanse Koerd.
Yezidi's denken dat ze alleen afstammen van Adam en de rest van de mensen van Adam en Eva...quote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er wonen ongeveer 100 000 yezidis in Duitsland. Een groot deel is trouwens haar ouders verloren, die zal hoe dan ook integreren.
Maar dat kan ik wel begrijpen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef PizzaMizza het volgende:
Europa doet het echter wel voor Noord-Afrikaanse landen, dat is het rare.
Dat zijn geen Libische vluchtelingen die een status kunnen bemachtigen. Vooral zwart-Afrikanen en allemaal illegaal die het kunnen vergeten. De mensen die nu binnenkomen en nog wel even doorgaat en weldegelijk kans maken betreft vooral Syriers. En de nieuwe linkse Griekse regering gaat veel versoepelen omdat ze weten dat die lui gelijk verder reizen naar het Noordenquote:Er komen maandelijks duizenden bootvluchtelingen onze zuiderlijke buren binnen. Vooral nu door het Libie-conflict zijn er weer grote groepen bijgekomen. Een ander topic van FOK gaf 1 miljoen vluchtelingen aan die op het punt stonden binnen te komen.
Ik denk - maar weet het niet zeker - dat die groepen in Iraaks Koerdistan of Zuid-Irak wel een redelijk leven zouden moeten kunnen leiden. Hoewel dat moeilijk is als je niets hebt en alles achtergelaten.quote:Het zou zonde zijn om al die mensen(zijn niet alleen christenen) hun geboorteplaats te ontdoen. Zo bereik je uiteindelijk wat ISIS had gewild: een soennitisch-Mosul.
Tweede keer vandaag dat je dit post. Slordige artikel van iemand die graag grimmige nieuws wilt brengen en het verkoopt als kritisch. Daarnaast zitten er gewoon leugens in zoals:quote:Op maandag 9 maart 2015 01:35 schreef Atak het volgende:
War with Isis: The Kurdish Tiger's roar is worse than its bite - the Peshmerga have come to rely on US air strikes
[..]
Meest schandalige vergelijking ooit. Ik was in Erbil die dag, er was geen exodus. Hoogstens een gespannen sfeer door de vele vluchtelingen uit Makhmour en Gwer die dagen. Shopping malls waren vol, checkpoints normaal.quote:This staves off the prospect of total defeat, but the future of the Iraqi Kurds still looks grim even if it is not as bad as it looked last August when many in Irbil started to flee the city just as they had done in 1991 during Saddam Hussein’s counter-offensive
Istanbul gaat Koerdisch worden over een aantal jaren. Door de migratie van Koerden naar Istanbul + de deportaties die het Turkse regime heeft uitgevoerd, waarin Koerden verplicht in grote Turkse steden moesten gaan worden, zijn er momenteel 4 miljoen Koerden in Istanbul. Koerden broeden als konijnen, soms wel 2x zoveel als Turken. Als we een lineaire stijging volgen, zullen de Koerden dus uiteindelijk de meerderheid worden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Die Koerden moeten keertje keihard aangepakt worden voor de greater good. Ik was in Istanboel voor vakantie en daar heb je gewoon Armeense en Assyrische kerken. De christenen naar hebben hun eigen communities en ze zijn veilig. In het oosten van Turkije moet dat ook kunnen.
Hoe verklaar je die geintegreerde yezidis dan in Duitsland? Het feit dat yezidis op veel gebieden backward zijn, komt door het feit dat ze contact met de rest v/d wereld vermijden. Als je echter in een stad wordt gezet(en dus naar een supermarkt moet, je kinderen naar school moet brengen), zul je uiteindelijk veranderen. Dat verplicht de stad je.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Yezidi's denken dat ze alleen afstammen van Adam en de rest van de mensen van Adam en Eva...
Beetje lastig hen in de maatschappij in te passen.
Dat weet ik niet. Ik ken er ook geen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hoe verklaar je die geintegreerde yezidis dan in Duitsland? Het feit dat yezidis op veel gebieden backward zijn, komt door het feit dat ze contact met de rest v/d wereld vermijden. Als je echter in een stad wordt gezet(en dus naar een supermarkt moet, je kinderen naar school moet brengen), zul je uiteindelijk veranderen. Dat verplicht de stad je.
Wat was je daar aan het doen? I.i.g ik geloof liever het nieuws. Ik weet nog in augustus dat meerdere main-stream bronnen zeiden dan Erbil op het punt stond tot vallen en duizenden Koerden aan het pakken waren om naar Turkije te vluchten. Volgens mij heb jij echt tunnelvisie of zoquote:Op maandag 9 maart 2015 01:48 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Tweede keer vandaag dat je dit post. Slordige artikel van iemand die graag grimmige nieuws wilt brengen en het verkoopt als kritisch. Daarnaast zitten er gewoon leugens in zoals:
[..]
Meest schandalige vergelijking ooit. Ik was in Erbil die dag, er was geen exodus. Hoogstens een gespannen sfeer door de vele vluchtelingen uit Makhmour en Gwer die dagen. Shopping malls waren vol, checkpoints normaal.
Er komen nauwelijks meer soennieten binnen in NL. Waar jij het over hebt zijn naweeen van de arbeidsmigranten. Tweede en derde generatie; rasechte Nederlanders. Hier geboren en getogenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:49 schreef IPA35 het volgende:
Het probleem met Nederland is dat wij vooral onrendabele soennieten binnenlaten en niet alleen groepen die dichter bij ons staan en wellicht veel sneller productieve burgers zullen zijn zoals Assyriërs.
Ik claim niet dat ik weet dat Koerden in Iran nu willen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik vind het ook weer raar dat jij, iemand uit Europa, denkt te weten wat de Koerden in Iran willen.
Ik zie de vluchtelingen toch lopen G. Vrouwen met rokken tot de grond met kinderwagens en Arabisch spreken in Levantijns dialectquote:Op maandag 9 maart 2015 01:52 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Er komen nauwelijks meer soennieten binnen in NL. Waar jij het over hebt zijn naweeen van de arbeidsmigranten. Tweede en derde generatie; rasechte Nederlanders. Hier geboren en getogen
Vrouwen Arabischs sprekend met Levantijns accent en vluchteling? Dat kan alleen uit Syrie zijn...zijn die er zo snel gekomen dan in aanzienlijke getalenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:53 schreef IPA35 het volgende:
Ik zie de vluchtelingen toch lopen G. Vrouwen met rokken tot de grond met kinderwagens en Arabisch spreken in Levantijns dialect.
Leg uit?quote:
Het zal nadelig zijn voor Europa als er steeds meer islamitische vluchtelingen bijkomen. Het contrast wordt steeds groter. Bovendien neigen veel moslims ernaar om 't voor elkaar op te nemen(zelfs voor jihadisten). Ik hoop dus dat Griekenland en Italie lekker nee zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:47 schreef Aloulu het volgende:
Dat zijn geen Libische vluchtelingen die een status kunnen bemachtigen. Vooral zwart-Afrikanen en allemaal illegaal die het kunnen vergeten. De mensen die nu binnenkomen en nog wel even doorgaat en weldegelijk kans maken betreft vooral Syriers. En de nieuwe linkse Griekse regering gaat veel versoepelen omdat ze weten dat die lui gelijk verder reizen naar het Noorden![]()
Ze zitten in vluchtelingkampen en de KRG zit momenteel met financiele problemen. Ook Zuid-Irak heeft geen oneindig geld om hen te blijven financieren. Ik weet zelf eerlijk gezegd geen oplossing hiervoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:47 schreef Aloulu het volgende:
Ik denk - maar weet het niet zeker - dat die groepen in Iraaks Koerdistan of Zuid-Irak wel een redelijk leven zouden moeten kunnen leiden. Hoewel dat moeilijk is als je niets hebt en alles achtergelaten.
Ik heb daar veel familie, mijn opa woont daar. Ik was daar aan het chillen. Main-stream media staat erom bekend niet genuanceerd te zijn en sensatie op te zoeken. Turkse media al helemaal. Ik heb daar zelf meegemaakt wat er is gebeurd. En nee, totaal geen vlucht van de bevolking.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat was je daar aan het doen? I.i.g ik geloof liever het nieuws. Ik weet nog in augustus dat meerdere main-stream bronnen zeiden dan Erbil op het punt stond tot vallen en duizenden Koerden aan het pakken waren om naar Turkije te vluchten. Volgens mij heb jij echt tunnelvisie of zo
Klopt. In geval dat Israel een aanval uitvoert op Iran zullen die minderheden in opstand komen. Ik denk dat Israel al zulke plannen heeft om Iran uit elkaar te trekken. 46% van Iran bestaat sowieso uit minderheden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ze zijn het niet zomaar vergeten. De Iraanse regime heeft de Koerdische beweging helemaal kapot onderdrukt. Waarom denk je dat die overheid niet stopt met Koerden ophangen? De meerderheid van de Iraanse Koerden hun mening kunnen we nu niet peilen omdat de overheid dat niet wilt. De laatste 'peiling' was de grootschalige opstand van de Koerden tijdens de revolutie. En dat kwam van de bevolking zelf. Niet van boven opgelegd. En ondanks dat heb je nog steeds kleine partijen die op dit moment in Qandil zijn.
Iran onderdrukt sowieso heel de bevolking, dus daarin hebben de Koerden wel wat gemeenschappelijke identiteit met de Azeri's, balochi's en zelfs Perzen. Ik vind het uberhaupt grappig dat (pro)Iraniërs altijd zo hun best doen om te zeggen dat Koerden bij Iran willen horen. De grootste Koerdische leider van de 20e eeuw blijft een Iraanse Koerd.
Dunno. Iig geen Maghrebijnen. Kan ook Irak zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:55 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Vrouwen Arabischs sprekend met Levantijns accent en vluchteling? Dat kan alleen uit Syrie zijn...zijn die er zo snel gekomen dan in aanzienlijke getalenOf soennitische Libanese vluchtelinge voor Hizbullah? Of Iraakse soennies voor de sjia-milities!
Precies. Ik snap gewoon niet hoe die mensen tot die beweegredenen komen. Een andere groep die we zouden moeten opvangen, zijn de Iraniers. Die doen het (volgens het CBS) op het gebied van onderwijs zelfs beter dan de autochtone bevolking.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:49 schreef IPA35 het volgende:
Het probleem met Nederland is dat wij vooral onrendabele soennieten binnenlaten en niet alleen groepen die dichter bij ons staan en wellicht veel sneller productieve burgers zullen zijn zoals Assyriërs.
En dat ISIS bijna op thee kwam bij je opa en oma was zeker ook een mainstream leugen. Dat ISIS Erbil bijna in handen had is een feit. Ik ga dat niet met jou debatteren.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:55 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik heb daar veel familie, mijn opa woont daar. Ik was daar aan het chillen. Main-stream media staat erom bekend niet genuanceerd te zijn en sensatie op te zoeken. Turkse media al helemaal. Ik heb daar zelf meegemaakt wat er is gebeurd. En nee, totaal geen vlucht van de bevolking.
Nieuwsmedia(zelfs Erdogan) zeiden ook dat Kobane zou vallen, de Koerden en Amerikanen hebben het tegendeel bewezenquote:Op maandag 9 maart 2015 01:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat was je daar aan het doen? I.i.g ik geloof liever het nieuws. Ik weet nog in augustus dat meerdere main-stream bronnen zeiden dan Erbil op het punt stond tot vallen en duizenden Koerden aan het pakken waren om naar Turkije te vluchten. Volgens mij heb jij echt tunnelvisie of zo
Juist. (Dan wel dat type die genoeg heeft van de Mullah's.) Zijn vaak wel mensen de relatief makkelijk hun weg weten te vinden en zich niet te goed voelen om met Nederlanders om te gaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Precies. Ik snap gewoon niet hoe die mensen tot die beweegredenen komen. Een andere groep die we zouden moeten opvangen, zijn de Iraniers. Die doen het (volgens het CBS) op het gebied van onderwijs zelfs beter dan de autochtone bevolking.
Het stond ook op vallen. De VS had daar verandering in gebracht.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nieuwsmedia(zelfs Erdogan) zeiden ook dat Kobane zou vallen, de Koerden en Amerikanen hebben het tegendeel bewezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |