Nadeel van Europa is dat ze dan assimileren. 3e generatie zal weinig meer de taal spreken etc. Alleen in naam etc nog wat over.quote:
Ik heb mij verkeerd verwoord. Ik bedoelde: ken je mensen uit Mosul die nu in vluchtelingenkampen wonen in de KRG/Zuid-Irak? Zo ja, zouden die terug gaan? Lijkt me namelijk onrealistisch om vooraltijd in een vluchtelingenkamp te leven.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, nee. Ze hebben geen vertrouwen meer in Irak en vreesden voor hun leven
Ik denk dat Erdo in 2004 Assyriërs die verdreven zijn in 1915 terug heeft uitgenodigd. Enkelen wilde terugkeren maar velen zijn weer wegepest door de Koerden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Of Turkije en Azerbeidzjan (ook Europa).
Jordanië gaat hem ook niet worden, waarschijnlijk Canada Duitsland Zweden enzovoort heel erg jammer moet ik zeggen, de geschiedenis van Irak verdwijnt op deze manierquote:Op maandag 9 maart 2015 01:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Europa doet dat niet zo snel. Amerika of wellicht Canada wel iets makkelijker misschien.
[..]
Ze moeten dan richting Koerdisch Irak of Zuid-Irak gaan. Stabielere gebieden met redelijk weinig ISIS-taferelen en kleine kans dat ze zich op Christenen richten dus. Libanon (waar ze ook opduiken) zou ik ook niet echt aanraden want dan ben je over paar jaar weer terug bij af als de ellende daar losbarst. Wellicht Jordanie sommigen?
Hun eigen taal is in hun thuisland ook al grotendeels verdrongen door het Arabisch en het Koerdisch...quote:Op maandag 9 maart 2015 01:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nadeel van Europa is dat ze dan assimileren. 3e generatie zal weinig meer de taal spreken etc. Alleen in naam etc nog wat over.
Mijn familie woont rondom erbil en in Zakho,quote:Op maandag 9 maart 2015 01:40 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb mij verkeerd verwoord. Ik bedoelde: ken je mensen uit Mosul die nu in vluchtelingenkampen wonen in de KRG/Zuid-Irak? Zo ja, zouden die terug gaan? Lijkt me namelijk onrealistisch om vooraltijd in een vluchtelingenkamp te leven.
Europa doet het echter wel voor Noord-Afrikaanse landen, dat is het rare. Er komen maandelijks duizenden bootvluchtelingen onze zuiderlijke buren binnen. Vooral nu door het Libie-conflict zijn er weer grote groepen bijgekomen. Een ander topic van FOK gaf 1 miljoen vluchtelingen aan die op het punt stonden binnen te komen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:38 schreef Aloulu het volgende:
Europa doet dat niet zo snel. Amerika of wellicht Canada wel iets makkelijker misschien.
Het zou zonde zijn om al die mensen(zijn niet alleen christenen) hun geboorteplaats te ontdoen. Zo bereik je uiteindelijk wat ISIS had gewild: een soennitisch-Mosul.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:38 schreef Aloulu het volgende:
Ze moeten dan richting Koerdisch Irak of Zuid-Irak gaan. Stabielere gebieden met redelijk weinig ISIS-taferelen en kleine kans dat ze zich op Christenen richten dus. Libanon (waar ze ook opduiken) zou ik ook niet echt aanraden want dan ben je over paar jaar weer terug bij af als de ellende daar losbarst. Wellicht Jordanie sommigen?
Ze zijn het niet zomaar vergeten. De Iraanse regime heeft de Koerdische beweging helemaal kapot onderdrukt. Waarom denk je dat die overheid niet stopt met Koerden ophangen? De meerderheid van de Iraanse Koerden hun mening kunnen we nu niet peilen omdat de overheid dat niet wilt. De laatste 'peiling' was de grootschalige opstand van de Koerden tijdens de revolutie. En dat kwam van de bevolking zelf. Niet van boven opgelegd. En ondanks dat heb je nog steeds kleine partijen die op dit moment in Qandil zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:27 schreef reza1 het volgende:
@ChanceThePepper
Dus na de revolutie wilde ze autonomie en nu zijn ze dat opeens vergeten?
Dat er een "opstand" is geweest betekent nog niet dat de meerderheid van de Iraanse Koerden die steunde. Waarom ga jij ervan uit dat de Iraanse Koerden autonomie of onafhankelijkheid willen ondanks dat ook vele niet-Iraanse bronnen zeggen dat ze dat niet willen? Wensdenken?
Gelukkig dat het westen nooit mensen dood die het als terroristisch ziet.
Turkije, vandaar dat ze de Armeense/Griekse/Assyrische genocide nog steeds niet erkennen en er zelfs celstraffen voor hebben opstaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Of Turkije en Azerbeidzjan (ook Europa).
Ah oke, relatief veilige gebieden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mijn familie woont rondom erbil en in Zakho,
Ja. Dat kan ook.quote:
Yupquote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah oke, relatief veilige gebieden.
Ja maar dat geldt voor veel volkeren natuurlijk in die regio die nu een minderheid zijn. Er is nog wel een verschil of ze nog Arabisch spreken en enige band hebben met de plaats/familie etc daar of de 3e generatie die vrijwel alleen goed Nederlands spreekt. Dat is het lot als kleine gemeenschap in de diaspora. Dan heb je nog wel die band met het land van herkomst/origine maar meer dan dat en wat culturele of culineaire gebruikjes blijft er niet over + een naam die wat verraad.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:41 schreef IPA35 het volgende:
Hun eigen taal is in hun thuisland ook al grotendeels verdrongen door het Arabisch en het Koerdisch...
Er wonen ongeveer 100 000 yezidis in Duitsland. Een groot deel is trouwens haar ouders verloren, die zal hoe dan ook integreren.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef IPA35 het volgende:
Yezidi's integreren?! Zij zijn totaal endogaam en laten geen mensen toe. Zijn een rare sekte. Niet echt wenselijk denk ik.
Ik vind het ook weer raar dat jij, iemand uit Europa, denkt te weten wat de Koerden in Iran willen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ze zijn het niet zomaar vergeten. De Iraanse regime heeft de Koerdische beweging helemaal kapot onderdrukt. Waarom denk je dat die overheid niet stopt met Koerden ophangen? De meerderheid van de Iraanse Koerden hun mening kunnen we nu niet peilen omdat de overheid dat niet wilt. De laatste 'peiling' was de grootschalige opstand van de Koerden tijdens de revolutie. En dat kwam van de bevolking zelf. Niet van boven opgelegd. En ondanks dat heb je nog steeds kleine partijen die op dit moment in Qandil zijn.
Iran onderdrukt sowieso heel de bevolking, dus daarin hebben de Koerden wel wat gemeenschappelijke identiteit met de Azeri's, balochi's en zelfs Perzen. Ik vind het uberhaupt grappig dat (pro)Iraniërs altijd zo hun best doen om te zeggen dat Koerden bij Iran willen horen. De grootste Koerdische leider van de 20e eeuw blijft een Iraanse Koerd.
Yezidi's denken dat ze alleen afstammen van Adam en de rest van de mensen van Adam en Eva...quote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er wonen ongeveer 100 000 yezidis in Duitsland. Een groot deel is trouwens haar ouders verloren, die zal hoe dan ook integreren.
Maar dat kan ik wel begrijpen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:42 schreef PizzaMizza het volgende:
Europa doet het echter wel voor Noord-Afrikaanse landen, dat is het rare.
Dat zijn geen Libische vluchtelingen die een status kunnen bemachtigen. Vooral zwart-Afrikanen en allemaal illegaal die het kunnen vergeten. De mensen die nu binnenkomen en nog wel even doorgaat en weldegelijk kans maken betreft vooral Syriers. En de nieuwe linkse Griekse regering gaat veel versoepelen omdat ze weten dat die lui gelijk verder reizen naar het Noordenquote:Er komen maandelijks duizenden bootvluchtelingen onze zuiderlijke buren binnen. Vooral nu door het Libie-conflict zijn er weer grote groepen bijgekomen. Een ander topic van FOK gaf 1 miljoen vluchtelingen aan die op het punt stonden binnen te komen.
Ik denk - maar weet het niet zeker - dat die groepen in Iraaks Koerdistan of Zuid-Irak wel een redelijk leven zouden moeten kunnen leiden. Hoewel dat moeilijk is als je niets hebt en alles achtergelaten.quote:Het zou zonde zijn om al die mensen(zijn niet alleen christenen) hun geboorteplaats te ontdoen. Zo bereik je uiteindelijk wat ISIS had gewild: een soennitisch-Mosul.
Tweede keer vandaag dat je dit post. Slordige artikel van iemand die graag grimmige nieuws wilt brengen en het verkoopt als kritisch. Daarnaast zitten er gewoon leugens in zoals:quote:Op maandag 9 maart 2015 01:35 schreef Atak het volgende:
War with Isis: The Kurdish Tiger's roar is worse than its bite - the Peshmerga have come to rely on US air strikes
[..]
Meest schandalige vergelijking ooit. Ik was in Erbil die dag, er was geen exodus. Hoogstens een gespannen sfeer door de vele vluchtelingen uit Makhmour en Gwer die dagen. Shopping malls waren vol, checkpoints normaal.quote:This staves off the prospect of total defeat, but the future of the Iraqi Kurds still looks grim even if it is not as bad as it looked last August when many in Irbil started to flee the city just as they had done in 1991 during Saddam Hussein’s counter-offensive
Istanbul gaat Koerdisch worden over een aantal jaren. Door de migratie van Koerden naar Istanbul + de deportaties die het Turkse regime heeft uitgevoerd, waarin Koerden verplicht in grote Turkse steden moesten gaan worden, zijn er momenteel 4 miljoen Koerden in Istanbul. Koerden broeden als konijnen, soms wel 2x zoveel als Turken. Als we een lineaire stijging volgen, zullen de Koerden dus uiteindelijk de meerderheid worden.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Die Koerden moeten keertje keihard aangepakt worden voor de greater good. Ik was in Istanboel voor vakantie en daar heb je gewoon Armeense en Assyrische kerken. De christenen naar hebben hun eigen communities en ze zijn veilig. In het oosten van Turkije moet dat ook kunnen.
Hoe verklaar je die geintegreerde yezidis dan in Duitsland? Het feit dat yezidis op veel gebieden backward zijn, komt door het feit dat ze contact met de rest v/d wereld vermijden. Als je echter in een stad wordt gezet(en dus naar een supermarkt moet, je kinderen naar school moet brengen), zul je uiteindelijk veranderen. Dat verplicht de stad je.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Yezidi's denken dat ze alleen afstammen van Adam en de rest van de mensen van Adam en Eva...
Beetje lastig hen in de maatschappij in te passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |