abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2015 @ 01:07:45 #1
365082 IPA35
Patriarch
pi_150448664
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syri bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syri
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Het NPU( Oftwel Nineveh Plain Protection Units) is een Assyrisch militie die december 2014 is ontstaan, hun doel is om de oorspronkelijke bewoners van Irak te beschermen dat zijn Assyrirs. Officieel zijn er 5500 leden aangesloten maar sinds de meest recente schatting zijn er nu al bijna 10.000 leden aansloten en ze groeien nog dagelijks. Het NPU word al gesteund door ''American Mesopotamian Organization '' en ze zoeken ook steun bij de Verenigde Staten en de EU. Het NPU zit nu in de provincie Nineveh ( Ninawa ) Ook een van de meest belangrijke doelen van het NPU is het creren van een Assyrisch land. Dit gaat het dan waarschijnlijk worden.

Updates:
The Levantine War - Reddit

Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150448668
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:05 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

De meerderheid van de Syrische Koerden 'wilden' ook geen onafhankelijkheid of autonomie totdat ze dat wel wilden in 2011. Mijn punt hiermee is dat je Iraanse staatspropaganda niet moet slikken als een slet. Als de Iraanse inlichtingendienst en staat ook maar een moment zwak worden a la Syri 2011 zal daar toch echt wat anders gebeuren dan de staat je wilt geloven. Niet vergeten dat Iran nadat de Sjieten de Revolutie hebben gekaapt ze eerst de Koerdische opstand de kop hebben ingedrukt. Ze hebben meerdere invloedrijke en geliefde Koerdische leiders van Iran geliquideert in Europa tijdens 'vredesonderhandelingen'. "Maar Iran is zo lief, en het westen BOEEE".
pi_150448671
#Free-Assyria
pi_150448676
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:08 schreef Atak het volgende:
#Free-Assyria
Erken jij de Assyrische genocide, uitgevoerd door het Ottomaanse rijk?
#freefrederike
  maandag 9 maart 2015 @ 01:08:50 #5
365082 IPA35
Patriarch
pi_150448678
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 9 maart 2015 @ 01:09:38 #6
365082 IPA35
Patriarch
pi_150448684
Repost:

pi_150448710
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk bij woorden en pseudo-geschiedenis. Koerden hebben nooit een land gehad en jullie geschiedenis is niet ouder dan 600-700 jaar. Oorsprongelijk uit de Zagros, gedeporteerd door de Safavids. De Ottomanen accepteerde jullie in oost-Anatolie omdat jullie sunni waren. Dankbaarheid en loyaliteit is ver te zoeken bij jullie soort. Dat weet iedereen. Ik denk dat deze slechte eigenschappen voor heel problemen gaan zorgen. ISIS is alleen het begin.
Er valt geen discussie te voeren met jou. Jij bepaalt niet wat pseudo-geschiedenis is. En heel jouw post is biased onzin. Geheel onwaar. Ik post dit zodat een niks vermoedende lurker het niet gaat geloven. Jou overtuigen kan niet.
pi_150448712
#freefrederike
  maandag 9 maart 2015 @ 01:12:50 #9
365082 IPA35
Patriarch
pi_150448723
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:11 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Er valt geen discussie te voeren met jou. Jij bepaalt niet wat pseudo-geschiedenis is. En heel jouw post biased onzin. Geheel onwaar. Ik post dit zodat een niks vermoedende lurker het niet gaat geloven. Jou overtuigen kan niet.
Met Turken over geschiedenis praten is sowieso een zinloze exercitie.
pi_150448741
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Met Turken over geschiedenis praten is sowieso een zinloze exercitie.
Maar uiteraard is hij ook geen Turk, claimt hij.

Waarom durft bijna niemand uit te komen voor wat hij is in deze topics? Lijden ze allemaal aan een identiteitscrisis ofzo?
  maandag 9 maart 2015 @ 01:15:45 #11
365082 IPA35
Patriarch
pi_150448748
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:15 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Maar uiteraard is hij ook geen Turk, claimt hij.

Waarom durft bijna niemand uit te komen voor wat hij is in deze topics? Lijden ze allemaal aan een identiteitscrisis ofzo?
Ik weet het van bijna iedereen denk ik...
pi_150448752
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:12 schreef PizzaMizza het volgende:
Dit is gaaf om te zien.
Dat is zeker heftige shit
pi_150448755
Daeshbags zijn intensief bezig om video's van maanden geleden te uploaden als ''counterpropaganda'', om zo hun verliezen te beperken...
#freefrederike
pi_150448759
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is zeker heftige shit
Vraag is alleen, waar gaan die heen? Ze worden van 2 kanten gelaunched....
#freefrederike
pi_150448760
Wanneer zal mosul bevrijdt worden denken jullie? :)
pi_150448780
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Nooit.

Mosul zal half-verwoest worden vrees ik.
pi_150448801
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:12 schreef PizzaMizza het volgende:
Dit is gaaf om te zien.
pi_150448807
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Ik denk dat de operatie precies over 1 jaar is, dus maart 2016. Tikrit gaat een beetje langzaam(maar wel progressie), daarna zullen ze moeten doorstoten naar Baji en dan is al 1 afvoerlijn van ISIS afgebroken. Dat moet dan ook nog volgehouden worden. Anbar is een moeilijke plek vanwege de bevolking die ISIS steunt.

Maar een ander probleem is de hoeveelheid boobytraps die ISIS zet. Zelfs nadat dorpen zijn veroverd, dienen die dorpen nog ontmanteld te worden van bommen ed.

wat denk jij
#freefrederike
pi_150448821
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De waarheid is dat de laatste paar honderd jaar Koerden en Armenirs gemengd leefden en de Armenirs economisch actief werden en de Koerden vooral bezig waren hen te beroven en hun vrouwen te ontvoeren. Toen wilde de Armenirs daarvan af en toen ging het balletje rollen.
Ik las ook laatst een theorie over het feit dat na de veroveringen van de Ottomanen, de Armeniers die moslim werden assimileerden tot Koerden, en de Koerden die christelijk waren op dat moment, assimileerden tot Armeniers. Dus dat een deel van de Koerdische moslims eigenlijk Armeen is en een deel van de christelijke Armeniers eigenlijk Koerd is.
#freefrederike
pi_150448832
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik denk dat de operatie precies over 1 jaar is, dus maart 2016. Tikrit gaat een beetje langzaam(maar wel progressie), daarna zullen ze moeten doorstoten naar Baji en dan is al 1 afvoerlijn van ISIS afgebroken. Dat moet dan ook nog volgehouden worden. Anbar is een moeilijke plek vanwege de bevolking die ISIS steunt.

Maar een ander probleem is de hoeveelheid boobytraps die ISIS zet. Zelfs nadat dorpen zijn veroverd, dienen die dorpen nog ontmanteld te worden van bommen ed.

wat denk jij
Ik hoop eind dit jaar nog. Ik wil graag eens mijn geboortestad bezoeken voordat het te laat is
pi_150448839
RamiAlLolah twitterde op maandag 09-03-2015 om 00:00:26 #ISIS source: ad-Dawr & al-Boujail are under #Iraq|i army & militias control. #Tikrit and al-Alam are still under our control.. reageer retweet
pi_150448851
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik hoop eind dit jaar nog. Ik wil graag eens mijn geboortestad bezoeken voordat het te laat is
Je geboortestad bezoeken, dat wordt wel moeilijk. Ik denk niet dat Mosul echt bewoonbaar zal zijn aan het einde van dit jaar(niet dat het genuked wordt, maar dat het zo een chaos wordt dat 't moeilijk op te lossen is).

Grote uitdaging voor Mosul is het terug keren van de originele bewoners. Hoe kunnen de shiieten, christenen, koerden, yezidis die uit hun huizen zijn getrapt, zomaar weer met dezelfde mensen leven die dat hebben gedaan?
#freefrederike
pi_150448860
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:23 schreef Atak het volgende:
RamiAlLolah twitterde op maandag 09-03-2015 om 00:00:26 #ISIS source: ad-Dawr & al-Boujail are under #Iraq|i army & militias control. #Tikrit and al-Alam are still under our control.. reageer retweet
Kijk wie jij als bron gebruikt, kom op. :')
#freefrederike
pi_150448865
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De waarheid is dat de laatste paar honderd jaar Koerden en Armenirs gemengd leefden en de Armenirs economisch actief werden en de Koerden vooral bezig waren hen te beroven en hun vrouwen te ontvoeren. Toen wilde de Armenirs daarvan af en toen ging het balletje rollen.
Ze leefden gemengd in wat nu Oost-Turkije is, niet in alle Koerdische gebieden. Niet alle Koerden waren trouwens rovers. De meerderheid was het niet.

quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:20 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Anbar heeft juist ook een grote bevolking die ISIS totaal niet steunt. Daarom ook de chaotische oorlog die ze al sinds januari 2014 hebben. Het feit dat Anbar nog steeds niet gevallen is en dat Soennieten uit Anbar heel graag willen samenwerken met Amerikanen zegt genoeg. Als de Sjieeten ook wat coperatiever waren zou het nog sneller gaan.
pi_150448871
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef PizzaMizza het volgende:

Je geboortestad bezoeken, dat wordt wel moeilijk. Ik denk niet dat Mosul echt bewoonbaar zal zijn aan het einde van dit jaar(niet dat het genuked wordt, maar dat het zo een chaos wordt dat 't moeilijk op te lossen is).

Grote uitdaging voor Mosul is het terug keren van de originele bewoners. Hoe kunnen de shiieten, christenen, koerden, yezidis die uit hun huizen zijn getrapt, zomaar weer met dezelfde mensen leven die dat hebben gedaan?
Ik kan mij niet voorstellen dat die terug willen. Of daadwerkelijk terug gaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 9 maart 2015 @ 01:27:03 #26
365082 IPA35
Patriarch
pi_150448872
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:21 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik las ook laatst een theorie over het feit dat na de veroveringen van de Ottomanen, de Armeniers die moslim werden assimileerden tot Koerden, en de Koerden die christelijk waren op dat moment, assimileerden tot Armeniers.
Lijkt me onzin. Koerden waren er naar mijn weten altijd al wel maar leefden meer gesoleerd als simpel bergvolk. Armenirs waren de rijkste bevolkingsgroep in de regio en hebben eigen architectuur en dergelijke achtergelaten. Ook droegen zij veel bij aan de Ottomaanse cultuur. Qua architectuur (veel paleizen in Istanbul en zo) en qua muziek (ik noem een Tatyos Efendi bijvoorbeeld). Qua maatschappelijke rol waren zij vooral vaklieden. Zo werden de hoefijzers voor het leger door Armeense handen gemaakt.

Abdlhamid maakte een fout door de Armeense wens beschermd te worden tegen de Koerden niet te honoreren en de daardoor opstandig geworden Armenirs te laten doden door diezelfde Koerden die het probleem hadden veroorzaakt.
pi_150448882
@ChanceThePepper
Dus na de revolutie wilde ze autonomie en nu zijn ze dat opeens vergeten?
Dat er een "opstand" is geweest betekent nog niet dat de meerderheid van de Iraanse Koerden die steunde. Waarom ga jij ervan uit dat de Iraanse Koerden autonomie of onafhankelijkheid willen ondanks dat ook vele niet-Iraanse bronnen zeggen dat ze dat niet willen? Wensdenken?

Gelukkig dat het westen nooit mensen dood die het als terroristisch ziet.
pi_150448886
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]
Niet alle Koerden waren trouwens rovers. De meerderheid was het niet.

[..]
:') 49%
  maandag 9 maart 2015 @ 01:28:15 #29
365082 IPA35
Patriarch
pi_150448888
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Ze leefden gemengd in wat nu Oost-Turkije is, niet in alle Koerdische gebieden. Niet alle Koerden waren trouwens rovers. De meerderheid was het niet.

Correct.
pi_150448892
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik zal de bevolking ook nooit meer vertrouwen, ze zijn slangen, verraders. Ik snap niet hoe ze dit kunnen doen we deden niks verkeerds tegen ze en toch wouden ze ons dood hebben... Ik snap ze niet meer en ik heb ook totaal geen genade meer voor hun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')