abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150470888
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:01 schreef reza1 het volgende:

[..]

Laat het Obama regime en de EU dan de wapen sancties tegen Syri opheven en nauwkeurige bommen leveren. ^O^
Waarom? Zoals ik net al zei assad heeft in 40 jaar tijd nooit maar een blijk gegeven dat hij vecht voor minderheden of mensenrechten. En zelfs niet voor alawieten, er waren genoeg allawieten die onder zijn regime arm zijn.
Zoals ik net ook al zei, de barrelboms laten zien hoe primitief de assad regime is en altijd is geweest. Het heeft nooit geinvesteerd in hun militaire apparaat laat staan in mensenrechten of gelijkheid.
Rusland en Iran zijn toch de grote sponsors van assad? Laat ze hem maar nauwkeurige bommen leveren als ze zo superieur zijn als ze denken.

USA en de coalitie heeft een militair apparaat dat superieur is aan die landen.
  maandag 9 maart 2015 @ 20:08:58 #102
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150471025
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:06 schreef Djibril het volgende:

[..]

Waarom? Zoals ik net al zei assad heeft in 40 jaar tijd nooit maar een blijk gegeven dat hij vecht voor minderheden of mensenrechten. En zelfs niet voor alawieten, er waren genoeg allawieten die onder zijn regime arm zijn.
Zoals ik net ook al zei, de barrelboms laten zien hoe primitief de assad regime is en altijd is geweest. Het heeft nooit geinvesteerd in hun militaire apparaat laat staan in mensenrechten of gelijkheid.
Rusland en Iran zijn toch de grote sponsors van assad? Laat ze hem maar nauwkeurige bommen leveren als ze zo superieur zijn als ze denken.

Militair gezien was Syri altijd goed hoor, alleen bijna alle hardware is inmiddels gesloopt of gejat waardoor het leger niet meer goed kan functioneren.
Say what?
pi_150471274
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:08 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Militair gezien was Syri altijd goed hoor, alleen bijna alle hardware is inmiddels gesloopt of gejat waardoor het leger niet meer goed kan functioneren.
Met alle respect, maar Arabische legers zijn na het Ottomaanse rijk niks meer gebleken. Ze verliezen alleen maar legers. En zelfs tegen rebellen(zoals de Houthis) verliezen Arabische legers. Je kunt alle wapens in de wereld hebben, maar als je bevolking je niet steunt, zul je de oorlog uiteindelijk verliezen.

Kijk naar Īrānshahr, verschillende grootmachten en meerderheid v/d Arabische landen steunden het Ba'athisme leger van Saddam en nog steeds versloeg Īrānshahr hen.

Zelfde geldt overigens tegenwoordig. Īrānshahr's militaire uitgaven zijn weinig in vergelijking met die van veel Arabische landen, maar toch heeft Īrānshahr al die andere landen in een houtgreep. Met moreel zet je legers in elkaar.
#freefrederike
pi_150471318
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:06 schreef Djibril het volgende:

[..]

Omdat ze zich zogenaamd zo erg druk maken om de doden bij aanvallen van de Syrische luchtmacht.
Ach arm, gezondheidszorg en onderwijs was gratis.

Hoe gaan de terroristen de economie verbeteren dan? Verwijnt de corruptie magisch?
  maandag 9 maart 2015 @ 20:20:13 #105
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150471634
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:13 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Met alle respect, maar Arabische legers zijn na het Ottomaanse rijk niks meer gebleken. Ze verliezen alleen maar legers. En zelfs tegen rebellen(zoals de Houthis) verliezen Arabische legers. Je kunt alle wapens in de wereld hebben, maar als je bevolking je niet steunt, zul je de oorlog uiteindelijk verliezen.

Kijk naar Īrānshahr, verschillende grootmachten en meerderheid v/d Arabische landen steunden het Ba'athisme leger van Saddam en nog steeds versloeg Īrānshahr hen.

Zelfde geldt overigens tegenwoordig. Īrānshahr's militaire uitgaven zijn weinig in vergelijking met die van veel Arabische landen, maar toch heeft Īrānshahr al die andere landen in een houtgreep. Met moreel zet je legers in elkaar.
Ik vergelijk even met de regio, ze hebben ook jarenlang Libanon bezet en dat was easy voor ze. Als ze het op moeten nemen tegen moderne legers als het IDF of grote legers als het Turkse zijn ze geen partij idd. Syri is geen enorm land maar ze hadden altijd relatief veel hardware wat ze sterk maakte.
Say what?
pi_150471713
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:14 schreef reza1 het volgende:

[..]

Omdat ze zich zogenaamd zo erg druk maken om de doden bij aanvallen van de Syrische luchtmacht.
Ach arm, gezondheidszorg en onderwijs was gratis.

Hoe gaan de terroristen de economie verbeteren dan? Verwijnt de corruptie magisch?
Gezondheidszorg en onderwijs was gratis maar ook van goede kwaliteit?
Gratis gezondheidszorg en onderwijs geven assad het recht om corrupt te zijn en minderheden te onderdrukken? Waarbij Koerden geen eigen taal mochten spreken en geen staatsburgerschap hadden.
Lijkt veel op het regime van saddam hussein, je weet wel een van de grootste vijanden van Iran.

Ach onder isis zijn de prijzen laag en wordt er belasting opgehaald voor de armen. En ze zijn allemaal veilig zolang ze niet kritisch zijn op het isis regime.

Ik heb nergens gezegd dat de terroristen de economie verbeteren of dat de corruptie magisch verdwijnt. Maar dat assad syrie als land heeft verpest staat vast.
pi_150471782
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik vergelijk even met de regio, ze hebben ook jarenlang Libanon bezet en dat was easy voor ze. Als ze het op moeten nemen tegen moderne legers als het IDF of grote legers als het Turkse zijn ze geen partij idd. Syri is geen enorm land maar ze hadden altijd relatief veel hardware wat ze sterk maakte.
Hardware van Syrie valt reuzen mee, vooral na deze oorlog. Geavanceerde militaire hardware wordt ook bemand door de Russen en ze hebben zelfs Russische oorlogsschepen nodig om hun kust te beschermen.
pi_150472090
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Turkije en IDF zijn maar klein geschut joh. :')

Alleen al Basij-vrijwilligersleger van Iran bestaat uit 10 miljoen.
#freefrederike
  maandag 9 maart 2015 @ 20:32:00 #109
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150472182
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:23 schreef Djibril het volgende:

[..]

Hardware van Syrie valt reuzen mee, vooral na deze oorlog. Geavanceerde militaire hardware wordt ook bemand door de Russen en ze hebben zelfs Russische oorlogsschepen nodig om hun kust te beschermen.
Er zijn relatief veel bases door het land verspreid met aardig wat hardware, na 4 jaar burgeroorlog is daar inmiddels weinig meer van over ja.
Say what?
pi_150472258
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:22 schreef Djibril het volgende:

[..]

Gezondheidszorg en onderwijs was gratis maar ook van goede kwaliteit?
Gratis gezondheidszorg en onderwijs geven assad het recht om corrupt te zijn en minderheden te onderdrukken? Waarbij Koerden geen eigen taal mochten spreken en geen staatsburgerschap hadden.

Maar dat assad syrie als land heeft verpest staat vast.
Een deel van de Koerden had geen staatsburgerschap omdat het illegale immigranten waren.

Want voordat Hafez aan de macht kwam ging het zo goed wil je zeggen? Hij had stabiliteit gebracht na de jaren van continue staatsgrepen en verbeterde de economie flink na de radicale Jadid.
pi_150472393
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:33 schreef reza1 het volgende:
Een deel van de Koerden had geen staatsburgerschap omdat het illegale immigranten waren.
Nee, niet waar. Ze kregen geen burgerschap omdat hun familienaam niet in de Ottomaanse archieven stond.
#freefrederike
  maandag 9 maart 2015 @ 20:40:02 #112
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150472639
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:30 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Turkije en IDF zijn maar klein geschut joh. :')

Alleen al Basij-vrijwilligersleger van Iran bestaat uit 10 miljoen.
Neeman, de IDF kan aardig tekeer gaan als het moet.
Say what?
pi_150472670
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:40 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Neeman, de IDF kan aardig tekeer gaan als het moet.
10 miljoen man is meer dan Israel in totaal heeft aan bevolking. Dat betekent dus dat Iran heel Israel kan bezetten met soldaten.
#freefrederike
pi_150472696
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:33 schreef reza1 het volgende:

[..]

Want voordat Hafez aan de macht kwam ging het zo goed wil je zeggen? Hij had stabiliteit gebracht na de jaren van continue staatsgrepen en verbeterde de economie flink na de radicale Jadid.
Illegale immigranten van waar? En hoe verklaar je dan dat ze niet hun eigen taal mochten spreken?

Hafez was gekomen via een staatsgreep dus het moet ook geen verrassing zijn dat hij via geweld weer weg gaat.
En ik wil niks zeggen, je hoeft niet steeds woorden voor mij te typen. Ik bekritiseer hier assad en assads regime lijkt veel op die van saddam.
  maandag 9 maart 2015 @ 20:42:09 #115
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150472746
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

10 miljoen man is meer dan Israel in totaal heeft aan bevolking. Dat betekent dus dat Iran heel Israel kan bezetten met soldaten.
10 miljoen man met een kalasjnikov tegen high-end VS spul ja.
Say what?
pi_150472914
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:41 schreef Djibril het volgende:

[..]

Illegale immigranten van waar? En hoe verklaar je dan dat ze niet hun eigen taal mochten spreken?

Hafez was gekomen via een staatsgreep dus het moet ook geen verrassing zijn dat hij via geweld weer weg gaat.
En ik wil niks zeggen, je hoeft niet steeds woorden voor mij te typen. Ik bekritiseer hier assad en assads regime lijkt veel op die van saddam.
Uit Turkije, volgens Syri.
Vanwege de Baathistische ideologie.
pi_150472968
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:42 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

10 miljoen man met een kalasjnikov tegen high-end VS spul ja.
Iran maakt zelf spullen, wat vind je daarvan?
#freefrederike
pi_150473012
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef reza1 het volgende:

[..]

Uit Turkije, volgens Syri.
Vanwege de Baathistische ideologie.
Je vindt het niet een beetje suspicious dat iemand zegt dat ze ''te gast'' zijn en vervolgens hen de taal zelfs ontneemt? Dat duit er duidelijk op dat beide dingen onzin zijn.
#freefrederike
  maandag 9 maart 2015 @ 20:47:16 #119
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150473045
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Rommel
Say what?
pi_150473090
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:46 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je vindt het niet een beetje suspicious dat iemand zegt dat ze ''te gast'' zijn en vervolgens hen de taal zelfs ontneemt? Dat duit er duidelijk op dat beide dingen onzin zijn.
Ik ben er niet voor hoor.
pi_150474130
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Inderdaad rommel, daar is een hobbyst wel een paar maandjes mee zoetgeweest. maar vliegen zal deze mockup nooit, en al helemaal niet met wapens van enige betekenis.
Racist
pi_150475286
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:05 schreef Toga het volgende:

[..]

Inderdaad rommel, daar is een hobbyst wel een paar maandjes mee zoetgeweest. maar vliegen zal deze mockup nooit, en al helemaal niet met wapens van enige betekenis.
Dat is een super oud bericht, ondertussen is er al zwaar aan gewerkt.
#freefrederike
pi_150475612
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Tegen een F16, JSF, F18, F15 of F22 heb je er natuurlijk niks aan.
En al helemaal niet als die ook nog een AWACS in de lucht hebben hangen.
pi_150475755
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:30 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tegen een F16, JSF, F18, F15 of F22 heb je er natuurlijk niks aan.
En al helemaal niet als die ook nog een AWACS in de lucht hebben hangen.
Ligt eraan wie de tegenstander is. Bijv, Israel is klein genoeg voor Iran om met raketten alleen aangevallen te worden. Saudi Arabie heeft veel straaljagers maar kan ze niet besturen.

Maar tegen een grootmacht zullen ze wel idd falen ja. Iran heeft trouwens geen topeconomie, staat onder hevige sancties en haalt er nog steeds het beste uit.
#freefrederike
  maandag 9 maart 2015 @ 21:36:05 #125
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150475970
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ligt eraan wie de tegenstander is. Bijv, Israel is klein genoeg voor Iran om met raketten alleen aangevallen te worden. Saudi Arabie heeft veel straaljagers maar kan ze niet besturen.

Maar tegen een grootmacht zullen ze wel idd falen ja. Iran heeft trouwens geen topeconomie, staat onder hevige sancties en haalt er nog steeds het beste uit.
Het is gewoon een onrealistische gedachtegang, Israel aanvallen is einde Mullah regime, niet echt aantrekkelijk voor ze.
Say what?
pi_150477093
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:36 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het is gewoon een onrealistische gedachtegang, Israel aanvallen is einde Mullah regime, niet echt aantrekkelijk voor ze.
Nee doen ze ook niet, maar het was even een situatieschets. Natuurlijk zullen ze Israel nooit aanvallen.
#freefrederike
pi_150477854
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:41 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ik bekritiseer hier assad en assads regime lijkt veel op die van saddam.
Onzin, ben je ooit in Syrie geweest?
Saddam vergelijken met Dr Bashar :')
pi_150479190
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:36 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Israel aanvallen is einde Mullah regime, niet echt aantrekkelijk voor ze.
Ja, dat dacht VS(Saddam) in jaren 80 ook,maar na 8 jaar oorlog zijn ze achter gekomen dat ze een grote fout hebben gemaakt. En Iran is nu 100 keer sterker dan in 1980.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montana_ir op 09-03-2015 22:26:24 ]
  maandag 9 maart 2015 @ 22:40:12 #129
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150480673
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:18 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Ja, dat dacht VS(Saddam) in jaren 80 ook,maar na 8 jaar oorlog zijn ze achter gekomen dat ze een grote fout hebben gemaakt. En Iran is nu 100 keer sterker dan in 1980.
Tegen een shitload kruisraketten kan je nou eenmaal weinig beginnen, als de VS zich er mee zou bemoeien.
Say what?
pi_150480950
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:18 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Hij heeft het over een aanval van Iran op Israel, niet andersom.

quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:04 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Onzin, ben je ooit in Syrie geweest?
Saddam vergelijken met Dr Bashar :')
Klopt wel eigenlijk:
- Beide zijn dictators
- Beide gebruikten chemische aanvallen
- Beide hangen het ba'athisme aan
- Beide zijn een religieuze minderheid in hun eigen land
- Beide onderdrukten minderheden
- Beide lelijk
#freefrederike
pi_150482472
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:45 schreef PizzaMizza het volgende:

Klopt wel eigenlijk:
1- Beide zijn dictators
2- Beide gebruikten chemische aanvallen
3- Beide hangen het ba'athisme aan
4- Beide zijn een religieuze minderheid in hun eigen land
5- Beide onderdrukten minderheden
6- Beide lelijk
1.Nee,hij is democratisch gekozen.

2.Is nooit bewezen. En van mij mag hij alles gebruiken tegen Daesh/JAN.

3.Oke, ik wist het niet.

4.Staatsreligie is soennisme,hij bidt net als Soennieten en zijn vrouw is Soenniet.

5 En daarom houden Christenen,Durzen en Sjiieten van Dr Bashar. :')

6.Homo.
Saddam is niet lelijk. :+
pi_150482959
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:19 schreef Montana_ir het volgende:
Saddam is niet lelijk. :+
#freefrederike
pi_150483482
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Saoedie zal er wel (weer :') ) Pakistaanse piloten in proppen of gewoon Amerikaanse ex-air force contractors die nu ook het onderhoud etc al doen.

Saoedie heeft zelf ook geen echte behoorlijke economie maar wel erg veel inkomsten uit de olie :P
pi_150483939
quote:
4s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_150484659
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:55 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die snorren toch altijd _O-
#freefrederike
pi_150484781
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Die snorren toch altijd _O-
pi_150485645
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150485662
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:23 schreef UpsideDown het volgende:
Die anti-Assad/pro-rebellen lui melden ook altijd alleen maar dat 'rebellen' iets hebben 'ingenomen', dat er jihadisten in het spel zijn en er autobommen aan te pas komen houden ze bewust achter.

Dat geldt natuurlijk ook voor pro-Assad lui die niet reppen over de vele vatbommetjes.
zo kunnen we onszelf in de spiegel blijven aankijken :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150486008
zegt wat over de toestand waarin isis verkeerd momenteel

markito0171 twitterde op maandag 09-03-2015 om 20:38:23 #Syria #Aleppo Rebel-cell freed dozens of prisoners in #IS held town of al-Bab,but many killed during escape.10 #IS guards killed.Now curfew reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_150486712
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:51 schreef reza1 het volgende:

[..]

Het gaat om een lijk, heel wat anders dan een levend persoon. Hoewel ook dat natuurlijk verkeerd is.
Onthoofdingen hebben bij meerdere partijen plaatsgevonden. Oorlogsmisdaden komen altijd voor.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_150486898
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 06:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Onthoofdingen hebben bij meerdere partijen plaatsgevonden. Oorlogsmisdaden komen altijd voor.
Precies, niks mis met het SAA dus.
pi_150487413
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:58 schreef reza1 het volgende:
Als Obomba zo bezorgt is over de doden mag hij gerust preciezere bonmen geven aan Syri.
Het gaat om de syrische piloten die soms liever burgers bombarderen dan militaire doelwitten.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_150487576
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:30 schreef reza1 het volgende:

[..]

Precies, niks mis met het SAA dus.
Jawel, want er zijn structurele zaken die tegen het oorlogsrecht en mensenrechten ingaan. Clusterbombardementen in burgerlijk gebied tot aan burgers martelen zonder enige proces.Als ze denken dat je een jihadi bent, zul je ook doodgemarteld worden. Je familie wordt dood gebombardeerd, ook al wonen ze ver van het slachtveld vandaan. ISIS achtig.
pi_150487699

dinsdag 10 maart 2015 @ 10:35:51 #145
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150489570
jackshahine twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 09:54:50 Ironic:After false allegations of #YPG actions over #Arabs in #Hasakah, made by #Syrian temporary oppo Govt, It deleted statement quietly reageer retweet
faal FSA
Say what?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:48:12 #147
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150491053
Yup, soldaten van Allah vermorzelen seculiere Baath-fascisten:

ManaraEN twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 06:25:42 #JN| Handarat has not been completely liberated, mujahideen are steadfast on the buildings that were freed yesterday (1) reageer retweet
ManaraEN twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 06:26:43 (2) Mujahideen continue to advance, and for Allah is all praise. #Handarat #Aleppo reageer retweet
Say what?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:50:03 #148
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150491100
ManaraEN twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 05:09:28 #JN|Abu Sanad Al Ansari(Allah accept him)destroying the Nusayris with a car bomb with 4 tons of explosives #Handarat http://t.co/cnO0KopV9v reageer retweet
Say what?
pi_150491115
bij handarat op de linie rebellen tegenover de hezz

-Rabia Al-Basri
pi_150491129
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:48 schreef UpsideDown het volgende:
Yup, soldaten van Allah vermorzelen seculiere Baath-fascisten:

ManaraEN twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 06:25:42 #JN| Handarat has not been completely liberated, mujahideen are steadfast on the buildings that were freed yesterday (1) reageer retweet
ManaraEN twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 06:26:43 (2) Mujahideen continue to advance, and for Allah is all praise. #Handarat #Aleppo reageer retweet
en hezz meuk
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')