Klopt. Dat is nog een van de zaken waar minder rekening mee gehouden wordtquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Totaal andere crash. Zijdelingse impact zoals bij Alonso is tegenwoordig erger dan een frontale impact (zoals dit eruit ziet). Zoals Dennis ook aangaf (en in mijn post over de analyse van de bbc staat) werd Alonso's hoofd heen en weer geslingerd door de impact. Zowel links als rechts raakte hij met zijn helm de rand van de cockpit met behoorlijke g-krachten.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:41 schreef Geralt het volgende:
De zijkanten van die headrests, kunnen ze daar niet een soort van kreukelzoneachtig iets van maken? Of bekleden met van hetzelfde materiaal als de safer barriers of iets? Het dempt allicht de klap wat lijkt me zo.
http://scarbsf1.com/blog1(...)-cockpit-head-rests/quote:As demanded within the rules the padding must be Confor foam. This foam is relatively soft when touched, but when subject to a severe blow the foam hardens to absorb the load and is then slow to bounce back. This characteristic protects the driver from both the initial blow and any whiplash response.
Je moet toegeven dat ie wel ff een paar centimeters omhoog kwamquote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:08 schreef twiFight het volgende:
Onderschat de impact van zo'n wagen niet. Als je niet doorhebt wat zo'n impact is dan kun je daar heel makkelijk achterkomen door tegen een muur aan te wandelen. 5 km/u maar het doet fucking pijn. Fiets daarna tegen een muur (15-20 km/u) en je ziet al sterretjes.
Daarnaast gaat het natuurlijk juist niet om hoe hard het materiaal is. Je wilt dat juist niet. Het gaat er om hoe de energie geabsorbeerd/afgevoerd wordt. Juist abrupte stilstand (bv. als de helm de cockpit raakt) is dodelijk als daar niet eerst heel veel energie van weggevoerd wordt. Dat is in feite ook wat het ongeluk van Bianchi zo erg maakte. Die truck naast de baan veerde compleet niets mee.
Max is prijzigquote:
Ik ook, maar eigenlijk moet ik dat niet doen, aangezien de laatste paar jaar ik in ronde 1 altijd bar weinig punten scoor...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 21:42 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Max is prijzig
Maar toch maar gekocht uiteraard
Donequote:
quote:
twitter:alex_wurz twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 07:45:18 @MercedesAMGF1 under big pressure! calculating how much engine power to turn down so as to not lap entire #F1 field in 30 laps! reageer retweet
Ik had binnen 3 dagen beeld.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:08 schreef Schunckelstar het volgende:
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je beeld hebt bij sport1? heb vorige week vrijdag de aanvraag gedaan maar nog steeds geen beeld
waar zit je bij?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:08 schreef Schunckelstar het volgende:
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je beeld hebt bij sport1? heb vorige week vrijdag de aanvraag gedaan maar nog steeds geen beeld
Bij ziggoquote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:54 schreef WEST het volgende:
[..]
waar zit je bij?
ik vraag het aan bij ziggo en binnen 5 minuten beeld
Dan zou ik gaan bellen. Kan vandaag ook wel hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Bij ziggo
Heb ook nog steeds geen bevestiging per post gekregen.. maandag maar effe bellen dan
of twitteren, bij UPC gaat dat sneller dan bellenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:58 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan bellen. Kan vandaag ook wel hoor.
Ik had dat destijds binnen 2 minuten. Geloof dat ik wel het kastje van Ziggo opnieuw moest opstarten. Daarna werkte het meteen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:08 schreef Schunckelstar het volgende:
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je beeld hebt bij sport1? heb vorige week vrijdag de aanvraag gedaan maar nog steeds geen beeld
of om 12.30 op Sky zelfquote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:28 schreef Beach het volgende:
https://fiftybuckss.wordp(...)e-f1-show-6th-march/
hier trouwens de f1 show van gisteren
Bij ziggo niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
of twitteren, bij UPC gaat dat sneller dan bellen
Daniil Kvyat. Vraag me af waar dat 'm in ziet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog steeds niet weten wie je dit seizoen moet supporten? Doe de WTF1-test
http://wtf1.co.uk/which-2015-f1-driver-should-you-support/
Mijn (onbewust maar niet onverwachte) uitkomst
[ afbeelding ]
De F1 Manager is er al wel.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:45 schreef Funzel het volgende:
[..]
Daniil Kvyat. Vraag me af waar dat 'm in ziet.
Andere vraag, komt er eigenlijk nog een toto dit jaar?
http://thejudge13.comquote:RTL reduces Formula One coverage
German broadcaster RTL is going to reduce the amount of airtime it will give to its formula one coverage. While race and qualifying will still be shown in full length on free-to-air TV and as a free livestream on their website, the pre-race and post-race elements will be reduced by at lest 30 minutes per race weekend. News coverage in in follow-up shows, like “18:30″ will be shortened as well.
The private broadcaster explains this with the heavy loss of viewership. In 2014 the viewer figures dropped by seventeen and a half percent and were worse than before Schumacher’s first title in 1994.
RTL has been showing F1 since 1991 and their contract is the longest continuously running one of any broadcaster worldwide. Since starting in ’91, RTL has paid 1.1 billion euros for broadcasting rights. The contract that is running out after this season has so far not yet been extended.
Nog een reden om toch Sport1 go te nemenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
RTL Duitsland ook al last van dalende cijfers die invloed gaan hebben op de komende uitzendingen
[..]
http://thejudge13.com
Hmmm... Misschien willen mensen geen reclameblokken van 5-10 minuten meer?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
RTL Duitsland ook al last van dalende cijfers die invloed gaan hebben op de komende uitzendingen
[..]
http://thejudge13.com
Hij doet het hier niet. Krijg steeds een error.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:28 schreef Beach het volgende:
https://fiftybuckss.wordp(...)e-f1-show-6th-march/
hier trouwens de f1 show van gisteren
UK proxy nodig misschien. Hebben Sky filmpjes vaker last van.....quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:57 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hij doet het hier niet. Krijg steeds een error.
Ja, hij maakt zulke snelle grappen dat mensen ze vaak niet eens opmerken.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kom uit op Nico Hulkenberg. Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit op gelet of wat mee gehad. Mjin keuzes waren vooral snelheid en humor. Is hij zo grappig?
Haha, ja en soms gaat hij heel kort door de bocht.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, hij maakt zulke snelle grappen dat mensen ze vaak niet eens opmerken.
Badum tissss...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja en soms gaat hij heel kort door de bocht.
Volgens mij wel ja.. Ik heb vorig jaar Monza op deze manier terug gekeken.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:43 schreef alwaysonhold het volgende:
Vraagje aan de vaste Sport 1 kijkers, ik heb nu Sport 1 Go en kom erachter dat ik de race van 29 maart niet live kan zien....kan je dan erna de race gewoon nog helemaal terug kijken via Sport 1 Go app?
Niet een bepaald limiet van duur tot het online staat? Kan pas laat in de avond terug kijken....Maja, daar betaal je toch voor lijkt me...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja.. Ik heb vorig jaar Monza op deze manier terug gekeken.
Volgens mij stond het pas de volgende dag online. Ik keek het terug op de maandag ochtend/avond. (weet ik niet meer exact).quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:46 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Niet een bepaald limiet van duur tot het online staat? Kan pas laat in de avond terug kijken....Maja, daar betaal je toch voor lijkt me...
Ik heb wel eens een vrije training of kwalificatie terug gekeken, en naar wat ik mij kan herinneren staat het meestal 's avonds er wel op.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:46 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Niet een bepaald limiet van duur tot het online staat? Kan pas laat in de avond terug kijken....Maja, daar betaal je toch voor lijkt me...
Ow, superquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:48 schreef ManScat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een vrije training of kwalificatie terug gekeken, en naar wat ik mij kan herinneren staat het meestal 's avonds er wel op.
RIP aan de nabestaandenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:25 schreef flipsen het volgende:
Ik zou fan moeten worden van vettel volgens die website. Dat kostte me mijn laptop, die tegen de muur vloog
op die manier heeft Mexicanobakker 38 tv's naar de electronische hemel geholpenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:25 schreef flipsen het volgende:
Ik zou fan moeten worden van vettel volgens die website. Dat kostte me mijn laptop, die tegen de muur vloog
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op die manier heeft Mexicanobakker 38 tv's naar de electronische hemel geholpen
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:33 schreef Ferry_76 het volgende:
Mogelijk helemaal geen Duitse GP dit jaar:
https://www.rtlgp-magazin(...)ft-zorgenkindje.html
Tip, sport 1 go. Is het slechts 4 euro per race.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Bij UPC is het ¤7,95 voor een losse race. Best interessant aangezien het toch maar om tien races gaat (De rest bij de BBC), dat scheelt toch honderd Euro op jaarbasis ten opzichte van een abonnement.
Ik heb vorig seizoen ook een paar races los besteld bij UPC. Verder op de BBC gekeken. En vanaf 1 april zit RTL Duitsland ook in het basispakket. Heb niet zo'n trek in een Sport1 abo alleen maar voor F1.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Bij UPC is het ¤7,95 voor een losse race. Best interessant aangezien het toch maar om tien races gaat (De rest bij de BBC), dat scheelt toch honderd Euro op jaarbasis ten opzichte van een abonnement.
Vraag me af in hoeverre het belabberde jaar van Vettel hier ook invloed op heeft gehad.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
RTL Duitsland ook al last van dalende cijfers die invloed gaan hebben op de komende uitzendingen
[..]
http://thejudge13.com
quote:Op zondag 8 maart 2015 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe laat zijn volgende week de vrije training, kwalificatie en GP?
Lang leve Fox Sports op DirecTVquote:Op zondag 8 maart 2015 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
-10 of zo toch?
Voor mij is het dan rond middernacht dus dan ga ik zeker kijken
-9 als ik me niet vergisquote:Op zondag 8 maart 2015 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
-10 of zo toch?
Voor mij is het dan rond middernacht dus dan ga ik zeker kijken
Vettel heeft sowieso (nog) niet de populariteits-status bereikt die Schumacher ooit had. De kijkcijfers lagen in verhouding dus alsnog lager dan begin 2000.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre het belabberde jaar van Vettel hier ook invloed op heeft gehad.
Dat zou jammer zijn. Maar aan de andere kant komt het mij wel goed uit.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:33 schreef Ferry_76 het volgende:
Mogelijk helemaal geen Duitse GP dit jaar:
https://www.rtlgp-magazin(...)ft-zorgenkindje.html
Ik dacht toch echt -9. Gister mn mn dronken hoofd en nu nog steedsquote:Op zondag 8 maart 2015 07:14 schreef Meike26 het volgende:
-10 , Een vriendin van mij zit nu in Melbourne, gister om half 1 smiddags even mee zitten appen, daar was het half 11 s'avonds. Hier 12.34, daar 22.34.
Ze maakt de Gp zelf niet mee, vliegt over paar dagen door naar AliceSprings.
Race is tegenwoordig een uur eerderquote:Op zondag 8 maart 2015 10:07 schreef Geralt het volgende:
Ow wacht, dat zal met wintertijd te maken hebben denk ik
Het maakt niet uit hoeveel eerder (of later) die race is. Het ging mij om het tijdsverschil met Melbourne en dat is (dacht ik) 9 uur, maar klaarblijkelijk door de wintertijd nu 10 uur verschil.quote:
in de wintertijd is het verschil 10 uur en in de zomertijd 8 uur. er is is 1 week waar 9 uur tijdverschil in zit. En dat is wanneer wij al zomer tijd hebben en Melbourne die pas op 5 april naar de wintertijd overschakelt.quote:Op zondag 8 maart 2015 10:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoeveel eerder (of later) die race is. Het ging mij om het tijdsverschil met Melbourne en dat is (dacht ik) 9 uur, maar klaarblijkelijk door de wintertijd nu 10 uur verschil.
Jammer wel dat we nooit meer 's nachts ophoeven voor een race.
Hehehehe... Iedereen moeilijk doen...quote:Op zondag 8 maart 2015 11:13 schreef k_man het volgende:
Kijk gewoon op f1.com. Daar staan de tijden, met eronder een knopje: 'convert to my local time'.
Gisteren stond er TBC To be convertedquote:Op zondag 8 maart 2015 11:13 schreef k_man het volgende:
Kijk gewoon op f1.com. Daar staan de tijden, met eronder een knopje: 'convert to my local time'.
Het knopje lijkt nu helemaal verdwenen.quote:Op zondag 8 maart 2015 12:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Gisteren stond er TBC To be converted
Handje hulp nodig met wat banners? Ik was ook al begonnen met wat voorbereidingquote:Op zondag 8 maart 2015 11:59 schreef WEST het volgende:
Morgen maak ik even een mooie OP voor Australië
Dat werkt ook goed tijdens eens race ja, soms wilt de verbinding weleens met de peers even wegvallen door drukte, maar das dan een kwestie van opnieuw op play drukken.....quote:Op zondag 8 maart 2015 12:53 schreef alwaysonhold het volgende:
Nou, na alle Sport 1 go nadelen toch eens naar andere alternatieven gekeken. Acestream Sky F1 gevonden.
Wat werkt dat goed zeg, werkt dat ook goed tijdens een race? Aangezien er dan meer kijkers zijn op die Acestream. Top alternatief!
Je bedoelt dan dit soort banners neem ik aan?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Vanaf een zeker moment zijn ook de banners van vorig jaar, welke ik gemaakt heb, te gebruiken
Wie maakt trouwens de nieuwe reeks aan?
Jep.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je bedoelt dan dit soort banners neem ik aan?
[ afbeelding ]
Haal dan wel dit kleine foutje eruitquote:Op zondag 8 maart 2015 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep.
Is er trouwens nog interesse in de Teamviewer streampjes, nu iedereen zelf de app lijkt te gaan aanschaffen?
quote:Op zondag 8 maart 2015 13:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Haal dan wel dit kleine foutje eruit
[ afbeelding ]
Je hebt dm!quote:Op zondag 8 maart 2015 13:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat werkt ook goed tijdens eens race ja, soms wilt de verbinding weleens met de peers even wegvallen door drukte, maar das dan een kwestie van opnieuw op play drukken.....
edit: toevallig een XBMC/Kodi HTPC? Dan kun je namelijk ook streamen naar de HTPC/je tv vanuit de acestream speler
neequote:
Aan ambitie geen gebrek bij onze landgenootquote:Verstappen wil alle records breken in de Formule 1
Wanneer volgende week de lichten doven in Melbourne, heeft Max Verstappen direct een record op zijn naam staan. De Nederlander is dan met 17 jaar en 166 dagen de jongste Formule 1-debutant ooit, maar als het aan Verstappen ligt, is dat niet het enige record dat hij gaat claimen.
Waneer gevraagd door The Telegraph of hij het erg vindt dat hij de jongste is, antwoordde Verstappen: "Nee totaal niet, maar ik wil ook andere records breken. Ik wil ze allemaal. Het record voor de meeste overwinningen, de meeste wereldtitels. Dat is waar het om draait. Het gaat me niet om de leeftijd waarop ik win, ik wil gewoon wereldkampioen worden."
In de aanloop naar zijn Formule 1-debuut is Verstappen door meerdere mensen geprezen. Zo vergeleek Red Bull's Helmut marko de Nederlander met Ayrton Senna en verkondigde engineer Xevi Pujolar dat Verstappen de beste coureur is waarmee hij ooit heeft gewerkt. Verstappen blijft er rustig onder.
"Ik vergelijk mezelf nooit met een ander, je bent altijd jezelf. Iedereen heeft een andere stijl en de mijne is de 'Max Verstappen-stijl'. Het is altijd leuk om zulke dingen te horen, maar het maakt uiteindelijk geen enkel verschil. Ik blijf mezelf en ik zal grote stappen moeten maken. Het geeft me allemaal geen extra zelfvertrouwen of druk."
Ik denk dat alle rijders de ambitie zullen hebben om WK te worden en records te halen/brekenquote:Op zondag 8 maart 2015 14:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aan ambitie geen gebrek bij onze landgenoot
Zeker, alleen denk ik niet dat een hoop debutanten en dan al helemaal van die jonge leeftijd meteen zo duidelijk daarin zijn. Goed voor hem dus.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:53 schreef D. het volgende:
[..]
Ik denk dat alle rijders de ambitie zullen hebben om WK te worden en records te halen/breken
denk dat ze dat vast wel gezegd hebben maar wij het niet gelezen hebben omdat ze geen Nederlanders warenquote:Op zondag 8 maart 2015 15:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, alleen denk ik niet dat een hoop debutanten en dan al helemaal van die jonge leeftijd meteen zo duidelijk daarin zijn. Goed voor hem dus.
Bron: F1Today.quote:BRON: “GIEDO MET HELM NAAR AUSTRALIË OM TE RACEN VOOR SAUBER”
Vannacht om 0.00 uur Nederlandse tijd (10.00 uur lokale tijd in Melbourne) staan Giedo van der Garde en het Formule 1-team van Sauber tegenover elkaar in het hooggerechtshof van Victoria in Melbourne. De Nederlander is van plan zijn racestoeltje te claimen bij het team, want Van der Garde is in het bezit van een geldig contract om te racen bij Sauber. Hoe steekt de situatie nu concreet in elkaar? F1Today.net geeft een overzicht en legt een aantal mogelijke scenario’s uit.
Juridische stappen
Volgens bronnen heeft Van der Garde op 28 juni 2014 een contract getekend bij het team van Sauber om in 2015 als racecoureur op de grid te staan. De Nederlander zag geen vuiltje aan de lucht, maar toen in november Marcus Ericsson en Felipe Nasr als coureurs werden gepresenteerd, begonnen de alarmbellen bij de Nederlander te rinkelen. Van der Garde verklaarde direct in het bezit te zijn van een geldig contract en juridische stappen te ondernemen tegen het Zwitserse team.
Deze stappen heeft Van der Garde gedurende de winter genomen. Zo werd afgelopen week bekend dat de hoogste Zwitserse rechter Van der Garde in het gelijk heeft gesteld en dus in principe heeft verklaard dat hij één van de Sauber-coureurs voor 2015 moet zijn. Sauber gaf hier echt geen gehoor aan, en verscheen tijdens de wintertests met Ericsson en Nasr op de circuits van Jerez en Barcelona.
Rechter stelt Van der Garde in het gelijk
Vervolgens heeft het team rond Van der Garde het spelletje slim gespeeld. ‘Giedo van der Garde BV & Ors.’ heeft namelijk niet voor niets het hooggerechtshof in Australië aangesproken om het vonnis van de Zwitserse rechter uit te laten uitvoeren. De Grand Prix vindt komend weekend plaats in Melbourne en wanneer het team van Sauber een vonnis van de Australische rechter niet honoreert, is men strafbaar en riskeert men arrestaties en sancties.
De bijeenkomst in het hooggerechtshof van Victoria wordt overigens geen lange aangelegenheid. Het vonnis is namelijk al bepaald door de Zwitserse rechter en Sauber kan hier niet meer tegen in hoger beroep gaan. Daarnaast is het niet zo dat de rechter morgen uitvoerig in de zaak duikt. De rechter geeft namelijk enkel een goedkeuring of afwijzing van het vonnis. Aangezien het vonnis is bepaald door de hoogste rechter in Zwitserland, lijkt het onwaarschijnlijk dat de Australische rechter Clyde Croft morgen niet in het voordeel van Van der Garde beslist. Bij Sauber staat men dus voor een groot probleem.
Simpel gezegd heeft Van der Garde, er vanuit gaande dat het vonnis wordt goedgekeurd, de touwtjes in handen bij het team van Sauber en niet teambaas Monisha Kaltenborn. De Nederlander is bij goedkeuring van het vonnis namelijk letterlijk in staat om zijn stoeltje bij de renstal te claimen. Wanneer Kaltenborn hier niet mee akkoord gaat, kan Van der Garde haar laten arresteren. Van der Garde kan dan ook beslag laten leggen op het materiaal van de renstal en er voor zorgen dat in ieder geval één auto van het team niet in actie komt in Australië.
Wat kan er nu gebeuren?
Sauber heeft kort samengevat twee opties. Men kan besluiten Van der Garde te laten rijden, maar dan krijgt het team gegarandeerd problemen met Ericsson of Nasr. Zij zijn namelijk net als Van der Garde in het bezit van een contract en zullen zich niet zomaar aan de kant laten zetten door Sauber. Een nieuwe rechtszaak zou dan dus zomaar kunnen volgen voor de Zwitserse renstal. Nasr is in dit scenario overigens de persoon die het meest moet vrezen voor zijn stoeltje. De Braziliaan is namelijk de derde en laatste persoon die een contract heeft getekend bij Sauber.
Een andere optie voor Sauber is om te proberen de Nederlander af te kopen. Het lijkt er echter op dat Van der Garde hier niet op zit te wachten. Een bron meldde aan F1Today.net: "Giedo is vrijdag vertrokken naar Melbourne met zijn nagenoeg witte helm. Hij heeft als doel om absoluut te racen voor Sauber, niet om te schikken voor een geldbedrag." Daarnaast weet de Nederlander dat zijn Formule 1-carriere zeer waarschijnlijk ten einde is, wanneer hij een afkoopsom accepteert. Van der Garde is inmiddels 29 jaar oud en de kans dat hij nog ergens een kans zou krijgen, is nihil.
Kortom, er gaat vannacht wat interessants gebeuren bij het team van Sauber. Van der Garde heeft de zaak in Zwitserland al gewonnen en gaat nu in Australië enkel proberen het vonnis tot uitvoering te laten brengen. Van der Garde heeft goede papieren, dus de kans dat er naast Max Verstappen nog een Nederlander op de grid staat tijdens de seizoensopener in Melbourne, is zeker aanwezig.
die zijn niet zo super van F1.comquote:Op zondag 8 maart 2015 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Handje hulp nodig met wat banners? Ik was ook al begonnen met wat voorbereiding
Australië
[ afbeelding ]
De rest ook maar posten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met dank aan F1.com
Probeer ik ook altijd, maar met de nodige alcohol op haal ik het nooit wakker tot het einde van de race...quote:Op zondag 8 maart 2015 13:32 schreef VacaLoca het volgende:
Zondagochtend dus na het stappen de race kijken.
Hadden ze bij Sauber maar niet zo stom moeten zijn om hem eerst een contract te geven, wat kennelijk waterdicht was, en hem dan aan de kant te zetten omdat er iemand langskwam met meer geld. Dan hadden ze hem meteen af moeten kopen.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso is zijn F1 carriere na dit seizoen ten einde, want als hij nu hierdoor voor Sauber rijdt is er geen enkel team dat hem nog wil. Misschien wel einde race-carriere.
En waarschijnlijk betekent dit het einde van Sauber omdat ze het geld van Ericsson en Nasr nodig hebben om te overleven.
Mbt zijn toekomstige kansen: ik denk niet dat die nu zoveel slechter zijn dan wanneer hij thuis had zitten huilen ipv voor zijn rechten op te komen. Een team weet iig wel dat als ze met hem in zee gaan, ze zich aan het contract moeten houden.quote:De Nederlander is bij goedkeuring van het vonnis namelijk letterlijk in staat om zijn stoeltje bij de renstal te claimen. Wanneer Kaltenborn hier niet mee akkoord gaat, kan Van der Garde haar laten arresteren. Van der Garde kan dan ook beslag laten leggen op het materiaal van de renstal en er voor zorgen dat in ieder geval één auto van het team niet in actie komt in Australië.
dan zul je het zelf moeten doenquote:
ik pruts wel wat in elkaar.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan zul je het zelf moeten doen [ afbeelding ]
Racen voor Sauber is in elk geval niet wat er gaat gebeuren. Als hij al in de auto komt valt die in de opwarmronde stil of zoiets.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:25 schreef Rossdale het volgende:
Dit is gewoon bluf om sauber zo veel mogelijk geld uit de zak te kloppen, daarna kan hij lekker gaan racen in een andere klasse want hij kan zich dan overal met gemak inkopen.
Of... Sauber betaalt Giedo en met dat geld koopt hij het tweede zitje bij Manor
quote:Op zondag 8 maart 2015 14:53 schreef D. het volgende:
[..]
Ik denk dat alle rijders de ambitie zullen hebben om WK te worden en records te halen/breken
Als hij zou zeggen van "Ik ben al blij om er bij te zijn maar ik word toch geen kampioen" dan was het ook weer niet goed geweest.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, alleen denk ik niet dat een hoop debutanten en dan al helemaal van die jonge leeftijd meteen zo duidelijk daarin zijn. Goed voor hem dus.
Ik heb er nog wel interesse in.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is er trouwens nog interesse in de Teamviewer streampjes, nu iedereen zelf de app lijkt te gaan aanschaffen?
Eigen schuld van Sauber dan. Jammer als ze failliet gaan maar ik geef Giedo gewoon gelijk.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso is zijn F1 carriere na dit seizoen ten einde, want als hij nu hierdoor voor Sauber rijdt is er geen enkel team dat hem nog wil. Misschien wel einde race-carriere.
En waarschijnlijk betekent dit het einde van Sauber omdat ze het geld van Ericsson en Nasr nodig hebben om te overleven.
Je denkt dat die monteurs en het team zelf dat willen? Die willen op dat moment een resultaat halen als de race van start is. Of dat nou met Giedo of met een ander is.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Racen voor Sauber is in elk geval niet wat er gaat gebeuren. Als hij al in de auto komt valt die in de opwarmronde stil of zoiets.
Dan nog wordt er wel heel erg veel van hun professionaliteit gevraagd.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:39 schreef Beach het volgende:
[..]
Je denkt dat die monteurs en het team zelf dat willen? Die willen op dat moment een resultaat halen als de race van start is. Of dat nou met Giedo of met een ander is.
Dat zou de verstandige manier zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:39 schreef Beach het volgende:
[..]
Je denkt dat die monteurs en het team zelf dat willen? Die willen op dat moment een resultaat halen als de race van start is. Of dat nou met Giedo of met een ander is.
Plus er staat gewoon teveel op het spel. Kampioenschapspunten, hoe klein de kans ook is, zijn zo belangrijk in de F1. Geld, motivatie, sponsoren... Als er ook maar een 5% kans is dat Guido 1 puntje kan pakken dan gaan de engineers daar gewoon keihard voor. Wat de teamleiding en Legal dan verder bekokstoven daar werken die engineers niet voor.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:39 schreef Beach het volgende:
[..]
Je denkt dat die monteurs en het team zelf dat willen? Die willen op dat moment een resultaat halen als de race van start is. Of dat nou met Giedo of met een ander is.
Dat tekort moet toch ooit terugbetaald worden? Wie gaat dat ooit doen? Hijzelf niet, hem zie ik geen miljoenen bij elkaar racen als ik heel eerlijk ben.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:51 schreef Jigzoz het volgende:
Volgens Quote is het tekort van Van der Garde BV inmiddels dik 26 miljoen euro. En dat was dan een jaartje Caterham en een jaartje op de bank zitten bij Sauber.
Dure hobby, F1-coreur proberen te worden.
Ik hoop voor 'm dat schoonpapa garant staat. Anders is hij hierna gewoon failliet.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat tekort moet toch ooit terugbetaald worden? Wie gaat dat ooit doen? Hijzelf niet, hem zie ik geen miljoenen bij elkaar racen als ik heel eerlijk ben.
Of laten ze dan zo een bv gewoon op de fles gaan en pech voor de geldschieters/bank? Of hoe werkt zoiets?
Hoe zit het eigenlijk met de zaak van Sutil tegen Sauber? Die zat met hetzelfde probleem toch?quote:Op zondag 8 maart 2015 17:37 schreef Beach het volgende:
[..]
Eigen schuld van Sauber dan. Jammer als ze failliet gaan maar ik geef Giedo gewoon gelijk.
Kunnen ze mooi verrekenen met de erfenisquote:Op zondag 8 maart 2015 18:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat tekort moet toch ooit terugbetaald worden? Wie gaat dat ooit doen? Hijzelf niet, hem zie ik geen miljoenen bij elkaar racen als ik heel eerlijk ben.
Of laten ze dan zo een bv gewoon op de fles gaan en pech voor de geldschieters/bank? Of hoe werkt zoiets?
Google news weet van niets.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de zaak van Sutil tegen Sauber? Die zat met hetzelfde probleem toch?
dit idd ja. Dat was ik me van de week tijdens het kakken ook al aan bedenken. Dan moet je of heel sterk in je schoenen staan om zo'n contract niet na te komen, of ontzettend slecht zijn in je oorspronkelijke stiel ik vermoed het laatste aangezien er al 1 rechter is geweest die Giedo in zijn gelijk stelt.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:46 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk wel dat Kaltenborn nu weg moet. De geldschieters zullen niet erg veel vertrouwen hebben in een jurist die dit soort zaken laat gebeuren.
Dat was al zo hoog als ze konden gaan in de rechtszaal. Hoger beroep kan niet meerquote:Op zondag 8 maart 2015 18:14 schreef Geralt het volgende:
Waarom kan Sauber eigenlijk niet in beroep tegen de uitspraak van die Zwitserse rechter?
Ik dacht dat je altijd in beroep kon gaan? Toch?
Dus omdat het de hoogste rechter bepaald heeft kan je niet vragen om er nog een keer naar te laten kijken? Vat ik het zo goed samen?quote:Op zondag 8 maart 2015 18:15 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat was al zo hoog als ze konden gaan in de rechtszaal. Hoger beroep kan niet meer
Het zal waarschijnlijk een noodgreep geweest zijn. Of contractbreuk, of failliet. Dan was dit uiteindelijk uitstel van executie.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit idd ja. Dat was ik me van de week tijdens het kakken ook al aan bedenken. Dan moet je of heel sterk in je schoenen staan om zo'n contract niet na te komen, of ontzettend slecht zijn in je oorspronkelijke stiel ik vermoed het laatste aangezien er al 1 rechter is geweest die Giedo in zijn gelijk stelt.
en voorin is het al beslistquote:Op zondag 8 maart 2015 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
In het slechtste geval wordt dit trouwens echt een dramaseizoen. Het is nog maar de vraag of Manor het een heel seizoen uithoudt, Sauber staat dus echt op springen en van Force India zijn de geluiden ook nog steeds niet bepaald hoopgevend. Als alles fout gaat, dan rijden er aan het eind van het seizoen nog maar 14 auto's.
Yes, uitspraak van de rechter is bindend. Je kunt altijd hoger beroep aantekenen totdat je bij de hoogste rechter aankomt. De uitspraak van die rechtszaak is dan waar beide partijen het mee moeten doen. Echter was de uitspraak in Zwitserland en niet Australië en dat is een andere jurisdictie. Daarom ligt de zaak nu ook daar, maar een rechter zal eigenlijk altijd de uitspraak van de hoge raad volgen.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dus omdat het de hoogste rechter bepaald heeft kan je niet vragen om er nog een keer naar te laten kijken? Vat ik het zo goed samen?
Dit denk ik ook. Alsnog levert het straks een bizarre situatie op.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk een noodgreep geweest zijn. Of contractbreuk, of failliet. Dan was dit uiteindelijk uitstel van executie.
We horen het morgenochtend wel. Ik houd er rekening mee dat Sauber volgende week niet rijdt.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:30 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Alsnog levert het straks een bizarre situatie op.
Zo ver zal het waarschijnlijk niet komen, maar een flinke afkoopsom zullen ze wel kunnen verwachten.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We horen het morgenochtend wel. Ik houd er rekening mee dat Sauber volgende week niet rijdt.
En dat geld hebben ze waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ver zal het waarschijnlijk niet komen, maar een flinke afkoopsom zullen ze wel kunnen verwachten.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)oen-in-de-min-148102quote:De paradox in dit verhaal is dat Van der Garde dus naar de rechtbank trekt om een contract af te dwingen dat hem nog eens miljoenen gaat kosten. Waarom dit dan doen? Geldschieters, zoals Jeroen Schothorst en Ben Kolff van kledinghuis McGregor, zien natuurlijk liever hun logo op de auto verschijnen het komende seizoen. De miljoenen die erin zijn gestopt zijn al foetsie, en een eventuele schadevergoeding van Sauber zal dat bedrag bij lange na niet evenaren.
Die overwegingen zullen inmiddels wel verleden tijd zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:39 schreef hmmmz het volgende:
[..]
http://www.quotenet.nl/Ni(...)oen-in-de-min-148102
En zijn er in deze zaak dan ook al uitspraken van een lagere rechter geweest? Of kan je gewoon zeggen ik wil meteen de hoogste rechter hebben?quote:Op zondag 8 maart 2015 18:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Yes, uitspraak van de rechter is bindend. Je kunt altijd hoger beroep aantekenen totdat je bij de hoogste rechter aankomt. De uitspraak van die rechtszaak is dan waar beide partijen het mee moeten doen. Echter was de uitspraak in Zwitserland en niet Australië en dat is een andere jurisdictie. Daarom ligt de zaak nu ook daar, maar een rechter zal eigenlijk altijd de uitspraak van de hoge raad volgen.
Ik heb verder geen kennis over de wet hoor, laat staan over die in Zwitserland, maar de uitspraak die bij de arbitrage is gedaan wordt verder niet behandeld. Deze rechtzaak gaat niet inhoudelijk in daarop. De rechtzaak in Australie gaat er om dat Sauber zich niet aan die uitspraak houdt. Uitspraak gedaan --> Sauber houdt zich er niet aan --> rechtzaak in Australie.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Het was toch een arbritagezaak? Iha als beide partijen (vooraf) akkoord gaan met de arbritage, dan kun je niet meer naar de rechter toe. En die arbritage stond toch in het contract? Dat is iig wat ik her en der gelezen heb.
Ja, dat snap ik.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb verder geen kennis over de wet hoor, laat staan over die in Zwitserland, maar de uitspraak die bij de arbitrage is gedaan wordt verder niet behandeld. Deze rechtzaak gaat niet inhoudelijk in daarop. De rechtzaak in Australie gaat er om dat Sauber zich niet aan die uitspraak houdt. Uitspraak gedaan --> Sauber houdt zich er niet aan --> rechtzaak in Australie.
Dat weet het gros van de vaste club hier wel denk ik. Ik in elk geval.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:54 schreef twiFight het volgende:
Ironisch wist-je-datje: Monisha Kaltenborn is advocaat van beroep
Bernie kennende vindt ie iedereen een lul.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:55 schreef Geralt het volgende:
Zou Sauber het stoeltje van Giedo uit voorzorg meenemen naar Australie?
Of juist bewust thuislaten?
Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen en hoe dat verder gaat lopen.
Ik kan me nog zo maar voorstellen dat als Sauber niet mee wil werken dat de godfather van de F1 geen heisa op het circuit wil met GVD en politie en rechterlijk bevel die een slot om de deur gaan hangen bij een van zijn deelnemers. Slechte reclame enzo. Misschien betaald hij die schikking dan wel tijdelijk aan VGD om het later bij Sauber terug te halen of iets.
Aan de andere kant, als iemand een keiharde zakenman is dan is het Bernie wel. En die zijn meestal wel van de afspraken. Dus misschien dattie gewoon keihard zegt pech gehad Sauber; eigen schuld.
Ben benieuwd
En iedereen vindt Bernie een lul.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bernie kennende vindt ie iedereen een lul.
Dat zei men 10 jaar geleden al...quote:Op zondag 8 maart 2015 21:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
True. En lang hoef je niet eens te wachten.
idd 2 miljard met z'n 3en verdelenquote:Op zondag 8 maart 2015 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi verrekenen met de erfenis
Niks mis mee, ik zou ze keihard raken.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:22 schreef Geralt het volgende:
Met alle respect maar die dochters van hem zien eruit als goedkope hoeren.
Dat het geen goedkope hoeren, maar dure hoeren zijn doet daar niets aan af
Ik niet. Ik heb Brenniequote:
Sour grapes, sour grapes.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:51 schreef twiFight het volgende:
Tsja, lekker makkelijk he, vrouwen die je nooit ontmoet hebt en nooit zult onmoeten uitschelden voor hoeren. Respect voor mensen is weer ver te zoeken. Misschien is een Yolanthe of Sylvie topic meer iets voor jou?
Max heeft enorm veel potentie, maar moet ook nog veel leren omdat hij relatief weinig ervaring heeft. Het team waar hij dit jaar rijdt geeft hem de mogelijkheid om te leren. Hopelijk pakt hij dat met beide handen aan. Toro Rosso is echter geen topteam. Wel een team dat zo af en toe in de punten moet kunnen rijden met (hopelijk) zo nu en dan een positieve uitschieter richting top 5.quote:Op maandag 9 maart 2015 00:27 schreef MakkieR het volgende:
Ik weet echt niks van Formule 1, maar wat kunnen we nu eigenlijk precies verwachten van Max Verstappen in het nieuwe formule 1 seizoen? Ik weet me te herinneren de introductie van Christiaan Aalbers wat mij uiteindelijk wat tegen viel. Zijn vader Jos Verstappen daarentegen was een en al vuurwerk " soms iets te letterlijk" of hebben we hier echt te maken met een deelnemer die mee gaat doen met de grote jongens van het formule 1 circuit.
Dus eigenlijk verwachten we van Max Verstappen dit jaar meer, dan wat we voorgaand hebben gezien van de prestaties van Christiaan Aalbers in de Formule 1?quote:Op maandag 9 maart 2015 00:33 schreef Coelho het volgende:
[..]
Max heeft enorm veel potentie, maar moet ook nog veel leren omdat hij relatief weinig ervaring heeft. Het team waar hij dit jaar rijdt geeft hem de mogelijkheid om te leren. Hopelijk pakt hij dat met beide handen aan. Toro Rosso is echter geen topteam. Wel een team dat zo af en toe in de punten moet kunnen rijden met (hopelijk) zo nu en dan een positieve uitschieter richting top 5.
Als Max zijn potentie waar maakt dan moeten we hopen dat er komende jaren een beter team van zijn diensten gebruik wil maken. Wat er kan gebeuren als je hem in een echt snelle auto zet, dat is alleen maar dromen.
Komend jaar is dus een leerjaar waarbij we moeten hopen op mooie races, weinig uitvalbeurten, de nodige punten en vooral zijn teamgenoot verslaan om te laten zien dat hij in ieder geval de betere is van de twee rijders die dezelfde auto onder hun kont hebben.
Denk vandaag nog. Aangezien er haast is omdat het gaat over a.s. weekend.quote:
Ja, dan moet dat steeds opnieuw. Kost een hoop geld en sauber zal dan ook wel zien dat dat niets uithaalt.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:11 schreef DenS het volgende:
[..]
Denk vandaag nog. Aangezien er haast is omdat het gaat over a.s. weekend.
Volgens mij als hij nu gelijk krijgt, mag hij alleen in Australië instappen? Daarna begint het verhaal toch gewoon weer vrolijk opnieuw? Of heb ik het verkeerd? Bedoel, als Sauber de uitspraak van de rechter in Zwitserland al negeert...
Lol, zo'n stoeltje is binnen een dag gemaakttwitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 01:13:18 #F1 Court: Lawyer says @SauberF1Team will race new Ferraris on Sunday, which are fitted to suit new drivers. Giedo wouldn't fit in seats. reageer retweet
En als ze vdG in die auto zetten, dan hebben ze nog een probleem met één van de andere rijders. Betalen moeten ze sowieso wel.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, dan moet dat steeds opnieuw. Kost een hoop geld en sauber zal dan ook wel zien dat dat niets uithaalt.
gaat niet alleen daarom. Ook de afmetingen zijn niet aan de lengte van Giedo en daarom zou het gevaarlijk zijn om hem te laten racen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:17 schreef DenS het volgende:Lol, zo'n stoeltje is binnen een dag gemaakttwitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 01:13:18 #F1 Court: Lawyer says @SauberF1Team will race new Ferraris on Sunday, which are fitted to suit new drivers. Giedo wouldn't fit in seats. reageer retweet
Euh. Der zijn nog genoeg reserve coureurs bij andere teams die ook nog geen enkele meter buiten de simulator om in de nieuwe 2015 wagens hebben gereden...twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 01:20:45 #F1 Court: @SauberF1Team lawyer: "To allow Mr van der Garde to race would result in an unacceptable risk of harm or even death." #7NewsMelb reageer retweet
Idd, ook al is dat zo dan is dat geen argument tegen dat Giedo recht heeft op dat zn contract gerespecteerd wordtquote:Op maandag 9 maart 2015 01:19 schreef hmmmz het volgende:
Lawyers for Sauber F1 team say it would be impossible to fit & manufacture a custom seat for Van Der Garde in time for the Aus GP.
Dat is helemaal geen argument.
Ik snap hun lijn van argumenteren nog niet helemaal.twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 01:55:54 #F1 Court: Sauber lawyer argues van der Garde has no contract with FIA, so there's no agreement for court to enforce. His case is 'futile.' reageer retweet
Je moet natuurlijk wel iets zeggen als je je daar moet verdedigen.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:57 schreef twiFight het volgende:Ik snap hun lijn van argumenteren nog niet helemaal.twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 01:55:54 #F1 Court: Sauber lawyer argues van der Garde has no contract with FIA, so there's no agreement for court to enforce. His case is 'futile.' reageer retweet
twitter:grandprixradio twitterde op maandag 09-03-2015 om 02:17:08 De advocaat van Nasr en Ericsson laat weten dat als Van der Garde wint, dat zij dan hetzelfde gaan doen: Sauber aanklagen.#F1 reageer retweet
twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 02:20:47 #F1 Court: Ericsson & Nasr's lawyer says van der Garde is not a nominated or licensed F1 driver, so no court order could allow him to drive. reageer retweet
twitter:Brett_McLeod twitterde op maandag 09-03-2015 om 02:22:29 "Mr van de Garde... will NOT be in a Sauber next Sunday." Lawyer for Nasr and Ericsson #9News reageer retweet
twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 02:37:55 #F1 Court: Giedo van der Garde v Sauber hearing has adjourned early for lunch so lawyers can read documents. Back at 2.15pm AEST. #7NewsMelb reageer retweet
twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:05:25 .@SCVSupremeCourt will hand down decision at 10am Wednesday in driver Giedo van der Garde's case against @SauberF1Team. #7NewsMelb reageer retweet
1 woord: Monishaquote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Banco do Brasil zal toch ook op zijn zachts gezegd not amused te zullen zijn met deze situatie? Technisch is de Sauber blijkbaar weer een stuk sterker dan vorig jaar, maar op het zakelijke vlak ramelt het denk ik nog aan alle kanten. En dit gaat nog lang duren ben ik bang.
Hoe een team zo kan afglijden zeg
dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.quote:Op maandag 9 maart 2015 07:25 schreef Spooky4u het volgende:
Sauber heeft weinig andere keus dan door de sauer apfle te bijten en Giedo een smak geld mee geven.
Giedo zal dit seizoen nooit een fatsoenlijke backing gaan krijgen na deze zaak.
F1 loopbaan is over en uit.
Als team heb je daar ook niet zoveel aan. Zeker niet als Giedo het hele jaar moet rijden. Ze zullen toch punten willen halen.quote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Contract is contract.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Contract is contract.
Nu hebben er weinig er in kunnen lezen en het kunnen begrijpen maar dat moet gerespecteerd worden.
Ook al was het andersom het geval.
Maar Arrows ging failliet, en Jos kreeg nog geen geld volgens mij.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
twitter:SCVSupremeCourt twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:04:33 Judgment reserved in F1 driver Giedo van der Garde dispute against Sauber, to Wed, 10am, @F1 @ausgrandprix reageer retweet
Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.quote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
Dat idd.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.
Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.
Maar GvdG en zijn management zullen wel hun gelijk willen halen en er wellicht een zak geld uit willen slepen, een zak geld die hij in 2014 ongetwijfeld naar dat team heeft gebracht als testrijder, met uitzicht op een racezitje in 2015.
En wie weet neemt hij die zak geld gewoon mee naar Manor (als die het redden).
Voor de toekomst:quote:Op zondag 8 maart 2015 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
In het slechtste geval wordt dit trouwens echt een dramaseizoen. Het is nog maar de vraag of Manor het een heel seizoen uithoudt, Sauber staat dus echt op springen en van Force India zijn de geluiden ook nog steeds niet bepaald hoopgevend. Als alles fout gaat, dan rijden er aan het eind van het seizoen nog maar 14 auto's.
En als dat gebeurt, dan is het nog maar de vraag of de circuits nog wel genoeg kaarten verkopen om de races te kunnen organiseren. Domino-effect.
re 3 F1 is een mondiale sport dus dat toestaan lijkt me niet handig omdat drempel verlaging uiteindelijk tot minder opbrengst leidt en verder is het ook een tv sport, het gaat niet om die paar mensen (relatief gezien tov tv kijkers) die naar zo'n race gaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Vraag me wel af hoe dat werkt, stel Sauber moet zich er aan houden maar hij laat hem niet rijden en hij stapt wel in bij Manor...quote:Op maandag 9 maart 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.
3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Dan kan je ook zeggen dat de eerste 15 punten krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.
Geef ze dan allemaal punten, zoals nu ook in de IndyCar en Nascar gebeurt.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen dat de eerste 15 punten krijgen.
Dit is dan ook hetgeen waar de rechter de extra dag de tijd voor heeft genomen.twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 05:34:42 #F1 Court: van der Garde's lawyer is talking in great detail about contract and arbitration law. Quite technical arguments. reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 09-03-2015 om 09:22:46 Am told Merhi, who did some Fridays for Caterham last year, has a superlicence application pending. He's managed by @markblundellf reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 09-03-2015 om 09:19:21 Heard @robertomerhi's name in connection with the second Manor seat, despite him having a FR3.5 drive... reageer retweet
Een racecoureur hoeft niet te rijden op vrijdag. Daar heb je testcoureurs voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:08 schreef VacaLoca het volgende:
Hm kamp Giedo heeft nu gezegd dat een stoeltje in drie dagen te maken is. Nu de uitspraak pas woensdag is zou dat tegen je kunnen werken gezien de twee dagen die dan resteren tot de vrijdagmiddag training
Mehri ook voor de FR3.5.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:01 schreef twiFight het volgende:
Chilton heeft volgens mij al bevestigd voor Le Mans maar een raceje zou vast geen kwaad kunnen.
Oh ik dacht dat de testcoureur de ochtendsessie deed. Maar lijkt me wel nodig verder dat Giedo eerst test voor de kwaliquote:Op maandag 9 maart 2015 11:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een racecoureur hoeft niet te rijden op vrijdag. Daar heb je testcoureurs voor.
Dan pleegt Giedo contractbreuk, want hij heeft immers een geldig contract bij Sauberquote:Op maandag 9 maart 2015 09:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe dat werkt, stel Sauber moet zich er aan houden maar hij laat hem niet rijden en hij stapt wel in bij Manor...
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan pleegt Giedo contractbreuk, want hij heeft immers een geldig contract bij Sauber
En dat lijkt mij dus weer nietquote:Op maandag 9 maart 2015 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.
Punt 2 en 3 direct invoeren ja.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Testcoureurs mogen zowel FP1 en FP2 rijden. Giedo kan dan altijd nog op zaterdagmorgen in FP3 rijden voordat hij aan de kwalificatie begint.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de testcoureur de ochtendsessie deed. Maar lijkt me wel nodig verder dat Giedo eerst test voor de kwali
quote:19) CHANGES OF DRIVER
19.1 a) During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice session provided any change proposed after 16.00 on the day of scrutineering receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
b) In addition to the above each team will be permitted to run additional drivers during P1 and P2 provided :
i) The stewards are informed which cars and drivers each team intends to use in each session before the end of initial scrutineering, changes after this time may only be made with the consent of the stewards.
ii) No more than four drivers are used in any one session.
iii) They carry the race number that has been allocated to them.
iv) They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
v) They are in possession of a Super Licence.
c) If one of the team’s nominated drivers is unable to drive at some stage after the end of initial scrutineering, and the stewards consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine, gearbox and tyres which were allocated to the original driver (see Articles 25.4, 28.4 and 28.6).
Met dat geblunder tot nu toe zou dat me niets verbazen. En als Giedo slim is filmt hij hetquote:
Hij mag geen 2 contracten bij de FIA aanbieden, en daar ligt nu al een contract voor Sauber. Totdat dit contract vernietigd is kan Giedo nergens anders aan de slag.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.
Fuck, klopt ja.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:47 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Hij mag geen 2 contracten bij de FIA aanbieden, en daar ligt nu al een contract voor Sauber. Totdat dit contract vernietigd is kan Giedo nergens anders aan de slag.
Dat weet je niet. Op de achtergrond zal het allemaal wel al rond zijn hoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens de Sauber argumenten zou Manor dus ook maar met één auto gaan rijden, want die hebben dus ook geen tijd meer om een stoeltje te maken of om de verzekering te regelen.
https://www.facebook.com/(...)77275297?pnref=storyquote:Frits van Eldik
March 6 at 8:38pm · Edited ·
Het is een spagaat waar Giedo van der Garde in verkeert. Hij tekende in juni een contract voor 2015. Er was blijdschap. Geen spanning rond de kerstdagen maar gewoon weten waar je aan toe bent. Dan krijg je als reserverijder toch een ander gevoel. Zekerheid is fijn.
Alleen liep het anders. Hij werd aan de kant geschoven omdat Sauber geld nodig had. Dat is logisch maar kan niet.
Laten we even terug gaan naar een probleem waar Giedo zelf tegenaan liep een jaartje of wat geleden. Hij had een een contract bij Super Aguri maar zijn manager destijds verdween van de aardbodem en had niet de toegezegde betaling gedaan aan het team. Dus reed hij niet en tekende een contract bij Spyker als testrijder. En toen reed hij helemaal niet! Zijn getekende contract van Super Aguri lag bij de FIA Recognition Board. En van de FIA mag je niet twee contracten hebben. Je moet eerst je probleem oplossen voor je verder kunt.
Giedo tekende nu een contract bij Sauber en heeft dat bij diezelfde FIA neergelegd. Zekerheid voor alles. Dat is nu precies het probleem van Sauber. Zij stonden op omvallen en en kozen voor geld, maar ook zij mogen dit niet doen en dus moeten zij met een oplossing komen. Maar omdat zijn contract daar ligt getekend en wel mag hij ook geen ander contract tekenen. Hij kan dus geen kant op. Door die situatie zorgt Sauber er voor dat hij sowieso te laat te horen kreeg dat hij niet zou rijden en dus zijn er geen stoeltjes meer. En zelfs de vacante stoel bij Manor mag hij officieel niet eens in nemen want hij heeft al een contract wat Sauber eenzijdig ontbonden heeft.
Kortom hij heeft niet zoveel opties. Hij is al twee keer in het gelijk gesteld maar Sauber komt niet met een oplossing. Geen stoel geen geld. Dan kun je wel roepen dat dat Formule 1 is maar begrijp ook wel dat hij niet zo heel veel keuze heeft. Zijn contract is door de FIA erkent en dus rechtsgeldig. Sauber is al maanden aan zet maar doen niets. De tijd is voorbij en dus ga ik maandagochtend maar even naar de rechtbank in Melbourne. Zal ik een rechtbank schets maken of foto's? Voor de duidelijkheid. Hij zou samen met Adrian Sutil rijden en die zit in hetzelfde schuitje.
Het is en blijft een interessante wereld de slangenkuil die Formule 1 heet.
Giedo kan niets zeggen en doet dat ook niet. Hij neemt heel ongezellig niet eens de telefoon op. Maar na maandagochtend wel en dus stel ik voor dat we maandag even wat gaan eten. Ga je ook mee Max Verstappen? Gezellig!
Ik weet niet 100% zeker of dit de exacte waarheid is maar ik denk dat ik er niet ver van af zit.
is niet vreemd, want het is normaal dat het team dat de datum voor de bekendmaking bepaalt. De kleinere teams zijn hier vaak laat mee, dus niet vreemd dat zoiets in november gebeurt of zelfs nog later. Sauber had toen al twee andere rijders vastgelegd en maakte die bekend.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
De rechtzaak in Zwitserland, maar wanneer die geweest isquote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
Je denkt aan iets anders nu dan aan de Giedo-zaak?quote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
Die uitspraak was kennelijk vorige week, waarna Giedo naar de Australische rechter is gestapt. Het nieuws vorige week was dus niet de gang naar de Australische rechter, maar die uitspraak van de Zwitserse arbitragecommissie.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:00 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
De rechtzaak in Zwitserland, maar wanneer die geweest is
denk je er nu nog aan:quote:Op maandag 9 maart 2015 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je denkt aan iets anders nu dan aan de Giedo-zaak?
Sauber kon vorig jaar natuurlijk het geld van Giedo al goed gebruiken, en wist tevens dat het dringend op zoek moest naar meer geld. Hadden ze toen Giedo (En Sutil) al bevestigd dan hadden ze geen twee andere rijders aan kunnen trekken.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
is niet vreemd, want het is normaal dat het team dat de datum voor de bekendmaking bepaalt. De kleinere teams zijn hier vaak laat mee, dus niet vreemd dat zoiets in november gebeurt of zelfs nog later. Sauber had toen al twee andere rijders vastgelegd en maakte die bekend.
ah ok, helemaal niets van meegekregen wanneer die geweest zou moeten zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die uitspraak was kennelijk vorige week, waarna Giedo naar de Australische rechter is gestapt. Het nieuws vorige week was dus niet de gang naar de Australische rechter, maar die uitspraak van de Zwitserse arbitragecommissie.
Ze hebben Giedo en Sutil contracten voor 2015 gegeven, dat is al de bevestiging, niet de perspresentatie waar andere knakkers opdoken die meer wilden dokken en ook een geldig contract op zak hebben.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sauber kon vorig jaar natuurlijk het geld van Giedo al goed gebruiken, en wist tevens dat het dringend op zoek moest naar meer geld. Hadden ze toen Giedo (En Sutil) al bevestigd dan hadden ze geen twee andere rijders aan kunnen trekken.
Autosportloopbaan van Giedo is toch al min of meer voorbij. Kan best zijn dat schoonpa nog iets van zijn investering terug wil zien.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:04 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ah ok, helemaal niets van meegekregen wanneer die geweest zou moeten zijn.
Wat ik lees is dat Giedo niet op geld uit is, maar echt wil rijden. Afkopen zou zinloos zijn.
Voor Giedo en Adriaantje wel, het ging erover dat het nooit openbaar is gemaakt door Sauber of door de coureurs. Volgens mij wist Sauber toen al goed waar het mee bezig was.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben Giedo en Sutil contracten voor 2015 gegeven, dat is al de bevestiging, niet de perspresentatie waar andere knakkers opdoken die meer wilden dokken en ook een geldig contract op zak hebben.
quote:
3? Ze hadden er zelfs 4, Sutil zit in hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:19 schreef sanger het volgende:
Wel vreemd dat de coureurs zelf geen twee contracten mogen neerleggen bij de FIA, maar de teams dan schijnbaar wel 3 reacecoureurs met volledig seizoenscontract mogen aanstellen. Als oplossing zou de FIA hier ook de deponering moeten beperken tot 2 racecoureurs per event.
Hij heeft al gelijk gekregen in Zwitserland. Enige dat nu speelt is het vonnis in Australie laten bekrachtigen volgens mij, zodat hij beslag kan laten leggen of zaken kan afdwingen.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:21 schreef twiFight het volgende:
Sauber zal wel noodgedwongen voor twee beter betalende coureurs hebben gekozen, maar dat betekent nog niet dat ze dat ontslaat van hun verplichtingen naar de twee coureurs die ze al hadden.
Overigens hoop ik dat Guido min of meer gelijk krijgt, maar de praktische chaos is te groot om dit nog netjes op te lossen. Als er al gesettled wordt voor geld dan moet Guido denk ik de inkomsten van Sauber dit jaar claimen bij Ecclestone. Beslag op 'loon' van Sauber over 2015 zeg maar. Aan de andere kant heb ik vele bizarre rechtspraken gehoord in mijn levensjaren dus het zou me ook weer niet heel erg verbazen als Sauber hier om een fucked up reden toch mee weg komt.
Niet Sutil, maar Bianchi zou met Van der Garde bij Sauber rijden.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:50 schreef Spooky4u het volgende:
Had iemand dit al gelezen van de FB van Frits van Eldik?
[..]
https://www.facebook.com/(...)77275297?pnref=story
Hoe dat verder zit met Sutil weet ik niet, maar ook die zou volgens Sauber niet aan zijn verplichtingen hebben voldaan. Hier heb ik alleen nog geen rechterlijke uitspraak over gehoord.quote:The team had planned to run Van der Garde and Jules Bianchi, a Ferrari protege, in 2015 but Bianchi’s accident in Suzuka sidelined the Frenchman and resulted in the need for Sauber to change the entire arrangement. Thus the team did deals with Ericsson and Nasr and took on Raffaele Marciello as a test driver, to keep Ferrari happy. The decision was taken because the other drivers were paying more and the team will no doubt argue that this was necessary because Sauber was in danger of going out of business. It is believed that Ericsson’s deal involved an up front payment that was of vital importance to the team at the time. The whole thing could get pretty messy as Sauber might also point out that Giedo himself denied signing anything after the deal was done on June 28 last year, which would be true but also understandable.
LOLquote:
Dat lijkt me dan toch vooral ook het probleem van Sauber en niet zozeer van vdG, dat ie niet verzekerd is als ie gaat rijden.quote:He added that van der Garde has no experience in the car, and is not covered by the team's insurance.
Die nieuwe van Lotus welquote:Op maandag 9 maart 2015 12:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
denk je er nu nog aan:
[ afbeelding ]
Voor Sutil geldt dit ook natuurlijkquote:Op maandag 9 maart 2015 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
3? Ze hadden er zelfs 4, Sutil zit in hetzelfde schuitje.
Vandaar dat ze De La Rosa lieten rijden toen Perez niet kon in 2011. Hij had maar een kwartier of zo tot FP2 en geen goed stoeltje.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:18 schreef Ener-G het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)e-would-be-reckless/
[..]
Dat lijkt me dan toch vooral ook het probleem van Sauber en niet zozeer van vdG, dat ie niet verzekerd is als ie gaat rijden.
scroll eens wat omhoogquote:Op maandag 9 maart 2015 13:34 schreef WEST het volgende:
Sauber moet gewoon een nieuwe auto bouwen
Arrows heeft het in het verleden al gedaan.
[ afbeelding ]
Probleem opgelost
quote:
Verschil is dat die van jou gephotoshopt is en die van mij nietquote:
quote:Op maandag 9 maart 2015 13:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Verschil is dat die van jou gephotoshopt is en die van mij niet
Wel een andere neus in het filmpje (en andere decals)quote:
Das waarquote:Op maandag 9 maart 2015 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel een andere neus in het filmpje (en andere decals)
http://www.worldcarfans.c(...)ush-spied-testing-inquote:Talk about the Ferrari F1 three-seater has circulated over at least four years, and now we have a new set of spy photos for you. The pictures were taken at a wet Fiorano Circuit, near Maranello, Italy, on a rainy day earlier this month.
Dubbed the "Marlboro Red Rush", the car is used during the Marlboro Red Racing School held near Ferrari HQ. It lets two car fans sit behind and beside the driver as it cruises around the track. Some guests at the facility also learned about off-road rally racing from inside a Fiat Panda.
The car is capable of a sprint to 100 km/h (62 mph) in 2.9 seconds, and reaches 300 km/h (186 mph) in a scant 13 seconds before topping out at 325 km/h (202 mph). Based on a Formula One F2002 653 chassis, the car uses an 800 PS (789 bhp / 588 kW) engine that redlines at 17,000 rpm. It measures in at just under 5-meters long, and is about 1.8-meters wide. The car carries 50 liters of fuel, and weighs a total of 845 kilograms.
Eerste niet eens. Want ze ontkennen dus niet dat er een contract is, alleen dat het met de natuurlijke persoon is. Maar als het een contract met het bedrijf van vdG is, en hij is daarvan bestuurder kan hij beslissen wie dat plekje opvult.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:37 schreef VacaLoca het volgende:
Alleen de eerste twee punten van Sauber zijn juridisch inhoudelijk. De rest is echt kneuterig.
De sfeer zal wel lekker zijn dan. Ze laten Guido gewoon z'n eigen banden wisselen.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:42 schreef sanger het volgende:
Zou wel een stunt zijn als vdG in die auto zou gaan rijden, en dan in zowel de Q als de race voor teamgenoot eindigen
Dan kan Giedo dus toch gewoon voor Manor op de grid staanquote:Op maandag 9 maart 2015 14:26 schreef WEST het volgende:
Even alle argumenten van beide partijen op een rij.
bron: Grandprixradio.nl
Sauber c.s.
* Wij hebben geen contract met Van der Garde, maar met zijn bedrijf.
* Van der Garde heeft geen contract met de FIA.
* Wij racen met een nieuwe auto, waar Van der Garde nog niet mee geoefend heeft.
* Wij hebben minimaal twee weken nodig om een stoeltje op maat voor Van der Garde te maken.
* Het is onverantwoord om Van der Garde nu in de auto te laten rijden. De gevolgen kunnen ernstig en zelfs dodelijk zijn.
* Felipe Nasr en Marcus Ericsson brengen meer miljoenen mee vanuit Brazilië en Zweden. Zij racen al sinds hun 8e en 9e.
* Nasr en Ericsson zullen bij een positieve beslissing voor Van der Garde dezelfde juridische actie ondernemen.
* Meneer Van der Garde rijdt zondag NIET in een Sauber.
Van der Garde c.s.
* Er is een geldige overeenkomst, die ook bevestigd is door het Zwitserse arbitragehof.
* Teams zijn in het verleden flexibel genoeg gebleken om in korte tijd een stoeltje te maken en een rijder te laten starten.
* Sauber kan Giedo van der Garde laten rijden zonder dat het daarmee contractbreuk met een van de andere coureurs pleegt.
twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40 Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
3 Nederlanders op de gridquote:Op maandag 9 maart 2015 14:51 schreef Karstman het volgende:twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40 Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
quote:Op maandag 9 maart 2015 14:51 schreef Karstman het volgende:twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40 Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
Ik zou het echt fantastisch vinden als Frijns het eindelijk haalt, hij is echt iemand die ik het gun.quote:Het Manor F1 team, voorheen het Russische Marussia, staat op het punt om haar comeback te maken. Aankomend weekend rijdt het team onder leiding van John Booth de Grand Prix van Australië.
Voorlopig heeft het team alleen de Brit Will Stevens bevestigd als coureur. Over het tweede zitje wordt flink gespeculeerd in de media. Ook Robin Frijns wordt nadrukkelijk in verband gebracht met het stoeltje, net als Roberto Merhi.
De Spanjaard Merhi lijkt eieren voor zijn geld te hebben gekozen nadat hij afgelopen week een contract tekende in de World Series by Renault.
Begin vorige week maakte Robin Frijns op zijn Twitter-account bekend binnenkort met belangrijk en echt nieuws te komen. Dit nieuws duurt langer dan verwacht, omdat Frijns zou wachten op een definitieve goedkeuring van zijn superlicentie, zo melden bronnen in de paddock van Melbourne aan onze redactie. Pas hierna kan Manor een officiële bevestiging maken.
De manager van Frijns wil bevestigen, noch ontkennen dat er contact is. Normaliter is Timo Gans erg duidelijk en open in zijn communicatie, maar afgaande op zijn huidige reactie speelt er duidelijk iets. Op de vraag of hij stellig wil bevestigen, of ontkennen, dat er contact is met Manor over een racestoeltje zegt Gans: "Er komt binnenkort een officiële mededeling. Ik kan er nu niets over zeggen, heb nog iets langer geduld totdat het bekend wordt."
Hierdoor blijft het nog afwachten of er naast Max Verstappen komend weekend misschien nog meer Nederlanders op de grid staan.
Heeft getekend bij Sauber...quote:Op maandag 9 maart 2015 14:51 schreef Karstman het volgende:twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40 Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door WEST op 09-03-2015 15:13:15 ]Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
quote:Op maandag 9 maart 2015 15:03 schreef WEST het volgende:
Sauber heeft alvast een nieuwe rijder vastgelegd.
https://fbcdn-video-b-a.a(...)30e4d634bff4ae82eb6]An error occurred while processing your request.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reference #50.1700655f.1425910217.1fe7186afan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
nu doet die welquote:Op maandag 9 maart 2015 15:10 schreef Beach het volgende:
[..]
An error occurred while processing your request.
Reference #50.1700655f.1425910217.1fe7186a
Wel.quote:
bij mij wel. dan ligt het aan jouquote:
heb hem ook via youtube gevonden.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:15 schreef Beach het volgende:
zal dan wel aan mij liggen
wat is er te zien dan?
quote:Op maandag 9 maart 2015 15:03 schreef WEST het volgende:
Sauber heeft alvast een nieuwe rijder vastgelegd.
https://fbcdn-video-b-a.a(...)84722b20cc31f00465d7Dat is inderdaad een van de oudste filmpjes van het internetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Frijns ben ik niet zo bekend mee. Ik moet zeggen dat vanwege Max zijn deelname het me wat minder kan interesseren of een Giedo of Frijns het haalt. De wens 'Nederlander in de F1' is denk ik al een beetje verzadigd en Max heeft (zo lijkt het) als enige het totale pakket wat de anderen wat minder interessant maakt.
Hebben jullie dit sentiment ook? Ik denk namelijk dat zonder Max er nog wel wat meer heisa zou zijn in Nederland over de rechtszaak van Giedo of de kansen van Frijns.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |