twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:05:25.@SCVSupremeCourt will hand down decision at 10am Wednesday in driver Giedo van der Garde's case against @SauberF1Team. #7NewsMelb reageer retweet
1 woord: Monishaquote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Banco do Brasil zal toch ook op zijn zachts gezegd not amused te zullen zijn met deze situatie? Technisch is de Sauber blijkbaar weer een stuk sterker dan vorig jaar, maar op het zakelijke vlak ramelt het denk ik nog aan alle kanten. En dit gaat nog lang duren ben ik bang.
Hoe een team zo kan afglijden zeg
dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.quote:Op maandag 9 maart 2015 07:25 schreef Spooky4u het volgende:
Sauber heeft weinig andere keus dan door de sauer apfle te bijten en Giedo een smak geld mee geven.
Giedo zal dit seizoen nooit een fatsoenlijke backing gaan krijgen na deze zaak.
F1 loopbaan is over en uit.
Als team heb je daar ook niet zoveel aan. Zeker niet als Giedo het hele jaar moet rijden. Ze zullen toch punten willen halen.quote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Contract is contract.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Contract is contract.
Nu hebben er weinig er in kunnen lezen en het kunnen begrijpen maar dat moet gerespecteerd worden.
Ook al was het andersom het geval.
Maar Arrows ging failliet, en Jos kreeg nog geen geld volgens mij.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
twitter:SCVSupremeCourt twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:04:33Judgment reserved in F1 driver Giedo van der Garde dispute against Sauber, to Wed, 10am, @F1 @ausgrandprix reageer retweet
Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.quote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
Dat idd.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.
Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.
Maar GvdG en zijn management zullen wel hun gelijk willen halen en er wellicht een zak geld uit willen slepen, een zak geld die hij in 2014 ongetwijfeld naar dat team heeft gebracht als testrijder, met uitzicht op een racezitje in 2015.
En wie weet neemt hij die zak geld gewoon mee naar Manor (als die het redden).
Voor de toekomst:quote:Op zondag 8 maart 2015 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
In het slechtste geval wordt dit trouwens echt een dramaseizoen. Het is nog maar de vraag of Manor het een heel seizoen uithoudt, Sauber staat dus echt op springen en van Force India zijn de geluiden ook nog steeds niet bepaald hoopgevend. Als alles fout gaat, dan rijden er aan het eind van het seizoen nog maar 14 auto's.
En als dat gebeurt, dan is het nog maar de vraag of de circuits nog wel genoeg kaarten verkopen om de races te kunnen organiseren. Domino-effect.
re 3 F1 is een mondiale sport dus dat toestaan lijkt me niet handig omdat drempel verlaging uiteindelijk tot minder opbrengst leidt en verder is het ook een tv sport, het gaat niet om die paar mensen (relatief gezien tov tv kijkers) die naar zo'n race gaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Vraag me wel af hoe dat werkt, stel Sauber moet zich er aan houden maar hij laat hem niet rijden en hij stapt wel in bij Manor...quote:Op maandag 9 maart 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.
3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Dan kan je ook zeggen dat de eerste 15 punten krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.
Geef ze dan allemaal punten, zoals nu ook in de IndyCar en Nascar gebeurt.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen dat de eerste 15 punten krijgen.
Dit is dan ook hetgeen waar de rechter de extra dag de tijd voor heeft genomen.twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 05:34:42#F1 Court: van der Garde's lawyer is talking in great detail about contract and arbitration law. Quite technical arguments. reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 09-03-2015 om 09:22:46Am told Merhi, who did some Fridays for Caterham last year, has a superlicence application pending. He's managed by @markblundellf reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 09-03-2015 om 09:19:21Heard @robertomerhi's name in connection with the second Manor seat, despite him having a FR3.5 drive... reageer retweet
Een racecoureur hoeft niet te rijden op vrijdag. Daar heb je testcoureurs voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:08 schreef VacaLoca het volgende:
Hm kamp Giedo heeft nu gezegd dat een stoeltje in drie dagen te maken is. Nu de uitspraak pas woensdag is zou dat tegen je kunnen werken gezien de twee dagen die dan resteren tot de vrijdagmiddag training
Mehri ook voor de FR3.5.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:01 schreef twiFight het volgende:
Chilton heeft volgens mij al bevestigd voor Le Mans maar een raceje zou vast geen kwaad kunnen.
Oh ik dacht dat de testcoureur de ochtendsessie deed. Maar lijkt me wel nodig verder dat Giedo eerst test voor de kwaliquote:Op maandag 9 maart 2015 11:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een racecoureur hoeft niet te rijden op vrijdag. Daar heb je testcoureurs voor.
Dan pleegt Giedo contractbreuk, want hij heeft immers een geldig contract bij Sauberquote:Op maandag 9 maart 2015 09:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe dat werkt, stel Sauber moet zich er aan houden maar hij laat hem niet rijden en hij stapt wel in bij Manor...
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan pleegt Giedo contractbreuk, want hij heeft immers een geldig contract bij Sauber
En dat lijkt mij dus weer nietquote:Op maandag 9 maart 2015 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.
Punt 2 en 3 direct invoeren ja.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Testcoureurs mogen zowel FP1 en FP2 rijden. Giedo kan dan altijd nog op zaterdagmorgen in FP3 rijden voordat hij aan de kwalificatie begint.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de testcoureur de ochtendsessie deed. Maar lijkt me wel nodig verder dat Giedo eerst test voor de kwali
quote:19) CHANGES OF DRIVER
19.1 a) During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice session provided any change proposed after 16.00 on the day of scrutineering receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
b) In addition to the above each team will be permitted to run additional drivers during P1 and P2 provided :
i) The stewards are informed which cars and drivers each team intends to use in each session before the end of initial scrutineering, changes after this time may only be made with the consent of the stewards.
ii) No more than four drivers are used in any one session.
iii) They carry the race number that has been allocated to them.
iv) They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
v) They are in possession of a Super Licence.
c) If one of the team’s nominated drivers is unable to drive at some stage after the end of initial scrutineering, and the stewards consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine, gearbox and tyres which were allocated to the original driver (see Articles 25.4, 28.4 and 28.6).
Met dat geblunder tot nu toe zou dat me niets verbazen. En als Giedo slim is filmt hij hetquote:
Hij mag geen 2 contracten bij de FIA aanbieden, en daar ligt nu al een contract voor Sauber. Totdat dit contract vernietigd is kan Giedo nergens anders aan de slag.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.
Fuck, klopt ja.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:47 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Hij mag geen 2 contracten bij de FIA aanbieden, en daar ligt nu al een contract voor Sauber. Totdat dit contract vernietigd is kan Giedo nergens anders aan de slag.
Dat weet je niet. Op de achtergrond zal het allemaal wel al rond zijn hoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens de Sauber argumenten zou Manor dus ook maar met één auto gaan rijden, want die hebben dus ook geen tijd meer om een stoeltje te maken of om de verzekering te regelen.
https://www.facebook.com/(...)77275297?pnref=storyquote:Frits van Eldik
March 6 at 8:38pm · Edited ·
Het is een spagaat waar Giedo van der Garde in verkeert. Hij tekende in juni een contract voor 2015. Er was blijdschap. Geen spanning rond de kerstdagen maar gewoon weten waar je aan toe bent. Dan krijg je als reserverijder toch een ander gevoel. Zekerheid is fijn.
Alleen liep het anders. Hij werd aan de kant geschoven omdat Sauber geld nodig had. Dat is logisch maar kan niet.
Laten we even terug gaan naar een probleem waar Giedo zelf tegenaan liep een jaartje of wat geleden. Hij had een een contract bij Super Aguri maar zijn manager destijds verdween van de aardbodem en had niet de toegezegde betaling gedaan aan het team. Dus reed hij niet en tekende een contract bij Spyker als testrijder. En toen reed hij helemaal niet! Zijn getekende contract van Super Aguri lag bij de FIA Recognition Board. En van de FIA mag je niet twee contracten hebben. Je moet eerst je probleem oplossen voor je verder kunt.
Giedo tekende nu een contract bij Sauber en heeft dat bij diezelfde FIA neergelegd. Zekerheid voor alles. Dat is nu precies het probleem van Sauber. Zij stonden op omvallen en en kozen voor geld, maar ook zij mogen dit niet doen en dus moeten zij met een oplossing komen. Maar omdat zijn contract daar ligt getekend en wel mag hij ook geen ander contract tekenen. Hij kan dus geen kant op. Door die situatie zorgt Sauber er voor dat hij sowieso te laat te horen kreeg dat hij niet zou rijden en dus zijn er geen stoeltjes meer. En zelfs de vacante stoel bij Manor mag hij officieel niet eens in nemen want hij heeft al een contract wat Sauber eenzijdig ontbonden heeft.
Kortom hij heeft niet zoveel opties. Hij is al twee keer in het gelijk gesteld maar Sauber komt niet met een oplossing. Geen stoel geen geld. Dan kun je wel roepen dat dat Formule 1 is maar begrijp ook wel dat hij niet zo heel veel keuze heeft. Zijn contract is door de FIA erkent en dus rechtsgeldig. Sauber is al maanden aan zet maar doen niets. De tijd is voorbij en dus ga ik maandagochtend maar even naar de rechtbank in Melbourne. Zal ik een rechtbank schets maken of foto's? Voor de duidelijkheid. Hij zou samen met Adrian Sutil rijden en die zit in hetzelfde schuitje.
Het is en blijft een interessante wereld de slangenkuil die Formule 1 heet.
Giedo kan niets zeggen en doet dat ook niet. Hij neemt heel ongezellig niet eens de telefoon op. Maar na maandagochtend wel en dus stel ik voor dat we maandag even wat gaan eten. Ga je ook mee Max Verstappen? Gezellig!
Ik weet niet 100% zeker of dit de exacte waarheid is maar ik denk dat ik er niet ver van af zit.
is niet vreemd, want het is normaal dat het team dat de datum voor de bekendmaking bepaalt. De kleinere teams zijn hier vaak laat mee, dus niet vreemd dat zoiets in november gebeurt of zelfs nog later. Sauber had toen al twee andere rijders vastgelegd en maakte die bekend.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
De rechtzaak in Zwitserland, maar wanneer die geweest isquote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
Je denkt aan iets anders nu dan aan de Giedo-zaak?quote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
Die uitspraak was kennelijk vorige week, waarna Giedo naar de Australische rechter is gestapt. Het nieuws vorige week was dus niet de gang naar de Australische rechter, maar die uitspraak van de Zwitserse arbitragecommissie.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:00 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
De rechtzaak in Zwitserland, maar wanneer die geweest is
denk je er nu nog aan:quote:Op maandag 9 maart 2015 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je denkt aan iets anders nu dan aan de Giedo-zaak?
Sauber kon vorig jaar natuurlijk het geld van Giedo al goed gebruiken, en wist tevens dat het dringend op zoek moest naar meer geld. Hadden ze toen Giedo (En Sutil) al bevestigd dan hadden ze geen twee andere rijders aan kunnen trekken.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
is niet vreemd, want het is normaal dat het team dat de datum voor de bekendmaking bepaalt. De kleinere teams zijn hier vaak laat mee, dus niet vreemd dat zoiets in november gebeurt of zelfs nog later. Sauber had toen al twee andere rijders vastgelegd en maakte die bekend.
ah ok, helemaal niets van meegekregen wanneer die geweest zou moeten zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die uitspraak was kennelijk vorige week, waarna Giedo naar de Australische rechter is gestapt. Het nieuws vorige week was dus niet de gang naar de Australische rechter, maar die uitspraak van de Zwitserse arbitragecommissie.
Ze hebben Giedo en Sutil contracten voor 2015 gegeven, dat is al de bevestiging, niet de perspresentatie waar andere knakkers opdoken die meer wilden dokken en ook een geldig contract op zak hebben.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sauber kon vorig jaar natuurlijk het geld van Giedo al goed gebruiken, en wist tevens dat het dringend op zoek moest naar meer geld. Hadden ze toen Giedo (En Sutil) al bevestigd dan hadden ze geen twee andere rijders aan kunnen trekken.
Autosportloopbaan van Giedo is toch al min of meer voorbij. Kan best zijn dat schoonpa nog iets van zijn investering terug wil zien.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:04 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ah ok, helemaal niets van meegekregen wanneer die geweest zou moeten zijn.
Wat ik lees is dat Giedo niet op geld uit is, maar echt wil rijden. Afkopen zou zinloos zijn.
Voor Giedo en Adriaantje wel, het ging erover dat het nooit openbaar is gemaakt door Sauber of door de coureurs. Volgens mij wist Sauber toen al goed waar het mee bezig was.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben Giedo en Sutil contracten voor 2015 gegeven, dat is al de bevestiging, niet de perspresentatie waar andere knakkers opdoken die meer wilden dokken en ook een geldig contract op zak hebben.
3? Ze hadden er zelfs 4, Sutil zit in hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:19 schreef sanger het volgende:
Wel vreemd dat de coureurs zelf geen twee contracten mogen neerleggen bij de FIA, maar de teams dan schijnbaar wel 3 reacecoureurs met volledig seizoenscontract mogen aanstellen. Als oplossing zou de FIA hier ook de deponering moeten beperken tot 2 racecoureurs per event.
Hij heeft al gelijk gekregen in Zwitserland. Enige dat nu speelt is het vonnis in Australie laten bekrachtigen volgens mij, zodat hij beslag kan laten leggen of zaken kan afdwingen.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:21 schreef twiFight het volgende:
Sauber zal wel noodgedwongen voor twee beter betalende coureurs hebben gekozen, maar dat betekent nog niet dat ze dat ontslaat van hun verplichtingen naar de twee coureurs die ze al hadden.
Overigens hoop ik dat Guido min of meer gelijk krijgt, maar de praktische chaos is te groot om dit nog netjes op te lossen. Als er al gesettled wordt voor geld dan moet Guido denk ik de inkomsten van Sauber dit jaar claimen bij Ecclestone. Beslag op 'loon' van Sauber over 2015 zeg maar. Aan de andere kant heb ik vele bizarre rechtspraken gehoord in mijn levensjaren dus het zou me ook weer niet heel erg verbazen als Sauber hier om een fucked up reden toch mee weg komt.
Niet Sutil, maar Bianchi zou met Van der Garde bij Sauber rijden.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:50 schreef Spooky4u het volgende:
Had iemand dit al gelezen van de FB van Frits van Eldik?
[..]
https://www.facebook.com/(...)77275297?pnref=story
Hoe dat verder zit met Sutil weet ik niet, maar ook die zou volgens Sauber niet aan zijn verplichtingen hebben voldaan. Hier heb ik alleen nog geen rechterlijke uitspraak over gehoord.quote:The team had planned to run Van der Garde and Jules Bianchi, a Ferrari protege, in 2015 but Bianchi’s accident in Suzuka sidelined the Frenchman and resulted in the need for Sauber to change the entire arrangement. Thus the team did deals with Ericsson and Nasr and took on Raffaele Marciello as a test driver, to keep Ferrari happy. The decision was taken because the other drivers were paying more and the team will no doubt argue that this was necessary because Sauber was in danger of going out of business. It is believed that Ericsson’s deal involved an up front payment that was of vital importance to the team at the time. The whole thing could get pretty messy as Sauber might also point out that Giedo himself denied signing anything after the deal was done on June 28 last year, which would be true but also understandable.
LOLquote:
Dat lijkt me dan toch vooral ook het probleem van Sauber en niet zozeer van vdG, dat ie niet verzekerd is als ie gaat rijden.quote:He added that van der Garde has no experience in the car, and is not covered by the team's insurance.
Die nieuwe van Lotus welquote:Op maandag 9 maart 2015 12:03 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
denk je er nu nog aan:
[ afbeelding ]
Voor Sutil geldt dit ook natuurlijkquote:Op maandag 9 maart 2015 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
3? Ze hadden er zelfs 4, Sutil zit in hetzelfde schuitje.
Vandaar dat ze De La Rosa lieten rijden toen Perez niet kon in 2011. Hij had maar een kwartier of zo tot FP2 en geen goed stoeltje.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:18 schreef Ener-G het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)e-would-be-reckless/
[..]
Dat lijkt me dan toch vooral ook het probleem van Sauber en niet zozeer van vdG, dat ie niet verzekerd is als ie gaat rijden.
scroll eens wat omhoogquote:Op maandag 9 maart 2015 13:34 schreef WEST het volgende:
Sauber moet gewoon een nieuwe auto bouwen
Arrows heeft het in het verleden al gedaan.
[ afbeelding ]
Probleem opgelost
Verschil is dat die van jou gephotoshopt is en die van mij nietquote:
quote:Op maandag 9 maart 2015 13:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Verschil is dat die van jou gephotoshopt is en die van mij niet
Wel een andere neus in het filmpje (en andere decals)quote:
Das waarquote:Op maandag 9 maart 2015 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel een andere neus in het filmpje (en andere decals)
http://www.worldcarfans.c(...)ush-spied-testing-inquote:Talk about the Ferrari F1 three-seater has circulated over at least four years, and now we have a new set of spy photos for you. The pictures were taken at a wet Fiorano Circuit, near Maranello, Italy, on a rainy day earlier this month.
Dubbed the "Marlboro Red Rush", the car is used during the Marlboro Red Racing School held near Ferrari HQ. It lets two car fans sit behind and beside the driver as it cruises around the track. Some guests at the facility also learned about off-road rally racing from inside a Fiat Panda.
The car is capable of a sprint to 100 km/h (62 mph) in 2.9 seconds, and reaches 300 km/h (186 mph) in a scant 13 seconds before topping out at 325 km/h (202 mph). Based on a Formula One F2002 653 chassis, the car uses an 800 PS (789 bhp / 588 kW) engine that redlines at 17,000 rpm. It measures in at just under 5-meters long, and is about 1.8-meters wide. The car carries 50 liters of fuel, and weighs a total of 845 kilograms.
Eerste niet eens. Want ze ontkennen dus niet dat er een contract is, alleen dat het met de natuurlijke persoon is. Maar als het een contract met het bedrijf van vdG is, en hij is daarvan bestuurder kan hij beslissen wie dat plekje opvult.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:37 schreef VacaLoca het volgende:
Alleen de eerste twee punten van Sauber zijn juridisch inhoudelijk. De rest is echt kneuterig.
De sfeer zal wel lekker zijn dan. Ze laten Guido gewoon z'n eigen banden wisselen.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:42 schreef sanger het volgende:
Zou wel een stunt zijn als vdG in die auto zou gaan rijden, en dan in zowel de Q als de race voor teamgenoot eindigen![]()
Dan kan Giedo dus toch gewoon voor Manor op de grid staanquote:Op maandag 9 maart 2015 14:26 schreef WEST het volgende:
Even alle argumenten van beide partijen op een rij.
bron: Grandprixradio.nl
Sauber c.s.
* Wij hebben geen contract met Van der Garde, maar met zijn bedrijf.
* Van der Garde heeft geen contract met de FIA.
* Wij racen met een nieuwe auto, waar Van der Garde nog niet mee geoefend heeft.
* Wij hebben minimaal twee weken nodig om een stoeltje op maat voor Van der Garde te maken.
* Het is onverantwoord om Van der Garde nu in de auto te laten rijden. De gevolgen kunnen ernstig en zelfs dodelijk zijn.
* Felipe Nasr en Marcus Ericsson brengen meer miljoenen mee vanuit Brazilië en Zweden. Zij racen al sinds hun 8e en 9e.
* Nasr en Ericsson zullen bij een positieve beslissing voor Van der Garde dezelfde juridische actie ondernemen.
* Meneer Van der Garde rijdt zondag NIET in een Sauber.
Van der Garde c.s.
* Er is een geldige overeenkomst, die ook bevestigd is door het Zwitserse arbitragehof.
* Teams zijn in het verleden flexibel genoeg gebleken om in korte tijd een stoeltje te maken en een rijder te laten starten.
* Sauber kan Giedo van der Garde laten rijden zonder dat het daarmee contractbreuk met een van de andere coureurs pleegt.
twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
3 Nederlanders op de gridquote:Op maandag 9 maart 2015 14:51 schreef Karstman het volgende:
twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
quote:Op maandag 9 maart 2015 14:51 schreef Karstman het volgende:
twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
Ik zou het echt fantastisch vinden als Frijns het eindelijk haalt, hij is echt iemand die ik het gun.quote:Het Manor F1 team, voorheen het Russische Marussia, staat op het punt om haar comeback te maken. Aankomend weekend rijdt het team onder leiding van John Booth de Grand Prix van Australië.
Voorlopig heeft het team alleen de Brit Will Stevens bevestigd als coureur. Over het tweede zitje wordt flink gespeculeerd in de media. Ook Robin Frijns wordt nadrukkelijk in verband gebracht met het stoeltje, net als Roberto Merhi.
De Spanjaard Merhi lijkt eieren voor zijn geld te hebben gekozen nadat hij afgelopen week een contract tekende in de World Series by Renault.
Begin vorige week maakte Robin Frijns op zijn Twitter-account bekend binnenkort met belangrijk en echt nieuws te komen. Dit nieuws duurt langer dan verwacht, omdat Frijns zou wachten op een definitieve goedkeuring van zijn superlicentie, zo melden bronnen in de paddock van Melbourne aan onze redactie. Pas hierna kan Manor een officiële bevestiging maken.
De manager van Frijns wil bevestigen, noch ontkennen dat er contact is. Normaliter is Timo Gans erg duidelijk en open in zijn communicatie, maar afgaande op zijn huidige reactie speelt er duidelijk iets. Op de vraag of hij stellig wil bevestigen, of ontkennen, dat er contact is met Manor over een racestoeltje zegt Gans: "Er komt binnenkort een officiële mededeling. Ik kan er nu niets over zeggen, heb nog iets langer geduld totdat het bekend wordt."
Hierdoor blijft het nog afwachten of er naast Max Verstappen komend weekend misschien nog meer Nederlanders op de grid staan.
Heeft getekend bij Sauber...quote:Op maandag 9 maart 2015 14:51 schreef Karstman het volgende:
twitter:F1TodayLive twitterde op maandag 09-03-2015 om 14:40:40Manager Frijns: "Wachten op officiële bevestiging" - http://t.co/fUleIVG7pc Formule 1 nieuws http://t.co/n7UiRhMGBp #F1 reageer retweet
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door WEST op 09-03-2015 15:13:15 ]Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
quote:Op maandag 9 maart 2015 15:03 schreef WEST het volgende:
Sauber heeft alvast een nieuwe rijder vastgelegd.
https://fbcdn-video-b-a.a(...)30e4d634bff4ae82eb6]An error occurred while processing your request.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reference #50.1700655f.1425910217.1fe7186afan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
nu doet die welquote:Op maandag 9 maart 2015 15:10 schreef Beach het volgende:
[..]
An error occurred while processing your request.
Reference #50.1700655f.1425910217.1fe7186a
Wel.quote:
bij mij wel. dan ligt het aan jouquote:
heb hem ook via youtube gevonden.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:15 schreef Beach het volgende:
zal dan wel aan mij liggen
wat is er te zien dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |