Ik had alleen een FB bericht gezien, en meteen gezocht op naam en steekwoorden. En niet gevonden. Kan zijn dat intussen, voordat ik mijn reactie plaatste, wel een andere link op het forum stond, maar dan heb ik die over het hoofd gezien. Na het plaatsen heb ik opnieuw gegoegeld, vrij uitvoerig, opnieuw zonder resultaat.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee ik beoordeel je insteek niet verkeerd. Je reageerde al snel met dat je geen officiële berichtgeving er over kon vinden. Of je had niet gezocht, of je kletste maar wat. Het was op dat moment al landelijk nieuws in Panama en de link van TVN-2 stond zelfs al in de OP
Die link had ik eerder ook aan het bericht toe willen voegen maar dat kon niet want het bericht zat op slot, had een mod gedaan kreeg ik te lezen.
Nee hoor, maar duidelijk maken dat het niet zomaar een FB-bericht was, zou wel handig geweest zijn.quote:Ik heb het bericht neutraal geplaatst, zonder er zelf commentaar bij te geven.
Dat deed ik later op de avond pas, mijn mening geven.
Maar volgens jou hadden we op de Nederlandse pers moeten wachten![]()
Liever met bron buiten FB.quote:of eigenlijk had je het bericht liever niet gezien?
Dat is zo.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik had alleen een FB bericht gezien, en meteen gezocht op naam en steekwoorden. En niet gevonden. Kan zijn dat intussen, voordat ik mijn reactie plaatste, wel een andere link op het forum stond, maar dan heb ik die over het hoofd gezien. Na het plaatsen heb ik opnieuw gegoegeld, vrij uitvoerig, opnieuw zonder resultaat.
[..]
Nee hoor, maar duidelijk maken dat het niet zomaar een FB-bericht was, zou wel handig geweest zijn.
[..]
Liever met bron buiten FB.
Dat laatste lijkt me niet. Dan kan alleen kloppen, als hij die keuze had. Dat hij de kans dus nog reëel achtte om het precieze hoe en wat te achterhalen. Als die kans (geschat) steeds kleiner wordt, kun je als nabestaande alleen kiezen tussen het blijven wachten op iets dat steeds onwaarschijnlijker wordt, afsluiten zonder meer, en de tussenoplossing die nu gekozen is: een "as good as it gets" onderzoek laten doen, en genoegen nemen met wat daaruit komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:00 schreef MeloD het volgende:
Ik heb net het stuk bij RTL ook eens terug gekeken. Zoals het op mij overkomt willen ouders een einde aan de onzekerheid, onzekerheid en twijfels zorgen er voor dat ze het niet goed los kunnen laten en dus niet goed kunnen rouwen. Ze laten beiden doorschemeren dat er nog een heleboel vragen zijn en dat dit verre van een zekerheid is, maar ze moeten íets. Nog jaren doorgaan met zoeken naar antwoorden staat een fatsoenlijk rouwproces alleen maar in de weg. Erkennen én aanvaarden dat "de waarheid" nooit boven water zal komen geeft ze in elk geval de rust waar ze denk ik ontzettend aan toe zijn. Ik zie dus ook geen Hans Kremers die nu volledig overtuigd is van een ongelukscenario, maar een man die nu toe is aan zijn rouwtaken en dat boven het vinden van "de waarheid" stelt.
Die kans zit er dik in. Als ik "... gewijzigde posts" zie staan, kijk ik vaak wel even of ik zie welke dat zijn (wat meestal niet lukt, omdat het kleine wijzigingen zijn). Maar dit keer heb ik dat hele "gewijzigde" niet gezien. Misschien wel ververst.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:31 schreef Marrije het volgende:
Edit
Over het hoofd gezien, nou ik denk dat jij bezig was met het schrijven van een reactie en niet hebt ververst voordat je postte. Zoiets.
LOL, de evolutie van de telefoon liep alleen achter, en daardoor hebben nog maar weinig mensen dat gen. Weggeselecteerd. Die moeder heeft meteen gesolliciteerd bij 112?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:25 schreef RapaNui het volgende:
Hier een artikel van vandaag, over Martijn K., die in Sri Lanka bijna van een helling / ravijn omlaag stortte. Lees hoe hij gehandeld heeft en hoe hij gered werd:
http://www.bndestem.nl/re(...)en-de-onze-1.4797107
...Wat doe je als je in acuut levensgevaar bent? Je belt je moeder. Een oerinstinct....
Nee, was een apart bericht erna.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:42 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Die kans zit er dik in. Als ik "... gewijzigde posts" zie staan, kijk ik vaak wel even of ik zie welke dat zijn (wat meestal niet lukt, omdat het kleine wijzigingen zijn). Maar dit keer heb ik dat hele "gewijzigde" niet gezien. Misschien wel ververst.
Dat wordt scrollen dan. Sherlock doet het even niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:30 schreef schuschuho het volgende:
Vraagje: Hoe vind ik een post van mij terug die ik geplaatst heb? Is ongeveer 4 topics terug maar vind hem niet. Kan dit op een andere manier?
Ik heb betere ervaringen met Google dan met de eigen zoekmachine.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:30 schreef schuschuho het volgende:
Vraagje: Hoe vind ik een post van mij terug die ik geplaatst heb? Is ongeveer 4 topics terug maar vind hem niet. Kan dit op een andere manier?
quote:+schuschuho +woord1 [+woord2 enz.] site:forum.fok.nl
Oke!!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat wordt scrollen dan. Sherlock doet het even niet.
Dank je. Gevonden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:42 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik heb betere ervaringen met Google dan met de eigen zoekmachine.
[..]
Dat heb ik een aantal posts geleden ook gezegd. Combinatie van hoogte (iets minder dan 2000m hoog) en een waterig mileu waar ze in terecht zouden zijn gekomen, maakt onderkoeling onvermijdelijk. Wie heeft dan hun mobieltjes gebruikt de dagen erna?quote:
Baru schreef op WS dat het (zonder zo'n valkuil met hoge rotswanden en watervallen) koud wordt 's nachts, hij noemde 5-15 graden voor die periode. De reddingswerker had het er ook over dat ze haast moesten maken omdat...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat heb ik een aantal posts geleden ook gezegd. Combinatie van hoogte (iets minder dan 2000m hoog) en een waterig mileu waar ze in terecht zouden zijn gekomen, maakt onderkoeling onvermijdelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de lokatie zoals geschetst in het persbericht zou het nog veel erger zijn dus.
Busted.![]()
Het FB bericht had als bron TVN-2, alleen hadden ze het er niet bij vermeld. Dat was op te maken uit de reacties er onder. Je had het bericht van TVN-2 dus kunnen vinden als je beter gezocht had. Ik zei in mijn vorige reactie toch al dat ik het betreffende bericht niet kon aanpassen met een extra link omdat het gelijk op slot gezet is door een mod.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik had alleen een FB bericht gezien, en meteen gezocht op naam en steekwoorden. En niet gevonden. Kan zijn dat intussen, voordat ik mijn reactie plaatste, wel een andere link op het forum stond, maar dan heb ik die over het hoofd gezien. Na het plaatsen heb ik opnieuw gegoegeld, vrij uitvoerig, opnieuw zonder resultaat.
[..]
Nee hoor, maar duidelijk maken dat het niet zomaar een FB-bericht was, zou wel handig geweest zijn.
[..]
Liever met bron buiten FB.
Dat wordt weer een open eindje in het valkuilscenario.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Wie heeft dan hun mobieltjes gebruikt de dagen erna?
Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoeveel water er op dat moment door dat stroompje loopt. In die video kan je niet droog blijven; op de foto's van K&L zie je echter keien boven het water uitsteken; ze zaten dus wel droog.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat heb ik een aantal posts geleden ook gezegd. Combinatie van hoogte (iets minder dan 2000m hoog) en een waterig mileu waar ze in terecht zouden zijn gekomen, maakt onderkoeling onvermijdelijk. Wie heeft dan hun mobieltjes gebruikt de dagen erna?
Heb je de video wel gekeken of begin je in de lijn van JiC meteen maar lukraak een fles azijn leeg te gooien?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoeveel water er op dat moment door dat stroompje loopt. In die video kan je niet droog blijven; op de foto's van K&L zie je echter keien boven het water uitsteken; ze zaten dus wel droog.
Waar is dit voor nodig? Inhoudelijk reageren is een reden om uit je slof te schieten?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heb je de video wel gekeken of begin je in de lijn van JiC meteen maar lukraak een fles azijn leeg te gooien?
Gary is boven gebleven en droge oevers met zulke stenen in ondiep water zijn daar ook beneden.
Als je je bevindt in de nabijheid van stromend bergwater (immers, ze konden de kloof niet uit), koude rotsen en hoog in de bergen 's nachts, dan is onderkoeling onvermijdelijk. Het is niet ter zake doende of je droog kunt blijven of niet. Het is er gewoon rete-koud en vochtig.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoeveel water er op dat moment door dat stroompje loopt. In die video kan je niet droog blijven; op de foto's van K&L zie je echter keien boven het water uitsteken; ze zaten dus wel droog.
Eens. Een bijkomend nadeel van in een "ravijn", "kloof" of andere diep dal vallen/glijden/roetsjen en er niet uit kunnen komen (althans, dat wordt gesuggereerd, dat laatste punt ben ik het niet mee eens, ook wat gezegd werd "wie heeft dan al die oproepen en foto's gemaakt?", is dat je nooit door de zon bereikt wordt (op wat straaltjes na) en dus ook niet opdroogt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als je je bevindt in de nabijheid van stromend bergwater (immers, ze konden de kloof niet uit), koude rotsen en hoog in de bergen 's nachts, dan is onderkoeling onvermijdelijk. Het is niet ter zake doende of je droog kunt blijven of niet. Het is er gewoon rete-koud en vochtig.
In koud water blijft het beter bewaard en het ' balletje' zou misschien kunnen duiden op stromend water. Jammer idd dat deze schoenmaker niet bij zijn leest is gebleven, tenminste, in deze verklaring naar buiten. In "True Story" 15:45-15:59 ligt er een stok of iets dergelijks op de bodem. Blijft veel steken achter stenen wsl maar dat blijft wel goed bewaard dus er valt nog genoeg te vinden. Als ze nog zouden gaan zoeken. Daar lijkt het (officieel) niet op.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan dat nog steeds bewaard zijn gebleven? Juist in donkere dalen met weinig zonlicht en veel vocht heb je toch veel verval/bacteriën, etc.
Dat is waar, maar de plek waar die huid gevonden is, is voor zover we weten in de buurt van de rib van Kris, wat nóg weer verder stroomafwaarts is dan de rugzak. Zeg zo'n 18-20 kilometer.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
In koud water blijft het beter bewaard en het ' balletje' zou misschien kunnen duiden op stromend water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |