abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150351145

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een Fok!-team deelnemen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Zwolle op 19 april. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM naar pijll, en geef aan welke afstand (5km/7km/10km) je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_150354018
Ik ben toch even gegaan voor een kort rustig rondje na lang overwegen.. Niet omdat ik bang ben dat mijn conditie wegraakt of omdat ik achterraak op mijn schema (heb momenteel niet eens een schema), maar omdat mijn lichaam gewoon zó ingesteld is op sporten, dat ik me zonder gewoon steeds ellendiger begin te voelen. Mijn stoelgang en stofwisseling functioneert dan minder, ik krijg mijn geluksstofjes en mijn portie frisse lucht niet en daar krijg ik weer hoofdpijn van...
En ik voel me echt duizend keer beter nu achteraf dus het was een goede keuze denk ik!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:56:01 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150355292
Titel is van toepassing op LT :+
pi_150355370
Stiekem wel een vooruitziende blik van Trolley ja.. :@ Maarja ik voel me echt lekker nu dus ben blij dat ik gegaan ben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_150355662
:D

Ik was de laatste twee pagina's aan het teruglezen en het grootste deel ging over al dan niet rust houden :P Overigens is de TT ook van toepassing op mijzelf. Ik zou deze week ook rust houden tot aan de wedstrijd van zondag, omdat wat pijntjes in de schenen opstaken afgelopen week. Maar gister was het te mooi weer voor een rustig rondje van 5km :@ En dat ging pijnvrij *O*
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_150355821
Godverdomme, wat is de masseur een klootzak.

Het zal dus wel weer goed gebeurd zijn.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_150356730
http://www.tilburgtenmiles.nl/paginas/trappistenloop.htm

Voor de liefhebber, kleinschalig wedstrijdje op anders niet toegankelijk terrein, langs Trappisten brouwerij, na afloop natuurlijk lekker biertje(s) drinken in de tuin van de Abdij.
1, 2 of 3 rondjes van 5 km te lopen. Zelf timen enzo.

Aanrader!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_150358547
Rust houden is voor mij wel een optie, irritant linkeronderbeen. :{
Jack does it in real time...
pi_150361097
Nou mensen spanning en sensatie...
Dit is op 400 m van mijn huis gebeurd, ben ik eerder vandaag over het fietspad (wat je op de "eerste beelden" rechts ziet liggen) langs het ongeluk gefietst (de brandweer stond er toen nog niet), en heb ik mijn trainingsrondje een beetje moeten aanpassen, aangezien datzelfde fietspad zo'n beetje altijd mijn eerste of laatste km is (of beiden).
Ook nog tussen de ramptoeristen door kunnen laveren cq aan de kant moeten springen ervoor (want ja je zou eens wat moeten missen van het "schouwspel" dus vol gas door een 30 km zone richting rampplek scheuren :{w )

Training ging heerlijk :)
pi_150361384
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:49 schreef Guard het volgende:
Nou mensen spanning en sensatie...
Dit is op 400 m van mijn huis gebeurd, ben ik eerder vandaag over het fietspad (wat je op de "eerste beelden" rechts ziet liggen) langs het ongeluk gefietst (de brandweer stond er toen nog niet), en heb ik mijn trainingsrondje een beetje moeten aanpassen, aangezien datzelfde fietspad zo'n beetje altijd mijn eerste of laatste km is (of beiden).
Ook nog tussen de ramptoeristen door kunnen laveren cq aan de kant moeten springen ervoor (want ja je zou eens wat moeten missen van het "schouwspel" dus vol gas door een 30 km zone richting rampplek scheuren :{w )

Training ging heerlijk :)
Je had het gas er flink op? :P
pi_150361386
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Stiekem wel een vooruitziende blik van Trolley ja.. :@ Maarja ik voel me echt lekker nu dus ben blij dat ik gegaan ben.
^O^
Fijn dat het geholpen heeft. Beetje de lichaamstemperatuur verhogen kan natuurlijk ook een gunstig effect hebben,
pi_150361469
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik niet, ik ben geen ramptoerist, ik ben een trailtoerist 8-)
pi_150361546
Vlakbij mijn huis wordt er elk jaar een thriathlon over de sprintafstand gehouden. Leek mij wel grappig om misschien eens mee te doen voor de strijd om de laatste plek. Wat ik raar vind is dat je lid moet zijn van de triathlonbond of een dagstartvergunning moet hebben om mee te mogen doen.
pi_150361581
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vlakbij mijn huis wordt er elk jaar een thriathlon over de sprintafstand gehouden. Leek mij wel grappig om misschien eens mee te doen voor de strijd om de laatste plek. Wat ik raar vind is dat je lid moet zijn van de triathlonbond of een dagstartvergunning moet hebben om mee te mogen doen.
dagstartvergunning te verkrijgen op vertoon van je zwemdiploma?
pi_150361717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:06 schreef Guard het volgende:

[..]

dagstartvergunning te verkrijgen op vertoon van je zwemdiploma?
Nee bij de triathlonbond, kost ¤7,50 voor de sprintafstand.
pi_150361797
Je kunt aspirantlid worden. Kost je, ik dacht, 20 euro of zo. Als je twee of meerdere keren per jaar mee wilt doen is dat goedkoper dan een dagstartvergunning (zwemdiploma is dus niet voldoende, niet eens noodzakelijk!).

TWC, jij wordt niet laatste. Dat was ik zelfs net niet, en ik kan zo goed als niet zwemmen.
pi_150361843
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nee bij de triathlonbond, kost ¤7,50 voor de sprintafstand.
Oh, dat valt mee.
Dan zal die 20 euro wel 15 zijn geweest.
pi_150362149
Weet iemand of de CPC nog live op tv komt bij tv West? Ik zie alleen een samenvatting op de EPG verschijnen?
pi_150362636
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Weet iemand of de CPC nog live op tv komt bij tv West? Ik zie alleen een samenvatting op de EPG verschijnen?
Als het goed is wel:

quote:
Geniet zondag voor, tijdens én na jouw race van de NN CPC Loop Den Haag programmering van Omroep West
Kijk of luister live via www.omroepwest.nl.
pi_150362835
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

'Je ging als een trein', lag te veel voor de hand denk ik?
pi_150362854
Gister op een fietspad hardgelopen dat speciaal wordt aangelegd om fietsen/lopen te promoten. 1 grote smog wolk je merkt het echt tijdens het lopen. (Italianen leggen een fietspad pal tussen 2 tweebaanswegen in). Wel een mooi rondje om de stad van 10km
pi_150362910
Nou, ik zie in de tv gids op hun site ook alleen een uitzending met een samenvatting?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:48:39 #23
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_150363433
Volgens mij alleen live op de radio.
Je kunt natuurlijk ook ff in het echt komen kijken Zwabbie :7
F means you're fucked
pi_150364490
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:48 schreef YUR het volgende:
Volgens mij alleen live op de radio.
Je kunt natuurlijk ook ff in het echt komen kijken Zwabbie :7
Dat is te pijnlijk, Yurrie ;(
pi_150364756
Teer zieltje, die Zwabbert.
pi_150364948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:27 schreef Guard het volgende:
http://www.tilburgtenmiles.nl/paginas/trappistenloop.htm

Voor de liefhebber, kleinschalig wedstrijdje op anders niet toegankelijk terrein, langs Trappisten brouwerij, na afloop natuurlijk lekker biertje(s) drinken in de tuin van de Abdij.
1, 2 of 3 rondjes van 5 km te lopen. Zelf timen enzo.

Aanrader!
Mag je wel gewoon supporters meenemen? Voor als ik wil lopen maar mossel niet?
pi_150365159
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:14 schreef mosselmossel het volgende:
Teer zieltje, die Zwabbert.
Ik ben een gevoelige en lieve jongen. Gelukkig verdien ik veel geld, anders zouden vrouwen me alleen als broertje willen natuurlijk.
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 20:29:50 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_150365559
Psssst jongen. Topic-held Hermen Finkers is nu op College Tour op Ned 3 :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_150365833
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:19 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mag je wel gewoon supporters meenemen? Voor als ik wil lopen maar mossel niet?
Ja hoor, je mag alleen niet op / langs het parcours komen m.u.v het start/finish stuk dat naast het proeflokaal ligt.
En daar is het prima toeven, bij het proeflokaal. Zeker als het zonnetje schijnt, lekker op het gras of aan een tafeltje, kopje koffie of thee erbij (of een Trappist).
En Mossel kan even bij de Kloosterwinkel gaan kijken terwijl je je rondje(s) loopt. ^O^
  vrijdag 6 maart 2015 @ 21:48:42 #30
50430 Yuki
Student Midwife
pi_150369243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:22 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik ben een gevoelige en lieve jongen. Gelukkig verdien ik veel geld, anders zouden vrouwen me alleen als broertje willen natuurlijk.
Hee broertje, zullen we anders samen niet lopen en wel kijken?
♥ || Baby catcher in training || ♥
  vrijdag 6 maart 2015 @ 22:00:31 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_150369701
Ja broer en zus, support is needed :Y
  vrijdag 6 maart 2015 @ 22:02:09 #32
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_150369781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:00 schreef Quoi het volgende:
Ja broer en zus, support is needed :Y
Inderdaad. Met spandoek, toeter en glitters :Y
F means you're fucked
pi_150371271
Clinic was leuk, we hebben wat ingelopen, loopoefeningen gedaan en intervallen gedaan, was leuk :)
Losse Veter was druk aan het filmen dus daar komt later nog een filmpje van online. Er stond veel wind trouwens, waaihaar dus op de film i'm afraid
pi_150371462
Heb je hem eruit gelopen?
pi_150371678
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:43 schreef wyccie het volgende:
Heb je hem eruit gelopen?
met het inlopen kon ik 'm net bijhouden ;)
pi_150371729
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:48 schreef Yuki het volgende:

[..]

Hee broertje, zullen we anders samen niet lopen en wel kijken?
Sorry, maar ik ga naar mevrouw Z.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 22:59:36 #37
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_150372153
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook ^O^

Morgen ff lekker loslopen voor zondag. Half uurtje, met 4x 30seconden sprint. En aangezien de sprint heuvelop mag, denk ik dat ik de Savornin Lohmanbult maar weer eens ga bedwingen :s)
F means you're fucked
  vrijdag 6 maart 2015 @ 23:37:00 #38
50430 Yuki
Student Midwife
pi_150373569
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Terecht.

Ik ga denk ik wel kijken, want dan gaat m'n anderszins lege zondag sneller en is meneer Y. dus sneller weer thuis.

Gaan er nog FOK!kers en/of partners supporteren? GotC, Mr.Q?
pi_150373908
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 23:37 schreef Yuki het volgende:

Ik kom wel mee naar Den Haag met thelaudprince, maar ik ga naar het Mauritshuis :@
  zaterdag 7 maart 2015 @ 00:06:51 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_150374723
quote:

[..]

Terecht.

Ik ga denk ik wel kijken, want dan gaat m'n anderszins lege zondag sneller en is meneer Y. dus sneller weer thuis.

Leuk :) Mijn meneer gaat zelf een paar uur lopen, ergens anders. Beetje training voor 12 april kan geen kwaad ;)
pi_150374894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja hoor, je mag alleen niet op / langs het parcours komen m.u.v het start/finish stuk dat naast het proeflokaal ligt.
En daar is het prima toeven, bij het proeflokaal. Zeker als het zonnetje schijnt, lekker op het gras of aan een tafeltje, kopje koffie of thee erbij (of een Trappist).
En Mossel kan even bij de Kloosterwinkel gaan kijken terwijl je je rondje(s) loopt. ^O^
Ik vrees dat ik nu te laat ben.. Bezoek en een slecht geheugen is geen goeie combinatie.
pi_150378504
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 00:11 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik nu te laat ben.. Bezoek en een slecht geheugen is geen goeie combinatie.
inschrijving start pas komende vrijdag ;)
Gewoon even reminder in je telefoon calendar zetten
  zaterdag 7 maart 2015 @ 06:57:16 #43
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_150378516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 23:45 schreef Silkster het volgende:

[..]

Ik kom wel mee naar Den Haag met thelaudprince, maar ik ga naar het Mauritshuis :@
alsof ik Mrs.RD hoor praten, die heeft alleen interesse in mijn lopen als er een weekendje weg aan vast zit
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_150379323
Gisteren onverwacht wat langer op werk moeten blijven (ik faal nu al als ambtenaar, op vrijdag van half 8 tot 5 werken), dus m'n rondje maar naar vanmorgen verschoven. Even iets meer tempo dan dinsdag, en dat geeft toch wel iets meer voldoening achteraf.

Nog even en ik mag ook weer over wedstrijden na gaan denken *O* Jammer dat die trappistenloop zo ver weg is, en ik geen biertjes mag drinken als ik moet rijden.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:36:49 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150379448
quote:

[..]

Terecht.

Wil wel en was het ook van plan , maar heb elders verplichtingen -O- Heel misschien sta ik bij het 6km punt van de HM, dat is in de buurt van ons huis :)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:37:01 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150379450
quote:

[..]

Terecht.

Nee, ik heb een feestje :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_150379488
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 06:47 schreef Guard het volgende:

[..]

inschrijving start pas komende vrijdag ;)
Gewoon even reminder in je telefoon calendar zetten
Staat erin! Al ben ik komende vrijdag om tien uur druk. Misschien mossel mijn inschrijving maar laten regelen. :D
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:16:40 #48
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_150379967
Beentjes losgelopen en iets geleerd: Ik heb aan 30 seconden niet genoeg om de bult op te sprinten :{
F means you're fucked
pi_150380117
Ik had al een week niet gelopen, ik maak zulke lange dagen op het werk en stort vroeg in de avond al in. Ik was bang dat ik het lopen al verleerd was dus ik ben vanmorgen maar even gaan kijken of ik het nog kon. Ruim 4 km in 25 minuten gelopen, morgen hoef ik maar 5x zo ver. Moet lukken :Y
Gisteren bietensap gekocht en geprobeerd, tja wat zal ik er over zeggen, niet heel vies maar ik kan het ook niet lekker noemen. Het doet vast ook niks voor me maar dan heb ik er in ieder geval wat aan gedaan :P
pi_150380453
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:16 schreef YUR het volgende:
Beentjes losgelopen en iets geleerd: Ik heb aan 30 seconden niet genoeg om de bult op te sprinten :{
Nóg niet.
pi_150380526
Nou. Dat werd geen 30km.

N 5km kreeg ik alweer last en toen begon ik te dubben. Stop ik meteen? Geef ik het nog 10km? Soms verdwijnt het weer namelijk. Soms ook niet. Meh. Na anderhalve kilometer dubben nam ik het besluit. Geen zin om nog vijf weken met pijn te gaan lopen. Woensdag en donderdag ging het ook al zo kut namelijk. En nu voor de derde keer op rij. Fuck die marathon. Geen zin meer in pijn. En toen heb ik bij de boer aangebeld en gevraagd of die me terug naar de auto wilde brengen. Dat wilde die.

In de auto bleek dat ik die man al op tv bij Omroep Brabant had gezien. Hij was één van de twee krasse knarren van 60 die tijdens de afgelopen marathon hun eerste halve liepen. En zijn zwager was die gek in het flamingopak die al tig marathons had gelopen.

In de auto terug naar huis ook besluit genomen om Rotterdam nog niet helemaal vaarwel te zeggen. Deze week ga ik niet lopen. Volgende week bij de Stevensloop neem ik de beslissing over al dan niet lopen wel.
pi_150380913
Mossel ;(
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 11:13:57 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_150380926
Niet leuk ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_150381256
:(

Wel top van die boer!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 11:37:34 #55
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_150381388
Balen Mossel..... :(

Nadat ik dit artikel las moet ik toch echt ooit ook minimaal onder de 2 uur komen.... liefst voor mijn 80-ste...
http://www.runnersworld.c(...)pl=tw&adbpr=14882900
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 7 maart 2015 @ 11:40:43 #56
124676 RobertoCarlos
pi_150381466
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Hier een overzicht van de uitzendingen:
http://www.omroepwest.nl/(...)estnl-en-specials-op
pi_150381483
Klote zeg Mossel ;(
pi_150381629
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 11:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hier een overzicht van de uitzendingen:
http://www.omroepwest.nl/(...)estnl-en-specials-op
Dit jaar dus echt geen live tv-uitzending. Jammer.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 12:17:18 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150382227
Mossel :(
Wel fijn dat de boer je hielp O+
pi_150382497
Klote mossel. :(

Ik ga denk ik ook een streep door m'n marathon zetten. :{ M'n linkerbeen doet nog steeds zeer, zelfs na 2 weken niet lopen. Combinatie van verreking met wegglijden bij de Petzl Night Trail en overbelasting... CPC sla ik morgen ook over, wel supporteren denk.

Wil nu gewoon weer fit worden in plaats van naar een marathon forceren, focus mij dan meer op halve marathons en de RopaRun eind mei. Maar baal wel gigantisch, want eerste weken van het jaar ging het trainen super...
Jack does it in real time...
  zaterdag 7 maart 2015 @ 12:51:04 #61
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_150383062
Vervelend nieuws allemaal hier. Nu net de zon weer begint door te breken. Sterkte!

Vanmorgen een kleine 18 km in 2 uur gelopen. Lekker ontspannen. Wel al redelijk warm op zijn tijd. Morgen kleine wedstrijd van 8.8 km over heuvelachtig en onregelmatig terrein. Daar heb ik wel zin in. Kleine kilometer van huis. Dus in- en uitlopen is al voorzien.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zaterdag 7 maart 2015 @ 13:03:12 #62
124676 RobertoCarlos
pi_150383312
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:28 schreef DeeBee het volgende:
Ik ga denk ik ook een streep door m'n marathon zetten. :{ M'n linkerbeen doet nog steeds zeer, zelfs na 2 weken niet lopen. Combinatie van verreking met wegglijden bij de Petzl Night Trail en overbelasting... CPC sla ik morgen ook over, wel supporteren denk.

Wil nu gewoon weer fit worden in plaats van naar een marathon forceren, focus mij dan meer op halve marathons en de RopaRun eind mei. Maar baal wel gigantisch, want eerste weken van het jaar ging het trainen super...
Klinkt verstandig.... alhoewel het wel ff slikken is natuurlijk.. :{
pi_150383997
Wat een blessure leed hier -O-

Durf bijna niet te zeggen dat het bij mij redelijk goed gaat, ik heb zowaar plezier in het lopen.
Dat had ik vooraf niet verwacht :@

ik loop iets iets achter op het schema van Evy (3 x per week), maar als ik morgen loop ben ik weer bij.

:)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 14:18:15 #64
124676 RobertoCarlos
pi_150384834
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:38 schreef 44rdbei het volgende:
Durf bijna niet te zeggen dat het bij mij redelijk goed gaat, ik heb zowaar plezier in het lopen.
Dat had ik vooraf niet verwacht :@
Leuk! En herkenbaar! Heb zelf pas allebei de Evy's gedaan en ben nu niet meer te stoppen :)
pi_150384919
Balen Mossel, hopen dat een weekje rust helpt.

En DeeBee, ook klote -O- Later in het jaar een herkansing? Of even gewoon helemaal niet meer aan denken, en dan later wel zien?
pi_150385181
Mossel, wat balen :( DeeBee ook... snel weer beter worden!

Wel kudo's voor die boer! _O_
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:01:36 #67
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150387049
Klote mossel, maar je houdt er wel een mooi verhaal aan over :Y

Ik ben weer terug op het honk, eens kijken of ik vandaag een rustige 5km kan doen na een week niets. En of de jetlag al verdwenen is ;) Gisteren zag ik het nog even niet zitten maar vanmiddag/vanavond moet wel lukken denk ik.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150387252
Balen Mossel en Deebee :(
Het is goed om op tijd je plannen aan te passen. Te lang doorlopen met blessures kan vervelende gevolgen hebben.

Ik heb erg veel zin in de CPC morgen. Het wordt aangenaam loopweer, ideale omstandigheden om eindelijk eens een keer een goede tijd op de CPC te lopen. Het is me nl nog niet eerder gelukt om echt goed te lopen daar, er was altijd wel iets waardoor het tegenviel.
Vanmiddag nog een beetje losgelopen, nu lekker uitrusten en dan morgen knallen :s)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:13:00 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150387353
Klein stukje gelopen net: 2x2,5 km met ertussen een 400 m wandelen.
Ging goed, geen au aan de poot ^O^
pi_150387570
Vandaag meegedaan met de MudMasters 18km, in het alfa-startvak. Wat betekend dat je lekker moet knallen voor een mooie tijd. De 1e 20 finishers kwalificeren zich voor het WK OCR in Amerika, niet dat ik daar heen ga, maar toch een leuk feitje :).
De hele week al zenuwachtig, vooral omdat ik dacht dat ik misschien wel kans maakte op de winst. Wat natuurlijk supergaaf zou zijn! Vannacht dan ook redelijk slecht geslapen, al heb ik tegen de verwachting in nog wel íets kunnen slapen. In alle vroegte op pad gegaan, 7.15 uur in de auto om rond 8.15 uur in Haarlemmermeer aan te komen. Nog lekker rustig omdat we pas om half 10 startten, maar er werd aangeraden om er sowieso een uur vantevoren te zijn, nou ok! Even rustig banaantje eten, water drinken, startnummer ophalen enzo en definitieve keuze maken voor kleding. Dat werd dus toch lang/lang, met thermoshirt lang en shirt eroverheen. Daarnaast speciale handschoentjes voor Obstacle-runs.

10 minuten voor tijd mochten we het startvak in, natuurlijk meteen maar vooraan gaan staan en daar gezellig meedoen met de warming-up. Pompende beats uit de speaker en ook nog een beetje dansen. Lekker hoor! Ouwehoeren met de mensen om me heen, die ik later nog zou zien, een behoorlijke tijd.

SPOILER
Aftellen vanaf 10 en daar gaan we! *O* Ik wou niet al te snel starten, om op het eind ook nog wat over te hebben, maar wel een lekker pittig tempo. Dit betekende meteen dat ik ook vooraan bleef lopen, al zaten er een paar lopers op mijn hielen. Tempo steeds kleine stukjes laten zakken en kijken wat de anderen deden. Die bleven rustig op hun plek, dus ik vond het wel goed! Paar hooibalen over en even later nog een paar en nog een paar etc.. Eitje natuurlijk. Toen kwamen we bij de Piramide:
SPOILER
Daar lagen ook nog wat hooibalen op de trappen, om het makkelijk te maken. Maar deze gingen weer lekker soepel. Hebben al die hoogtemeters in Nijmegen voor het trailen toch geholpen! Aan de andere kant weer naar beneden hollen en voor een 2e keer omhoog, dit keer niet over de trap, maar gewoon het gras. Ondertussen liepen we nog maar met 3 man vooraan, het gat met de rest van het startvak werd steeds groter. Het tempo was ook nog goed vol te houden, als het zo kon blijven had ik op het eind nog genoeg over om te versnellen.

Toen kwamen we bij de Slo-mo Mud, een deel van het parkoers die volledig om is gewoeld. Nu hebben de eerste lopers er nog niet heel veel last van, modder is nog niet aanwezig en met een kleine lichte pas kan je redelijk tempo maken. De lopers hierna krijgen het steeds wat moeilijker. :D Hier kon ik zelfs nog een klein gaatje slaan met de 2 achtervolgers, maar dat gaatje werd teniet gedaan toen we onder een brug doormoesten. Door het water. Ijskoud water... Brrr, dit had voor mij niet gehoeven :P .
SPOILER
Gelukkig zaten er nog wel balken aan de zijkant waar je je aan kon voorttrekken. Maar hier liepen we weer met z'n 3en uit. Toen raakten we wat aan de praat, je moet toch wat te doen hebben onder het lopen. Het leek wel een theekransje onderhand. Mijn medelopers gingen beide naar het WK, althans, als ze top20 haalden, maar dat was al bijna niet meer te missen. De een ging morgen ook nog 10k bij de CPC lopen en ze vonden mij een mafkees dat ik volgend weekend een 75km trail had staan. Zo ging de tijd lekker snel voorbij, wat leuke obstakels gepasseerd, ook wat survival-achtige obstakels, erg leuk! Maar best pittig! Zoals een lange balk met 2 touwen die als een ring eromheen zitten. Waarbij je met je handen aan die touwringen moet hangen en dan zelf die ringen langs de balk moet schuiven.
Zoiets:
SPOILER
Ook moest je tijgeren over autobanden heen, trenches met modder/water, die nog niet heel modderig waren en nog veel meer. Na een kilometer of 15 waren we nog steeds met z'n 3en aan het lopen. Toen kreeg ik het briljante idee om mijn handschoenen maar even uit te doen. Het werd onderhand toch al iets warmer en met de monkeybars die nog kwamen leek me dat iets makkelijker. Dus die dingen achterin mijn kontzak gedaan en lopen maar. Tot we ineens weer moesten tijgeren, maar dan met echt prikkeldraad er net boven, best heel laag. Die bobbel van mijn handschoenen bleef op een gegeven moment ook steken daarin, balen! Ik proberen los te halen, maar de andere 2 waren onderhand al weer verderop, toen had ik het gehad en trok gewoon mijn lange tight kapot. Doortijgeren! Het gat was helaas al gevallen, toch zeker zo'n 500 meter. Ook kreeg ik door dat getijger in de blubber ineens hele koude handen, goed idee geweest die handschoenen uitdoen. Balen! Nou ja, had qua conditie gelukkig wel wat over en zette de achtervolging in.

Nog maar weer eens door het water, zulke koude voeten! ;( Het waren onderhand een beetje klompjes geworden en ik hoopte toch echt dat dit de laatste keer was. In totaal al een stuk of 5 keer een behoorlijk stuk door water moeten baggeren. Maar we waren er bijna en nu kwamen de laatste paar obstakels. 3 meter hoge muren, die redelijk soepel gingen en waarbij ik bij de laatste muur weer mijn medeloper tegenkwam. Die kwam er toch maar niet overheen, dus maar even helpen. Eerst tilde hij mij eroverheen met een handje en daarna ik er weer omheen om hem eroverheen te krijgen. Hierna de monkeybars, maar mijn handen waren zo koud dat ik er toch echt niet meer soepel overheen kwam. Dit koste mij weer de 2e plek en nog maar weer eens balen van die handschoenen. Ik wou ze ook niet meer aandoen, omdat het latex/neopreen handschoentjes zijn, die erg strak zitten. Waardoor je er dus wel even mee bezig bent. Tot overmaat van ramp kwam ik ook al niet eens meer over de Piperunner heen in 1 keer. Ik hing wel aan de bovenste rand, maar ik kreeg gewoon geen kracht meer in mijn handen om me op te tillen. Dus maar laten zakken en teleurgesteld de lage kant gepakt.

Gelukkig kwam daarna alleen nog maar 1 keer tijgeren, onder stroomdraden door en daar was de finish! Ondanks dat foutje van de handschoenen toch nog de 3e plek kunnen behouden en daar was ik toch wel erg blij mee! De 2 anderen waren op mij aan het wachten en het was weer ouderwets gezellig! :P

SPOILER
Nog lekker even na lopen praten, beide dachten dat ik zeker als 1e zou finishen, hoe makkelijk ik liep. Maar ze waren zelf toch ook echt hele sterke lopers. Het was in ieder geval een goed leermomentje, volgende keer als het fris is, gewoon lekker je handschoenen aan laten! _O- En nu kan ik hun volgen op hun weg naar het WK, wat ook erg tof is!

Leuke dag! ^O^

SPOILER
pi_150387841
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:23 schreef Jero_nimo het volgende:
Vandaag meegedaan met de MudMasters 18km, in het alfa-startvak.

TL;DR :{
SPOILER
pi_150387944
Lekker hoor Jeroen ^O^
pi_150388125
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:23 schreef Jero_nimo het volgende:
Vandaag meegedaan met de MudMasters 18km, in het alfa-startvak. Wat betekend dat je lekker moet knallen voor een mooie tijd. De 1e 20 finishers kwalificeren zich voor het WK OCR in Amerika, niet dat ik daar heen ga, maar toch een leuk feitje :).
De hele week al zenuwachtig, vooral omdat ik dacht dat ik misschien wel kans maakte op de winst. Wat natuurlijk supergaaf zou zijn! Vannacht dan ook redelijk slecht geslapen, al heb ik tegen de verwachting in nog wel íets kunnen slapen. In alle vroegte op pad gegaan, 7.15 uur in de auto om rond 8.15 uur in Haarlemmermeer aan te komen. Nog lekker rustig omdat we pas om half 10 startten, maar er werd aangeraden om er sowieso een uur vantevoren te zijn, nou ok! Even rustig banaantje eten, water drinken, startnummer ophalen enzo en definitieve keuze maken voor kleding. Dat werd dus toch lang/lang, met thermoshirt lang en shirt eroverheen. Daarnaast speciale handschoentjes voor Obstacle-runs.

10 minuten voor tijd mochten we het startvak in, natuurlijk meteen maar vooraan gaan staan en daar gezellig meedoen met de warming-up. Pompende beats uit de speaker en ook nog een beetje dansen. Lekker hoor! Ouwehoeren met de mensen om me heen, die ik later nog zou zien, een behoorlijke tijd.

SPOILER
Aftellen vanaf 10 en daar gaan we! *O* Ik wou niet al te snel starten, om op het eind ook nog wat over te hebben, maar wel een lekker pittig tempo. Dit betekende meteen dat ik ook vooraan bleef lopen, al zaten er een paar lopers op mijn hielen. Tempo steeds kleine stukjes laten zakken en kijken wat de anderen deden. Die bleven rustig op hun plek, dus ik vond het wel goed! Paar hooibalen over en even later nog een paar en nog een paar etc.. Eitje natuurlijk. Toen kwamen we bij de Piramide:
SPOILER
Daar lagen ook nog wat hooibalen op de trappen, om het makkelijk te maken. Maar deze gingen weer lekker soepel. Hebben al die hoogtemeters in Nijmegen voor het trailen toch geholpen! Aan de andere kant weer naar beneden hollen en voor een 2e keer omhoog, dit keer niet over de trap, maar gewoon het gras. Ondertussen liepen we nog maar met 3 man vooraan, het gat met de rest van het startvak werd steeds groter. Het tempo was ook nog goed vol te houden, als het zo kon blijven had ik op het eind nog genoeg over om te versnellen.

Toen kwamen we bij de Slo-mo Mud, een deel van het parkoers die volledig om is gewoeld. Nu hebben de eerste lopers er nog niet heel veel last van, modder is nog niet aanwezig en met een kleine lichte pas kan je redelijk tempo maken. De lopers hierna krijgen het steeds wat moeilijker. :D Hier kon ik zelfs nog een klein gaatje slaan met de 2 achtervolgers, maar dat gaatje werd teniet gedaan toen we onder een brug doormoesten. Door het water. Ijskoud water... Brrr, dit had voor mij niet gehoeven :P .
SPOILER
Gelukkig zaten er nog wel balken aan de zijkant waar je je aan kon voorttrekken. Maar hier liepen we weer met z'n 3en uit. Toen raakten we wat aan de praat, je moet toch wat te doen hebben onder het lopen. Het leek wel een theekransje onderhand. Mijn medelopers gingen beide naar het WK, althans, als ze top20 haalden, maar dat was al bijna niet meer te missen. De een ging morgen ook nog 10k bij de CPC lopen en ze vonden mij een mafkees dat ik volgend weekend een 75km trail had staan. Zo ging de tijd lekker snel voorbij, wat leuke obstakels gepasseerd, ook wat survival-achtige obstakels, erg leuk! Maar best pittig! Zoals een lange balk met 2 touwen die als een ring eromheen zitten. Waarbij je met je handen aan die touwringen moet hangen en dan zelf die ringen langs de balk moet schuiven.
Zoiets:
SPOILER
Ook moest je tijgeren over autobanden heen, trenches met modder/water, die nog niet heel modderig waren en nog veel meer. Na een kilometer of 15 waren we nog steeds met z'n 3en aan het lopen. Toen kreeg ik het briljante idee om mijn handschoenen maar even uit te doen. Het werd onderhand toch al iets warmer en met de monkeybars die nog kwamen leek me dat iets makkelijker. Dus die dingen achterin mijn kontzak gedaan en lopen maar. Tot we ineens weer moesten tijgeren, maar dan met echt prikkeldraad er net boven, best heel laag. Die bobbel van mijn handschoenen bleef op een gegeven moment ook steken daarin, balen! Ik proberen los te halen, maar de andere 2 waren onderhand al weer verderop, toen had ik het gehad en trok gewoon mijn lange tight kapot. Doortijgeren! Het gat was helaas al gevallen, toch zeker zo'n 500 meter. Ook kreeg ik door dat getijger in de blubber ineens hele koude handen, goed idee geweest die handschoenen uitdoen. Balen! Nou ja, had qua conditie gelukkig wel wat over en zette de achtervolging in.

Nog maar weer eens door het water, zulke koude voeten! ;( Het waren onderhand een beetje klompjes geworden en ik hoopte toch echt dat dit de laatste keer was. In totaal al een stuk of 5 keer een behoorlijk stuk door water moeten baggeren. Maar we waren er bijna en nu kwamen de laatste paar obstakels. 3 meter hoge muren, die redelijk soepel gingen en waarbij ik bij de laatste muur weer mijn medeloper tegenkwam. Die kwam er toch maar niet overheen, dus maar even helpen. Eerst tilde hij mij eroverheen met een handje en daarna ik er weer omheen om hem eroverheen te krijgen. Hierna de monkeybars, maar mijn handen waren zo koud dat ik er toch echt niet meer soepel overheen kwam. Dit koste mij weer de 2e plek en nog maar weer eens balen van die handschoenen. Ik wou ze ook niet meer aandoen, omdat het latex/neopreen handschoentjes zijn, die erg strak zitten. Waardoor je er dus wel even mee bezig bent. Tot overmaat van ramp kwam ik ook al niet eens meer over de Piperunner heen in 1 keer. Ik hing wel aan de bovenste rand, maar ik kreeg gewoon geen kracht meer in mijn handen om me op te tillen. Dus maar laten zakken en teleurgesteld de lage kant gepakt.

Gelukkig kwam daarna alleen nog maar 1 keer tijgeren, onder stroomdraden door en daar was de finish! Ondanks dat foutje van de handschoenen toch nog de 3e plek kunnen behouden en daar was ik toch wel erg blij mee! De 2 anderen waren op mij aan het wachten en het was weer ouderwets gezellig! :P

SPOILER
Nog lekker even na lopen praten, beide dachten dat ik zeker als 1e zou finishen, hoe makkelijk ik liep. Maar ze waren zelf toch ook echt hele sterke lopers. Het was in ieder geval een goed leermomentje, volgende keer als het fris is, gewoon lekker je handschoenen aan laten! _O- En nu kan ik hun volgen op hun weg naar het WK, wat ook erg tof is!

Leuke dag! ^O^

SPOILER
^O^ goed verslag ook.
pi_150388273
Supergaaf.
Het lijkt me nog steeds gaaf om eens mee te doen.
Alleen dat water onder de brug.... ik zou daar nauwelijks kunnen staan. :')
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:52:06 #75
50430 Yuki
Student Midwife
pi_150388312
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:36 schreef GotC het volgende:

[..]

Wil wel en was het ook van plan , maar heb elders verplichtingen -O- Heel misschien sta ik bij het 6km punt van de HM, dat is in de buurt van ons huis :)
Jammer!! -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')