abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2015 @ 22:17:16 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152894911
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ben blij en verheugd dat iemand dit eens een keer gewoon in het openbaar durft te zeggen. ;)
Niemand is perfect. :6
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152895070
De gemakkelijkste weg is zelden de beste weg.

Confusius. Mooi.
Een kritische en zelfs sceptische way of life is m.i. het beste wat je zou moeten nastreven.
Voor jezelf. Maar de wereld is daar niet echt op ingericht zoals we ondervinden.
Je moet om te overleven ook wat "diplomatische" kwaliteiten ontwikkelen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 22:24:11 #228
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152895318
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zoals beloofd. Ik heb een dochter van 9 op school maar of ze daar kritisch leert denken weet ik niet eens...
Maar jouw mening over die onnozelheid die wij kennen als Star Trek is mij uit het hart gegrepen.

Overigens leert zij hier thuis wel kritisch denken. Daar zorgt Papa wel voor. ;)

Ik zit ook met de vraag of jongere kinderen überhaupt al het vermogen hebben om kritisch te denken. Ik denk dat niet. Het lijkt me daarom belangrijk om ze gewoon alles te leren wat er in de wereld te koop is en dat heel graag zonder polarisatie en indoctrinatie. Dat is lastig, de leerkracht zal altijd een bepaalde "religie" aanhangen. Onvermijdelijk zoiets, en dan mogen we hopen dat deze religie niet opgedrongen gaat worden aan deze onbedorven geesten. Daar hoop ik op en bid ik iedere dag voor. :)
Mijn ervaring: als kind was ik geneigd om van alles veel sneller aan te nemen dan dat ik nu doe. Je kan als kind wel kritisch denken maar je bent nog goed van vertrouwen, je ziet bijvoorbeeld nog niet in dat mensen ook vanuit een bepaalde bias redeneren, dat hun persoonlijke voorkeuren hun ratio sturen, dat ze eventueel bewust een verkeerd beeld schetsen omdat dat goed uitkomt. Dat soort zaken zag ik als kind niet, pas op het moment dat ik zelf sterk bepaalde meningen ging vormen over bepaalde kwesties, meningen vernam van verschillende partijen over hetzelfde standpunt etc. begon ik oog te krijgen voor dit soort mechanismes. Scholen zouden wellicht kunnen faciliteren dat kinderen dit sneller gaan inzien. Anderzijds vraag ik me af of dat dit iets is wat een ander je hoeft aan te leren, is het niet meer een kwestie van karakter of dat je dat uiteindelijk wel of niet ontwikkelt?
#NoDAPL
  zaterdag 23 mei 2015 @ 22:28:13 #229
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152895579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
Een kritische en zelfs sceptische way of life is m.i. het beste wat je zou moeten nastreven.
Voor jezelf. Maar de wereld is daar niet echt op ingericht zoals we ondervinden.
Je moet om te overleven ook wat "diplomatische" kwaliteiten ontwikkelen.
Ja, je moet compromissen sluiten.
#NoDAPL
pi_152896161
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn ervaring: als kind was ik geneigd om van alles veel sneller aan te nemen dan dat ik nu doe. Je kan als kind wel kritisch denken maar je bent nog goed van vertrouwen, je ziet bijvoorbeeld nog niet in dat mensen ook vanuit een bepaalde bias redeneren, dat hun persoonlijke voorkeuren hun ratio sturen, dat ze eventueel bewust een verkeerd beeld schetsen omdat dat goed uitkomt. Dat soort zaken zag ik als kind niet, pas op het moment dat ik zelf sterk bepaalde meningen ging vormen over bepaalde kwesties, meningen vernam van verschillende partijen over hetzelfde standpunt etc. begon ik oog te krijgen voor dit soort mechanismes. Scholen zouden wellicht kunnen faciliteren dat kinderen dit sneller gaan inzien. Anderzijds vraag ik me af of dat dit iets is wat een ander je hoeft aan te leren, is het niet meer een kwestie van karakter of dat je dat uiteindelijk wel of niet ontwikkelt?
Goede post. Zie #219. Ik denk dat het kader er gewoon nog niet is.

Scholen zouden wellicht kunnen faciliteren dat kinderen dit sneller gaan inzien

Ik denk niet dat zoiets kan. Je moet er ook rekening mee houden dat technisch gesproken de hersenen zo rond het 20e levensjaar pas "rijp" zijn. Dit fenomeen kun je ook zien aan hoe pubers in retrospectief gigantische risico's nemen qua verkeersgedrag, alcohol- en drugsgebruik en wat al niet.
Zolang de hersenen niet rijp zijn kan je er gewoon niet veel mee.

Anderzijds vraag ik me af of dat dit iets is wat een ander je hoeft aan te leren, is het niet meer een kwestie van karakter of dat je dat uiteindelijk wel of niet ontwikkelt?

Dat zijn de vragen des levens. En dus voor ons eenvoudige geesten veel te ingewikkeld. We leven niet lang genoeg om dit soort zaken te begrijpen helaas.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 23:03:51 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152897881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:37 schreef Bart2002 het volgende:
Dat zijn de vragen des levens. En dus voor ons eenvoudige geesten veel te ingewikkeld. We leven niet lang genoeg om dit soort zaken te begrijpen helaas.
Misschien. Hoe dan ook hoort m.i. bij goed onderwijs dat kinderen kritischer leren denken, al is het maar doordat de leraar het voordoet. Hoe krijg jij liever geschiedenisles? Van een lerares die enkel feitjes opdreunt en haar gekleurde beeld geeft of van een lerares die hierbij ook kritisch ingaat op wat de bronnen zijn waarop dit beeld is gebaseerd, hoe die bronnen op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden etc.
#NoDAPL
pi_153038284
Onzintopic. Sorry dat ik het zeg.

De reden dat TS het 'moderne onderwijs' onder vuur neemt, is omdat het gros van de mensen zijn kijk op de ruimtevaart en 9/11 niet onderschrijft. Als jij van mening bent dat 9/11 geen inside job was en dat de Apollo-landingen gewoon plaats hebben gevonden, dan is dat in de ogen van Matador bewijs dat ons onderwijssysteem niet deugt.

Dikke onzin natuurlijk. Sowieso worden studenten meer dan ooit aangemoedigd om kritisch te denken. Daarnaast stelt de komst van internet mensen beter in staat om alternatieve visies op gebeurtenissen te ontwikkelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 13:42:20 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_153038392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

De reden dat TS het 'moderne onderwijs' onder vuur neemt, is omdat het gros van de mensen zijn kijk op de ruimtevaart en 9/11 niet onderschrijft.Dat jij van mening bent dat 9/11 geen inside job was en dat de Apollo-landingen gewoon plaats hebben gevonden, dan is dat in de ogen van Matador bewijs dat ons onderwijssysteem niet deugt.

Dikke onzin natuurlijk. Sowieso worden studenten meer dan ooit aangemoedigd om kritisch te denken. Daarnaast stelt de komst van internet mensen beter in staat om alternatieve visies op gebeurtenissen te ontwikkelen.
Zo redeneert hij inderdaad.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:46:25 #234
33189 RM-rf
1/998001
pi_153038518
quote:
Daarnaast stelt de komst van internet mensen beter in staat om alternatieve visies op gebeurtenissen te ontwikkelen.
Dat is niet waar!!!1

;) :P grappig hoe iedere ontkenning van deze stelling, hem bekrachtigt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 14:42:47 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153040361
Ik heb ook gemerkt dat als je studenten vrij laat in een opdracht om zo zelf op ontdekking te kunnen gaan (in ons geval binnen het monte carlo model) de algemene reactie is "maar wat wil je dan dat we doen" als je dan aangeeft dat ze dat zelf mogen weten is de helft helemaal het pad bijster, de andere helft verzint iets leuks (ik gok dat dat later de goede wetenschappers worden) de andere helft doet die helft dan weer na.

Iets zelf bedenken wordt bijna gezien als iets engs en iets wat niet binnen een opleiding hoort.

Leuk om studenten de eerste stapjes te zien zetten naar ongekende mogelijkheden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:20:50 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153043550
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb ook gemerkt dat als je studenten vrij laat in een opdracht om zo zelf op ontdekking te kunnen gaan (in ons geval binnen het monte carlo model) de algemene reactie is "maar wat wil je dan dat we doen" als je dan aangeeft dat ze dat zelf mogen weten is de helft helemaal het pad bijster, de andere helft verzint iets leuks (ik gok dat dat later de goede wetenschappers worden) de andere helft doet die helft dan weer na.

Iets zelf bedenken wordt bijna gezien als iets engs en iets wat niet binnen een opleiding hoort.

Leuk om studenten de eerste stapjes te zien zetten naar ongekende mogelijkheden.
Aan de ene kant best een beetje schrijnend eerlijk gezegd. De reddeloosheid als ze zelf moeten weten wat ze gaan doen. Al heb ik niet echt het idee dat het iets van de laatste jaren is maar dat studenten dat altijd al eng hebben gevonden :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:25:24 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153043679
quote:

De reden dat TS het 'moderne onderwijs' onder vuur neemt, is omdat het gros van de mensen zijn kijk op de ruimtevaart en 9/11 niet onderschrijft. Als jij van mening bent dat 9/11 geen inside job was en dat de Apollo-landingen gewoon plaats hebben gevonden, dan is dat in de ogen van Matador bewijs dat ons onderwijssysteem niet deugt.

Veel mensen van de Generatie van mijn ouders was van mening, dat als het op TV was geweest het waar was, kan me nog goed herinneren hoe beledigd mijn moeke was toen ik haar uitlegde hoe nep wedden dat was.
Matador is van de generatie die meent dat als het op internet staat het waar moet zijn, hoe geflipt de onzin ook is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:27:04 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153043716
edit:onnodig.

[ Bericht 97% gewijzigd door jogy op 28-05-2015 16:41:01 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:56:01 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153044410
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:

Ook dat is een skill om te leren en ontwikkelen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 16:58:36 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153044481
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ook dat is een skill om te leren en ontwikkelen.
Zeker vandaar dat het ook een structureel onderdeel van dit vak is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_153044517
Laten we alsjeblieft kinderen niet overladen met vrijheid en kritisch denken. Dat kunnen kinderen namelijk helemaal niet aan. Ik wóu dat ik op de basisschool meer discipline en autoriteit had meegekregen.

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat TS juist het moderne onderwijs aanvalt want volgens mij neemt de rol van het individu en eigen keuzes maken alleen maar toe. Vijftig jaar geleden waren scholen nog leerfabriekjes. Mijn opa werd net zo lang op zijn linkerhand geslagen tot hij met rechts kon schrijven - iets wat hij nog steeds doet, ondanks dat hij verder links is. Dat soort fratsen moet je nu eens mee aankomen bij de onderwijsinspectie _O-
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:09:40 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153044740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:00 schreef Tchock het volgende:
Laten we alsjeblieft kinderen niet overladen met vrijheid en kritisch denken. Dat kunnen kinderen namelijk helemaal niet aan. Ik wóu dat ik op de basisschool meer discipline en autoriteit had meegekregen.

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat TS juist het moderne onderwijs aanvalt want volgens mij neemt de rol van het individu en eigen keuzes maken alleen maar toe. Vijftig jaar geleden waren scholen nog leerfabriekjes. Mijn opa werd net zo lang op zijn linkerhand geslagen tot hij met rechts kon schrijven - iets wat hij nog steeds doet, ondanks dat hij verder links is. Dat soort fratsen moet je nu eens mee aankomen bij de onderwijsinspectie _O-
De vrije school is inderdaad ook wel een beetje een risico ja, kan veel te makkelijk mis gaan. Idealiter (maar onwerkbaar op grote schaal) krijgt elke leerling een persoonlijk studieplan gebaseerd op de sterke en zwakke punten natuurlijk. Zoals je wel eens zag op de lom basisscholen van vroeger. Zat het kind op derde klas rekenen, tweede klas Nederlands en vierde klas [weer iets anders] met als doel om het gelijk te trekken voor je naar de middelbare school ging. Klassen waren kleiner en de leraren hadden ook een vakje psychologie en engelengeduld gevolgd en dat was best een goed systeem.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_153048820
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel mensen van de Generatie van mijn ouders was van mening, dat als het op TV was geweest het waar was, kan me nog goed herinneren hoe beledigd mijn moeke was toen ik haar uitlegde hoe nep wedden dat was.
Matador is van de generatie die meent dat als het op internet staat het waar moet zijn, hoe geflipt de onzin ook is.
Ben bang dat je gelijk hebt, Pietermans.
pi_153049225
quote:

Precies, Koos, jij bent een levend bewijs van het gebrek aan kritisch denken. Je betwijfelt nog geen splintertje van de verhaaltjes van 9/11 en Apollo. Geen kritiek op de "officiële verhalen".

En dat als journalist, die controle op de macht zou moeten uitvoeren.

Het is er slechts een verlengstuk van. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153049609
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, Koos, jij bent een levend bewijs van het gebrek aan kritisch denken. Je betwijfelt nog geen splintertje van de verhaaltjes van 9/11 en Apollo. Geen kritiek op de "officiële verhalen".

Sorry ik heb dit nog niet eerder gehoord kun je kort uitleggen wat er niet klopt aan de maanlandingen? :)
pi_153049623
Ik denk 16 jaar is voor de meeste mensen te jong om zulke beslissingen over 'educatie' te maken.
(The good old What are you going to do with your life?!) :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_153049735
quote:
om alternatieve visies op gebeurtenissen te ontwikkelen
En dit ad infinitum. Wat dat betreft is het internet een mooi fenomeen maar t.b.v. waarheidsvinding volkomen kansloos.
pi_153049838
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Journalisten zijn dan toch ook tuig?

Maar zonder gekheid, ik heb van jou werkelijk waar nog geen enkel overtuigend argument voorbij zien komen waaruit zou moeten blijken dat de maanlandingen fake zijn.
pi_153049882
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
Maar zonder gekheid, ik heb van jou werkelijk waar nog geen enkel overtuigend argument voorbij zien komen waaruit zou moeten blijken dat de maanlandingen fake zijn.
Dat kan, het is jouw keuze om je te laten overtuigen, kan niemand anders voor je maken.

Anderen dan ik hebben al veel meer laten zien, over Apollo is er genoeg te vinden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:28:48 #250
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153049964
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan, het is jouw keuze om je te laten overtuigen, kan niemand anders voor je maken.

Anderen dan ik hebben al veel meer laten zien, over Apollo is er genoeg te vinden.
Ja misschien moet je daar eens wat solides over laten zien in het desbetreffende topic. Er staan nog een flink aantal vragen voor je open.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')