abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150264703
Ik probeer zo goedkoop mogelijk binnenkort te vliegen naar zuid-oost azie of zuid-amerika.

Zuid-oost azie ben ik eerder geweest (Thailand, Maleisie, Singapore, Indonesie).

Nu hoorde ik van iemand dat je met je backpack ook op Schiphol kan informeren of je een laatste stoel kan krijgen/instappen.

Heeft iemand hier ervaringen mee en voor wat voor prijzen gaan de tickets bijv.?
pi_150270482
Heel vroeger (lees voor de opkomst van het Internet) was dit een goed alternatief. Tegenwoordig betaal je gewoon het volle pond. Derhalve niet aantrekkelijk.
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 08:56:18 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_150273363
Je bent een topic killer. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_150274248
goedkoopste is gewoon alle 30 prijzen vergelijkings sites af zoeken, en daar de goedkoopste nemen.
ik denk als je niet te kritisch bent over de vlucht duur, en de data dat het onder de 400,- moet kunnen. maar het is wel veel werk.
pi_150279982
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Je bent een topic killer. :D.
Dat was nou ook weer niet de bedoeling ;(

Anyway, dan nog een iets constructiever verhaaltje voor de TS;
Stel je wilt naar Bangkok, en gaat naar Schiphol. Er is nog 1 stoel vrij in het vliegtuig. Naast jou staat een Thaise man die naar een begrafenis moet in Bangkok. Hij is bereid ¤2000 te betalen voor de laatste stoel, want hij wil de begrafenis niet missen. Jij hebt ¤200 ervoor over, want je bent backpacker en je wilt zo goedkoop mogelijk naar Thailand. Aan wie zou de luchtvaartmaatschappij het ticket verkopen? Juist :)

Beetje zwart-wit geschetst, maar dit is de normale situatie. De laatste stoelen worden voor hoge prijzen verkocht omdat het mensen zijn die perse ergens naartoe willen. Worden ze niet verkocht dan is dat jammer, maar dat verlies wordt dan maar genomen.

Plus een Wiki over dit onderwerp http://en.wikipedia.org/wiki/Revenue_management
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')