geen idee de meeste mensen gaan naar de last minute vakantiedesk boeken niet alleen een last minute vluchtquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:22 schreef Yi-Long het volgende:
ThanksZijn het dan zachte prijsjes, of gewoon een kleine korting!?
Die desk bestaat niet meer.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:28 schreef solaire het volgende:
[..]
geen idee de meeste mensen gaan naar de last minute vakantiedesk boeken niet alleen een last minute vlucht
waarom korting? Bij een lijnvlucht eestal 4 tot 6 keer de prijs als wanneer je vanuit huis geboekt had. Voor een gewone vakantie betaal je op Schiphol ongeveer 2x zoveel als vanuit huis.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:22 schreef Yi-Long het volgende:
ThanksZijn het dan zachte prijsjes, of gewoon een kleine korting!?
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik had eens een vlucht gemist van stansted naar schiphol. Op stansted dus rondgelopen naar andere opties: RyanAir vroeg een half uurtje voor vertrek 180 pond naar Weeze, AirBerlin 1,5 uur voor vertrek 230 pond naar Dusseldorf. Ik ging maar weer terug de stad in nadat ik bij Easyjet de volgende vlucht voor 35 pond geregeld had![]()
Absurde prijzen, alsof ze die stoelen nog zouden verkopen.
1: Omdat het verschijnsel 'last minute' op het vliegveld voor hele goedkope prijzen een beetje is over komen waaien uit de USA. Tenminste, het idee dat het hier ook zo zou kunnenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
waarom korting? Bij een lijnvlucht eestal 4 tot 6 keer de prijs als wanneer je vanuit huis geboekt had. Voor een gewone vakantie betaal je op Schiphol ongeveer 2x zoveel als vanuit huis.
Ik ken die aflevering niet, maar ik heb in de VS gewoond en daar heb je ook geen last-minute aanbiedingen op de luchthaven. In de jaren 80 en 90 bestond dit wel, maar tegenwoordig is het de praktijk van de maatschappijen om vliegtuigen al bij voorbaat over te boeken. Als er dan een paar reizigers niet op komen dagen, dan vallen er dus geen plaatsen meer vrij. Ook zorgt het internet voor een snellere en efficiente distributie van reizen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:18 schreef Yi-Long het volgende:
Omdat het verschijnsel 'last minute' op het vliegveld voor hele goedkope prijzen een beetje is over komen waaien uit de USA. Tenminste, het idee dat het hier ook zo zou kunnen(denk bijvoorbeeld aan die aflevering van The Simpsons naar Japan
)
Ik heb het ook 2 keer moeten doen, 1 keer omdat ik gewoon moest werken en mn afspraken niet zomaar kon verplaatsten, en de andere keer ivm een sterfgeval. In die situatie betaal je (bijna) alles om naar huis te komen, dus ze gokken er gewoon op dat die laatste stoelen voor de hoofdprijs verkocht worden.....quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik had eens een vlucht gemist van stansted naar schiphol. Op stansted dus rondgelopen naar andere opties: RyanAir vroeg een half uurtje voor vertrek 180 pond naar Weeze, AirBerlin 1,5 uur voor vertrek 230 pond naar Dusseldorf. Ik ging maar weer terug de stad in nadat ik bij Easyjet de volgende vlucht voor 35 pond geregeld had![]()
Absurde prijzen, alsof ze die stoelen nog zouden verkopen.
Ik kan het me voorstellen dat ze daar op willen riskeren maar echt letterlijk last minute en dan nog moeilijk gaan doen.. ze hoefde alleen maar 50 pond te zeggen en ik zou er vrolijk in gaan zittenquote:Op zondag 1 augustus 2010 19:22 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Ik heb het ook 2 keer moeten doen, 1 keer omdat ik gewoon moest werken en mn afspraken niet zomaar kon verplaatsten, en de andere keer ivm een sterfgeval. In die situatie betaal je (bijna) alles om naar huis te komen, dus ze gokken er gewoon op dat die laatste stoelen voor de hoofdprijs verkocht worden.....
Maar hoewel jij nu nee hebt gezegd voor de 50 pond, en de volgende misschien ook nee zal zeggen, zegt de 3de persoon wel ja tegen 180 pond en verdienen ze dus uiteindelijk meer.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik kan het me voorstellen dat ze daar op willen riskeren maar echt letterlijk last minute en dan nog moeilijk gaan doen.. ze hoefde alleen maar 50 pond te zeggen en ik zou er vrolijk in gaan zitten
Waarom betaalden ze dat? Die vlucht zou oorspronkelijk ook niet met easyJet zijn dus ik zie niet in waarom ze dan deze complete vlucht voor jou zouden betalen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:26 schreef Grovie het volgende:
Een paar weken geleden had ik ook zoiets, zou met EasyJet vliegen maar mijn vlucht werd geannuleerd. Enkele reis van Boedapest naar Amsterdam: 380 euro. Gelukkig betaalde EasyJet.
Dan nog, ze vliegen die route nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:17 schreef Grovie het volgende:
Tsja, we moesten toch naar Amsterdam en dat ging die dag niet meer met EasyJet. Eerst konden we kiezen tussen een vlucht met een andere maatschappij voor maximaal 160 euro of een hotelovernachting, maar na drie kwartier bellen met hun abominale callcenter mochten we ook voor meer naar huis.
Dan heb je pech dat je je BA vlucht mistquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:38 schreef Grovie het volgende:
Ze hebben ons ook een andere vlucht aangeboden, maar dan met een andere maatschappij en we mochten eerst zelf even betalen. Geld hebben we overigens nog steeds niet terug. Volgens mij hebben passagiers wel iets meer rechten dan dat, het is immers de schuld van EasyJet dat we de vlucht van Geneve naar Amsterdam ook niet gehaald hebben.
Wat ik me nu wel afvraag maar nog veel meer offtopic: Wat zou er gebeuren als je met EasyJet naar Londen zou vliegen en dan met BA naar New York, maar EasyJet annuleert je vlucht en je zit vast in Amsterdam?
Dan heb je dikke pech.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:38 schreef Grovie het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag maar nog veel meer offtopic: Wat zou er gebeuren als je met EasyJet naar Londen zou vliegen en dan met BA naar New York, maar EasyJet annuleert je vlucht en je zit vast in Amsterdam?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |