abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:16:43 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84700290
.... kun je op Schiphol ook gewoon bij de balie van een vliegmaatschappij vragen of er wellicht een paar passagiers niet zijn op komen dagen en of er een last-minute plekje vrij is!?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:17:12 #2
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_84700300
Jup.
pi_84700313
jep
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:22:58 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84700438
Thanks :) Zijn het dan zachte prijsjes, of gewoon een kleine korting!?
pi_84700511
Nee.
pi_84700570
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:22 schreef Yi-Long het volgende:
geen idee de meeste mensen gaan naar de last minute vakantiedesk boeken niet alleen een last minute vlucht
pi_84700573
ben erg benieuwd. weetjewat, ik ga aankomende week zelf eens langs schiphol om het te vragen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_84700676
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:28 schreef solaire het volgende:

[..]

geen idee de meeste mensen gaan naar de last minute vakantiedesk boeken niet alleen een last minute vlucht
Die desk bestaat niet meer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_84700701
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Die desk bestaat niet meer.
serieus? hmm tja dan zal ts daarvoor naar het lokale vliegveld moeten
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:41:37 #10
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_84701002
check het last minute topic.

Schijnt niet meer echt te kunnen (ja wel tegen de hoofdprijs)
pi_84705896
Ik had eens een vlucht gemist van stansted naar schiphol. Op stansted dus rondgelopen naar andere opties: RyanAir vroeg een half uurtje voor vertrek 180 pond naar Weeze, AirBerlin 1,5 uur voor vertrek 230 pond naar Dusseldorf. Ik ging maar weer terug de stad in nadat ik bij Easyjet de volgende vlucht voor 35 pond geregeld had :')

Absurde prijzen, alsof ze die stoelen nog zouden verkopen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84706672
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:22 schreef Yi-Long het volgende:
waarom korting? Bij een lijnvlucht eestal 4 tot 6 keer de prijs als wanneer je vanuit huis geboekt had. Voor een gewone vakantie betaal je op Schiphol ongeveer 2x zoveel als vanuit huis.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:09:20 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84713317
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik had eens een vlucht gemist van stansted naar schiphol. Op stansted dus rondgelopen naar andere opties: RyanAir vroeg een half uurtje voor vertrek 180 pond naar Weeze, AirBerlin 1,5 uur voor vertrek 230 pond naar Dusseldorf. Ik ging maar weer terug de stad in nadat ik bij Easyjet de volgende vlucht voor 35 pond geregeld had :')

:) Degene die een optie heeft om tot de volgende dag te wachten zou die stoel niet gaan kopen.

Maar de busines klasse passagier die graag naar huis wil, of de vakantieganger die een aansluitende vlucht moet halen wel.
En natuurlijk zullen er paar lege stoelen overblijven, maar je kan beter 2 stoelen voor 180 pond vullen dan 10 voor 35.

Daarom werken last minutes bij lijndienstmaatschappijen niet meer zo, mensen die meewillen moeten dat vaak en hebben niet echt een andere optie. Alleen bij chartermaatschappijen naar echte vakantiebestemmingen willen nog wel eens een aanbieding paar dagen voor vertrek lanceren, omdat ze weten dat anders het toestel toch niet vol zou komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:18:47 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84718646
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

waarom korting? Bij een lijnvlucht eestal 4 tot 6 keer de prijs als wanneer je vanuit huis geboekt had. Voor een gewone vakantie betaal je op Schiphol ongeveer 2x zoveel als vanuit huis.
1: Omdat het verschijnsel 'last minute' op het vliegveld voor hele goedkope prijzen een beetje is over komen waaien uit de USA. Tenminste, het idee dat het hier ook zo zou kunnen ;) (denk bijvoorbeeld aan die aflevering van The Simpsons naar Japan ;) )

2: Omdat je het idee hebt dat als er wat mensen hebben afgebeld, dat er dan een kans bestaat dat ze die stoelen toch nog wel graag zullen willen vullen/verkopen, dus als je die dan alsnog voor een paar honderd euro kwijt kunt, is iedereen er beter bij, toch!?

Anyway, vandaag even mijn vriendin uitgezwaaid op Schiphol. We hebben nog even gevraagd of er een plekkie over was, maar dat zou belachelijk duur zijn geweest (alleen Business-class), dus ik zie haar over een maand wel weer :P
pi_84731419
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:18 schreef Yi-Long het volgende:
Omdat het verschijnsel 'last minute' op het vliegveld voor hele goedkope prijzen een beetje is over komen waaien uit de USA. Tenminste, het idee dat het hier ook zo zou kunnen ;) (denk bijvoorbeeld aan die aflevering van The Simpsons naar Japan ;) )
Ik ken die aflevering niet, maar ik heb in de VS gewoond en daar heb je ook geen last-minute aanbiedingen op de luchthaven. In de jaren 80 en 90 bestond dit wel, maar tegenwoordig is het de praktijk van de maatschappijen om vliegtuigen al bij voorbaat over te boeken. Als er dan een paar reizigers niet op komen dagen, dan vallen er dus geen plaatsen meer vrij. Ook zorgt het internet voor een snellere en efficiente distributie van reizen.

Je vraag komt regelmatig terug. In dit topic de ervaringen van een fokker die hoopte om zo'n vlucht te scoren: Het grote "Last Minute"-topic [2]

Overigens zijn er op Schiphol wel desks waar tickets voor bijvoorbeeld morgen worden verkocht. Dat kunnen mooie prijzen zijn, maar diezelfde aanbiedingen kun je ook bij het reisbureau in je woonplaats boeken of via een website als lastminute.nl Er is dus geen voordeel te behalen om met je koffer klaar te staan op Schiphol.
pi_84745377
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Ik heb het ook 2 keer moeten doen, 1 keer omdat ik gewoon moest werken en mn afspraken niet zomaar kon verplaatsten, en de andere keer ivm een sterfgeval. In die situatie betaal je (bijna) alles om naar huis te komen, dus ze gokken er gewoon op dat die laatste stoelen voor de hoofdprijs verkocht worden.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_84745519
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:22 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ik heb het ook 2 keer moeten doen, 1 keer omdat ik gewoon moest werken en mn afspraken niet zomaar kon verplaatsten, en de andere keer ivm een sterfgeval. In die situatie betaal je (bijna) alles om naar huis te komen, dus ze gokken er gewoon op dat die laatste stoelen voor de hoofdprijs verkocht worden.....
Ik kan het me voorstellen dat ze daar op willen riskeren maar echt letterlijk last minute en dan nog moeilijk gaan doen.. ze hoefde alleen maar 50 pond te zeggen en ik zou er vrolijk in gaan zitten :Y
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:06:47 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84752240
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen dat ze daar op willen riskeren maar echt letterlijk last minute en dan nog moeilijk gaan doen.. ze hoefde alleen maar 50 pond te zeggen en ik zou er vrolijk in gaan zitten :Y
Maar hoewel jij nu nee hebt gezegd voor de 50 pond, en de volgende misschien ook nee zal zeggen, zegt de 3de persoon wel ja tegen 180 pond en verdienen ze dus uiteindelijk meer.

Lijndienstmaatschappijen weten dat mensen die op het laatste moment meewillen vaak geen andere keuze hebben en wel akkoord moeten gaan met de aangeboden prijs.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84821772
Een paar weken geleden had ik ook zoiets, zou met EasyJet vliegen maar mijn vlucht werd geannuleerd. Enkele reis van Boedapest naar Amsterdam: 380 euro. Gelukkig betaalde EasyJet :').
David Gray 3-2|Muse 19-6
pi_84821958
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:26 schreef Grovie het volgende:
Een paar weken geleden had ik ook zoiets, zou met EasyJet vliegen maar mijn vlucht werd geannuleerd. Enkele reis van Boedapest naar Amsterdam: 380 euro. Gelukkig betaalde EasyJet :').
Waarom betaalden ze dat? Die vlucht zou oorspronkelijk ook niet met easyJet zijn dus ik zie niet in waarom ze dan deze complete vlucht voor jou zouden betalen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_84823498
Tsja, we moesten toch naar Amsterdam en dat ging die dag niet meer met EasyJet. Eerst konden we kiezen tussen een vlucht met een andere maatschappij voor maximaal 160 euro of een hotelovernachting, maar na drie kwartier bellen met hun abominale callcenter mochten we ook voor meer naar huis.
David Gray 3-2|Muse 19-6
pi_84823800
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:17 schreef Grovie het volgende:
Tsja, we moesten toch naar Amsterdam en dat ging die dag niet meer met EasyJet. Eerst konden we kiezen tussen een vlucht met een andere maatschappij voor maximaal 160 euro of een hotelovernachting, maar na drie kwartier bellen met hun abominale callcenter mochten we ook voor meer naar huis.
Dan nog, ze vliegen die route niet :) Dus je had een vlucht Budapest - Londen/Geneve - Amsterdam oid bij ze geboekt? Dan vind ik het een erg genereus aanbod, want ze zijn tot niks verplicht behalve het vergoeden van je vlucht wanneer je ervan afziet, of je een andere vlucht aanbieden + evt. hotelovernachting.

Ik ga een beetje teveel offtopic }:|

[ Bericht 7% gewijzigd door Thetallguy op 03-08-2010 19:30:07 ]
pi_84824419
Ze hebben ons ook een andere vlucht aangeboden, maar dan met een andere maatschappij en we mochten eerst zelf even betalen. Geld hebben we overigens nog steeds niet terug. Volgens mij hebben passagiers wel iets meer rechten dan dat, het is immers de schuld van EasyJet dat we de vlucht van Geneve naar Amsterdam ook niet gehaald hebben.

Wat ik me nu wel afvraag maar nog veel meer offtopic: Wat zou er gebeuren als je met EasyJet naar Londen zou vliegen en dan met BA naar New York, maar EasyJet annuleert je vlucht en je zit vast in Amsterdam?
David Gray 3-2|Muse 19-6
pi_84824985
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:38 schreef Grovie het volgende:
Ze hebben ons ook een andere vlucht aangeboden, maar dan met een andere maatschappij en we mochten eerst zelf even betalen. Geld hebben we overigens nog steeds niet terug. Volgens mij hebben passagiers wel iets meer rechten dan dat, het is immers de schuld van EasyJet dat we de vlucht van Geneve naar Amsterdam ook niet gehaald hebben.

Wat ik me nu wel afvraag maar nog veel meer offtopic: Wat zou er gebeuren als je met EasyJet naar Londen zou vliegen en dan met BA naar New York, maar EasyJet annuleert je vlucht en je zit vast in Amsterdam?
Dan heb je pech dat je je BA vlucht mist :) Net als dat jij geluk hebt gehad dat easyJet coulant was, want ze zijn verplicht je tot Geneve te vervoeren. Ze bieden geen connecties aan dus dat jij de vlucht daar ligt is niet hun probleem, had je de boekingen maar beter op elkaar af moeten stemmen.
pi_84844998
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:38 schreef Grovie het volgende:

Dan heb je dikke pech. :P
Als je zoiets wil boeken (ik heb het 2 keer gedaan) neem je het best een nacht speling door in london te overnachten.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  Redactie Games woensdag 4 augustus 2010 @ 11:14:03 #26
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_84845212
Intercontinentale vluchten zijn zelfs vaak overboekt. Daar zul je echt geen plaats meer in vinden.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_84846207
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Intercontinentale vluchten zijn zelfs vaak overboekt. Daar zul je echt geen plaats meer in vinden.
Ik nam aan dat het idee was om nu voor bijvoorbeeld oktober een vlucht naar london te boeken en dan met BA door te vliegen, op de bonnefooi naar heathrow gaan lijkt me inderdaad vrij kansloos.
pi_84876985
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:45 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ik nam aan dat het idee was om nu voor bijvoorbeeld oktober een vlucht naar london te boeken en dan met BA door te vliegen,
Dit was volgens mij ook de discussie, maar Mr.Noodle reageert misschien op de allereerste posting.

Overigens ben ik het met je eens. Bij een moeilijker te bereiken overstap luchthaven, zou ik zelfs al 36 uur van tevoren willen arriveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')