lekker hoor, alles dubbel terugbetalenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:41 schreef 404_Error het volgende:
http://www.meldmisdaadanoniem.nl
Je kunt ook bellen over fraude zoals met een verzekering, de belasting, sociale premies of uitkeringen.
Ik heb vrienden in alle lagen van de bevolking.quote:
Ik zit er moreel wel mee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Misbruik maken van sociale systemen is onacceptabel, gewoon melden dit
Heb jij een baan? Zo ja, dan betaal jij via de belastingen aan hen. Uit eigenbelang dus gewoon anoniem aangeven.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:48 schreef capricia het volgende:
Ik zit er moreel wel mee.
Maar melden vind ik idd NSB-achtig.
Had gehoopt dat het zou stoppen als het kindje er was...maar ja, nu krijgen ze nog meer geld van de staat... Dus voor hun alleen maar meer reden om zo door te gaan.
Lijkt me wel, hier betalen we met z'n allen voor. Dit soort profiteurs/uitbuiters mogen best een keer tegen de lamp lopen in mijn ogen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:56 schreef capricia het volgende:
Vindt iedereen hier dat ik dit moet melden, of moet ik me er buiten houden?
heb het verbeterd voor je.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:57 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hier betalen we met z'n allen voor. Dit soort profiteurs/uitbuiters mogenmoetenbest een keer tegen de lamp lopen in mijn ogen.
Wat voor lamp heb je in je ogen zitten?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:57 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hier betalen we met z'n allen voor. Dit soort profiteurs/uitbuiters mogen best een keer tegen de lamp lopen in mijn ogen.
Schemerlamp. Mét demper.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat voor lamp heb je in je ogen zitten?
Even een irrelevante zijsprong, wordt dat kind ook geflest of krijgt het gewoon borstvoeding?quote:
BV.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Even een irrelevante zijsprong, wordt dat kind ook geflest of krijgt het gewoon borstvoeding?
Ben gelukkig in mijn huwelijk, we hebben een kind, beiden een baan, koopwoning.quote:
Toen ze een paar weken zwanger was heeft ze zich ziek gemeld, ze was ook wel echt heel misselijk in het begin. Haar contract is niet verlengd. Dus sinds toen de hele zwangerschap in de ziektewet. Dat loopt door tot 12 weken na de bevalling. En daarna heeft ze recht op WW.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:58 schreef agter het volgende:
Wat zal het eigenlijk opstrijken, al die toeslagen bij elkaar?
Weet jij dat TS?
Van haar kant is het in principe net zo NSB-achtig.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit er moreel wel mee.
Maar melden vind ik idd NSB-achtig.
Had gehoopt dat het zou stoppen als het kindje er was...maar ja, nu krijgen ze nog meer geld van de staat... Dus voor hun alleen maar meer reden om zo door te gaan.
Ik mag toch wel klagen in de klaagbaak over dit soort mensen?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:07 schreef Mark031 het volgende:
Damn, je zou maar TS als vriendin hebbenIk zou in ieder geval gelijk het contract verbreken.
Oh, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:08 schreef Catkiller het volgende:
Of je het nu doet of niet, het maakt voor het totaalplaatje en je eigen leven geen reet uit met dat argument van 'dat betalen wij allemaal'. Droom lekker verder dan wij allemaal mogen delen wanneer er weer iemand dankzij de kliklijn bezoek krijgt.
In mijn ogen weinig. Maar dat is mijn kijk op zoiets. Als je nu helemaal geen relatie tot diegene hebt maar dit is iemand die jij een vriendin noemt. Dan moet je wel heel moralistisch zijn om zo iemand in de shit te helpen, of in ieder geval in een onzekere tijd te storten door zoiets te melden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik het wel mee eens.
Wat voor zoden zet het aan de dijk om hierover te klikken? Niets volgens mij.
Ja zorgtoeslag is afhankelijk van inkomen beiden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Is zorgtoeslag ook afhankelijk van het inkomen van je partner?
Want dan wordt het wel een aardig bedrag allemaal bij elkaar.
Haha die vriendin van TS heeft vast spijt dat ze het aan TS heeft verteldquote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:19 schreef Catkiller het volgende:
[..]
In mijn ogen weinig. Maar dat is mijn kijk op zoiets. Als je nu helemaal geen relatie tot diegene hebt maar dit is iemand die jij een vriendin noemt. Dan moet je wel heel moralistisch zijn om zo iemand in de shit te helpen, of in ieder geval in een onzekere tijd te storten door zoiets te melden.
Maar dit is wel een vies extreem geval, allebei werken toch? En dan hij ook nog een modaal inkomen en je nog druk maken om die wat... hoogstens 2k per jaar? Met het risico wat ze er van lopen. En dan ook nog zo dom zijn om het tegen anderen te vertellen.
Kon ik maar kinderen baren.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:23 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja zorgtoeslag is afhankelijk van inkomen beiden.
Huurtoeslag ook
Kindgebondenbudget is ook inkomensafhankelijk (dat tegenwoordig kan oplopen tot zo'n 3000 per jr voor alleenstaande ouder).
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen waarschijnlijk.
Dat is een heleboel geld.
Maak daar aan alleen toeslagen maar rustig 6000 euro van en als ze ook gekort word op de WW-uitkering omdat ze samenwoont met iemand met een modaal inkomen kan je daar nog een 4 a 5000 euro per jaar bij rekenen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:19 schreef Catkiller het volgende:
[..]
In mijn ogen weinig. Maar dat is mijn kijk op zoiets. Als je nu helemaal geen relatie tot diegene hebt maar dit is iemand die jij een vriendin noemt. Dan moet je wel heel moralistisch zijn om zo iemand in de shit te helpen, of in ieder geval in een onzekere tijd te storten door zoiets te melden.
Maar dit is wel een vies extreem geval, allebei werken toch? En dan hij ook nog een modaal inkomen en je nog druk maken om die wat... hoogstens 2k per jaar? Met het risico wat ze er van lopen. En dan ook nog zo dom zijn om het tegen anderen te vertellen.
Ja mijn ding ging over voordat ze niet meer werkte, dus enkel zorg en huurtoeslag.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:25 schreef 404_Error het volgende:
[..]
Maak daar aan alleen toeslagen maar rustig 6000 euro van en als ze ook gekort word op de ww=uitkering omdat ze samenwoont met iemand met een modaal inkomen kan je daar nog een 4 a 5000 euro per jaar bij rekenen.
Zorg en huurtoeslag en ook nog kinderbijdrage zit je al snel op 6 a 7000 per jaar alleen al.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:26 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ja mijn ding ging over voordat ze niet meer werkte, dus enkel zorg en huurtoeslag.
Godver, dat kind is er ook nog niet zo lang, laat mij met rust!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:28 schreef 404_Error het volgende:
[..]
Zorg en huurtoeslag en ook nog kinderbijdrage zit je al snel op 6 a 7000 per jaar alleen al.
De hoogte van een WW uitkering is niet afhankelijk van een partner. Tenzij er een aanvulling is aangevraagd omdat de persoon onder het sociaal minimum komt. Maar ik geloof dat je de aanvulling niet meer kunt aanvragen bij de WW maar via de sociale dienst (maar tis alweer heel wat jaren geleden dat ik daar werkte).quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:25 schreef 404_Error het volgende:
[..]
Maak daar aan alleen toeslagen maar rustig 6000 euro van en als ze ook gekort word op de ww=uitkering omdat ze samenwoont met iemand met een modaal inkomen kan je daar nog een 4 a 5000 euro per jaar bij rekenen.
Nee dat zou kunnen ja dat dat zo is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:29 schreef nikky het volgende:
[..]
De hoogte van een WW uitkering is niet afhankelijk van een partner. Tenzij er een aanvulling is aangevraagd omdat de persoon onder het sociaal minimum komt. Maar ik geloof dat je de aanvulling niet meer kunt aanvragen bij de WW maar via de sociale dienst (maar tis alweer heel wat jaren geleden dat ik daar werkte).
Dat WW niet inkomensafhankelijk is weet ik zeker.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:29 schreef 404_Error het volgende:
[..]
Nee dat zou kunnen ja dat dat zo is.
Ja, zie mijn eerste post hier. Max 3000 voor alleenstaande ouder.quote:
Kaart jij nu precies aan hoe de mens - sommige mensen althans - in elkaar steekt en waarom veel ideeën over een utopie naïef zijn. Er zullen er altijd zijn die wat minder hard lopen en altijd die wat harder lopen. In zekere zin zijn ze beiden al dan niet gelukkig. Ontkom je simpelweg niet aan, zo is de mens als mens. Dat kan veranderen uiteraard, maar dan zijn we aardig wat jaren verder.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben gelukkig in mijn huwelijk, we hebben een kind, beiden een baan, koopwoning.
Nee, jaloers ben ik niet.
Ik vind het moreel gewoon echt storend.
Heb het wel eens te berde gebracht. Maar dat wordt dan heel makkelijk afgedaan als moeilijkdoenerij.
En misschien is dat het ook wel, doe ik te moeilijk? En is wat zij doen heel normaal?
Maar dat geprofiteer blijft me storen.
Onjuist.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja, zie mijn eerste post hier. Max 3000 voor alleenstaande ouder.
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:05 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Onjuist.
Alleenstaande ouderkop is 3050 euro, daar komt nog feitelijke KGB overheen.
Totaalbedrag wordt het KGB genoemd.
Wanneer mensen jarenlang een sociaal vangnet gebruiken als een sociaal hangmat, dan ja. Het druist tegen mijn normen en waarden in.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
Zijn er serieus mensen hier die hun vrienden aan zouden geven?
Typisch Nederlands, doet blijkbaar verschrikkelijk pijn als vrienden/familie/buren meer geld hebben of iets slims doen, dan komt dat nsb gevoel weer naar boven.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
Nee dat zou ik niet doen, laat ze het gewoon bekijken.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
Nope. Ik niet iig. Dom dat ze het aan iedereen vertellen btwquote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
Frauderen iets slims noemenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Typisch Nederlands, doet blijkbaar verschrikkelijk pijn als vrienden/familie/buren meer geld hebben of iets slims doen, dan komt dat nsb gevoel weer naar boven.
Dit.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:36 schreef Platina het volgende:
Dan lap je ze er toch bij?
En nee, daar is niks NSB aan.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Misbruik maken van sociale systemen is onacceptabel, gewoon melden dit
Tja, in de oorlog naaiden mensen hun eigen volk ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:36 schreef Platina het volgende:
Dan lap je ze er toch bij?
En nee, daar is niks NSB aan.
Waarom woon je niet permanent op de dam om alle misstanden aan de kaak te stellen?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:35 schreef emil23 het volgende:
Door dit soort mensen worden sociale vangnetten steeds verder vermagerd en worden mensen die het echt nodig hrbben de dupe. Aangeven die hap. Ik zou zulke (asosiale) mensen niet eens als vrienden willen.
Ik zou dat nooit doen, hoe verwerpelijk ik het ook vind. Ik hoop alleen heel hypocriet wel dat een ander het zal doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
Door dit soort mensen is het eigenlijk al onbetaalbaar geworden en worden de regels steeds strenger en de drempels steeds hoger voor de mensen di ehet nodig hebben, de groep waar het voor bedoeld is.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:35 schreef nikky het volgende:
Door dit soort lui wordt ons sociaal stelsel straks onbetaalbaar.
Daar heb ik geen tijd voor omdat ik als zelfstandig ondernemer 60 uur per week bezig ben om zelf een inkomen bij elkaar te verdienen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:36 schreef I-care het volgende:
[..]
Waarom woon je niet permanent op de dam om alle misstanden aan de kaak te stellen?
Al die lui die zich integer noemen zouden er een dagtaak aan hebben.. Maar zo vaak zijn ze niet te vinden in de demonstraties zo te zien, dus veel hebben we er überhaupt al nietquote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:35 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer mensen jarenlang een sociaal vangnet gebruiken als een sociaal hangmat, dan ja. Het druist tegen mijn normen en waarden in.
Ik zou wel eerst aangeven wat ik ervan vind trouwens. Kijken wat ze ermee doen.
Ondertussen zeiken zoveel mensen over de bankiers, politici en meer maar dit zou dan wel kunnen. Hypocriet gewoon.
Nee. Integriteit mensen. Door dit soort lui wordt ons sociaal stelsel straks onbetaalbaar.
Kudo'squote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:38 schreef emil23 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen tijd voor omdat ik als zelfstandig ondernemer 60 uur per week bezig ben om zelf een inkomen bij elkaar te verdienen.
Ditquote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:21 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Nope. Ik niet iig. Dom dat ze het aan iedereen vertellen btw
Mensen die komen pronken met dat ze 'wel 60 uur werken'quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:38 schreef emil23 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen tijd voor omdat ik als zelfstandig ondernemer 60 uur per week bezig ben om zelf een inkomen bij elkaar te verdienen.
Door het jou te vertellen heeft ze zelf een landmijn onder jullie vriendschap gelegd. Het is nu aan jou of je op één been blijft staan of dat je je andere voet op de mijn neerzet.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
Je komt net kijken man.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:43 schreef haan33 het volgende:
[..]
Mensen die komen pronken met dat ze 'wel 60 uur werken'
Het is eerder sneu om zoveel te werken
Werken hoort iets te zijn waardoor je ongeveer naar behoefte kunt leven.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Je komt net kijken man.
Of denk je dat je later rijk bent als je 2500 euro netto in de maand hebt?
Of noodzakelijk omdat ik nog niet in de mogelijkheid ben iemand in dienst te nemen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:43 schreef haan33 het volgende:
[..]
Mensen die komen pronken met dat ze 'wel 60 uur werken'
Het is eerder sneu om zoveel te werken
Werkenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:46 schreef haan33 het volgende:
[..]
Werken hoort iets te zijn waardoor je ongeveer naar behoefte kunt leven.
60 uur werken
Waarom rijk willen zijn?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Je komt net kijken man.
Of denk je dat je later rijk bent als je 2500 euro netto in de maand hebt?
Je wilt ook een keer op vakantie, nieuwe auto, huisje kopen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:46 schreef haan33 het volgende:
[..]
Werken hoort iets te zijn waardoor je ongeveer naar behoefte kunt leven.
60 uur werken
Niet met de zweep negers aansturen op het katoenveldquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:47 schreef PoisonPrince het volgende:
[..]
Werken! Als CEO alles aansturen
![]()
Met 40u werken kun je idd alleen goedkoop bier zuipenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Je wilt ook een keer op vakantie, nieuwe auto, huisje kopen.
Of wil je de rest van je leven op een flatje zitten en een beetje goedkoop bier zuipen?
goed ideequote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:49 schreef haan33 het volgende:
[..]
Niet met de zweep negers aansturen op het katoenveld
Normaal scheld jij me uit en nu opeens liefquote:
Wel als tomatenplukker.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:49 schreef haan33 het volgende:
[..]
Met 40u werken kun je idd alleen goedkoop bier zuipen
Maar dat is toch de bedoeling in KLBquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:51 schreef haan33 het volgende:
[..]
Normaal scheld jij me uit en nu opeens lief
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Even een irrelevante zijsprong, wordt dat kind ook geflest of krijgt het gewoon borstvoeding?
Ja dit dusquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou dat nooit doen, hoe verwerpelijk ik het ook vind. Ik hoop alleen heel hypocriet wel dat een ander het zal doen.
Anders hoor je er niet bij natuurlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:54 schreef PoisonPrince het volgende:
[..]
Maar dat is toch de bedoeling in KLB![]()
Of heb ik dat verkeerd begrepen? En altijd zo vaak mogelijk gebruik maken van een huillachje
![]()
preciesquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:57 schreef haan33 het volgende:
[..]
Anders hoor je er niet bij natuurlijk
Perfecte levenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Of wil je de rest van je leven op een flatje zitten en een beetje goedkoop bier zuipen?
Hou wel in de gaten dat als je het meld, ze de bedragen voor over 5 jaar terug moeten betalen en dus waarschijnlijk financieel aan de grond komen te zitten, dat is natuurlijk hun eigen schuld maar je hebt hun kind er ook mee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:56 schreef capricia het volgende:
Dan is het beter nu te melden. Zodra het kind echt veel geld gaat kosten hebben ze hun schulden ingelost.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hou wel in de gaten dat als je het meld, ze de bedragen voor over 5 jaar terug moeten betalen en dus waarschijnlijk financieel aan de grond komen te zitten, dat is natuurlijk hun eigen schuld maar je hebt hun kind er ook mee.
Dat kind merkt niet waar papa staat ingeschreven hoor.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:15 schreef capricia het volgende:
Overigens vind ik het voor kindje ook nogal vaag allemaal.
ik ben benieuwd in hoeverre hij de echte vaderrol op zich gaat nemen.
Maar dat staat los van de klacht over het binnenharken van het geld.
Het zal dan rond de 30.000 euro uitkomen, minstens.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:18 schreef emil23 het volgende:
[..]
Dan is het beter nu te melden. Zodra het kind echt veel geld gaat kosten hebben ze hun schulden ingelost.
Ja doei, bij een geval als wat de TS beschrijft gaat het al snel om duizenden euro's per jaar. Maar goed, ik weet ook wel wat van sommige vrienden en geef ze niet aan hoewel het me mateloos stoort. En voel mezelf een enorme sul omdat ik wél altijd alles braaf betaal terwijl ik financieel sowieso een stuk slechter af ben dan de meeste van henquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:57 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja dit dus![]()
maar ja sowieso bij vrienden ligt het moeilijker plus dat het bij uitkeringen meestal niet om enorme bedragen gaat dus tsja.
Dat gaan ze vast ook niet doen. Voor dit soort gevallen bestaat de schuldsanering.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het zal dan rond de 30.000 euro uitkomen, minstens.
Dat betaal je niet zomaar even af.
En dat kost ook weer geld.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:29 schreef emil23 het volgende:
[..]
Dat gaan ze vast ook niet doen. Voor dit soort gevallen bestaat de schuldsanering.
Daar zijn ze een stuk strenger geworden wat toelating betreft volgens mij. Als jij bewust jarenlang voor duizenden euro's per jaar de belastingdienst hebt liggen tillen en verder gewoon een fatsoenlijk inkomen hebt denk ik dat ze weinig voor je zullen doen. En terecht. Dan leven ze maar de komende 10-15 jaar een stuk minder luxe.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:29 schreef emil23 het volgende:
[..]
Dat gaan ze vast ook niet doen. Voor dit soort gevallen bestaat de schuldsanering.
De Belastingdienst doet niet mee aan schuldsaneringen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:29 schreef emil23 het volgende:
[..]
die blik geeft je mening weer, geen argumentatie.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:35 schreef I-care het volgende:
[..]
Een blik zegt meer dan duizend woorden
Mijn argument is dat je vrienden niet verlinkt bijvoorbeeld, je kunt ze wel wijzen op hun verantwoording en gedrag, maar aangeven vind ik persoonlijk veel te ver gaan. Zeker met een dergelijk vergrijp..quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:45 schreef Platina het volgende:
[..]
die blik geeft je mening weer, geen argumentatie.
Ik zei ook "meestal"...gaat het hier om huurtoeslag? Ik weet niet precies wat de bedragen daar zijn maar komt vaak op zo'n 200 E maand uit, als je flink wat jaren de boel tilt heb je wel wat winst ja...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja doei, bij een geval als wat de TS beschrijft gaat het al snel om duizenden euro's per jaar. Maar goed, ik weet ook wel wat van sommige vrienden en geef ze niet aan hoewel het me mateloos stoort. En voel mezelf een enorme sul omdat ik wél altijd alles braaf betaal terwijl ik financieel sowieso een stuk slechter af ben dan de meeste van hen
jij verlinkt ze pas bij moord?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:49 schreef I-care het volgende:
[..]
Mijn argument is dat je vrienden niet verlinkt bijvoorbeeld, je kunt ze wel wijzen op hun verantwoording en gedrag, maar aangeven vind ik persoonlijk veel te ver gaan. Zeker met een dergelijk vergrijp..
Ik zie de ernst er niet zo van in.. Gebeurd overal.. Niet dat het ideaal is, maar een enkeling verraden gaat de wereld niet beter maken..quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:06 schreef Platina het volgende:
[..]
jij verlinkt ze pas bij moord?
Als een vriend van mij zoiets flikte had ik ze allang verlinkt en was het geen vriend meer van mij. Heeft weinig met de NSB te doen, het niet verlinken ligt dichter bij het NSB gedachtegoed dan het wel verlinken.
Pure drogredenatie pas je nu toe. Dat zie je zelf toch ook wel in?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:08 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik zie de ernst er niet zo van in.. Gebeurd overal.. Niet dat het ideaal is, maar een enkeling verraden gaat de wereld niet beter maken..
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:15 schreef zatoichi het volgende:
NSB-ers watten landverraders. Het onterecht binnenhalen van toeslagen raakt iedereen in het land. Kortom die vriendin van jou is de landverrader oftewel NSB-er.
En NSB-ers moeten worden aangepakt!
Iets met principes. Figuren gekenschetst in de OP lopen er wel meer rond natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:56 schreef Geerd het volgende:
Ach we hebben net 700pp aan Griekenland betaald. Hoor je niemand over maar wel druk maken om die 0.000000000001 cent
ik geef niemand aan zelfs mijn ergste vijanden niet, ik profiteer er zelf ook vanquote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:17 schreef capricia het volgende:
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:31 schreef ps4014 het volgende:
In dit kut land moet je wel de boel frauderen om enigsinds geld te verdienen. En met name de Belastingdienst verdient het om opgelicht te worden. Wat denken ze. Je verdient 10.000 euro dmv gokken. Of je effe 2900 euro wilt aftikken 29 procent kanspelbelasting dikke doei hoor mij niet gezien. 😈😐
De belastingdruk is erg hoog in dit land, 29% is erg veelquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:31 schreef ps4014 het volgende:
In dit kut land moet je wel de boel frauderen om enigsinds geld te verdienen. En met name de Belastingdienst verdient het om opgelicht te worden. Wat denken ze. Je verdient 10.000 euro dmv gokken. Of je effe 2900 euro wilt aftikken 29 procent kanspelbelasting dikke doei hoor mij niet gezien. 😈😐
Als je het meldt, zal de vriendschap ook over zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:56 schreef capricia het volgende:
Anoniem melden kan ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:53 schreef Moppieee het volgende:
Als je het meldt, zal de vriendschap ook over zijn.
Bedenk je of je dat waard is.
Mensen doen wel ergere dingen.
Het gaat zich er toch niet om wat iedereen vindt. Belangrijk is wat jij ervan vindt. Al je er moreel mee zit dan zou ik voor jezelf afwegen wat zwaarder weegt de vriendschap of je moraal. Je zou haar erop aan kunnen spreken en zeggen wat je er van vindt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:56 schreef capricia het volgende:
Dat vind ik geen vergelijkingquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Anoniem melden kan ook.
En daarnaast: als een vriend je portemonnee jat, is de vriendschap toch ook over?
Dat mag je vinden.quote:
Ja, fijn je vriend/vriendin een beetje anoniem gaan verraden, dat getuigd van "ballen".quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Anoniem melden kan ook.
En daarnaast: als een vriend je portemonnee jat, is de vriendschap toch ook over?
En het gaat niet eens om veel geld. Die paar briefjes van honderd in de maand mag ze van mij gerust houden joh ja toch 😂😂😂? Veel Nederlanders zijn misgunners en gierig echt een probleem.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:22 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja, fijn je vriend/vriendin een beetje anoniem gaan verraden, dat getuigd van "ballen".
En de volgende dag gezellig bij dezelfde vriend/ vriendin op de koffie gaan en dan verteld hij/zij het jou, en dan zeg jij met een stalen gezicht, "oh, wat lullig, wat erg dat iemand zoiets doet.>
![]()
![]()
Ik zou dat dan ook niet doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:22 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ja, fijn je vriend/vriendin een beetje anoniem gaan verraden, dat getuigd van "ballen".
En de volgende dag gezellig bij dezelfde vriend/ vriendin op de koffie gaan en dan verteld hij/zij het jou, en dan zeg jij met een stalen gezicht, "oh, wat lullig, wat erg dat iemand zoiets doet.>
![]()
![]()
En ze zijn nog vies achterbaks ook, zulke vrienden kan ik missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:29 schreef ps4014 het volgende:
[..]
En het gaat niet eens om veel geld. Die paar briefjes van honderd in de maand mag ze van mij gerust houden joh ja toch 😂😂😂? Veel Nederlanders zijn misgunners en gierig echt een probleem.
gunnenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:29 schreef ps4014 het volgende:
En het gaat niet eens om veel geld. Die paar briefjes van honderd in de maand mag ze van mij gerust houden joh ja toch 😂😂😂? Veel Nederlanders zijn misgunners en gierig echt een probleem.
En jij bent van de politie?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
gunnen
Ze stelen geld van de maatschappij.
Wat heeft dat ermee te maken?quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken?
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:34 schreef Mo_Muffin het volgende:
![]()
Jij bent zo een type die langs de weg staat te wijzen naar mensen die 5 km te hard rijden.
![]()
Lekkere gozer ben jij, ik ben cynisch de overheid naait je ookquote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zou dat dan ook niet doen.
Ik zou die vrienden eerst wel zeggen hoe ik erover denk en ze de kans geven om het te veranderen. Doen ze dat niet, dan meld ik het en is de vriendschap over.
Tegen onderbuikgevoelens valt niet te discussiëren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:39 schreef Karzai het volgende:
Lekkere gozer ben jij, ik ben cynisch de overheid naait je ook
Welke onderbuikgevoelens? Je bent al door de mand gevallen, niemand wil jou als vriend.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tegen onderbuikgevoelens valt niet te discussiëren.
Thank you for stating my point.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:43 schreef Mo_Muffin het volgende:
Welke onderbuikgevoelens? Je bent al door de mand gevallen, niemand wil jou als vriend.
Nuff said.
Mag ik hieruit concluderen dat niet-Nederlanders diefstal eigenlijk wel OK vinden? Een paar honderdjes in de maand.. waar hebben we 't over, toch?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:29 schreef ps4014 het volgende:
[..]
Vermenigvuldigd met de duizenden fraudeurs die er zijn. Tel uit je winstquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:33 schreef Toga het volgende:
Een paar honderdjes in de maand.. waar hebben we 't over, toch?
Onzinnige opmerking, en ja, de overheid deugt niet. Dat wil niet zeggen dat wij als individu dan ook maar niet moeten deugen.quote:
Wat deugt er niet aan iets terugnemen wat van je gestolen isquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:43 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Onzinnige opmerking, en ja, de overheid deugt niet. Dat wil niet zeggen dat wij als individu dan ook maar niet moeten deugen.
Als je dat zelf niet weet, dan heb ik verder geen commentaar. Aso.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat deugt er niet aan iets terugnemen wat van je gestolen is
Die vriendin van ts heeft meer ballen dan jij. Ga je schamen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:49 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je dat zelf niet weet, dan heb ik verder geen commentaar. Aso.
Omdat zij zo indirect stelen van mij en zij mij met jouw logica ook dwingen om te stelen van anderen. Wie gaat er zo winnen? De slimsten? Degenen die niet gepakt worden? Je ziet waar dit heen gaat hè?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat deugt er niet aan iets terugnemen wat van je gestolen is
Stoere vent.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die vriendin van ts heeft meer ballen dan jij. Ga je schamen.
Juist. Jij hebt wel ballen en in ieder geval meer fatsoen dan Mortaxx.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Omdat zij zo indirect stelen van mij en zij mij met jouw logica ook dwingen om te stelen van anderen. Wie gaat er zo winnen? De slimsten? Degenen die niet gepakt worden? Je ziet waar dit heen gaat hè?
Dat geld komt niet uit jouw maar uit hun eigen beursquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Omdat zij zo indirect stelen van mij en zij mij met jouw logica ook dwingen om te stelen van anderen. Wie gaat er zo winnen? De slimsten? Degenen die niet gepakt worden? Je ziet waar dit heen gaat hè?
Derhalve houd ik ook niet van VVD-ers. Beetje zwendelen, beetje liegen, beetje stelen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:33 schreef capricia het volgende:
Een vriendin van mij woont al jaren samen, maar geeft dat niet door aan de gemeente omdat ze dan haar huurtoeslag enzo kwijt is.
Nu hebben ze onlangs een kindje gekregen. Dus ik dacht "nu zullen ze het vast wel officieel maken". Maar nee hoor...want als alleenstaande moeder krijgt ze alleenstaande oudertoeslag en nog meer tegemoetkomingen.
Dus hij staat bij zijn ouders ingeschreven, maar woont in feite al 5 jaar bij haar. Heeft een modaal inkomen.
Bah, wat walg ik van dit soort profiteurs!
Klacht: mensen die de boel flessen
Oh? Ik betaal geen belastingen? Sociale verzekeringen? Waar denk je dat de overheid geld vandaan haalt?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:53 schreef Mortaxx het volgende:
Dat geld komt niet uit jouw maar uit hun eigen beurs
Waar haal je vandaan dat het VVD-ers zijn? Omdat "links" dat NOOOOIT zou doen?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Derhalve houd ik ook niet van VVD-ers. Beetje zwendelen, beetje liegen, beetje stelen.
oke jouw belastingafdracht gaat direct naar deze mensenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:58 schreef Toga het volgende:
[..]
Oh? Ik betaal geen belastingen? Sociale verzekeringen? Waar denk je dat de overheid geld vandaan haalt?
de enige simpele ziel hier ben jij, maar jij bent helaas te simpel om dat door te hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
oke jouw belastingafdracht gaat direct naar deze mensensimpele ziel
persoonlijke aanvallen ipv argumenten, jij komt er welquote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:34 schreef Platina het volgende:
[..]
de enige simpele ziel hier ben jij, maar jij bent helaas te simpel om dat door te hebben.
Daarom vertel je dit aan niemand door, want je hebt altijd misgunnersquote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:06 schreef Platina het volgende:
[..]
jij verlinkt ze pas bij moord?
Als een vriend van mij zoiets flikte had ik ze allang verlinkt en was het geen vriend meer van mij. Heeft weinig met de NSB te doen, het niet verlinken ligt dichter bij het NSB gedachtegoed dan het wel verlinken.
quote:
Pot, ketel..quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
persoonlijke aanvallen ipv argumenten, jij komt er wel
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
oke jouw belastingafdracht gaat direct naar deze mensensimpele ziel
Juist. Thnx.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:34 schreef Platina het volgende:
[..]
de enige simpele ziel hier ben jij, maar jij bent helaas te simpel om dat door te hebben.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:09 schreef Wondertjex het volgende:
Ik vind dat je het moet melden. Ze maken misbruik van het systeem en door mensen als jouw vriendin, worden de bedragen ingekort bij de mensen die er wel echt behoefte aan hebben. Ook gaan de (inkomsten)belastingen zowat jaarlijks omhoog om al die kosten te kunnen betalen, is gewoon oneerlijk wat ze doen.
Je bent nu in feite medeplichtig, aangezien je dit geheim houdt.
Dit is niet de mazen van de wet op zoeken, dit is gewoon botweg frauderen, en jij propageert dat 'we' elkaar dan nog de hand boven het hoofd moeten houden en tegelijkertijd klaag je over een 'corrupt systeem'?quote:Op zondag 1 maart 2015 03:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
.
En dan neerkijken op mensen die de mazen van de wet op zoeken in plaats de baantjesjagers die er voor zichzelf zitten erop aanspreken vanwege et creëren van een corrupt systeem waarin zulk gedrag rechtvaardigt is om het hoofd boven water te houden en normaal te leven.
Weet je waarom die kosten zo hoog zijn? Omdat er genoeg mensen zijn als die vriendin van ts, die onterecht gebruik maken van de sociale voorzieningen. De naam zegt het al SOCIALE VOORZIENINGEN, oftewel bedoelt voor de mensen die een minimum inkomen hebben en zonder die toeslagen niet kunnen rondkomen.quote:Op zondag 1 maart 2015 03:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]Het mes van de guillotine kan niet bot genoeg zijn voor misantropische NSB'ers als jij. Het type dat zijn eigen moeder erbij zou lappen voor een paar euro.
Continue de moralistische fatsoensrakker willen uit hangen zonder verder te kijken, is het eerlijk dat de kosten van veel dingen zo hoog zijn hier? (zor/wonen/scholing/boetes), hoge belastingen/accijnzen.
En dan neerkijken op mensen die de mazen van de wet op zoeken in plaats de baantjesjagers die er voor zichzelf zitten erop aanspreken vanwege et creëren van een corrupt systeem waarin zulk gedrag rechtvaardigt is om het hoofd boven water te houden en normaal te leven.
Erge is nog dat TS zogenaamd een vriendin is, elkaar verklikken, misgunnen, schijnheilig gedrag, afgunst...
Allemaal kenmerken van extreem individualisme en een compleet gebrek aan samenhorigheid.
Grappig dat het dan het tegenovergestelde is als het om "ons" belastinggeld gaat.
Aangeven vind ik te ver gaan. Ik ben geen verklikker. Het zal uit mensen zèlf moeten komen.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:27 schreef MichaelScott het volgende:
Gewoon aangeven, mensen zoals zij maken dit land kapot.
Overigens valt het in dit topic wel op dat vooral mensen uit een bepaalde bevolkingsgroep geen moeite hebben met diefstal. Geeft te denken.
Dan ben je dus onderdeel van het probleem door fraudeurs en dieven de hand boven het hoofd te houden.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Aangeven vind ik te ver gaan. Ik ben geen verklikker. Het zal uit mensen zèlf moeten komen.
De staat heeft overigens prima controle-faciliteiten om misbruikers van het systeem op het matje te roepen.
Nee, ik houd ze zeker niet de hand boven het hoofd, maar mensen aangeven vind ik moreel verwerpelijk.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan ben je dus onderdeel van het probleem door fraudeurs en dieven de hand boven het hoofd te houden.
Onderdeel van het probleem dus, duidelijk.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, ik houd ze zeker niet de hand boven het hoofd, maar mensen aangeven vind ik moreel verwerpelijk.
Burgers die elkaar verklikken en een door de overheid ingevoerde 'Kliklijn'. Zeer fout vind ik.
Dan ben je een NSBer.
Zat 4 maanden in de uitkering voordat ik normaal werk had gevonden. In mijn stad is zo dat je 32 uur per week moet werken voor je uitkering. 4 dagen per week propjes opruimen op straat en dat soort dingen super chill vond het oprecht leuk. Uitkering is geen vetpot het is een ( tijdelijke) noodoplossing. Anders heb je in Nederland een paar miljoen zwervers erbij en dat moet je ook niet willen vanwege de stank en overlast op straat 😂.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:19 schreef niels0 het volgende:
Mensen in de bijstand moet men aan het werk trappen. Ga maar papier prikken of verplicht ze tot verzorging van ouderen.
Niet meewerken? Okee, geldkraan dicht. Moet je 'ns opletten dat ze dan wèl kunnen opeens.
Ik veroorzaak zulke problemen niet. Lijkt me niet de bedoeling om mensen zoals ik, die weigeren misbruikers aan te geven danmaar te criminaliseren.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Onderdeel van het probleem dus, duidelijk.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de NSB was wel effectief. Iets wat we ook wel kunnen gebruiken in de strijd tegen misbruik van voorzieningen.
quote:Op zondag 1 maart 2015 10:44 schreef ps4014 het volgende:
[..]
Zat 4 maanden in de uitkering voordat ik normaal werk had gevonden. In mijn stad is zo dat je 32 uur per week moet werken voor je uitkering. 4 dagen per week propjes opruimen op straat en dat soort dingen super chill vond het oprecht leuk. Uitkering is geen vetpot het is een ( tijdelijke) noodoplossing. Anders heb je in Nederland een paar miljoen zwervers erbij en dat moet je ook niet willen vanwege de stank en overlast op straat 😂.
Gelukkig is het verzwijgen van informatie over sommige misdrijven, zoals een terroristische aanslag, al strafbaar. Lijkt me niet zo moeilijk om dat uit te breiden naar het verzwijgen van informatie over alle misdrijven.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:45 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik veroorzaak zulke problemen niet. Lijkt me niet de bedoeling om mensen zoals ik, die weigeren misbruikers aan te geven danmaar te criminaliseren.
Gaat er niet in bij mij.
Een misdrijf is wat anders dan een delict.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gelukkig is het verzwijgen van informatie over sommige misdrijven, zoals een terroristische aanslag, al strafbaar. Lijkt me niet zo moeilijk om dat uit te breiden naar het verzwijgen van informatie over alle misdrijven.
Lijkt me nogal lastig, er is geen mens die weet waar ik wel en niet van op de hoogte ben behalve ik zelf. Simpel dus, ik weet van niks. Zie dat dan maar eens te bewijzen.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gelukkig is het verzwijgen van informatie over sommige misdrijven, zoals een terroristische aanslag, al strafbaar. Lijkt me niet zo moeilijk om dat uit te breiden naar het verzwijgen van informatie over alle misdrijven.
Waarom in dat geval wel? De staat heeft daar toch ook faciliteiten voor? Als ik jou was zou ik het niet melden, doen of mijn neus bloedt en dan achteraf wel klagen.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:52 schreef niels0 het volgende:
[..]
Een misdrijf is wat anders dan een delict.
Wanneer er personen in gevaar zijn, natuurlijk meld ik dat.
quote:Op zondag 1 maart 2015 10:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Aangeven vind ik te ver gaan. Ik ben geen verklikker. Het zal uit mensen zèlf moeten komen.
De staat heeft prima controle-faciliteiten om misbruikers van het systeem op het matje te roepen.
Omdat er dan doden vallen. Ik heb geen zin in wilde-Westen-taferelen.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom in dat geval wel? De staat heeft daar toch ook faciliteiten voor? Als ik jou was zou ik het niet melden, doen of mijn neus bloedt en dan achteraf wel klagen.
[..]
Aha jij bent zeker ook zo'n uitvreter die een beetje steelt en bedriegt.quote:Op zondag 1 maart 2015 03:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]Het mes van de guillotine kan niet bot genoeg zijn voor misantropische NSB'ers als jij. Het type dat zijn eigen moeder erbij zou lappen voor een paar euro.
Continue de moralistische fatsoensrakker willen uit hangen zonder verder te kijken, is het eerlijk dat de kosten van veel dingen zo hoog zijn hier? (zor/wonen/scholing/boetes), hoge belastingen/accijnzen.
Erge is nog dat TS zogenaamd een vriendin is, elkaar verklikken, misgunnen, schijnheilig gedrag, afgunst...
Allemaal kenmerken van extreem individualisme en een compleet gebrek aan samenhorigheid.
Grappig dat het dan het tegenovergestelde is als het om "ons" belastinggeld gaat.
ik heb ook bijna een jaar met behoud van van uitkering gewerktquote:Op zondag 1 maart 2015 10:44 schreef ps4014 het volgende:
[..]
Zat 4 maanden in de uitkering voordat ik normaal werk had gevonden. In mijn stad is zo dat je 32 uur per week moet werken voor je uitkering. 4 dagen per week propjes opruimen op straat en dat soort dingen super chill vond het oprecht leuk. Uitkering is geen vetpot het is een ( tijdelijke) noodoplossing. Anders heb je in Nederland een paar miljoen zwervers erbij en dat moet je ook niet willen vanwege de stank en overlast op straat 😂.
Bron?quote:Op zondag 1 maart 2015 11:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Op een forum waar meer dan de helft van de gebruikers thuis zit met een wajong of andere uitkering is het te verwachten dat de sympathie uit gaat naar de fraudeur.
Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten, of zoiets.quote:
Ach, zodra ze ontdekken dat een kind een bron van inkomsten betekent, zullen ze binnen no time nog een erbij hebben.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:12 schreef killerkip69 het volgende:
Godver, wat 'n stelletje ratten, en ook nog dat kind gebruiken. Veel lager kan je niet meer zakken.
quote:Op zondag 1 maart 2015 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
KLB / Toeslagen binnenharken
Nee, brave belastingbetaler die alles netjes meld en dan met terugwerkende kracht genaaid wordt.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Aha jij bent zeker ook zo'n uitvreter die een beetje steelt en bedriegt.
Terug naar '40 - '45. Nostalgie.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee, brave belastingbetaler die alles netjes meld en dan met terugwerkende kracht genaaid wordt.
Heb het alleen niet op verklikken, vind het walgelijk en laf en geen taak van de bevolking.
Bovendien kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je dit bij familie of vrienden kan doen. Waarom zou je ze bewust in de ellende storten? Lopen ze ooit tegen de lamp hoef je er geen medelijden mee te hebben maar je hoeft ze niet te naaien.
Probleem hier is dat als je dat mensen die in de bijstand zitten laat doen je eigenlijk het werk van mensen op de sociale werkplaats afneemt...quote:Op zondag 1 maart 2015 10:44 schreef ps4014 het volgende:
[..]
Typische jaloerse vrouw gezeurquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |