mschol | vrijdag 27 februari 2015 @ 03:36 |
Dit potentiële pareltje van Paradox komt volgend jaar uit. De screenshots zien er, naar mijn inziens, veelbelovend uit. | |
TigerXtrm | vrijdag 27 februari 2015 @ 04:38 |
Wat een denigrerende TT | |
blow... | vrijdag 27 februari 2015 @ 07:40 |
en dat terwijl sc 5 echt kut was | |
EnGCatjuh | vrijdag 27 februari 2015 @ 08:44 |
Echt hè. | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:07 |
mschol, wat doe je? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:27 |
Waar is dees te koop en hoe krijg ik hem gratis. | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:28 |
Even bij games.fok.nl redactie bedelen en hopen dat ze paradox zo gek krijgen om een kopie te sturen? En verder steam. | |
valek | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:32 |
Is het een goed spel of net zo ruk als Cities xxl? | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:34 |
De verwachtingen zijn hooggespannen maar we weten het daadwerkelijk pas als het uitgekomen is. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:39 |
Ik ben helemaal waus van Paradox games. Die koop ik gewoon. Puur omdat ze altijd toffe games maken. | |
mschol | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:45 |
knuppel, hoenderhok ik vind persoonlijk dat het TEveel op simcity lijkt, en ik struikel vooral over het feit dat er geen miljoenen steden mogelijk zijn omdat er harde (!) limieten worden gezet (zou dit geschaald worden naar b.v. de hardware zou ik het al minder erg vinden) daarnaast kan je de TT op zowel positieve manier (betere simcity namaak) als negatieve manier (zoals jullie nu allemaal doen) opvatten.. | |
valek | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:49 |
Ik wacht het eerst af voordat ik het aanschaf. | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:52 |
Ik weet ook niet hoe 'hard' die grens is eigenlijk. Volgens mij even 'hard' als de grens van 9 tegels waarvan ze er meteen bij zeiden dat het met een beetje modden (ini file openen en aantal veranderen waarschijnlijk ) opgeheven kan worden, zal met die miljoen wel hetzelfde zijn. En 'namaak' heeft gewoon een overwegend negatieve klank zeg maar, valt niet heel positief op te vatten . | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:00 |
En ik hoop stiekem dat dezelfde 'feel' mee geeft als SimCity, zelfs de laatste maar dan wel groter. Ik vond Simcity(13) ook leuk maar was er zo snel op uitgekeken omdat het cartoony was en de maximum bouwgrootte was te beperkt. Als Skylines dezelfde sfeer kan creëren maar dan (minimaal) keer 9 dan ben ik happy . | |
byah | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:06 |
Ik eis een andere TT | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:11 |
Neh, als straks blijkt dat dit de beste city builder is sinds simcity 4 dan moet mschol leren leven met de schaamte van deze tt. | |
EnGCatjuh | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:04 |
Seroczynski | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:10 |
Bron: Clarification on 25 tile modding | |
Binamin | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:22 |
Hmmmmz, wil 'm pre-orderen, maar kan alleen met creditcard of PayPal. Waarom geen Ideal? | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:27 |
Steam accepteert Ideal hoor. | |
Binamin | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:28 |
Probeerde via paradox. Zal maar via steam doen dan ja. | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:38 |
Holy crap. Netjes van ze om er zo'n verduidelijking aan te geven, jammer dat het lastig wordt. | |
Black-Hole | vrijdag 27 februari 2015 @ 15:03 |
Bron: UNOFFICIAL statement on the map size from Colossal | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 15:04 |
Wispelturige twijfelkutjes zijn het ook . Maar ik ben blij . | |
Black-Hole | vrijdag 27 februari 2015 @ 15:08 |
Ja twee statements op dezelfde dag maar ik interpreteer ze beide weer anders | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 15:16 |
Het begon volgens mij dat er enigszins lichtzinnig ergens gezegd werd dat er een limiet van 9 tegels was maar dat het simpel was om dit eruit te modden. Dit leek een eigen leven te gaan leiden waardoor ze genoodzaakt waren om dat bericht te posten die dus verduidelijkte dat het niet makkelijk zou worden maar wel mogelijk. Waarschijnlijk zijn er mensen over de zeik gegaan waardoor er hier en daar wat paniekvoetbal ontstond en bieden ze nu aan om het deel van de code vrij beschikbaar te stellen zodat het toch weer relatief makkelijk wordt met alle eventuele nare gevolgen van dien. . | |
TigerXtrm | vrijdag 27 februari 2015 @ 15:21 |
Bottom line: We zullen moeten zien wat hardcoded is en wat te modden is als het spel uit is. Als de map size ergens aan te passen is dan zal dat ongetwijfeld binnen een maand gebeuren. Zelfs bij Simcity lukte dat al aardig snel en daar hadden ze hun uiterste best gedaan om modden te ontmoedigen. Ik vermoed dat we binnen no-time nog grote maps beschikbaar hebben. Al zul je mij niet horen klagen over de 9 tiles die we al krijgen. | |
Black-Hole | vrijdag 27 februari 2015 @ 15:35 |
Dit ja, ik speel liever 9 tegels vloeiend met een echte simulatie dan te lopen aanmodderen met een grotere stad wat officieel niet ondersteund wordt met alle mogelijke gevolgen van dien. Sowieso zit je aan de harde limiet van 1 miljoen inwoners qua simulatie. Verder ben ik wel erg benieuwd naar de performance van de Mac client. Maar ja slechter dan SimCity5 kan het niet worden | |
Divje | vrijdag 27 februari 2015 @ 15:57 |
Alle tiles unlocken, 1 stad met 200.000-300.000 inwoners en de rest verspreidt over kleine dorpjes en voorsteden hele map in gebruik bam | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 16:11 |
Dat zou voor mij ook een reden zijn om meer tiles te willen ja, gewoon een regio maken en die hoeft echt niet tot aan de miljoen te komen wat mij betreft . | |
Divje | vrijdag 27 februari 2015 @ 16:18 |
Snap de charme ook wel van een zo groot mogelijke stad maken, maar is echt niks voor mij Liever een mooie regio waarin alles goed werkt dan 1 grote stad met alle problemen vandien | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 27 februari 2015 @ 16:20 |
Als ik naar mezelf kijk, heb ik met SC4 nooit de 1 miljoen inwoners gehaald. Wilde liever een mooie goed geoliede stad maken. Vaak was ik het ook al zat en begon ik opnieuw. | |
jogy | vrijdag 27 februari 2015 @ 16:21 |
Het is de uitdaging hé, dat begrijp ik ook wel en ik probeer het ook vaak genoeg maar ik misluk er meestal kansloos in zodra de eerste wolkenkrabbers zich aan melden . Het vooruit plannen kan ik niet en dus denk ik pas aan openbaar vervoer op het moment dat alles vast loopt en ik erachter kom dat ik geen ruimte heb vrijgelaten voor trams, metro's of treinen . | |
Divje | vrijdag 27 februari 2015 @ 16:28 |
Herkenbaar ja Zet nu alles heel ruim op in het begin, en plan alvast wat grote wegen enzo. Al is dat in CitiesXL/XXL een ramp om normaal te doen en het ook nog mooi te laten zijn. Kutspel. Alle hoop gevestigd op Skylines | |
EnGCatjuh | vrijdag 27 februari 2015 @ 16:43 |
Je kan in ieder geval straten gewoon upgraden naar avenues enzo | |
Divje | vrijdag 27 februari 2015 @ 17:00 |
Dat soort opties zijn altijd een pluspunt | |
Euribob | vrijdag 27 februari 2015 @ 17:14 |
Wat is deze TT? Echte kenners weten dat dit gewoon een slap aftreksel van Cities in Motion 2 gaat worden. | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 27 februari 2015 @ 17:35 |
Nee joh. Check het Paradox forum maar. | |
Divje | vrijdag 27 februari 2015 @ 17:39 |
Slap? Lijkt een keiharde bazengame te worden. | |
TigerXtrm | vrijdag 27 februari 2015 @ 17:54 |
| |
Euribob | vrijdag 27 februari 2015 @ 18:35 |
Sarcasme mensen, read it. | |
Divje | vrijdag 27 februari 2015 @ 18:36 |
Troll | |
mschol | vrijdag 27 februari 2015 @ 19:11 |
Hoe is de pathfinding in cim2 trouwens? In 1 was die beroerd | |
Euribob | vrijdag 27 februari 2015 @ 19:33 |
Niet heel slecht op zich. Maar ze hadden er een day/night-cirkel in gestopt en daaraan gekoppeld een spitsuursysteem (om het interessanter te maken neem ik aan). Kwam er dus op neer dat Cims de hele dag bezig waren met het heen en weer reizen tussen thuis en werk als de afstand iets langer dan een paar kilometer was (en je systeem niet helemaal efficiënt). Is ook een van de redenen waarom we dat nu nog niet terugzien in Cities: Skylines. Al is het ondertussen ook alweer 4 jaar geleden dat 1 uitkwam (en alweer bijna 3 jaar sinds 2), dus ik durf wel een wedje te leggen dat hun ondertussen pathfinding stevig verbeterd is. Zoals ik al zei, in 2 was de basis op zich ook niet heel slecht. | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 27 februari 2015 @ 20:30 |
Zoals ik het in het forum lees gaan ze dat waarschijnlijk ook doen. Maar dan wel op eigen risico. | |
n8n | vrijdag 27 februari 2015 @ 23:59 |
Topicchain plz | |
Pheno | zaterdag 28 februari 2015 @ 08:03 |
Done | |
#ANONIEM | zaterdag 28 februari 2015 @ 10:40 |
eigen risico? | |
Thrilled | zaterdag 28 februari 2015 @ 12:30 |
Dat je pc niet oververhit raakt enzo, jouw probleem, niet die van hun Ik vind het positieve signalen, ze luisteren naar de community en passen dingen aan.. geeft hoop voor de toekomst | |
#ANONIEM | zaterdag 28 februari 2015 @ 12:31 |
Zeiden ze dat? Spelen op eigen risico | |
Thrilled | zaterdag 28 februari 2015 @ 12:33 |
lees jij de vorige posts niet? | |
Fir3fly | zaterdag 28 februari 2015 @ 12:33 |
Naar de 'community' luisteren vind ik normaal gesproken alleen maar een minpunt want die bestaat voornamelijk uit volslagen idioten die geen idee hebben wat men nou eigenlijk wil . Maar wellicht valt dat in dit genre nog wat mee. | |
Thrilled | zaterdag 28 februari 2015 @ 12:36 |
Volgens mij dacht EA er ook zo over en hebben ze hun eigen plan getrokken.. "Niet luisteren naar die idioten, natuurlijk wil iedereen dure DLC's en een slechte game bij de launch" | |
#ANONIEM | zaterdag 28 februari 2015 @ 12:37 |
Niet echt ik zal wel wat gemist hebben denk ik. Ik zal het teruglezen | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 28 februari 2015 @ 13:52 |
Modden op eigen risico. | |
Euribob | zaterdag 28 februari 2015 @ 13:58 |
En dan alleen dat stukje. | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 28 februari 2015 @ 14:10 |
Ja inderdaad. Bedankt voor de aanvulling. | |
SuperHarregarre | zaterdag 28 februari 2015 @ 15:02 |
Bij EA hebben devs niets te vertellen. De marketing mannetjes en game economists met ervaring in social media spelletjes, die zijn de baas. Weten precies hoe ze de doelgroep ondersteboven kunnen houden. Resultaat: Zielloze games die goed verkopen en eindeloos gemolken kunnen worden via DLC en micro transacties. | |
Thrilled | zondag 1 maart 2015 @ 09:16 |
Om de tijd te doden ben ik maar weer een nieuwe postzegel gestart in Simcity Net als je lekker op gang komt zit je tegen je stadsgrens aan.. ik heb het bijna een jaar lang niet gespeeld maar zie wel dat ze wat dingen gefixed hebben zoals het verkeer, maar ik koop nu stroom en afvalverwerking van mijn buurstad en heb daar alle werk/industrie zitten.. Mijn meters flippen continue dat ik geen stroom/afvalverwerking/werk heb in de woonstad, terwijl dat er in overvloede is. Idem dito in de andere stad dat er geen werknemers zijn.. terwijl ze allemaal volle bak aan het forenzen zijn | |
Black-Hole | zondag 1 maart 2015 @ 09:50 |
Ghehe idem hier. Begon nog wel leuk maar ging me al snel weer ergeren aan het feit dat educatie voor Tech nog steeds niet werkt, het forenzen tussen steden met arbeiders nog steeds niet werkt en je inderdaad nog steeds zo klaar bent met zo'n tegel. Ik hoop echt dat Skylines niet tegen gaat vallen en dat het een mooie basis wordt voor een hoop mods en extra content of zelfs DLC na verloop van tijd. Vooral de veel uitgebreidere manier waarop je wegen, rails en OV kan aanleggen en plannen vind ik een enorm pluspunt. Wat ik alleen nog niet weet, en zo enorm irritant vond in SC5, is dat als je wegen ging bulldozen je ook alle gebouwen die daaraan grensde sloopte. Volgens mij is dit niet zo in Skylines...? | |
Scorpie | zondag 1 maart 2015 @ 09:51 |
Goeien tt niet kopen dus simcity bagger | |
Euribob | maandag 2 maart 2015 @ 00:52 |
Wacht, wat? | |
Seroczynski | maandag 2 maart 2015 @ 07:31 |
Dat krijg je met zo'n tt | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 11:57 |
*duwt Scorpie uit de hypetrain. | |
Basp1 | maandag 2 maart 2015 @ 13:01 |
Wat een lege hypetrain, die uit india waren wat voller. | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 13:19 |
Ik kon er geen één vinden die beter was. Mensen uit treinen gooien is geen populair foto moment helaas . | |
AgLarrr | maandag 2 maart 2015 @ 13:29 |
Bel IS, hier ligt terrein braak.. | |
Black-Hole | maandag 2 maart 2015 @ 13:47 |
Ze hebben een paar modders early access gegeven met onder andere dit als resultaat: Zou enigszins bekend moeten voorkomen als je uit Maastricht komt | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 13:52 |
Tof . Slimme zet van ze . | |
Doler12 | maandag 2 maart 2015 @ 14:01 |
Slimme zet ja. | |
Thrilled | maandag 2 maart 2015 @ 15:23 |
Deze? All aboard the hype-train | |
AgLarrr | maandag 2 maart 2015 @ 15:28 |
Dit is toch fantastisch? Ik wil alle epische meuk uit alle oude nederlandse steden. Kanalen graven en zulks. Veheeeet. | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 15:31 |
Oh die is wel goed maar er wordt niemand afgegooid. Dat was het hele punt van mijn tweede plaatje toen ik Scorpie uit de hypetrain gooide . | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 15:33 |
En trouwens: | |
Doler12 | maandag 2 maart 2015 @ 15:41 |
Zo inmiddels ben ik ook ingestapt voor de Hype train. | |
AgLarrr | maandag 2 maart 2015 @ 15:52 |
Ik sta wings flapping a la Leo di Caprio in Titanic op de loc "game of the world!" te schreeuwen. | |
Doler12 | maandag 2 maart 2015 @ 16:00 |
Ja ik heb hoge verwachtingen na het misbaksel genaamd Simcity 2013. Maar morgen word het embargo opgeheven en kunnen al die youtubers gaan spelen? | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 16:17 |
Ik heb 11 t/m 13 maart vrij genomen . Mocht het niets zijn dan doe ik wel iets leuks met mijn vriendin of zo. . | |
Divje | maandag 2 maart 2015 @ 16:24 |
Hoop het. Filmpjes | |
Marcus_Zaagius | maandag 2 maart 2015 @ 17:26 |
toevallig ben ik vanaf de negende bijna twee weken vrij. | |
TigerXtrm | maandag 2 maart 2015 @ 17:55 |
| |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 00:35 |
voor eventuele geintresseerde: Cities skylines bij GMG VIP voor ¤20,43 (althans, daar krijg ik net een mailtje over, geen idee of dit dan voor elk lid geldt) | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 08:17 |
Denk het niet, ik mag 27,99 neerleggen Gaan mensen nog voor de deluxe-versie? | |
EnGCatjuh | dinsdag 3 maart 2015 @ 08:29 |
Vanaf vandaag is er geen embargo meer, dus gaan de eerste Let's plays verschijnen. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 09:05 |
het staat op de vip pagina van gmg.. Zelf wil ik games helemaal compleet hebben, dus wil ik eigenlijk voor de deluxe editie gaan.. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 09:32 |
Als je alleen de key wil halen: VPN rond de 10 euro Normaal16-20 euro Op allkeyshop | |
Euribob | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:23 |
Pas aan het einde van de middag volgens mij. | |
EnGCatjuh | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:25 |
http://www.timeanddate.co(...)estream+Embargo+Ends! | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:46 |
Ik ben meteen all out gegaan inderdaad. Heeft verder weinig toegevoegde waarde in het spel denk ik, zeker met de steam workshop die zo is geïntegreerd in het spel en de mod-support die hopelijk daadwerkelijk goed gaat zijn, maar toch. Als ik dan toch in de hypetrain zit dan wel het liefst eerste klas. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:46 |
het let's play/streamembargo vervalt om 2 uur vanmiddag, het reviewembargo vervalt pas bij launch je zou zomaar het idee kunnen krijgen dat ze niet zeker van hun game zijn, met al die embargo's | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:47 |
Mwoah, eigenlijk juist niet als de let's play embargo een week voor release vervalt dan vind ik het juist wel een blijk van vertrouwen in hun product. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:50 |
maar er mag niet gereviewed worden.. zowiezo vind ik een embargo een teken van weinig vertrouwen (of iig niet genoeg vertrouwen) | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:51 |
De review komt vanzelf in de let's play toch ?Of mogen ze alleen maar gameplay laten zien en moeten ze verder hun mond houden of zo? | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 10:54 |
Zou wel grappig zijn als ze inderdaad alleen gameplay mogen laten zien en verder niets en dat je dan zo'n speler in het wegennet opeens 'this game sucks ass' schrijft . | |
Binamin | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:05 |
Ik vind het niet zo gek eigenlijk. Je wilt geen review op een game die nog niet af is. Ze zullen nu nog wel de puntjes op de i aan het zetten zijn. Overigens zullen de let's plays toch wel voor zich spreken. Dan heb je ook geen review nodig. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:05 |
ik denk dat het doel van het review embargo is om te voorkomen dat dingen als oneday DLC worden besproken (paradox heeft een handje ervan om veel dlc te verkopen) | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:06 |
de game is, als het goed is, allang klaar, want de retailbox moet geperst worden en gedistribueerd worden | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:19 |
Eigenlijk weten we het gewoon niet, het let's play embargo is iig bijna afgelopen en daar kijk ik wel naar uit. Voor de release van de game zal het review embargo ook wel opgeheven worden. Wat ik er van gelezen heb is dat de review embargo nog iets langer in plaats blijft zodat de pers eerst in alle rust kan spelen en ontdekken voor ze daadwerkelijk een stukje schrijven omdat ze de eerste willen zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 03-03-2015 11:28:23 ] | |
boik | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:44 |
ik hang daar links, met dat blauwe shirt | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:45 |
ik sta daarachter, met dat rooie shirt, te twijfelen of ik hem nog even snel pak... | |
boik | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:22 |
ik zag je twijfelen idd ik dacht spring er nog vlug op nu er nog een plekje vrij is | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:45 |
vanavond de lets plays eens bekijken, dan beslis ik wel denk ik | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:54 |
Nog 2 uur en 6 minuten en dan gaat quill18 streamen http://www.twitch.tv/quill18 | |
EnGCatjuh | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:16 |
Er is geen retailbox, 't is download only voor zover ik weet. De dev'ers hebben ook gezegd dat ze tot vlak voor de launch aan de game blijven schaven. Maar geen idee waar die grens precies ligt. | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:51 |
En ook al is het wel een retail constructie dan kan het heus wel zo zijn dat de boxed retail versies gewoon een andere grotere patch krijgen dan de online verkochte versies. ben je er ook vanaf. Als het nu alleen nog gaat om balancing/tweaking en niet meer echt om de code boeit het ook niets meer lijkt me zomaar. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:55 |
Hij is online | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:55 |
http://www.twitch.tv/quill18 Kijken mensen Dat dus | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:59 |
Ook maar even kijken dan | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:00 |
HYPE! | |
Houtenbeen | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:02 |
Kan ik nog opstappen in de Hype-train? | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:03 |
SCHNELLLLLLLLLLL | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:03 |
Er komt een shitload aan video's online op youtube | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:04 |
oh jemig https://www.youtube.com/r(...)_query=city+skylines | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:05 |
Holy shit | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:05 |
EN WE ZIJN NOG MAAR NET VAN HET EMBARGO AF!!13! | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:08 |
9 keer dat vierkant is groot joh | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:08 |
gvd wat heb ik zin in deze game | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:09 |
Mods die de hele map open gooien | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:10 |
dit | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:10 |
Sinds ie begonnen is met streamen heeft ie al 25 dollar aan subscriptions binnen | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:10 |
je kunt gelijk beginnen met heel de map idd er is ook een mogelijkheid voor modders om meer dan 9 tiles vrij te maken, maar dat is volgens de devs behoorlijk lastig (zeiden ze op reddit) en niet aan te raden voor de gemiddelde pc. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:12 |
Wegen bouwen is best wel geniaal op die manier. | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:12 |
Ik zal bouwen tot mijn PC gaat roken! | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:12 |
Weer wat anders dan die eeuwige rechte wegen van SC4 | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:13 |
Blijf het wel jammer vinden van die eeuwige loze ruimte tussen zones en gebouwen. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:14 |
Dat water | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:14 |
Je hebt geloof ik gratis (als in in-game gratis) opvulling die je kunt gebruiken. Zullen ook wel leuke mods voor komen. | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:16 |
Ja klopt, maar toch. Ik hoop ooit een city builder te zien waarbij de gebouwen zich aanpassen aan de ruimte van de omgeving. Als ik straten in een V bouw wil ik daar in het midden een gebouw in de vorm van een V kunnen bouwen. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:17 |
Als de mod community op gang is kun je daar misschien eens een request voor doen. Geen idee hoe diep dat gaat verder. | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:21 |
http://www.twitch.tv/quill18/popout Live . Ik ben steeds harder aan het hypen . | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:22 |
Denk om je hart | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:22 |
Zo gehyped dat je niet meer leest GET HYPER | |
Basp1 | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:24 |
Zoveel Vgevromende gebouwen zijn er ook weer niet in de wereld. Met zou dan beter op de vreemde plaatsen en automagisch een plantsoen omheen laten genereren. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:26 |
Ik ben echt blij om te zien dat de graphics er beter uitzien dan in de eerdere filmpjes.. de kleuren zijn wat warmer, helderder.. de voertuigen zien er netjes uit (beter dan Simcity imho) en ik vind het kleurenpallet in de menu's erg profi/modern Ik willum!! | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:28 |
Districts | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:31 |
Toch kan ik niet ontkennen dat er best wel heel veel gelijkenissen zijn met SimCity 2013 | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:35 |
Klopt maar minimaal 9 keer zo veel ruimte en hij doet mij verder aan als een heerlijk tijdrovend spel . | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:37 |
Ik verbaas me er nog steeds over dat EA niets van zich heeft laten horen | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:37 |
Simcity is ook een hele goede basis, alleen de mechanics zijn ruk.. Paradox heeft gewoon goed gekeken naar wat goed was en alles wat ruk is aangepast/verbeterd. | |
EnGCatjuh | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:37 |
Het is een citybuilder, wat wil je dan? | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:37 |
Jaaaa, heerlijk met districts een verachtelijke sloppenwijk naast een villa wijk zetten door de policies te vernachelen. . | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:38 |
Ja maar dit lijkt echt als 2 druppels water, op enorm veel vlakken. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:39 |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:39 |
Helemaal eens. | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:41 |
Blijkbaar is het wel verschillend genoeg dat EA er niets tegen kan doen. het lijkt me heel stug dat ze dit anders niet ergens een halt toe zouden roepen eigenlijk. | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:42 |
Nou ja, zou wel enorm slechte PR zijn voor hun spel wat op zich zelf al een enorm slechte reputatie heeft. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:44 |
Dat dus Hoe veel tijd heeft die gast al in de game zitten... Hij weet alles al | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:46 |
Notch is in de chat | |
Houtenbeen | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:53 |
Little Amsterdam | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:54 |
Altijd Recreational Use. Overal! | |
Euribob | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:59 |
Ze wachten gewoon af of het een succes is, om vervolgens te gaan cashen op de gebruikrechten oid. EA kennende. | |
Black-Hole | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:00 |
Schaamteloos gekopieerd van Tweakers
| |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:27 |
CEO van Colossal komt zo op de stream van Quill. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:34 |
Ohh zij weer. dat accent though Na de stream iig 17 video's op YT bij m'n subscriptions om te kijken | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:49 |
ik weet het nu wel. Snel 10 maart worden | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:52 |
Die manieren om te zonen, heerlijk . Ik zie alweer dat ik een soort Bob Ross van de citybuilders wil gaan worden. a little residential heeeeere, a little industrial there, a touch of commercial right there.. tadaa, glorious. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:39 |
Nog maar eens. Dat water | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:44 |
Die dam | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:46 |
Dat knooppunt van hem is dan weer zo lelijk | |
hoekandit | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:49 |
Ik word binnenkort geopereerd aan mijn knie en kan dan 2 weken niets doen. Die 2 weken kom ik makkelijk door | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:53 |
Je mag ook niet gamen | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:17 |
Lees net op Steam dat de minimum systeemeisen Dx9c ondersteund. | |
byah | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:22 |
oke, na de streams ben ik officieel hyped. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:24 |
Er is een nieuwe trein onderweg. Maar je weet hoe de NS is he.. | |
Jirdo | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:33 |
Voor drie tientjes breng ik u naar uw bestemming, vier tientjes voor de Deluxe klasse. | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:50 |
De nieuwe hype train is onderweg om iedereen op te pikken, geen zorgen. | |
ElmarO | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:57 |
Spel ziet er erg puik uit op de stream van Quill18. | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:05 |
Je kan echt alles over elkaar heen bouwen qua wegen en rails en zo. The game doesn't care . | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:11 |
Erger me wel aan quill z'n wegenbouwkunsten | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:30 |
Rotondes | |
prefix1 | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:50 |
Boner alert!! Hup snel 10 maart worden, ik heb zelf de deluxe editie besteld is het waard:)! | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:44 |
Gaat er iemand hier binnen t fok-groepje zich storten op t modden? Nederlandse dingetjes maken etc? | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:46 |
Ik ga waarschijnlijk een paar maps en intersections maken maar veel meer hoef je niet te verwachten van mij | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:55 |
Dat klaverblad van Quill | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:20 |
Zo, ik kan weer aanhaken in de stream heeft ie heel de tijd doorgespeeld? Goed om te zien dat ie nu pas aan de 30k inwoners zit.. binnen Simcity zit je na 1 uur al op 50k "inwoners" | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:22 |
Hij heeft een paar keer een pauze van 5 minuten genomen En hij heeft continu eigenlijk wel problemen met lijken | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:23 |
kan die 'productie'chain monitizen? | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:24 |
Wut. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:25 |
aka geld verdienen aan lijken? [ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 03-03-2015 21:26:19 (damn, ik kan niet typen :P) ] | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:26 |
Volgens mij kan dat niet.. Zat net wel te denken aan een energie opwekkend crematorium. Zou zijn problemen iig oplossen | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:33 |
Lol.. ik vind zn stad al best wel huge... Maar hij heeft gewoon te weinig begraafplaatsen? | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:34 |
welke stream kijk men hier? dan haak ik ook even aan.. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:34 |
http://www.twitch.tv/quill18 | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:34 |
De stad oogt inderdaad best groot. Maar dan zie je dat er "maar" 35000 mensen wonen. | |
Black-Hole | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:35 |
Eindelijk even tijd om te kijken naar de stream van Quill18. Ziet er echt heel goed uit alleen rijden er wel heeeel veel treinen achter elkaar | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:35 |
Ja dat zijn we niet gewend met de NS. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:35 |
Goed teken toch? | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:36 |
Tja. Verhoudingen kloppen dan niet meer. IMHO | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:37 |
Jup En verbazingwekkend genoeg nemen de lijkwagens maar 1 lijk per keer mee. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:37 |
Want je bent Simcity gewend? Als je een stadje van deze omvang hebt vind ik het logischer dat je 30k inwoners hebt ipv 100k waarbij een vermenigvuldigingssommetje is gemaakt... | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:37 |
Uhm dat doen ze in het echt toch ook? Of stapelen ze tegenwoordig? | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:38 |
quill was er oprecht verbaasd over. | |
Waterdrinker | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:39 |
Irl gaat dat ook zo | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:39 |
Too soon bro.. too soon.. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:39 |
Dat wil ik ook weer niet. Maar vind bijv. dat er een hoop infrastructuur is voor een stad met 35000 inwoners. Mijn stadje heeft ook zoveel inwoners en heeft echt niet zoveel infra nodig. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:40 |
quill is geen meester wat betreft infrastructuur. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:40 |
Touche | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:40 |
Nja ik kan me nu in ieder geval goed voorstellen dat 1 miljoen inwoners echt een huge dorp is | |
Black-Hole | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:41 |
Al die op- en afritten | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:41 |
Eigenlijk wil ik uit- en invoeg stroken | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:42 |
Dat jullie die streams kijken, des te minder speelplezier je gaat krijgen | |
hoekandit | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:43 |
Hij maakt er wel een beetje een bende van.. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:43 |
Het is inderdaad om te janken | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:44 |
Zit nu juist tjokvol ideeën | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:45 |
Die vent speelt voornamelijk city builders op z'n YouTube kanaal, heeft een flinke following, maar kan echt niet spelen | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:45 |
zie ik nou low/hi density residential/commercial en industrie? + landfill ofzo? (of dezone knopje?) | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:46 |
hij speelt creatief, das ook een manier van spelen maar je moet dus een beetje gaan gokken om zoveel mogelijk land naast wegen te bedekken.., jammer maar dat is denk ik het jammere aan het flexibele wegen design.. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:46 |
Skye & Arumba zijn wel wat leuker om te volgen. Vind het jammer dat Strictoaster gestopt is | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:47 |
Valt wel op dat vaak iets niet te ploppen is terwijl het op het oog prima moet passen? | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:50 |
Idee 1: Zet Twitter meldingen uit | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:51 |
wacht, dat zit INGAME? | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:52 |
Het geluid iig Komen wel problemen langs die je aan moet pakken, maar daar let quill totaal niet op | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:52 |
jup.. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:53 |
moderne variant van de news ticker neem ik aan dan, als ik nog een keer beter kijk.. mja.. doe mij maar een newsticker | |
Black-Hole | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:54 |
Ja, echt jammer van Strictoaster, die video's waren zo leuk om te kijken en z'n steden zo mooi. | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:54 |
Het is leuk bedacht, maar ik had hem wat subtieler in de hoek ofzo willen hebben.. niet iets wat steeds groot bovenin tevoorschijn komt... | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:55 |
Inderdaad. Hij maakt zich liever druk over een paar verkeersopstoppingen. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:55 |
Zijn Let's Design Simcity4 serie | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:56 |
is er iemand een stream of video met meer details op de beschikbare opties? quill is wel erg wegen gefocused die file erg simcity-like | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:02 |
De fouten stapelen zich op in z'n wegennet. Los het ene probleem op, creëer een ander | |
Thrilled | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:03 |
Maar zijn er nou nog money-making methodes zoals in simcity met je specialisatie? Ik stopte met kijken toen hij z'n olie-specialisatie opstartte, is hij daarmee rijk geworden? hij zit constant op 2.3 / 2.4 miljoen.. best veel toch? | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:04 |
Op zulke details gaat hij helemaal niet in. Jammer wel. | |
Fir3fly | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:06 |
Die was mooi ja, heb ik veel van gejat . | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:08 |
Vanmiddag Arumba gekeken. Toch een andere spelwijze. Wat meer SC4-achtig qua indeling. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:09 |
nu maar even: kijken | |
Black-Hole | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:14 |
Dat 8bit muziekje op de achtergrond van Quill | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:27 |
"Roadporn" | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:30 |
een elementary school met 0 noise pollution.. pfff | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:47 |
Was helemaal vergeten dat hij nog 3 tiles erbij kan nemen. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:50 |
ik vind de verhoudingen niet echt kloppen: enorme lappen land, met slecht 50k inwoners.. sure simcity klopte ook niet, maar dit voelt ook niet helemaal lekker heeft mede te maken dat ik bij een citybuilder die op simcity lijkt ik nog steds een nieuwe simcity4 wil hebben, waar de hele regio als 1 stad te bebouwen is dat je gebouwen alleen aan een weg kan ploppen is wel jammer.. (parken ofzo zouden best in het midden van zo'n rondje moeten kunnen) | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:55 |
Heb ergens gelezen dat je parken wel in het midden kan plaatsen en dan met voetgangers paden de boel verbinden. | |
Sejt | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:55 |
Lekker boeiend wat het getal is. Daarentegen is elk nummer een echte cim die leeft in het spel. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:57 |
Alle tiles unlocken En wat Sejt zegt. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:57 |
maar de vraag is of dat echt boeit.. als een simulator op een realistische manier een stad kan simuleren met 4 mil inwoners vind ik dat intressanter dan dat ik van elke losse inwoner de naam kan aanpassen.. | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:58 |
Wat is dit | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:58 |
De max zit geloof ik op 1 miljoen, dus er is genoeg te verbeteren bij 50k inwoners. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:58 |
Iemand al een hele goedkope gevonden? | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:00 |
gezien voor 20 euro ofzo.. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:00 |
allkeyshop.com voor rond de 20 euro | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:01 |
Ik zag het, maar dat is allemaal normal versie deluxe blijft rond de 28 | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:01 |
is ook niet echt duur te noemen... | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:01 |
Ik heb geen deluxe versie nodig met de mod support. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:03 |
Dit is ook eigenlijk niet bijzonder Statue of Liberty Eiffel Tower Brandenburg Gate Arc de Triomphe Grand central terminal Noujah, zit waarheid in idd. edit hoewel Arc de Triomphe best tof is [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 23:04:04 ] | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:05 |
hmmm schoonmoeder en schoonzoon die cities Skylines spelen | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:05 |
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop. De Kuip, de Erasmusbrug e.d. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:06 |
En als je een lege stad hebt de Arena. | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:07 |
binnenhof, als mayor house | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:07 |
Zulke dingen zouden wel erg tof zijn. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:08 |
Kwam al het stadhuis van Maastricht tegen | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:09 |
Wat ik dus nog niet gezien heb zijn dingen zoals een voetbal/basketbal/volleybal-veld. Of iig iets met sport. ff kijken hoe de map editor in elkaar steekt. | |
prefix1 | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:10 |
Zou idd vet wezen | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:35 |
ik ben nog steeds wat sceptisch, maar et is een city builder, dus maar gekocht (via GMG, met 20% off) in SC2013 heb ik ook +100 uur zitten | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:37 |
Hopelijk zijn policies makkelijk te modden trouwens. Ik kan niet wachten om de dode mensen in de vuilverbranding te flikkeren . | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:38 |
dat is stiekem een beetje cheaten he | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:39 |
| |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:48 |
https://imgur.com/bdXcdaJ | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:51 |
. Je kan ook gebouwen maken in de asset manager . | |
Divje | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:51 |
| |
Sejt | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:59 |
Fantastisch Ik zag dat hij het bouwde en lag daar al dubbel. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 00:17 |
Geef het een negatieve impact op de burgers ofzo om het eerlijk te maken . | |
mschol | woensdag 4 maart 2015 @ 00:22 |
ik ben benieuwd wanneer GMG z'n keys gaat uitdelen modden ga ik wel proberen iig | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 00:26 |
Ik ga gewoon zoveel mogelijk fbx bestanden opzoeken en importeren en kijken wat het doet . | |
Scorpie | woensdag 4 maart 2015 @ 00:34 |
KOPUH KOPUH KOPUH JAAA ALL ABOARD THE HYPE TRAIN | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 00:40 |
TJOEKETJOEKETUUTUUT. Het maakt trouwens ook geen ruk uit dat de begin content wat mager is qua variatie met die asset editor. Gewoon regelmatig de workshop plunderen en dan komt alles goed. . | |
Euribob | woensdag 4 maart 2015 @ 01:00 |
Nee, je kan het ook heel strak en geordend houden. Ziet er alleen niet uit mijn inziens. | |
Euribob | woensdag 4 maart 2015 @ 01:04 |
Nee, dat kan een simulator dus niet realistisch. Daarom wordt elk vervoersmiddel ook voorzien van een eigen pathfinding. Kost aardig wat prestatie, maar is wel veel realistischer. | |
Fylax | woensdag 4 maart 2015 @ 01:10 |
Welke stream kijken we? | |
Divje | woensdag 4 maart 2015 @ 01:11 |
Kijk nu een rare conversatie op quill's/akiss4luck's kanaal http://www.twitch.tv/quill18 awkward | |
mschol | woensdag 4 maart 2015 @ 01:13 |
SC4 kon dit anders heel aardig voor zijn tijd, tis maar net hoeveel tijd er in de simulator wordt gestoken iedereen al ingeschreven voor de tuinen: http://signup.citiesskylines.com/ ?? | |
TigerXtrm | woensdag 4 maart 2015 @ 01:28 |
Eh... SC4 simuleerde alleen geen zak. Letterlijk niets. Er kwamen gebouwtjes tevoorschijn en op de weg zag je zogenaamd autootjes rijden, maar alle cijfers werden letterlijk uit de lucht gegrepen. Sims gingen niet daadwerkelijk naar hun werk of iets dergelijks, want er waren helemaal geen echte sims om te volgen. In SC5 was dat al anders maar moesten er nog steeds fake cijfers aan te pas komen om het een beetje op niveau te krijgen. Cities: Skylines heeft er voor gekozen om iedere Cim realistisch te simuleren, maar om de gebouwen onrealistisch weinig ruimte te geven (12 gezinnen in een flat van 30 verdiepingen, etc), wat ik opzich een mooie oplossing vind. Teruggaan naar het SC4 systeem van data simulatie is niet meer te doen vandaag de dag. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 01:33 |
Sc4 is gebaseerd op statistische simulatie en dit spel geeft elk poppetje een 'leven' dus dat is wel iets wat ik doorontwikkeld wil zien iig. Geef mij maar een miljoen poppetjes boven een statistisch bouwmodel. SC4 was en is geweldig en uniek in zijn soort maar de volgende stap is wat dit spel probeert. Even buiten beschouwing gelaten of het ze ook lukt uiteraard. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 01:38 |
En ik heb me natuurlijk ingeschreven . | |
Fir3fly | woensdag 4 maart 2015 @ 01:38 |
Dit is dus onzin. Die cijfers zijn wel degelijk gebaseerd op wat je doet. | |
TigerXtrm | woensdag 4 maart 2015 @ 01:49 |
Ja, maar die cijfers vertegenwoordigen niets in de wereld die je bouwt. | |
Fir3fly | woensdag 4 maart 2015 @ 01:52 |
Wat Die cijfers zijn gewoon je sims. Die commuten. Over jouw wegen. Naar jouw gebouwen. | |
TigerXtrm | woensdag 4 maart 2015 @ 01:59 |
In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines omdat de technologie dat toen niet ondersteunde. Zeker niet voor regio's met miljoenen inwoners. Dat kan technologisch gezien namelijk nog steeds niet, zo getuige beide SimCity en Cities: Skylines. | |
Fir3fly | woensdag 4 maart 2015 @ 02:14 |
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven. | |
mschol | woensdag 4 maart 2015 @ 02:17 |
niet alleen weergegeven, ook anders berekend: de manier van SC4 is minder belastend (maar goed gesimuleerd kan het toch vrij heftig worden) | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 09:26 |
Ik zie ze op simtropolis wel redelijk popelen om in het spel te springen trouwens dus ik vermoed dat er wel een redelijk aantal modders vanaf het begin dit spel gaan bewerken. Ik hoop het in ieder geval, ik kan niet wachten tot de eerste dystopie-mod. Helaas heb ik nergens kunnen vinden of de policies makkelijk uit te breiden zijn met eigen constructies maar de eigenschappen van de gebouwen zijn wel heel makkelijk aan te passen . | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 09:57 |
. http://forum.paradoxplaza(...)98-No-policy-modding In het kort, vanaf de lancering kan het niet maar ze willen het wel mogelijk maken, er is niets principieel op tegen iig. Het is gewoon niet hoog genoeg op het prio-lijstje gekomen om het daadwerkelijk meteen mogelijk te maken. | |
TigerXtrm | woensdag 4 maart 2015 @ 12:05 |
Dat Colossal er geen ondersteuning voor inbouwt wil niet zeggen dat het niet kan, natuurlijk. Modders zijn een creatief zooitje. EA had bij SimCity opzettelijk zo veel mogelijk dicht getimmerd om modden te voorkomen, en daarbij duurde het ook relatief kort voor er flink wat mods op de markt waren. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 12:13 |
Dat is helemaal waar natuurlijk met een beetje geluk is dit één van de eerste dingen wat men open breekt maar een ingebouwde editor heeft wel mijn voorkeur natuurlijk. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 12:31 |
Misschien is het niet zo slim om twitch streams te kijken op mijn werk. | |
boik | woensdag 4 maart 2015 @ 12:34 |
voor jou misschien ja | |
Binamin | woensdag 4 maart 2015 @ 12:48 |
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen. | |
Sejt | woensdag 4 maart 2015 @ 12:55 |
Dit inderdaad. Mijn handen jeuken om het wél goed te doen! | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 13:12 |
Fuuuuuuuu, te veel ideeën en plannen. Dit kan alleen maar tegen gaan vallen . (Helemaal mijn eigen schuld trouwens ) | |
Euribob | woensdag 4 maart 2015 @ 13:18 |
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven. Ben ook maar gestopt met kijken nadat quill18 tien minuten had besteed aan het handmatig aanleggen van een af- en oprit. | |
Euribob | woensdag 4 maart 2015 @ 13:18 |
Nog 6 dagen. GODVERDEGODVER | |
Marcus_Zaagius | woensdag 4 maart 2015 @ 13:23 |
Het is net ff anders dan Victoria II inderdaad. | |
Divje | woensdag 4 maart 2015 @ 13:42 |
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886 Hoppaa Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie.. | |
EnGCatjuh | woensdag 4 maart 2015 @ 14:02 |
Klopt. Er wonen relatief weinig sims in één gebouw. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 14:03 |
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor . kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' . | |
Divje | woensdag 4 maart 2015 @ 14:06 |
Dat hoeft dan ook weer niet haha. Zit nu te kijken wat Wildcat vannacht heeft gestreamed. Kan duidelijk merken dat hij alleen COD, GTA & GMod speelt op YT de fouten en het gevloek wat erbij komt | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 14:15 |
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? ) Die schelde de boel ook bij elkaar. Maar op zich was het wel een grappig kanaal en hij had ook een éénmans district gemaakt waar alle verneukte policies op zaten die mensen ongelukkig maakte en noemde de inwoner naar iemand die hij niet mocht. Dat was dan wel weer grappig . | |
Divje | woensdag 4 maart 2015 @ 14:22 |
Wil echt gaan lopen kloten met die policies, kijken wat de gevolgen zijn. Wegen bouwe nzal ook veel tijd in gaan zitten. Wil niet zulke misbaksels die de streamers maken in m'n stad [ Bericht 8% gewijzigd door Divje op 04-03-2015 14:28:07 ] | |
mschol | woensdag 4 maart 2015 @ 14:27 |
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de game | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 14:32 |
En op zich vind ik het wel tof dat ze de voorkeur hebben van grootte tegenover massa. Als er dan toch een limiet van een miljoen is maar ondertussen zijn de gebouwen relatief leeg dan heb je uiteindelijk toch een grote stad. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 14:33 |
Ja daar wordt ik wel vrolijk van eigenlijk en ook hoe simpel het lijkt te zijn om gewoon eigen bestanden erin te gooien en dat je die dan kan versieren in het spel . | |
Marcus_Zaagius | woensdag 4 maart 2015 @ 14:34 |
Tja, het is het een of het ander, vooralsnog... Maar persoonlijk geniet Cities Skylines mijn voorkeur. | |
jogy | woensdag 4 maart 2015 @ 14:34 |
Te tof gewoon |