Nooit begrepen wat dit betekent. Moet altijd denken aan de lord of the DE rings als ik tldr zie staan.quote:
Dit is wel de kern van het hele "probleem" jij doet het net zo hard. je eigen mening, normen en waarden, smaak etc, als enige juiste zien en proberen op te dringen aan anderen.quote:Beste mensen die zich aangesproken voelen, doe er wat mee. Wees lief voor elkaar en toon respect. Een keertje een verhitte discussie is niets mis mee daar zijn fora voor. Maar probeer jezelf niet te verlagen. Je staat voor joker.
Nee hoor ik dring niets op aan niemand. Ik vertel enkel wat er uit onderzoek is gebleken. Vervolgens geef ik de mensen die zich aangesproken voelen de kans om er iets mee te doen. Het is dus niet mijn mening maar feiten die uit onderzoeken zijn gebleken. Daarbij geef ik aan dat er niets mis is met een mening want daar is een forum juist voor. Mijn mening is wel dat ik vind dat dit veel gebeurd, ander maak ik niet dit topic. Het is aan een ieder er wat mee te doen of niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is wel de kern van het hele "probleem" jij doet het net zo hard. je eigen mening, normen en waarden, smaak etc, als enige juiste zien en proberen op te dringen aan anderen.
Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben, maar jij ziet het zo, jij zou het graag zo willen, en een ander juist totaal niet.
Natuurlijk speelt anonimiteit, of iig de ander niet in de ogen hoeven aankijken, een rol bij het wat harder posten dan je IRL zou doen, maar mensen zijn het nou eenmaal over alles oneens.
Een belerend toontje, hoe goed bedoeld ook, werkt altijd aversie op. Hoor jezelf eens:quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:05 schreef danny081 het volgende:
[..]
Nee hoor ik dring niets op aan niemand. Ik vertel enkel wat er uit onderzoek is gebleken. Vervolgens geef ik de mensen die zich aangesproken voelen de kans om er iets mee te doen. Het is dus niet mijn mening maar feiten die uit onderzoeken zijn gebleken. Daarbij geef ik aan dat er niets mis is met een mening want daar is een forum juist voor. Mijn mening is wel dat ik vind dat dit veel gebeurd, ander maak ik niet dit topic. Het is aan een ieder er wat mee te doen of niet.
Too long; didn't read.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:00 schreef danny081 het volgende:
[..]
Nooit begrepen wat dit betekent. Moet altijd denken aan de lord of the DE rings als ik tldr zie staan.
en uit een ander onderzoek blijkt weer wat anders...quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:05 schreef danny081 het volgende:
[..]
Nee hoor ik dring niets op aan niemand. Ik vertel enkel wat er uit onderzoek is gebleken. Vervolgens geef ik de mensen die zich aangesproken voelen de kans om er iets mee te doen. Het is dus niet mijn mening maar feiten die uit onderzoeken zijn gebleken. Daarbij geef ik aan dat er niets mis is met een mening want daar is een forum juist voor. Mijn mening is wel dat ik vind dat dit veel gebeurd, ander maak ik niet dit topic. Het is aan een ieder er wat mee te doen of niet.
Hoe je nu je tekst formuleert is dus een perfect voorbeeld van het bovenstaande.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een belerend toontje, hoe goed bedoeld ook, werkt altijd aversie op. Hoor jezelf eens:
Ik geef (uit de goedheid van mijn hart) mensen de kans (wow, wat een luxe) er iets mee te doen!
Waarom zouden die mensen dat willen? Ze vermaken zich op hun manier prima, en jouw MENING dat ze voor lul staan is niet meer dan dat, jouw mening.
Dus nogmaals, je ziet je eigen wijze als enige juiste en helaas, dat is hij niet.
Het gaat erom dat mensen zich op het internet anders opstellen. Als je face to face met iemand een gesprek hebt zal je sneller willen hem te begrijpen, en op het internet willen mensen vaak juist het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:36 schreef aloa het volgende:
Die mensen kom je in het gewone leven ook tegen.
Die is er niet. Sommige doen het erom, het zijn dan ook vaak dezelfde personen die diverse topics verneuken. Vinden ze leuk.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:40 schreef Atak het volgende:
Goeie analyse maar wat is de oplossing?
Dit is ook weer zo'n perfect voorbeeld.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:40 schreef etuiedelapiel het volgende:
En iedereen houd zijn bek ineens, TS je bent gewoon een narcist!
Nee, maar in het echte leven stap jij ook niet op mensen af om ze te vertellen wat ze wel en niet moeten doen, hoop ik dan voor je.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:42 schreef danny081 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen zich op het internet anders opstellen. Als je face to face met iemand een gesprek hebt zal je sneller willen hem te begrijpen, en op het internet willen mensen vaak juist het tegenovergestelde.
Je zal niet snel tegen iemand zeggen dat hij poep praat en zijn gore bek moet houden. Dit stel je uit tot je geen uitweg meer hebt. Op het internet is dit vaak het eerste wat er gezegd word. In het echte leven zijn mensen wat milder. Niet zo recht voor zijn raap zeg maar. Wetenschappers vergelijken het gedrag op internet met dronken mensen. De remmen zijn weg.
Nee, IRL laat TS zijn vrouw eerst alles netjes op lossen. Als dat niet lukt wordt TS agressief en slaat hij erop los.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar in het echte leven stap jij ook niet op mensen af om ze te vertellen wat ze wel en niet moeten doen, hoop ik dan voor je.
Dus daar zit al het verschil in, je lokt door een mening te posten reacties uit, en dat de reacties je nou niet aanstaan is jouw probleem.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:52 schreef Bugno het volgende:
[..]
Nee, IRL laat TS zijn vrouw eerst alles netjes op lossen. Als dat niet lukt wordt TS agressief en slaat hij erop los.
Die toon heh, die bepaal jij wel degelijk zelf, uit de OPquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:19 schreef danny081 het volgende:
[..]
Hoe je nu je tekst formuleert is dus een perfect voorbeeld van het bovenstaande.
Om te beginnen bepaal je wat mijn toon is. Vervolgens ontleed je mijn zinnen op een manier die dus negatief voor mij overkomt. Je wil mij dus al direct in een kwaad daglicht zetten terwijl ik niets, maar dan ook niets heb gezegd om jou uit te lokken. Dit doe ik nog steeds niet want het gaat niet om ons, het gaat om het onderwerp.
Wat je nu doet is afwijken van het onderwerp en het sturen naar het persoonlijke vlak. "Jij doet dit en jij zegt dat". Dat is precies het probleem.
Ik bedoeel geenszins dat het een luxe is uit goedheid van mijn hart dat mensen de kans mogen grijpen. Ik confronteer sommige mensen slechts met hun gedrag. En niet eens ik zelf contfronteer mensen maar de wetenschap.
En dat ze voor lul staan is inderdaad mijn mening en die betekent inderdaad zoveel als hoeveel mensen het ermee eens zijn. Als mensen mijn mening willen veranderen met goede argumenten dan kan dat uiteraard.
Maar ik stel me geenszins beledigend of extreem op. En dit doe jij nu wel, dit zeg ik niet met een bepaalde toon maar gewoon als voorbeeld naar anderen. Dat je nu exact doet wat in de tekst staat.
Uiteraard ben ik dan lichtelijk geirriteerd dat mijn mening is dat jij dat niet inziet. Maar ik blijf je met hetzelfde respect behandelen omdat mijn mening misschien wel fout is.
En om dus te voorkomen dat dit toppic zoals zovelen eindigt in een discussie tussen twee personen, en dat dat precies de kern is van mijn post, wil ik je nu aangeven dat we hier allebei dus blijkbaar een eigen mening kver hebben. Beide zullen we wel onze punten hebben waarin we gelijk hebben maar er is geen goed of fout in een mening. Dus laten we het er over eens zijn dat we het niet eens zijn, en verder gaan met het toppic. Even goede vrienden.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:48 schreef danny081 het volgende:
Maar probeer jezelf niet te verlagen. Je staat voor joker.
Dat is het hele idee van een discussie lijkt me. Ik geef mijn mening en anderen kunnen mijn mening veranderen als ze dat willen. Zijn ze niet geinteresserd dan slaan ze het topic over. Nu is dat voor jou lastig omdat je een mod bent, en dus iedere post moet lezen dat begrijp ik.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar in het echte leven stap jij ook niet op mensen af om ze te vertellen wat ze wel en niet moeten doen, hoop ik dan voor je.
Dus daar zit al het verschil in, je lokt door een mening te posten reacties uit, en dat de reacties je nou niet aanstaan is jouw probleem.
Dat is mijn mening, niemand hoeft het daarmee eens te zijn. En ja over de toon van bepaalde dingen valt ook te discuseren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:56 schreef PeZu het volgende:
[..]
Die toon heh, die bepaal jij wel degelijk zelf, uit de OP
[..]
alleen haal je met dat laatste stukje je eigen betoog in 1 trap onderuit door je hautain boven oandere te plaatsten terwijl een ieder recht heeft op zijn of haar visie, er is geen 1 waarheid in deze, slechts perceptiequote:Op donderdag 26 februari 2015 13:02 schreef danny081 het volgende:
[..]
Dat is mijn mening, niemand hoeft het daarmee eens te zijn. En ja over de toon van bepaalde dingen valt ook te discuseren.
Gistteren vroeg ik aan iemand iets voor me te doen via de whatsapp. Hij kon niet.
Dus ik reageerde.
"Dan ga ik wel"
Je kan de toon hiervan op meerdere manieren opvatten. Netjes had geweest op "het geeft niet" aan de tekst toe te voegen. Maar de huidige manier van teksten verzenden is kort en bondig. Daarom zijn er menig misverstanden hedendaags door berichten via tekst.
Ook humor wordt soms helemaal uit zijn verband getrokken in tekst vorm. De 'tegenstander' vat het dan anders en gebruikt het als een stok om mee te slaan.
Zo had ik het stukje tekst dat jij aankaart misschien ook anders kunnen formuleren. Dat heb ik niet gedaan en dat is misschien niet goed. Zoals ik al aangaf ik ben ook niet lerfect en maak me soms ook schuldig aan deze dingen.
Ts weet jij wel het verschil tussen een virtuele wereld en real life?quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:57 schreef danny081 het volgende:
[..]
Dat is het hele idee van een discussie lijkt me. Ik geef mijn mening en anderen kunnen mijn mening veranderen als ze dat willen. Zijn ze niet geinteresserd dan slaan ze het topic over. Nu is dat voor jou lastig omdat je een mod bent, en dus iedere post moet lezen dat begrijp ik.
Maar de messte gesprekken in het dagelijks leven gaan over het uitwisselen van elkaars mening.
"Ik vind het lekker weer"
"Nou ik heb liever een zonnetje"
Niet zoals vaak in topics: "o, je vind het lekker weer, nou het is kutweer en je post is kut en Ts is triest want hij vind het weer leker.
Ook met vrienden heb ik vaak discussies en die uitten zich heel anders dan op het internet. Ik sta open voor ieder zijn mening en ik schaam me er ook niet voor om mijn ongelijk toe te geven.
Ik wil dan ook benadrukken dat ik niet de intentie heb om jou persoonlijk aan te vallen op wat jou mening dan ook is. Ik hoef het er niet mee eens te zijn maar dat geeft mij nog niet het recht om je voor rotte vis uit te maken. Ook geef ik toe dat ook ik me af en toe schuldig maak aan dit soort dingen, soms lopen de gemoederen nu eenmaal hoog op en dan kan ik ook een verkeerde reactie geven. Ook dan schaam ik me niet om mijn excuses aan te bieden. Ook al heb ik dan misschien in mijn ogen gelijk, het is nooit mijn intentie om iemand bewust te kwetsen.
Mee eens, zoals aangegeven had ik dat anders moeten formuleren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:04 schreef PeZu het volgende:
[..]
alleen haal je met dat laatste stukje je eigen betoog in 1 trap onderuit door je hautain boven oandere te plaatsten terwijl een ieder recht heeft op zijn of haar visie, er is geen 1 waarheid in deze, slechts perceptie
ik heb je al aangegeven dat een onderzoek niks zegt, er zijn altijd tegenstrijdige onderzoek en als is die er niet, hoe is dat onderzoek gedaan, met welke uitgang? je claimt dat die onderzoeken uitwijzen dat die personen een lager iq hebben, welk onderzoeken zijn dat dan man? je post enkel ene artikel met een conclusiequote:Op donderdag 26 februari 2015 13:05 schreef danny081 het volgende:
Het jammere is wederom in dit topic dat de discussie niet gaat over het feit wat uit onderzoeken is gebleken.
Maar uit aanvallen van personen.
Waaruit blijkt dat ook in dit topic de wetenschap gelijk heeft.
Daar gaat het ook niet om. Het hele topic gaat over wat uit onderzoeken is gebleken. En dat is dat er vaak een persoonlijke draai aan dingen wordt gegeven om vervolgens aan te vallen en te beledigen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ts weet jij wel het verschil tussen een virtuele wereld en real life?
Al willen ze mijn moeder neuken, maken ze mij uit voor homo, of willen ze pics van mijn zusje
Als ik op dat kruisje klik dan is die hele wereld weg en geschiedenis, dat is het verschil.
quote:
toepasselijke nicknamequote:
Je weet dat, afgaande op een ander topic, jijzelf ook vrij sterk bent in het anders voor doen dan in de werkelijkheid hè?quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:13 schreef danny081 het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. Het hele topic gaat over wat uit onderzoeken is gebleken. En dat is dat er vaak een persoonlijke draai aan dingen wordt gegeven om vervolgens aan te vallen en te beledigen.
Het doet mij verder niets, ik ken je niet en zal je waarschijnlijk nooit ontmoeten. Dus het boeit me ook totaal niet. Jou wel want anders val je me niet aan op een vrij onbeschofte manier zo even geleden.
Dus je hebt me aangevallen door te zeggen dat ik een narsist ben.
Je hebt je mening over mij gevormd zonder dat je me kent.
Je maakt een ander onderwerp van dit topic, zojuist hier gooi je het op wat ik niet begrijp terwijl het niet om mij gaat maar om onderzoeken van derden.
Maar het lijkt me ongezond als je je persoonlijk druk maakt om deze dingen. Ik verveel me op mijn werk, het is vandaag rustig dus doe ik wat om de tijd te doden. Dus plaats je een onderzoek en meld je je mening. Daar mag iedereen mee doen wat ie wil.
Straks druk ik inderdaad oo kruisje en vergeet ik dat Fok! Uberhaupt bestaat. Tot ik me weer verveel.
Ik sta open voor verandering van mening. Kom met argumenten of onderzoeken dat dit niet zo is en ik ga er niet tegenin. En omdat jij vind dat een onderzoek niets zegt wil dat niet ook zeggen dat het inderdaad niets zegt. Dat is jou mening. Ik heb mijn mening, wil je die veranderen als je dat echt zo nodig vind, dan zal je met tegenargumenten moeten komen,quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:12 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik heb je al aangegeven dat een onderzoek niks zegt, er zijn altijd tegenstrijdige onderzoek en als is die er niet, hoe is dat onderzoek gedaan, met welke uitgang? je claimt dat die onderzoeken uitwijzen dat die personen een lager iq hebben, welk onderzoeken zijn dat dan man? je post enkel ene artikel met een conclusie
Prima jongen, ben nu even naar een tetten-topic.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:13 schreef danny081 het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. Het hele topic gaat over wat uit onderzoeken is gebleken. En dat is dat er vaak een persoonlijke draai aan dingen wordt gegeven om vervolgens aan te vallen en te beledigen.
Het doet mij verder niets, ik ken je niet en zal je waarschijnlijk nooit ontmoeten. Dus het boeit me ook totaal niet. Jou wel want anders val je me niet aan op een vrij onbeschofte manier zo even geleden.
Dus je hebt me aangevallen door te zeggen dat ik een narsist ben.
Je hebt je mening over mij gevormd zonder dat je me kent.
Je maakt een ander onderwerp van dit topic, zojuist hier gooi je het op wat ik niet begrijp terwijl het niet om mij gaat maar om onderzoeken van derden.
Maar het lijkt me ongezond als je je persoonlijk druk maakt om deze dingen. Ik verveel me op mijn werk, het is vandaag rustig dus doe ik wat om de tijd te doden. Dus plaats je een onderzoek en meld je je mening. Daar mag iedereen mee doen wat ie wil.
Straks druk ik inderdaad oo kruisje en vergeet ik dat Fok! Uberhaupt bestaat. Tot ik me weer verveel.
nee zo werkt het niet, jij claimt dat wat uit onderzoeken is gebleken, ik vraag je naar die onderzoeken. Ik geef slechts aan dat je claim zo leeg is zonder dat bewijs, dat moet jij voeren niet ikquote:Op donderdag 26 februari 2015 13:17 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ik sta open voor verandering van mening. Kom met argumenten of onderzoeken dat dit niet zo is en ik ga er niet tegenin. En omdat jij vind dat een onderzoek niets zegt wil dat niet ook zeggen dat het inderdaad niets zegt. Dat is jou mening. Ik heb mijn mening, wil je die veranderen als je dat echt zo nodig vind, dan zal je met tegenargumenten moeten komen,
Ik haal wat van internet, post het, wacht oo reacties en ga vervolgens weer naar huis als het tijd is. Tijdberdrijf.
Zoals eerder aangegeven maak ik me ook schuldig aan dit soort dingen. Tuurlijk kan ik iemand een mongool vinden. En tuurlijk kan ik soms dingen zeggen die je in het dagelijks leven niet zegt. En tuurlijk houd ik extra rekening in het geval van dit topic, ik ben niet achterlijk. En tuurlijk lach ik erom dat mensen ook in dit topic al door de mand vallen naar mijn mening. Ik heb een kort londje maar ik ben niet onredelijk. Ik probeer alles met praten op te lossen en in het verleden heb ik de fout gemaakt om als De tegenoartij het niet genoeg begreep de neiging gehad erop los te slaan. Niemand is perfect.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:16 schreef Bugno het volgende:
[..]
Je weet dat, afgaande op een ander topic, jijzelf ook vrij sterk bent in het anders voor doen dan in de werkelijkheid hè?
Hier acteer je de rust en redelijkheid zelve, terwijl je eigenlijk iemand met een heel kort lontje bent.
Wie zegt dat ik dat doe? Ik post met een bloeddruk van 75/120 en een hartslag van 53 rustig dat je een achterlijke teringmongool bent die denkt dat hij de wijsheid in huis heeft om een heel forum te ontleden en zijn visie op te dringen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:13 schreef danny081 het volgende:
Maar het lijkt me ongezond als je je persoonlijk druk maakt om deze dingen
Nu is het "in het verleden", die indruk kreeg ik in de andere topic niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:21 schreef danny081 het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven maak ik me ook schuldig aan dit soort dingen. Tuurlijk kan ik iemand een mongool vinden. En tuurlijk kan ik soms dingen zeggen die je in het dagelijks leven niet zegt. En tuurlijk houd ik extra rekening in het geval van dit topic, ik ben niet achterlijk. En tuurlijk lach ik erom dat mensen ook in dit topic al door de mand vallen naar mijn mening. Ik heb een kort londje maar ik ben niet onredelijk. Ik probeer alles met praten op te lossen en in het verleden heb ik de fout gemaakt om als De tegenoartij het niet genoeg begreep de neiging gehad erop los te slaan. Niemand is perfect.
maar je kan jezelf wel verbeteren, vandaar dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |