Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.quote:Studenten vallen Maagdenhuis binnen
AMSTERDAM -
Tientallen demonstranten zijn woensdagavond het Maagdenhuis in Amsterdam binnengevallen. De deur van het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd na een vreedzame protestmars ingetrapt door boze studenten die het aftreden van het bestuur van de UvA eisen.
Onder luid gejuich en gejoel stroomden de studenten het pand binnen. "Aftreden! Aftreden!", scandeerden ze uitgelaten. In de centrale hal van het pand waar het bestuur van de universiteit zetelt, braken de actievoerders een deur open om de hogere etages te bereiken. Vanaf de balustrade werd onder luid gejuich en applaus een spandoek van De Nieuwe Universiteit uitgerold.
,,Als we gehoord willen worden, moeten we nu al onze vrienden en vage kennissen zo snel mogelijk hier krijgen", riep een woordvoerster van actiegroep De Nieuwe Universiteit de toehoorders toe.
De beveiliging van het pand is in opperste staat van paraatheid, maar grijpt vooralsnog niet in.
De inval volgt op een protestmars woensdagavond langs verschillende locaties van de UvA. Honderden studenten, docenten en sympathisanten liepen mee. Ze eisen meer democratie in het hoger onderwijs.
www.at5.nl/live streamlinkquote:1. Democratische verkiezing van het universiteitsbestuur
2. Verandering van het allocatiemodel: financiering op basis van input, niet op basis van rendementen
3. Stopzetting van het huidige Profiel 2016
4. Referenda per instituut en opleiding over de samenwerking tussen de UvA en de VU op de FNWI
5. Vaste contracten in plaats van flexibele aanstellingen
6. Een open debat over huisvestingskosten ten opzichte van bezuinigingen op onderwijs en onderzoek.
In verband daarmee: behoud van het Bungehuis als UvA-locatie.
De algehele onderliggende motivatie bij al deze punten is onvrede met de huidige bestuurswijze. Top-down, op rendement gericht beleid ondermijnt namelijk waar een universiteit om zou moeten draaien: onderwijs en onderzoek.
Bron
Wil je even ophouden met je aannames?quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:39 schreef Faux. het volgende:
Fylax leeft nog in de illusie dat de overheid alleen maar goede en lieve dingen doet. En hoewel de overheid een hoop goede dingen doet, zijn het de mensen achter de overheid - politici - die soms slechte dingen doen. En daar tegen protesteren mensen. Snap je?
In in het idee dat het democratisch is om geen lapo te hebben maar toch te openenquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:39 schreef Faux. het volgende:
Fylax leeft nog in de illusie dat de overheid alleen maar goede en lieve dingen doet. En hoewel de overheid een hoop goede dingen doet, zijn het de mensen achter de overheid - politici - die soms slechte dingen doen. En daar tegen protesteren mensen. Snap je?
Het besef bij velen (niet alleen Fylax) dat een politicus een beroepsleugenaar is, moet nog doordringen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:39 schreef Faux. het volgende:
Fylax leeft nog in de illusie dat de overheid alleen maar goede en lieve dingen doet. En hoewel de overheid een hoop goede dingen doet, zijn het de mensen achter de overheid - politici - die soms slechte dingen doen. En daar tegen protesteren mensen soms. Snap je?
Beetje gaan janken om kapen. Zeikwijf. Jankerd.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
In in het idee dat het democratisch is om geen lapo te hebben maar toch te openen
Je grote verontwaardiging over dat mensen protesteren tegen de regering suggereerde het maar een beetjequote:Op donderdag 26 februari 2015 01:40 schreef Fylax het volgende:
[..]
Wil je even ophouden met je aannames?
Mijn scheikundedocent beloofde ons op te lossen als we niet stil waren...quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:37 schreef Ludacriss het volgende:
Wat een heerlijke verstrooide prof. Lijkt op mijn oude scheikunde hoogleraar.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:40 schreef Strani het volgende:
Als ze Van der Laan echt boos hebben gemaakt dan is het natuurlijk zo afgelopen. Dan zijn binnen 15 minuten alle streams dood en staan al deze studenten morgen met hun foto in Vermist.
Ze hebben wel lef. Heb ooit eens zo'n feestje meegemaakt. Toen zijn we binnen een dag weer naar huis gegaan en dankten we god op onze blote knietjes dat de RUG geen aangifte zou doen. Het enige wat we verder bereikten was volgens mij dat een vertegenwoordiger van de bezetters een keertje de universiteitsraad mocht toespreken, en dat het voorgenomen beleid (invoering BSA) later geëvalueerd zou worden. Leuk, maar laf. Dit is toch andere koek. Alleen weten ze hier ook niet zo goed wat ze doen volgens mij.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:38 schreef Straatverlichting het volgende:
De keuze om een gebouw te 'bezetten' vind ik trouwens wel een dappere. Je weet dat het niet geoorloofd is en je dus met justitie te maken kan krijgen. Hulde!! Je bent het dus ergens echt niet mee eens. Anders zou je wel een online petitie tekenen.Maar dan je op deze manier uit elkaar laten spelen. Aangewezen zijn op 3 beroepskrakers... Die bezetting wordt nix. De deur is nog steeds open en beveiligers staan op de centrale receptie post.
Ofwel... waardering voor de ingebrachte punten. Doorpakken gaat niet lukken zo. Terwijl de punten erg relevant zijn:
- minder management
- kwaliteit voor kwantiteit
- inspraak hierover in bestuur
- geen focus op vastgoedmanagement maar op onderwijs
Ow ja, hier wilde ik op reageren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:41 schreef Straatverlichting het volgende:
De keuze om een gebouw te 'bezetten' vind ik trouwens wel een dappere. Je weet dat het niet geoorloofd is en je dus met justitie te maken kan krijgen. Hulde!! Je bent het dus ergens echt niet mee eens. Anders zou je wel een online petitie tekenen.Maar dan je op deze manier uit elkaar laten spelen. Aangewezen zijn op 3 beroepskrakers... Die bezetting wordt nix. De deur is nog steeds open en beveiligers staan op de centrale receptie post.
Ofwel... waardering voor de ingebrachte punten. Doorpakken gaat niet lukken zo. Terwijl de punten erg relevant zijn:
- minder management
- kwaliteit voor kwantiteit
- inspraak hierover in bestuur
- geen focus op vastgoedmanagement maar op onderwijs
Bedankt voor je bericht.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow ja, hier wilde ik op reageren.
En nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen
ik ook nietquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow ja, hier wilde ik op reageren.
En nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen
een interview.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:44 schreef regiliopeace het volgende:
Nou kom op, nog een interview?
Dat jij nog niet geband bent met je 300 post in 1 topic is mij een raadselquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:44 schreef isax het volgende:
ik vind het erge spannende beelden.
leuke mode ook.
Ja, Film1 is leuk op dit uur, maar zap je af en toe ook even naar AT5?quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:44 schreef isax het volgende:
ik vind het erge spannende beelden.
leuke mode ook.
watquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat jij nog niet geband bent met je 300 post in 1 topic is mij een raadsel
quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, Film1 is leuk op dit uur, maar zap je af en toe ook even naar AT5?
Ik kan op dit moment eigenlijk niets anders zeggen dat ik benieuwd ben of de bezetters inderdaad de nacht doorhalen op het Maagdenhuis. En wat de mensen die op het MH werken morgen gaan doen, of ze wel kunnen werken, en of studenten en medewerkers morgen/vandaag inmiddels wel bij de meeting in CREA komenquote:
Ik ben ook benieuwd!quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment eigenlijk niets anders zeggen dat ik benieuwd ben of de bezetters inderdaad de nacht doorhalen op het Maagdenhuis. En wat de mensen die op het MH werken morgen gaan doen, of ze wel kunnen werken, en of studenten en medewerkers morgen/vandaag inmiddels wel bij de meeting in CREA komen
grappig toch? en ik heb er geen 300 daar.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
CRE / Creatief met een Duim![]()
Dan zou ik me vooral afvragen van wie die ene andere post in het topic was.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:48 schreef isax het volgende:
[..]
grappig toch? en ik heb er geen 300 daar.was het maar zo dan was het wel heel grappig geweest.
Wat mij betreft gewoon ontruimen. Ze hebben zich onrechtmatig toegang verschaft tot een gebouw van de UvA. Gewoon naar huis nu men is uitgediscussieerd dus, zoniet krijg je wat hulp van de ME.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment eigenlijk niets anders zeggen dat ik benieuwd ben of de bezetters inderdaad de nacht doorhalen op het Maagdenhuis. En wat de mensen die op het MH werken morgen gaan doen, of ze wel kunnen werken, en of studenten en medewerkers morgen/vandaag inmiddels wel bij de meeting in CREA komen
volgens mij kijken die mods uberhaupt nooit in dat subforumquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:48 schreef isax het volgende:
[..]
grappig toch? en ik heb er geen 300 daar.was het maar zo dan was het wel heel grappig geweest.
Ah, welkom terug uit Afghanistanquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:49 schreef Claudia_x het volgende:
Uitzending afgelopen. Welterusten.
Tsja.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja dat is wel gelukt denk ik
pavement.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan zou ik me vooral afvragen van wie die ene andere post in het topic was.
Ik ben morgen/vandaag vrij, dus voor mij is het geen probleem, maar het zou niet de eerste keer zijn dat men niet kan werken vanwege een bezettingquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:49 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Wat mij betreft gewoon ontruimen. Ze hebben zich onrechtmatig toegang verschaft tot een gebouw van de UvA. Gewoon naar huis nu men is uitgediscussieerd dus, zoniet krijg je wat hulp van de ME.
Dan kan er morgen ook weer gewoon gewerkt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |