Als je Israel vergelijkt, met de talloze misdadige Arabische staten, dan is Israel inderdaad een liefdevolle organisatie. Ik noem maar eerst: de onderdrukking van vrouwen in Saudi Arabie, het vernietigen van joden in Yemen, het tot slaaf maken van Yemeni in Saudi Arabie, het genocideregime van Saddam Hussein, gifgasaanvallen van Saddam op Iraniers.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Als je hamas zou vergelijken met israel zou het inderdaad een liefdevolle organisatie zijn.
Rationele eisen waar israel bijvoorbeeld niet op inging omdat het haar titel als terreurstaat wilde behouden:
Dit is het Palestina en israel topic, niet het noem willekeurige dingen uit andere landen op topic.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:19 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Als je Israel vergelijkt, met de talloze misdadige Arabische staten, dan is Israel inderdaad een liefdevolle organisatie. Ik noem maar eerst: de onderdrukking van vrouwen in Saudi Arabie, het vernietigen van joden in Yemen, het tot slaaf maken van Yemeni in Saudi Arabie, het genocideregime van Saddam Hussein, gifgasaanvallen van Saddam op Iraniers.
Hamas is een bastaardzoon van ba'athisme en islamisme. Daarom zal 't altijd falen.
Hamas die duizenden raketten op Isralische burgers afvuurt is verzet?quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja heb je die tekst van een IDF poster?
Hamas reageert wel op het probleem. Dat noemt men verzet. Daarnaast geeft het rationele eisen voor een staakt-het-vuren, de bezetter reageert hier echter niet op omdat ze meer land willen stelen. En die stelling van dat ze niet kunnen bestaan als er vrede is, is onzin.
En Palestijnen, wat zijn die? Zijn die Europeanen? Volgens mij zijn ze gewoon Arabieren die in dat gebied zijn gaan wonen nadat Arabische rijken dat gebied hadden veroverd(ironisch dat Palestijnen de joden van 'tzelfde beschuldigen).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dit is het Palestina en israel topic, niet het noem willekeurige dingen uit andere landen op topic.
Alle maatregelen zijn gevolg van Hamas terrorisme. Als je geeft om het Palestijnse volk, dan ben je tegen Hamas. PS: Deze jongen is het niet eens met je:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
En zelfs dan is het geen liefdevolle organisatie, als we toch jouw voorbeelden nemen: de onderdrukking van het Palestijnse volk , de poging tot etnische zuivering van Palestijnen , landjepik van de Palestijnen, massamoorden en infrastructuur vernieling in Palestina, het opgezette apartheidsregime in de wb, open lucht gevangenis van gaza, etc.
Het hele artikel: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4634094,00.htmlquote:Vehicular terror attack hits Border Police base in Jerusalem, five hurt; terrorist shot, currently in critical condition.
Heh. Dat laatste is nog wel 't meest effectieve verweer tegen al die moslims die... "het zo erg vinden voor hun lieve Palestijnse broeders"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 03:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En Palestijnen, wat zijn die? Zijn die Europeanen? Volgens mij zijn ze gewoon Arabieren die in dat gebied zijn gaan wonen nadat Arabische rijken dat gebied hadden veroverd(ironisch dat Palestijnen de joden van 'tzelfde beschuldigen).
[..]
Alle maatregelen zijn gevolg van Hamas terrorisme. Als je geeft om het Palestijnse volk, dan ben je tegen Hamas. PS: Deze jongen is het niet eens met je:
"Alle maatregelen zijn gevolg van Hamas terrorisme."quote:Op vrijdag 6 maart 2015 03:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En Palestijnen, wat zijn die? Zijn die Europeanen? Volgens mij zijn ze gewoon Arabieren die in dat gebied zijn gaan wonen nadat Arabische rijken dat gebied hadden veroverd(ironisch dat Palestijnen de joden van 'tzelfde beschuldigen).
[..]
Alle maatregelen zijn gevolg van Hamas terrorisme. Als je geeft om het Palestijnse volk, dan ben je tegen Hamas. PS: Deze jongen is het niet eens met je:
Ah, weer zo'n Palestijnse lieverd met een daad van verzet...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:31 schreef jamesdeen het volgende:
Terror attack in Jerusalem: 5 female officers hurt
[..]
Het hele artikel: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4634094,00.html
Wat is dan wel verzet?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n Palestijnse lieverd met een daad van verzet...
Het bestrijden van militaire doelen, politiebureaus, infrastructuur, bijvoorbeeld als je toch gewelddadig verzet wil plegen. Of het geweldloze verzet; demonstraties, bezettingen, etcetera... tot het niet betalen van belastingen aan toe. (quote:
Vet van mij.quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:36 schreef Szikha het volgende:
[..]
OK , dan is de discussie dus klaar tussen ons
Ontopic
;client=mv-google;gl=NL&hl=nl&itct=CDIQpDAYAyITCLyJoca4jsQCFVKTHAod-Q0AAVIMc29uIG9mIGhhbWFz&
Blijf dit een facinerende speech vinden. Dit horen uit het hart van Hamas.
Israel moet doorgaan met het bestrijden van terreur. Helaas ten koste van slachtoffers maar Israel heeft geen keuze.
De wereld mag niet buigen voor terroisten. Nooit. Hamas wordt langzaam aan bloot gesteld.
Nog een paar keer zullen de terroristen spartelen en zullen ze de Palestijnen laten opofferen hun bloed laten vloeien voor hun agenda maar uiteindelijk overwint het goede zullen de Palestijnen vrij zijn en kan er vrede komen tussen Israelis en de Palestijnen.
Jaja, zo kunnen we allemaal wel filmpjes gaan posten van gekke Hamasleden of idiote joden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee jij hebt gelijk. Hamas is een liefdevolle-organisatie die niet als doel heeft Israel kapot te maken. En Hamasleden zijn toch zo lief, zie hier:
Ik kan het wel eens zijn met je definitie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het bestrijden van militaire doelen, politiebureaus, infrastructuur, bijvoorbeeld als je toch gewelddadig verzet wil plegen. Of het geweldloze verzet; demonstraties, bezettingen, etcetera... tot het niet betalen van belastingen aan toe. ()
Verzet is niet het doden van onschuldige mensen uit pure haat en/of met de bedoeling angst aan te jagen. Dat is namelijk terreur.
Dit vanzelfsprekende verschil is in dit topic echter niet altijd vanzelfsprekend, lijkt het wel.
Dat ik Isral zich xenofoob vind opstellen, betekent niet meteen dat ik de daaraan gekoppelde acties veroordeel. In mijn ogen is een kleine groep Israli's verkeerd bezig en een kleine groep Palestijnen. Er zijn zowel gewone Palestijnse burgers als gewone Isralische burgers die daar onder lijden.quote:
De Palestijnen zijn pas na de diaspora massaal in het huidige Isral gaan wonen. Het is niet zo dat ze de Joden daar verjaagd hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 03:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Hmm, Palestina erkend, betekent dat nu ook dat Isral klachten kan gaan indienen bij het Internationaal Strafhof. Niet dat Hamas zich iets van de uitspraken zal aantrekken, maar dan worden voor anderen de zaken tenminste nog duidelijker.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daarom is het ook wel goed dat Palestina nu klachten kan gaan indienen bij het Internationaal Strafhof. Niet dat Israel zich van de uitspraken iets zal aantrekken, maar dan worden voor anderen de zaken tenminste duidelijk.
Het zijn echter 5 gewonde politieagenten..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het bestrijden van militaire doelen, politiebureaus, infrastructuur, bijvoorbeeld als je toch gewelddadig verzet wil plegen. Of het geweldloze verzet; demonstraties, bezettingen, etcetera... tot het niet betalen van belastingen aan toe. ()
Verzet is niet het doden van onschuldige mensen uit pure haat en/of met de bedoeling angst aan te jagen. Dat is namelijk terreur.
Dit vanzelfsprekende verschil is in dit topic echter niet altijd vanzelfsprekend, lijkt het wel.
... En een burger. Dus gewoon terreur. Maar point taken.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:50 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het zijn echter 5 gewonde politieagenten..
Toen het gebeurde, ja. Hoezo?quote:
Just making sure. Het is nogal wat.quote:
Geloof je het zelf?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Just making sure. Het is nogal wat.
Kijk, heel die oorlog daar slaat natuurlijk nergens op (beide partijen!) maar als er een millitair doelwit is dan kunnen mensen het nog enigszins begrijpen, daar is bij dit voorval duidelijk geen sprake van. Het was louter het doel om het strand schoon te vegen (Palestijnen) zodat de Isralirs daar lekker vakantie kunnen houden.
Kijk nu eerst naar het filmpje alvorens je reageert!quote:
Dat filmpje heb ik al zo vaak gezien. Maar als jij denkt dat het gebeurt omdat Israeliers daar in de zon willen gaan baden, dan zit er een steekje bij je los.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk nu eerst naar het filmpje alvorens je reageert!
Dat Hamas oprot terug naar Egypte waar ze vandaan komen. En de Palestijnen met rust latenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk, heel die oorlog daar slaat natuurlijk nergens op (beide partijen!) maar als er een millitair doelwit is dan kunnen mensen het nog enigszins begrijpen, daar is bij dit voorval duidelijk geen sprake van. Het was louter het doel om het strand schoon te vegen (Palestijnen) zodat de Isralirs daar lekker vakantie kunnen houden.
Blijkbaar niet volledig!quote:
Dat! Ik praat het van geen van beide kanten goed. Beide partijen moeten eens ophouden met zich als kleine kindjes te gedragen.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:36 schreef High-on-Fire het volgende:
Iedereen die alles goedpraat wat de gezaghebbers van Isral uitvreten heeft oogkleppen op.
Argumentum ad populum.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:36 schreef High-on-Fire het volgende:
Iedereen die alles goedpraat wat de gezaghebbers van Isral uitvreten heeft oogkleppen op.
Kleine kindjes zitten nog niet vol haat.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat! Ik praat het van geen van beide kanten goed. Beide partijen moeten eens ophouden met zich als kleine kindjes te gedragen.
Ik zie het meer als puber vs kleuter. Geen eerlijke strijd.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat! Ik praat het van geen van beide kanten goed. Beide partijen moeten eens ophouden met zich als kleine kindjes te gedragen.
Sja, als israel ophoudt met zijn terreur- en kolonisatiebeleid kan misschien de andere partij zich weer normaal gaan gedragenquote:Op zondag 8 maart 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb een aflevering van tegenkicht gezieb en die jongetje haten echt palenstijnse mensen en hij vond ze stinkenquote:Op zondag 8 maart 2015 22:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kleine kindjes zitten nog niet vol haat.
Er is hier geen sprake van een conflict tussen kleine kindjes...
Thanks, tja helaas is het niet toegestaan om een ongezouten mening te geven over dit conflict.quote:
van de joden wel jaquote:Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Thanks, tja helaas is het niet toegestaan om een ongezouten mening te geven over dit conflict.
Je mag alleen pro Isral zijn.
Het Joodse volk wordt al decennia lang gehersenspoelt om Palestijnen te haten.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb een aflevering van tegenkicht gezieb en die jongetje haten echt palenstijnse mensen en hij vond ze stinken
Wie is de kleuter?quote:Op zondag 8 maart 2015 22:40 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Ik zie het meer als puber vs kleuter. Geen eerlijke strijd.
Haha, ik bedoelde Palestina, maar nu ik er nog eens over nadenk kan het net zo goed Isral zijn.quote:
Ik heb een keer een aflevering gezien en die jongetje die haten echt roma mensen en hij vond ze stinkenquote:Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb een aflevering van tegenkicht gezieb en die jongetje haten echt palenstijnse mensen en hij vond ze stinken
Denk dat je dan eerder Palestina als het kind kunt zien en israel als de psychopathische volwassene. Degene met de macht en grotere leger (volwassen) slaat het kind in elkaar en het kind doet dan uit wanhoop iets terug, hopend dat de situatie verandert. En dan nog zijn er mensen die de volwassene steunen, kun je nagaan!quote:Op zondag 8 maart 2015 23:15 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Haha, ik bedoelde Palestina, maar nu ik er nog eens over nadenk kan het net zo goed Isral zijn.
De Palestijnen slachten elkaar ook af zonder Israel hoorquote:Op zondag 8 maart 2015 22:36 schreef High-on-Fire het volgende:
Ja zo bedoelde ik het ook, maar je zou ook kunnen zeggen dat het gedrag van Isral op een bepaalde manier kinderachtig is, landjepik doen kinderen ook op het schoolplein.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Denk dat je dan eerder Palestina als het kind kunt zien en israel als de psychopathische volwassene. Degene met de macht en grotere leger (volwassen) slaat het kind in elkaar en het kind doet dan uit wanhoop iets terug, hopend dat de situatie verandert. En dan nog zijn er mensen die de volwassene steunen, kun je nagaan!
Het is een ingewikkelde situatie, maar om te stellen dat de Palestijnen het land zelf naar de filistijnen helpen vind ik nogal kortzinnig.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:38 schreef Szikha het volgende:
[..]
De Palestijnen slachten elkaar ook af zonder Israel hoor
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog
Wat dat betreft doen ze hun (verzonnen) naam wel eer aan. Ze helpen het land en elkaar echt naar de Filistijnen
Niets ingewikkeld aanquote:Op zondag 8 maart 2015 23:57 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Het is een ingewikkelde situatie, maar om te stellen dat de Palestijnen het land zelf naar de filistijnen helpen vind ik nogal kortzinnig.
jup, je kunt het dubbel opvattenquote:Op zondag 8 maart 2015 23:55 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Ja zo bedoelde ik het ook, maar je zou ook kunnen zeggen dat het gedrag van Isral op een bepaalde manier kinderachtig is, landjepik doen kinderen ook op het schoolplein.
quote:Op zondag 8 maart 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2015 22:46 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Het Joodse volk wordt al decennia lang gehersenspoelt om Palestijnen te haten.
Het wordt er van jongs af aan ingestampt.
Ha, nee.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Hmm, Palestina erkend, betekent dat nu ook dat Isral klachten kan gaan indienen bij het Internationaal Strafhof. Niet dat Hamas zich iets van de uitspraken zal aantrekken, maar dan worden voor anderen de zaken tenminste nog duidelijker.
quote:Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Thanks, tja helaas is het niet toegestaan om een ongezouten mening te geven over dit conflict.
Je mag alleen pro Isral zijn.
Ik denk dat je nog wat harder moet klagen en janken. En dat je nog wat steviger in de slachtofferrol moet gaan zitten. En die band met je lieve Palestijnse broeders aanhalen, natuurlijk, want geeft geen fuck om ze maar ja, ze strijden wel tegen die duivelse Joden he.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:30 schreef Inspireme het volgende:
De vraag is, wat valt er hier tegen aan te doen? Isral komt namelijk met veel weg.
Ah, net als Hamas dus, maar ja, Hamas is een terroristische organisatie waar verder niemand wat aan doet omdat alleen Isral er last van heeft.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ha, nee.
Israel heeft het Internationale Strafhof niet erkend, namelijk. Het heeft ook, evenals de VSvA en Noord-Korea, het verdrag over de oorlogsmisdaden niet ondertekend. En het non-proliferatieverdrag over kernwapens ook al niet.
Kortom: Israel heeft als een van de weinige staten allerlei verdragen over fatsoenlijk gedrag niet ondertekend. En het mag zich dus, legaal en ongestraft, zo onbeschoft gedragen als het zelf wil.
Ah je bedoelt een soort politie die moordenaars ook uit de eigen contreien oppakt en berecht i.p.v ze verheerlijkt? Dat zou al heel erg helpen.quote:In menselijke samenlevingen hebben we dan een een politie, die fatsoenlijk gedrag afdwingt. Maar tussen staten geldt dat niet.
Ja, want alle "Palestijnse broeders" zijn slecht omdat ze de Joden als duivels zien. Veel van die mensen worden gewoon door Hamas gebruikt en daarbij; neem die grootschalige bombardementen van Isral van de zomer als voorbeeld. Dat was puur slecht.quote:Op maandag 9 maart 2015 06:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog wat harder moet klagen en janken. En dat je nog wat steviger in de slachtofferrol moet gaan zitten. En die band met je lieve Palestijnse broeders aanhalen, natuurlijk, want geeft geen fuck om ze maar ja, ze strijden wel tegen die duivelse Joden he.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.646065quote:UN investigators looking at possible war crimes committed by all sides during the Gaza war last year have asked to postpone publication of their report from March until June to consider further evidence received, a UN statement said on Monday.
Their report on violations by Israeli armed forces and Hamas militants in Gaza during the July-August conflict was due to be issued to the UN Human Rights Council in Geneva on March 23.
In a statement, Council President Joachim Ruecker said that he backed the request for a deferral to June 2015 to finalize a comprehensive report by the team of investigators. The 47-nation Council is expected to approve the postponement before its ongoing main annual session ends on March 27.
The commission of inquiry's former chairman, William Schabas, stepped down last month after Israeli allegations of bias due to consultancy work he did for the Palestine Liberation Organization. Israel wants the report shelved.
Mary McGowan Davis, who succeeded Schabas as chair, said in a letter to Council president Ruecker, also made public on Monday: "In this context, the Commission must analyze with the utmost objectivity the large number of additional submissions and documents received over the past few weeks from both sides, relating to the fact-finding dimension of our mandate."
Some 2,256 Palestinians were killed during the latest Gaza conflict, of whom 1,563 were civilians including 538 children, while 66 Israeli soldiers and five civilians died, UN special rapporteur Makarim Wibisono said in a separate report last week. He called on Israel to investigate killings of civilians.
Isral wou het ICC boycotten lmaooooquote:Op maandag 9 maart 2015 06:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog wat harder moet klagen en janken. En dat je nog wat steviger in de slachtofferrol moet gaan zitten. En die band met je lieve Palestijnse broeders aanhalen, natuurlijk, want geeft geen fuck om ze maar ja, ze strijden wel tegen die duivelse Joden he.
doe ff lekker normaal, hij zegt nog niets raarsquote:Op maandag 9 maart 2015 06:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw, mr ok, en ja hij reageert nogal vanuit zijn onderbuik.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
doe ff lekker normaal, hij zegt nog niets raars
wacht daar voortaan ff op voor je je gebruikelijke fittie doet
Het probleem is dat als Isral niets had gedaan tegen Hamas in de Gazastrook, dan waren die doden wellicht aan Isralische kant gevallen, dus het is nooit goed in dit conflichtquote:Op maandag 9 maart 2015 21:50 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Isral wou het ICC boycotten lmaoooo
En nee ik heb helemaal niets tegen Joden maar maak me wel zorgen om de dodenaantal aan de Palestijnse kant. U mad?
Dat bepaal ik zelf nog wel.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
doe ff lekker normaal, hij zegt nog niets raars
wacht daar voortaan ff op voor je je gebruikelijke fittie doet
twitter:rConflictNews twitterde op maandag 09-03-2015 om 23:08:19BREAKING: Reports of large explosions in #Gaza reageer retweet
behoorlijk ja, persoonijk reageer ik er niet meer op want dat heeft niet zo heel veel zin maar als mod is die optie er niet altijd helaasquote:Op maandag 9 maart 2015 22:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw, mr ok, en ja hij reageert nogal vanuit zijn onderbuik.
Ik moet mijn excuses aanbieden; ik zag je voor iemand anders aan. Zie nu pas dat je voor 't eerst reageert hier.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:50 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Isral wou het ICC boycotten lmaoooo
En nee ik heb helemaal niets tegen Joden maar maak me wel zorgen om de dodenaantal aan de Palestijnse kant. U mad?
En als je denkt dat ik vanuit de onderbuik reageer moet je even wat langer meelezen.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw, mr ok, en ja hij reageert nogal vanuit zijn onderbuik.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4635010,00.htmlquote:The Palestinian Authority's security forces arrested over 100 Hamas members in the past two weeks, a senior Palestinian defense official told Ynet.
The operations reached a climax on Sunday night when – in an unusual step – the forces arrested 40 Hamas members, including released detainees, academics, and students in a coordinated effort conducted in multiple cities across the West Bank.
The extensive arrests are being carried out at a time even as Israel continued to hold the PA's tax funds – for the third consecutive month. The funding freeze is a punitive measure first initiated after the Palestinian government signed the Rome Statute and applied for membership in the International Criminal Court at The Hague.
The tax funds are used by the Palestinian Authority to pay salaries for its employees, both civil and military.
The Palestinian official said the wave of arrests – 6 to 7 Hamas members per night – was undertaken in a bid to clampdown on the Gaza-based terror group after warning lights began flashing in Ramallah. He added that the step was also a punitive measure against Hamas after it arrested a senior Fatah member in Gaza.
The families of the suspects claimed the arrests were unusually aggressive and included extensive searches of the homes. They threatened to hold protests this morning in front of the security forces' headquarters in the West Bank.
Hamas, for its part, has been trying to steamroll the Palestinian Authority with a wave of attack ads across the terror group's media outlets. Hamas blamed the PA for cooperating with Israel while suggesting its forces were involved in the arrests.
"We lay the full burden of responsibility for the wave of arrests and the continuing restrictions on Hamas members on Mahmoud Abbas and the Palestinian Prime Minister Rami Hamdallah, said the group's foreign spokesperson, Hossam Badran, on Monday morning.
"This wave of arrests proves that the security coordination (with Israel) continues at the highest level and there is no weight behind the PLO's Central Council decision to end the cooperation," he added.
The Hamas statement comes in the wake of PLO deliberations last week, which ended with an agreement to halt the security coordination with Israel. The decision, however, is not enforceable and such a measure could only be implemented by Abbas.
Zozo, dat is bewonderingswaardig.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:18 schreef jamesdeen het volgende:
More than 100 Hamas members arrested by PA
[..]
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4635010,00.html
Excuses aanvaardquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik moet mijn excuses aanbieden; ik zag je voor iemand anders aan. Zie nu pas dat je voor 't eerst reageert hier.![]()
Snapte die reactie van Sp3c al niet.
?? Pardon? Hamas is een organisatie, geen staat. Hoogstens een politieke partij, al dan niet bewapend. En die kunnen het Internationale Strafhof niet erkennen, of althans: dat heeft geen enkel nut. Het Internationaal Strafhof is een rechtbank die zaken tussen staten beoordeelt. Een beetje zoals een thing vroeger zaken tussen dorpelingen beslechtte. Dat is een van de redenen waarom Israel zo fanatiek tegen het lidmaatschap van Palestina (NIET El Fatah) van het IS was: dat werd beschouwd als een impliciete erkenning van Palestina als staat. Of minstens een voorbereiding daartoe.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:13 schreef Toga het volgende:
[..]
Ah, net als Hamas dus, maar ja, Hamas is een terroristische organisatie waar verder niemand wat aan doet omdat alleen Isral er last van heeft.
Ach so? So mag Ich auch noch wohl ein Quatsch!quote:[..]
Ah je bedoelt een soort politie die moordenaars ook uit de eigen contreien oppakt en berecht i.p.v ze verheerlijkt? Dat zou al heel erg helpen.
Beter dan Israel, inderdaad!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:54 schreef Toga het volgende:
[..]
Zozo, dat is bewonderingswaardig.
Ik vind dat ze moeten gaan denken aan een 3 staten oplossing.
Ik ben blij dat je dat verschil wel gezien hebt; "geveinsde spionnen" (niet moordenaars) worden in de Gaza achter een pickup door de straten gesleept of op een drukke straat tot de dood gemarteld. Moordenaars (ongeacht de afkomst van het slachtoffer) worden in Isral opgesloten (en soms uitgewisseld tegen een lijk van een ontvoerde Isralische tiener o.i.d.).quote:Op zaterdag 14 maart 2015 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als Hamas moordenaars uit eigen contreien oppakt en vermoordt (spionnen voor Israel) zijn het barbaren. Als Israel Palestijnse kinderen zonder vorm van proces administratief opbergt is dat een voorbeeld van een westers land. (Verdomd, dat is nog zo ook: Gitmo van de VSvA!).
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4636889,00.htmlquote:An IDF soldier was arrested for shooting towards a group of girls in Be'er Sheva after one of them rejected his advances and refused to kiss him. Police officers were called to the scene following reports of gunfire. They found a girl who said that the soldier left after being rejected then returned with a weapon and fired at the sidewalk.
No one was hurt. Police collected projectiles from the scene. The soldier was taken by military police for interrogation.
Nee hoor.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:32 schreef reza1 het volgende:
Israel Supports ISIS: Israeli Officer Killed During Meeting with Terrorists’ Leaders in Golan
http://www.globalresearch(...)ers-in-golan/5436601
Oh, in dat geval is het OK om mensen met geweld van hun land te verjagen om plaats te maken voor een uitverkoren volk.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:15 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Palestijns land heeft nooit bestaan omdat het Brits was. De Palestijnen waren niet eens erkend als etniciteit door zowel Jordani als Egypte.
quote:Op zondag 15 maart 2015 13:15 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Palestijns land heeft nooit bestaan omdat het Brits was. De Palestijnen waren niet eens erkend als etniciteit door zowel Jordani als Egypte.
En welk land is verantwoordelijk voor het recht van zelfbesturing van Palestina? Isral. Zij strijden om land dat behoort tot Isral. Weg met Palestina als het aan mij ligt.
Sterker nog , geen enkel(!) semiet zou in zijn kop halen omzichzelf Palestijn te noemen. Maar toen kwam de PLO en dingen veranderen gewoon.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:15 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Palestijns land heeft nooit bestaan omdat het Brits was. De Palestijnen waren niet eens erkend als etniciteit door zowel Jordani als Egypte
Tsja, ik zou zeggen; open een speciaal loketje waar je je kunt inschrijven voor dit kalifaat. Bij voldoende animo kunnen ze dan de paspoorten inleveren en kan iedereen met n koffertje op naar een mooi afgebakend gebied onder leiding van een umma.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:47 schreef Szikha het volgende:
"Wat willen we?! " Ein kalifaat , ein kalifaat!!"
Waarom vermeld je die reactie die daarop volgt niet?quote:Op maandag 16 maart 2015 21:53 schreef reza1 het volgende:
Typische comment onder de video
"hammas hammas hammmaasss"
im israeli and I like this song - too bad I have to kill the people who made it- its gonna be great to with my m82 sniper rifle - cant wait to kill some more muslims.
Omdat je een reactie kan terugverwachten als he zoiets zegt, er zit ook een verschil tussen moslims willen vermoorden en de staat Israel willen vernietigen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom vermeld je die reactie die daarop volgt niet?
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:27 schreef reza1 het volgende:
[..]
Omdat je een reactie kan terugverwachten als he zoiets zegt
Gh, en ik maar denken dat arabische Isralirs niet dezelfde rechten hadden als joodse...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:32 schreef reza1 het volgende:
Paniek, Palestijnen gaan ook stemmen! Hoe durven ze van hun recht gebruik te maken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |