quote:Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws
• In de herhaling - Sendero El Pianista - Telemetro - 25 juni 2014
• Overzicht van de Mirador(s) door ToniB
• Tips Gorraay voor het gebruik van Photobucket
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vragenlijsten & Centrale vragen 1 + 2 - update 23-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
FOK!peditie 2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Centrale vraag 3
Waar bevinden zich allemaal huisjes, hutjes, open plekken, zoektochtpaden SINAPROC, andere trails en andere bijzondere plekken (zoek mee!)
Antwoorden tot nu toe:
• Huisjes gevonden door Lutalo en ootjekatootje
• ...
De HERE-kaart van het gebied (op basis van onze samenwerking in het topic) zoals ie nu isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 24-02-2015 02:31:13 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Daar moest nog een zetje bij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Is het een optie om een excelsheet te maken met de onderdelen en hun bronvermeldingen om de Op te verkleinen?
edit:
google doet wonderen![]()
gooi mijn Mirador er maar uit, ik denk dat het die van Matteo is, vanwege de ligging, vorm en uitzicht op Boquete, Aanlooproute klopt ook, imo![]()
O, El Mata deed het ook, dus ik moet niet zeuren? Wat je thuis zegt of in de kroeg (beide tot op zekere hoogte) moet je zelf weten. Maar dit is een openbaar medium, kan over de hele wereld gelezen worden, en wat je zegt is niet meer uit te wissen. Ik heb aardig wat weggemodereerde postjes in m'n Evernote account staan, die met een paar muisklikken opnieuw wereldwijd toegankelijk te maken zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In andere moordenzaken hier op Fok, ik noem nu even het voorbeeld van je alpenmoord, heeft zelfs El mata een duidelijke dader benoemt. Dat Jackie hier constant op wordt aangevallen door mensen die inhoudelijk (ja jij ja) totaal geen bijdrage leveren aan dit topic...
En met dat "inhoudelijk geen bijdrage leveren" zet jij jezelf en een groot deel van de club hier te kijk als een zich door inspanning opwerkend clubje, dat vindt dat anderen eerst hun sporen verdiend moeten hebben, willen ze ook mee mogen praten. Dat gaat lijnrecht in tegen de opzet en bedoeling van FOK!, en lijkt nog het meest op fanatieke geloofsgemeenschappen, en daarop lijkende politieke clubs/partijen. Bij een normaal topic zou ik ver boven het gemiddelde zitten qua bijdragen, ook inhoudelijk. Maar ik pieker er niet over om me net zo hard te gaan uitsloven als de top 10 hier (niet geteld, slag in de lucht). Dat uitsloven vaak een boel bagger oplevert, negeer je, of je ziet het niet. En ja, ondanks dat niet gaan uitsloven in die mate, ga ik niet stil in een hoekje zitten als er bagger gepost wordt, en ik de fouten daarin (zonder uitsloven, soms is het echt zooo simpel) kan aanwijzen. Of jij dat nou leuk vindt of niet.
En weet je, o hard ploeterende maar vaak de plank volledig misslaande ijveraar: elke keer dat ik dit soort kritiek krijg, hoef ik nog geen halve dag op positieve reacties te wachten. Toeval? Nee, want dat opgeboerde "jij levert geen bijdrage" of "je bent negatief" komt altijd als ik een gevoelige snaar geraakt heb. De vinger op een nogal zieke plek gelegd. En dat is dan ook gezien door kritisch lezende users, die maling hebben aan gejuich over "goed werk".Gottogot, de argumenten worden steeds sterker.quote:Jou geprik tegen mij en dat geneuzel tussen El Mata en Jackie is totaal off topic. Das groen tegen rood of zwart tegen wit. Wij worden het nooit eens en denken heel anders, ik ben heel gelukkig en jij?? ach vul het zelf maar in![]()
Done, de rest is ook flink ingekort.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
gooi mijn Mirador er maar uit, ik denk dat het die van Matteo is, vanwege de ligging, vorm en uitzicht op Boquete, Aanlooproute klopt ook, imoThe only limit is your own imagination
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik mis een getuige die hen gewoon gezien heeft op een tijdstip die kan
Oh maar wacht eens even die is er wel!Dat zeggen is niet achterdochtig, het is suggestief. Een stapel feitjes, zo neergezet dat het er verdacht uitziet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achterdocht kan nog terecht zijn. Zo'n puur suggestieve opsomming is net een metselwerkje van snot.
Waarom staat dit trouwens in een spoiler? Als het deugt hoeft dat niet, en als het niet deugt hoort het ook niet in een spoiler.![]()
Nee, je begrijpt het niet, Justin.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:59 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat zeggen is niet achterdochtig, het is suggestief. Een stapel feitjes, zo neergezet dat het er verdacht uitziet.
Achterdocht kan nog terecht zijn. Zo'n puur suggestieve opsomming is net een metselwerkje van snot.
Waarom staat dit trouwens in een spoiler? Als het deugt hoeft dat niet, en als het niet deugt hoort het ook niet in een spoiler.
• Als je Facebookvriendjes met iemand bent, ben je verdacht
• Als je geen Facebookvriendjes met iemand bent, ben je ook verdacht
Zo ben je dus altijd verdacht. Want dat is "logisch nadenken"; dat kunnen jij en ik niet.The only limit is your own imagination
Huisjes gevonden tot nu toe, van noord naar zuid:
• ootjekatootje
• Coördinaten - 8°54'39.24"N , 82°24'34.29"W
• Hoogte - 640 m
• HERE-link
• Lutalo
• Coördinaten - 8°52'54.44"N , 82°24'21.13"W
• Hoogte - 790 m
• HERE-link
• ootjekatootje
• Coördinaten - 8°52'45.72"N , 82°24'23.53"W
• Hoogte - 887 m
• HERE-link
• ootjekatootje
• Coördinaten - 8°51'33.41"N , 82°24'46.94"W
• Hoogte - 1340 m
• HERE-link
• ootjekatootje
• Coördinaten - 8°51'9.90"N , 82°25'3.00"W
• Hoogte - 1415 m
• HERE-link
• ootjekatootje
• Coördinaten - 8°50'36.89"N , 82°25'4.63"W
• Hoogte - 1503 m
• HERE-linkThe only limit is your own imagination
Niet zo bescheiden, jij zit echt wel bij de top 10 hoor, kwa ijver en lengte van je bijdragen -al dan niet langdradig. Over wat het daadwerkelijk bijdraagt kun je twisten, maar een top tien'er ben je welquote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:38 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O, El Mata deed het ook, dus ik moet niet zeuren? Wat je thuis zegt of in de kroeg (beide tot op zekere hoogte) moet je zelf weten. Maar dit is een openbaar medium, kan over de hele wereld gelezen worden, en wat je zegt is niet meer uit te wissen. Ik heb aardig wat weggemodereerde postjes in m'n Evernote account staan, die met een paar muisklikken opnieuw wereldwijd toegankelijk te maken zijn.
En met dat "inhoudelijk geen bijdrage leveren" zet jij jezelf en een groot deel van de club hier te kijk als een zich door inspanning opwerkend clubje, dat vindt dat anderen eerst hun sporen verdiend moeten hebben, willen ze ook mee mogen praten. Dat gaat lijnrecht in tegen de opzet en bedoeling van FOK!, en lijkt nog het meest op fanatieke geloofsgemeenschappen, en daarop lijkende politieke clubs/partijen. Bij een normaal topic zou ik ver boven het gemiddelde zitten qua bijdragen, ook inhoudelijk. Maar ik pieker er niet over om me net zo hard te gaan uitsloven als de top 10 hier (niet geteld, slag in de lucht). Dat uitsloven vaak een boel bagger oplevert, negeer je, of je ziet het niet. En ja, ondanks dat niet gaan uitsloven in die mate, ga ik niet stil in een hoekje zitten als er bagger gepost wordt, en ik de fouten daarin (zonder uitsloven, soms is het echt zooo simpel) kan aanwijzen. Of jij dat nou leuk vindt of niet.
En weet je, o hard ploeterende maar vaak de plank volledig misslaande ijveraar: elke keer dat ik dit soort kritiek krijg, hoef ik nog geen halve dag op positieve reacties te wachten. Toeval? Nee, want dat opgeboerde "jij levert geen bijdrage" of "je bent negatief" komt altijd als ik een gevoelige snaar geraakt heb. De vinger op een nogal zieke plek gelegd. En dat is dan ook gezien door kritisch lezende users, die maling hebben aan gejuich over "goed werk".
[..]
Gottogot, de argumenten worden steeds sterker.![]()
![]()
Jij wel, JustinCase nog niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:35 schreef Marrije het volgende:
Niet zo bescheiden, jij zit echt wel bij de top 10 hoor,
een top tien'er ben je welTop 100 voor reeks "Twee Nederlandse vriendinnen vermist in Panama" van 03-04-2014 t/m 23-02-2015
nr / aantal posts / gebruiker
001 4295 El_Matador
002 2641 jackie12
003 2116 Grijzemassa
004 2042 Whiskers2009
005 1887 Ouder1
006 1715 agter
007 1698 Domnivoor
008 1603 Dr.Kloothommel
009 1562 Marrije
010 1511 StaceySinger
011 1455 11en30
012 1218 Poekje01
013 1078 mig72
014 0853 ToniB
015 0816 JustinCase
016 0805 ootjekatootje
017 0804 Lutalo
018 0801 Halcon
019 0740 suddenintuition
020 0689 Stupidisco
021 0627 Za
022 0623 Perico
023 0611 gynaika
024 0597 Jezus9
024 0597 MidnightB00m
026 0574 Lavenderr
027 0569 Geruisloos
028 0556 Gorraay
029 0521 Greys
030 0497 RubellaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Leuk, die lijst te zien.
Had niet verwacht met mijn matige postgedrag van afgelopen tijd dat ik nog op die plek zou staan.
Ik lees wel bij steeds. Maar mn hoofd staat er niet naar om mee te doen.
Vraag me af of we geen nieuwe feiten meer te horen krijgen uit het rapport.![]()
Ja, met bijna 50 users die meer dan 200 posts hebben is het een divers topic.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:52 schreef Marrije het volgende:
Leuk, die lijst te zien.
Had niet verwacht met mijn matige postgedrag van afgelopen tijd dat ik nog op die plek zou staan.
Vraag me af of we geen nieuwe feiten meer te horen krijgen uit het rapport.
Er is ook niet echt meer nieuws, maar de kaarten en zoektochten naar wat is waar gaat lekker door.
Ik denk niet dat we nog iets te horen krijgen; denk dat de ouders zich erbij neergelegd hebben na de laatste deceptie die de zoektocht werd.The only limit is your own imagination
Ja het wordt steeds duidelijker in kaart gebracht![]()
Ik dacht nog wel aan mijn scenario, nav oa agter's post over 'de aanslag'. Ik opperde destijds dat de resten zijn gedumpt in de rivier. Redelijk vlakbij een punt (of punten) waar je nog met een auto of pick up kunt komen. Is dat al in kaart gebracht? Een stip (of meerdere) op de plek waar je het dichtstbij kunt komen met de auto?
En een van de honden sloeg toch aan bij zon pick up. Nou weet ik niet of die hond alleen aanslaat op lijkengeur, want anders zou het ook de lift op de heenweg geweest kunnen zijn.![]()
Ja, goeie vragen!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 03:10 schreef Marrije het volgende:
Ja het wordt steeds duidelijker in kaart gebracht![]()
Ik dacht nog wel aan mijn scenario, nav oa agter's post over 'de aanslag'. Ik opperde destijds dat de resten zijn gedumpt in de rivier. Redelijk vlakbij een punt (of punten) waar je nog met een auto of pick up kunt komen. Is dat al in kaart gebracht? Een stip (of meerdere) op de plek waar je het dichtstbij kunt komen met de auto?
En een van de honden sloeg toch aan bij zon pick up. Nou weet ik niet of die hond alleen aanslaat op lijkengeur, want anders zou het ook de lift op de heenweg geweest kunnen zijn.
Voorlopig weten we nog niet tot waar de auto's kunnen komen, maar als het pad zo blijft als in Retiring, denk ik best ver omhoog. Maar het stuk Klim-Mirador(s)-Quebrada's is onmogelijk met een auto te doen; dat is een wandelpad door de jungle.
Ja, die hond die aansloeg, waar dat nou precies was weet ik ook niet meer.
Zou idd goed zijn dat soort dingen allemaal in kaart te brengen.
Ik moet de kaart ook uitbreiden met meer satellietbeelden, maar dat is een hele hoop werk. Morgen wellicht.The only limit is your own imagination
Een local kan die vragen toch zo beantwoorden, zou je zeggen.
En die hond, dat was aan het begin van de tocht dacht ik, maar kan me vergissen. Toen de honden de pick up in moesten sloeg er 1 aan. Maar men dacht toen dat het van blijdschap was oid. Zou kunnen. Maar ik ben toch nieuwsgierig naar de pick up en wie de eigenaar is. Toevallig ook degene die snachts mee ging zoeken met sinaproc?![]()
Ja, maar het probleem is dat mensen allemaal andere dingen zeggen. Kijk alleen al naar die YTfilmpjes. Ohja, jij spreekt geen Spaans, maar er worden constant dingen geroepen die niet kloppen. Ook over Lisanne en Kris dat ze tussen de 20 en 26 waren. Toen hun leeftijd allang bekend was.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 03:58 schreef Marrije het volgende:
Een local kan die vragen toch zo beantwoorden, zou je zeggen.
En die hond, dat was aan het begin van de tocht dacht ik, maar kan me vergissen. Toen de honden de pick up in moesten sloeg er 1 aan. Maar men dacht toen dat het van blijdschap was oid. Zou kunnen. Maar ik ben toch nieuwsgierig naar de pick up en wie de eigenaar is. Toevallig ook degene die snachts mee ging zoeken met sinaproc?
Over hun local area is het wat anders, maar zie Baru, die zei ook andere dingen dan andere Panamezen.
Die hond, dat was toch op de terugweg? Dat die hond een andere auto insprong en daar niet meer uit te slepen was? Toen ze de zoektochten hadden gedaan, op weg weer naar huis?
Dan moet het naar beneden rijdend zijn?The only limit is your own imagination
Maar je hoeft dat dan ook niet door te trekken. Kan best dat alleen degene die ze een lift heeft gegeven (aannemend dat dat zo is) daarover zwijgt. En het kan best dat er meerderen zijn die zwijgen. Of de waarheid verdraaien. Die handvol getuigen die ze gezien hebben die hebben ze gezien op een moment dat hier en daar conflicteert met de fototijden. Of met de kleding die ze droegen. Iemand kan zich ook vergissen natuurlijk. Of zelf al aangeven te twijfelen 'ik zag wel twee meiden bij de mirador, maar of dat nou kris en lisanne waren....'.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:05 schreef kuil het volgende:
[..]
Als je dat doortrekt zouden volgens jou dus alle getuigen ook moeten liegen, omdat er anders een kans bestaat dat ze verdachte worden in de zaak. Maar toch zijn er een handvol getuigen die ze nog gezien hebben. Of de loyaliteit daar groot is weet ik niet maar het gaat me wat te ver om aan de oprechtheid van de persoon te gaan twijfelen die juist het meest betekent heeft in de zoektocht. Diegene die vrijwillig een hele hoop moeite en tijd heeft opgeofferd om hen terug te vinden.
Dat doortrekken hoeft niet perse, maar zou kunnen, en als je het doet hoeft niet iedereen of een handvol te liegen.![]()
Dat maakt het er niet duidelijker op inderdaad, dat locals elkaar tegenspreken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 04:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dat mensen allemaal andere dingen zeggen. Kijk alleen al naar die YTfilmpjes. Ohja, jij spreekt geen Spaans, maar er worden constant dingen geroepen die niet kloppen. Ook over Lisanne en Kris dat ze tussen de 20 en 26 waren. Toen hun leeftijd allang bekend was.
Over hun local area is het wat anders, maar zie Baru, die zei ook andere dingen dan andere Panamezen.
Die hond, dat was toch op de terugweg? Dat die hond een andere auto insprong en daar niet meer uit te slepen was? Toen ze de zoektochten hadden gedaan, op weg weer naar huis?
Dan moet het naar beneden rijdend zijn?
Oh zou heel goed kunnen, dat die hond op de terugweg aansloeg. Ik wist het niet zeker meer.
Nou en eerlijk gezegd dat zou ik dus echt niet weten of het dan naar beneden rijdend moet zijn. Je bedoelt ivm met de hogerop gevonden resten. Ja, dat klinkt op zich wel logisch. Maar ondanks de kaartjes heb ik totaal geen goed richtingsgevoel bij alle aftakkingen, laat staan hoe de wegen er omheen lopen![]()
![]()
Hee Mata! Dit vind ik wat kinderachtig hoor. Ik moet zo naar mijn werk, hopelijk heb ik vanmiddag of vanavond tijd om meer te posten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie is hier nu anoniem??
jackie12
ondertitel:
homepage:
voornaam:
achternaam:
geslacht: Niet ingevuld
opleiding:
beroep:
hobby's/interesses:
laatste bezoek: 10 seconden geleden.
aantal posts: 2.654 (gemiddeld 11 per dag)
El_Matador
ondertitel: Torero
homepage:
voornaam: Torero
achternaam: Torero
geslacht: Man
geboortedatum: 29-01-1979
opleiding: No Fear, Uncompromised Love, Full Joy
beroep: Op zoek naar het zwarte goud
hobby's/interesses:
laatste bezoek: 0 seconden geleden.
aantal posts: 86.897 (gemiddeld 35 per dag)![]()
Kinderachtig? Ik begin toch niet over anonimiteit? Net als ik niet over jackies familieleden begon, dat doet ie allemaal zelf.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:34 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hee Mata! Dit vind ik wat kinderachtig hoor. Ik moet zo naar mijn werk, hopelijk heb ik vanmiddag of vanavond tijd om meer te posten.
En waarom reageer je niet op hem, maar wel op mij?
The only limit is your own imagination
Hey Marrije, ik moet wel oppassen dat je me niet inhaalt op De Lijst!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:52 schreef Marrije het volgende:
Leuk, die lijst te zien.
Vraag me af of we geen nieuwe feiten meer te horen krijgen uit het rapport.
Helaas heb ik niet zoveel meer toe te voegen. Wel lees ook ik met belangstelling nog steeds de verdere onderzoeken van El_Matador cs.
Ook ben ik zeer benieuwd naar de resultaten van de expeditie.![]()
Ik zag dat je mijn linken had gevonden, ik vind dat er nog best wat hutten staan daar. Ze zullen niet allemaal bewoond zijn maar toch.
Het gaat me even met name om deze hier:
https://www.here.com/dire(...)2.40619,20,satellite
behoorlijke afmeting,![]()
Bij zo’n totaal onopgeloste zaak met vele, vele vraagtekens, zal geen enkele ouder zich neerleggen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, met bijna 50 users die meer dan 200 posts hebben is het een divers topic.
Er is ook niet echt meer nieuws, maar de kaarten en zoektochten naar wat is waar gaat lekker door.
Ik denk niet dat we nog iets te horen krijgen; denk dat de ouders zich erbij neergelegd hebben na de laatste deceptie die de zoektocht werd.
Zij zullen juist in alle stilte blijven onderzoeken. Zoiets moet je in de rust doen, zonder dingen naar buiten te brengen.
Deze zaak wordt een keer opgelost.![]()
Dat hoop ik echt. Dat de ouders duidelijkheid krijgen wat er gebeurd is met hun dochters.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:50 schreef gynaika het volgende:
[..]
Bij zo’n totaal onopgeloste zaak met vele, vele vraagtekens, zal geen enkele ouder zich neerleggen.
Zij zullen juist in alle stilte blijven onderzoeken. Zoiets moet je in de rust doen, zonder dingen naar buiten te brengen.
Deze zaak wordt een keer opgelost.Make my day!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: