Ja, wie nou uiteindelijk die hamer in die schedels heeft geslagen, laat niemand die aan misdaad denkt weten, maar als juist de gids die zo betrokken is genoemd wordt als de verantwoordelijke (mensen meegeven met vriendjes of zonen) voor de vermissing en als verantwoordelijke (betrokkenheid bij het plegen van The Perfect Crime) voor de dood van die meiden, dan kan je dat wel als "dader" zien.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, snap je punt en nu ook die van JIC. Ik neig net als Jackie naar een misdaadscenario en ja ik heb ook een persoon in mijn hoofd, al is dat een andere dan die van Jackie.
Jackie heeft trouwens f niet als "dader" maar dat maken anderen ervan
Flash is een benaming voor het soort opslag (met elektrische lading geloof ik, in "cellen"). Of dat vast gemonteerd is in een apparaat, of in een sleuf geduwd wordt, doet er niet toe. Er zijn ook harde schijven die je er zo uit trekt en meeneemt. "Werkgeheugen" duidt in principe geen soort opslag aan, maar het is wel van soort die z'n inhoud alleen vasthoudt als het apparaat aanstaat. Verdwijnt al bij een reset (in principe). Dat is veel sneller, en het niet-permanente is dan geen bezwaar (zolang de boel niet vastloopt). Grafisch geheugen is ook geen soort, maar geeft aan waar het voor gebruikt wordt. Ja, smartphones zijn wel "kleine laptopjes", maar dan zo klein dat een klein hard schijfje al te groot is. En in laptops zit tegenwoordig vaak i.p.v. een harde schijf een SSD, dat is ook geheugen zonder bewegende delen. SSD staat Solid State Drive (geen Disk, pff..)quote:Op maandag 23 februari 2015 23:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ha dank je, ik ben duidelijk geen technisch expert op het gebied van telefoons, maar die opslag wordt toch niet per se op flash gedaan? Dat zijn toch losse kaartjes? Smartfoons zijn geen kleine laptopjes met processoren, opslagschijf ("harde schijf"), losse kaartjes (flash, SD, etc.) en geheugen (werk, grafisch, etc.)?
Fout geknipt en geplakt. Heb het al verwijderd.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 24 februari 2015 00:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daar kan Jackie inderdaad beter niet meer mee aan moeten komen zetten. Of hij nou een dochter van 14 heeft of niet, er zijn hier helaas mensen die doodnormale reacties daarop - zoals van El-Matador dit keer - in een kwaad daglicht proberen te stellen
" dan heb je vast meer van hem geleerd. Ik wil geld opnemen, maar ben m'n pasje vergeten. Wil jij zorgen dat ik toch geld van ze krijg" Bijna zei ik dat.
Waar heb je het toch over? Niet te volgen...
Niet overdrijven.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Just in case:
geen kinderen betrekken klaar! Niet Jackie niet El Mata, niemand niet.
Niet posten voor een kind, niet posten over een kind en niet verwijzen naar een kind.
Zou een huisregel moeten zijn
Jackie, zoals je kunt zien is de OP juist veel diverser geworden. Door gerichte vragen te stellen, de geniale vondst van ootje (HERE) en meer gezamenlijke, cooperatieve werklust heeft geleid tot juist het uitlichten van verschillende mogelijke antwoorden en standpunten van en door veel verschillende users.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:35 schreef jackie12 het volgende:
Het punt is, en ik haal Perico maar even aan; Als er geen onderzoek naar manipulatie is gedaan omdat daar geen opdracht voor is gegeven dan is dat ook niet ontdekt.
En die opdracht heeft het NFI niet gekregen.
En El Matador het wordt tijd dat je zelf je oogkleppen afdoet.
Je bent zo geil op jezelf.
Heb je een gedachte...hup in de OP er mee.
Denkt iemand anders....afzagen tot op het bot.
Ik ben niet de enige die denkt aan een misdrijf. Maar omdat JIJ vindt dat dat allemaal veel te ver gezocht is met manipulatie van allerlei dingen (vondsten,telefoons etc) zijn dat allemaal maar gekkies.
Wat ook zo zwak van je is (zelfs bijna zielig) is dat je de echte topic-kaper bent. JUIST om je eigen dingetjes in JE OP te kunnen zetten.
Want wat jij zegt moet natuurlijk wel onder de aandacht gebracht en gehouden worden!
verder valt t me op dat je veel dingen niet weet. En dat geeft niet maar oordeel dan niet en hou wijselijk je mond als je iets niet weet.
En je kunt ook niet alles weten aangezien je ook zoveel moet onthouden aangezien je op FOK volgens mij met alle discussies meedoet en, inderdaad, overal wel weer een mening hebt.
Misschien ben je irl een hele aardige vent.
Hier vind ik je echt een ongelooflijk dominant, betweterig mannetje die wel heel slim is maar helaas die slimheid imo verkeerd gebruikt.
Jackie toch, na al die maanden gewoon doorgaan met die belachelijke kloonbeschuldigingen. En je ziet niet eens in hoe onmogelijk die mening van je is.quote:Ook verdenk ik je van het hebben van kloons. Natuurlijk ga je dat ontkennen en misschien wel weer klagen bij de klaagbaak maar zo schat ik je gezien je gedrag hier, zeker zo in.
Ik denk dat wij op het zelfde level kunnen discussiëren, dus bij deze.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, wie nou uiteindelijk die hamer in die schedels heeft geslagen, laat niemand die aan misdaad denkt weten, maar als juist de gids die zo betrokken is genoemd wordt als de verantwoordelijke (mensen meegeven met vriendjes of zonen) voor de vermissing en als verantwoordelijke (betrokkenheid bij het plegen van The Perfect Crime) voor de dood van die meiden, dan kan je dat wel als "dader" zien.
In ieder geval word je veroordeeld als je betrokken bent op zo'n manier en schuldig bevonden.
Dood door schuld is deze zaak sowieso. Al zou ik die schuld niet bij gewone, normale, hardwerkende eerlijke mensen leggen, maar eerder bij politieke belangenorganisaties en het departement van dictatorvriendinnetje Betsy.
Duidelijk, dank je.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Flash is een benaming voor het soort opslag (met elektrische lading geloof ik, in "cellen"). Of dat vast gemonteerd is in een apparaat, of in een sleuf geduwd wordt, doet er niet toe. Er zijn ook harde schijven die je er zo uit trekt en meeneemt. "Werkgeheugen" duidt in principe geen soort opslag aan, maar het is wel van soort die z'n inhoud alleen vasthoudt als het apparaat aanstaat. Verdwijnt al bij een reset (in principe). Dat is veel sneller, en het niet-permanente is dan geen bezwaar (zolang de boel niet vastloopt). Grafisch geheugen is ook geen soort, maar geeft aan waar het voor gebruikt wordt. Ja, smartphones zijn wel "kleine laptopjes", maar dan zo klein dat een klein hard schijfje al te groot is. En in laptops zit tegenwoordig vaak i.p.v. een harde schijf een SSD, dat is ook geheugen zonder bewegende delen. SSD staat Solid State Drive (geen Disk, pff..)
De ruimte op dat niet-bewegende spul wordt steeds groter. En het wordt ook sneller, anders kon het niet concurreren met een harddisk.
"F. als dader" maken, van wat Jackie zegt? Dat heb ik niemand zien doen. Wel is opgemerkt Jackie F. keer op keer als medeplichtige neerzet (medeplichtig door list, leugen en bedrog, zodat de schuldige niet gepakt kan worden. Bij levensdelicten een vrij ernstig misdrijf is. Dat mag je dus niet zomaar roepen over iemand, je kunt ervoor veroordeeld worden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, snap je punt en nu ook die van JIC. Ik neig net als Jackie naar een misdaadscenario en ja ik heb ook een persoon in mijn hoofd, al is dat een andere dan die van Jackie.
Jackie heeft trouwens f niet als "dader" maar dat maken anderen ervan
Ja, dat had ik gelezen, van die overboekingen. Maar dat soort dingen gebeuren en zeker in een latinoland als Panama.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat wij op het zelfde level kunnen discussiëren, dus bij deze.
Jij legt de "schuld" duidelijk bij de overheidsinstellingen, en ik bij de taalschool en de gidsen en hun samenwerkingsverband. Ik heb dat hier een aantal dagen geleden gepost. 10 vrijwilligers laten komen en maar voor een klein aantal vrijwilligerswerk hebben. Zo werkt dat, das slim en voor iedereen prima. Alleen in deze case ging dat dus mis.
K&L hadden betaald voor een goed geregelde vakantie met vrijwilligerswerk in Boquete. Op vrijdag nog gecheckt en laste minute, sorry maar we hebben toevallig hier een gids met mooie excursies.
taalschool blij, gasten blij en gidsen blij. Prima tot zover
Vervolgens gaat het om een of andere reden helemaal fout met K&L, tja en daarna komt Pitti pas.
Ja ook veel fouten gemaakt maar toen waren ze al vermist....
Fijn die deal tussen taalschool en de gidsen (niet F in het bijzonder)
Jij geeft af op de overheidsinstellingen en ik op de lokaal betrokken bedrijven.
In andere moordenzaken hier op Fok, ik noem nu even het voorbeeld van je alpenmoord, heeft zelfs El mata een duidelijke dader benoemt. Dat Jackie hier constant op wordt aangevallen door mensen die inhoudelijk (ja jij ja) totaal geen bijdrage leveren aan dit topic...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:50 schreef JustinCase het volgende:
[..]
"F. als dader" maken, van wat Jackie zegt? Dat heb ik niemand zien doen. Wel is opgemerkt Jackie F. keer op keer als medeplichtige neerzet (medeplichtig door list, leugen en bedrog, zodat de schuldige niet gepakt kan worden. Bij levensdelicten een vrij ernstig misdrijf is. Dat mag je dus niet zomaar roepen over iemand, je kunt ervoor veroordeeld worden.
Dat is een heel andere zaak.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In andere moordenzaken hier op Fok, ik noem nu even het voorbeeld van je alpenmoord, heeft zelfs El mata een duidelijke dader benoemt.
Wie is hier nu anoniem??quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:00 schreef jackie12 het volgende:
Dankzij FOK ben ik in discussie gekomen met anderen die ook nieuwsgierig zijn wat er met Kris en Lisanne gebeurd kan zijn.
Dankzij andere users en eigen onderzoek heb ik ontzettend veel informatie binnen gekregen.
We zijn nu echter bijna een jaar verder en krijg ik steeds meer problemen met het in discussie zijn met mensen die ik dagelijks "spreek" dus zowat kennissen zijn maar niet zeker weet of het een echt persoon is of een kloon van iemand.
Ik ben gewoon gewend om iemand aan te kijken als ik met hem of haar spreek.
Ik verlang dan ook naar een (besloten) platform waar iedereen welkom is maar niemand anoniem.
Ik denk dat dat de discussie ten goede komt en het (anonieme) moddergooien sterk verminderd.
Om de lijn van Grijzemassa maar te volgen, ik denk er hard over na om hier te stoppen.
Die overboekingen gebeuren ook in de Nederlandse horeca en ik denk overal, helemaal prima. Mooie manier van elkaar wat gunnen en iedereen blij.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat had ik gelezen, van die overboekingen. Maar dat soort dingen gebeuren en zeker in een latinoland als Panama.
Ik zoek daar geen bewuste strategie van de taalschool achter, jij wel zie ik. Waarom zouden ze dat doen? En zeiden de ouders er niks van?
Het was trouwens niet dat het vrijwilligerswerk niet door zou gaan, het was alleen een week uitgesteld. Wat heel normaal is in Latijns-Amerika.
Lokale bedrijven hebben echt geen belang bij dit soort zaken en ik zie dan ook niet hoe zij juist verantwoordelijkheid willen hebben voor het inhuren van brakke tot zelfs kwaadaardige gidsen. Hoewel het natuurlijk mijn vriendin is, ken ik Ingrid L. niet, maar het lijkt me een prima zakenvrouw met 3 mooie hostels in Costa Rica en Panama. Niet bepaald een louche type met louche gidsen.
Wat er ook met de taalschool aan de hand is; SINAPROC zit fout. Zoeken op plekken totaaaal buiten waar de rapportages vandaan kwamen, zoals de Baru, is typische window dressing. Laten zien dat je bezig bent. Ook weer een latinodingetje.
Het punt is ook dat je ergens op een tweesprong staat: F. beschuldigt SINAPROC en SINAPROC/Betsy beschuldigen de gidsen (van niet goed de vondsten behandeld hebben; ja, doe het dan zelf, muts).
Je kan ervoor kiezen geen "partij" te kiezen, maar hoe liggen de zaken dan? F. en SINAPROC hebben allebei gelijk? Er is "afdoende gezocht"? Welnee.
Dat ze op de Pianista verdwenen waren, stond al in het eerste topic. Als de eerste informatie echt zo vaag was van waar ze waren, zou dat er niet ingestaan hebben. Pianista was al vanaf dag "1" (voor ons 4 april) de trail waar gezocht moest worden.
Toch ging SINAPROC compleet ergens anders zoeken en zelfs -als hun eigen kaart klopt en waarom zou ie dat niet doen?- niet de CD over ging bij "onze" Mirador, maar bij een heel andere trail, comfortabel dicht bij Boquete.
Wie of wat er ook verantwoordelijk is voor de verdwijning/vermissing van Kris en Lisanne is daarom irrelevant voor de reddingstochten, de behandeling van getuigen, verdachten, DNA-monsters, vingerafdrukken en al die andere zaken die Dick S. terecht in een onderzoek in het buitenland wil zien.
Kris en Lisanne zijn vermist geraakt door onbekende omstandigheden
Kris en Lisanne zijn niet gered en daardoor komen te overlijden door SINAPROC en co.
Voor mij niet anders dan dit topic. Snap je punt, voor mij is iedereen hier anoniem.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een heel andere zaak.
- dat zijn allemaal anonieme personen voor de deelnemers van dat topic
- die personen hebben niet bijgedragen aan juist de zoektochten
- ik heb niemand zomaar beschuldigd, maar mogelijke verdachten genoemd, zoals normaal in dat soort overduidelijke moordtopics
- dit is niet eens een moordtopic, maar een verdwijning. Het zou moord kunnen zijn, maar er is een heel palet aan andere mogelijkheden
Maar dat is toch gewoon overmacht? En kom op, het is vrijwilligerswerk, als dat een weekje uitgesteld wordt en je kan mooie hikes maken, wat is nou echt het probleem?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die overboekingen gebeuren ook in de Nederlandse horeca en ik denk overal, helemaal prima. Mooie manier van elkaar wat gunnen en iedereen blij.
Daar ben ik als ondernemer ook voorstander van, ik vind dat in deze zaak het daar is misgegaan. K&L zijn daardoor overleden. Had die meiden gewoon geboden waarvoor ze geboekt, betaald en voor gekomen waren. Had ze een alternatief geboden, had de hele week de excursies betaald, had ik weet niet wat. Maar had ze nooit, maar dan ook nooit aan hun lot overgelaten..
Dat maakt mij zo boos, Sinapoc en Pitti hadden nooit van K&L gehoort als iedereen zich aan de afspraken hadden gehouden.
Jij kent IL niet, lijntje van haar naar mij is heel kort. Schop onder der kont kan ze krijgen met haar "foutje"
Ik heb al 15 Nederlanders gevonden via waarbenjij.nu die door overmacht niet de geboekte en het betaalde vrijwilligerswerk konden doen. En vervolgens excursies zijn gaan doen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon overmacht? En kom op, het is vrijwilligerswerk, als dat een weekje uitgesteld wordt en je kan mooie hikes maken, wat is nou echt het probleem?
Het idee dat Kris en Lisanne "aan hun lot zijn overgelaten" vind ik van een typisch Nederlands VINEX-paternalisme. Kom op, die dames zijn 21 en 22. Was ik op mijn 20e ook "aan mijn lot overgelaten" toen ik dacht dat er voor mij een kamer was geregeld in Madrid maar ik toch zelf op zoek moest? Welnee, dat is het leven.
Ze hebben zelf de excursies uitgezocht en genoeg informatie kunnen inwinnen. Bij mijn weten is het hostel ook behulpzaam geweest.
Wat natuurlijk kan, en zeker als daar een stagiaire zit die niet eens Spaans spreektis dat zij, persoonlijk, de fout heeft gemaakt een onbekende, onbetrouwbare of onwillige gids geboekt te hebben voor de meiden. En dat ze dat, de misere opmerkend, verzwegen heeft. Sja, wat zou jij doen als je de verdwijning van 2 klanten voor je kiezen hebt...
Wellicht zie jij het scherper dan ik door jouw korte lijn met Ingrid L., maar ik zie de culturele component juist weer.
15 Nederlanders in hoeveel tijd? En weet je de aanleidingen ook?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb al 15 Nederlanders gevonden via waarbenjij.nu die door overmacht niet de geboekte en het betaalde vrijwilligerswerk konden doen. En vervolgens excursies zijn gaan doen.
Dat is geen overmacht meer, en ja ik weet dat dat een zware beschuldiging is naar de taalschool toe.
Dank Perico, voor dit "oprakelen". Video is van 25 juni 2014.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:19 schreef Perico het volgende:
Na het oprakelen van de "Reportaje de las Holandesas" video wilde ik eigenlijk hetzelfde doen met de volgende video (klik)
Een uitstekend verslag met "de andere gidsen" van de Pianista, die het niet hebben op de gidsen die enkel snel geld willen verdienen. Met getuige Mercedes Miranda.
Je ziet ook hoe 's nachts de rivieren aanzwellen en krijgt een ander beeld. Ze geven ook exacte hoogtemeters voor de Mirador en Boquete etc en een uitvoerige index van gevaren.
Nee, ik zal ze aankomende week even voor je posten. 15 door de taalschool en niet omdat ze ter plekke niet meer wilden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
15 Nederlanders in hoeveel tijd? En weet je de aanleidingen ook?
Wellicht was er een overstroming en konden in 1 week ineens 10 mensen geen plaatsje krijgen?
Plicht om voor ze te zorgen?? Kom op, waarom dat VINEX-gedrag?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze waren op hun eerste reis, alleen en zonder ouders. Niet iedere 20 of 21 jarige is alert.
Je zei dat H een puber was met zijn gedrag op FB, K&L waren 3 jaar jonger. Spraken de taal niet, hadden het toch goed geregeld.
De taalschool werkt bewust met "jonge studenten" dat is hun doelgroep en dat straalt hun website uit.
Dat is een bewuste keuze, je bied een dienst aan, er komen jong volwassenen en dan heb je de "plicht" voor ze te zorgen. Die muts kwam pas naar Boquete toen de media erop af kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |