Klein foutje; 80 euro = 83 of 87 dollar. Maar verder hele goeie vragen.quote:Op maandag 10 november 2014 16:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik vraag me nog een paar dingen af;
Er wordt hier regelmatig beweerd dat K&L niet zo onvoorbereid een hike in de wildernis zouden gaan maken. Dunne kleding, geen extra trui/vest/regencape voor het geval het weer omslaat. (Of hadden ze dat wel bij zich maar is het niet teruggevonden?)
Ik heb de ouders dat geen enkele keer als argument horen gebruiken. Kan men daar uit op maken dat de ouders het niet vreemd vonden dat K&L in een hemdje en shorts aan een wandeltocht van een aantal uren begonnen? Ook zei de vader van Kris het heel begrijpelijk te vinden dat ze na de mirador nog een stukje verder zijn gelopen.
Verder vraag ik me af wat K&L gepland hadden voor het vervoer terug naar het hostel.
Ze hadden iig 80 euro bij zich, misschien om terug bij het begin van het pad een hapje te eten en wat te drinken bij Il Pianista? Dan konden ze daar vandaan een taxi bellen om naar het hostel terug te gaan.
Als je informatie opzoekt over het restaurant Il Pianista zie je dat het restaurant niet altijd open is.
Er staan meerdere recensies op tripadvisor van mensen die voor de vaste deur stonden op reguliere openingstijden. Dan zou je denken dat ze op de heenweg toen ze er langs liepen alvast geïnformeerd zouden hebben of ze er die namiddag terecht zouden kunnen.
Het hoeft niet zo gegaan te zijn maar is een naar mijn idee geen vergezocht scenario.
Hij is aardig wat dagen weggeweest, weet niet of hij nog vrije dagen heeft/krijgt, en de mogelijkheden om nogmaals zo'n uitzonderlijke trip te maken. Geen idee dusquote:Op maandag 23 februari 2015 23:17 schreef agter het volgende:
[..]
Heeft hij plannen om nogmaals te gaan?
Hoe laat is het avondeten meestal in die landen? Geen zes uur wsl. Een late lunch zou heel gebruikelijk kunnen zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:
Oudere delen doorlezend op zoek naar jackies scenario kom je toch weer goede posts tegen zeg. Grijzemassa doet haar naam eer aan met een fabuleus geheugen en scherpe inzichten en dat bewijst ze hier weer; buiten de box denken, goeie concrete vragen stellen en een open mind houden:
[..]
Klein foutje; 80 euro = 83 of 87 dollar. Maar verder hele goeie vragen.
Want waar en wat lunchten Kris en Lisanne? Als je om 13:00 op de Mirador(s) staat, 20 minuten later in de "tunnel" en een uur later in de 1e quebrada heb je weinig (lees: geen) tijd om te lunchen. En toch, zo'n enorme klim voor 2 meiden niet getraind in hiken/bergen...
De gedachte om terug te komen bij Il Pianista en daar na de wandeling goed maar laat te lunchen vind ik een hele logische.
Vziw is er alleen een stichting om te doen wat één van die families goeddunkt. Of daarmee een beter doel gediend wordt dan wat nu een stel FOK!'ers willen gaan doen, weet ik niet. Zou kunnen, maar beide doelen zijn mij geen donatie waard.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:03 schreef 11en30 het volgende:
Het maakt mij niet uit. Maar zonder verklaring van de familie dat ze er helemaal achter staan vind ik dat jullie dit topic misbruiken voor jullie banjervakantie en de financiering daarvan. Fondsen die naar de stichting voor K en L hadden kunnen/moeten gaan.
Ik weet niet hoe het in Panama zit, maar hier eten mensen 's avonds niet veel, broodje ofzo. De lunch is het gerecht van de dag. Late lunch doen mensen zeker, uur of 16:00 soms, zeker op het platteland waar werktijden iets minder gereguleerd zijn dan hier in de stad.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:20 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe laat is het avondeten meestal in die landen? Geen zes uur wsl. Een late lunch zou heel gebruikelijk kunnen zijn.
Ik had grote hoop van die apparatuur waarmee men onderwater een lichaam kon opsporen.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij is aardig wat dagen weggeweest, weet niet of hij nog vrije dagen heeft/krijgt, en de mogelijkheden om nogmaals zo'n uitzonderlijke trip te maken. Geen idee dus
Goed plan! Nog een expeditie voor een topic waar ik me op gestort heb:quote:Op maandag 23 februari 2015 23:22 schreef JustinCase het volgende:
Zo wil ik graag sponsoring om de "Alpenmoord" te onderzoeken.
quote:Nee, geen cent van mij voor zo'n onderneming. Stel dat Ootjekatootje mee gaat, Rapanui of Jackie. Dan betaal ik mensen die de woon- en werkomgeving van "medeplichtige F. " met hun aanwezigheid gaan ontsieren, of de heks O. met haar zure bek het liefst figuurlijk aan een inquisitieverhoor zouden onderwerpen. Ik schaam me nu al plaatsvervangend, als poster in dit topic.
Ik dacht idd aan Spanje qua tijden, maar dat is dus niet zo.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Panama zit, maar hier eten mensen 's avonds niet veel, broodje ofzo. De lunch is het gerecht van de dag. Late lunch doen mensen zeker, uur of 16:00 soms, zeker op het platteland waar werktijden iets minder gereguleerd zijn dan hier in de stad.
Mijn enige lunch in Panama was rond 12:30, lunchtijd. Wel in Panama-Stad. Zelfde tijd als hier.
Als mensen 's avonds eten dan zo tussen 19:00 en 20:00, niet zoals in Argentinie of Spanje om 22:00 en later.
Zak ff lekker weg in je stoel... Ik ga niet naar Boquete en ga niemand uithoren/aanspreken of wat dan ook. Ik verhoor niemand en heb nooit die intentie gehad. Benader niemand ook geen familie's met verhalen.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:22 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Vziw is er alleen een stichting om te doen wat één van die families goeddunkt. Of daarmee een beter doel gediend wordt dan wat nu een stel FOK!'ers willen gaan doen, weet ik niet. Zou kunnen, maar beide doelen zijn mij geen donatie waard.
Hadden moeten doneren aan een stichting bestaat in elk geval niet. Op een forum iets belangrijker vinden dan de rest, omdat je van plan bent(!) nog ijveriger te worden, en een tocht te ondernemen, vind ik ook onzin.
Richt dan een forum op voor reizen naar het land waar datgene gebeurd is wat jou dag en nacht bezighoudt.. Wat ik me best kan voorstellen. Wie heel veel in de Bijbel leest, gaat soms ook daar kijken waar "het allemaal gebeurd is" Of zelfs niet gebeurd is, er gaan ook afgekickte gelovigen heen. Oxford trekt liefhebbers van inspector Morse. Het zijn wel vaak mooie locaties. Zo wil ik graag sponsoring om de "Alpenmoord" te onderzoeken. De paskamermoord laat ik voor wat 'ie is, daar is geen zak aan. Een forum met een donatie-button uiteraard. Veel zal er niet gestort worden, maar alles is meegenomen.
Nee, geen cent van mij voor zo'n onderneming. Stel dat Ootjekatootje mee gaat, Rapanui of Jackie. Dan betaal ik mensen die de woon- en werkomgeving van "medeplichtige F. " met hun aanwezigheid gaan ontsieren, of de heks O. met haar zure bek het liefst figuurlijk aan een inquisitieverhoor zouden onderwerpen. Ik schaam me nu al plaatsvervangend, als poster in dit topic.
En al opgelost?quote:Op maandag 23 februari 2015 23:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed plan! Nog een expeditie voor een topic waar ik me op gestort heb:
NWS / Vier lijken aangetroffen bij Meer van Annecy #3
[..]![]()
Ik sluit me hier helemaal bij aan.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:13 schreef MeloD het volgende:
[..]
Dit soort posts is precies de reden dat ik me er nauwelijks meer in meng. Wie wil sponsoren, doet dat. Wie dat niet wil omdat ie er geen vertrouwen in heeft dat het iets oplevert, doet het niet. Hoeven verder geen woorden aan vuil gemaakt te worden denk ik
Wel een vraag om over na te denken: wat maakt eenzelfde tocht door andere vrijwilligers (bvb het team dat in januari geweest is) anders dan het "fok vrijwilligers team"? Oké, wij hebben niet dezelfde medische kennis, maar ik gok wel meer hike-ervaring. Plus, wij willen er meerdere dagen overnachten en kunnen dus verder weg zoeken.
Ik kruip weer in de veilige meeleesmodus
Tja, elke term is beter dan harde schijf, zolang die maar klopt. Opslag, flash-memory, dat zijn de enige die me zo te binnen schieten. Geheugen dat blijft, ook als de batterij leeg is. Vast geheugen klopt niet als het op een micro-SD kaartje staat, en geheugenkaart niet als zo'n chip er vast in zit. Samsung haalt die laatste twee systematisch zelf doorelkaar, maar flash-memory is het allemaal. En harde schijf geen van alle.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De zoekfunctie van FOK! doet het niet, dus ik ben door wat oudere delen aan het gaan op zoek naar dat scenario dat je zo aanprijst (waarom link je het niet in je signature).
Ik vind nu dit:
[..]
Dat "met alle respect" mag je weglaten na je "onzin" op mijn lijst met argumenten, die kuil ook goed vond.
En de andere punten ga je ook niet op in. De foto's zijn "bullshitfoto's. Dus gemaakt door de killers? Maar wel precies die nacht, of is ook met die tijden gekloot?
Waarom zou je midden in de nacht "bullshitfoto's" gaan maken?
Dat terwijl we weten dat diezelfde nacht mogelijk Kris maar minstens Lisanne nog in leven waren in dat gebied.
Ontbreken van getuigen - voor de zoveelste keer; afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid.
Bovendien; je ziet hoe rustig het is op die Pianista in die Retiring video. Kans dat er om 11:00 getuigen langs de Pianista waren die ook nog eens moeten herinneren dat ze Kris en Lisanne gezien hebben is gewoon klein. Jij ziet dat als argument, maar dat is het niet.
Smsjes en andere berichtjes kunnen heel goed opgeslagen zijn in de telefoon(s) maar door het uitlezen dat die prutsers deden verloren gegaan. Zoals ik eerder zei (ik heb zoiets met mijn S2 gehad); je ziet alleen de data die op de harde schijf (Justin, heb je een betere term?) van de telefoon staan, dus NIET "los opgeslagen" berichten.
Die dochter kan het omdat het voorgekauwd is. Jackie had er nog nooit van gehoord, en bijna niemand hier kwam op het idee. Snel op het idee komen, het meteen inbrengen: helemaal niemand.quote:Wederom; afwezigheid van bewijs is geen bewijs voor afwezigheid.
Dat het NFI geen gericht onderzoek heeft gedaan naar fakery wil niet zeggen dat die experts niet in staat zijn om die fakery te zien.
Jij stelt "mijn dochter van 14...bladiebladiebla". Ik zeg: prima, leg het dan voor aan experts en als die allemaal geen fakery in jouw dochters actie vinden, dan heb je een sterk argument in handen. Nu niet; het is nu wat geroep over je dochter die misschien helemaal niet op die bekendheid zit te wachten (maar dat vechten jullie samen maar uit).
quote:Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef Grijzemassa het volgende:
Wordt er zo maar weer even een eenvoudige vrouw die verslag doet over wat ze gezien heeft als een onbetrouwbare en harteloze leugenares weggezet. Omdat ze een wat norse gezichtsuitdrukking heeft.
Wat ergWie vindt het nou eigenlijk nog vreemd als niemand meer wil helpen van de locale bevolking. Dit soort kortzichtige uitspraken zijn een bevestiging voor wat de locals al lang wisten;
Als je je kop boven het maaiveld uitsteekt dan gaat hij er af.
Ha dank je, ik ben duidelijk geen technisch expert op het gebied van telefoons, maar die opslag wordt toch niet per se op flash gedaan? Dat zijn toch losse kaartjes? Smartfoons zijn geen kleine laptopjes met processoren, opslagschijf ("harde schijf"), losse kaartjes (flash, SD, etc.) en geheugen (werk, grafisch, etc.)?quote:Op maandag 23 februari 2015 23:42 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Tja, elke term is beter dan harde schijf, zolang die maar klopt. Opslag, flash-memory, dat zijn de enige die me zo te binnen schieten. Geheugen dat blijft, ook als de batterij leeg is. Vast geheugen klopt niet als het op een micro-SD kaartje staat, en geheugenkaart niet als zo'n chip er vast in zit. Samsung haalt die laatste twee systematisch zelf doorelkaar, maar flash-memory is het allemaal. En harde schijf geen van alle.
Daar kan Jackie inderdaad beter niet meer mee aan moeten komen zetten. Of hij nou een dochter van 14 heeft of niet, er zijn hier helaas mensen die doodnormale reacties daarop - zoals van El-Matador dit keer - in een kwaad daglicht proberen te stellen.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laat jij nu eens even alle berichten over minderjarigen hier weg... ook de verwijzingen.
eerst al die fb van E in de OP en steeds verwijzen naar de dochter van J en haar bevindingen.
Niet doen
Dus Myriam G. had geen nageslacht dat een rugzakje aangereikt kreeg van Kris of Lisanne? Daar mag niet naar verwezen worden?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Just in case:
geen kinderen betrekken klaar! Niet Jackie niet El Mata, niemand niet.
Niet posten voor een kind, niet posten over een kind en niet verwijzen naar een kind.
Zou een huisregel moeten zijn
Liever niet dan wel, als je het onderscheid kan maken in wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus Myriam G. had geen nageslacht dat een rugzakje aangereikt kreeg van Kris of Lisanne? Daar mag niet naar verwezen worden?
quote:Op maandag 23 februari 2015 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Frank en zijn kompanen waren wel het neusje van de zalm.Wat vind ik het jammer dat ze (waarschijnlijk) niet hebben kunnen doen wat ze hadden willen doen. Ook met de honden weer erbij.
off topic: die hebben gisteren de 21 jarige vrouw gevonden in NijmegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Frank moet echt geweldig zijn, dus ik wil ook bij hem op tafel. Waar kan ik me laten vermoorden?quote:Op maandag 23 februari 2015 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij is aardig wat dagen weggeweest, weet niet of hij nog vrije dagen heeft/krijgt, en de mogelijkheden om nogmaals zo'n uitzonderlijke trip te maken. Geen idee dusSlaat nergens op? Niet alles wat erin staat slaat op jou, misschien had ik dat er even bij moeten zetten.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zak ff lekker weg in je stoel... Ik ga niet naar Boquete en ga niemand uithoren/aanspreken of wat dan ook. Ik verhoor niemand en heb nooit die intentie gehad. Benader niemand ook geen familie's met verhalen.
Dus deze post van jou slaat nergens op, reageer dan niet. En succes met je Alpenmoord,
Nee, je punt is terecht denk ik, maar er zijn natuurlijk kinderen betrokken bij zaken, ongewild of niet, en zolang het feitelijk blijft is het prima erover te praten lijkt me.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Liever niet dan wel, als je het onderscheid kan maken in wat ik bedoel.
Ik volg zijn Bonny & Clyde-associatie duidelijk. Of eerder Pa Baker en dochter.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[quote][
Waar heb je het toch over? Niet te volgen...
Heerlijk inhoudelijk weer!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:22 schreef JustinCase het volgende:
[..]
[..]
Die Frank moet echt geweldig zijn, dus ik wil ook bij hem op tafel. Waar kan ik me laten vermoorden?
[..]
Slaat nergens op? Niet alles wat erin staat slaat op jou, misschien had ik dat er even bij moeten zetten.
Nee, dat heeft Jackie zelf gedaan, klopt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, je punt is terecht denk ik, maar er zijn natuurlijk kinderen betrokken bij zaken, ongewild of niet, en zolang het feitelijk blijft is het prima erover te praten lijkt me.
Je kan mij niet verwijten dat ik jackies dochter in de discussie bracht, daar heeft ie toch echt zelf bewust voor gekozen. Iets wat ik niet zou doen, mocht ik een dochter hebben, maar goed.
Ja, snap je punt en nu ook die van JIC. Ik neig net als Jackie naar een misdaadscenario en ja ik heb ook een persoon in mijn hoofd, al is dat een andere dan die van Jackie.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik volg zijn Bonny & Clyde-associatie duidelijk. Of eerder Pa Baker en dochter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |