De OP wordt niet nog meer uitgebreid.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:25 schreef ootjekatootje het volgende:
- fakery van foto's
- fakery van telefoonoproepen
- fakery van stoffelijke resten en de rugzak
- de actie van F.
Moet zijn acties van F
Trouwens ik wil ook in het lijstje van fakery van de foto's!
Die lokale rijstboerin had de tas afgegeven aan F.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat zijn goeie punten.
Wel vraag ik me af hoeveel invloed die gidsen op de keuzes voor de zoekgebieden hadden. Als SINAPROC rond de Baru gaat zoeken, weet je dat F. niet veel invloed heeft; die had gezegd "die toer zouden ze zaterdag met mij gaan doen, vanaf de Pianista is dat belachelijk ver lopen, daar zou ik niet gaan zoeken".
Toch deed SINAPROC dat. Waarop F. zich -terecht- in de media opwond over die lui.
De vondsten kwamen pas na de rugzak, het enige spoor niet door F. en zijn team gevonden, maar door lokale rijstboertjes. De (on)stoffelijke resten zijn ten opzichte van de rugzak wel op "logische" plekken gevonden; langs dezelfde rivier als de rugzak maar dan stroomafwaarts (rib Kris + huid Lisanne?) en stroomopwaarts: bekkenbot, voet+schoen en de jeans.
Het verdachte zit hem er voor mij meer in dat SINAPROC geen aanstalten maakte om met 100 man dat gebied in te gaan net na 11 juni. Welnee, de lokale gidsen deden alle vondsten.
Dat maakt voor mij niet de gidsen (dat zijn gewone, normale, eerlijke, simpele, hardwerkende mensen) maar juist de miljoenenorganisatie verdacht (onwil; window dressing, politieke spelletjes, etc.)
Nee je kent het niet voor de 3e (en ook laatste keer)quote:• de fototijden zijn gefaked
- de fototijden kloppen met de zon
- de fototijden kloppen met hun hele wandeling
- de fototijden worden NIET betwijfeld door mensen die veel meer van deze zaak weten dan jij en ik samen
Prima, maar weet wel dat ik de OP heel erg heb ingekort met links.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De OP wordt niet nog meer uitgebreid.
esatto..jaquote:Op maandag 23 februari 2015 22:10 schreef El_Matador het volgende:
Ok, ik volg je.
Bij die mogelijke val heeft Kris dan niet haar bekken of rib gebroken want die waren nog gaaf.
En eens; die nachtfotolocatie moeten we zien te vinden, zal niet makkelijk worden. Ik denk dat die ergens tussen de 2e kabelbrug en de rugzak is. Precies in het levensgevaarlijke stuk Culebra waar de slangenbezweerder, de klimgeit, het orienterend toeziend oog en de gekke nepColombiaan moeten gaan banjeren....
Wat mij betreft kan de helft eruit, niet de nieuwe kaarten en nieuwe onderzoeken.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De OP wordt niet nog meer uitgebreid.
Ja, F. is de meest senior gids in dat gebied, logisch toch? En dat lokale inheemsen antipathie tegen de politie koesteren vind ik ook vrij normaal, zeker als je die politieke spelletjes met stuwdammen, "illegale"quote:Op maandag 23 februari 2015 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die lokale rijstboerin had de tas afgegeven aan F.
Bron, jijzelf omdat die indianen de politie daar niet vertrouwen en dus naar F gingen
Precies. De PR van 1 familie doet professioneel aan. Daar worden dingen gewoordvoerd i.p.v. gezegd. Het moet passen in een strategie: druk uit te oefenen op de Panamezen. Nadeel kon wel eens zijn (voor die familie), dat bij verdenking de politie gegevens achter mag (en soms zelfs moet) houden.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:21 schreef agter het volgende:
Overigens weten we helemaal niet of de ouders nu nog aan een misdrijf denken.
Zij willen gewoon weten wat er gebeurd is met hun dochter(s).
Dat klopt wel denk ik..dat zegt vast niets.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat ze niets zeggen, zegt niets
5- alle getuigen spraken af om een late tijd te noemen.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:04 schreef jackie12 het volgende:
1- alle getuigen waren in de war met de dag
2- alle getuigen hebben andere meiden gezien
3- alle getuigen zitten goed maar met de camera en telefoontijden is geknoeid.
4- alle getuigen waren in de war met de tijd
Nee, ik vond het toen heel aannemelijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, F. is de meest senior gids in dat gebied, logisch toch? En dat lokale inheemsen antipathie tegen de politie koesteren vind ik ook vrij normaal, zeker als je die politieke spelletjes met stuwdammen, "illegale"goudzoekers en andere bemoeienissen met die mensen hun levens ziet.
Denk jij dat er helemaal geen rijstboertjes waren en F. dit allemaal verzint?
Bullshitfoto's. Dus fake, niet door Kris en Lisanne gemaakt.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee je kent het niet voor de 3e (en ook laatste keer)
Als jij in mijn scenario kent dan had je gelezen dat ik denk dat de foto's bullshit foto's zijn.
Niet gefaked op andere tijden.
Hou je nou op met je onzin
En het sloot mooi aan bij de betrouwbare getuige van de taalschool die ze om 13.00 nog gezien had.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:31 schreef RapaNui het volgende:
[..]
5- alle getuigen spraken af om een late tijd te noemen.
Kijk goed naar de gezichtsuitdrukking van Oliva. Totaal onbetrouwbaar. Geen empathie. Ze heeft het wel over twee mooie jonge meiden. "Ja wat wil je, met blote benen naar boven, dan krijg je last van schurende planten op je huid. En dan op zo'n laat uur." Waarom heeft ze de meiden niet tegengehouden of gewaarschuwd als het werkelijk zo laat was?" Als je't mij vraagt, omdat het níet zo laat was.
Het "voordeel" om ze zo laat naar boven te hebben, is dat dat de kans verkleint dat ze weer naar beneden zouden zijn gekomen.
Goed verwoordquote:Op maandag 23 februari 2015 22:30 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Precies. De PR van 1 familie doet professioneel aan. Daar worden dingen gewoordvoerd i.p.v. gezegd. Het moet passen in een strategie: druk uit te oefenen op de Panamezen. Nadeel kon wel eens zijn (voor die familie), dat bij verdenking de politie gegevens achter mag (en soms zelfs moet) houden.
Vind ik een wat snelle conclusie, maar goed.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:31 schreef RapaNui het volgende:
de gezichtsuitdrukking van Oliva. Totaal onbetrouwbaar. Geen empathie.
Nee, dat heeft allemaal niet meer status dan jackie's scenario. Eruit ermee.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat er nu onderaan staat is een heel inhoudelijke discussie die moet helpen bij een unieke expeditie. Nuttig dus. Als vragen beantwoord worden gaat het onder een spoiler.
Ja, dat is zo. Maar die betrokkenheid is niet zijn verantwoordelijkheid; hij is gevraagd door anderen. Dat hij ja zegt is dan ook logisch, zeker met het argument van "we willen niet naar de politie want die vertrouwen we niet". We weten niet wat die inheemsen daar allemaal is aangedaan door de pliesie.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik vond het toen heel aannemelijk.
Maar dan is F toch ook indirect betrokken bij de vondst van de rugzak.
Idd. Ik vraag me dan ook af of ze de spullen van hun dochter(s) al terug hebben: Geheugenkaartje, simkaartje, gsm's.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:30 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Precies. De PR van 1 familie doet professioneel aan. Daar worden dingen gewoordvoerd i.p.v. gezegd. Het moet passen in een strategie: druk uit te oefenen op de Panamezen. Nadeel kon wel eens zijn (voor die familie), dat bij verdenking de politie gegevens achter mag (en soms zelfs moet) houden.
en anderen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar die betrokkenheid is niet zijn verantwoordelijkheid; hij is gevraagd door anderen. Dat hij ja zegt is dan ook logisch, zeker met het argument van "we willen niet naar de politie want die vertrouwen we niet". We weten niet wat die inheemsen daar allemaal is aangedaan door de pliesie.
We zijn het weer eens: overgang, slechte dag of botox? Redenen te over te bedenken waarom die vrouw zo´n zure bek trektquote:Op maandag 23 februari 2015 22:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik een wat snelle conclusie, maar goed.
Sinaproc is een overheidsinstantie. De rugzak werd per ongeluk gevonden door de lokale bewoners aldaar en toen heeft Pittí het verder zoeken aldaar aan hun gedelegeerd. Het is niet zo dat Sinaproc geen aanstalten maakte om te gaan zoeken. Die beslissing komt van hogerhand.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:25 schreef El_Matador het volgende:
Het verdachte zit hem er voor mij meer in dat SINAPROC geen aanstalten maakte om met 100 man dat gebied in te gaan net na 11 juni. Welnee, de lokale gidsen deden alle vondsten.
Kijk goed naar hoe ze met haar ogen kijkt. En dat voor een vrouw, die zelf misschien moeder is? (Misschien niet hoor, ik weet het niet)quote:Op maandag 23 februari 2015 22:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik een wat snelle conclusie, maar goed.
Die delegatie is dan wel vreemd, want later klaagt ze zelf (je kent de correspondentie) dat "die gekke indianen met hun tengels aan de vondsten hebben gezeten en geen foto's gemaakt".quote:Op maandag 23 februari 2015 22:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Sinaproc is een overheidsinstantie. De rugzak werd per ongeluk gevonden door de lokale bewoners aldaar en toen heeft Pittí het verder zoeken aldaar aan hun gedelegeerd. Het is niet zo dat Sinaproc geen aanstalten maakte om te gaan zoeken. Die beslissing komt van hogerhand.
Wanneer een verdwaald persoon levend en wel zelf alarm slaat, komt Sinaproc acuut in actie. Dat is een andere procedure.
Nah de gezichtsuitdrukking kan ik wel inkomen wat je zegt, maar de conclusies "volkomen onbetrouwbaar" en "geen empathie" vind ik van een iets andere orde...quote:Op maandag 23 februari 2015 22:48 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Kijk goed naar hoe ze met haar ogen kijkt. En dat voor een vrouw, die zelf misschien moeder is? (Misschien niet hoor, ik weet het niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |