abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149962328
quote:
12s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toni:

Huisje:
- Coördinaten - 8°48'12.43"N , 82°24'13.60"W
- Hoogte - 1650 m
- HERE-link

[ afbeelding ]
aha ^O^ juist ja. Kan nu een richting aan die foto geven.
pi_149962337
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:57 schreef kuil het volgende:

[..]

Een pleasant day hike naar een uitzichtspunt, waarvan de Lonely Planet suggereerde dat je die ook wel zonder gids zou kunnen lopen. We weten natuurlijk niet zeker of ze wel met gids zouden zijn gegaan als er nog wel een voor de dinsdag beschikbaar was. Maar het kan heel goed dat de Lonely Planet-tekst en de informatie die ze op internet vonden hen gesterkt heeft in het feit dat ze deze route ook wel zelf konden lopen.

Het stuk over de berovingen die zich wel eens hebben voorgedaan stond was waarschijnlijk niet overgenomen in de map van de taalschool. Misschien dat dat ze nog op andere gedachten had kunnen brengen.
De bevindingen (en valkuiltjes) van de eigenaresse , die de trail ook regelmatig loopt, kunnen natuurlijk ook in die map gezet worden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149962388
Waar het misging was bij de 1e of 2 quebrada, op slechts 20 minuutjes van elkaar.
En daar hoor je normaal gesproken eigenlijk niet te komen. die quebrada's zijn niet bij die pleasant day hike inbegrepen.
pi_149962417
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:59 schreef Lutalo het volgende:
Maar jackie kent het huis van Oliva (geen idee hoe) en zegt dat het huis veel verder beneden aan de weg is dan dat van Martina.

Zoals eerder gezegd, er staan diverse videos in de OP ( ook in de topics die jij aangemaakt hebt)

Er zijn wel meer mensen die het huis van Olivia kennen, gewoon door de videos te kijken en er hier over te praten.
Nou kan je natuurlijk niet altijd alles lezen hier, neem maar gewoon aan dat het klopt.
Niet veel verder beneden, het is ook niet beneden , het loopt daar vlak.
Ik heb van Toni een video gekregen die ik nog niet kende. Daar komt het duidelijk in naar voren.

Nu nog op de kaart plotten.

Martina en Oliva kunnen niet allebei Kris en Lisanne gezien hebben. Zoveel is zeker. Wil je dat wel, probeer je weer de feiten in een verhaal te passen, in plaats van precies andersom.

Geloof vs wetenschap.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149962509
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:02 schreef Lutalo het volgende:
Waar het misging was bij de 1e of 2 quebrada, op slechts 20 minuutjes van elkaar.
En daar hoor je normaal gesproken eigenlijk niet te komen. die quebrada's zijn niet bij die pleasant day hike inbegrepen.
Nah, daar "hoor" je niet te komen ook weer niet. Het was een uur na de Mirador(s) en Kris en Lisanne zagen dat ze nog tijd hadden. Ik zou ook doorgelopen zijn, zeker weten. Dat is nog niet zo raar.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149962513
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:01 schreef ToniB het volgende:

[..]

aha ^O^ juist ja. Kan nu een richting aan die foto geven.
Op die foto van jou zie je rechts-onderin nog net Boquete liggen, het is bijna pal zuid waar je heen kijkt
Wie dit leest is gek
pi_149962530
Video die Toni me stuurde van 7 januari 2015, erg goed!

pi_149962557
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:44 schreef ToniB het volgende:

[..]

En juist daarom, om al die argumenten die je zelf geeft en we zien hoe moeilijk dat 2e stuk van de pianista te volgen is, er zijn wel degelijk afslagen, juist omdat het hun eerste echte hike was.......en dan gaan ze alleen? Het gaat mij alle logica te boven. Ik hoop dat je gelijk krijgt, dat er niemand iets te verwijten valt dan hun zelf maar mijn optelsom ziet er anders uit.
Precies, hun eerste echte hike en dat met zijn tweeën in zo’n sneltempo? Ik weet wat hiken is en herinner mij mijn eerste hike op ongeveer diezelfde leeftijd......onder goede begeleiding.
pi_149962655
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nah, daar "hoor" je niet te komen ook weer niet. Het was een uur na de Mirador(s) en Kris en Lisanne zagen dat ze nog tijd hadden. Ik zou ook doorgelopen zijn, zeker weten. Dat is nog niet zo raar.
Maar het hoort niet bij de beschrijving van de Pianista trail. Op de Mirador is het einde trail.
pi_149962719
Olivia is het groene huis links, vlak voor het oversteken vd stroom .
Martina is rechts, bij die fleurige bloemetjes.
pi_149962812
Als ik daar een vermogende koffieboer was en ik had geen zin in 2 lijken op mijn land dan zocht ik wat essentiële (voor de identificatie en constatering overlijden) onderdelen zonder markeringen bij elkaar en liet ik die door mijn vriend/familie de aardbeienboer als pakketjes door een drone bij de Culebra bezorgen. Uiteraard zonder vermelding van afzender. :7

De rest zou ik samen met het puin van te slopen schuurtjes begraven onder een paar nieuwe huisjes. Twee vliegen in één klap. En geen haan die er ooit naar kan komen kraaien.

[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 23-02-2015 19:41:06 ]
pi_149962886
quote:
99s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Daar precies onder die wolk??, dat is net bovenaan zo een driehoekige paddock/koffieplantage
[ afbeelding ]
wie woont daar dan ? w/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149962953
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:08 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar het hoort niet bij de beschrijving van de Pianista trail. Op de Mirador is het einde trail.
Nee, er is geen "einde trail". Je kan doorlopen (wat Kris en Lisanne dan ook deden).

Vergeet dat VINEXdenken nou alsjeblieft. De wereld is niet opgedeeld in bordjes.

pi_149963349
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:01 schreef ToniB het volgende:
8°48'12.43"N , 82°24'13.60"W
help
op je foto van Google is het duidelijk maar kun je op here die locatie aangeven? Op "jouw" overzicht- kaart? Coördinaten lukt niet.
pi_149963379
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:22 schreef ToniB het volgende:

[..]

help
op je foto van Google is het duidelijk maar kun je op here die locatie aangeven? Op "jouw" overzicht- kaart? Coördinaten lukt niet.
coordinaten invoeren in het zoekveld van HERE werkt prima. Bovendien heb ik er een directe HERE-link bijgegeven....

pi_149963443
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wie woont daar dan ? w/
Als we dat eens wisten want die gene kan op de Mirador kijken en heeft misschien gezien of er 2 of 3 personen liepen op dat moment. *O*
Wie dit leest is gek
pi_149963446
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:59 schreef Lutalo het volgende:
Maar jackie kent het huis van Oliva (geen idee hoe) en zegt dat het huis veel verder beneden aan de weg is dan dat van Martina.

Zoals eerder gezegd, er staan diverse videos in de OP ( ook in de topics die jij aangemaakt hebt)

Er zijn wel meer mensen die het huis van Olivia kennen, gewoon door de videos te kijken en er hier over te praten.
Nou kan je natuurlijk niet altijd alles lezen hier, neem maar gewoon aan dat het klopt.
Niet veel verder beneden, het is ook niet beneden , het loopt daar vlak.
Ik kan niet alles volgen idd, het is al een dagtaak, maar deze video had ik nog niet gezien. Erg goed.

Oliva haar huis komt in beeld en zal ik op HERE opzoeken, maar Martina weet ik niet. Weet jij waar dat in deze video zit?

pi_149963534
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:11 schreef 11en30 het volgende:
Als ik daar een vermogende koffieboer was en ik had geen zin in 2 lijken op mijn land dan zocht ik wat essentiële (voor de identificatie en constatering overlijden) onderdelen zonder markeringen bij elkaar en liet ik die als pakketjes door een drone bij de Culebra bezorgen. Uiteraard zonder vermelding van afzender. :7

De rest zou ik samen met het puin van te slopen schuurtjes begraven onder een paar nieuwe huisjes. Twee vliegen in één klap.

^O^
pi_149963700
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:11 schreef 11en30 het volgende:
Als ik daar een vermogende koffieboer was en ik had geen zin in 2 lijken op mijn land dan zocht ik wat essentiële (voor de identificatie en constatering overlijden) onderdelen zonder markeringen bij elkaar en liet ik die als pakketjes door een drone bij de Culebra bezorgen. Uiteraard zonder vermelding van afzender. :7

De rest zou ik samen met het puin van te slopen schuurtjes begraven onder een paar nieuwe huisjes. Twee vliegen in één klap.

Elke Panamese middenstander heeft natuurlijk een drone in zijn achtertuin staan anno 2014. :N
pi_149963808
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kan niet alles volgen idd, het is al een dagtaak, maar deze video had ik nog niet gezien. Erg goed.

Oliva haar huis komt in beeld en zal ik op HERE opzoeken, maar Martina weet ik niet. Weet jij waar dat in deze video zit?
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:10 schreef Lutalo het volgende:
Olivia is het groene huis links, vlak voor het oversteken vd stroom .
Martina is rechts, bij die fleurige bloemetjes.. na de oversteek.
Weet niet of het te plotten is, is nog 'in het dorp'als het ware, ook nog voor die metalen brug.
pi_149963830
quote:
18s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:31 schreef kuil het volgende:

[..]

Elke Panamese middenstander heeft natuurlijk een drone in zijn achtertuin staan anno 2014. :N
In Boquete wel. Zie mijn eerdere post over de drone van de aardbeienboer op YT. Succes met zoeken.
pi_149963873
Meer dan genoeg afgrond om voorgoed in te verdwijnen

De steen met de oranje pijl
Zou de afslag naar de Mirador toch bij de "toeristische" Pianista trail behoren en het Horqueta-pad de doorgaande snelle route naar Bocas zijn voor de pro's?

Dat rechtonder zou de bomstam van Kris kunnen zijn, maar ja er zullen wel meer bomen daar op hun kant liggen
Wie dit leest is gek
pi_149963989
Goed, de getuigenissen:

• M - ~15:00
• Huis is te zien in de video "Reportaje de las Holandesas" op 2:38 en op "Retiring in Boquete" op 1:04
HERE-link
• Coördinaten - 8°48'37.03"N , 82°25'37.80"W
• Hoogte - 1287 m

• O - ~16:05
• Huis is te zien in de video "Reportaje de las Holandesas" ? en in "Retiring in Boquete" op 0:22
HERE-link
• Coördinaten - 8°48'34.23"N , 82°25'38.37"W
• Hoogte - 1279 m

[ Bericht 22% gewijzigd door El_Matador op 23-02-2015 20:29:25 ]

pi_149964037
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

In Boquete wel. Zie mijn eerdere post over de drone van de aardbeienboer op YT. Succes met zoeken.
Er zullen vast mensen in Boquete zijn die met behulp van een drone of een 4x4 lijken kunnen verplaatsen. Maar als je aan zo'n scenario wilt denken heb je nog altijd geen verklaring voor de foto's en de noodoproepen. Let wel: een verklaring die hout snijdt, niet een uitleg waarin elk apparaat tot in de puntjes gemanipuleerd is om het op een verdwaling te doen lijken. Want dat bestaat gewoon niet in een scenario wat nog enigszins realistisch is.
pi_149964068
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:36 schreef 11en30 het volgende:
Hou eens op met dat gemekker, TIA. In Bocas maakten ze gewoon selfies van hun twee samen.
Ijzersterk punt, nog niet aan gedacht ^O^

Bovendien stel dat ze met jongens de Pianista gingen doen dan is het ook logisch dat ze geen foto's van hen zelf hebben laten maken.
De verdwalers blijven maar hameren op "geen foto" samen als enige argument dat ze alleen waren.
Maar ontbrekende getuige die hen naar de Pianista heeft gebracht, ontbrekende getuigen aan het begin van de Pianista en binnen 2 uur het kunnen doen en enz enz wordt totaal genegeerd.
pi_149964173
Mata maak op 1.03 een still in de video Benefits of Retiring, dat zijn de bloemen van Martina en die hebben we herkend door een andere video.
pi_149964179
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:38 schreef kuil het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen in Boquete zijn die met behulp van een drone of een 4x4 lijken kunnen verplaatsen. Maar als je aan zo'n scenario wilt denken heb je nog altijd geen verklaring voor de foto's en de noodoproepen. Let wel: een verklaring die hout snijdt, niet een uitleg waarin elk apparaat tot in de puntjes gemanipuleerd is om het op een verdwaling te doen lijken. Want dat bestaat gewoon niet in een scenario wat nog enigszins realistisch is.
Ze zijn pas na de activiteit op de telefoons en camera overleden. Hoe moeilijk was dat?
pi_149964258
quote:
99s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Meer dan genoeg afgrond om voorgoed in te verdwijnen
[ afbeelding ]

De steen met de oranje pijl
Zou de afslag naar de Mirador toch bij de "toeristische" Pianista trail behoren en het Horqueta-pad de doorgaande snelle route naar Bocas zijn voor de pro's?
[ afbeelding ]

Dat rechtonder zou de bomstam van Kris kunnen zijn, maar ja er zullen wel meer bomen daar op hun kant liggen
Kijk die afgrond bedoelde ik.
pi_149964277
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:39 schreef jackie12 het volgende:
Bovendien stel dat ze met jongens de Pianista gingen doen dan is het ook logisch dat ze geen foto's van hen zelf hebben laten maken.
Waarom is dat "ook logisch"?

quote:
De verdwalers blijven maar hameren op "geen foto" samen als enige argument dat ze alleen waren.
Niet als "enige argument". Maar het is wel een sterke troef. Waarom is er geen foto van ze samen volgens jou? Dat vraag je toch even als je met anderen ben? :?

quote:
Maar ontbrekende getuige die hen naar de Pianista heeft gebracht, ontbrekende getuigen aan het begin van de Pianista en binnen 2 uur het kunnen doen en enz enz wordt totaal genegeerd.
Het ontbreken van getuigen is geen argument op zichzelf, jackie. Die getuigen zijn er gewoon, maar die zijn niet gelokaliseerd. Nu, ligt dat aan Lisanne en Kris of toch vooral aan de Prutsende Panamese Pliesie?

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:42 schreef Lutalo het volgende:
Mata maak op 1.03 een still in de video Benefits of Retiring, dat zijn de bloemen van Martina en die hebben we herkend door een andere video.
Dank! ^O^

pi_149964433
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet je wat zo stuitend is?
Je schreeuwt en krijst al maanden van de daken dat ik F valselijk beschuldig zonder enige aanwijzing of bronnen.
De afgelopen weken stel je echter vragen waarvan ik denk : "weet je dat niet??"
Die zijn JUIST toegepast in mijn scenario!!!

Prima als mensen anders dan mij denken maar ga het niet afkraken als je het niet eens kent!!
pi_149964438
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Nogmaals: wat hangen daar voor rode zakjes/dingen in die dode boom achter die koe
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Nogmaals: wat hangen daar voor rode zakjes/dingen in die dode boom achter die koe
Goede vraag...eerst uitsluiten dat het een ontluikende bloem is..zal ns verder de bomen bekijken.
anders interessante observatie.
pi_149964447

Het Horqueta pad gaat vlgs mij naar het westen. Ik zie niet zo gauw waar die trail de CD over zou aan naar Bocas?
pi_149964649
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:44 schreef schuschuho het volgende:
Kijk die afgrond bedoelde ik.
Goed voorbeeld en daarvan heb ik er een hele rits gemaakt op diverse trails.
Je eenvoudigweg verstappen op een pad en je kan dik in de problemen zitten.
pi_149964684
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:48 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Goede vraag...eerst uitsluiten dat het een ontluikende bloem is..zal ns verder de bomen bekijken.
anders interessante observatie.
Rode bloem in kale boomtakken rechts op de foto van de "beauty waterfall" Horqueta Trail (die met kringeltjessteen). Het kan wel.
pi_149964919
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ze zijn pas na de activiteit op de telefoons en camera overleden. Hoe moeilijk was dat?
Ja, dat is een ding waar we het over eens zijn. Dat tenminste 1 van de 2 nog 10 dagen geleefd heeft. Maar dan vind ik het wel een stuk aannemelijker dat 'el horror nocturno' en andere gevaren van de jungle hen dermate verzwakt hebben dan dat ze in hun laatste levensdag nog iemand zijn tegengekomen die ze dood wilde hebben.
pi_149965021
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:48 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Weet je wat zo stuitend is?
Je schreeuwt en krijst al maanden van de daken dat ik F valselijk beschuldig zonder enige aanwijzing of bronnen.
Dat heb je dan ook sinds augustus constant gedaan, Jackie.

quote:
De afgelopen weken stel je echter vragen waarvan ik denk : "weet je dat niet??"
Die zijn JUIST toegepast in mijn scenario!!!

Prima als mensen anders dan mij denken maar ga het niet afkraken als je het niet eens kent!!
Je kan mij niet verwijten:
- niet genoeg tijd hierin te steken
- niet alles te weten

Dat doe ik bij jou ook niet. Wat ik wel doe is wijzen op je fallacies; jij blijft maar dingen die je niet ziet als bewijs te zijn dat het er niet is.

-edit, weer privéadressen plaatsen terwijl je weet dat dat niet de bedoeling is-

[ Bericht 10% gewijzigd door Lavenderr op 23-02-2015 20:21:10 ]

pi_149965095
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:48 schreef Lutalo het volgende:

Het Horqueta pad gaat vlgs mij naar het westen. Ik zie niet zo gauw waar die trail de CD over zou aan naar Bocas?
Er wordt hier steeds geroepen "Horqueta!" en dan komen er weer hele discussies.

Horquete is relatief ver (~ 5 km) van Pianista af, dat heeft Nieuwschierig gisteren prachtig laten zien.

Dat heeft toch verder geen betrekking op Kris en Lisanne? Die deden duidelijk de Pianista en zijn tot en met de 1e quebrada niet verdwaald geraakt.

pi_149965209
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:48 schreef Lutalo het volgende:

Dat haal ik uit dit plaatje in de OP, ik weet alleen niet meer precies hoe de grijze lijn tot stand gekomen is,
Het kan beide waar zijn, het pad gaat rechtdoor over de CD en een afslag verderop buigt af naar Horquetta
Wie dit leest is gek
pi_149965289
quote:
18s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat heb je dan ook sinds augustus constant gedaan, Jackie.
dat kun jij niet weten want je kent overduidelijk mijn scenario en de bronnen niet waaruit ik put. :N
pi_149965612
quote:
15s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Horquete is relatief ver (~ 5 km) van Pianista af, dat heeft Nieuwschierig gisteren prachtig laten zien.

Dat heeft toch verder geen betrekking op Kris en Lisanne? Die deden duidelijk de Pianista en zijn tot en met de 1e quebrada niet verdwaald geraakt.
Helemaal niet ver. Makkelijk te bereiken in 7 dagen.
pi_149965674
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:06 schreef jackie12 het volgende:

[..]

dat kun jij niet weten want je kent overduidelijk mijn scenario en de bronnen niet waaruit ik put. :N
Je hebt het hier constant lopen herhalen, ik en vele anderen hebben het steeds voorbij zien komen.

Weet je wat het verschil is, jackie? Jij en bijvoorbeeld 11en30 zijn geen wetenschappelijk ingestelde denkers. Dat geeft niks, iedereen zijn manieren, maar dat maakt dat er wordt gesproken over "claimen", "stemmen", "switchen".

Zo werkt wetenschap/waarheidsvinding/uitvogelen wat er met die arme Kris en Lisanne is gebeurd helemaal niet.

Ik ben al heel vaak van gedachte verwisseld, door NIEUWE FEITEN. Jij negeert die en blijft bij 1 verhaal (of 2, met het dag-eerder-scenario dat wat mij betreft de prullenbak in kan). JIj verdedigt een geloof, een bepaalde vastgestelde denkwijze en verhaal en dan probeer je de feiten erin te passen en als die feiten conflicteren, cherrypick je er een paar uit en die gooi je eruit om je verhaal kloppend te krijgen.

Ik ben niet bang mijn beeld om te gooien en de reacties van jou, 11en30 en anderen die mij betichten van "switchen" doen me echt niks. Het heeft alleen zo weinig zin, die religieuze visie tegenover mijn (en die van anderen, Nieuwschierig, Toni, matteo, RapaNui, Domnivoor, etc.) meer wetenschappelijk ingestelde manier van denken.

Je verhaal rammelt aan alle kanten maar je blijft beweren van niet.

Het dag-eerder-scenario rammelt nu zo hard als een loshangend spatbord op de Pianista. De getuigenissen van Oliva en Martina kunnen niet beide kloppen. 1 van de 2 kan nog steeds, of allebei niet. Ik neig naar het laatste; beide dames hebben andere gringas zien lopen.

pi_149965735
quote:

[..]

Het woord Horqueta valt in dit filmpje, 1:07 bij de afslag naar de Mirador.

Het kan een goede verklaring zijn waarom Sinaproc naar het westen zocht, als je de oranje pijl mist loop je die kant op.
Of niet natuurlijk, ik ben er niet geweest 8-)
Wie dit leest is gek
pi_149965745
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Helemaal niet ver. Makkelijk te bereiken in 7 dagen.
Ja, in die tijd hadden ze ook in Punta Robalo kunnen zitten.

Maak het dan hard, zo'n bewering. Geef aan hoe je ongeveer (je hoeft echt geen superkaartenmaker te zijn om dat te doen) van de Pianista naar de Horqueta komt en hoe dat in een scenario past.

Losse dingen roepen als "Horqueta!" levert toch niks op, zonder enige argumentatie of duiding van hoe en wat?

pi_149965830
quote:
99s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:16 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het woord Horqueta valt in dit filmpje, 1:07 bij de afslag naar de Mirador.
Ja,ok, maar zo'n gids vertelt vanuit zijn ervaring. "Hier kan je richting (hacia) de Horqueta lopen". Prima, geef dan aan waar en hoe het zou kunnen zitten.

quote:
Het kan een goede verklaring zijn waarom Sinaproc naar het westen zocht, als je de oranje pijl mist loop je die kant op.
Nee, want SINAPROC is volgens die kaart helemaal niet bij die Mirador of Pianista geweest!

Als de kaart niet alle zoekroutes aangeeft, waarom hebben ze die op 14 april (de dag dat die RTL-journalist de foto's nam -dank RapaNui) dan niet ingetekend? Dat is toch bizar?

pi_149965899
quote:
15s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Losse dingen roepen als "Horqueta!" levert toch niks op, zonder enige argumentatie of duiding van hoe en wat?
Gast, dat zit hier achter de betaalmuur.

En iedereen mag roepen wat hij wil aan zin en onzin. Doe jij ook.
pi_149966099
Ik was nog even aan het zoeken naar getuigenverklaringen, en stuitte toen op 2 getuigen die nog niet in de OP staan:

De Volkskrant, 8 april 2014

'Niemand heeft de meiden in een bus zien stappen'

quote:
'Lisanne en Kris vertrokken hier met het plan om de Pianista Trail te gaan lopen, een wandelroute waar veel reizigers zich aan wagen. Een Amerikaan die in de buurt van dat pad woont, heeft die dag twee meisjes gesproken die op zoek waren naar de Pianista Trail. Hij overtuigde ze ervan om een andere route te nemen, die ook leuk is. Ze kwamen al snel weer terug; ze waren moe en wilden naar huis. Ze zijn naast de weg gaan zitten bij het hostel waar ze met de eigenaar hebben gesproken.

'Een andere man, die een winkeltje heeft verderop in de straat, heeft ze langs zien lopen. We weten niet honderd procent zeker of het Lisanne en Kris waren, maar het lijkt er wel op. Het zou gaan om twee jonge backpackers die Engels spraken met een accent. Wat er daarna is gebeurd, is niet bekend. Niemand heeft ze op een bus of in een taxi zien stappen.'
De Limburger, 8 april 2014

'Meisjes laatst gezien bij pad'

quote:
De Nederlandse meisjes, die sinds vorige week worden vermist, zijn mogelijk gezien door de eigenaar van een bed and breakfast nabij wandelroute `De Pianist', zo bleek gisteren. Pedro Capón zegt beiden vorige week dinsdag even te hebben gesproken. Ik kwam ze tegen.

Ze vroegen aan me waar het pad De Pianist was. Ik heb toen tegen ze gezegd dat ze beter een ander pad konden nemen, omdat het al laat was. De meisjes zijn volgens hem vervolgens een half uur gaan wandelen over het andere pad, waarna hij ze nog een keer zag. De alternatieve route, Tierra Lino, is een makkelijker begaanbaar pad dan De Pianist die erg steil is. Bij terugkomst waren ze heel erg moe. Ze zijn toen even voor mijn huis gaan zitten om uit te rusten.
Ik legde ze uit waar ze de bus terug naar Boquete konden nemen. Daarna heb ik ze niet meer gezien.

Capón zegt `voor 90 procent zeker' te zijn dat de meisjes die hij heeft gesproken Lisanne en Kris waren. Ze spraken Engels met me, want hun Spaans was niet erg goed. Werknemers van een restaurant nabij het begin van De Pianist hebben gezegd dat ze de meisjes hebben zien liften van de bed and breakfast naar dat wandelpad.
Ook deze verklaringen kunnen gewoon niet kloppen met de tijdlijn van dinsdag 1 april. K&L hebben aan meerdere mensen die in de buurt van de trailhead wonen gevraagd waar ze moesten beginnen. Zowel de Amerikaan als Pedro Capón heeft hen afgeraden om nog zo laat aan de Pianista te beginnen. Het wordt steeds aannemelijker dat K&L al op maandag 31 maart van plan waren om de Pianista te lopen, maar dat ze uiteindelijk vanwege het tijdstip en het advies van de bewoners hebben besloten om alleen een andere korte route te lopen (Tierra Lino) en de dag erop vroeg terug te keren om alsnog de gehele Pianista te doen.

Merk hierbij op dat de eigenaar van het hostel in artikel 1 Pedro Capón moet zijn van de Bed & Breakfast.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat beide mannen zich in de persoonsherkenning vergist hebben na zo'n korte tijd. Een van hen is dus een Amerikaan die K&L na een week echt nog wel makkelijk zou moeten kunnen onderscheiden van andere Westerse toeristen als hij met ze heeft gesproken. Het is niet dat er allemaal roodharige en lange toeristen rondliepen die veel op K&L leken.

De enige vraag die dan nog rijst in het dag-eerder-scenario is waarom alle getuigen in de media dan wel op dinsdag 1 april zijn geplaatst. Kan het zijn dat de autoriteiten er niet bij hebben stilgestaan dat K&L mogelijk 2 dagen in de buurt van de Pianista trailhead zijn geweest? En is men er dus automatisch vanuit gegaan dat de getuigenverklaringen alleen van de dinsdag konden zijn? Op de maandagavond zijn ze immers nog gewoon door de gastmoeder gezien; dat zal al wel snel duidelijk zijn geweest in het onderzoek. Men wist natuurlijk in dat stadium ook nog niet dat de tijdslijn van 's middags laat de berg op niet kon kloppen, er waren nog geen foto's en telefoongegegevens bekend.

Er is hoe dan ook slordig onderzoek uitgevoerd bij het kloppend maken van de tijdlijn. Dat Pedro en de Amerikaan het bij het juiste eind hadden wil uiteraard niet zeggen dat andere bewoners zoals Oliva zich niet wel vergist kunnen hebben. Wat mij betreft blijft het scenario van 31 maart nog steeds erg realistisch, omdat het bijzonder onwaarschijnlijk zou zijn dat geen van die getuigen de waarheid spreekt.

[ Bericht 2% gewijzigd door kuil op 23-02-2015 20:38:12 ]
pi_149966126
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt het hier constant lopen herhalen, ik en vele anderen hebben het steeds voorbij zien komen.

Weet je wat het verschil is, jackie? Jij en bijvoorbeeld 11en30 zijn geen wetenschappelijk ingestelde denkers. Dat geeft niks, iedereen zijn manieren, maar dat maakt dat er wordt gesproken over "claimen", "stemmen", "switchen".

Zo werkt wetenschap/waarheidsvinding/uitvogelen wat er met die arme Kris en Lisanne is gebeurd helemaal niet.

Ik ben al heel vaak van gedachte verwisseld, door NIEUWE FEITEN. Jij negeert die en blijft bij 1 verhaal (of 2, met het dag-eerder-scenario dat wat mij betreft de prullenbak in kan). JIj verdedigt een geloof, een bepaalde vastgestelde denkwijze en verhaal en dan probeer je de feiten erin te passen en als die feiten conflicteren, cherrypick je er een paar uit en die gooi je eruit om je verhaal kloppend te krijgen.

Ik ben niet bang mijn beeld om te gooien en de reacties van jou, 11en30 en anderen die mij betichten van "switchen" doen me echt niks. Het heeft alleen zo weinig zin, die religieuze visie tegenover mijn (en die van anderen, Nieuwschierig, Toni, matteo, RapaNui, Domnivoor, etc.) meer wetenschappelijk ingestelde manier van denken.

Het dag-eerder-scenario rammelt nu zo hard als een loshangend spatbord op de Pianista. De getuigenissen van Oliva en Martina kunnen niet beide kloppen. 1 van de 2 kan nog steeds, of allebei niet. Ik neig naar het laatste; beide dames hebben andere gringas zien lopen.
Geen een getuigenis klopt op 1 april qua tijd. GEEN EEN.
Dus hebben de getuigen andere mensen gezien, waren ze in de war met de dag of met de tijd.
Dat laatste kan. (volgens jou waarschijnlijk niet)
Dus al gaat de dag eerder scenario de prullenbak in dan staat mijn scenario van 1 april als een granieten huis.
Wetenschappelijk het zal me wat. Ik ben goed in logisch denken.
Dat is wat jij mist en daarom loop je met de zaak van Kris en Lisanne ook iedere keer vast.
Ik niet.
Ik weet nog niet welke poppetjes op welke plek maar ik ben op weg :Y
pi_149966212
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:25 schreef kuil het volgende:
Ik was nog even aan het zoeken naar getuigenverklaringen, en stuitte toen op 2 getuigen die nog niet in de OP staan:

De Volkskrant, 8 april 2014

'Niemand heeft de meiden in een bus zien stappen'

[..]

De Limburger, 8 april 2014

'Meisjes laatst gezien bij pad'

[..]

Ook deze verklaringen kunnen gewoon niet kloppen met de tijdlijn van dinsdag 1 april. Ze hebben aan meerdere mensen die in de buurt van de trailhead wonen gevraagd waar ze moesten beginnen. Zowel de Amerikaan als Pedro Capón heeft hen afgeraden om nog zo laat aan de Pianista te beginnen. Het wordt steeds aannemelijker dat K&L al op maandag 31 maart van plan waren om de Pianista te lopen, maar dat ze uiteindelijk vanwege het tijdstip en het advies van de bewoners hebben besloten om alleen een kortere andere route te lopen (Tierra Lino) en de dag erop vroeg terug te keren om alsnog de gehele Pianista te doen.

Merk hierbij op dat de eigenaar van het hostel in artikel 1 Pedro Capón moet zijn van de Bed & Breakfast.

Ik kan me niet goed voorstellen dat beide mannen zich in de persoonsherkenning vergist hebben na zo'n korte tijd. Een van hen is dus een Amerikaan die K&L na een week echt nog wel makkelijk zou moeten kunnen onderscheiden van andere Westerse toeristen als hij met ze heeft gesproken.

De enige vraag die dan nog rijst in het dag-eerder-scenario is waarom alle getuigen in de media dan wel op dinsdag zijn geplaatst. Kan het zijn dat de autoriteiten er niet bij hebben stilgestaan dat ze mogelijk 2 dagen in de buurt van de Pianista trailhead zijn geweest? En is men er dus automatisch vanuit gegaan dat de getuigenverklaringen alleen van de dinsdag konden zijn? Op de maandagavond zijn ze immers nog gewoon door de gastmoeder gezien; dat zal al wel snel duidelijk zijn geweest in het onderzoek. Men wist natuurlijk in dat stadium ook nog niet dat de tijdslijn van 's middags laat de berg op niet kon kloppen, er waren nog geen foto's en telefoongegegevens bekend.
Sjezus mata je gebruikt mijn bronnen van mijn dag-eerder scenario.
PFFFFF.
pi_149966223
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

1 Jackie's scenario staat nog steeds als een huis en hij hoeft dus niet te switchen.
2 het hele kaarten huis is vorige week in elkaar gedonderd, dus dat gemep hier naar elkaar met de feiten want staat op de kaart, was dus grote onzin.
3 Oberon bestaat niet en Baru is een vulkaan.
4 Waar is de grote reisleider gebleven? Hij is al een aantal dagen vermist en nog niet eens begonnen aan de expeditie?
5 Van toepassing op het stukje dik gedrukte tekst hierboven: Het is geen vereiste hier om de zaak alleen op wetenschappelijk gebied te benaderen. Bij sommigen hier mis ik af en toe wat inlevingsvermogen, de combinatie van verschillende posters hier is juist fijn.
pi_149966236
quote:

[..]

Horqueta is een afslag op de Pianista en Synaproc heeft er gezocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')