Voor je oudste zou je kunnen overstappen naar een maxi cosi rodi (air). Daar kun je dan nog járen mee vooruit.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:30 schreef p_iglet het volgende:
kijk, ervaringen zijn fijn!!
onze ervaringen met de Hema groep 0/1 stoel zijn niet zo goed. Dat vonden we echt een onding, vooral om vast te zetten.
Nog meer groep 1/2 stoelen die aan te bevelen zijn?
Kan M dan niet aan de zijkant en de maxocosi op die easybase in het midden?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:23 schreef Kyara het volgende:
Ik zie sowieso door de bomen het bos niet meer met al die autostoeltjes. M is toe aan een groep 2/3 stoel maar ik vind het prijsverschil echt heel groot. Denk dat ik toch maar even me laat voorlichten bij babypark/babydump en dan ook meteen even passen. De stoel moet hier ook n het midden dus is om bij de gordel te komen moet ik eerst een duik nemen over een maxi cosi pearl op easybase. Dus dat moet ik ook nog even meenemen in mijn overwegingen.
Iemand hier nog iets zinnigs op zeggen? Iets aan te raden of waar we op moeten letten?
In het midden zit geen isofix dus dat gaat helaas nietquote:Op maandag 23 februari 2015 12:30 schreef Vlindur het volgende:
Kan M dan niet aan de zijkant en de maxocosi op die easybase in het midden?
Of je nou 2 maxicosi's aan de ene kant naar binnen schuift of aan 2 kanten, maakt ook niet zoveel uit denk ik. Maar zo hou je wel ruimte over om M zn stoel naar je toe te trekken om de gordel vast te klikken
Oh dat is zondequote:Op maandag 23 februari 2015 12:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
In het midden zit geen isofix dus dat gaat helaas niet
Het scheelt dat het wel gewoon een volwaardige stoel is, dus qua ruimte moet het passen. Het is alleen meer dat je moeilijker bij de gordel komt. Op zich ook geen probleem maar ik las ergens in een review (natuurlijk geen idee meer van welke stoelquote:Op maandag 23 februari 2015 13:14 schreef Vlindur het volgende:
Nee, snap ik.. Lastig.
Ik zou dan inderdaad gewoon naar de winkel en gaan passen hoe het het beste uitkomt
Dat is bij ons ook (Opel Zafira uit '04), en toch passen echt geen 3 stoeltjes op de achterbankquote:Op maandag 23 februari 2015 13:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het scheelt dat het wel gewoon een volwaardige stoel is, dus qua ruimte moet het passen. Het is alleen meer dat je moeilijker bij de gordel komt. Op zich ook geen probleem maar ik las ergens in een review (natuurlijk geen idee meer van welke stoel) dat je daarmee sowieso al lastig bij de gordel komt, dus dat is hier dan een no go.
Moohh ja jouw meiden zijn de MC tijd allaaaaaaaaang voorbij, sorryquote:Op maandag 23 februari 2015 14:16 schreef Kyara het volgende:
Hier passen dus wel 3 autostoelen naast elkaar. Die staan er nu namelijk ook al
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:20 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Moohh ja jouw meiden zijn de MC tijd allaaaaaaaaang voorbij, sorry!
(Ik moet echt ff gaan slapen ofzo, ik l*l er echt nogal langs vandaag)
Waarom nog een 1/2/3 als hij uit z'n groep 1 stoel groeit?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik wil straks een groep 1/2/3 stoel als Billy uit z'n groep 1 groeit;
http://www.babyentiener.nl/autostoel-cabino-ultra-nero.html
Goed idee?
Ik vind de vijfpuntsgordel een wat veiliger idee.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom nog een 1/2/3 als hij uit z'n groep 1 stoel groeit?
*ontlurkt* Wij hebben de Varioguard en hij bevalt ons goed. Waar onze dame met soepstengels omgekocht moest worden voordat ze de maxicosi in wilde, gaat ze in deze stoel met plezier zitten. Ze heeft er ook al regelmatig goed in geslapen terwijl ze dat normaal het liefste in haar bedje doet. Het enige is dat haar benen nu al (met 80cm) de achterbank raken, maar gelukkig houdt ze ervan om met haar benen buiten boord of opgevouwen te zitten. Ik weet niet wat verder je eisen zijn voor een autostoel maar wij zijn er erg tevreden mee!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:47 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier al de Haux Varioguard gezien/geprobeerd?
Top!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:04 schreef iFeelHungryToday het volgende:
[..]
*ontlurkt* Wij hebben de Varioguard en hij bevalt ons goed. Waar onze dame met soepstengels omgekocht moest worden voordat ze de maxicosi in wilde, gaat ze in deze stoel met plezier zitten. Ze heeft er ook al regelmatig goed in geslapen terwijl ze dat normaal het liefste in haar bedje doet. Het enige is dat haar benen nu al (met 80cm) de achterbank raken, maar gelukkig houdt ze ervan om met haar benen buiten boord of opgevouwen te zitten. Ik weet niet wat verder je eisen zijn voor een autostoel maar wij zijn er erg tevreden mee!
Wij hebben dezequote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:30 schreef Vanyel het volgende:
Dot is met ong 1.10 nu het achteruit zitten echt een beetje zat aan het worden.
Wij zoeken dus een fijne 2-3 stoel. Iemand heel enthousiast over z'n eigen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij zijn er erg tevreden over. Al blijft het natuurlijk een stoel waar je de gordel moet gebruiken en zelf vast moet zetten.
Onze oudste zit er goed in en als hij in slaap valt in de auto leunt zijn hoofd tegen de hoofdsteun aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Heb je hem al in het echt gezien?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:43 schreef Susie het volgende:
Door dit topic ook maar eens gaan kijken voor een groep 2-3 stoel. Iemand een idee wat het verschil is tussen een MC Rodi SPS en een Rodi Air Protect? Behalve prijs en dat de zijsteunen veiliger zouden zijn? Het enige verschil dat ik verder zie is dat de air protect in een slaapstand gezet kan worden? Dat lees ik bij de andere niet namelijk.
Nee, ik heb het laatste oude model. De airprotect heeft luchtkussen, mijne is nog gewoon schuimvullingquote:
Nope. Fijn dat jij dat wel hebtquote:Op zondag 22 maart 2015 13:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Heb je hem al in het echt gezien?
Ik heb ze allebei even gevoeld en de zijkanten vond ik veel prettiger aanvoelen bij de Airprotect.
Klopt het wat ik zei over het vastzetten? En ervaar jij problemen met de gordels? Lees wel dat de een dat wel heeft en de ander niet...quote:Op zondag 22 maart 2015 13:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, ik heb het laatste oude model. De airprotect heeft luchtkussen, mijne is nog gewoon schuimvullingDe air voelt zachter aan, maar ik hoor mijne nooit klagen
De sps ken ik niet. Maar de sps is volgens mij ook het budgetmodel van de groep 0 Maxi Cosi. Die vind ik te karig.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:36 schreef Susie het volgende:
[..]
Klopt het wat ik zei over het vastzetten? En ervaar jij problemen met de gordels? Lees wel dat de een dat wel heeft en de ander niet...
Ah, jij hebt net weer een ander lees ik. Er is teveel keus!:)
Ja, en wat ik ook fijn vond is dat de airprotect vast te maken is aan de hoofdsteun. Zodat de stoel dus niet de auto doorvliegt als er geen kind in zit en je moet een keer remmen. (hier staat de stoel in het midden en ga ook wel eens alleen met de meiden op pad)quote:Op zondag 22 maart 2015 13:35 schreef Susie het volgende:
[..]
Nope. Fijn dat jij dat wel hebtBen een luie koper
![]()
Net nog even wat revieuws gelezen en naar het schijnt zijn er wat problemen met de gordel geleider bij de SPS en zou deze, wanneer het kind er niet in zit, ook helemaal niet vast staan. Je moet dus altijd de gordel weer vast maken. Zoals ik zei, ik ben lui, dat ga ik geheid vergeten iedere keer.
Ik denk dat ik voor de Air protect ga dan. Toch al meer voordelen dus.
Dat klopt. Mijne heeft dat inderdaad niet.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, en wat ik ook fijn vond is dat de airprotect vast te maken is aan de hoofdsteun. Zodat de stoel dus niet de auto doorvliegt als er geen kind in zit en je moet een keer remmen. (hier staat de stoel in het midden en ga ook wel eens alleen met de meiden op pad)
(maar weet dan weer niet of de andere versie dan ook heeft)
Wij hebben een knalroze rodifix voor 149 gekocht. Ook oude kleur gok ik. En onze romer side protection mega dure stoel was ook flink afgeprijsd want uitlopend model. Beide met isofix omdat ik dat een fijner idee vind. Zonder isofix zijn de uitlopende Maxi-Cosi modellen al voor ¤89 bij de prenatal te vinden.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:53 schreef Susie het volgende:
Dan is de keuze hier ook gemaakt dus. Vind het een prettig idee dat de stoel altijd vast zit.
Wij hebben wel isofix, maar dan zit je al tegen de 200 euro aan voor een stoel en dan alleen voor die isofix, dat vind ik te gortig worden eigenlijk.
Dank! Geen probleem. Nu weten we wat we kunnen bestellen.quote:Op woensdag 29 april 2015 07:18 schreef Burdie het volgende:
De pebble plus past helaas niet op de familyfix.
Welk stoeltje bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 29 april 2015 10:13 schreef Burdie het volgende:
Wel handig dat ze tegenwoordig een groep 0 stoeltje hebben die op de 2wayfix past, dan ben je qua onderstel tot 4 jaar klaar.
De Cabriofix en de Pebble passen er ook op. En idd de 2wayPearl.quote:Op woensdag 29 april 2015 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pebble plus denk ik?
En dan zal er ook wel een 2 way Pearl zijn....
Ik zie het op de maxi-cosy site zelf na veel zoeken idd ook staan....quote:Op woensdag 29 april 2015 10:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
De Cabriofix en de Pebble passen er ook op. En idd de 2wayPearl.
Ze doen inderdaad in eerste instantie net alsof alleen de nieuwste (en duurste!) stoeltjes erop passen.quote:Op woensdag 29 april 2015 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie het op de maxi-cosy site zelf na veel zoeken idd ook staan....
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)fix-accessoires.aspx
Wij zijn inmiddels aan het groep 2/3 stoeltje toe, dus ik zat niet meer in de materiequote:Op woensdag 29 april 2015 10:33 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ze doen inderdaad in eerste instantie net alsof alleen de duurste stoeltjes erop passen.
Ik moet zeggen dat in de winkel waar we de 2wayfix (icm Cabriofix 2014) hebben gekocht, ze gewoon direct duidelijk aangaven welke stoeltjes erop passen.
Bij de prenatal is de pebble nu voor ¤129,-quote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Malteser het volgende:
Het is inderdaad even zoeken wat er nu op welke base past.
Wij gaan voor de FamilyFix met een Pebble.
Wat betreft vervolgstoel zien we dan volgend jaar wel of we voor de Pearl kiezen op de FamilyFix, of voor de AxissFix (die volledig kan draaien wat me makkelijk lijkt voor mij ivm mijn rug bij het in het stoeltje zetten van kind).
Of nog een ander merk tzt, kan ook hequote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Malteser het volgende:
Het is inderdaad even zoeken wat er nu op welke base past.
Wij gaan voor de FamilyFix met een Pebble.
Wat betreft vervolgstoel zien we dan volgend jaar wel of we voor de Pearl kiezen op de FamilyFix, of voor de AxissFix (die volledig kan draaien wat me makkelijk lijkt voor mij ivm mijn rug bij het in het stoeltje zetten van kind).
Ja, maar dat is natuurlijk onderdeel van de marketingstrategie hè, dat je volgende stoeltje op diezelfde familyfix past, dan heb je tenminste niet voor niets zoveel geld voor dat ding betaaldquote:Op woensdag 29 april 2015 13:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of nog een ander merk tzt, kan ook he.
Wij hebben de hauck varioguard gekozen.
Ja precies. Wil me tzt verdiepen in die draaiende stoelen. Daar zijn er vast meer van! Maar voor nu is het ei gelegd.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of nog een ander merk tzt, kan ook he.
Wij hebben de hauck varioguard gekozen.
Haha klopt, slimmeriken zijn het. Maar de AxissFix past ook niet op de FamilyFix. De AxissFix heeft een eigen base aan het stoeltje vastzitten vanwege dat draaien.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk onderdeel van de marketingstrategie hè, dat je volgende stoeltje op diezelfde familyfix past, dan heb je tenminste niet voor niets zoveel geld voor dat ding betaald
Sowieso dat hij veilig is en dat het moppie er ook veilig en fijn in kan zittenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:
Ik ben fan van de hauck varioguard, maar er zijn zoveel mogelijkheden... Wat zijn je eisen/wensen precies?
Kloptquote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:39 schreef Dot. het volgende:
Rijst, wij zijn heel fijn geholpen bij Baby & Tiener met onze keus voor een stoel en ook mooi geprijsd. Die zit er toch bij jou in de buurt ook een?
Wij hebben een Tobi en die is erg fijn, maar Stip is wel steviger. Hij zat laatst bij m'n moeder in de auto in een Romer en die stoel is breder en toen bewoog hij echt heen en weer in een bocht. Het verschilt dus echt per stoel waar ze goed in past. Passen dus
had ik het toch goed onthouden. Maar goed, zet em een poosje opzij. De korting was mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:43 schreef laziness het volgende:
Gewicht is belangrijker! Anders werkt de gordel niet goed.
Ik heb geen antwoord op deze vraag echt maar wij hebben de maxi cosi rodi (zonder iso want dat hebben we niet) genomen. Deze zit tussen de hoofdsteun nog iets vast met een ding wat je er tussendoor moet doen. Dit zorgt ook bij in en uit stappen uit de stoel dat hij op zijn plaats blijft dit vond ik zelf echt een pre bij deze stoel.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:45 schreef danic het volgende:
![]()
Goed punt. Ook van die zijdelingse aanrijding. Maar dat breidt bij mij het vraagstuk alleen meer uit, geeft geen antwoord. Alleen dat ik nu helemaal niet meer weet waar ik voor zou moeten kiezen.
Gelukkig hoeft dat voorlopig nog niet, maar toch....
Oriënteren kan nooit kwaad.
De gewichtsgrens is 15 kg wij hebben die ook gekocht toen Jan 15.5 kg was want zijn broertje moest de maxicosi uit + hij wurmde zichzelf er bij voorkeur uit hij vond de stoel niet meer fijn zitten terwijl hij er nog wel goed in zat. Dus de Maxi cosi tobi heeft hij tot 2 1/2 gebruikt en nu over naar de maxi cosi rodi en zit Teun in de tobiquote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:42 schreef Kuukske het volgende:
Is lengte doorslaggevend bij overgang naar een stoel waarbij je je kind met de gordel vastzet? De dame bij Van Asten zei dat. Ze zei ook dat het gewicht van de stoel invloed heeft op de gordel, maar met Isofix komt die stoel niet van z'n plek. Hoop ik.
Nu is Billie over een poosje wel aan een volgende stoel toe dus we hebben een RodiFix in de aanbieding net meegenomen. Ik ben van plan om die nog even op zolder te zetten. Mannetje weegt nu 14 kilo dus in dat opzicht moet ie nog wel ff door in z'n MC Pearl.
Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders overquote:Op zondag 28 juni 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
De Tobi tot 2½ en dan al in de Rodi?
Ik snap dat het handiger is als je geen extra stoel van dezelfde groep hoeft te kopen, maar ik vind met 2½ naar een groep 2/3 stoel akelig vroeg....
Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand ervaring met de autostoeltjes van Nania?
Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ookquote:Op maandag 29 juni 2015 21:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.
Ik zou 'm niet aanraden eerlijk gezegd
Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ookMaar foch maar niet dan
Koop autostoel wel in de winkel, dan heb ik m ook in t echt gezien en kan ik Nora er misschien even in laten zitten
Dan valt ie afquote:Op maandag 29 juni 2015 21:53 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelenHet is alleen geen echt stevige stoel helaas
Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:36 schreef Goitske het volgende:
[..]
Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders over
Ja idd. Isofix hoeft niet persee dus dat valt al af. Babydump zit hier niet zo ver vandaan, gaan we daar gewoon eens kijkenquote:Op maandag 29 juni 2015 22:00 schreef Burdie het volgende:
Rodi is idd een groep 2-3 stoeltje, je hebt een groep 1 stoeltje nodig. Van MC is dat bijvoorbeeld de Tobi, maar er zijn nog een heleboel andere mogelijkheden. Voorwaarts, achterwaarts, draaiend, niet-draaiens, gordel of isofix, etc.
Bij ons is het wel de oplossing geweest hij vindt de rodi fijn zitten, hoogte van rugleuning verstelbaar kan evt heel iets gekanteld zodat als he weet dat hij in slaap gaat vallen dat hij minder snel mwt zn hoofd voorover hangt. Hij gaat weer met veel plezier de auto inquote:Op maandag 29 juni 2015 22:03 schreef Skoap het volgende:
[..]
Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit daar dus ook naar te kijken. Bij babydump is er een pearl redelijk goed afgeprijsd. Maar aangezien ik hem toch niet veel uit de auto ga halen vind ik een isofix toch wel weer zonde... #zuinigemuts
Daarom wil ik ook graag isofixquote:Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.
Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!quote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?
Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.
Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:44 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!
Juist wel, want dan zit het stoeltje vast aan het auto ipv aan de gordel, maar als je ze niet hebt, heb je ze niet natuurlijkquote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?
Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.
Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaapquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.
Wat er op met MC-site staat zegt niet zoveel wat dat betreft
[ afbeelding ]
Overigens zou ik het zonde vinden een familyfix te kopen op het moment dat je een pearl koopt, het is mooi als je hem voor 2 stoelen achter elkaar kunt gebruiken (groep 0 stoel en daarna de groep 1 stoel), maar als dat niet kan dan zou ik er niet aan beginnen, tenzij je verwacht dat er nog weer een baby komt tegen de tijd dat het kind dat nu in de groep 1 stoel moet naar een groep 2/3 stoel gaat.
LOL, en ik maar denken dat het aan de auto ligt, ligt het gewoon aan de Römer stoeltjesquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaapDus ik neem aan dat ze er wel lekker in zit.
Niet in alle auto's, is volgens mij alleen in nieuwere modellen. Ik heb enorm lopen zoeken in mijn auto (2006), zelfs een merkdealer gebeld om het na te vragen, ze zaten echt heel diep verstopt. En het waren gewoon 2 zwarte haken, in modernere auto's ziet het er veel duidelijker uit. De handleiding van mijn auto was ook heel vaag omdat isofix eigenlijk pas standaard er in zat vanaf het model wat kort daarna werd ingevoerd. Bij twijfel heel goed zoeken of een merkdealer bellen of daar langs gaan. Want de MC site had geen gegevens en een lijst op kindveiligheid.nl zei dat het niet in mijn model/bouwjaar auto zat. In de meeste auto's zit het echter vanaf bouwjaar 2006, tenzij het echt een typisch boodschappenwagentje betreft.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.
Wat er op met MC-site staat zegt niet zoveel wat dat betreft
[ afbeelding ]
De dreumes-factorquote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend.
Ze zijn vooral heel zwaar vind ik. Wisselen kan wel, maar wij hebben ze dubbel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.
Wij hebben er 2.... ook toen we een tijdje maar 1 auto hadden heb ik de Tobi niet weggedaan, ik wilde niet het risico lopen dat hij met iemand in de auto mee moest die geen isofix had, en de Pearl niet gebruikt kon worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.
Wij hebben vooral de Pearl naast de Tobi gedaan omdat we niet wilden dat er een compleet andere zit van het stoeltje zou zijn, en er potentieel "de stoel in papa z'n auto zit lekkerder" gezeur zou komenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:31 schreef AppelKruimel het volgende:
Ja de dreumesfactor..![]()
Nu je het zegt, in de wandelwagen wilt ze ook niet meer tegen de rijrichting in zitten. Dat gaat op een gegeven moment waarschijnlijk ook voor in de auto gelden inderdaad.
Wij zijn ook van plan om ze dubbel te kopen. Vooral vanwege het gewicht en de logheid van de stoelen.
Omdat ik twijfelaar ben, en we beiden ongeveer even veel met haar rijden, wil ik twee dezelfde. Anders blijf ik ze vergelijken.
De mijne, die in jan 2 wordt en oooveral een mening over heeft, is juist heel tevree in zijn achteruitstoel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend.
'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:23 schreef GotC het volgende:
[..]
'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'
Oftewel, je hebt nog effe![]()
Mocht je voor zo'n stoeltje gaan, even goed opletten tot hoeveel kg je achterwaarts mag vervoeren in de gordels. Bij sommige stoeltjes is het tot 13 kg, dat had voor ons weinig nutEn sommige achterwaarts stoeltjes komen ineens heel slecht uit de ANWB test als ze met gordels worden vastgemaakt.
Yep, zit niks anders op!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.
Ik wil mijn kind graag veilig vervoeren, maar ja, het wordt zo niet heel veel makkelijker
Wat ik lastiger vind is dat isofix dus verplicht wordt in 2018. Moet ik mijn auto dan maar naar het schroot rijden ofzo>
Ook voor auto's van voor 2018?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.
Ik wil mijn kind graag veilig vervoeren, maar ja, het wordt zo niet heel veel makkelijker
Wat ik lastiger vind is dat isofix dus verplicht wordt in 2018. Moet ik mijn auto dan maar naar het schroot rijden ofzo>
Volgens mij blijven de standarden tot 2017 naast elkaar bestaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
Kunnen ze dan ook niet verbieden om kinderen te vervoeren in auto's zonder isofix?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Vanaf ik geloof vorig jaar moeten nieuwe auto's aangepast worden op I-size. Isofix kan sowieso nooit verplicht gesteld worden voor bestaande auto's. De haken van isofix zijn onderdeel van het chassis van de auto en dus niet zomaar te plaatsen.
Mits de auto daarop is voorbereid, mag isofix wel geplaatst worden. En dat moet even bij de dealer worden nagevraagd (of in het instructieboekje kijken).quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Vanaf ik geloof vorig jaar moeten nieuwe auto's aangepast worden op I-size. Isofix kan sowieso nooit verplicht gesteld worden voor bestaande auto's. De haken van isofix zijn onderdeel van het chassis van de auto en dus niet zomaar te plaatsen.
Voor zover ik nu bij de overheid kan vinden blijven beide normen bestaan naast elkaar. Want isize klinkt mooi en leuk maar is niet realistisch voor de gemiddelde kleine auto. Past gewoonweg niet alleen op de voorstoel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kunnen ze dan ook niet verbieden om kinderen te vervoeren in auto's zonder isofix?
Overigens las ik als beste argument dat isofix meer foolproof is dan gordels, dat mensen stoelen met gordels dus niet goed monteren. Misschien arrogant, maar ik weet best hoe een stoel in de gordels moet
Voorbereid = mogelijkheden om haken aan chassis te maken. Maar als die voorbereiding er niet is valt er heen isofix te plaatsen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Mits de auto daarop is voorbereid, mag isofix wel geplaatst worden. En dat moet even bij de dealer worden nagevraagd.
Ik vond het hier:quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:06 schreef mefke79 het volgende:
Mij lijkt toch dat ze beide richtlijnen naast elkaar laten bestaan. Ik kan ook niks vinden over alleen nog isize vanaf 2018.
Dan zou iedereen zijn zitje moeten vervangen, dat gaat wel heel ver.
Volgens mij klopt het wel wat daar staat, maar hier dan nog een keer wellicht?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vond het hier:
http://www.oudersvannu.nl(...)eving-autostoeltjes/
Maar wellicht is dat geen betrouwbare bron.
In een nutshell dus, als je op 31-12-2017 een 'oud' stoeltje aangeschaft zou hebben dan mag dat dus gewoon. De planning is alleen wel dat er vanaf 2018 alleen nog maar isize verkocht zal worden. Of dat ook daadwerkelijk zo is moeten we nog maar zien natuurlijk... Ze plannen wel meerquote:De ‘i-Size’ regelgeving wordt in fases ingevoerd. Vanaf 2013 geldt het voor Isofix-stoeltjes voor kinderen tot 105 cm groot (ongeveer 4 jaar oud). Op dit moment is de i-Size norm in ontwikkeling voor autostoeltjes voor grotere kinderen die met de autogordel worden geïnstalleerd. Ook autostoeltjes voor kinderen tot 105 cm die met de autogordel worden geïnstalleerd zullen in de toekomst worden meegenomen in nieuwe R129 norm. De ECE-R44 en de R129 (i-Size) norm blijven voorlopig naast elkaar bestaan.
Wat als je al een autostoeltje hebt?
Voor ouders die al een autostoeltje hebben verandert er met de komst van de nieuwe richtlijn niets. Autostoeltjes goedgekeurd volgens de ECE-R44 mogen nog lange tijd gebruikt worden. Een verbod op het gebruik van deze zitjes staat niet gepland.
Mijn achteruitstoel mocht volgens mij maar tot een bepaald aantal kilo's met isofix. Vanaf dat gewicht moest het met de gordel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Volgens mij blijven de standarden tot 2017 naast elkaar bestaan.
Achterwaarts zonder isofix mag sowieso maar tot 13 kilo. Daarom zijn wij sinds hij tien maanden was over op de tobi. Ben ik erg tevreden over.
Wij hebben er dus 1 en we zijn er heel blij mee!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:05 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft bovenstaande vraag over de Rubi, volgens mij is de XP de opvolger van de eerdere Rubi, volgens mij zit de enige update 'm in de bekleding. Als ik kijk op de Maxi Cosi NL website wordt dit tegenwoordig weer verkocht als een gewone Rubi. Echter op de co.uk heet het nog steeds Rubi XP.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Rubi. Heel veel mensen hebben de Tobi, maar over de Rubi, de iets eenvoudigere versie van de Tobi lees ik vrij weinig.
Bedoel je een zogenoemde top tether bevestiging?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wij hebben er dus 1 en we zijn er heel blij mee!
Het fijne bij de onze is, is dat hij ondanks met een gordelbevestiging vastzit een dubbele bevestiging heeft. Ik kan nu ff geen foto uppen, maar hij kan dus ook aan de bovenkant ter hoogte van de hoofdsteun ook nog eens 'bevestigd' worden. Dat vond ik een heel fijn idee. Verder vind ik m makkelijk in gebruik en is hij stabiel
Nee, geen top tether.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 13:56 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Bedoel je een zogenoemde top tether bevestiging?
De Rubi lijkt mij wel wat, maar een Tobi en de Romer King 2 staan ook nog op ons lijstje.
Het grote voordeel van de Tobi is dat de gordels bij de Tobi automatisch open staan. Dat is bij de Ruby niet, daar moet je de gordels echt zelf achter de haken doen als je ze niet achter de rug van je kind vandaan wilt vissen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:05 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft bovenstaande vraag over de Rubi, volgens mij is de XP de opvolger van de eerdere Rubi, volgens mij zit de enige update 'm in de bekleding. Als ik kijk op de Maxi Cosi NL website wordt dit tegenwoordig weer verkocht als een gewone Rubi. Echter op de co.uk heet het nog steeds Rubi XP.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Rubi. Heel veel mensen hebben de Tobi, maar over de Rubi, de iets eenvoudigere versie van de Tobi lees ik vrij weinig.
Dan zal ik naar een uitlopend model kijken. Dan moet een maxi-cosi met isofix wellicht net haalbaar zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:18 schreef Missladybug het volgende:
Hallo, hebben jullie zin om nog iemand te helpen die verdwaald is in autostoelland?
Mies is bijna 11 maanden. Ze past nog wel even in haar cabriofix, maar ik wil vast kijken voor een vervolgstoeltje.
Maar ik kom er niet uit.
Mijn wensen:
- Vooruit vervoeren. We hebben het vermoeden dat ze wagenziek is. Ze zit nu achteruit en huilt de hele weg. Ik had hier zelf ook last van als kind, en ik heb het vermoeden dat vooruit zitten wel eens de oplossing kan zijn.
- Vastzetten met isofix zonder base.
- Vijfpuntsgordel vind ik een veilig idee.
- Niet al te duur, ik heb er twee nodig. Budget is rond de 100 per stoel.
Iemand een goede suggestie?
Wat bedoel je met een uitlopend model?quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:39 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan zal ik naar een uitlopend model kijken. Dan moet een maxi-cosi met isofix wellicht net haalbaar zijn.
Eentje die uit de collectie gaat.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:00 schreef Missladybug het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een uitlopend model?
Als ik bij maxi cosi kijk dan kom ik bij de sps priori uit.
Maar die kan niet vast gezet worden met isofix geloof ik.
Isofix voor ¤ 100 kun je vergeten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:18 schreef Missladybug het volgende:
Hallo, hebben jullie zin om nog iemand te helpen die verdwaald is in autostoelland?
Mies is bijna 11 maanden. Ze past nog wel even in haar cabriofix, maar ik wil vast kijken voor een vervolgstoeltje.
Maar ik kom er niet uit.
Mijn wensen:
- Vooruit vervoeren. We hebben het vermoeden dat ze wagenziek is. Ze zit nu achteruit en huilt de hele weg. Ik had hier zelf ook last van als kind, en ik heb het vermoeden dat vooruit zitten wel eens de oplossing kan zijn.
- Vastzetten met isofix zonder base.
- Vijfpuntsgordel vind ik een veilig idee.
- Niet al te duur, ik heb er twee nodig. Budget is rond de 100 per stoel.
Iemand een goede suggestie?
En dat terwijl ik in de ene auto de hoofdsteun zelfs moest verwijderen om hem goed vast te zetten.... maar afhankelijk van het soort hoofdsteunen achterin kan het ook zo zijn dat je hem met de hoofdsteun juist mooi strak kunt zetten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Eentje die uit de collectie gaat.
Anders lukt het met die eisen niet voor die prijs.
Isofix stoeltjes zijn namelijk duurder.
Overigens stond de stoel die met een gordel vast zat leeg minder te rammelen dan een isofix hier. Omdat die met gordel ook aan de bovenkant tegen de bank gedrukt wordt. Isofix zit alleen onderin vast.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Isofix voor ¤ 100 kun je vergeten.
Als je er 2 nodig hebt omdat ze in 2 auto's gebruikt moeten worden dan zou je misschien een Pearl met een base kunnen nemen en dan wel in beide auto's een base maar de stoel iedere keer verplaatsen?
GMTAquote:Op zaterdag 16 april 2016 13:06 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat je geen isofix stoeltje vindt voor dat bedrag. Waarom niet één stoeltje en twee bases? Dat hebben wij, ideaal.
Hoewel wij m niet gebruikt hebben, we hebben nooit twee auto's tegelijk gehad met Isofix.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
't Is ook gewoon een handige oplossing.
Als we 2 bases en 1 pearl nemen dan moeten we steeds de stoelachterlaten bij de gastouder. Want ik breng en man haalt.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:22 schreef laziness het volgende:
Ik zou nooit om geld te besparen een onbekend merk nemen en al helemaal geen 1/2/3 stoel en dat allemaal voor slechts 100 euro.
Veiligheid van kind boven alles.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik moet ook bekennen dat ik niet zo thuis ben in de autostoeltjes en alleen nog maar naar groep 0 stoeltjes heb gekeken (en een beetje groep 1). O zit qua lengte nu precies op het gemiddelde, dus dan hoef ik me daar iig geen zorgen over te maken!quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:47 schreef laziness het volgende:
Met 10/11 maanden is de kans klein dat een maxi cosi niet meer kan.
Mensen gaan meestal te vroeg over. Niet omdat hun kind echt al uit die cosi is gegroeid. De mijne zat op de plus 2 lijn en kon er tot een jaar in.
Cybex en Graco vind ik niet onbekend trouwens![]()
Maar dat is precies stap 1. Kijken of ze getest zijn en zo ja wat er uit kwam.
1/2/3 stoelen worden sowieso afgeraden tov een gewone groep 1 stoel.
Neem je kind mee en ga proeven zitten in de winkel. Geen geintje.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:10 schreef Missladybug het volgende:
Ja ze is nu bijna 11 maanden en gaat ook nog niet over hoor. De cabriofix past nog prima.
Maar het kan geen kwaad om me er vast in te verdiepen.
Ik ga de link ook eens bekijken, bedankt!
Omdat het materiaal maar ongeveer 5 jaar meegaat. Daarna begint het wat af te breken en is het niet veilig meer.quote:Op donderdag 28 april 2016 05:30 schreef Svane het volgende:
Hoi!
Weet iemand of er qua veiligheid redenen zijn om niet een maxi cosi uit ongeveer 2002 te gebruiken maar voor een nieuwere te gaan (+-2012?) los van natuurlijk het belang dat er nooit iets mee gebeurd is.
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)gestelde-vragen.aspxquote:We ontwikkelen onze autostoelen voor zeer intensief gebruik voor ongeveer 10 jaar. Hoewel autostoeltjes niet bederven, is de levensduur afhankelijk van het daadwerkelijke gebruik van de stoel.
Autostoelen die betrokken zijn geweest bij een ongeluk moet je sowieso meteen vervangen. We adviseren je om geen tweedehands stoeltjes te gebruiken waarvan je de geschiedenis niet kent aangezien het betrokken kan zijn geweest bij een ongeval of andere (onzichtbare) schade kan hebben.
Laat de autostoel niet te lang in direct zonlicht staan en bekijk de stoel regelmatig om te zien of de plastic delen niet veranderd zijn van kleur of vorm.
Het polystyreen in de autostoel is van groot belang om de beste veiligheid te garanderen. Check regelmatig of er geen beschadigingen zijn.
quote:Waarschuwing: vanaf april 2008 zijn alle autostoelen die voor 1995 zijn geproduceerd en goedgekeurd volgens de ECE R44/01 en 44/02 standaard illegaal en mogen daarom niet meer worden verkocht of gebruikt. Alleen autostoelen voorzien van het oranje keurmerklabel, goedgekeurd volgens de Europese standaard ECE R44/03 en ECE R44/04 of i-Size (UN R129) zijn toegestaan.
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)ropees-keurmerk.aspxquote:Europese Richtlijn: let op de laatste twee cijfers, deze moeten eindigen op 04 (meest recent) of 03. R44-01 of 02 mogen niet meer verkocht of gebruikt worden sinds 2008.
Ik heb sinds een paar weken de AxissFix van MC en ben er heeeeeeeeel blij mee. Is zoveel eenvoudiger met de riempjes vastmaken enzo. Niet meer half in de auto hangen en zoeken naar de schakels van de riempjes (had hiervoor de MC Opal in bruikleen i.v.m. het spreidbroekje van A).quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:33 schreef faptist het volgende:
Ik ga niet voor een achteruitkijkend stoeltje, maar kan niet kiezen tussen mc axxis en mc tobi.
Iemand die me wil helpen?
Ik neig naar de tobi, omdat deze niet zo ver naar voren komt, maar vraag me af of ik er toch spijt van zal krijgen als ik ro eens in een hysterische bui in haar stoeltje moet wippen.. De axxis is namelijk gericht naar de deur toe.
Ik ben slecht in keuzes maken, omdat ik altijd twijfel. Dus eh.. Wie hakt mijn knoop door?
Uit de oude tests bleek dat de Tobi beter scoorde dan de Axiss, maar de 2015-test geeft juist weer een hogere score aan de Axissfix (wat voornamelijk door de isofixbevestiging zal komen).quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:33 schreef faptist het volgende:
Ik ga niet voor een achteruitkijkend stoeltje, maar kan niet kiezen tussen mc axxis en mc tobi.
Ik neig naar de tobi, omdat deze niet zo ver naar voren komt, maar vraag me af of ik er toch spijt van zal krijgen als ik ro eens in een hysterische bui in haar stoeltje moet wippen.. De axxis is namelijk gericht naar de deur toe.
Ik ben slecht in keuzes maken, omdat ik altijd twijfel. Dus eh.. Wie hakt mijn knoop door?
Dat lijkt mij niet. Hij is te gebruiken tot je kind 105cm is, maar dat verschilt natuurlijk per kind aangezien ze niet allemaal even hard groeien in lengte.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:26 schreef Hupje het volgende:
Ik weet niet hoeveel de Axiss en de Axissfix verschillen (wij kozen voor achterwaarts), maar wij kregen de 'tip' dat de Axissfix vrij klein uitvalt, dus dat je kind er al wat eerder uitgroeit.
Wij hebben voor allebei een Tobi en ik heb nog nooit moeite gehad om ze in de stoel te krijgenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:33 schreef faptist het volgende:
Het ene kind van 105 cm is het andere natuurlijk niet. Ik heb kinderen met lange ruggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:41 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Hij is te gebruiken tot je kind 105cm is, maar dat verschilt natuurlijk per kind aangezien ze niet allemaal even hard groeien in lengte.
Aantrekken door de bovenste gordels boven de gesp samen te pakken en eerst het onderste deel met die hand straktrekken, dan hoef je alleen dat deed (dat je vasthebt) nog maar strak te trekken met de gordel waarmee je het straktrekt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:04 schreef AwayTL het volgende:
Wij hebben de tobi in de auto. En qua gordels vind ik dat echt een rotstoel. Doordat de gordels langer gemaakt kunnen worden als het ding tussen de benen plat is, worden ze al snel groot. En het aantrekken vind ik best zwaar gaan. Als de bewegende dreumes in kwestie ook nog eens naar voren zit tijdens het aantrekken zit het dus niet zo strak als gewenst.
Als je een kind hebt van 70cm en 10 kilo (de MC is dan al niet te tillen) en de MC past niet recht door het portier van je auto (smalle opening), dan ga je als alleenstaande mama niet onnodig ingewikkeld doen met alle spullen die je mee moet nemen als je met je kind op pad gaat. Daarnaast is de AxissFix ook onderuit te trekken zodat je kind niet te rechtop zit en is het geen "groep 1" stoeltje, maar een stoeltje volgens de nieuwe iSize normen, waarbij naar de lengte van je kind en niet naar het gewicht wordt gekeken. Ook daarmee onderscheidt dit stoeltje zich van die andere stoeltjes in dit topic.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:53 schreef laziness het volgende:
Ik persoonlijk vind 6 maanden veel te vroeg om al iets anders dan de maxi cosi te gebruiken. Al het andere is te veel rechtop wat mij betreft. En stoelen die van 0-4 jaar mee gaan ben ik al helemaal niet zo'n fan van. Ik geloof er nog niet zo in dat men op alle leeftijden dezelfde veiligheden kan bieden als met een nieuw stoeltje voor elke fase.
De mijne was overigens met 1,5 jaar 87cm en met zijn derde verjaardag 105cm dus dan heb je een behoorlijk dure stoel voor een als nog niet een hele lange periode.
http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autostoeltjes/axissfix.aspxquote:De Maxi-Cosi AxissFix is geschikt voor kinderen van 61 tot 105 cm (ca. 4 maanden tot ca. 4 jaar). We raden echter aan om het babyautostoeltje te blijven gebruiken zolang het hoofd goed wordt beschermd door het stoeltje. Het babyautostoeltje biedt veel flexibiliteit (kan in de auto maar ook op kinderwagens worden geïnstalleerd) en biedt vanwege de ergonomische vorm meer comfort en bescherming voor je baby. Wanneer het hoofd van je kindje boven de bovenkant van de kuip uitkomt, je kindje langer of zwaarder is dan de voorgeschreven limieten of wanneer je kindje te weinig ruimte heeft in het babyautostoeltje, kun je de AxissFix gaan gebruiken.
Ik heb ze er nooit afgehaald (de zomerhoes wel uiteraard, maar de riempjes en de originele bekleding niet), maar ik maakte ze regelmatig even schoon met billendoekjes.... daar krijg je alles schoon meequote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:13 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand of je van de Pebble ook de riempjes er af kunt halen om te wassen?
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:32 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde ze even laten weken in een sopje, maar denk dat ik dat sopje gewoon maar in de MC zet (de bekleding is er al uit, die staat nu in de biotex).
Ik heb nog een cabriofix staan die voor heel weinig weg mag.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:12 schreef klaprooss het volgende:
Ik wilde onze pebble bekleding wassen en zie een scheur in het piepschuim bij het hoofd! What to do?!
Ik ben bang dat we een nieuwe moeten kopen?
Iemand ervaring met een goede/fijne (betaalbare) groep 0 stoel waarbij je geen isofix nodig hebt? Hoeft geen maxi cosi zijn.
Die heb ik in de ene auto staan, bevalt prima, ook overzetten naar een opamobiel gaat eenvoudig (hoewel ik dat wel zelf doe).quote:Op zondag 25 september 2016 10:12 schreef Burdie het volgende:
Gezocht: groep 2 stoeltje; we zoeken een die met isofix in de auto gezet kan worden en die niet zo veel ruimte inneemt op de achterbank. We dachten zelf aan de Maxi cosi rodifix, heeft iemand daar ervaring mee? Andere suggesties zijn ook welkom.
Die hebben wij ook. Prima stoel.quote:Op zondag 25 september 2016 10:12 schreef Burdie het volgende:
Gezocht: groep 2 stoeltje; we zoeken een die met isofix in de auto gezet kan worden en die niet zo veel ruimte inneemt op de achterbank. We dachten zelf aan de Maxi cosi rodifix, heeft iemand daar ervaring mee? Andere suggesties zijn ook welkom.
Hij moet achter de berijdersstoel passen zonder dat die enorm naar voren hoeft. Met de MC kan dat bijvoorbeeld niet; dan heb ik niet genoeg beenruimte om goed achter het stuur te kunnen zitten.quote:Op zondag 25 september 2016 10:47 schreef Leandra het volgende:
Wat wel of niet veel ruimte innemen is is subjectief, maar je mag die van mij wel eens een dagje testen.
Oh, or die manier ruimte, nee joh, het is alleen maar een soort stoelverhoger met rugleuning.quote:Op zondag 25 september 2016 13:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hij moet achter de berijdersstoel passen zonder dat die enorm naar voren hoeft. Met de MC kan dat bijvoorbeeld niet; dan heb ik niet genoeg beenruimte om goed achter het stuur te kunnen zitten.
Elke groep 2 stoel neemt minder ruimte in beslag dan de mc. Tenzij je achteruit gaat vervoeren.quote:Op zondag 25 september 2016 13:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hij moet achter de berijdersstoel passen zonder dat die enorm naar voren hoeft. Met de MC kan dat bijvoorbeeld niet; dan heb ik niet genoeg beenruimte om goed achter het stuur te kunnen zitten.
Je hebt natuurlijk al eeuwen geleden dit opgelost, maar een tip voor anderen: je kunt het piepschuim en andere maxi cosi onderdelen gewoon los bestellen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:12 schreef klaprooss het volgende:
Ik wilde onze pebble bekleding wassen en zie een scheur in het piepschuim bij het hoofd! What to do?!
Ik ben bang dat we een nieuwe moeten kopen?
Iemand ervaring met een goede/fijne (betaalbare) groep 0 stoel waarbij je geen isofix nodig hebt? Hoeft geen maxi cosi zijn.
Je moet over als het hoogste bevestigingspunt van de gordels lager zit dan de schouders van je kind.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 07:01 schreef Sylver_ het volgende:
Wanneer besluit je over te gaan naar een groep 2 autostoel?
Is het voor de veiligheid belangrijk op tijd te wisselen of is het prima om de groep 1 stoel te blijven gebruiken zolang het nog past?
Dit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 07:10 schreef laziness het volgende:
[..]
Je moet over als het hoogste bevestigingspunt van de gordels lager zit dan de schouders van je kind.
Tevens moet je kind voor de gewone gordel in de groep 2 stoel dan wel weer 15kg zijn.
Ik heb mijn reusje zo lang mogelijk in de groep 1 stoel gelaten. Die biedt in mijn ogen meer bescherming omdat het echt een kuipje is nog.
Komt ie er nog niet bovenuit dan? Wij hadden ook een Tobi en dat was hier wel het issue.quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:20 schreef GotC het volgende:
T. is 3 jaar, ruim 16kg (met 1.5 jaar 12.5kg) en langer dan een meter, maar zit nog steeds in z'n groep 1 stoel. Hij zit overigens in de Maxi Cosi Tobi, voldoet aan zijn en onze eisen.
Zijn schouders zitten nog net onder de bovenste bevestigingspunt van de gordel, dus hoeft nog niet overquote:Op zaterdag 31 december 2016 10:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Komt ie er nog niet bovenuit dan? Wij hadden ook een Tobi en dat was hier wel het issue.
Het criterium is niet verder dan ooghoogte er bovenuit steken dacht ik? Mits weer voldoende kilo's voor een volgende stoel (15kg). Of is dat weer veranderd? Ook hierin lijken de inzichten elke paar jaar wat te veranderen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Zijn schouders zitten nog net onder de bovenste bevestigingspunt van de gordel, dus hoeft nog niet over.
Moeten denk over een tijdje wel kijken naar een groep 2/3 idd, maar ik vind de kuipvorm van een groep 1 ook wel een prettig idee
Die van ons kan alleen niet vooruit..quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:31 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb me trouwens doodgelachen om mini in de winkel: na de eerste twee stoelen enthousiast gepast te hebben (zelf gordeltje omdoen of blok vasthouden) stapte ze resoluut de vitrine in en ging ze heel trots keurig rechtop op een stoelverhoger lief zitten te lachen![]()
Axkid ga ik eens naar kijken.
Ik denk tbh ook dat de beste oplossing is om gewoon maar vier kinderen te nemenquote:Op zaterdag 31 december 2016 10:40 schreef Mineola het volgende:
Mijn grote heeft tot bijna 4 nog in een groep 1 stoel gezeten (Romer safefix of zo? Met zo'n poot). Hij had wel eerder over gekund achteraf, hij was echt te groot (lang) ervoor. Gewicht iets onder gemiddeld, lengte erboven (hij stapte over met 105 cm en 17 kg denk ik) maar idd dat kuipje vond ik een veiliger idee.
Bloesem, geen tips verder, alleen de opmerking dat ik die groep 1 stoelen allemaal vreselijk duur vond. Wij hebben hetzelfde gedaan als jij ter oriëntatie en ik heb uiteindelijk mijn ogen maar dichtgeknepen bij het afrekenen en onszelf gelukkig geprezen dat we maar een auto hebbenmaar goed, dat is makkelijk praten want de prijs was hier geen doorslaggevende factor. (Alles wat we echt te duur vonden hebben we niet meer bekeken zeg maar)
Ja leuk hoe dat constant verandert he?quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Het criterium is niet verder dan ooghoogte er bovenuit steken dacht ik? Mits weer voldoende kilo's voor een volgende stoel (15kg). Of is dat weer veranderd? Ook hierin lijken de inzichten elke paar jaar wat te veranderen.
Ik was totaal niet happy dat de mijne zo snel groeide.
Een kuipstoel vond ik ook meer bescherming bieden dus ik deel je gevoelens.
Soneal zit in de Römer Kid erg goed in de auto waar we geen isofix hebben (in de auto met isofix zit een RodiFix).quote:Op maandag 27 februari 2017 13:48 schreef GotC het volgende:
Ok, het is nu wel tijd voor een groep 2 stoel.
Hebben jullie tips? We hebben geen Isofix.
Dat klinkt goed hahaquote:Op maandag 27 februari 2017 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Soneal zit in de Römer Kid erg goed in de auto waar we geen isofix hebben (in de auto met isofix zit een RodiFix).
Of het aan de auto of het stoeltje ligt dat hij daarin altijd zo in slaap is weet ik niet, maar ik vind het wel grappig.
Ik zal deze zomer de RodiFix eens in die auto zetten om het te testen
Die RodiFix heeft ook wel een slaapstand, maar die gebruik ik nooit... in de Römer Kid (wel een oudere versie; 2014 of 2015) is hij altijd zo wegquote:Op maandag 27 februari 2017 14:35 schreef laziness het volgende:
Wij hebben de maxi cosi rodi airprotect. Die heeft nog een extra onderuit stand. Volgens O slaapt het heerlijk
Bij een keuze tussen de huidige Kid en de MC Rodi XP2 zou ik voor de Roxi XP2 gaan trouwens, omdat ze dan sowieso tussen die armsteunen zitten en die ontbreken bij de huidige versie van de Kid.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat klinkt goed haha. Ik had dit stoeltje ook in gedachten, of de Maxi Cosi Rodi XP2.
Ook maar eens naar kijken danquote:Op maandag 27 februari 2017 14:35 schreef laziness het volgende:
Wij hebben de maxi cosi rodi airprotect. Die heeft nog een extra onderuit stand. Volgens O slaapt het heerlijk
Die hebben wij ook ja! O.a vanwege de slaapstandfunctie, maar ik vind die maar lastig te verschuiven. Jij ook of is dat mijn onhandigheid?quote:Op maandag 27 februari 2017 14:35 schreef laziness het volgende:
Ik heb het net nog even getest. Kind was moe na skiles dus hup onderuit. Het ging heel makkelijk.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die hebben wij ook ja! O.a vanwege de slaapstandfunctie, maar ik vind die maar lastig te verschuiven. Jij ook of is dat mijn onhandigheid?
Zonder kind erin bedoel ik, met kind erin is het sowieso niet de bedoeling om hem in slaapstand te zetten.
Ook mijn onhandigheid dan, vind het ook zeer lastig.quote:Op maandag 27 februari 2017 15:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die hebben wij ook ja! O.a vanwege de slaapstandfunctie, maar ik vind die maar lastig te verschuiven. Jij ook of is dat mijn onhandigheid?
Zonder kind erin bedoel ik, met kind erin is het sowieso niet de bedoeling om hem in slaapstand te zetten.
Oh my bad! Wij hebben de rodifix airprotect. Die heeft twee knoppen aan de zijkanten die je indrukt ipv de handgreep in het midden en dat werkt dus wel vrij soepel.quote:Op maandag 27 februari 2017 21:26 schreef Susie het volgende:
[..]
Ook mijn onhandigheid dan, vind het ook zeer lastig.
Moet er wel bij zeggen dat S de enkele keer dat hij nog in slaap valt ook prima kan slapen zonder die slaapstand. Is iets minder recht dan de groep 1 stoel. Zal even kijken of ik een foto kan vinden van hem in stoel zodat je de hoek een beetje kan zien.quote:Op maandag 27 februari 2017 22:25 schreef GotC het volgende:
Wat maf dat er zo'n verschil tussen de Isofix en geen Isofix versie zitDat is wel een nadeel, T. slaapt nog wel in de auto en ik heb dan geen zin in geklooi met een hendel die half werkt..
Bij de gewone RodiFix gaat dat verstellen ook enorm soepel, als ik de stoel in de auto vastzet is het al raak terwijl het niet de bedoeling isquote:Op maandag 27 februari 2017 22:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh my bad! Wij hebben de rodifix airprotect. Die heeft twee knoppen aan de zijkanten die je indrukt ipv de handgreep in het midden en dat werkt dus wel vrij soepel.
Ik had even niet door dat er verschil is tussen rodi airprotect en rodifix airprotect
[ afbeelding ]
Hier hebben wij er 3 van inmiddels. Ik had er al een voor L en sinds kort hebben de peuters er ook ieder één. Ik ben er fan van. Vooral omdat het geen wiebelige losse stoelen zijn, maar omdat ze vastzitten aan het chassis en daardoor stabiel zijn.quote:Op maandag 27 februari 2017 22:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh my bad! Wij hebben de rodifix airprotect. Die heeft twee knoppen aan de zijkanten die je indrukt ipv de handgreep in het midden en dat werkt dus wel vrij soepel.
Ik had even niet door dat er verschil is tussen rodi airprotect en rodifix airprotect
[ afbeelding ]
De rodifix is ook zonder isofix te gebruiken natuurlijk...quote:Op maandag 27 februari 2017 22:25 schreef GotC het volgende:
Wat maf dat er zo'n verschil tussen de Isofix en geen Isofix versie zitDat is wel een nadeel, T. slaapt nog wel in de auto en ik heb dan geen zin in geklooi met een hendel die half werkt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |