abonnement Unibet Coolblue
pi_156804565
Mij lijkt toch dat ze beide richtlijnen naast elkaar laten bestaan. Ik kan ook niks vinden over alleen nog isize vanaf 2018.
Dan zou iedereen zijn zitje moeten vervangen, dat gaat wel heel ver.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_156805104
stink autostoeltjes :')
Ik geloof dat ik wel isofix heb in de auto, maar weet t niet zeker. Wij moeten tzt volgend jaar ofzo sowieso maar eens kijken of onze huidge auto nog wel voldoet. 3 stoeltjes naast elkaar past sowieso niet. Of in ieder geval niet zonder slag of stoot. Nu mag oudste wel in het midden dan, maar echt heel relaxed vind ik dat dan ook weer niet. Liever niet zeg maar.
:)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:35:21 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_156805201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:06 schreef mefke79 het volgende:
Mij lijkt toch dat ze beide richtlijnen naast elkaar laten bestaan. Ik kan ook niks vinden over alleen nog isize vanaf 2018.
Dan zou iedereen zijn zitje moeten vervangen, dat gaat wel heel ver.
Ik vond het hier:

http://www.oudersvannu.nl(...)eving-autostoeltjes/

Maar wellicht is dat geen betrouwbare bron.
disclaimer
pi_156805605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vond het hier:

http://www.oudersvannu.nl(...)eving-autostoeltjes/

Maar wellicht is dat geen betrouwbare bron.
Volgens mij klopt het wel wat daar staat, maar hier dan nog een keer wellicht? :)

http://www.anwb.nl/auto/t(...)eltjes-wat-is-i-size
quote:
De ‘i-Size’ regelgeving wordt in fases ingevoerd. Vanaf 2013 geldt het voor Isofix-stoeltjes voor kinderen tot 105 cm groot (ongeveer 4 jaar oud). Op dit moment is de i-Size norm in ontwikkeling voor autostoeltjes voor grotere kinderen die met de autogordel worden geïnstalleerd. Ook autostoeltjes voor kinderen tot 105 cm die met de autogordel worden geïnstalleerd zullen in de toekomst worden meegenomen in nieuwe R129 norm. De ECE-R44 en de R129 (i-Size) norm blijven voorlopig naast elkaar bestaan.

Wat als je al een autostoeltje hebt?

Voor ouders die al een autostoeltje hebben verandert er met de komst van de nieuwe richtlijn niets. Autostoeltjes goedgekeurd volgens de ECE-R44 mogen nog lange tijd gebruikt worden. Een verbod op het gebruik van deze zitjes staat niet gepland.
In een nutshell dus, als je op 31-12-2017 een 'oud' stoeltje aangeschaft zou hebben dan mag dat dus gewoon. De planning is alleen wel dat er vanaf 2018 alleen nog maar isize verkocht zal worden. Of dat ook daadwerkelijk zo is moeten we nog maar zien natuurlijk... Ze plannen wel meer :')

Verder de huidige regels op een rijtje:
http://www.anwb.nl/auto/t(...)inderzitje-de-regels
:)
pi_156813740
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij blijven de standarden tot 2017 naast elkaar bestaan.

Achterwaarts zonder isofix mag sowieso maar tot 13 kilo. Daarom zijn wij sinds hij tien maanden was over op de tobi. Ben ik erg tevreden over.
Mijn achteruitstoel mocht volgens mij maar tot een bepaald aantal kilo's met isofix. Vanaf dat gewicht moest het met de gordel.
Ik heb een axkid minikid overigens. Blij mee :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:26:03 #181
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_157210355
Wat is nou het verschil tussen de Maxi-Cosi Rubi en de Maxi-Cosi Rubi XP? Ik kan het werkelijk niet vinden behalve de prijs..


♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_160756105
Wat betreft bovenstaande vraag over de Rubi, volgens mij is de XP de opvolger van de eerdere Rubi, volgens mij zit de enige update 'm in de bekleding. Als ik kijk op de Maxi Cosi NL website wordt dit tegenwoordig weer verkocht als een gewone Rubi. Echter op de co.uk heet het nog steeds Rubi XP.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Rubi. Heel veel mensen hebben de Tobi, maar over de Rubi, de iets eenvoudigere versie van de Tobi lees ik vrij weinig.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 12:20:00 #183
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_160758714
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:05 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft bovenstaande vraag over de Rubi, volgens mij is de XP de opvolger van de eerdere Rubi, volgens mij zit de enige update 'm in de bekleding. Als ik kijk op de Maxi Cosi NL website wordt dit tegenwoordig weer verkocht als een gewone Rubi. Echter op de co.uk heet het nog steeds Rubi XP.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Rubi. Heel veel mensen hebben de Tobi, maar over de Rubi, de iets eenvoudigere versie van de Tobi lees ik vrij weinig.
Wij hebben er dus 1 en we zijn er heel blij mee! :)

Het fijne bij de onze is, is dat hij ondanks met een gordelbevestiging vastzit een dubbele bevestiging heeft. Ik kan nu ff geen foto uppen, maar hij kan dus ook aan de bovenkant ter hoogte van de hoofdsteun ook nog eens 'bevestigd' worden. Dat vond ik een heel fijn idee. Verder vind ik m makkelijk in gebruik en is hij stabiel :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_160760857
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wij hebben er dus 1 en we zijn er heel blij mee! :)

Het fijne bij de onze is, is dat hij ondanks met een gordelbevestiging vastzit een dubbele bevestiging heeft. Ik kan nu ff geen foto uppen, maar hij kan dus ook aan de bovenkant ter hoogte van de hoofdsteun ook nog eens 'bevestigd' worden. Dat vond ik een heel fijn idee. Verder vind ik m makkelijk in gebruik en is hij stabiel :)
Bedoel je een zogenoemde top tether bevestiging?

De Rubi lijkt mij wel wat, maar een Tobi en de Romer King 2 staan ook nog op ons lijstje.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:11:07 #185
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_160807061
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:56 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Bedoel je een zogenoemde top tether bevestiging?

De Rubi lijkt mij wel wat, maar een Tobi en de Romer King 2 staan ook nog op ons lijstje.
Nee, geen top tether.
Als je op Google zoekt op MC Rubi 2015 (die wij dus hebben), dan zie je in het midden een grijze clip zitten, aan beide uiteinden 2 grijze knopjes en in het midden een soort sleuf. Daar gaat tie in/langs :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_160820766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:05 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft bovenstaande vraag over de Rubi, volgens mij is de XP de opvolger van de eerdere Rubi, volgens mij zit de enige update 'm in de bekleding. Als ik kijk op de Maxi Cosi NL website wordt dit tegenwoordig weer verkocht als een gewone Rubi. Echter op de co.uk heet het nog steeds Rubi XP.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Rubi. Heel veel mensen hebben de Tobi, maar over de Rubi, de iets eenvoudigere versie van de Tobi lees ik vrij weinig.
Het grote voordeel van de Tobi is dat de gordels bij de Tobi automatisch open staan. Dat is bij de Ruby niet, daar moet je de gordels echt zelf achter de haken doen als je ze niet achter de rug van je kind vandaan wilt vissen.
Ik heb zelf ervaring met Tobi en Priori XP, waarbij de Priori XP ook gordels heeft die je zelf achter haken moet doen en dat vind ik echt een gedoe. :@ Toen ik de tweeling kreeg heb ik de Priori XP die we hadden weg gedaan (in 2e auto) en heb ik twee Tobi's gekocht. In het kort, als ik zou moeten kiezen tussen Tobi en Ruby zou ik voor de Tobi gaan ivm de handigere gordels. :)
pi_161465023
Hallo, hebben jullie zin om nog iemand te helpen die verdwaald is in autostoelland?

Mies is bijna 11 maanden. Ze past nog wel even in haar cabriofix, maar ik wil vast kijken voor een vervolgstoeltje.
Maar ik kom er niet uit.

Mijn wensen:
- Vooruit vervoeren. We hebben het vermoeden dat ze wagenziek is. Ze zit nu achteruit en huilt de hele weg. Ik had hier zelf ook last van als kind, en ik heb het vermoeden dat vooruit zitten wel eens de oplossing kan zijn.
- Vastzetten met isofix zonder base.
- Vijfpuntsgordel vind ik een veilig idee.
- Niet al te duur, ik heb er twee nodig. Budget is rond de 100 per stoel.

Iemand een goede suggestie?
pi_161465300
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:18 schreef Missladybug het volgende:
Hallo, hebben jullie zin om nog iemand te helpen die verdwaald is in autostoelland?

Mies is bijna 11 maanden. Ze past nog wel even in haar cabriofix, maar ik wil vast kijken voor een vervolgstoeltje.
Maar ik kom er niet uit.

Mijn wensen:
- Vooruit vervoeren. We hebben het vermoeden dat ze wagenziek is. Ze zit nu achteruit en huilt de hele weg. Ik had hier zelf ook last van als kind, en ik heb het vermoeden dat vooruit zitten wel eens de oplossing kan zijn.
- Vastzetten met isofix zonder base.
- Vijfpuntsgordel vind ik een veilig idee.
- Niet al te duur, ik heb er twee nodig. Budget is rond de 100 per stoel.

Iemand een goede suggestie?
Dan zal ik naar een uitlopend model kijken. Dan moet een maxi-cosi met isofix wellicht net haalbaar zijn.
pi_161466566
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:39 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dan zal ik naar een uitlopend model kijken. Dan moet een maxi-cosi met isofix wellicht net haalbaar zijn.
Wat bedoel je met een uitlopend model?
Als ik bij maxi cosi kijk dan kom ik bij de sps priori uit.
Maar die kan niet vast gezet worden met isofix geloof ik.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:02:26 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161466600
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:00 schreef Missladybug het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een uitlopend model?
Als ik bij maxi cosi kijk dan kom ik bij de sps priori uit.
Maar die kan niet vast gezet worden met isofix geloof ik.
Eentje die uit de collectie gaat.
Anders lukt het met die eisen niet voor die prijs.
Isofix stoeltjes zijn namelijk duurder.
Overigens stond de stoel die met een gordel vast zat leeg minder te rammelen dan een isofix hier. Omdat die met gordel ook aan de bovenkant tegen de bank gedrukt wordt. Isofix zit alleen onderin vast.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:05:31 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161466636
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:18 schreef Missladybug het volgende:
Hallo, hebben jullie zin om nog iemand te helpen die verdwaald is in autostoelland?

Mies is bijna 11 maanden. Ze past nog wel even in haar cabriofix, maar ik wil vast kijken voor een vervolgstoeltje.
Maar ik kom er niet uit.

Mijn wensen:
- Vooruit vervoeren. We hebben het vermoeden dat ze wagenziek is. Ze zit nu achteruit en huilt de hele weg. Ik had hier zelf ook last van als kind, en ik heb het vermoeden dat vooruit zitten wel eens de oplossing kan zijn.
- Vastzetten met isofix zonder base.
- Vijfpuntsgordel vind ik een veilig idee.
- Niet al te duur, ik heb er twee nodig. Budget is rond de 100 per stoel.

Iemand een goede suggestie?
Isofix voor ¤ 100 kun je vergeten.
Als je er 2 nodig hebt omdat ze in 2 auto's gebruikt moeten worden dan zou je misschien een Pearl met een base kunnen nemen en dan wel in beide auto's een base maar de stoel iedere keer verplaatsen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:06:23 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161466650
Ik denk dat je geen isofix stoeltje vindt voor dat bedrag. Waarom niet één stoeltje en twee bases? Dat hebben wij, ideaal.
KuikenGuppy
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:06:47 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161466654
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Eentje die uit de collectie gaat.
Anders lukt het met die eisen niet voor die prijs.
Isofix stoeltjes zijn namelijk duurder.
Overigens stond de stoel die met een gordel vast zat leeg minder te rammelen dan een isofix hier. Omdat die met gordel ook aan de bovenkant tegen de bank gedrukt wordt. Isofix zit alleen onderin vast.
En dat terwijl ik in de ene auto de hoofdsteun zelfs moest verwijderen om hem goed vast te zetten.... maar afhankelijk van het soort hoofdsteunen achterin kan het ook zo zijn dat je hem met de hoofdsteun juist mooi strak kunt zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:07:28 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161466665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Isofix voor ¤ 100 kun je vergeten.
Als je er 2 nodig hebt omdat ze in 2 auto's gebruikt moeten worden dan zou je misschien een Pearl met een base kunnen nemen en dan wel in beide auto's een base maar de stoel iedere keer verplaatsen?
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:06 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat je geen isofix stoeltje vindt voor dat bedrag. Waarom niet één stoeltje en twee bases? Dat hebben wij, ideaal.
GMTA :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:10:13 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161466712
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]


[..]

GMTA :D
't Is ook gewoon een handige oplossing 8-).
KuikenGuppy
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:35:03 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161467133
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Is ook gewoon een handige oplossing 8-).
Hoewel wij m niet gebruikt hebben, we hebben nooit twee auto's tegelijk gehad met Isofix.
Alleen de MC Pebble gebruikten we in beide auto's op een base, maar de Pearl paste niet op de Easybase.

Nu heb ik nog wel voor beide auto's een eigen stoeltje, maar dat is meer omdat ik die dure Rodifix niet in de cabrio wil zetten :@
Maar die kan wel zonder isofix gebruikt worden.... maar goed, dat is groep 2/3 en dus een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161467170
En als je goed kijkt naar oude kleuren en laagste prijs garanties kun je de pearl voor ¤150 krijgen. En er staan genoeg familyfix bases op mp :)
pi_161468776
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]


[..]

GMTA :D
Als we 2 bases en 1 pearl nemen dan moeten we steeds de stoelachterlaten bij de gastouder. Want ik breng en man haalt.

Maar zoiets dan, is dit niet goed?
http://www.mamaloesbabysj(...).html#/product/23195
  zaterdag 16 april 2016 @ 15:22:16 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161468948
Ik zou nooit om geld te besparen een onbekend merk nemen en al helemaal geen 1/2/3 stoel en dat allemaal voor slechts 100 euro.
Veiligheid van kind boven alles.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161469349
Dat ben ik helemaal met je eens!
Voor mij zijn alle merken onbekend, behalve MC. Er zullen toch wel meer veilige merken zijn behalve MC?

Deze hebben ook allemaal isofix bevestiging.
http://www.mamaloesbabysj(...)l.html#/category/748
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')