Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders overquote:Op zondag 28 juni 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
De Tobi tot 2½ en dan al in de Rodi?
Ik snap dat het handiger is als je geen extra stoel van dezelfde groep hoeft te kopen, maar ik vind met 2½ naar een groep 2/3 stoel akelig vroeg....
Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand ervaring met de autostoeltjes van Nania?
Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ookquote:Op maandag 29 juni 2015 21:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja ik. Mijn ouders hebben een groep 1 stoel van Nania. Ben er niet weg van, krijg de stoel met veel moeite goed vast in de gordels. Het vastklikken van T. gaat ook niet echt makkelijk. Hij zit er wel goed in en de gordels zijn redelijk makkelijk te verstellen.
Ik zou 'm niet aanraden eerlijk gezegd
Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag op een site dat dat stoeltje met 50 euro afgeprijsd was en hij zag er wel leuk uit ookMaar foch maar niet dan
Koop autostoel wel in de winkel, dan heb ik m ook in t echt gezien en kan ik Nora er misschien even in laten zitten
Dan valt ie afquote:Op maandag 29 juni 2015 21:53 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is idd een leuke stoel om te zien en best leuk geprijsd tussen alle groep 1 stoelenHet is alleen geen echt stevige stoel helaas
Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:36 schreef Goitske het volgende:
[..]
Hij weegt nu ruim 16kg tien hij over ging 15.5 kg, hij blijft nu wel goed zitten in de rodi, in de tobi wurmde hij zich uit de gordels van de autostoel, wilde er niet meer in, gilde al als we hem er in zette en de armen door de gordels deden etc dus was elke keer drama. planning was dat hij langer in de tobi zou zitten maar daar dacht hij anders over
Ja idd. Isofix hoeft niet persee dus dat valt al af. Babydump zit hier niet zo ver vandaan, gaan we daar gewoon eens kijkenquote:Op maandag 29 juni 2015 22:00 schreef Burdie het volgende:
Rodi is idd een groep 2-3 stoeltje, je hebt een groep 1 stoeltje nodig. Van MC is dat bijvoorbeeld de Tobi, maar er zijn nog een heleboel andere mogelijkheden. Voorwaarts, achterwaarts, draaiend, niet-draaiens, gordel of isofix, etc.
Bij ons is het wel de oplossing geweest hij vindt de rodi fijn zitten, hoogte van rugleuning verstelbaar kan evt heel iets gekanteld zodat als he weet dat hij in slaap gaat vallen dat hij minder snel mwt zn hoofd voorover hangt. Hij gaat weer met veel plezier de auto inquote:Op maandag 29 juni 2015 22:03 schreef Skoap het volgende:
[..]
Herkenbaar dit! Bij Luc gaat het nu precies hetzelfde. Wij zaten ook al te twijfelen over een rodi.... (I.p.v de tobi) Denk dat Luc ook iets van 16 kilo is.
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit daar dus ook naar te kijken. Bij babydump is er een pearl redelijk goed afgeprijsd. Maar aangezien ik hem toch niet veel uit de auto ga halen vind ik een isofix toch wel weer zonde... #zuinigemuts
Daarom wil ik ook graag isofixquote:Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Isofix is juist voor de veiligheid, niet voor het gemakkelijk in en uit de auto halen.
Als je een goedkope stoel met isofix zoekt, kijk dan even bij de suggesties die ik eerder in dit topic noemde.
Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!quote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?
Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.
Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:44 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ze zitten verstopt! Ff op de site checken, ik dacht ook dat mijn (/onze) auto te oud was, maar heeft ze toch. Het is -in elk geval met maxicosi- wel echt makkelijker dan in de gordels hoor!
Juist wel, want dan zit het stoeltje vast aan het auto ipv aan de gordel, maar als je ze niet hebt, heb je ze niet natuurlijkquote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las juist ergens dat het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt?
Ik heb even gekeken in auto, maar voor zover ik kan zien heb daar ook geen aansluiting voor.
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb ik zojuist gedaan. Ik heb een kia picanto uit 2005 en daar zitten ze volgens de mcsite niet in. Vanaf 2012 is het een verplicht 'item' in auto's las ik.
Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaapquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.
Wat er op met MC-site staat zegt niet zoveel wat dat betreft
[ afbeelding ]
Overigens zou ik het zonde vinden een familyfix te kopen op het moment dat je een pearl koopt, het is mooi als je hem voor 2 stoelen achter elkaar kunt gebruiken (groep 0 stoel en daarna de groep 1 stoel), maar als dat niet kan dan zou ik er niet aan beginnen, tenzij je verwacht dat er nog weer een baby komt tegen de tijd dat het kind dat nu in de groep 1 stoel moet naar een groep 2/3 stoel gaat.
LOL, en ik maar denken dat het aan de auto ligt, ligt het gewoon aan de Römer stoeltjesquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb er ondertussen eentje gekocht en in gebruik zonder isofix. Ik heb een zwarte romer king II gekocht. Ze viel de eerste keer dat ze erin zat in slaapDus ik neem aan dat ze er wel lekker in zit.
Niet in alle auto's, is volgens mij alleen in nieuwere modellen. Ik heb enorm lopen zoeken in mijn auto (2006), zelfs een merkdealer gebeld om het na te vragen, ze zaten echt heel diep verstopt. En het waren gewoon 2 zwarte haken, in modernere auto's ziet het er veel duidelijker uit. De handleiding van mijn auto was ook heel vaag omdat isofix eigenlijk pas standaard er in zat vanaf het model wat kort daarna werd ingevoerd. Bij twijfel heel goed zoeken of een merkdealer bellen of daar langs gaan. Want de MC site had geen gegevens en een lijst op kindveiligheid.nl zei dat het niet in mijn model/bouwjaar auto zat. In de meeste auto's zit het echter vanaf bouwjaar 2006, tenzij het echt een typisch boodschappenwagentje betreft.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in je auto zit zitten er ook van die isofix-labels langs de naden van de zitting waar ze zitten.
Wat er op met MC-site staat zegt niet zoveel wat dat betreft
[ afbeelding ]
De dreumes-factorquote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend.
Ze zijn vooral heel zwaar vind ik. Wisselen kan wel, maar wij hebben ze dubbel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.
Wij hebben er 2.... ook toen we een tijdje maar 1 auto hadden heb ik de Tobi niet weggedaan, ik wilde niet het risico lopen dat hij met iemand in de auto mee moest die geen isofix had, en de Pearl niet gebruikt kon worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.
Wij hebben vooral de Pearl naast de Tobi gedaan omdat we niet wilden dat er een compleet andere zit van het stoeltje zou zijn, en er potentieel "de stoel in papa z'n auto zit lekkerder" gezeur zou komenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:31 schreef AppelKruimel het volgende:
Ja de dreumesfactor..![]()
Nu je het zegt, in de wandelwagen wilt ze ook niet meer tegen de rijrichting in zitten. Dat gaat op een gegeven moment waarschijnlijk ook voor in de auto gelden inderdaad.
Wij zijn ook van plan om ze dubbel te kopen. Vooral vanwege het gewicht en de logheid van de stoelen.
Omdat ik twijfelaar ben, en we beiden ongeveer even veel met haar rijden, wil ik twee dezelfde. Anders blijf ik ze vergelijken.
De mijne, die in jan 2 wordt en oooveral een mening over heeft, is juist heel tevree in zijn achteruitstoel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend.
'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:23 schreef GotC het volgende:
[..]
'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'
Oftewel, je hebt nog effe![]()
Mocht je voor zo'n stoeltje gaan, even goed opletten tot hoeveel kg je achterwaarts mag vervoeren in de gordels. Bij sommige stoeltjes is het tot 13 kg, dat had voor ons weinig nutEn sommige achterwaarts stoeltjes komen ineens heel slecht uit de ANWB test als ze met gordels worden vastgemaakt.
Yep, zit niks anders op!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.
Ik wil mijn kind graag veilig vervoeren, maar ja, het wordt zo niet heel veel makkelijker
Wat ik lastiger vind is dat isofix dus verplicht wordt in 2018. Moet ik mijn auto dan maar naar het schroot rijden ofzo>
Ook voor auto's van voor 2018?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.
Ik wil mijn kind graag veilig vervoeren, maar ja, het wordt zo niet heel veel makkelijker
Wat ik lastiger vind is dat isofix dus verplicht wordt in 2018. Moet ik mijn auto dan maar naar het schroot rijden ofzo>
Volgens mij blijven de standarden tot 2017 naast elkaar bestaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
Kunnen ze dan ook niet verbieden om kinderen te vervoeren in auto's zonder isofix?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Vanaf ik geloof vorig jaar moeten nieuwe auto's aangepast worden op I-size. Isofix kan sowieso nooit verplicht gesteld worden voor bestaande auto's. De haken van isofix zijn onderdeel van het chassis van de auto en dus niet zomaar te plaatsen.
Mits de auto daarop is voorbereid, mag isofix wel geplaatst worden. En dat moet even bij de dealer worden nagevraagd (of in het instructieboekje kijken).quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Vanaf ik geloof vorig jaar moeten nieuwe auto's aangepast worden op I-size. Isofix kan sowieso nooit verplicht gesteld worden voor bestaande auto's. De haken van isofix zijn onderdeel van het chassis van de auto en dus niet zomaar te plaatsen.
Voor zover ik nu bij de overheid kan vinden blijven beide normen bestaan naast elkaar. Want isize klinkt mooi en leuk maar is niet realistisch voor de gemiddelde kleine auto. Past gewoonweg niet alleen op de voorstoel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kunnen ze dan ook niet verbieden om kinderen te vervoeren in auto's zonder isofix?
Overigens las ik als beste argument dat isofix meer foolproof is dan gordels, dat mensen stoelen met gordels dus niet goed monteren. Misschien arrogant, maar ik weet best hoe een stoel in de gordels moet
Voorbereid = mogelijkheden om haken aan chassis te maken. Maar als die voorbereiding er niet is valt er heen isofix te plaatsen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Mits de auto daarop is voorbereid, mag isofix wel geplaatst worden. En dat moet even bij de dealer worden nagevraagd.
Ik vond het hier:quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:06 schreef mefke79 het volgende:
Mij lijkt toch dat ze beide richtlijnen naast elkaar laten bestaan. Ik kan ook niks vinden over alleen nog isize vanaf 2018.
Dan zou iedereen zijn zitje moeten vervangen, dat gaat wel heel ver.
Volgens mij klopt het wel wat daar staat, maar hier dan nog een keer wellicht?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vond het hier:
http://www.oudersvannu.nl(...)eving-autostoeltjes/
Maar wellicht is dat geen betrouwbare bron.
In een nutshell dus, als je op 31-12-2017 een 'oud' stoeltje aangeschaft zou hebben dan mag dat dus gewoon. De planning is alleen wel dat er vanaf 2018 alleen nog maar isize verkocht zal worden. Of dat ook daadwerkelijk zo is moeten we nog maar zien natuurlijk... Ze plannen wel meerquote:De ‘i-Size’ regelgeving wordt in fases ingevoerd. Vanaf 2013 geldt het voor Isofix-stoeltjes voor kinderen tot 105 cm groot (ongeveer 4 jaar oud). Op dit moment is de i-Size norm in ontwikkeling voor autostoeltjes voor grotere kinderen die met de autogordel worden geïnstalleerd. Ook autostoeltjes voor kinderen tot 105 cm die met de autogordel worden geïnstalleerd zullen in de toekomst worden meegenomen in nieuwe R129 norm. De ECE-R44 en de R129 (i-Size) norm blijven voorlopig naast elkaar bestaan.
Wat als je al een autostoeltje hebt?
Voor ouders die al een autostoeltje hebben verandert er met de komst van de nieuwe richtlijn niets. Autostoeltjes goedgekeurd volgens de ECE-R44 mogen nog lange tijd gebruikt worden. Een verbod op het gebruik van deze zitjes staat niet gepland.
Mijn achteruitstoel mocht volgens mij maar tot een bepaald aantal kilo's met isofix. Vanaf dat gewicht moest het met de gordel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Volgens mij blijven de standarden tot 2017 naast elkaar bestaan.
Achterwaarts zonder isofix mag sowieso maar tot 13 kilo. Daarom zijn wij sinds hij tien maanden was over op de tobi. Ben ik erg tevreden over.
Wij hebben er dus 1 en we zijn er heel blij mee!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:05 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft bovenstaande vraag over de Rubi, volgens mij is de XP de opvolger van de eerdere Rubi, volgens mij zit de enige update 'm in de bekleding. Als ik kijk op de Maxi Cosi NL website wordt dit tegenwoordig weer verkocht als een gewone Rubi. Echter op de co.uk heet het nog steeds Rubi XP.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Rubi. Heel veel mensen hebben de Tobi, maar over de Rubi, de iets eenvoudigere versie van de Tobi lees ik vrij weinig.
Bedoel je een zogenoemde top tether bevestiging?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wij hebben er dus 1 en we zijn er heel blij mee!
Het fijne bij de onze is, is dat hij ondanks met een gordelbevestiging vastzit een dubbele bevestiging heeft. Ik kan nu ff geen foto uppen, maar hij kan dus ook aan de bovenkant ter hoogte van de hoofdsteun ook nog eens 'bevestigd' worden. Dat vond ik een heel fijn idee. Verder vind ik m makkelijk in gebruik en is hij stabiel
Nee, geen top tether.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 13:56 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Bedoel je een zogenoemde top tether bevestiging?
De Rubi lijkt mij wel wat, maar een Tobi en de Romer King 2 staan ook nog op ons lijstje.
Het grote voordeel van de Tobi is dat de gordels bij de Tobi automatisch open staan. Dat is bij de Ruby niet, daar moet je de gordels echt zelf achter de haken doen als je ze niet achter de rug van je kind vandaan wilt vissen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:05 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft bovenstaande vraag over de Rubi, volgens mij is de XP de opvolger van de eerdere Rubi, volgens mij zit de enige update 'm in de bekleding. Als ik kijk op de Maxi Cosi NL website wordt dit tegenwoordig weer verkocht als een gewone Rubi. Echter op de co.uk heet het nog steeds Rubi XP.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Rubi. Heel veel mensen hebben de Tobi, maar over de Rubi, de iets eenvoudigere versie van de Tobi lees ik vrij weinig.
Dan zal ik naar een uitlopend model kijken. Dan moet een maxi-cosi met isofix wellicht net haalbaar zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:18 schreef Missladybug het volgende:
Hallo, hebben jullie zin om nog iemand te helpen die verdwaald is in autostoelland?
Mies is bijna 11 maanden. Ze past nog wel even in haar cabriofix, maar ik wil vast kijken voor een vervolgstoeltje.
Maar ik kom er niet uit.
Mijn wensen:
- Vooruit vervoeren. We hebben het vermoeden dat ze wagenziek is. Ze zit nu achteruit en huilt de hele weg. Ik had hier zelf ook last van als kind, en ik heb het vermoeden dat vooruit zitten wel eens de oplossing kan zijn.
- Vastzetten met isofix zonder base.
- Vijfpuntsgordel vind ik een veilig idee.
- Niet al te duur, ik heb er twee nodig. Budget is rond de 100 per stoel.
Iemand een goede suggestie?
Wat bedoel je met een uitlopend model?quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:39 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan zal ik naar een uitlopend model kijken. Dan moet een maxi-cosi met isofix wellicht net haalbaar zijn.
Eentje die uit de collectie gaat.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:00 schreef Missladybug het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een uitlopend model?
Als ik bij maxi cosi kijk dan kom ik bij de sps priori uit.
Maar die kan niet vast gezet worden met isofix geloof ik.
Isofix voor ¤ 100 kun je vergeten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:18 schreef Missladybug het volgende:
Hallo, hebben jullie zin om nog iemand te helpen die verdwaald is in autostoelland?
Mies is bijna 11 maanden. Ze past nog wel even in haar cabriofix, maar ik wil vast kijken voor een vervolgstoeltje.
Maar ik kom er niet uit.
Mijn wensen:
- Vooruit vervoeren. We hebben het vermoeden dat ze wagenziek is. Ze zit nu achteruit en huilt de hele weg. Ik had hier zelf ook last van als kind, en ik heb het vermoeden dat vooruit zitten wel eens de oplossing kan zijn.
- Vastzetten met isofix zonder base.
- Vijfpuntsgordel vind ik een veilig idee.
- Niet al te duur, ik heb er twee nodig. Budget is rond de 100 per stoel.
Iemand een goede suggestie?
En dat terwijl ik in de ene auto de hoofdsteun zelfs moest verwijderen om hem goed vast te zetten.... maar afhankelijk van het soort hoofdsteunen achterin kan het ook zo zijn dat je hem met de hoofdsteun juist mooi strak kunt zetten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Eentje die uit de collectie gaat.
Anders lukt het met die eisen niet voor die prijs.
Isofix stoeltjes zijn namelijk duurder.
Overigens stond de stoel die met een gordel vast zat leeg minder te rammelen dan een isofix hier. Omdat die met gordel ook aan de bovenkant tegen de bank gedrukt wordt. Isofix zit alleen onderin vast.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Isofix voor ¤ 100 kun je vergeten.
Als je er 2 nodig hebt omdat ze in 2 auto's gebruikt moeten worden dan zou je misschien een Pearl met een base kunnen nemen en dan wel in beide auto's een base maar de stoel iedere keer verplaatsen?
GMTAquote:Op zaterdag 16 april 2016 13:06 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat je geen isofix stoeltje vindt voor dat bedrag. Waarom niet één stoeltje en twee bases? Dat hebben wij, ideaal.
Hoewel wij m niet gebruikt hebben, we hebben nooit twee auto's tegelijk gehad met Isofix.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
't Is ook gewoon een handige oplossing.
Als we 2 bases en 1 pearl nemen dan moeten we steeds de stoelachterlaten bij de gastouder. Want ik breng en man haalt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |