Wij hebben er 2.... ook toen we een tijdje maar 1 auto hadden heb ik de Tobi niet weggedaan, ik wilde niet het risico lopen dat hij met iemand in de auto mee moest die geen isofix had, en de Pearl niet gebruikt kon worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:57 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvraag, mensen met twee auto's: hebben jullie twee opvolgstoelen van de maxi cosi of kun je die met als de maxi cosi makkelijk eruit halen? Ze ogen nogal groot namelijk op foto's.
Wij hebben vooral de Pearl naast de Tobi gedaan omdat we niet wilden dat er een compleet andere zit van het stoeltje zou zijn, en er potentieel "de stoel in papa z'n auto zit lekkerder" gezeur zou komenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:31 schreef AppelKruimel het volgende:
Ja de dreumesfactor..
Nu je het zegt, in de wandelwagen wilt ze ook niet meer tegen de rijrichting in zitten. Dat gaat op een gegeven moment waarschijnlijk ook voor in de auto gelden inderdaad.
Wij zijn ook van plan om ze dubbel te kopen. Vooral vanwege het gewicht en de logheid van de stoelen.
Omdat ik twijfelaar ben, en we beiden ongeveer even veel met haar rijden, wil ik twee dezelfde. Anders blijf ik ze vergelijken.
De mijne, die in jan 2 wordt en oooveral een mening over heeft, is juist heel tevree in zijn achteruitstoel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
Onze zoon is anderhalf en kan in zijn stoeltje tot 4 jaar achterwaarts blijven zitten, maar is er al haast flauw van intussen. Een factor die we niet hadden meegerekend .
'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:23 schreef GotC het volgende:
[..]
'De nieuwe i-Size norm zorgt er echter voor dat op termijn voor alle autostoelen en kinderen een nog veiliger vervoersplaats gerealiseerd wordt.'
Oftewel, je hebt nog effe
Mocht je voor zo'n stoeltje gaan, even goed opletten tot hoeveel kg je achterwaarts mag vervoeren in de gordels. Bij sommige stoeltjes is het tot 13 kg, dat had voor ons weinig nut En sommige achterwaarts stoeltjes komen ineens heel slecht uit de ANWB test als ze met gordels worden vastgemaakt.
Yep, zit niks anders op!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.
Ik wil mijn kind graag veilig vervoeren, maar ja, het wordt zo niet heel veel makkelijker
Wat ik lastiger vind is dat isofix dus verplicht wordt in 2018. Moet ik mijn auto dan maar naar het schroot rijden ofzo>
Ook voor auto's van voor 2018?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik had er inderdaad net al iets meer over gevonden.
Ik wil mijn kind graag veilig vervoeren, maar ja, het wordt zo niet heel veel makkelijker
Wat ik lastiger vind is dat isofix dus verplicht wordt in 2018. Moet ik mijn auto dan maar naar het schroot rijden ofzo>
Volgens mij blijven de standarden tot 2017 naast elkaar bestaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vanaf wanneer wordt dat achterwaarts vervoeren nu eigenlijk verplicht? Het wordt hier langzaamaan tijd voor een groep 1 autostoel maar ik vind het aanbod achterwaartse stoelen maar karig. En duur. En we hebben geen isofix. Argh
(gelukkig hebben we maar 1 auto. Dat dan weer wel.)
Kunnen ze dan ook niet verbieden om kinderen te vervoeren in auto's zonder isofix?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Vanaf ik geloof vorig jaar moeten nieuwe auto's aangepast worden op I-size. Isofix kan sowieso nooit verplicht gesteld worden voor bestaande auto's. De haken van isofix zijn onderdeel van het chassis van de auto en dus niet zomaar te plaatsen.
Mits de auto daarop is voorbereid, mag isofix wel geplaatst worden. En dat moet even bij de dealer worden nagevraagd (of in het instructieboekje kijken).quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Vanaf ik geloof vorig jaar moeten nieuwe auto's aangepast worden op I-size. Isofix kan sowieso nooit verplicht gesteld worden voor bestaande auto's. De haken van isofix zijn onderdeel van het chassis van de auto en dus niet zomaar te plaatsen.
Voor zover ik nu bij de overheid kan vinden blijven beide normen bestaan naast elkaar. Want isize klinkt mooi en leuk maar is niet realistisch voor de gemiddelde kleine auto. Past gewoonweg niet alleen op de voorstoel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kunnen ze dan ook niet verbieden om kinderen te vervoeren in auto's zonder isofix?
Overigens las ik als beste argument dat isofix meer foolproof is dan gordels, dat mensen stoelen met gordels dus niet goed monteren. Misschien arrogant, maar ik weet best hoe een stoel in de gordels moet
Voorbereid = mogelijkheden om haken aan chassis te maken. Maar als die voorbereiding er niet is valt er heen isofix te plaatsen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Mits de auto daarop is voorbereid, mag isofix wel geplaatst worden. En dat moet even bij de dealer worden nagevraagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |