abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:01:22 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_149871558
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:06:44 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149871745
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:57 schreef amaranta het volgende:
Mijn kinderen hebben ook zo'n bandje.
Mijn telnr staat erop :+
Ik moest even puzzelen, maar het is natuurlijk het beloningsbandje voor avontuurlijk en onafhankelijk gedrag?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149873148
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 22:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik moest even puzzelen, maar het is natuurlijk het beloningsbandje voor avontuurlijk en onafhankelijk gedrag?
^O^

Ik heb mezelf maar zo'n bandje gegeven ;)

Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 februari 2015 @ 23:09:23 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149873923
Isa heeft deze, lekker irritant met die belletjes :P

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 08:47:19 #5
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149880528
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:09 schreef Sjeen het volgende:
Isa heeft deze, lekker irritant met die belletjes :P

[ afbeelding ]
Naja, je weet wel altijd waar ze is :P

Oudste had een hangertje gemaakt voor Sinterklaas, voor aan de tas die ze me gaf. Liep ik dus ook de hele dag te rammelen. Toen ze een dagje met me mee was, begreep ze wel dat het misschien beter zou zijn om 'm eraf te halen :P
  zaterdag 21 februari 2015 @ 09:06:24 #6
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_149880678
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 08:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Naja, je weet wel altijd waar ze is :P

Oudste had een hangertje gemaakt voor Sinterklaas, voor aan de tas die ze me gaf. Liep ik dus ook de hele dag te rammelen. Toen ze een dagje met me mee was, begreep ze wel dat het misschien beter zou zijn om 'm eraf te halen :P
:D Dat is echte liefde, het niet onoverkomelijk vinden dat je de hele dag rammelt, omdat de tashanger door je dochter gemaakt is. O+
  zaterdag 21 februari 2015 @ 09:49:20 #7
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149881127
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:06 schreef Spuuglokje het volgende:
:D Dat is echte liefde, het niet onoverkomelijk vinden dat je de hele dag rammelt, omdat de tashanger door je dochter gemaakt is. O+
:D Ja, best wel he? Het grappige was dat haar puberschaamte overuren draaide toen ze zo naast me liep. Hield ze het vast, zodat het niet rammelde :D
pi_149881192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D Ja, best wel he? Het grappige was dat haar puberschaamte overuren draaide toen ze zo naast me liep. Hield ze het vast, zodat het niet rammelde :D
:D O+
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:18:20 #9
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_149882425
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D Ja, best wel he? Het grappige was dat haar puberschaamte overuren draaide toen ze zo naast me liep. Hield ze het vast, zodat het niet rammelde :D
Hahahaha wat leuk! :D Nee, dan kun je nu zonder schuldgevoel die hanger van je tas halen.
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2015 @ 12:26:23 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_149883971
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:18 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Hahahaha wat leuk! :D Nee, dan kun je nu zonder schuldgevoel die hanger van je tas halen.
nee toch?'gewoon alleen het belletje?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:13:58 #11
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149885070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:26 schreef lady-wrb het volgende:
nee toch?'gewoon alleen het belletje?
De hanger bestond uit een heleboel belletjes aan elkaar :)
pi_149912460
:W
Ik kom alvast hier een vragen stellen, want bedacht me dat het in het peurertopic geen zin had.

Eva wordt in mei 4 en start na de meivakantie op de basisschool.
Nu hoor je wel eens mensen zeggen dat 'ze er echt aan toe waren'.
Schijnbaar merkbaar aan het gedrag van het kind.
Is dit bij jullie herkenbaar en zo ja, welk gedrag merkte je dan. Zowel positief als negatief ben ik benieuwd naar.

(Lees: ik zoek een goede reden om eva dr gedrag te verklaren :') )
  zondag 22 februari 2015 @ 10:24:58 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149912519
Ik ben benieuwd naar de antwoorden, Danic. Mijn kinderen leken er eerder nog niet aan toe te zijn. Dus ik kan je niet helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 22 februari 2015 @ 10:25:11 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_149912523
Ik hoor het vaak ouders zeggen wanneer hun kind vervelend doet thuis.
Maar dat is ook maar een relatief begrip; vervelend.

Ook weleens ouders die zeggen dat hun kind graag speelt met anderen. En thuis kan dat natuurlijk niet altijd.
  zondag 22 februari 2015 @ 10:25:18 #15
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_149912524
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nee toch?'gewoon alleen het belletje?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

De hanger bestond uit een heleboel belletjes aan elkaar :)
Ook al was het maar 1 belletje, dan nog zou ik de hanger laten zoals zij 'm gemaakt had. Alleen ergens anders ophangen/bewaren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 10:26:55 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149912538
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:19 schreef danic het volgende:
:W
Ik kom alvast hier een vragen stellen, want bedacht me dat het in het peurertopic geen zin had.

Eva wordt in mei 4 en start na de meivakantie op de basisschool.
Nu hoor je wel eens mensen zeggen dat 'ze er echt aan toe waren'.
Schijnbaar merkbaar aan het gedrag van het kind.
Is dit bij jullie herkenbaar en zo ja, welk gedrag merkte je dan. Zowel positief als negatief ben ik benieuwd naar.

(Lees: ik zoek een goede reden om eva dr gedrag te verklaren :') )
Ik merk het bij Geert ook heel erg. Hij wil bv ineens net als z'n broer een rugzak mee en brood in een trommeltje ipv een stuk fruit, en waar hij voorheen redelijk zonder mopperen in de kinderwagen meeging naar school/psz wil hij nu ineens ook persé lopen en duimen verdienen (de manier om jan uit te laten kijken bij het oversteken). Hij is opstandiger maar tegelijk ook een stuk zelfstandiger en hij zoekt meer uitdaging. Helaas voor hem moet hij nog tot de zomervakantie op de psz blijven :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 22 februari 2015 @ 10:27:11 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149912541
Het kdv vond hier wel dat hij er echt aan toe was. Hij was de oudste, had niet echt aansluiting meer met de andere kindjes dus ze moesten klusjes verzinnen om hem bezig te houden, de activiteiten werden te simpel dus de uitdaging was weg. Daar werd hij wel wat baldadig van :P
Maar hij mocht al 5 weken van tevoren 2x per week wennen dus dat stilde zijn drang naar meer wel een beetje.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149912556
Ik vind de opmerking 'ze zijn toe aan school' ook wel moeilijk. Dat er rond deze periode een verandering komt in het gedrag, dat lijkt me goed mogelijk.
Maar wie is er dan toe aan school? Kind of ouder ;) ?

Dus misschien de vraag iets anders....zagen jullie een verandering in het gedrag van je kind in de maanden voor ze naar school gingen. En wat was dat dan?
  zondag 22 februari 2015 @ 10:28:13 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149912557
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik hoor het vaak ouders zeggen wanneer hun kind vervelend doet thuis.
Maar dat is ook maar een relatief begrip; vervelend.

Ook weleens ouders die zeggen dat hun kind graag speelt met anderen. En thuis kan dat natuurlijk niet altijd.
Ik vind niet zozeer dat Soneal vervelend was, maar wel dat hij verveeld begon te raken met de variatie (of vooral het gebrek daaraan) op de PSZ.
En hij vond het nog absoluut leuk om te gaan, maar hij was duidelijk aan wat meer uitdaging toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149912566
En hoe merkte je dit dan? Werd hij hangerig, brutaal, huilerig. ....
  zondag 22 februari 2015 @ 10:31:00 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_149912582
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:26 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik merk het bij Geert ook heel erg. Hij wil bv ineens net als z'n broer een rugzak mee en brood in een trommeltje ipv een stuk fruit, en waar hij voorheen redelijk zonder mopperen in de kinderwagen meeging naar school/psz wil hij nu ineens ook persé lopen en duimen verdienen (de manier om jan uit te laten kijken bij het oversteken). Hij is opstandiger maar tegelijk ook een stuk zelfstandiger en hij zoekt meer uitdaging. Helaas voor hem moet hij nog tot de zomervakantie op de psz blijven :P
Een soort bandje zeg maar..... ;-)
  zondag 22 februari 2015 @ 10:31:27 #22
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149912590
De mijne is op dat gebied niet anders nu hij op school zit dus dat wijt ik aan normaal gedrag op deze leeftijd :P

Hij vertelt wel opeens vanalles over school. Als ik vroeg naar het kdv dan had hij niks gedaan en met niemand gespeeld.

[ Bericht 8% gewijzigd door laziness op 22-02-2015 10:50:03 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 10:33:35 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149912612
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een soort bandje zeg maar..... ;-)
een duidelijke afspraak :P bij netjes wachten bij de zebra / oversteken kan hij een duim verdienen en hij wil er graag zo veel mogelijk op een dag ;) er staat overigens verder geen andere beloning tegenover.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 22 februari 2015 @ 10:37:55 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149912647
Ik merkte vooral dat hij uitdagingen zocht, ander gedrag zocht ik vooral in mezelf, maar zou er ook nog mee te maken kunnen hebben.

Ik denk dat de oudsten op een PSZ/KDV het op geen gegeven moment echt een beetje gehad hebben met de kleintjes, wel de oudste zijn maar niet voor vol worden aangezien.

Bijna een soort puberreactie, zoals je in groep 8 ook wel ziet gebeuren.

Toen de oudste jong was viel het me altijd op dat er met de kerstviering een groep kinderen uit groep 8 op het podium stond, en met pasen stond er ineens een groep pubers uit groep 8, alsof er in 4 maanden een metamorfose had plaatsgevonden.

Ik denk dat er rond de 4de verjaardag ook zoiets is, en bij de een komt dat nou eenmaal eerder dan bij de ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 februari 2015 @ 10:38:10 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149912649
Ik vond vierjarigen gewoon heel moeilijk. Een soort van tweejarige, maar dan met meer power. Dat had in ons geval helemaal niets te maken met school, verveeld zijn of wat dan ook. Het was gewoon een fase....
  zondag 22 februari 2015 @ 11:01:50 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_149912984
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

een duidelijke afspraak :P bij netjes wachten bij de zebra / oversteken kan hij een duim verdienen en hij wil er graag zo veel mogelijk op een dag ;) er staat overigens verder geen andere beloning tegenover.
De duim is de beloning ;-)
Maareh, het was maar een geintje.
pi_149913492
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:31 schreef laziness het volgende:
De mijne is op dat gebied niet anders nu hij op school zit dus dat wijt ik aan normaal gedrag op deze leeftijd :P

Hij vertelt wel opeens vanalles over school. Als ik vroeg naar het kdv dan had hij niks gedaan en met niemand gespeeld.
Dat is inderdaad heel herkenbaar!
Ze heeft nooit iets gedaan en met niemand gespeeld :D Gelukkig weet ik wel beter.

Maar goed, ik denk dat het een combi is....de leeftijd in combinatie met school. Ze is nu de oudste op de psz, en daar zijn veel kinderen van 2-3 momenteel. Ik denk dat ze daarin misschien wat uitdaging mist.
Daarbij ben ik aan het revalideren, dus kan niet met ze op pad. Mijn vriend moet altijd gestuurd worden. Nu ook, al twee dagen regen.....is het mooi weer, lopen ze om 10.30 nog in pyjama.
Dat an sich is niet erg, maar na twee dagen binnen zitten is het fijn om ze even mee naar buiten te nemen. En omdat we rekening moeten houden met het middagslaapje van Rosalie, is de ochtend het beste moment.
Ik word zelf ook verveeld en lamlendig als ik lang binnen ben.
Maar mijn uitje is voorlopig naar de brievenbus en weer terug....dus mja....

Ik besef me dat deze tijdelijke verandering ook meespeelt in het gedrag van Eva. Waar juist alles zo voorspelbaar mogelijk moet zijn. Maar daarin kunnen we niks veranderen, wel in het omgaan met....
En daarin ben ik zoekende nu merk ik....
  zondag 22 februari 2015 @ 12:16:16 #28
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_149914284
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een soort bandje zeg maar..... ;-)
:D
  zondag 22 februari 2015 @ 13:02:20 #29
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149915317
Whehe, ik heb een pissig kind. Er is gisteren een boom bij ons omgewaaid, gedeeltelijk tegen het raam, en morgen komen ze 'm opruimen. Maar jongste wil zagen. En je weet nooit waar je ooit nog een boomstam voor nodig hebt, bijvoorbeeld. Dus die staat nou naarstig te zagen, want ik ben een flauwe moeder die het niet goed vindt dat hij ergens in de tuin een hele boom neerlegt. Voor het geval 'ie een keer een stuk boom nodig heeft :D O+
  zondag 22 februari 2015 @ 13:32:29 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149916170
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:33 schreef danic het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel herkenbaar!
Ze heeft nooit iets gedaan en met niemand gespeeld :D Gelukkig weet ik wel beter.

Maar goed, ik denk dat het een combi is....de leeftijd in combinatie met school. Ze is nu de oudste op de psz, en daar zijn veel kinderen van 2-3 momenteel. Ik denk dat ze daarin misschien wat uitdaging mist.
Daarbij ben ik aan het revalideren, dus kan niet met ze op pad. Mijn vriend moet altijd gestuurd worden. Nu ook, al twee dagen regen.....is het mooi weer, lopen ze om 10.30 nog in pyjama.
Dat an sich is niet erg, maar na twee dagen binnen zitten is het fijn om ze even mee naar buiten te nemen. En omdat we rekening moeten houden met het middagslaapje van Rosalie, is de ochtend het beste moment.
Ik word zelf ook verveeld en lamlendig als ik lang binnen ben.
Maar mijn uitje is voorlopig naar de brievenbus en weer terug....dus mja....

Ik besef me dat deze tijdelijke verandering ook meespeelt in het gedrag van Eva. Waar juist alles zo voorspelbaar mogelijk moet zijn. Maar daarin kunnen we niks veranderen, wel in het omgaan met....
En daarin ben ik zoekende nu merk ik....
Ik denk dat dit wel de grootste rol speelt, Danic. Moeilijk hoor. Hopelijk ben je snel weer wat mobieler :*

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:02 schreef Gaoxing het volgende:
Whehe, ik heb een pissig kind. Er is gisteren een boom bij ons omgewaaid, gedeeltelijk tegen het raam, en morgen komen ze 'm opruimen. Maar jongste wil zagen. En je weet nooit waar je ooit nog een boomstam voor nodig hebt, bijvoorbeeld. Dus die staat nou naarstig te zagen, want ik ben een flauwe moeder die het niet goed vindt dat hij ergens in de tuin een hele boom neerlegt. Voor het geval 'ie een keer een stuk boom nodig heeft :D O+
Ha, ha, stiekem ben ik als je jongste. Ik heb altijd het idee dat je dingen vast nog wel ergens voor kunt gebruiken en dat het dan zonde is om het weg te doen :D
Leuk dat je hem wel de gelegenheid geeft om toch in ieder geval wat te bewaren en lekker te zagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2015 @ 20:13:41 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150189542
:W morgen heb ik een grote en een kleine kleuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 1 maart 2015 @ 22:08:57 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150196032
Alvast gefeliciteerd en een hele leuke dag gewenst morgen, DJMO! Of was het feestje vandaag al, gezien het grote stuk taart :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 2 maart 2015 @ 19:00:51 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150224035
Ik durf het bijna niet te plaatsen, sinds de Action/Lidl/Gerda-topics, maar ik neem het risico.

Mijn oudste zag dit filmpje op Facebook en wilde het heel graag zelf eens proberen.




Het is nog niet helemaal zoals het zou moeten worden, dus we gaan hem nog in de herkansing gooien, maar het is toch wel erg leuk om te doen. Het meeste werk was trouwens voor mijn man die een stuk hout op A4-formaat moest zagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 maart 2015 @ 19:12:58 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150224513
Wat gaaf Livelink!!

"Feestje" was gisteren al, ik wás van plan om woensdag iets te gaan doen met wat visite, maar dan komt er dus een vrijwilliger kennis maken die elke woensdagmiddag iets met de jongens gaat doen de komende maanden, morgen komt actiezorg de boel verkennen voor professionele opvoedondersteuning en donderdag moet ik met Jan naar Hoorn, naar de kinderneuroloog. Veel te drukke week dus, maar dan heb ik wel mooi alles afgerond voor de bevalling voorlopig. Geert lijkt ook totaal niet naar een feestje te talen, die vond alleen de taart interessant en cadeautjes :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 2 maart 2015 @ 19:14:50 #35
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150224586
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:00 schreef livelink het volgende:
Ik durf het bijna niet te plaatsen, sinds de Action/Lidl/Gerda-topics, maar ik neem het risico.

Mijn oudste zag dit filmpje op Facebook en wilde het heel graag zelf eens proberen.


[ afbeelding ]

Het is nog niet helemaal zoals het zou moeten worden, dus we gaan hem nog in de herkansing gooien, maar het is toch wel erg leuk om te doen. Het meeste werk was trouwens voor mijn man die een stuk hout op A4-formaat moest zagen.
Jaaa, dat heb ik ook gemaakt voor de 60e verjaardag van mijn moeder!
Een foto van haar samen met mijn zusje en mij. Ze vond het erg leuk.
(En ze is niet het type dat foto's ophangt, maar deze heeft wel een plekje gekregen)
Minder leuk was dat er precies een knoest zat op de lip van mijn zusje :'). Is net of ze een koortslip heeft.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 2 maart 2015 @ 19:35:49 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_150225506
Wat is mod podge?
En wat voor gel gebruik je?
  maandag 2 maart 2015 @ 19:51:23 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150226313
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:35 schreef amaranta het volgende:
Wat is mod podge?
En wat voor gel gebruik je?
Geen idee eigenlijk :@ . Wij zijn naar een knutselzaak gegaan en gevraagd wat we nodig hadden om dit te maken. En toen kregen we dit mee



Dus dat hebben we op het hout gesmeerd en toen de foto erop gelegd. Vervolgens een hele nacht laten drogen en het er toen van af gehaald. Dat mod podge gedeelte hebben we dus overgeslagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 maart 2015 @ 20:06:48 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_150227043
Daarmee kunnen je ook transfers maken voor op kaarsen etc
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 2 maart 2015 @ 20:10:36 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_150227205
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk :@ . Wij zijn naar een knutselzaak gegaan en gevraagd wat we nodig hadden om dit te maken. En toen kregen we dit mee

[ afbeelding ]

Dus dat hebben we op het hout gesmeerd en toen de foto erop gelegd. Vervolgens een hele nacht laten drogen en het er toen van af gehaald. Dat mod podge gedeelte hebben we dus overgeslagen.
Ah, dus de extra strong groene gel van de appie zal niet gaan
pi_150228502
Livelink: gaaf, ik hoorde daar laatst ook iemand over vertellen, leuk om ook het resultaat eens te zien!

Geen idee wat dat modpodge precies is, maar ze verkopen het bij xenos, ook met kleurtjes en glitters. Het lijkt een soort lijmachtig iets. Wij hebben zo'n waaibomenhout doosje (xenos) versierd met van dat hele dunne vloeipapierachtige spul, wat we hebben vastgeplakt met modpodge en na het drogen nog een laagje modpodge eroverheen. Resultaat was leuk, vooral omdat er glitters door het spul zaten.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar maandag 2 maart 2015 @ 20:48:04 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_150229168
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:06 schreef Ynske het volgende:
Daarmee kunnen je ook transfers maken voor op kaarsen etc
ik wist dat ik het kende... Servetten galore :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_150278637
L wil gaatjes in d'r oren. Al heel lang eigenlijk, maar de pijn die het zou gaan doen weerhield haar ervan.

Nu heeft ze besloten dat ze de pijn ervoor overheeft.

Van mij mag ze het wel, denk ik. Ik ben alleen bang dat het na een schieten rot wordt met ontsmetten en draaien en zo. En met zwemles. Zou het daardoor sneller gaan ontsteken?
pi_150278686
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:25 schreef -Spring het volgende:
L wil gaatjes in d'r oren. Al heel lang eigenlijk, maar de pijn die het zou gaan doen weerhield haar ervan.

Nu heeft ze besloten dat ze de pijn ervoor overheeft.

Van mij mag ze het wel, denk ik. Ik ben alleen bang dat het na een schieten rot wordt met ontsmetten en draaien en zo. En met zwemles. Zou het daardoor sneller gaan ontsteken?
ik heb een tijdje geleden de juwelier gebeld met de vraag of ik na schieten nog rekening moest houden met zwemles. Volgens haar kon er gewoon gezwommen worden met pas geschoten gaatjes. Wel goed en voorzichtig afdrogen en spul erop doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150278749
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:28 schreef -Spring het volgende:
En dat heb je gedaan ook?
nee want de dames wilde puntje bij paaltje geen oorbellen :') :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150278988
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:30 schreef -Spring het volgende:
:D Dat zie ik hier ook gebeuren. :')
amber heeft ze wel gehad. draaien was een drama...andere oorbellen in doen deden we bij de juwelier. als ik maar naar haar oren keek begon ze al te gillen.
Op een gegeven moment was er 1 oorbel uitgegaan. Dat was een dag of 5 voor mijn schoonmoeder ging trouwen. Ik heb haar de keus gegeven of nieuwe oorbellen erin of die ene oorbel eruit. Nou gillen/krijsen... ik had zo een melding kindermishandeling aan mijn broek kunnen hebben zonder dat ik haar ook maar met 1 vinger had aangeraakt...
Uiteindelijk koos ze ervoor om die ene oorbel eruit te laten halen maar dat mocht ik uiteraard niet doen. De juweliers moest het maar doen van haar. Uiteindelijk mocht een moeder in de speeltuin het wel doen.
Ik heb toen tegen Amber gezegd dat ze pas weer oorbellen kreeg als ze er zelf 100000x om gevraagd had.. Amber wil echt niet meer.

Tess zou op zich wel willen, we hebben al tig keer bij de juwelier gestaan. Ze vraagt dan of het pijn doet, ik geef een zacht tikje tegen haar oorlel en zeg dat het nog ietsje zeerder doet. Haar reactie: weet je mama, ik wacht nog wel een jaartje :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150280210
Kim heeft ook gaatjes gehad. Schieten viel wel mee. Maar wel veel drama met ontstekingen en oorbellen die vast bleven zitten in haar oor. Terwijl we na de zweerknopjes tijd ook vaak draaiden en sterilon gebruikten. Op een gegeven moment had ze zelf al zoiets van laat maar zitten dan maar geen oorbellen meer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 maart 2015 @ 13:15:59 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_150280247
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft ook gaatjes gehad. Schieten viel wel mee. Maar wel veel drama met ontstekingen en oorbellen die vast bleven zitten in haar oor. Terwijl we na de zweerknopjes tijd ook vaak draaiden en sterilon gebruikten. Op een gegeven moment had ze zelf al zoiets van laat maar zitten dan maar geen oorbellen meer.
Sterilon word juist afgeraden omdat dat te hard voor het lichaam is.
Het beste is de vloeistof van de juwelier te gebruiken, kun je vaak ook nog nieuwe van halen. hier iig wel.

En vasthangen, waren dat dan hangoorbellen? of ook met de knopjes?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_150280395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

Sterilon word juist afgeraden omdat dat te hard voor het lichaam is.
Het beste is de vloeistof van de juwelier te gebruiken, kun je vaak ook nog nieuwe van halen. hier iig wel.

En vasthangen, waren dat dan hangoorbellen? of ook met de knopjes?
Dat werd juist door de juwelier destijds aangeraden. De oorbellen bleven echt in haar oor vastzitten, meestal de achterkantjes. Iig was 1 oorlel telkens weer de klos.
pi_150281179
Jen heeft sinds 4 weken gaatjes. Hier helemaal geen rare toestanden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150281259
Bij mijn oudste ook dik drama, dus toen de oorbelletjes eruit mochten om andere er in te doen, zijn er nooit meer nieuwe in gegaan.
Tip: ga ergens waar ze beide oren tegelijk doen want wij zijn, na een hoop drama echt bijna weg gegaan met 1 gaatje.
Met een meidenkwartet
pi_150288225
Hier alleen de oudste met gaatjes. Ze deden het bij die juwelier pas vanaf 6 jaar, ze was toen bijna 6 en ze was zo overtuigend dat ze het wilde dat ze het dan wel wilden doen.
Ze heeft geen kik gegeven, ik had wel heel eerlijk verteld dat het pijn deed, maar ze wilde ze echt.
Ook wij kregen het advies om na het zwemmen voorzichtig te drogen en te ontsmetten. Alleen de eerste week heeft ze niet gezwommen, volgens mij kwam dat toevallig zo uit ook.
Eigenlijk hebben we er weinig last mee gehad, elke avond draaien en ontsmetten de eerste tijd.
Alleen als we wisselen dan vindt ze dat niet zo leuk, terwijl het haar geen zeer doet ofzo.

De jongste wil pertinent niet... (tot nu toe).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150289315
Leyla wilt heel graag, maar ik vind dat ze moet wachten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 18:15:33 #55
5428 crew  miss_sly
pi_150290258
Ik hoor ook vaak dat je beter kunt piercen dan schieten, hoe dat zit, zoek ik nog wel een keer uit. Er was een tijdje terug een moment dat ze wilde, maar ik vond dat nog wat jong om eea te overzien. Daarna heeft ze het er nog niet over gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:20:30 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_150290398
Ik kan me niet herinneren dat we bij minime gedraaid hebben aan dr oorbellen.
pi_150291272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoor ook vaak dat je beter kunt piercen dan schieten, hoe dat zit, zoek ik nog wel een keer uit. Er was een tijdje terug een moment dat ze wilde, maar ik vond dat nog wat jong om eea te overzien. Daarna heeft ze het er nog niet over gehad.
volgens mij wordt er bij heel veel juweliers niet meer geschoten..
Ik heb bij een aantal gezien dat ze 'doordrukken' ipv schieten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:40:25 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150293438
Mijn oudste heeft net haar rapport binnen. Ze heeft keihard gewerkt omdat ze heel graag een niveau hoger wil. Maar daarvoor moet ze gemiddeld een 7,5 hebben en dat is echt een hele grote opgaaf.
Ze staat nu een 7,2 gemiddeld.

Van mij hoeft ze geen niveau hoger, maar ik vind het echt zo jammer dat ze er zo hard voor werkt en het dan net niet redt. Zelf blijft ze bewonderenswaardig optimistisch en gaat ze er vanuit dat ze aan het eind van het schooljaar die 7,5 gemiddeld wel haalt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 19:55:18 #59
5428 crew  miss_sly
pi_150294044
Bewonderenswaardig inderdaad dat ze het niet opgeeft nu, maar doorgaat en nog steeds hoopt dat ze het dan haalt. En het verschil is klein, dus wie weet lukt het haar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150294561
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:35 schreef amaranta het volgende:
Wat is mod podge?
En wat voor gel gebruik je?
Mod podge kun je ook zelf maken door van die simpele kinderlijm (die witte plak) te mengen met een gelijk deel water. Dan goed schudden/roeren en je hebt hetzelfde. Ik heb een tijd terug toevallig "echte" mod podge bij de kruidvat gevonden voor een schappelijk prijsje... kwestie van de folder in de gaten houden. Ik gebruik het om puzzels te fixeren zodat ik ze op kan hangen... 1 keer maken vind ik wel genoeg ;)

Gaatjes/oorbellen: die komen hier pas met 6 jaar. Gelukkig heel veel mensen in de omgeving die dezelfde leeftijd hanteren dus al die meiden wachten braaf tot ze 6 zijn. Zo ook onze ;)
pi_150295898
Livelink, ik hoop dat het haar lukt na al die inspanning!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:49:42 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150306654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:40 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste heeft net haar rapport binnen. Ze heeft keihard gewerkt omdat ze heel graag een niveau hoger wil. Maar daarvoor moet ze gemiddeld een 7,5 hebben en dat is echt een hele grote opgaaf.
Ze staat nu een 7,2 gemiddeld.

Van mij hoeft ze geen niveau hoger, maar ik vind het echt zo jammer dat ze er zo hard voor werkt en het dan net niet redt. Zelf blijft ze bewonderenswaardig optimistisch en gaat ze er vanuit dat ze aan het eind van het schooljaar die 7,5 gemiddeld wel haalt.
Oooh, dat vind ik echt heel knap. Dat is een eigenschap waar ze haar hele leven nog veel profijt van kan hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 09:57:02 #63
5428 crew  miss_sly
pi_150306768
Wij hebben vanmiddag het tienminutengesprek/rapportbespreking. Ik vermoed dat het allemaal goed gaat ;)
Maar ze wil niet naar groep drie want ze wil bij deze juf blijven O+
En ze wil wel naar groep drie, want ze wil echt leren lezen en schrijven en rekenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150307565
Livelink, wat knap dat ze zo doorzet! Ik hoop dat het eind van het jaar beloond wordt met die 7,5.

Ingrid, bij mijn bleven die knopjes ook standaard vast zitten. Tot ze eens zo ingegroeid waren dat er 2 grote mensen moesten helpen om het eruit te peuteren. Daarna nog af en te geprobeerd, maar mijn lijf reageert gewoon op dat metaal. Nu heb ik nog steeds gaatjes, want ze groeien niet dicht. Na 10 jaar kreeg ik er nog steeds een oorbel in.
Nu heb ik jongens, maar ik zou echt zo lang mogelijk wachten ;)

Miss, mooi dubbel. Fijn dat ze het nu naar haar zin heeft bij juf, en mooi dat ze uitkijkt naar groep 3. Jammer dat ze niet beide kan hebben ;)
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 10:59:34 #65
5428 crew  miss_sly
pi_150308160
Nee, ik vermoed, en hoop voor de andere kleuters, dat deze juf kleuterjuf blijft. Wat een kanjer is dat O+
Een meisje uit haar groep is vorig jaar naar groep 3 gegaan en die kon met Kerst nog niet bepalen wie ze liever vond: de juf van groep 3 of de kleuterjuf. Dus dat is wel een goed teken. Veel kindjes die vorig jaar bij S in de klas zaten, komen onderweg naar boven naar hun nieuwe klas vaak nog even langs voor een knuffel of een groet aan hun oude juf. Zelfs een meisje dat naar een andere school is, komt nog regelmatig na school even langs om hallo te zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150308233
Mijn meisje gaat in april ook naar school :o

Zijn er hier nog kinderen die door familie werd opgevangen tijdens werkuren en toen naar school gingen?
Ging dat goed? Of waren er problemen met aanpassen?

Mijn dochtertjes zijn altijd door Opa en Oma opgevangen of ik was zelf thuis. Nu mag ze komende 3 weken een dagje wennen. En na de Pasen mag ze 5 dagen naar school. Maar ik vind het zo'n groot verschil van 1 dagje wennen naar een hele week. Of zie ik dat verkeerd?
Is het onnodig om haar wat meer tijd te gunnen om te wennen dus na de Pasen 3 dagen naar school ipv 5. Ze zal dit jaar nog eens moeten doen dus misschien is het nu wel een goede tijd om rustig aan te wennen?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150308325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:02 schreef Tally het volgende:
Mijn meisje gaat in april ook naar school :o

Zijn er hier nog kinderen die door familie werd opgevangen tijdens werkuren en toen naar school gingen?
Ging dat goed? Of waren er problemen met aanpassen?

Mijn dochtertjes zijn altijd door Opa en Oma opgevangen of ik was zelf thuis. Nu mag ze komende 3 weken een dagje wennen. En na de Pasen mag ze 5 dagen naar school. Maar ik vind het zo'n groot verschil van 1 dagje wennen naar een hele week. Of zie ik dat verkeerd?
Is het onnodig om haar wat meer tijd te gunnen om te wennen dus na de Pasen 3 dagen naar school ipv 5. Ze zal dit jaar nog eens moeten doen dus misschien is het nu wel een goede tijd om rustig aan te wennen?
Amber ging 3 dagen naar de psz en 2 dagen naar oma. Ze is niet gaan wennen op school omdat de herfstvakantie er tussen zat. De eerste dag heb ik haar om 12.00 opgehaald en toen vroeg ze al wat ik kwam doen want ze wilde niet mee. De tweede dag stond ik om 12.00 uur op school met een broodtrommel en is ze meteen de hele dag gebleven. Ik heb haar volgens mij maar 1 of 2 keer op de woensdag thuis gehouden omdat ze heel moe was, maar verder ging ze direct volledig naar school zonder te wennen en ook zonder enige huilbui.

Tess ging na de grote vakantie direct volledig naar school maar die heeft er veel meer moeite mee gehad. Voor ze naar school ging ging ze 1 dag naar het kdv en verder was ze thuis bij mij, M. of oma.
Tess heeft in het begin heel veel gehuild omdat ze echt niet wilde.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150308382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:02 schreef Tally het volgende:
Mijn meisje gaat in april ook naar school :o

Zijn er hier nog kinderen die door familie werd opgevangen tijdens werkuren en toen naar school gingen?
Ging dat goed? Of waren er problemen met aanpassen?

Mijn dochtertjes zijn altijd door Opa en Oma opgevangen of ik was zelf thuis. Nu mag ze komende 3 weken een dagje wennen. En na de Pasen mag ze 5 dagen naar school. Maar ik vind het zo'n groot verschil van 1 dagje wennen naar een hele week. Of zie ik dat verkeerd?
Is het onnodig om haar wat meer tijd te gunnen om te wennen dus na de Pasen 3 dagen naar school ipv 5. Ze zal dit jaar nog eens moeten doen dus misschien is het nu wel een goede tijd om rustig aan te wennen?
Dat is zo kind afhankelijk. Ik zou vooral afstemmen in wat jij denkt dat bij je kind past.
Leyla heeft geen wenperiode gehad, die ging van 2 dagen per week groep 0 naar gewoon 3 dagen en 2 halve dagen (meer is het niet bij ons) groep 1.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:15:22 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_150308403
Bij mij is hij meteen over gegaan van 2 dagen per week opa en oma, 1 dag papa en 2 dagen mama, naar 4 dagen naar school (met 4x 1 ochtend wennen) en 1 dag mama. Hij moet ervan 2 dagen overblijven.
Hij komt alleen nog bij opa en oma tijdens vakanties (en natuurlijk als we tussendoor gaan, maar ik bedoel qua opvang).

Hij deed het meteen goed. In eerste instantie bleef hij 3x over, maar hij vindt het overblijven niet leuk. Dus nu haal ik hem op donderdag tussen de middag naar huis. De andere dagen werk ik en heb ik die optie niet.

Moet ik er wel bij zeggen dat hij ook 3 dagdelen per week naar de psz ging.
pi_150308454
Dus eigenlijk moet ik even die wendagen afwachten. Volgende week maandag komt de juf kennis maken thuis. Dan wil ik wel al vast bespreken wat ik dan zou doen wanneer ik merk dat 5 dagen toch te veel zou zijn. Dat is niet gek toch?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:18:20 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150308466
Ik denk dat wel of niet naar de psz gaan veel verschil maakt of dit een grote overgang is of niet en die psz heb je niet benoemd Tally. Gaat ze daar heen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150308475
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:17 schreef Tally het volgende:
Dus eigenlijk moet ik even die wendagen afwachten. Volgende week maandag komt de juf kennis maken thuis. Dan wil ik wel al vast bespreken wat ik dan zou doen wanneer ik merk dat 5 dagen toch te veel zou zijn. Dat is niet gek toch?
Nee dat is helemaal niet gek?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150308488
Overblijven hoeft niet. Ze heeft dan continue rooster en ik werk straks 2 dagen in de week. Die dagen halen Opa en Oma (die wonen onderhand naast school) haar op en daar blijft ze tot ik thuis ben :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150308505
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:18 schreef laziness het volgende:
Ik denk dat wel of niet naar de psz gaan veel verschil maakt of dit een grote overgang is of niet en die psz heb je niet benoemd Tally. Gaat ze daar heen?
Ze gaat alleen naar Opa en Oma. Voor de rest niet naar een kdv, psz of ander opvang.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150308516
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:17 schreef Tally het volgende:
Dus eigenlijk moet ik even die wendagen afwachten. Volgende week maandag komt de juf kennis maken thuis. Dan wil ik wel al vast bespreken wat ik dan zou doen wanneer ik merk dat 5 dagen toch te veel zou zijn. Dat is niet gek toch?
nee hoor. als jij merkt dat ze het nog niet trekt hou je haar lekker thuis.
Ze is pas vanaf 5 leerplichtig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150308561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee hoor. als jij merkt dat ze het nog niet trekt hou je haar lekker thuis.
Ze is pas vanaf 5 leerplichtig
Zo dacht ik er ook over. Maar omdat er hier best wat leerkrachten posten dacht ik misschien maar eens vragen hoe die er in zouden staan :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:22:09 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_150308564
Ik zou gewoon de wendagen afwachten.
Als ze straks wat overvraagt is, hou je haar gewoon (mid)dagje thuis.
Is bij Harry nooit nodig geweest, maar ik zou het gedaan hebben indien nodig.

Ik denk wel dat het verschil maakt inderdaad of ze naar psz zijn geweest of niet...
pi_150308715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:02 schreef Tally het volgende:
Mijn meisje gaat in april ook naar school :o

Zijn er hier nog kinderen die door familie werd opgevangen tijdens werkuren en toen naar school gingen?
Ging dat goed? Of waren er problemen met aanpassen?

Mijn dochtertjes zijn altijd door Opa en Oma opgevangen of ik was zelf thuis. Nu mag ze komende 3 weken een dagje wennen. En na de Pasen mag ze 5 dagen naar school. Maar ik vind het zo'n groot verschil van 1 dagje wennen naar een hele week. Of zie ik dat verkeerd?
Is het onnodig om haar wat meer tijd te gunnen om te wennen dus na de Pasen 3 dagen naar school ipv 5. Ze zal dit jaar nog eens moeten doen dus misschien is het nu wel een goede tijd om rustig aan te wennen?
Ik had op t werk speciaal gevraagd of ik de middagen niet te vol gepland kon krijgen, zodat ik makkelijk vrij kon nemen bij vermoeidheid.
Is nooit nodig geweest. :+
Van niet wennen (in de zomer jarig) naar volle weken (ook bso) ging vrij soepel. Hij was de eerste tijd op vrijdag wel wat rustiger. O+ Boekje lezen ipv buiten spelen. En op tijd naar bed.
Professioneel gifmenger.
pi_150308892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee hoor. als jij merkt dat ze het nog niet trekt hou je haar lekker thuis.
Ze is pas vanaf 5 leerplichtig
En zelfs dan nog niet eens volledig. ;)
En bij Jen heb ik daar ooke cht gebruik van gemakt. Die trok het echt heel slecht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 11:37:38 #80
5428 crew  miss_sly
pi_150309023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En zelfs dan nog niet eens volledig. ;)
En bij Jen heb ik daar ooke cht gebruik van gemakt. Die trok het echt heel slecht.
Nou, precies dat!

S is de eerste maand naar school gegaan zonder BSO en vanaf de tweede maand met BSO en die trok het prima. Ze vond het geweldig en was niet eens heel erg moe. Het scheelt gewoon heel erg per kind hoe het gaat, denk ik. Of ze al wat gewend zijn aan opvang kan misschien een rol spelen, maar ik denk dat dat niet eens per se zo hoeft te zijn.

Gewoon lekker kijken hoe het gaat en als je ouders zo dichtbij wonen en toch al opvangen voor jullie, kan ze best eens een (mid)dagje thuisblijven als het teveel wordt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150309198
Precies zoals ik al dacht dus!

Dank jullie :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:27:38 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150310533
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:22 schreef Tally het volgende:

[..]

Zo dacht ik er ook over. Maar omdat er hier best wat leerkrachten posten dacht ik misschien maar eens vragen hoe die er in zouden staan :)
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:42 schreef Tally het volgende:
Precies zoals ik al dacht dus!

Dank jullie :)
Leerkracht meldt. ;)
Vertrouw dus maar gewoon op het feit dat jij als moeder je kind het beste kent. een beetje fatsoenlijke leerkracht doet dat nl ook...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_150310675
Gewoon naar je kind kijken, de ene trekt het moeilijk. Maar Chris was makkelijk. Hij had 1,5 dag kdv voor en in de zomervakantie en hij mocht 1 ochtend wennen op school voor de vakantie.
Na de vakantie gelijk vol 5 dagen waarvan 3 tot 3 uur, zonder problemen. Om de overblijf begon hij rond de herfstvakantie te vragen, dat bleek nog beter te gaan en sindsdien dus volle dagen, later continu rooster..
Maar ik had wel rekening gehouden met halve dagen, of dagjes thuis. Beter wel rekening mee houden en niet gebruiken dan dat je met oppas in de knoop komt als ze het niet trekken.
pi_150313791
Ik sluit me aan bij voorgaande adviezen, kijken hoe het gaat en daarop inspelen!
Wat gaat het hard he Tally!

Onze oudste ging van 2 dagen psz naar 5 ochtenden school (bij ons is groep 1, 5 ochtenden) en dat ging prima. De jongste ging 4 dagen per week naar de gastouder en maakte ook makkelijk de overstap.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150314165
Ontzettend hard. Maar ze is er wel aan toe O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150324992
Mijn zoon heeft waterwratjes. Die gaan vanzelf weg, behoeven geen behandeling. Maar nou is er 1 ontstoken en hij klaagt dat t zeer doet (hij is een bikkeltje, dus dan moet t echt wel zeer doen!).
Wat kan ik aan die pijn doen?
Professioneel gifmenger.
pi_150325513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 19:42 schreef Buurpoes het volgende:
Mijn zoon heeft waterwratjes. Die gaan vanzelf weg, behoeven geen behandeling. Maar nou is er 1 ontstoken en hij klaagt dat t zeer doet (hij is een bikkeltje, dus dan moet t echt wel zeer doen!).
Wat kan ik aan die pijn doen?
sudocreme!!

Amber had ook waterwratjes. We wasten ze onder de douche met Betadine scrub en smeerde ze daarna in met sudo. Waren zo verdwenen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 maart 2015 @ 19:58:40 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150325585
Bij mijn dochter zijn twee ontstoken waterwratjes weggehaald in het ziekenhuis. Eén bij haar oog hebben ze weggebrand en een andere op haar hiel hebben ze weggelepeld. De huisarts had ons toch doorverwezen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150326376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 19:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

sudocreme!!

Amber had ook waterwratjes. We wasten ze onder de douche met Betadine scrub en smeerde ze daarna in met sudo. Waren zo verdwenen.
Oef, dat spul stinkt zo. Ik kijk wel even of ik nog zinkzalf heb, dat is bijna hetzelfde, maar dan zonder parfum. :D Dank voor de tip.
Professioneel gifmenger.
pi_150327260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 19:42 schreef Buurpoes het volgende:
Mijn zoon heeft waterwratjes. Die gaan vanzelf weg, behoeven geen behandeling. Maar nou is er 1 ontstoken en hij klaagt dat t zeer doet (hij is een bikkeltje, dus dan moet t echt wel zeer doen!).
Wat kan ik aan die pijn doen?
Ah wat sneu... onze oudste had ze ook en ze zijn bijna allemaal eerst gaan ontsteken voordat ze weg gingen :{ . Wij hebben ze ook met dat betadine spul gewassen en verder niet teveel op gesmeerd. We hebben van dat formule W waterwratjes spul geprobeerd, maar dat was heel naar, dus dat was 1 keer nooit weer.
Huisarts zei dat het vaak een half jaar tot wel 2 jaar kan duren voordat ze weg gaan. Ze deden er verder niks bij.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150327528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ah wat sneu... onze oudste had ze ook en ze zijn bijna allemaal eerst gaan ontsteken voordat ze weg gingen :{ . Wij hebben ze ook met dat betadine spul gewassen en verder niet teveel op gesmeerd. We hebben van dat formule W waterwratjes spul geprobeerd, maar dat was heel naar, dus dat was 1 keer nooit weer.
Huisarts zei dat het vaak een half jaar tot wel 2 jaar kan duren voordat ze weg gaan. Ze deden er verder niks bij.
Nee, het behoeft inderdaad geen actie. Dat was 20 jaar geleden trouwens wel anders :X Verschrikkelijk bijtend spul, echt drama. (en nu littekens!)
Betadinezeep heb ik ook nog, dat kan ik morgen gaan gebruiken. Maar zowel betadine als zalf doet niks tegen de pijn...
Professioneel gifmenger.
pi_150328529
Ik denk dat je ook weinig kan doen tegen de pijn, misschien uitduwen, maar dat is nog pijnlijker. Hopen dat de ontsteking gauw over is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150328977
Een vraag die misschien niet helemaal hier hoort, maar ik denk de meeste kans op een antwoord ;).

De Hema shirts voor jongens, gewoon die effen dingen, welke maat zou ik moeten hebben voor een knul die maat 8-10 jaar (heb ik van zn moeder) draagt (hij is 7,5 en ik denk vrij gemiddeld qua lengte) ... zou 134/140 genoeg zijn?
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:09:45 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150329436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:00 schreef Nijna het volgende:
Een vraag die misschien niet helemaal hier hoort, maar ik denk de meeste kans op een antwoord ;).

De Hema shirts voor jongens, gewoon die effen dingen, welke maat zou ik moeten hebben voor een knul die maat 8-10 jaar (heb ik van zn moeder) draagt (hij is 7,5 en ik denk vrij gemiddeld qua lengte) ... zou 134/140 genoeg zijn?
Onze zoon is groot, 8,5 jaar en draagt (146/)152. Als die knul normaal maat 8-10 draagt, dan is 134-140 te klein denk ik.

Hier spreekt een trotse moeder.
Zojuist 10-minuten gesprek gehad. Thies is dit jaar overgestapt van speciaal onderwijs naar het regulier. En het gaat zó goed! De juf opende het gesprek dat ze Thies zo'n mooi mens vindt met een goede inborst. O+ Zó fijn dat ze dat benoemt. De rest was gelukkig ook goed (wisten we al wel natuurlijk), maar zo'n zin raakt echt mijn moederhart....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 21:10:14 #95
5428 crew  miss_sly
pi_150329463
Het tienminutengesprek was een fijn gesprek, zoals verwacht. Wat een kanjer van een juf heeft S toch O+
S heeft het echt met haar getroffen, als eerste juf in haar schoolcarrière!
Ik wil zo graag aan het einde van het jaar iets doen, geven, om uit te drukken hoe blij we met haar waren. We zeggen dat ook vaak, hoor, maar toch. Geen idee alleen waar je een juf nou blij mee maakt.

Hebben jullie al eens wat gegeven, en zo ja, wat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 21:11:16 #96
5428 crew  miss_sly
pi_150329504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Onze zoon is groot, 8,5 jaar en draagt (146/)152. Als die knul normaal maat 8-10 draagt, dan is 134-140 te klein denk ik.

Hier spreekt een trotse moeder.
Zojuist 10-minuten gesprek gehad. Thies is dit jaar overgestapt van speciaal onderwijs naar het regulier. En het gaat zó goed! De juf opende het gesprek dat ze Thies zo'n mooi mens vindt met een goede inborst. O+ Zó fijn dat ze dat benoemt. De rest was gelukkig ook goed (wisten we al wel natuurlijk), maar zo'n zin raakt echt mijn moederhart....
O joh, wat een overstap! Wat fijn dat het zo goed gaat en dat ze Thies zo goed ziet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:47:10 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_150331445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:00 schreef Nijna het volgende:
Een vraag die misschien niet helemaal hier hoort, maar ik denk de meeste kans op een antwoord ;).

De Hema shirts voor jongens, gewoon die effen dingen, welke maat zou ik moeten hebben voor een knul die maat 8-10 jaar (heb ik van zn moeder) draagt (hij is 7,5 en ik denk vrij gemiddeld qua lengte) ... zou 134/140 genoeg zijn?
Ruben is net 7, is groot voor zijn leeftijd en past echt no way in die shirtjes van de HEMA in die maat. Ik zou zeker een maat groter pakken (en dan niet in de droger!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:48:07 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_150331491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Onze zoon is groot, 8,5 jaar en draagt (146/)152. Als die knul normaal maat 8-10 draagt, dan is 134-140 te klein denk ik.

Hier spreekt een trotse moeder.
Zojuist 10-minuten gesprek gehad. Thies is dit jaar overgestapt van speciaal onderwijs naar het regulier. En het gaat zó goed! De juf opende het gesprek dat ze Thies zo'n mooi mens vindt met een goede inborst. O+ Zó fijn dat ze dat benoemt. De rest was gelukkig ook goed (wisten we al wel natuurlijk), maar zo'n zin raakt echt mijn moederhart....
Wat heerlijk Moonah! Wij kwamen tijdens de kerstmarkt toevallig Rubens oude juf van speciaal onderwijs tegen en die was superblij om te horen dat het zo goed ging met hem, hij was trots aan het vertellen over hoe het ging.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:49:28 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_150331571
Ooh mai, Moonah, wat heerlijk! En wat een mooi compliment! <3

En miss_sly ook al zo'n fijn gesprek! <3

Wij mogen volgende week woensdagmiddag.
Ben benieuwd of de juf ook ziet wat wij zien...
pi_150331850
Fijn die goede gesprekken Moonah en Sly!

Wij hebben morgen portfolio gesprek van Tess.
Van Amber moeten we m nog hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150332287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Onze zoon is groot, 8,5 jaar en draagt (146/)152. Als die knul normaal maat 8-10 draagt, dan is 134-140 te klein denk ik.

Hier spreekt een trotse moeder.
Zojuist 10-minuten gesprek gehad. Thies is dit jaar overgestapt van speciaal onderwijs naar het regulier. En het gaat zó goed! De juf opende het gesprek dat ze Thies zo'n mooi mens vindt met een goede inborst. O+ Zó fijn dat ze dat benoemt. De rest was gelukkig ook goed (wisten we al wel natuurlijk), maar zo'n zin raakt echt mijn moederhart....
oh, wat fijn O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_150332506
Bedankt voor de tips mbt de shirts! Ik wil nl met van die strijkfolie zelf een applicatie maken op een shirt, maar dan neem ik idd wel de maat groter! Ik vind dat de meidenshirts ook niet zo groot vallen, vandaar dat ik het maar even vroeg! ^O^

Moonah, wat heerlijk om te horen! Zo te lezen een goed moment geweest voor de overstap!

Miss_Sly, ook een positief gesprek :).
Fijn he als ze zo'n juf hebben! Misschien kan je samen met S. iets maken/knutselen?
Ik vond dat zelf (toen ik nog als peuterleidster werkte) vaak waardevoller dan een cadeautje zeg maar (maar dat is mijn gevoel).
Maar ik denk dat er veel verschillende manieren zijn om te laten weten hoe fijn dit jaar voor jullie is!

I. heeft een vervangster gekregen toen haar juf met zwangerschapsverlof ging en we hebben van de week te horen gekregen dat de vervangster blijft in deze groep tot de zomervakantie.
Helemaal prima, I. kon met de andere juf ook prima, maar met deze juf klikt het ook goed.
En deze juf is zo aanstekelijk enthousiast en actief. Super, dan komt I. weer thuis met liedjes of dansjes en is ze helemaal enthousiast *O* en krijgen we natuurlijk even een demonstratie O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150332756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef miss_sly het volgende:
Het tienminutengesprek was een fijn gesprek, zoals verwacht. Wat een kanjer van een juf heeft S toch O+
S heeft het echt met haar getroffen, als eerste juf in haar schoolcarrière!
Ik wil zo graag aan het einde van het jaar iets doen, geven, om uit te drukken hoe blij we met haar waren. We zeggen dat ook vaak, hoor, maar toch. Geen idee alleen waar je een juf nou blij mee maakt.

Hebben jullie al eens wat gegeven, en zo ja, wat?
fijn dat het lekker gaat!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_150332827
fijn zeg miss en moonah.

Wij hadden maandag 10 minuten gesprek.
In die 4 maanden dat ze naar school gaat hebben ze dr al zo goed door. Ze laat zich daar al helemaal zien zoals ze thuis ook is.
Ze vindt het ook echt leuk op school. Een van dr juffen is met zwangerschapsverlof en gisteren was de eerste dag met de vervangster. Ik had bij de andere juf aangegeven dat S het heel spannend vond. Maar tis allemaal goed gegaan. S zei vanmiddag dat de nieuwe juf bijna net zo lief is als de oude. O+
*poef* nu is het weg
pi_150333165
Wat fijn moonah!

Miss sly wij hebben de juf van groep 2 het rijksmuseum voorleesboek cadeau gedaan omdat ze zeer veel extra moeite voor Pepijn gedaan heeft.
Ze meldde laatst nog dat ze er op heel veel gelegenheden plezier van heeft.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 22:30:47 #106
5428 crew  miss_sly
pi_150334023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:16 schreef p_iglet het volgende:
Wat fijn moonah!

Miss sly wij hebben de juf van groep 2 het rijksmuseum voorleesboek cadeau gedaan omdat ze zeer veel extra moeite voor Pepijn gedaan heeft.
Ze meldde laatst nog dat ze er op heel veel gelegenheden plezier van heeft.
O ja, die hebben we zelf ook, dat is leuk! Zoiets vind ik wel leuk, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 maart 2015 @ 08:08:37 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_150342044
Miss, voor mij is het allermooiste cadeau wat een ouder me kan geven een oprecht uitgesproken dankjewel.
Zo een waarbij je hoort en ziet dat het echt gemeend is.
(Dus niet, bedankt voor het fijne schooljaar en fijne vakantie. Maar, bedankt dat je dit jaar de juf van XXX was, en dat je dit en dat zo goed hebt opgepakt. XXX heeft echt een geweldig jaar bij jou gehad. En ik als ouder....)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 08:58:29 #108
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150342674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:09 schreef Moonah het volgende:
Hier spreekt een trotse moeder.
Zojuist 10-minuten gesprek gehad. Thies is dit jaar overgestapt van speciaal onderwijs naar het regulier. En het gaat zó goed! De juf opende het gesprek dat ze Thies zo'n mooi mens vindt met een goede inborst. O+ Zó fijn dat ze dat benoemt. De rest was gelukkig ook goed (wisten we al wel natuurlijk), maar zo'n zin raakt echt mijn moederhart....
Oh wat fijn O+

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef miss_sly het volgende:
Hebben jullie al eens wat gegeven, en zo ja, wat?
In Thailand zag ik het altijd met medelijden aan: we deden daar gezamenlijk iets, maar vaak kwamen ouders ook nog individueel, met dat waren meestal cadeautjes die heus met heel veel zorg waren uitgekozen, maar ja.... hoeveel koffiemokken heb je nodig? ;) Dus als je haar niet goed kent is mijn tip: een waardebon of iets eet- of drinkbaars waarvan je weet dat ze het lekker vindt :)

Op deze school doen ze aan kerstcadeautjes, en gaven ze de juf kaartjes voor Mama Mia dit jaar. Dat vond ik wel heel erg tof en ze was er geweldig blij mee.
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 09:24:54 #109
5428 crew  miss_sly
pi_150343041
Het idee is zeker dat we met de hele klas, of in ieder geval de ouders van de kinderen die naar groep 3 gaan, iets geven.
Amaranta, de oprechte dankjewel is al meerdere malen uitgesproken. We zijn écht blij met haar en dat spreken we dan ook echt wel uit.
De zoveelste koffiemok of chocolade of wat dan ook zie ik ook niet zitten, daarom vraag ik ook om inspiratie :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150343094
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:24 schreef miss_sly het volgende:
Het idee is zeker dat we met de hele klas, of in ieder geval de ouders van de kinderen die naar groep 3 gaan, iets geven.
Amaranta, de oprechte dankjewel is al meerdere malen uitgesproken. We zijn écht blij met haar en dat spreken we dan ook echt wel uit.
De zoveelste koffiemok of chocolade of wat dan ook zie ik ook niet zitten, daarom vraag ik ook om inspiratie :)
een bon voor een high tea?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 09:28:44 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_150343148
Ik heb vorig jaar deze gekregen. Geweldig leuk!
http://www.gezinnig.nl/de(...)r&wg=2&pid=61&id=276
  vrijdag 6 maart 2015 @ 09:29:04 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_150343161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

een bon voor een high tea?
Heb ik ook eens gehad! Heel leuk en lekker!
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 09:37:40 #113
5428 crew  miss_sly
pi_150343347
Leuke ideeën!
IK zag dat juf ook met een planner/dik schrift werkt. Zou het een leuk idee zijn om een mooi, dik schrift/planner met harde kaft voor het nieuwe schooljaar te geven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150343367
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Leuke ideeën!
IK zag dat juf ook met een planner/dik schrift werkt. Zou het een leuk idee zijn om een mooi, dik schrift/planner met harde kaft voor het nieuwe schooljaar te geven?
zou ze dat niet vanuit school krijgen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 09:40:24 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_150343398
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

zou ze dat niet vanuit school krijgen?
Ik werk ook met een schrift, waar ik aantekeningen in maak, maar die komt gewoon uit mn eigen portemonnee.s
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 09:41:33 #116
5428 crew  miss_sly
pi_150343418
Het schrift dat ik dit jaar zag, is vast niet van school gekregen, daar zat haar eigen smaak wel in, volgens mij :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 maart 2015 @ 18:58:07 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150361311
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef miss_sly het volgende:
Het tienminutengesprek was een fijn gesprek, zoals verwacht. Wat een kanjer van een juf heeft S toch O+
S heeft het echt met haar getroffen, als eerste juf in haar schoolcarrière!
Ik wil zo graag aan het einde van het jaar iets doen, geven, om uit te drukken hoe blij we met haar waren. We zeggen dat ook vaak, hoor, maar toch. Geen idee alleen waar je een juf nou blij mee maakt.

Hebben jullie al eens wat gegeven, en zo ja, wat?
Zo fijn hè, als het goed gaat met je kind op school.... Ze zit er toch zo'n 25 uur per week, zonder er eigenlijk ook maar iets in te kiezen te hebben (lelijke zin, sorry).

Ik ben het met Amaranta eens. De mooiste bedankjes die ik heb gekregen zijn kaarten met daarop heel welgemeende woorden en datgene omschreven wat ouders nou zo in mij hebben gewaardeerd. Die woorden raken me, en die onthoud ik ook. Plichtmatige handjes of bekers met drop doen me niet zo veel.
Eigenlijk net zoals je een betekenisvol compliment aan je kind geeft ipv een loze kreet ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:22:55 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150390989
Zo en een B diploma. Nu even klaar. Eindelijk.
Na de zomer gaat leyla op les en dan mag jen kiezen of ze c ook nog wilt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150391106
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:22 schreef Ticootje het volgende:
Zo en een B diploma. Nu even klaar. Eindelijk.
Na de zomer gaat leyla op les en dan mag jen kiezen of ze c ook nog wilt.
Heerlijk genieten van de pauze!!

Hier kleuter net begonnen voor A, grote dame zwemt binnenkort af voor zwemvaardigheid I, en mini's doen baby zwemmen. Het geld dat ik al jarenlang daar weg leg...
Maar mijn meiden vinden het heerlijk. En mijn oudste kan ook echt goed zwemmen. Moet zeggen dat dat pas bij C echt beter is geworden.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:31:59 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150391221
De dame zwemt nu echt echt heel netjes. Van mij mag ze blijven zwemmen, maar die keus ligt bij haar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:32:28 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150391236
Hoe lang zit er tussen B en C? Ze had B nu met 8 lessen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150391738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:32 schreef Ticootje het volgende:
Hoe lang zit er tussen B en C? Ze had B nu met 8 lessen.
C duurde hier wel echt een stuk langer. Weet het niet precies meer eigenlijk.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:53:06 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_150394325
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:32 schreef Ticootje het volgende:
Hoe lang zit er tussen B en C? Ze had B nu met 8 lessen.
Niet zo heel lang. Hier december A, februari B en voor de zomervakantie C. De aanloop naar A duurde wel heeeeeel lang ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:11:22 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150395201
Van B naar C duurde bij ons ook niet zo lang. Wel iets langer dan van A naar B inderdaad.

Wij zijn vandaag weer eens naar een open dag geweest van een school. Mijn oudste heeft het niet zo heel erg naar haar zin op de school waar ze nu zit, dus we zijn verder aan het kijken. Vandaag naar een hele leuke school geweest, helemaal gericht op creatieve vakken. Helaas zit het tweede jaar al vol, dus weinig kans...
Maar ze mag wel a.s. dinsdag langskomen met haar portfolio. Heel kort dag, maar zoals ze daar zeiden: "als ze niet al een behoorlijke portfolio heeft, heeft ze hier ook niks te zoeken". Gelukkig zit dat ook wel goed. En dan maar duimen of ze in principe wordt toegelaten en of er dan vervolgens misschien toch een plekje vrijkomt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 maart 2015 @ 20:16:01 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_150395408
Ik ga duimen Livelink! Ik ben me hier al langzaamaan aan het oriënteren op voortgezet onderwijs. Er gaat de komende jaren veel veranderen hier...

En Isa gaat waarschijnlijk getest worden op dyslexie.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_150395602
Livelink ik hoop dat er een plekje voor haar is!!

We zien hier met onze pleegpuber wat voor verschil een andere school kan maken. (al speelt een andere woonomgeving vast ook mee) ipv 3en 4en en 5en scoort hij nu 7ens 8en en 9ens, is super gemotiveerd en maakt zelfs zijn huiswerk vooruit en vrijwillig extra opdrachten.
Die overstap van 4 VMBO groenvoorziening naar 3VMBO media en ict is hier echt een gouden greep geweest!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:32:56 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150396106
Dat klinkt goed, p_iglet! Mijn oudste is nu al behoorlijk gemotiveerd en het is ook geen hele grote ramp als ze op deze school moet blijven, maar het zou wel heel leuk zijn als ze meer kan doen met haar creatieve kant.

En voor jullie ook spannend Sjeen! Ik moet voor mijn jongste ook gaan kijken, maar dat wordt nog best moeilijk. Hij zou heel graag weer terug willen naar het reguliere onderwijs, maar de scholen die ik tot nog toe heb benaderd reageren zonder uitzondering negatief. En ik wil niet met hem naar scholen gaan kijken, die hem sowieso niet willen aannemen. En ook mijn jongste is aangemeld voor dyslexieonderzoek. Het zit hem ook niet mee wat dat betreft. Alsof hij al niet genoeg 'handicaps' heeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 maart 2015 @ 08:55:03 #128
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_150411991
Even een volkomen niet bijgelezen losse floddervraag: vanaf welke leeftijd geef je je kind een 'grote mensen-kussen'? Stef is 5 en hij vraagt er al een paar weken om, maar ik vind hem zo jong :{
3!
pi_150412005
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:55 schreef Incantrix het volgende:
Even een volkomen niet bijgelezen losse floddervraag: vanaf welke leeftijd geef je je kind een 'grote mensen-kussen'? Stef is 5 en hij vraagt er al een paar weken om, maar ik vind hem zo jong :{
Thijs slaapt er al tijden op.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:01:36 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150412042
O. slaapt vaak in het grote bed voor we hem overleggen en dan ligt hij ook op een kussen van ons.
Eerst duwde hij het dan aan de kant maar sinds 3,5 of zo niet meer.
In zijn eigen bed heeft hij nog een kinder kussen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150412077
Ik zal hard duimen Livelink!

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:32 schreef Ticootje het volgende:
Hoe lang zit er tussen B en C? Ze had B nu met 8 lessen.
Amber haalde in oktober B en in februari C.

*O* Tess is door naar badje 5.. het afzwembadje voor A! *O*

Afgelopen vrijdag portfoliogesprek gehad en ze doet het prima. Zelfs iets bovengemiddeld.
Lerares is zeer tevreden. Na de vakantie mag ze naar groep 3!

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:55 schreef Incantrix het volgende:
Even een volkomen niet bijgelezen losse floddervraag: vanaf welke leeftijd geef je je kind een 'grote mensen-kussen'? Stef is 5 en hij vraagt er al een paar weken om, maar ik vind hem zo jong :{
Hier hebben ze ook al een tijdje een 'grote mensen kussen'. Tess legt er nog een dikker kussen onder omdat ze dat fijner vindt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150412087
Lars heeft een kussen van leen bakker. Niet te dik.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 8 maart 2015 @ 09:09:51 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150412127
Je hebt van die hele dunne kussens speciaal voor kinderen. Die heb ik ze gegeven en die gebruikt mijn oudste nog steeds omdat ze dat zo'n fijn kussen vindt.

Ik weet niet meer waar ik die van mij vandaan heb, maar via google vind ik dit
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:56:26 #134
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150412634
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 09:09 schreef livelink het volgende:
Je hebt van die hele dunne kussens speciaal voor kinderen. Die heb ik ze gegeven en die gebruikt mijn oudste nog steeds omdat ze dat zo'n fijn kussen vindt.

Ik weet niet meer waar ik die van mij vandaan heb, maar via google vind ik dit
Dat kussen heeft Rayen ook, en hij is 3. Toendertijd via internet besteld
Rayen 2½ jaar!
  zondag 8 maart 2015 @ 10:03:21 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150412716
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 09:09 schreef livelink het volgende:
Je hebt van die hele dunne kussens speciaal voor kinderen. Die heb ik ze gegeven en die gebruikt mijn oudste nog steeds omdat ze dat zo'n fijn kussen vindt.

Ik weet niet meer waar ik die van mij vandaan heb, maar via google vind ik dit
Ikea
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 8 maart 2015 @ 10:08:42 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150412778
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:55 schreef Incantrix het volgende:
Even een volkomen niet bijgelezen losse floddervraag: vanaf welke leeftijd geef je je kind een 'grote mensen-kussen'? Stef is 5 en hij vraagt er al een paar weken om, maar ik vind hem zo jong :{
Bram heeft al een kussen. Volgens mij vanaf een jaar of 2 kun je prima een kussen geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 8 maart 2015 @ 10:10:21 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150412802
Is het niet zo dat Stef een echt hoog kussen wil ipv een kinder kussen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150413667
Luuk heeft een kinder kussen en sofie een groot kussen. Heeft ze sinds ze oorontsteking en liever wat hoger lag.
Ze krijgt straks in het nieuwe huis ook een groot bed. Nu heeft ze nog een peuter bed.
*poef* nu is het weg
  zondag 8 maart 2015 @ 13:03:57 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_150416085
Harry heeft al heel lang een groot kussen. Gewoon ikea inderdaad.
Huubke heeft het peuterkussen van ikea. Hij gaat er me nog te vaak onder liggen. Anders zou hij van mij ook een 'groot' kussen mogen.

livelink wat zou het fijn zijn als ze naar de andere school zou kunnen. Ik duim mee.

Harry start morgen met zijn eerste zwemles voor A-diploma. Hij durft ein-de-lijk in het water te springen zonder iets of iemand vast te houden. *O*
pi_150416898
Vanaf welke leeftijd beginnen ze meestal met zwemles? Zeker als ze daarvoor geen babyzwemmen of peuter zwemmen hebben gedaan.
  zondag 8 maart 2015 @ 13:33:50 #141
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_150416919
Wij wachten tot 5 jaar puur vanwege de kracht in het lijfje.
Dat raden ze ook aan bij ons.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 8 maart 2015 @ 13:41:13 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150417076
Ik wacht ook tot vijf jaar :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150417220
Oké. Ik twijfelde of het 4 of 5 was. Maar dan wachten we.
Zit er een zomerstop in? Eva is in mei jarig. Is het handig om dan na de zomervakantie te beginnen of maakt dat niet uit?
pi_150417454
Wij wachten tot 6. Praktisch gezien handiger hier, maar onder andere omstandigheden hadden we ook gewacht tot 6. En hier verder afgezien van een verdwaald keertje zwemmen ook nooit eerder gezwommen, ik ben benieuwd :D

En qua kussens, mijn dames hebben allebei een groot kussen, ik weet eigenlijk niet sinds wanneer. E. slaapt nog steeds meer in ons bed dan in haar eigen bed, en bij ons slaapt ze wel zonder kussen, maar in haar eigen bedje dus met. A. had in het begin zo'n platte van Ikea maar dat vond ze niet fijn liggen dus zijn we vrij snel over gegaan op een grote.
:)
pi_150417521
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:55 schreef mignonne het volgende:
Wij wachten tot 6. Praktisch gezien handiger hier, maar onder andere omstandigheden hadden we ook gewacht tot 6. En hier verder afgezien van een verdwaald keertje zwemmen ook nooit eerder gezwommen.
Hier hetzelfde.
Bij jongste zoon ook gestart met 6 en dat beviel uitstekend.
  zondag 8 maart 2015 @ 14:14:38 #146
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150417965
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:32 schreef danic het volgende:
Vanaf welke leeftijd beginnen ze meestal met zwemles? Zeker als ze daarvoor geen babyzwemmen of peuter zwemmen hebben gedaan.
Bij de oudste gestart met 6 jaar en het duurde 2jr 9mnd voor hij klaar was. Zijn zus is met 4 jaar onmiddellijk gestart met zwemles.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 8 maart 2015 @ 14:22:36 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150418199
Wij starten met leyla als ze 5 is. Maar leyla is al watervrij en kan ook al drijven. Dus ik ben best benieuwd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150418359
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:47 schreef danic het volgende:
Oké. Ik twijfelde of het 4 of 5 was. Maar dan wachten we.
Zit er een zomerstop in? Eva is in mei jarig. Is het handig om dan na de zomervakantie te beginnen of maakt dat niet uit?
Wij hebben gewacht tot I. zelf aangaf dat ze wilde. Wel op de wachtlijst gezet op een gegeven moment. 2 keer was er plek en wilde ze echt nog niet, de keer erna dat ze belden was ze vol overtuiging. Ja, ze wilde nu wel op zwemles. Dat bleek ook het goede moment te zijn achteraf gezien, ze was bijna 5 toen ze begon.
Zomerstop verschilt per zwembad, als ze het wel hebben zou ik na de zomervakantie beginnen (of in elk geval niet vlak ervoor). Als ze doorlessen in de vakantie dan maakt het niet zoveel uit.
Hier zwemmen ze bij het ene zwembad niet door, het andere wel. En daar heb je dan een vakantierooster, waar je zoveel lessen krijgt als je normaal zou hebben in die weken en ze dan zelf kan indelen, ideaal!

Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 8 maart 2015 @ 15:39:26 #149
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_150420101
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:55 schreef Incantrix het volgende:
Even een volkomen niet bijgelezen losse floddervraag: vanaf welke leeftijd geef je je kind een 'grote mensen-kussen'? Stef is 5 en hij vraagt er al een paar weken om, maar ik vind hem zo jong :{
R.ienk heeft ook al tijden een echte. Ik heb gewoon meer dan de helft van de vulling er uit gehaald, hij is dus best plat. Bij J.elte ook gedaan, die heeft een peuterkussen. Beide bij de Leenbakker vandaan geloof ik.
Die van R.ienk moet ik bij gaan vullen, hij slaapt tegenwoordig met z'n hoofd op z'n knuffel :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150421800
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:32 schreef danic het volgende:
Vanaf welke leeftijd beginnen ze meestal met zwemles? Zeker als ze daarvoor geen babyzwemmen of peuter zwemmen hebben gedaan.
Amber was bijna 5 en Tess 4,5.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150422054
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:47 schreef danic het volgende:
Oké. Ik twijfelde of het 4 of 5 was. Maar dan wachten we.
Zit er een zomerstop in? Eva is in mei jarig. Is het handig om dan na de zomervakantie te beginnen of maakt dat niet uit?
Hier 4,5. Kwam beide keren zo uit en we zagen zuidelijk dat ze verveeld waren bij peuter/kleuter zwemmen.
Met een meidenkwartet
  zondag 8 maart 2015 @ 19:29:38 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_150428542
Hier allebei zodra er plek was vanaf het moment dat ze vier waren. Bij Ruben was dat vier jaar en een maand en bij Jochem vier jaar en een week :)

In groep 3/4 krijgen ze dan vervolgens nog schoolzwemmen en dan kun je echt beter je A-diploma hebben ;)

(Ok, elk jaar maar weer de vraag of er genoeg geld voor is, maar toch).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_150428841
Hier wordt geen schoolzwemmen meer gegeven. Gemeente subsidieert het niet meer. Ik snap dat niet, maar oké....
  zondag 8 maart 2015 @ 19:46:17 #154
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150429345
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:36 schreef danic het volgende:
Hier wordt geen schoolzwemmen meer gegeven. Gemeente subsidieert het niet meer. Ik snap dat niet, maar oké....
Bij ons is schoolzwemmen in groep 5. Sloot hier naadloos aan op zijn diploma's. In groep 6 heeft hij straks weer schoolzwemmen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 8 maart 2015 @ 19:47:48 #155
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_150429411
Oh, thnx allemaal! Het verhaal is dus dat hij al een paar jaar (sinds zijn derde ofzo) op een kinderkussen slaapt, maar sinds een paar weken vraagt hij telkens of hij ook zo'n kussen mag als wij hebben. Wij hebben er zoëen:

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/50269835/

en wij vroegen ons een beetje af of dat wel wijs is. Aan de andere kant denk ik dat als hij erom vraagt, dat uit een behoefte is en als ik jullie antwoorden lees.. Vandeweek maar even langs de ikea dan :)

Zwemmen had ik gepland tussen 4,5 en 5, op basis van de door de gekozen zwemvereniging aangegeven wachttijd ingeschreven.. En toen was hij ineens al aan de beurt toen hij net vier was :o besloten het een paar weken te proberen en hij vond het zó leuk dat we maar door hebben gezet, ookal vond ik het toen nog best vermoeiend voor hem, naast school enzo. Voordeel was wel dat hij bang begon te worden voor water, niet meer in zwembaden durfde te springen en meer van zulks (terwijl hij altijd een enorme waterrat was) en dat was met 2 of 3 lessen helemaal weg. Tl;dr: vroeg begonnen, geen spijt van, maar bij zijn zusje denk ik toch dat we wat later beginnen.
3!
pi_150429440
Hier nog wel schoolzwemmen in groep 4. 10 weken. Ik vind dat sowieso vrij laat met zwemmen en ik vind het iets wat je zelf moet doen.

Hier gestart met 4 jaar (en 2 weken). Hij doet er waarschijnlijk lang over dus liever eerder starten. En hij vind het leuk.
  zondag 8 maart 2015 @ 19:57:49 #157
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_150429937
Chris was net 5 toen hij begon met zwemles. Echt niet watervrij. Daar 2 jaar bezig geweest met A. Nu voor B bezig, van september tot december bij vereniging in oude woonplaats, nu 3 weken in nieuwe woonplaats. Maar we twijfelen of hij B gaat halen, omdat zijn slag heel lelijk is. Hij heeft wel de kracht. Dus nu afgesproken dat hij tot de zomer zwemt, elke week oefenen ze met kleren aan , en dan zien we dan wel of hij B al heeft of niet.
En dan schoolzwemmen in groep 6-8, geloof een blok van 8 of 10 weken per jaar. Dat is in samenwerken met de zwemleraar opleiding. Dus met mensen naast het bad die ook moeten oefenen :)
Anders ging dat ook niet door qua kosten.

Met Daan wil ik naar kleutersurvival. Dat is vanaf 3 jaar, en kunnen ze doorstromen naar zwemles als ze het aankunnen. Daan is wel echt watervrij, dus misschien begint hij wel voor zijn 5e.

Dun kinderkussen kregen ze bij 2 jaar samen met de verhuizing naar een peuterbed. Chris kreeg met 4 een groter bed en ook een dikker kussen.
pi_150451292
Deze week is het 'week van het geld'.

Vanaf welke leeftijd geven jullie zakgeld? Wat doen jullie kinderen met het zakgeld? Alles in de spaarpot of op de rekening? Mogen ze iedere week iets uitgeven? Hebben ze een spaardoel?

Mijn oudste is 7. Ze krijgt 1 euro zakgeld per week. Weinig? Ik heb net een zakgeldcontract gedownload van de site van week van het geld. Deze week gaan we samen overleggen en haar de komende tijd nog wat bewuster maken van geld.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 09:20:18 #159
5428 crew  miss_sly
pi_150451341
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:16 schreef Cathmar het volgende:
Deze week is het 'week van het geld'.

Vanaf welke leeftijd geven jullie zakgeld? Wat doen jullie kinderen met het zakgeld? Alles in de spaarpot of op de rekening? Mogen ze iedere week iets uitgeven? Hebben ze een spaardoel?

Mijn oudste is 7. Ze krijgt 1 euro zakgeld per week. Weinig? Ik heb net een zakgeldcontract gedownload van de site van week van het geld. Deze week gaan we samen overleggen en haar de komende tijd nog wat bewuster maken van geld.
S krijgt sinds haar vijfde verjaardag 50 cent per week. Ze mag dit naar eigen inzicht uitgeven aan wat ze wil. Als ze jarig is, wordt het meer, even kijken hoeveel het dan wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2015 @ 09:20:57 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150451349
Max is 9 en krijgt ong. vanaf de zomer 0,50 p/w.
Beetje laat wellicht, en weinig denk ik? Maar hij is niet zo geïnteresseerd eigenlijk. Heeft er ook nooit om gevraagd, en hij doet er nu ook niks mee.
Hij vindt het wel leuk om te krijgen, en het gaat steevast zijn spaarpot in (hij spaart al jaren voor een JEEP :D "ook voor jou leuk mam!" :') )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 maart 2015 @ 09:22:22 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150451368
Ohja, hij mag het geld wat hij krijgt gewoon uitgeven natuurlijk, het is zijn geld. Hij doet t alleen niet :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150451546
Mijn kleuter 'spaart' voor een eigen huis. Ze is 4 en krijgt nog geen zakgeld. Maar hee, het begint met ambitie O+
Met een meidenkwartet
pi_150451548
Yaro krijgt sinds zijn 4de zakgeld. 2 euro per week maar we vergeten het ook wel eens. Het is veel maar hij heeft zo'n oude knakenbuis en daar gaan 2 euro muntstukken in.

hij spaart en mag het zelf weten waar hij het aan uit geeft. Laatst waren we ergens en toen wilde hij iets hebben gezegd dan koop je het van je zakgeld. Dat doet hij dan netjes al was hij wel blij dat niet alles op was. Hij heeft ook al eens iets gekocht voor zijn broertje toen hij per se vond dat zijn broertje een knuffel nodig had :D
pi_150451650
Damian (8) krijgt 7 euro per maand zakgeld. Soms eens wat extra zoals bijvoorbeeld de 50 cent munt uit het boodschappenkarretje. Hij bepaalt zelf waar hij het aan uitgeeft. inmiddels is hij echt van het sparen. En geld tellen vindt hij leuk, dus hoe meer hij heeft hoe beter. ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 09:50:45 #165
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_150451793
Hier krijgen ze het losse muntgeld uit onze portemonee's als we dat hebben. *echt* zakgeld vergeten we steeds :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 09:55:25 #166
5428 crew  miss_sly
pi_150451878
We willen nu eerst een paar jaar zakgeld geven en dat gaat best aardig, moet ik zeggen. We vergeten het niet vaak. over een paar jaar, als ze dit goed door heeft, willen we een bedrag per maand op een bankrekening storten. Online aankopen zijn toch de toekomst en daar moet ze ook mee om leren gaan. Voordeel daarvan is dat we het dan automatisch kunnen laten overmaken ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150451969
Chris kreeg vanaf zijn 6e verjaardag 50 cent per week. Maar we vergeten het allemaal. Dus in praktijk krijgt hij het nu niet vaak meer. Het doet hem verder ook niet zoveel nog. Misschien vanaf 8 jaar weer, dan een euro. En dan wat overleg over hoe hij het kan uitgeven/sparen.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:10:26 #168
5428 crew  miss_sly
pi_150452112
Het doet S ook niet heel veel, maar wij herinneren haar daar dan aan. Dus als we ergens zijn en ze vraagt of wij iets willen kopen voor haar, verwijzen we regelmatig naar haar zakgeld. Soms doet ze daar dan ook iets mee, andere keren niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150452312
De oudste (7) krijgt 50 cent per week vanaf dat ze 6 is, volgens mij zouden we het met 10 cent verhogen bij 7, maar dat is er eigenlijk niet van gekomen, de jongste (5) krijgt 40 cent.
Van het zakgeld mogen ze zelf bepalen wat ze doen.
Ze hebben ook een spaarpot waar andere dingen in gaan, bijvoorbeeld een keer als papa het kleingeld uit zijn portemonee doet of als we eens wat op marktplaats verkopen en ze krijgen een deel van de opbrengst bijvoorbeeld. En dat gaat naar de spaarrekening en daar mogen ze pas aankomen als ze 18 zijn.

Soms hebben ze een doel waar ze voor sparen, soms hebben ze ook ineens zo'n moment van: we gaan met ons zakgeld naar de speelgoedwinkel en we gaan het uitgeven ;).
Tja, op is op.

De oudste begint nu meer en meer besef te krijgen van de waarde. Dat komt denk ik ook omdat ze op school ermee bezig zijn. Wel leuk om te zien, ze snapt ook steeds beter hoe lang ze ergens voor moet sparen zeg maar.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 9 maart 2015 @ 10:43:23 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150452860
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:16 schreef Cathmar het volgende:
Deze week is het 'week van het geld'.

Vanaf welke leeftijd geven jullie zakgeld? Wat doen jullie kinderen met het zakgeld? Alles in de spaarpot of op de rekening? Mogen ze iedere week iets uitgeven? Hebben ze een spaardoel?

Mijn oudste is 7. Ze krijgt 1 euro zakgeld per week. Weinig? Ik heb net een zakgeldcontract gedownload van de site van week van het geld. Deze week gaan we samen overleggen en haar de komende tijd nog wat bewuster maken van geld.
Ik ben hopeloos hiermee.
Ik vergeet het gewoon altijd.

Daarom wil ik een rekening openen, waar het gewoon automatisch gestort wordt :D.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150453039
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben hopeloos hiermee.
Ik vergeet het gewoon altijd.

Daarom wil ik een rekening openen, waar het gewoon automatisch gestort wordt :D.
Mijn oudste heeft een rekening maar voorlopig wil ik eigenlijk liever dat ze zelf het geld er op stort zodat ze meer een bewust idee krijgt van geld.
Met een meidenkwartet
pi_150453058
Thijs krijgt elke zaterdag zakgeld en spaart voor een spelletje voor de Wii (die hij met zijn verjaardag krijgt).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150453183
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:47 schreef danic het volgende:
Oké. Ik twijfelde of het 4 of 5 was. Maar dan wachten we.
Zit er een zomerstop in? Eva is in mei jarig. Is het handig om dan na de zomervakantie te beginnen of maakt dat niet uit?
Je kan prima beginnen met 4 jaar, maar op wat uitzonderingen na hebben zij vaak niet eerder hun diploma dan kinderen die met 6 beginnen. Het gaat ook veel om kracht.
Besef dat je jarenlang naar het zwembad moet, als je 2 kinderen hebt is het misschien handiger om ze tegelijk te laten beginnen.
Als je dat niet erg vind en ze vindt zwemmen gewoon leuk om te doen, dan lekker beginnen.
pi_150453351
Bedankt voor alle tips. Ik ga nog even wachten inderdaad. Eva is wel sterk vinden we, maar is ook wel snel angstig en ik denk niet dat ze er al aan toe is.

Wat betreft zakgeld. Dat krijgen ze nog niet. Af en toe wat los geld uit onze portemonnee. Ze heeft zo'n spaarpot waarbij alle muntjes gesorteerd worden, dus ze ziet ook wat ze heeft.
We hebben wel een spaarrekening voor beide dames. Daar sparen wij een vast bedrag per maand op en mijn schoonouders doen dat ook.
Maar dat is geld 'voor later'.
pi_150453467
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:55 schreef Troeta het volgende:

[..]

Je kan prima beginnen met 4 jaar, maar op wat uitzonderingen na hebben zij vaak niet eerder hun diploma dan kinderen die met 6 beginnen. Het gaat ook veel om kracht.
Besef dat je jarenlang naar het zwembad moet, als je 2 kinderen hebt is het misschien handiger om ze tegelijk te laten beginnen.
Als je dat niet erg vind en ze vindt zwemmen gewoon leuk om te doen, dan lekker beginnen.
op kunnen letten is ook een factor. ik heb ravi er een tijdje geleden juist vanaf gehaald, want die heeft het gewoon nog niet in zich om 1 baantje te doen wat juf zegt dattie moet doen. hij was alleen maar aan het spelen. dat geeft niet, maar is geen zwemLES dan ;) dus in september gaan we weer, dan is hij wat ouder en gaat het hopelijk beter. juist de redenatie "dan heb ik er 2 tegelijk op zwemles was voor ons reden om het toch maar te proberen terwijl hij 4.5 was (in mijn ogen vrij jong ervoor)
selene ging met 5.5 en die mag (dadadum......) zaterdag proefzwemmen :) dan heeft ze haar A in een jaar, wat ik heel netjes vind. eigenlijk mocht ze vorige ronde al meedoen, maar dat werd een hektische toestand, met op het laatste nippertje mee mogen doen, kind in de stress, hele nacht kots en toestanden en toen was ze vooraf al uitgeput en gestresst en lukte het niet. we doen nu braafjes het hele rondje "met kleren aan oefenen", "proefzwemmen", nog wat meer oefenen en dan afzwemmen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_150456080
Precies simmu, sommige vinden vooral het spelen in water...en dat moet zeker kunnen op je 4 of 5e.
pi_150458930
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben hopeloos hiermee.
Ik vergeet het gewoon altijd.

Ik vergat het ook regelmatig, daarom ben ik maar overgegaan op zakgeld per maand. :P
  maandag 9 maart 2015 @ 14:15:33 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150459170
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:06 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik vergat het ook regelmatig, daarom ben ik maar overgegaan op zakgeld per maand. :P
Ik denk niet dat ik van jen kan verwachten dat ze haar maandgeld verdeeld dat ze elke week wat heeft...
En eigenlijk, ze vraagt ook nooit om iets wat ze graag wilt hebben. Onze kinderen vragen bijvoorbeeld nooit om een snoepje ofzo, dus ik zie Jen ook niet naar de supermarkt gaan met vriendinnen om daar een zakje snoep te halen...
Ik vind het maar een moeilijk iets.
Op vakantie geef ik meestal wel wat centjes, omdat ze dan wel van alles zien wat ze willen hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 maart 2015 @ 15:42:30 #179
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_150461401
Mijn oudste van 9 heeft een eigen rekening met pinpas waar elke maand 5 euro op gestort wordt. En waar we af en toe het contante geld wat ze heeft 'gevonden' of gekregen van opa en oma, ook op storten.

Ze geeft niet vaak er van uit, er staat nu zo'n 80 euro op geloof ik. Maar ze wil nu twee boeken ervan kopen en stiften. Ik vind het wel prima, zo leert ze toch een beetje de waarde van geld kennen en dat je het maar een keer uit kunt geven.

De jongste twee, van 6 en bijna 4 krijgen nog geen zakgeld. De behoefte is er niet en wekelijks geld geven is iets wat ik vergeet.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_150475254
Interessant onderwerp... zakgeld. L wordt bijna 5 en dat vind ik wel een mooi moment om te beginnen. Ik wil haar wel 2 euro per week gaan geven, want anders duurt het wel erg lang voordat spaardoelen bereikt worden.
L.isa spaart nu al ongeveer een jaar voor één groot doel: naar Plopsaland in België gaan. Al het geld wat ze ophaalt met rapporten, nieuwjaar etc. stopt ze in haar spaarpot voor Plopsa. Ze hoeft er helemaal niet zelf voor te sparen, want als we komende zomer naar Plopsaland gaan betalen wij natuurlijk (dat weet ze alleen niet), maar ik vind het wel heel mooi om te zien dat ze zo serieus met voor iets sparen bezig is.

Een rekening openen vind ik nog lastig. Ze heeft nu een spaarrekening, maar daar staat nu al enorm veel geld op. Ik wil niet dat ze bij dat geld kan komen tot ze volwassen is, dus daar moet ik nog even een slimme oplossing voor vinden. Ik denk dat ik dat geld maar vast ga zetten of iets dergelijks en een aparte "betaalrekening" voor haar zelf open.

Wij hadden vanavond de rapportbespreking van L.isa. Ze heeft het heel goed gedaan met de citotoets voor kleuters en ontwikkelt zich ook in de klas op sociaal emotioneel gebied prima. Ondanks dat ik deze uitkomst van het gesprek al een beetje verwacht had vond ik het toch fijn om even de bevestiging van de juf te krijgen dat het goed met haar gaat in de klas. :)
pi_150475939
NIKKI, ik weet niet bij welke bank je bankiert, maar bij de Rabo heb je de Regenboogrekening. Een spaarrekening voor kinderen van 0-18 jaar. Vrij opneembaar, maar alleen door de ouders. Kinderen mogen er niet aankomen. Kan gekoppeld worden aan je internetbankieren.
Op het moment dat het kind 18 wordt, moet de rekening worden opgeheven of omgezet naar een andere spaarrekening.
Let wel, vanaf 18 is het kind meerderjarig en bepaald het kind dus zelf wat er met het geld moet gebeuren.
Officieel mag je als bankmedewerker het advies niet geven, maar als je als ouder merkt dat je kind op 'het verkeerde pad' komt is het raadzaam om voor zijn/haar 18e het geld anders weg te zetten. Vastzetten is een optie (maar als het later vrij komt, op bijvoorbeeld zijn 25e, en het is nog steeds een junk, dan heeft het weinig meerwaarde. Even om een overdreven voorbeeld te geven), of op een spaarrekening op je eigen naam.
Eventueel inzake 'naam kind'.

Ik ga ervan uit dat iedere bank een dergelijke rekening heeft.
Het deel rond 18 jaar is overal hetzelfde, want volgens de wet ben je dan volwassen.
  maandag 9 maart 2015 @ 21:37:21 #182
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_150476051
Hiero blies het sparen voor iets nogal op in ons gezicht.. Hij wilde graag een digibird-achtig apparaat en was daar hard voor aan het sparen (hij krijgt een euro per week). Afstreep-blaadje gemaakt enzo, met voor elke euro die hij nog moest een rondje, kon hij er telkens 1 wegkruisen etc.. Anyway, hij begon net in die periode te wisselen, dus toen kreeg hij ook nog een euro van de tandenfee, en toen had hij op school bedacht dat hij nog wel wat sneller wilde. Had hij aldaar eigenhandig een iets loszittende tand uit zijn mond getrokken ('het deed maar eventjes pijn hoor mama!') zodat hij nog even een euro extra kon incasseren :') :') :') ik kon wel janken :') tegenwoordig komt de tandenfee dus als er een grote mensentand door is :X
3!
pi_150476196
Wow jemig. The horror! Brrr :'(
pi_150476833
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:35 schreef danic het volgende:
NIKKI, ik weet niet bij welke bank je bankiert, maar bij de Rabo heb je de Regenboogrekening. Een spaarrekening voor kinderen van 0-18 jaar. Vrij opneembaar, maar alleen door de ouders. Kinderen mogen er niet aankomen. Kan gekoppeld worden aan je internetbankieren.
Op het moment dat het kind 18 wordt, moet de rekening worden opgeheven of omgezet naar een andere spaarrekening.
Let wel, vanaf 18 is het kind meerderjarig en bepaald het kind dus zelf wat er met het geld moet gebeuren.
Officieel mag je als bankmedewerker het advies niet geven, maar als je als ouder merkt dat je kind op 'het verkeerde pad' komt is het raadzaam om voor zijn/haar 18e het geld anders weg te zetten. Vastzetten is een optie (maar als het later vrij komt, op bijvoorbeeld zijn 25e, en het is nog steeds een junk, dan heeft het weinig meerwaarde. Even om een overdreven voorbeeld te geven), of op een spaarrekening op je eigen naam.
Eventueel inzake 'naam kind'.

Ik ga ervan uit dat iedere bank een dergelijke rekening heeft.
Het deel rond 18 jaar is overal hetzelfde, want volgens de wet ben je dan volwassen.
Ze heeft nu een Topkid rekening van de Rabobank. Die is ook gekoppeld aan mijn internetbankieren, maar ze mag er zodra ze 12 is geloof ik wel zelf geld vanaf halen. Daar gaan we natuurlijk een stokje voor steken tegen die tijd, maar ook als ze 18 is wil ik niet dat ze automatisch zeggenschap krijgt over het geld. Liefst zet ik het gewoon op een spaarrekening die op mijn naam staat, dan kan er in ieder geval nooit gezeur over komen mocht ze op één of andere manier ontsporen. ;)

Inca... brrrr dat hij dat dúrft ook. :X
  maandag 9 maart 2015 @ 21:56:41 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150477361
Wij hebben de Groter Groeien van de ING en die valt ook vrij met 18 jaar. Als ik echt vind dat ie totaal ontspoord is tzt :P dan kan ik tot de dag voordat ie 18 wordt het er af halen dus ik ga dat tegen die tijd wel bekijken.
Wellicht dat ik het sowieso apart zet om in beetjes te geven voor bijvoorbeeld studie of andere grootse plannen.
Daar ga ik nog eens over nadenken de komende jaren en kijken naar mijn kind tov dit soort zaken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150477559
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ze heeft nu een Topkid rekening van de Rabobank. Die is ook gekoppeld aan mijn internetbankieren, maar ze mag er zodra ze 12 is geloof ik wel zelf geld vanaf halen. Daar gaan we natuurlijk een stokje voor steken tegen die tijd, maar ook als ze 18 is wil ik niet dat ze automatisch zeggenschap krijgt over het geld. Liefst zet ik het gewoon op een spaarrekening die op mijn naam staat, dan kan er in ieder geval nooit gezeur over komen mocht ze op één of andere manier ontsporen. ;)

Inca... brrrr dat hij dat dúrft ook. :X
Als ze 12 wordt wordt de topkidrekening omgezet naar een jongerenrekening en krijgt ze een pasje. Dan mag ze er zelf over beschikken inderdaad.
Je zou er een spaarrekening naast kunnen openen, zodat ze met een klein budget wel kan leren omgaan met een bankpas.
Je zit wel met dat punt van 18 jaar.
Wettelijk is ze volwassen en heb je als ouder geen zeggenschap meer over geld dat op een rekening op jaar naam staat.
Je zou het op je eigen naam kunnen zetten.
2 nadelen:
1. Als je het op een latere leeftijd aan haar wil geven, moet je er rekening mee houden dat het als een schenking wordt gezien. Per jaar mag je max ong ¤5.000,- belastingvrij schenken aan je kinderen. Daarboven betaal je schenkingsbelasting. Je mag eenmalig een groot bedrag schenken voor ze 40 zijn.
2. Mocht je komen te overlijden, dan komt het tegoed op die spaarrekening op 'de grote hoop' van je erfenis. Het geld komt niet automatisch haar toe.
Dit kun je ondervangen door in je testament vast te leggen dat het tegoed op rekening X nagelaten wordt aan ....

(Gaat ver, I know, maar ik benoem dit altijd naar klanten toe).
pi_150478166
Oh Danic, weet jij toevallig of je 2 spaarrekeningen kan openen op de naam van je kind? (ik moet de rabo er een keer over bellen, maar dat vergeet ik steeds :'))
pi_150478637
Ja hoor dat kan.
Alleen niet 2 Regenboogrekeningen. Daarvan kan er maar eentje.
Maar je zou bijvoorbeeld er een internet spaarrekening naast kunnen openen. Je kunt er dan een code op laten zetten dat hij/zij er niet over mag beschikken zonder jouw toestemming.
Vanaf 12 jaar mogen ze al internetbankieren/mobielbankieren, dus goed aangeven dat hij/zij dan geen inzage mag hebben in die rekening.
(Voor dat internetbankieren/mobielbankieren moet je ook toestemming geven hoor. Ze zijn dan tenslotte nog minderjarig)
pi_150478899
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:59 schreef danic het volgende:
Verhaal...
Goede punten, thanks! Ik ga eens nadenken hoe en wat. Het lijkt logisch om er een Regenboogrekening naast te openen zodat ze de Topkid rekening kan gebruiken om haar zakgeld e.d. op te zetten voor kleine spaardoelen en ik verder spaar op de Regenboogrekening. :Y En dan maar hopen dat ze een verstandige 18 jarige wordt. ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 22:23:50 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_150479646
Ach ja en dan is het een verstandige 18-jarige en dan beginnen ze op hun 19e alsnog met verkeerde dingen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_150479866
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Goede punten, thanks! Ik ga eens nadenken hoe en wat. Het lijkt logisch om er een Regenboogrekening naast te openen zodat ze de Topkid rekening kan gebruiken om haar zakgeld e.d. op te zetten voor kleine spaardoelen en ik verder spaar op de Regenboogrekening. :Y En dan maar hopen dat ze een verstandige 18 jarige wordt. ;)
Ja precies.
En als je merkt dat ze meer spaart dan uitgeeft kun je er tzt ook een internet spaarrekening naast openen zodat ze zelf kan leren sparen.
Dan hou haar spaardoel gescheiden van jullie spaardoel (tablet versus woninginrichting ofzo *durft ruim te denken*)
pi_150479996
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:26 schreef danic het volgende:

[..]

Ja precies.
En als je merkt dat ze meer spaart dan uitgeeft kun je er tzt ook een internet spaarrekening naast openen zodat ze zelf kan leren sparen.
Dan hou haar spaardoel gescheiden van jullie spaardoel (tablet versus woninginrichting ofzo *durft ruim te denken*)
Ja inderdaad. Ons spaardoel is inderdaad aanbetaling huis/woninginrichting/studie/wereldreis/rijbewijs e.d. :)
pi_150480355
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:12 schreef danic het volgende:
Ja hoor dat kan.
Alleen niet 2 Regenboogrekeningen. Daarvan kan er maar eentje.
Maar je zou bijvoorbeeld er een internet spaarrekening naast kunnen openen. Je kunt er dan een code op laten zetten dat hij/zij er niet over mag beschikken zonder jouw toestemming.
Vanaf 12 jaar mogen ze al internetbankieren/mobielbankieren, dus goed aangeven dat hij/zij dan geen inzage mag hebben in die rekening.
(Voor dat internetbankieren/mobielbankieren moet je ook toestemming geven hoor. Ze zijn dan tenslotte nog minderjarig)
Dank je!
We hebben nu ook geen regenboog rekening, maar een doelsparen rekening.
Dus dat komt wel goed dan :D

Ga ik dat van de week even regelen :D
(Willen geld van opa en oma en ons geld apart houden, is ook leuker voor opa en oma om te geven tzt).
  maandag 9 maart 2015 @ 22:37:05 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150480482
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:23 schreef Troel het volgende:
Ach ja en dan is het een verstandige 18-jarige en dan beginnen ze op hun 19e alsnog met verkeerde dingen ;)
Dat dus. We sparen met een spaarrekenjng op naam van de kinderen. Als ze daarvan een avond gaan zuipen prima, verdere steun kunnen ze dan wel vergeten.
Ik hoop voor die tijd zoveel verstand bijgebracht te hebben dat ze dat wel uit de kop laten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150480992
Dat hoop ik ook Tico.
Voor mijn eigen kinderen.
En dat ze bewust zijn van de waarde van het geld.
Verantwoordelijkheidsgevoel.

Hoe vaak ik al niet een net- 18-jarige heb gesproken die zei 'weet ik niet hoor, dat regelt mijn moeder allemaal'
(Vaak jongens trouwens). Logisch dat je als ouder een oogje in het zeil houdt, maar maak ze ook bewust en verantwoordelijk voor hun eigen geld.
pi_150483745
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:35 schreef danic het volgende:
Officieel mag je als bankmedewerker het advies niet geven, maar als je als ouder merkt dat je kind op 'het verkeerde pad' komt is het raadzaam om voor zijn/haar 18e het geld anders weg te zetten. Vastzetten is een optie (maar als het later vrij komt, op bijvoorbeeld zijn 25e, en het is nog steeds een junk, dan heeft het weinig meerwaarde. Even om een overdreven voorbeeld te geven), of op een spaarrekening op je eigen naam.
Eventueel inzake 'naam kind'.

Ik ga ervan uit dat iedere bank een dergelijke rekening heeft.
Het deel rond 18 jaar is overal hetzelfde, want volgens de wet ben je dan volwassen.
Met dit advies zou ik toch oppassen. In de praktijk zal het wel meevallen, hooguit krijg je een paar kwade blikken van het kroost wat dan vervolgens onder "verlaat pubergedrag" geplaatst wordt, maar onderstaande speelt wel (artikelen uit burgerlijk wetboek boek 1):
quote:
Artikel 253j

De ouders of een ouder moeten het bewind over het vermogen van hun kind als goede bewindvoerders voeren. Bij slecht bewind zijn zij voor de daaraan te wijten schade aansprakelijk, behoudens voor de vruchten van dat vermogen voor zover de wet hun het genot daarvan toekent.
Oftewel, je hebt weliswaar het recht om te handelen, maar moet daarbij wel als goede bewindvoerder optreden, en het vermogen van het kind op 0 zetten (door het vermogen van het kind het vermogen van de ouder te laten worden) is geen daad van goede bewind voering. Als je weet dat je kind 'op het verkeerde pad' is vraag ik me zelfs af of het op een vaste rekening zetten onder handelen als een goede bewindvoerder te rekenen valt (een eventuele boeteclausule, of het verschil tussen een hoge rente op een lening en de rente op die vaststaande rekening zou best wel eens een schade kunnen zijn die valt onder dit artikel, je hebt als ouders immers bewust die stap genomen in de wetenschap dat het kind op de 18de verjaardag bepaalde beslissingen zou nemen, met die wetenschap zorgt een goed bewindvoerder dat er zoveel mogelijk vrij opneembare rekeningen zijn)
quote:
Artikel 253l

1. Elke ouder die het gezag over zijn kind uitoefent, heeft het vruchtgenot van diens vermogen. Indien het kind bij de ouder inwoont en anders dan incidenteel inkomen uit arbeid geniet, is het verplicht naar draagkracht bij te dragen in de kosten van de huishouding van het gezin.
De rente inkomsten mag je naar je zelf overmaken (evenals kostgeld vragen indien het kind inkomsten heeft), maar van het blote eigendom moet je dus blijkbaar afblijven als ouder (en dat is dus wel iets om als ouders over na te denken, op het moment dat je iets op een rekening van een kind zet is het op dat moment ook van het kind, en blijft het ook van het kind, wil je voorkomen dat het geld in een bodemloze put verdwijnt moet je dus zorgen dat het geld niet op naam van het kind komt, maar dat je op eigen naam gaat sparen)
pi_150483956
Ga je nou een wetboek naar mn kop gooien?
Ik zeg toch dat je als bankmedewerker officieel dat advies niet mag geven?
Daarbij, ik post hier als moeder, niet als bankmedewerker. Ik word hier niet voor betaald.
Dus dit was puur een tip als ouders onder elkaar.
pi_150484094
Maar goed, als korte reactie:
Ja wij hebben onlangs een klacht gehad omdat een minderjarige puber het belachelijk vond dat haar ouder(s) al haar geld van haar rekening had opgenomen.
Wij zijn daar geen partij in en volgens mij ging dat meisje een rechtszaak aanspannen tegen haar ouders.

Wat voor ouder/kind-relatie is er dan? Volgens mij is er dan meer aan de hand.

Zelf zou ik nooit (behalve in uiterste nood, want zeg nooit nooit) aan het geld komen dat ik voor de toekomst van mijn kind op haar naam heb weggezet.
Dat zijn mijn normen en waarden en die hoop ik te kunnen doorgeven.
Helaas denkt niet iedereen zo. En dan krijg je situaties als ik hierboven beschreef.
pi_150484250
In je laatste artikel staat trouwens dat als een kind inwonend is en een ander inkomen heeft dan een incidenteel inkomen, het verplicht is naar draagkracht bij te dragen in de kosten van de huishouding.
Oftewel: als je inwonende kind een inkomen heeft is het verplicht kostgeld te betalen. Het Nibs hanteert momenteel een normbedrag van ¤217,-
Maar ik bepaal later toch zeker zelf wel of ik kostgeld ga vragen aan mijn kind? Ik hoop dat het niet nodig is maar dat ze het zelf weg kan zetten voor haar toekomst.
pi_150485187
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:55 schreef danic het volgende:
Ga je nou een wetboek naar mn kop gooien?
Ik zeg toch dat je als bankmedewerker officieel dat advies niet mag geven?
Daarbij, ik post hier als moeder, niet als bankmedewerker. Ik word hier niet voor betaald.
Dus dit was puur een tip als ouders onder elkaar.
Mijn post was niet kwaad bedoeld, je hoort alleen vaker dat ouders denken dat ze alles kunnen beslissen tot iemand meerderjarig is.
En dat wetboek, ik ben iemand die graag mijn argumenten met onderbouwingen geeft, en die haal ik regelmatig uit wetboeken (ook wel te zien misschien in mijn historie, vooral in WGR in het verleden)
pi_150489896
Oké thanks voor de uitleg. Onderbouwing is altijd fijn. En je hebt ook wel een punt. Het is allemaal niet zo zwart/wit als men vaak denkt.
Had even wat andere irritaties en dit kwam even samen, dus ik reageerde wat te heftig. Excuus.
pi_150489949
Mijn dochters hebben 2 rekeningen. Een regenboogrekening van de Rabo en een zilvervlootrekening.
Die laatste staat vast tot ze 18 zijn. Daar kan je ook maar een bepaald bedrag per jaar sparen en krijg je aan het einde je rente. Anders moet je zelfs een boete betalen. Wij hebben geld van de Rabo rekeningen afgehaald dit jaar :P om de zilvervlootrekening aan te vullen tot dat bepaalde bedrag. Ze krijgen van de ene Oma en Opa op de Rabo en de ander op de Zilvervloot. :)
En wijzelf storten ook op de Rabo bij verjaardagen of aan het einde van het jaar (om gelijk te trekken tussen de rekeningen).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 11:22:19 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150490452
Ik heb me nog helemaal niet bezig gehouden met zakgeld om eerlijk te zijn. Binnenkort toch maar eens naar kijken :@

Even trots zijn op mijn kleine kleuter hoor! Hij zit dan weliswaar nog op de psz maar omdat hij vier geworden is, hebben ze wel de peuterestafette afgesloten (volgsysteem om hun ontwikkeling in de gaten te houden). Hij is op alle onderdelen zo enorm gegroeid :o In grafiekvorm zat hij zelfs flink boven gemiddeld in de ontwikkeling *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150492887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:52 schreef danic het volgende:
Oké thanks voor de uitleg. Onderbouwing is altijd fijn. En je hebt ook wel een punt. Het is allemaal niet zo zwart/wit als men vaak denkt.
Had even wat andere irritaties en dit kwam even samen, dus ik reageerde wat te heftig. Excuus.
Excuus aanvaard, ik weet van mezelf dat ik niet altijd tactisch uit de hoek kan komen, het was dus een samenspel van aan de ene kant niet tactisch posten en aan de andere kant irritaties die getriggert werden door mijn manier van posten. Het lastige is alleen dat mijn manier van posten mijn manier van posten/spreken/handelen is, zie dat maar eens te veranderen (gelukkig ben ik me er wel van bewust, dat is de eerste stap richting aanpassen)
Wat mijn kant betreft dus ook excusses voor de triggerende manier van posten
pi_150493404
Geeft niks. Ik ben soms ook nogal kort door de bocht.
Is wie ik ben, maar komt hier ook een beetje omdat ik mobiel post. Dus dan is het niet altijd aantrekkelijk om er een uitgebreid verhaal van te maken :+
Ik merk dat dat soms onduidelijkheid geeft. Dan komen er reacties na mijn post en dan denk ik 'maar dat zeg ik toch?'. Bij nalezen blijk ik dan toch niet zo duidelijk als ik in eerste instantie dacht :+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:49:40 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150497607
Stap 1 is genomen *O*
Mijn oudste is door de aanmelding gekomen van de school waar we zaterdag open dag hadden.
Ze vonden haar tekeningen en werken supermooi. En de opdrachten die ze daar moest doen had ze ook heel goed gedaan. En nu staat ze dus op de wachtlijst. Hopelijk kan ze er volgend schooljaar of het jaar daarop terecht.

Ik vond het trouwens nog best wel moeilijk wat ik moest aangeven op haar huidige school. We moesten immers voor vandaag een paar uur vrij vragen. Uiteindelijk heb ik besloten volledig open kaart te spelen en heb ik haar mentor gemeld dat we dus bezig zijn te kijken naar een andere school en dat we hopen dat ze daar volgend jaar al heen kan gaan.

Haar mentor had ons mailtje vervolgens doorgestuurd naar de teamleiding van de onderbouw, dus kennelijk zien ze het wel als signaal. En terecht, want ze hebben het pesten niet echt goed onder controle.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 maart 2015 @ 15:59:14 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_150497895
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:49 schreef livelink het volgende:
Stap 1 is genomen *O*
Mijn oudste is door de aanmelding gekomen van de school waar we zaterdag open dag hadden.
Ze vonden haar tekeningen en werken supermooi. En de opdrachten die ze daar moest doen had ze ook heel goed gedaan. En nu staat ze dus op de wachtlijst. Hopelijk kan ze er volgend schooljaar of het jaar daarop terecht.

Ik vond het trouwens nog best wel moeilijk wat ik moest aangeven op haar huidige school. We moesten immers voor vandaag een paar uur vrij vragen. Uiteindelijk heb ik besloten volledig open kaart te spelen en heb ik haar mentor gemeld dat we dus bezig zijn te kijken naar een andere school en dat we hopen dat ze daar volgend jaar al heen kan gaan.

Haar mentor had ons mailtje vervolgens doorgestuurd naar de teamleiding van de onderbouw, dus kennelijk zien ze het wel als signaal. En terecht, want ze hebben het pesten niet echt goed onder controle.
*O* Wat tof om te horen *O*

Ik ga heel hard hopen dat ze van de wachtlijst af mag en naar die school toe mag.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_150498074
Livelink, wat goed zeg! Nu hopen dat ze ook gauw terecht kan! *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150501123
:W
Volgens mij heb ik hier nog nooit gepost, maar ik heb al een maand een kleuter. Voelt nog niet zo, omdat ze nog naar het kdv gaat wegens nog lang niet klaar voor school. Vandaag de knoop doorgehakt (op professioneel advies, dat wel), we gaan haar aanmelden bij een mkd. Niet tof, wel nodig. En dan heb ik opeens toch een echte kleuter, al is ze dan niet zo ver als de meeste kindjes van haar leeftijd. Hallo dus :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:29:28 #210
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150501164
Vanyel en Dot, hai :W

Wat jammer dat een mkd toch nodig is. Ik dacht laatst te lezen dat ze zulke sprongen had gemaakt dat ze toch naar school kon wellicht?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:33:00 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150501263
Hoi Vanyel en kleuter w/
Welkom hier. Voor hier maakt het echt niet uit of ze al op school zit of niet, hoor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het geen makkelijk besluit is geweest. Het gaat erom wat voor haar het beste is, lijkt me. Hopelijk is er snel een fijne plek vrij op een mkd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150501501
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:29 schreef laziness het volgende:
Vanyel en Dot, hai :W

Wat jammer dat een mkd toch nodig is. Ik dacht laatst te lezen dat ze zulke sprongen had gemaakt dat ze toch naar school kon wellicht?
Dat werd ook gezegd. Sprongen waren er ook wel, maar de achterstand blijft te groot.

Livelink, dat is wel zo, maar de vraag wat het beste is, vind ik nog niet zo makkelijk te beantwoorden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:54:53 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150501929
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat werd ook gezegd. Sprongen waren er ook wel, maar de achterstand blijft te groot.

Livelink, dat is wel zo, maar de vraag wat het beste is, vind ik nog niet zo makkelijk te beantwoorden.
Ja, dat blijft altijd moeilijk. Daar komt dan toch het professionele advies om de hoek kijken, maar zelfs dan...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:07:06 #215
386633 Adnap
I love Life !
pi_150502302
Livelink wat goed !!! Hopenlijk kan ze na dit schooljaar terecht (hier is dat schooljaar al zowat 3/4 om, nog maar 11 effectieve lesweken 8)7
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_150503123
Hay Vanyel en kleuter :W

Wel spannend, livelink. Hoe oud ze ook alweer eigenlijk? Wat is het voor school waar ze nu naartoe wil? (sorry als het als eens genoemd is hier, dat heb ik dan gemist).

Ik las wel nog met teruglezen dat Moonah's zoon naar het regulier gaat met prachtige opmerkingen van de docent O+
Wat is dat heerlijk heh! Zo'n opmerkingen van buitenstaanders over je kind. Brok in keel situatie.

Oh, mensen...
Onze oudste wordt morgen 14!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:46:54 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150503598
Het is een VMBO-school voor Media en Vormgeving, Lily. 'Helaas' is het dus ook een hele populaire school. Kinderen met een havo-advies kiezen liever voor deze school. Ze hebben zelfs 3d-printers, hoe geweldig is dat.

En mijn oudste is 13 jaar. Dus een jaartje jonger dan jouw oudste!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150503689
Dat klinkt erg leuk. Media en vormgeving.
Daar kun je ook wel wat mee, lijkt me. Als het zo populair is moeten er ook maar een HAVO editie van maken :7

Dat zou mijn zoon ook wel leuk vinden, denk ik.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:02:25 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150504099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:30 schreef lily het volgende:

Ik las wel nog met teruglezen dat Moonah's zoon naar het regulier gaat met prachtige opmerkingen van de docent O+
Wat is dat heerlijk heh! Zo'n opmerkingen van buitenstaanders over je kind. Brok in keel situatie.

Ja, echt super! :*

Oh joh, D1 al 14..... Hieperdepiep voor jullie!

Livelinck, ik duim en duim en duim. Wat zou het fijn zijn als K naar die school kan. En terecht dat jullie stap als een signaal wordt gezien. Potver. :(

Vanyel, ik ken jullie achtergronden niet. Ik kan je wel vertellen dat onze zoon (inmiddels 8) indertijd naar groep 1 op het speciaal onderwijs is gegaan (cluster 2). Met een busje. Manman, wat een slapeloze nachten en buikpijn heb ik gehad. Hoewel ik heus wel wist dat het goed voor hem zou zijn hoor. Een topic hier heeft me wel heel goed geholpen (kon ik ook lekker ongegeneerd van me afzeuren en twijfelen... :P ). Na 4 jaar SO is Thies overgestapt naar regulier. Er is in de eerste 4 jaar een geweldige basis gelegd met specialistische hulp die op het reguliere onderwijs echt nooit gegeven zou kunnen worden. En nu gaat het echt goed. Zijn spraakhandicap blijft hoorbaar, maar door de goede basis is het geen belemmering meer.
Wat ik bedoel te zeggen, ik wil je een hart onder je riem steken, het kan ook echt heel goed uitpakken, zo'n spannende stap. Sterkte. En welkom! ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_150504308


[ Bericht 50% gewijzigd door lily op 10-03-2015 20:45:57 ]
pi_150504370
Wauw Lily wat een knapperd :o
en alvast gefeliciteerd!
pi_150504371
gefeliciteerd alvast lily *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_150504422
Lily wat een knappe zoon heb je!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:13:46 #224
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_150504508
Wow, wat een knappe zoon, lily!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:15:29 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150504588
Wat worden ze toch snel groot, Lily. En zo te zien bij jouw oudste is hij ook echt heel groot.

Ik zag het vandaag ook weer. Mijn oudste tussen allemaal groep 8-leerlingen. En dan zie je echt wat een enorm verschil dat ene jaartje is. En dat de kinderen toch wel een enorme groei doormaken met de overgang naar de middelbare school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150504653
Ja, het jaar van groep 8 naar 1ste vo is extreem.
Ik herken hem bijna niet op groep 8 foto's...
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:19:42 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150504765
Oh Lily.... O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:19:45 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150504768
Lily wat een mooierd! Alvast gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150504846
dankjullie O+

Ik vind het ook echt wat...14, en hij is groter dan zijn vader (die 1.86 is).
Wat dat betreft mag het voor mij wel even dimmen hoor -O-
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 19:27:40 #230
5428 crew  miss_sly
pi_150505114
O Lily O+ knappe knul! 14, poeh, wat een leeftijd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150506221
Lily, wauw!
Hij was al baby al te schattig trouwens O+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:10:00 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_150509323
Nou, pies ik weer net naast de pot, geloof ik. BOEHOE, snif! :'(
in de haak.
pi_150510867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:02 schreef Moonah het volgende:
Een topic hier heeft me wel heel goed geholpen (kon ik ook lekker ongegeneerd van me afzeuren en twijfelen... :P ).
Weet ik, heb ik gelezen :)
Tof dat ie over mag naar regulier!

Ik heb er nogal gemengde gevoelens over. Geweldig dat ze eindelijk op een plek komt waar ze (hopelijk) past, minder fijn dat we nog steeds niet weten wat er precies onder ligt en dus waar het heen gaat.


Ik was trouwens net op tijd voor die foto van een knap joch met tof haar :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 23:39:34 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_150516718
Foto gemist, maar ook hier een jaar SO gehad voor de oudste en dat heeft echt zo ontzettend veel verschil gemaakt, dat ik het bijna jammer vind dat de jongste het niet gehad heeft. Die basis is zo goed gebleken voor oudste!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_150521157
Lily, wat een mooie grote jongen is het!

Vanyel, het zal nog wel een spannende tijd worden met die onduidelijkheid. Hopelijk vind ze een plekje waar ze past. Of dat nou regulier, so of andersoortig onderwijs is!

Livelink, hebben ze wel een verwachting gegeven met wanneer ze er misschien heen kan? Zou mooi zijn als dat in/voor de zomervakantie nog lukt..
pi_150521256
Vanyel, ik hoop dat het MKD heel goed gaat zijn voor haar ontwikkeling.
Ik had nu toevallig een jongetje in de klas dat (op bijna 5-jarige leeftijd) een overstap had gemaakt van het MKD naar regulier. En dat verliep eigenlijk heel soepel.
pi_150540196
Vanyel, mijn kleuter is met vier jaar ook naar het mkd gegaan ipv school. Even slikken, maar wel de juiste keuze want ze had het niet gered in een kleuterklas. Het is fijn dat je heel veel hulp bij de hand hebt. Korte lijntjes met een heel behandelend team. Ik begreep dat jullie nog niet weten wat het onderliggende probleem is, hopelijk vinden ze dat uit het komende jaar. Ik ervaar het wel als een heel heftig intensief jaar met heel erg veel afspraken en gesprekken, maar dat kan ook komen door de problematiek van m'n kleuter.

Wij hoopten dit jaar ook passend onderwijsadvies te krijgen en daar is iedereen hard mee bezig. Alleen niemand weet waar we goed aan doen en ikzelf ook niet. Waar past een kind met een sociale angststoornis waardoor ze niet praat? Wel een goed iq en wil heel graag leren. Ze kan communiceren dmv gebarentaal en grommen/fluiten.

Livelink, wat fijn dat jullie de juiste school hebben gevonden. Hopelijk kan ze snel van de wachtlijst af en daar naar school.
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:29:26 #238
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150804915
Ik wil graag weten wat jullie van het volgende vinden:

A. zit nu in groep 7. Ze doet het op zich wel goed qua leerprestaties, maar is niet happy in de klas. Ze heeft niet echt aansluiting, geen vriendinnen, etc. Maaaar ze wordt ook niet gepest en gaat niet met tegenzin naar school.
Zelf heeft ze aangegeven liever naar een andere school te gaan. Sowieso is dat iets wat ik niet 1,2,3 wil doen, want 1) je weet niet of het daar wel goed gaat, 2) ze hoeft nog maar 1 jaartje, 3) is een overstap wel verstandig voor haar resultaten in groep 8 van een evt. nieuwe school?

Ik heb dit nog niet met school besproken. Ik weet ook niet of school er wat aan zou kunnen doen, ze wordt niet gepest of buitengesloten. Het is meer een gevoelskwestie, zeg maar.
Zou het een rol spelen dat ze het enige nederlandse meisje in de klas is?
Ze heeft wel een vriendinnetjenin de buurt en zou wel naar haar school willen, maar dat is een Montessorischool, dus dat lijkt me, niet gehinderd door enige kennis hierover :p, niet verstandig, aangezien dat een heel andere manier van lesgeven is?


Ik ben dus op zoek naar inzichten, wat moet ik in overweging nemen, etc.


Extra info:
- door een verhuizing is ze halverwege groep 6 al van school gewisseld.
- het zit misschien ook wel een beetje in haar karakter, dat alleen zijn.
- ze geeft aan dat ze het het fijnst vind om aan het werk te zijn in de klas, want dan hoeft ze niet te spelen. Pauzes etc. vindt ze lastig.

Bedankt alvast!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_150805060
Groep 7 is een belangrijke groep. Veel belangrijker dan groep 8. Ik zou niet switchen halverwege dit jaar.

Maar ik zou dan wel orienteren naar andere scholen voor het laatste jaartje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:40:20 #240
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150805098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Groep 7 is een belangrijke groep. Veel belangrijker dan groep 8. Ik zou niet switchen halverwege dit jaar.

Maar ik zou dan wel orienteren naar andere scholen voor het laatste jaartje.
Het zou dan inderdaad gaan om alleen het laatste jaar. Dus groep 7 op de huidige school afmaken, ook omdat dat nog maar een paar maanden is :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_150805108
Lastig LadyS.. Ik snap de twijfel.
Ik zou denk ik toch een andere school overwegen omdat ze er zelf om vraagt.
Ik vind vooral het laatste puntje wel erg sneu voor haar. Heeft ze altijd moeite met sociale contacten of is het omdat er geen aansluiting is?
Een andere manier van lesgeven kan lastig zijn.. Aan de andere kant zou het niet moeten afdoen aan haar capaciteiten lijkt me en zou haar huidige school misschien nu een aanbeveling kunnen doen qua niveau?
Het zou misschien wel veel verandering in korte tijd zijn, maar als ze het zelf wil is het misschien toch het proberen waard?
Ik vind het zo verdrietig als een kind niet gelukkig is op school. Ze brengen daar toch het grootste gedeelte van de dag door.
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 10:41:10 #242
5428 crew  miss_sly
pi_150805109
O LadyS, lastig.
Hoezo is ze het enige Nederlandse meisje in de klas?

Maar goed, ze weet wat het is om van school te veranderen, want dat heeft ze nog niet zo lang geleden al ervaren. Ze wil het zelf en ze is op een leeftijd dat ze consequenties voor zichzelf redelijk in kan schatten. Dat zou voor mij ervoor pleiten om wel over te stappen.

Daar tegenover zou ik andere informatie halen, zoals praten met een andere school en vragen hoe zij er in staan. Denkt de Montessorischool ook dat ze niet meer over kan stappen ivm de verschillen in lesgeven? Of denken zij dat ze dat prima op kunnen vangen? Past dat wellicht echt bij je dochter? Of juist niet? Raden docenten van andere scholen het aan of af?

Die zaken zou ik samen nemen en op basis daarvan samen met je dochter een beslissing nemen, denk ik :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:45:28 #243
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_150805210
Ik ben zelf verhuisd in de zomervakantie tussen groep 7 en 8. Ik heb groep 7 niet afgemaakt op mijn oude school, zodat ik al wat nieuwe vriendinnetjes kon maken voor de zomervakantie en in groep 8 niet meer 'het nieuwe meisje' was. Volgens mij was het halverwege mei dat ik in groep 7 op mijn nieuwe school kwam. Persoonlijk vond ik dit wel fijn, dus misschien als je wil overstappen toch overwegen om het al dit jaar te doen?

Sterkte met beslissen in ieder geval, het lijkt me erg naar als je kind het niet naar z'n zin heeft op school.
pi_150805246
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:40 schreef LadyS het volgende:

[..]

Het zou dan inderdaad gaan om alleen het laatste jaar. Dus groep 7 op de huidige school afmaken, ook omdat dat nog maar een paar maanden is :)
Ik kan me wel voorstellen hoor, als je helemaal geen aansluiting hebt dat je hoopt op toch nog een fijn en leuk jaar in groep 8. Misschien kan ze al eens gaan kijken bij een andere school?
Met een meidenkwartet
pi_150805261
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Groep 7 is een belangrijke groep. Veel belangrijker dan groep 8. Ik zou niet switchen halverwege dit jaar.

Maar ik zou dan wel orienteren naar andere scholen voor het laatste jaartje.
Puur uit interesse: waarom is groep 7 belangrijker dan groep 8?

Verder heb ik niets toe te voegen qua advies. Sorry.
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:48:11 #246
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150805271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:41 schreef appelsap het volgende:
Lastig LadyS.. Ik snap de twijfel.
Ik zou denk ik toch een andere school overwegen omdat ze er zelf om vraagt.
Ik vind vooral het laatste puntje wel erg sneu voor haar. Heeft ze altijd moeite met sociale contacten of is het omdat er geen aansluiting is?
Een andere manier van lesgeven kan lastig zijn.. Aan de andere kant zou het niet moeten afdoen aan haar capaciteiten lijkt me en zou haar huidige school misschien nu een aanbeveling kunnen doen qua niveau?
Het zou misschien wel veel verandering in korte tijd zijn, maar als ze het zelf wil is het misschien toch het proberen waard?
Ik vind het zo verdrietig als een kind niet gelukkig is op school. Ze brengen daar toch het grootste gedeelte van de dag door.
Ik riep eerst dat wéér een overstap helemaal niet handig is, omdat ze dan het jaar daarna weer naar een andere school zou moeten.
Maar ik vind het inderdaad zo sneu voor haar. Ze heeft wel iets moeite met sociale dingen, maar ik denk dat het in dit geval een combinatie is van beide: niet echt aansluiting, en vervolgens niet echt actie durven ondernemen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:51:36 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_150805344
Ik zou eens beginnen met je zorgen bij school neer te leggen, voordat je gaat nadenken over een andere school. Zelfs bij gevoelskwesties kan school heel veel betekenen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:53:09 #248
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150805375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:41 schreef miss_sly het volgende:
O LadyS, lastig.
Hoezo is ze het enige Nederlandse meisje in de klas?

Maar goed, ze weet wat het is om van school te veranderen, want dat heeft ze nog niet zo lang geleden al ervaren. Ze wil het zelf en ze is op een leeftijd dat ze consequenties voor zichzelf redelijk in kan schatten. Dat zou voor mij ervoor pleiten om wel over te stappen.

Daar tegenover zou ik andere informatie halen, zoals praten met een andere school en vragen hoe zij er in staan. Denkt de Montessorischool ook dat ze niet meer over kan stappen ivm de verschillen in lesgeven? Of denken zij dat ze dat prima op kunnen vangen? Past dat wellicht echt bij je dochter? Of juist niet? Raden docenten van andere scholen het aan of af?

Die zaken zou ik samen nemen en op basis daarvan samen met je dochter een beslissing nemen, denk ik :)
Ze is het enige nederlandse meisje op school omdat we in een wijk zijn gaan wonen waar veel buitenlanders wonen. Dit wisten we toen we dit huis ging kopen. Ook dat de school erg gekleurd zou zijn. Mijn mening was dat niet uit zou moeten maken.
Maar misschien heb ik daar toch wat te makkelijk over gedacht.


Ja, ze is wijs genoeg om te weten wat de consequenties zijn. Ze heeft het idd eerder meegmaakt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_150805410
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:47 schreef danic het volgende:

[..]

Puur uit interesse: waarom is groep 7 belangrijker dan groep 8?

Verder heb ik niets toe te voegen qua advies. Sorry.
Groep 8 is veel herhaling en de cito is al in de helft van het jaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:54:33 #250
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150805418
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:45 schreef klavertje-4 het volgende:
Ik ben zelf verhuisd in de zomervakantie tussen groep 7 en 8. Ik heb groep 7 niet afgemaakt op mijn oude school, zodat ik al wat nieuwe vriendinnetjes kon maken voor de zomervakantie en in groep 8 niet meer 'het nieuwe meisje' was. Volgens mij was het halverwege mei dat ik in groep 7 op mijn nieuwe school kwam. Persoonlijk vond ik dit wel fijn, dus misschien als je wil overstappen toch overwegen om het al dit jaar te doen?

Sterkte met beslissen in ieder geval, het lijkt me erg naar als je kind het niet naar z'n zin heeft op school.
Hier zit ook wel weer wat in, idd. Ga ik ook meenemen! Thx!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:56:01 #251
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150805449
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:51 schreef Troel het volgende:
Ik zou eens beginnen met je zorgen bij school neer te leggen, voordat je gaat nadenken over een andere school. Zelfs bij gevoelskwesties kan school heel veel betekenen.
Ik zal het eens met juf bespreken :). Misschien helpt het al wel als de juf weet hoe ze zich voelt en haar een beetje onder de hoede kan nemen ofzo.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_150805926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Groep 8 is veel herhaling en de cito is al in de helft van het jaar.
Oké, ja logisch ook. Bedankt
pi_150807142
Ik ken een paar kinderen die later begonnen zijn op montessori. Een paar vanaf goe 3, dan valt de overgang wel mee. Eentje in groep 4, eentje in groep 6. Die van groep 4 heeft veel moeite gehad, omdat hij ook met de lesstof achter liep. Dus hij moest zowel qua lesstof als methode hard werken. Dat heeft hem een jaar gekost.
Die van groep 6 lijkt op het eerste gezicht goed mee te draaien. Heeft groep6 en 7 in een jaar gedaan, en doet nu groep 8. Maar als je te verder vraagt, dan krijgt hij nog veel lesstof gevoerd door de juf ipv vrijer zoals de rest van de klas. Hij krijgt dat niet meer voor elkaar om het te doen op de echt montessori manier. Maar de juf gaat daar wel goed mee om, door een mix tussen zelfstandig en gepland les te geven aan hem. Dit kan ook wel omdat het toch al individueel gericht is. Dat zou ik wel in gedachten houden, of ze op die montessori daar ook goed mee om kunnen gaan.

Maar ik zou eerst op de huidige school kijken of daar opties zijn. Want een verhuizing is wel weer een hele stap.
Gaan er wel kindjes uit deze klas mee naar de vervolgschool?
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:51:07 #254
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150809071
Ik zat net met m'n jongste bij de HA. Ze bleef maar klagen over buikpijn. Omdat mijn oma (grootje) vorige week is overleden, waar we veel contact mee hadden, schreef ik het aan verdriet en spanning toe. Maar nu blijkt ze verstopt te zitten 😔 en zitten we het komende half jaar aan de zakjes Forlax.
Hebben jullie nog tips voor ons? Vezels, fruit en lichaamsbeweging geen gebrek...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_150809259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:51 schreef Saffier het volgende:
Ik zat net met m'n jongste bij de HA. Ze bleef maar klagen over buikpijn. Omdat mijn oma (grootje) vorige week is overleden, waar we veel contact mee hadden, schreef ik het aan verdriet en spanning toe. Maar nu blijkt ze verstopt te zitten 😔 en zitten we het komende half jaar aan de zakjes Forlax.
Hebben jullie nog tips voor ons? Vezels, fruit en lichaamsbeweging geen gebrek...
Voldoende drinken :) en forlax met voldoende water maken en dat helemaal op laten drinken. Hoeveel gram krijgt ze?

Verder de tijd nemen voor naar het toilet gaan, goede toilethouding met voeten op een steuntje/krukje en een toiletbrilverkleiner zodat ze niet onnodig die bekkenbodem te veel aanspant. Boekje erbij om te zorgen dat ze wel de tijd neemt om te gaan en desnoods een spelletje of filmpje ofzo.

Vervelend, hopelijk is ze er snel vanaf :* forlax kan verder geen kwaad, zorgt niet voor luie darmen of iets dus maak je daar vooral niet druk om verder. Er staat in de bijsluiter geloof ik dat ze het max een x aantal weken mogen gebruiken, mijn oudste gebruikt het inmiddels al bijna 5 jaar :')
:)
pi_150809577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:51 schreef Saffier het volgende:
Ik zat net met m'n jongste bij de HA. Ze bleef maar klagen over buikpijn. Omdat mijn oma (grootje) vorige week is overleden, waar we veel contact mee hadden, schreef ik het aan verdriet en spanning toe. Maar nu blijkt ze verstopt te zitten 😔 en zitten we het komende half jaar aan de zakjes Forlax.
Hebben jullie nog tips voor ons? Vezels, fruit en lichaamsbeweging geen gebrek...
De verstopping kan ook komen door het overlijden van je Oma. Die spanningen zitten dan in haar bekkenbodemspieren en kan ze het moeilijk kwijt/loslaten en dus moeilijk naar de wc.

Succes! Meer dan voldoende drinken wat mignonne zegt heb ik ook niet aangezien je voor de rest al doet :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:05:34 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150809648
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:56 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik zal het eens met juf bespreken :). Misschien helpt het al wel als de juf weet hoe ze zich voelt en haar een beetje onder de hoede kan nemen ofzo.
Stap 1 is idd naar de juf. Als de groep veilig is zou er wellicht met de kinderen over gepraat kunnen worden. Ik ben altijd erg voor openheid en de dingen benoemen. Laat de kinderen maar weten dat er iemand in hun midden is die zich alleen voelt. Het kan best zo zijn dat de kinderen zich daar niet bewust van zijn. Het is een groepsverantwoordelijkheid om te zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft op school. Een juf, of één kind, kan dat niet alleen voor elkaar krijgen. Daar is de hele groep bij nodig.
Verder, als je in groep 6 instroomt is de groep al behoorlijk gevormd. Er zijn vriendenclubjes en vaste vriend(innet)jes. Als nieuweling is het best lastig daar tussen te komen, zéker als je sociaal al niet zo heel sterk bent. Hoe was het op de oude school Lady? Had ze daar meer aansluiting in de groep?
Erg fijn dat ze een vriendinnetje in de buurt heeft! Toch weet ik niet of het een oplossing is om naar díe school te gaan. Immers, die groep is ook al gevormd. En dat buurtvriendinnetje heeft daar ook haar eigen vriendinnen. Qua andersoortig onderwijs zou ik niet zo'n problemen zien.
Ik wil je adviseren om eens uit te kijken naar een sociale vaardigheidscursus in je buurt. Er zijn hele mooie groepen waar een kind in een veilige omgeving handvatten aangeboden krijgt (én oefent!) om zich zekerder te voelen, om makkelijker contact te maken. Ook ihkv overstappen naar het middelbaar onderwijs kan dit haar steunen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_150811614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:51 schreef Saffier het volgende:
Ik zat net met m'n jongste bij de HA. Ze bleef maar klagen over buikpijn. Omdat mijn oma (grootje) vorige week is overleden, waar we veel contact mee hadden, schreef ik het aan verdriet en spanning toe. Maar nu blijkt ze verstopt te zitten 😔 en zitten we het komende half jaar aan de zakjes Forlax.
Hebben jullie nog tips voor ons? Vezels, fruit en lichaamsbeweging geen gebrek...
Ik zou ook zeggen veel drinken. Mijn oudste krijgt het nu een goed jaar af en aan (ging een paar maanden vanzelf, toen was t plots weer mis). Die drinkt ontzettend slecht, dus hier lossen we het inmiddels regelmatig op in chocomel omdat het er in water zeker niet ingaat en in ranja oid lang niet altijd.

Onze kinderarts hamerde er ook nogal op dat we niet te snel moesten stoppen. Verstopping kan leiden tot darmen die wat verwijd raken, waardoor het zich makkelijk weer ophoopt als het iets te stevig wordt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:07:54 #259
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150811799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voldoende drinken :) en forlax met voldoende water maken en dat helemaal op laten drinken. Hoeveel gram krijgt ze?

Verder de tijd nemen voor naar het toilet gaan, goede toilethouding met voeten op een steuntje/krukje en een toiletbrilverkleiner zodat ze niet onnodig die bekkenbodem te veel aanspant. Boekje erbij om te zorgen dat ze wel de tijd neemt om te gaan en desnoods een spelletje of filmpje ofzo.

Vervelend, hopelijk is ze er snel vanaf :* forlax kan verder geen kwaad, zorgt niet voor luie darmen of iets dus maak je daar vooral niet druk om verder. Er staat in de bijsluiter geloof ik dat ze het max een x aantal weken mogen gebruiken, mijn oudste gebruikt het inmiddels al bijna 5 jaar :')
4 gram per zakje en dat twee keer per dag. Er zit zo veel in d'r buik dat de HA dacht dat het niet van een week is maar al langere periode heeft opgestapeld.
Het toiletbezoek zelf is geen probleem. Ze gaat ook zeer regelmatig. Nu weet ik dat dat bij verstopping niets zegt ;) maar ik zeg het om aan te geven hoe het verloopt hier (en er dus van te leren hoe het nog anders of beter kan). Brilverkleiner heeft ze altijd geweigerd... Er is wel een krukje op de wc idd. Ontlasting zelf is ook niet hard maar gewoon, HA legde uit dat er een file in d'r buik zit :') . Er is aanvoer en afvoer maar de file blijft bestaan.
Ze is een matige drinker. Niet slecht, maar het kan echt wel beter. Daar zitten we al 4 jaar bovenop ;)
Ik las idd in de bijsluiter niet langer dan 5 weken oid :D HA zei ook al; dit gaat wat langer duren.
Ik vind het zo sneu voor haar 😔
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:11:24 #260
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150811884
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik zou ook zeggen veel drinken. Mijn oudste krijgt het nu een goed jaar af en aan (ging een paar maanden vanzelf, toen was t plots weer mis). Die drinkt ontzettend slecht, dus hier lossen we het inmiddels regelmatig op in chocomel omdat het er in water zeker niet ingaat en in ranja oid lang niet altijd.

Onze kinderarts hamerde er ook nogal op dat we niet te snel moesten stoppen. Verstopping kan leiden tot darmen die wat verwijd raken, waardoor het zich makkelijk weer ophoopt als het iets te stevig wordt.
Hier ook idd meteen advies dat het minimaal 6 maanden gaat duren.
Ze zond het in water niet lekker, scheutje siroop erbij dronk ze het vrij simpel weg.
Ik ben begonnen met niet te veel water, vond het belangrijk dat ze het überhaupt binnen kreeg. Dus het was een halve beker. Daarna meteen nog een beker gewoon drinken erachteraan.
Vochtinname ga ik inderdaad weer beter op letten.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:15:04 #261
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150811962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:03 schreef Tally het volgende:

[..]

De verstopping kan ook komen door het overlijden van je Oma. Die spanningen zitten dan in haar bekkenbodemspieren en kan ze het moeilijk kwijt/loslaten en dus moeilijk naar de wc.

Succes! Meer dan voldoende drinken wat mignonne zegt heb ik ook niet aangezien je voor de rest al doet :)
Tnx! HA verwachtte dat het al langer speelde dan een week. En nu ik wat langer nadenk hierover heeft ze af en toe aangegeven dat het poepen zeer deed. Maar na het poepen was het dan weer over dus ik heb er niet veel aandacht aan besteed :X Buiten dat ik wel controleerde of haar ontlasting niet te hard was.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_150812023
Wij hebben dat drinken iets laten verslonzen toen het weer goed ging. Niet zo slim bleek toen er weer bakstenen uit kwamen.

Misschien zat de pijn meer in haar buik?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:22:12 #263
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150812172
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:17 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben dat drinken iets laten verslonzen toen het weer goed ging. Niet zo slim bleek toen er weer bakstenen uit kwamen.

Misschien zat de pijn meer in haar buik?
Oh dat is balen dat er weer bakstenen kwamen.
Ja ze klaagde over buikpijn bij het poepen. En dat was dan ook vrij snel weer over.
Maar ze klaagt bijna nooit. Dus áls ze klaagt moet ik ook meteen reageren.
Maar dit had ik niet verwacht. dus achteraf vind ik dat ik te lang heb gewacht met naar de HA gaan. Maar ik weet het dus aan verdriet en spanning.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_150816281
LadyS, met juf bespreken lijkt me een logische eerste stap.
Zo'n sociale vaardigheidstraining waar moonah het over heeft kan heel waardevol zijn.
Maar het lijkt me best een lastige beslissing, je wilt het liefst dat je kind het lekker naar haar zin heeft op school.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:11:21 #265
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150821278
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik fok momenteel mobiel (laptop dood :'( -O- ) dus reageren is een hoop gedoe.
Ik ga volgende week wel even naar de juf, als eerste stap. En daarvandaan zien we wel verder.

Ik moet de 31e ook naar de GGD voor haar groep 7-bezoek, dus zal het daar ook aankaarten. Ook ga ik daar vragen naar die sociale vaardigheidscursus.

Fijn om jullie gedachten hierover te lezen!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:18:48 #266
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150826052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:11 schreef LadyS het volgende:
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik fok momenteel mobiel (laptop dood :'( -O- ) dus reageren is een hoop gedoe.
Ik ga volgende week wel even naar de juf, als eerste stap. En daarvandaan zien we wel verder.

Ik moet de 31e ook naar de GGD voor haar groep 7-bezoek, dus zal het daar ook aankaarten. Ook ga ik daar vragen naar die sociale vaardigheidscursus.

Fijn om jullie gedachten hierover te lezen!
Ik was zo aan je verhaal voorbij gegaan. Stap idd eerst naar de juf en ga van daar uit verder. Ik zou op school al een vaardigheidscursus aanvragen/aankaarten en niet wachten daarmee. Maar doe vooral wat goed voelt voor jou en voor je oudste! :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:53:42 #267
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150827729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Stap 1 is idd naar de juf. Als de groep veilig is zou er wellicht met de kinderen over gepraat kunnen worden. Ik ben altijd erg voor openheid en de dingen benoemen. Laat de kinderen maar weten dat er iemand in hun midden is die zich alleen voelt. Het kan best zo zijn dat de kinderen zich daar niet bewust van zijn. Het is een groepsverantwoordelijkheid om te zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft op school. Een juf, of één kind, kan dat niet alleen voor elkaar krijgen. Daar is de hele groep bij nodig.
Verder, als je in groep 6 instroomt is de groep al behoorlijk gevormd. Er zijn vriendenclubjes en vaste vriend(innet)jes. Als nieuweling is het best lastig daar tussen te komen, zéker als je sociaal al niet zo heel sterk bent. Hoe was het op de oude school Lady? Had ze daar meer aansluiting in de groep?
Erg fijn dat ze een vriendinnetje in de buurt heeft! Toch weet ik niet of het een oplossing is om naar díe school te gaan. Immers, die groep is ook al gevormd. En dat buurtvriendinnetje heeft daar ook haar eigen vriendinnen. Qua andersoortig onderwijs zou ik niet zo'n problemen zien.
Ik wil je adviseren om eens uit te kijken naar een sociale vaardigheidscursus in je buurt. Er zijn hele mooie groepen waar een kind in een veilige omgeving handvatten aangeboden krijgt (én oefent!) om zich zekerder te voelen, om makkelijker contact te maken. Ook ihkv overstappen naar het middelbaar onderwijs kan dit haar steunen.
Op haar oude school had ze wel wat vriendinnen, maar ze was er niet druk mee, zeg maar. Af en toe een speelafspraakje, maar ook geen druk sociaal leven.
Die training lijkt me dus wel wat zeker omdat ze wel wat trekjes heeft van mij op het gebied van sociale angsten enzo.. :/
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:58:36 #268
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150827921
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:18 schreef Saffier het volgende:

[..]

Ik was zo aan je verhaal voorbij gegaan. Stap idd eerst naar de juf en ga van daar uit verder. Ik zou op school al een vaardigheidscursus aanvragen/aankaarten en niet wachten daarmee. Maar doe vooral wat goed voelt voor jou en voor je oudste! :*
Geeft niet, hoor! Ik ook aan die van jou, maar ik ben dan ook geen tips :@
Maar wil je wel sterkte wensen! Ook met her verlies van je oma :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 20 maart 2015 @ 22:06:42 #269
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150865516
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:58 schreef LadyS het volgende:

[..]

Geeft niet, hoor! Ik ook aan die van jou, maar ik ben dan ook geen tips :@
Maar wil je wel sterkte wensen! Ook met her verlies van je oma :*
Dank je.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_150875726
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat werd ook gezegd. Sprongen waren er ook wel, maar de achterstand blijft te groot.

Vanyel, mijn oudste is ook eerst naar het MKD/MOD gegaan en na een jaar alsnog (en met steun van MOD) ingestroomd op de reguliere basisschool. Hij is op het MOD zo onwijs gegroeid! En al zou jullie dochter daarna naar het SBO gaan, het MOD is een hele fijne plek waar ze je kind goed in beeld kunnen brengen en je daardoor kunt aansluiten bij de onderwijsbehoefte van je meid!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150876167
Goeie verhalen allemaal. Ik hoorde eerder altijd alleen de minder succesvolle verhalen.

Wat het hier ook gaat worden, ik kijk wel uit naar dat ze op een plek komt waar ze genoeg tijd en kennis hebben om haar fijn te begeleiden.
Nu nog hopen dat de aanmelding geen 100 jaar duurt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_150893242
Goede instelling, Vanyel!

Hier was de aanmelding eind januari en de plaatsing begin mei.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150893767
Saffier, hier ook een kind met ontlastingproblemen. Rosalie zit al heel lang aan de movicolon. Heeft het net als de oudste van Vanyel vorig jaar zomer het ruim een maand zonder gedaan en ineens was het weer pet.

Wij moesten bij zo'n verstopping eerst zorgen dat de 'oude ontlasting' er eerst uit moest. Omdat dit anders steeds meer moeite kost.
Dus een klysma.
en dan daarna de darmen helpen met de medicijnen.
is dit bij jou niet ter sprake gebracht?
Wellicht dat forlax anders werkt dan movicolon, maar movicolon zorgt er niet voor dat ontlasting die eenmaal uitgehard is (als het in de darmen blijft wordt alle vocht eruit getrokken en krijg je dus die bakstenen) weer soepel wordt. Dus dat krijgt zo'n lijfje er nooit uit zichzelf uit.
pi_150900506
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ze is het enige nederlandse meisje op school omdat we in een wijk zijn gaan wonen waar veel buitenlanders wonen. Dit wisten we toen we dit huis ging kopen. Ook dat de school erg gekleurd zou zijn. Mijn mening was dat niet uit zou moeten maken.
Maar misschien heb ik daar toch wat te makkelijk over gedacht.


Ja, ze is wijs genoeg om te weten wat de consequenties zijn. Ze heeft het idd eerder meegmaakt.
Doen de andere kinderen dan wel aan speelafspraken? Want ik hoorde dat dat een echt Nederlands cultuurdingetje is, kinderen uit andere culturen kennen dat vaak minder.

Ik ken wel meer kinderen die in groep 7 of 8 van school veranderen. Als jullie en ook de nieuwe school daar positief in zijn kan het een prima oplossing zijn.
Succes! Wat naar dat A het niet naar haar zin heeft op haar huidige school..
Ik kwam pas de foto's van À en M in Ballorig nog tegen. Lang geleden. ❤️
  zondag 22 maart 2015 @ 10:08:30 #275
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150904945
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:38 schreef poemojn het volgende:

[..]

Doen de andere kinderen dan wel aan speelafspraken? Want ik hoorde dat dat een echt Nederlands cultuurdingetje is, kinderen uit andere culturen kennen dat vaak minder.

Ik ken wel meer kinderen die in groep 7 of 8 van school veranderen. Als jullie en ook de nieuwe school daar positief in zijn kan het een prima oplossing zijn.
Succes! Wat naar dat A het niet naar haar zin heeft op haar huidige school..
Ik hoor A. daar inderdaad nooit over, ik zal het eens aan haar vragen.
Ik ben wel blij om te lezen dat iedereen neigt naar wel overstappen als er geen verbetering komt. Ik ga maandagochtend even naar de juf.

A mocht vrijdag een bakje Boerenmuesli halen om mee naar school te nemen. Had ze al een paar keer om gevraagd, omdat ze én lekker vindt én andere kinderen nemen het ook mee. Ze hadden met elkaar afgesproken om afgelopen dinsdag allemaal Boerenmuesli mee te nemen. Ik was dat vergeten, dus ze mocht het nu dus vrijdag meenemen.
Nu hoor ik net van haar stiefzusje dat A. aan haar vertelde dat ze die Boerenmuesli had gekocht, want "misschien hoor ik er dan een beetje bij"

En dat vind ik zo sneu, dat ze zich zo voelt :'(

quote:
Ik kwam pas de foto's van À en M in Ballorig nog tegen. Lang geleden. ❤️
Dat is het ook eerste waar ik aan dacht, toen ik je quote-alert zag ;). Hoelang geleden? Jaar of 8?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_150940513
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik hoor A. daar inderdaad nooit over, ik zal het eens aan haar vragen.
Ik ben wel blij om te lezen dat iedereen neigt naar wel overstappen als er geen verbetering komt. Ik ga maandagochtend even naar de juf.

Dat is het ook eerste waar ik aan dacht, toen ik je quote-alert zag ;). Hoelang geleden? Jaar of 8?
Ik hoop dat je een goed gesprek met de juf hebt gehad. :)
Wat sneu van die boerenmuesli.. Reden voor een extra knuffel (als ze dat nog wil :) ).
Dat was in 2006 of 2007 volgens mij inderdaad, ik zou het moeten nakijken eigenlijk. :D Veel veranderd in de tussentijd.. Wij wonen nu ook ergens anders. Als je het leuk vindt kan ik de foto's nog wel voor je opzoeken evt.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:17:25 #277
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150999828
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een goed gesprek met de juf hebt gehad. :)
Wat sneu van die boerenmuesli.. Reden voor een extra knuffel (als ze dat nog wil :) ).
Dat was in 2006 of 2007 volgens mij inderdaad, ik zou het moeten nakijken eigenlijk. :D Veel veranderd in de tussentijd.. Wij wonen nu ook ergens anders. Als je het leuk vindt kan ik de foto's nog wel voor je opzoeken evt.
A. wilde het nog even laten rusten, dus nog geen gesprek met juf. Heb haar wel uitgelegd dat dat de eerste stap is die we moeten gaan nemen, als ze wat gedaan wil hebben.
Ik ben wel benieuwd naar die foto's ja! Maar alleen als je ze vrij snel kan vinden hoor :@ Volgens mij was ik toen nog zwanger van I. en die wordt 9 in juni :o

A. is vandaag haar tas verloren met daarin biebboeken en haar telefoon. Ze is best over haar toeren, want de tas had ze geleend van haar stiefzuster (ze is bang dat zij boos wordt), ze vindt het maar niks dat er nu vreemden in haar telefoon kunnen kijken, ze maakt zich druk om de torenhoge boete die we van de bieb gaan krijgen, Ze had van de bieb een usb-stick te leen (ze kreeg daar hulp voor haar spreekbeurt en de info had ze op die usb-stick mee naar huis genomen). Daar maakt ze zich ook druk om, want nu kan ze die niet teruggeven etc.,etc.
Haar telefoon staat nu uit, zo lijkt het in ieder geval. Dus ik denk dat iemand anders nu blij is met een nieuwe telefoon.. :(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_151005199
Het is nu een beetje laat, ik zal morgen de pc eens aanslingeren. :)

Wat vervelend voor A, het zit haar niet mee nu! Weet ze waar ze hem kwijt kan zijn geraakt? Balen zoiets!
pi_151083199
Hoe gaan jullie om met nieuws mbt de kinderen.

Bijvoorbeeld van dat neergestorte vliegtuig.
Gisteren vingen ze het nieuws op op de radio, dat er een vliegtuig was neergestort. 7 jarige had daar wel wat vragen over en die heb ik ook gewoon beantwoord.
Maar op het moment gaat het natuurlijk vooral over die piloot en over eventuele opzet. En ik vind eigenlijk dat kinderen van 5 en 7 dat nog niet zo nodig hoeven te horen.
Natuurlijk kunnen ze dingen opvangen, maar ik kreeg een discussie met mijn man omdat hij de radio hard zette voor het nieuws, want hij wilde weten of er meer bekend was.
Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant... met een kind van 5 en een van 7 op de achterbank, vind ik dat gewoon niet zo nodig als je al op je klompen kan aanvoelen dat het weer over die piloot zal gaan.

Hij vind dat het hoort bij wereldwijs maken en dat ze dat soort dingen ook op school horen van anderen.
Maar ik vind dat ze best mogen weten wat er in de wereld gebeurd, maar liever nog enigzins gecensureerd. Natuurlijk kan je niet alles voorkomen en zullen ze dingen horen, aan de andere kant denk ik dat als je er invloed op hebt, je het ook wel een beetje kan sturen.
Als er vragen zijn wil ik ze prima beantwoorden naar hen toe, dat is het niet.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie zulke dingen aanpakken, hoe ga je daarmee om?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151083951
Nijna, ik cencureer eigenlijk niks. Zeker niet het nieuws. Bij vragen over de piloot zou ik gewoon antwoorden dat vooralsnog niemand begrijpt waarom die dat heeft gedaan. Toen met de MH17 had mijn kleuter ook vragen, die heb ik geprpbeerd te beantwoorden op kleuterniveau. Hij ziet ons ook de krant lezen, dus ik gok dat ie vlug doorheeft dat het belangrijk is om te weten wat er in de wereld gebeurt.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:26:59 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151084781
We bespreken het meeste hier gewoon openlijk. Het meeste nieuws komt ze toch wel ter oren, dan ben ik er net zo lief bij om er met ze over te praten. Willem kijkt elke avond het 8 uur journaal. Cato wil dat nu soms ook (maar meer om het opblijven). Zij trekt zich het leed van de wereld wel ontzettend aan, dus erg heftige beelden probeer ik haar wel te besparen.

Ik had laatst een documentaire gezien over kinderen die op een vuilnisbelt wonen, in Moskou, en was daar erg van onder de indruk, dus ik vertelde daar thuis wat over. Nu vraagt Cato nog regelmatig 'hoe zou het nu met de kinderen op de vuilnisbelt zijn, mama?'
in de haak.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:44:34 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151100719
Och gos, die Cato O+

Hier hebben de kinderen het er onderling veel over gehad op school. We hebben het er thuis dus ook gewoon over, dat lijkt met het verstandigst. Bovendien kan ik er bij die van mij redelijk van op aan dat ze oppikken wat ze aan kunnen, dat is fijn. Als ze het niet trekken, laten ze het links liggen.

Over twee dagen zitten we in een vliegtuig (altijd leuk, zo over het Midden Oosten en Oost-Europa heen :+ ) en ik ben er wel op bedacht dat ze wat meer gespannen kunnen zijn.
pi_151102290
LasyS wat sneu van de boekentas. -O- En bah dat mensen zo'n tas dan niet gewoon bij de rechtmatige eigenaar proberen te krijgen. :(
En wat een vervelende situatie op school. ;( Ik weet nog goed hoe ik me vroeger voelde als ik buitengesloten werd. Je staat als kind gewoon machteloos, want niemand die ervoor kan zorgen dat jij een keer niet als laatste wordt gekozen bij gym etc. Arm meiske. :*

Wat schattig dat Cato zich alles zo aantrekt. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook vervelend zijn voor haarzelf als ze er te veel mee bezig is, maar hopelijk valt dat mee.

Wij vertellen L ook over het nieuws en ik wil haar als ze iets ouder is ook het jeugdjournaal laten volgen, puur omdat ik het belangrijk vind dat ze weet wat er speelt in de wereld. Al zou ik haar niet laten kijken als ik merk dat ze te veel bezig is met alles wat ze ziet, maar dat zien we over een tijdje wel.
pi_151111818
Als ik het dan zo lees weet ik ook niet zo goed waarom ik hier dan zo bovenop zit eigenlijk... als ze vragen hebben beantwoord ik die wel gewoon eigenlijk.
Eyeopener ;).
Ze krijgen best wel eens wat mee, dus tja... Maar niet echt het journaal (ik kijk dat 's avonds vaak nog even terug online ofzo) of het moet op de radio zijn. Jeugdjournaal is hier vaak etenstijd-tijd, ik keek het zelf vroeger wel regelmatig en de oudste is 7, ik denk dat ze straks in groep 5 toch ook wel weer meer met dat soort dingen bezig gaan. En het lijkt me wel goed als ze gaandeweg meer en meer gaan meekrijgen wat er in de wereld gebeurd. Dus jeugdjournaal tijd zal hier ook wel gaan komen tzt.

Het was misschien ook gewoon even mn humeur vanmorgen wat me wat feller maakte. Maar dan is het toch wel lekker om hier ook eens te horen hoe anderen dat nou doen en er dan nog eens rustig over na te denken. Dus bedankt ^O^

Ik kwam nog dit artikel tegen: http://www.mediaopvoeding(...)eren en wereldnieuws het is een vraag van een ouder die eigenlijk wel aardig antwoord geeft ook op mijn vraag.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nijna op 27-03-2015 23:25:28 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151117906
Hier wordt het jeugdjournaal ook bekeken en op school hebben ze het ook weleens over wat er in de wereld allemaal gebeurt. Althans bij onze oudste in groep 4.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:41:19 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151118663
Hier op school krijgen ze ook nieuwsbegrip, ik merk dat die topics heel erg blijven hangen bij Max.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:44:46 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151118706
Wat nieuws van hier betreft: ik vind het journaal vaak iets te heftig, kijk dat meestal als Max er niet is, of s avonds. Soms zijn de brekende dingen niet te vermijden, en dat doe ik ook niet. Dan is het inderdaad gewoon de eventuele vragen beantwoorden, maar die vragen komen vaak niet eens.
Ook zijn we lid van de kidsweek (vrij nutteloos, want ligt ook op school :') en Max leest het liefst de strips en games :P nieuws is gewoon nog niet zo boeiend).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151119921
nou, wij kijken geen journaal (lezen nieuws op internet), maar ravi kwam eergister toch echt met de vraag waarom de piloot het vliegtuig neer liet storten
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 28 maart 2015 @ 10:46:30 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151120060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:41 schreef pinquit het volgende:
Hier op school krijgen ze ook nieuwsbegrip, ik merk dat die topics heel erg blijven hangen bij Max.
Wij hebben weleens commentaar van ouders gehad over de inhoud van de lessen.
In principe doen wij elke les.
Het is onlangs wel voorgekomen dat de les voor groep 4 afweek van de lessen van de bovenbouw. Weet even niet meer waar het over ging. Ik meen Charlie Hebdou.
Wij kijken zelf ook. En als we het onderwerp echt te heftig vinden, dan nenen we een oude les. Maar doorgaans laten we de les altijd door gaan.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 10:50:30 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151120149
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben weleens commentaar van ouders gehad over de inhoud van de lessen.
In principe doen wij elke les.
Het is onlangs wel voorgekomen dat de les voor groep 4 afweek van de lessen van de bovenbouw. Weet even niet meer waar het over ging. Ik meen Charlie Hebdou.
Wij kijken zelf ook. En als we het onderwerp echt te heftig vinden, dan nenen we een oude les. Maar doorgaans laten we de les altijd door gaan.
Wat was het commentaar dan? Ik vind het toch goed juist, het wordt allemaal op een goede manier uitgelegd.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:11:18 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151127515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Wat was het commentaar dan? Ik vind het toch goed juist, het wordt allemaal op een goede manier uitgelegd.
Ik meen, dat de les toen over kanker ging ofzo.
Moeder vond het onderwerp te heftig. Ze kreeg thuis teveel vragen. En vond het niet nodig dAt ze dat wat in de les besproken was moest weten.

Ik hoor wel vaker terug vam ouders dat kinderen thuis malen over het onderwerp dat besproken. Laatst ging het over Ebola, en kind was bang dat we het in Nederland ook zouden krijgen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:27:40 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151127925
Begrijpelijk dat sommige kinderen daar angstig van worden. Maar om daarom het nieuws maar helemaal van ze weg te houden is weer een tweede. Het maakt denk ik wel veel uit hoe het in de klas behandeld wordt, dus de rol van de docent is wel belangrijk. Daarnaast heb je er als ouder natuurlijk ook ook een taak om je kind hierin bij te staan met je eigen uitleg (en nuancering / relativering).
in de haak.
pi_151128371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:27 schreef trui het volgende:
Begrijpelijk dat sommige kinderen daar angstig van worden. Maar om daarom het nieuws maar helemaal van ze weg te houden is weer een tweede. Het maakt denk ik wel veel uit hoe het in de klas behandeld wordt, dus de rol van de docent is wel belangrijk. Daarnaast heb je er als ouder natuurlijk ook ook een taak om je kind hierin bij te staan met je eigen uitleg (en nuancering / relativering).
Dat dus :Y

Elk kind heeft een eigen gevoeligheid voor hoe nieuws blijft hangen en waar ze angsten van krijgen en zulks maar het lijkt me juist een goed iets om zoiets te bespreken en te relativeren en/of nuanceren. Een stukje begeleiding enzo zeg maar.
En ergens is het ook vaak wel een 'mooi' opstapje naar het empathisch vermogen van je kind, zoals Trui al omschreef over Cato. Mijn dochter heeft haar haar gedoneerd aan stichting haarwensen nadat ze leerde over kindjes met kanker, mn andere dochter was erg begaan met 'Mouna' het kindje van de reclame dat op straat sliep en geen papa en mama had om door voorgelezen te worden en zulks. Ik vind dat niet per se een slecht iets geloof ik.
:)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:38:17 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151132562
Welke groep heb je Amaranta? Het is toch ook heel normaal dat ze zich opeens meer zorgen gaan maken, zo rond hun 10e? Gewoon een stukje opgroeien, begrijpen dat de wereld uit meer dan me, myself and I bestaat enzo :)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:49:51 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151137960
gr 4
pi_151173943
Ik ben benieuwd naar jullie menig/ ervaring.

Wij hebben dinsdag een gesprek met N's juffen gehad en het lijkt hen het beste wanneer hij volgend jaar in groep 2 blijft. Hij is van midden oktober 2009, dus een 'bespreekgeval'. Hij is erg gevoelig, te kritisch en perfectionistisch en ontwikkelt zich asynchroon: hij zit heel erg in zijn hoofd. Motorisch presteert hij gemiddeld (behalve met balvaardigheid), maar het kost hem allemaal veel moeite, omdat hij de coördinatie nog niet geautomatiseerd heeft en veel te veel nadenkt.
Hij laat op school niet zien wat hij kan, vertoont vlucht- en clowneskgedrag als hij denkt dat hij iets niet kan en gaat "werkjes" zoveel mogelijk uit de weg. Ook doet hij niet mee in de kring, dan hangt hij onderuit gezakt op zijn stoeltje. De juffen denken dat hij sterker in zijn schoenen zal komen te staan als hij een van de oudsten mag zijn.
Zijn school is erg terughoudend in het doorsturen van herfstleerlingen naar groep 3. Alle andere herfstkleuters (stuk of 6) blijven ook in groep 2 zitten, waaronder ook zijn vriendje dat zelfs een maand ouder is dan N. Het voordeel hiervan is wel dat hij bij zijn vriendje zou blijven en dat hij niet in zijn eentje de oudste van de klas is. Als hij naar groep 3 gaat, zal hij altijd de jongste zijn.

Toch twijfelen wij heel erg of het wel slim is om hem nog een jaar te laten kleuteren. Het kan namelijk ook zijn dat hij zich verveelt in de klas, dat hij onderpresteert. De kleuterdingen sluiten niet aan bij zijn interesses. Hij is heel erg geïnteresseerd in techniek, het menselijk lichaam en in de wereld en hoe alles ontstaan is. Hij vraagt en praat de hele dag door over deze onderwerpen en wil het echt begrijpen. Ze hadden laatst in zijn klas als project onderwerp het menselijk lichaam en dan gaat het niet dieper dan het omtrekken van je eigen hand, de vingers invullen met propjes papier en bij de vingers de cijfers 1-5 stempelen. Terwijl hij graag wil weten en begrijpen hoe alles werkt in je lichaam en waarom het werkt en eruit ziet zoals het doet.
Hij speelt thuis door 'uitvindingen' te knutselen en te bouwen van o.a Lego en maakt knikkerbanen. Hij maakt van de hele tuin een uitvinding, vol met touwen en takels, als je niet uitkijkt :') Fantasiespel speelt hij niet zo vaak (meer), maar als hij dat wel doet dan speelt hij dat hij de lava niet aan mag raken of dat hij in de raket zit.

N loopt op sociaal gebied voor, dit werd ook genoemd door zijn juffen. Hij speelt (op uitzonderingen na) het best met kinderen die rond de 7 jaar zijn, omdat hij met hen kan overleggen. In de klas probeert hij te overleggen, maar daar zijn de meeste andere kinderen nog niet aan toe.
Hij probeert zich aan te passen aan de anderen door ook mee te doen met poep- en plasgrapjes (zegt letterlijk tegen mij dat hij denkt dat ze hem dan wel lief zullen vinden) en neemt autootjes mee naar school op speelgoeddagen, want dat doen de andere jongens ook (hij speelt thuis nooit met auto's. volgens de juf zou hij dat wel moeten doen, want dat is goed).
Als hij door volwassenen, ook door de juffen, jong behandeld wordt, reageert hij door ze niet aan te kijken. te negeren en klein-/ clowneskgedrag te vertonen. Wat werkt is hem serieus nemen en veel uitleggen waarom er iets gedaan moet worden (maar helaas gebeurt dit niet in de klas).

N is dus heel erg gevoelig en ontwikkelt hij zich asynchroon, dit uit zich vooral ook in sensomotorische problemen: hij heeft vooral last van tactiele overgevoeligheid en van geluidsprikkels. Dus herrie en chaos in de klas en kleuters die hem aanraken, over hem heen reiken, hem knuffelen of duwen, dat is vreselijk voor hem. In eerste instantie reageert hij daarop door aan de kinderen te vertellen dat hij het niet leuk vindt en dat ze moeten ophouden, maar als de prikkels te heftig worden sluit hij zich af in zijn eigen wereld, waardoor hij dan ook niet kan reageren op zijn omgeving.
In groep 3 heerst meer rust en duidelijkheid, wellicht dat hij daarvan profiteert.

Cognitief zit hij wel op het niveau om over te gaan naar groep 3. Hij hoofdrekent voor de lol tot ongeveer 25 en leest woorden en korte zinnen, als hij daar zin in heeft. Geen leesboekjes voor beginners, wel de makkelijkste stripverhaaltjes in Donald Duck jr, en bijvoorbeeld borden en verpakkingen. Schrijven doet hij ook als hij het nuttig vindt: 'verboden' op de schutting bijvoorbeeld. Hij leert dit zich allemaal zelf aan, vraagt alleen af en toe hoe je bepaalde letters schrijft.

Vorig jaar hebben we ook al een gesprekken gehad op school, samen met een psychologe, de IB-er de RT-er en zijn juffen en toen is afgesproken dat ze hem zouden stimuleren om werkjes te beginnen en af te maken, om hem daarna ook meer uitdaging aan te bieden. Dit op advies van de psychologe, want werken in de naaste zone van ontwikkeling zorgt ervoor de perfectionisme en faalangst vermindert.
Ze hebben even geprobeerd hem meer uitdaging aan te bieden, maar omdat hij dingen alleen doet als hij 100% zeker weet dat hij het kan werkte dit niet direct (wat te verwachten was, want hij is bang) Hij heeft een leerkracht nodig die uitstraalt vertrouwen in zijn kunnen te hebben en het niet toestaat dat hij weer wegloopt ervoor, die het proces van doorzetten en oefenen benadrukt en niet het resultaat. Helaas zijn ze al heel snel weer terug gegaan naar het alleen aanbieden van de werkjes die alle kinderen uit de middengroep maken.
Wij hoorden dinsdag pas dat het dus helemaal niet beter gaat op school, terwijl ze steeds aangaven dat het beter ging.

We weten niet goed wat we nu moeten. Naar groep 3 en de jongste zijn, omdat de school dus alle andere jonge leerlingen in groep 2 houdt en er dus ook kinderen van 7 jaar in groep 3 terecht komen, klinkt zo heftig voor hem, zijn hele basisschooltijd lang. Groep 2 zonder extra uitdaging, want we vertrouwen er niet op dat het ze nu wel lukt om creatief om te gaan met zijn interesses en faalangstige gedrag, lijkt ons ook schadelijk voor zijn ontwikkeling.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 29 maart 2015 @ 22:38:15 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151174525
Ik merk als juf van gr4 dat met name jonge jongens die door zijn gegaan naar gr3 het in gr 4 erg zwaar hebben.
En niet zozeer cognitief, maar vooral sociaal emotioneel en qua gedrag.
Ik heb nu ook een jongen die cognitief sterk is. Maar bv lichamelijk mega onrustig. Kan niet 15 min stil zitten. Hangt. Etc
Ik heb nu al 3 jr groep 4 en dit valt me mn bij de jongens op.

Mijn eigen dec09 zoon kleutert wmb een jaar langer door. Heeft hij ook echt wel nodig. Al denk ik dat hij het cognitief best aan zou kunnen.
Vooral dat hij oudste kan zijn is denk ik heel fijn voor hem.

Mijn oudste nov07 is wel over gegaan naar gr3 na 1,5 jr kleuteren. Dat gaat super. Wel een meisje.

Ik heb ook jonge meisjes van net 7 in gr4. En daar zie ik die onrust niet.
pi_151174718
Twinkly, heb je de juf van groep 3 ook gesproken? Hoe ziet zij dit? Ze zal N niet als leerling kennen, maar leerkrachten kennen in grote lijnen alle kinderen op school wel.
Als je met jaar in gesprek zou gaan en zou bespreken wat je hier zojuist verteld, kom je misschien weer wat verder.
Jullie weten heel duidelijk wat voor soort leerkracht N nodig heeft, aan haar de belangrijke vraag of zij die leerkracht is.

Ik zie op fb regelmatig dingen met N voorbij komen. Gebaseerd op wat je hier nu verteld en wat ik daar zie, vraag ik me af of het voor hem goed is om in groep 2 te blijven. Ik heb het vermoeden dat hij ondervraagt wordt.
pi_151174804
Ik zou dit verhaal op papier zetten en aan de juf geven, twink. :)
pi_151175016
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:42 schreef danic het volgende:
Twinkly, heb je de juf van groep 3 ook gesproken? Hoe ziet zij dit? Ze zal N niet als leerling kennen, maar leerkrachten kennen in grote lijnen alle kinderen op school wel.
Als je met jaar in gesprek zou gaan en zou bespreken wat je hier zojuist verteld, kom je misschien weer wat verder.
Jullie weten heel duidelijk wat voor soort leerkracht N nodig heeft, aan haar de belangrijke vraag of zij die leerkracht is.
Een van zijn juffen is de groep 3 leerkracht, zij geeft dit jaar les aan de kleuters omdat haar eigen dochter nu in groep 3 zit. Ik heb bij haar een paar maanden terug aangegeven dat N druk was met lezen (tijdens de Kerstvakantie was hij even heel actief), maar zij gaf aan daar niks mee te doen in de kleuterklas.

Amaranta, is dat niet pok gewoon een verschil tussen jongens en meisjes? Dat jongens blijven stuiteren door hun testosteron?

Spring, ja, dat is ook wel het plan, we willen ook de IB-er weer erbij halen. Als hij in groep 2 blijft moet hij nu wel echt op zijn niveau geprikkeld worden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151175195
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:49 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Een van zijn juffen is de groep 3 leerkracht, zij geeft dit jaar les aan de kleuters omdat haar eigen dochter nu in groep 3 zit. Ik heb bij haar een paar maanden terug aangegeven dat N druk was met lezen (tijdens de Kerstvakantie was hij even heel actief), maar zij gaf aan daar niks mee te doen in de kleuterklas.

Amaranta, is dat niet pok gewoon een verschil tussen jongens en meisjes? Dat jongens blijven stuiteren door hun testosteron?
Maar je benoemd hier dus nu wel het probleem. Jij geeft aan dat je kind al verder is in de ontwikkeling en zij doet daar niks mee omdat hij nog niet in de juiste klas zit hiervoor.
Hoezo? Waarom? Ze kunnen hem hier toch in begeleiden? Nu lijkt alsof alle kinderen maar in dezelfde stroom mee moeten. Kinderen doe meer uitdaging nodig hebben (of meer hulp) hebben dan pech?
Ik vind dat niet kloppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')