Ja, tonijnquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:04 schreef CrunchySelf het volgende:
Als ik een lijstje maak als dit:
O: Brood met ei, 1 stuk;
T: 250gr magere kwark, 250 ml magere optimal vanille yoghurt, 2 mandarijnen
L: 2 volkoren met 2 eieren, 2 volkoren met kipfilet
T: 250gr magere kwark, 250 ml magere optimal vanille yoghurt
D: 618 kcal
T: 2 scoops B&F Whey Isolaat. a
Dan zit op 2000 kcal.
Zonder de D zijn de macro's:
133 KH, 26 Vet, 158 Eiwit.
Dan zit ik dus op 1,7 g eiwit p kg lichaamsgewicht. Is dat een ramp?
Op deze manier heb ik wat meer variatie, maar zit ik nog op 1000 gr kwark mix zeg maar. Is er een product wat dezelfde kcal/eiwitten heeft wat ik kan gebruiken om mee af te wisselen?
Kwark kun je ook vervangen door yoghurt, is ook lekker.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind die yoghurt echt lekker erdoor. Ook veel lekkerder dan aardbeien kwark. Die 0% vet kwark van optimel (appel kaneel) is ook echt lekker IMHO. Haal een blikje tonijn morgen, doe in een bakje, doe er 1 dessertlepel (ongeveer 15g) kwark door, beetje peper, beetje bieslook gedroogd klein beetje sambal. Goed mengen. Op brood smeren. En dan als je het lekker vindt augurk erop doen nog. Dit is ook lekker op toast!
Ja maar qua eiwitpercentage scheelt het nogal. En daar zat ie juist meequote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Kwark kun je ook vervangen door yoghurt, is ook lekker.
Maar hij haalt al een hoop uit de tonijn dan. Maar klopt wel ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar qua eiwitpercentage scheelt het nogal. En daar zat ie juist mee![]()
Maar crunch, anders probeer je het gewoon eerst eens. Wat die 1.7g doet voor je. Is het niks verhoog je gewoon weer.
Mits hij die tonijn lust.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar hij haalt al een hoop uit de tonijn dan. Maar klopt wel ja.
Ik lees trouwens net dat vlees het meest eiwitrijke product is.
Pocheren? Captain?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:06 schreef sanger het volgende:
Een ei kun je ook opdelen in alleen eiwit en dooier. Als je het eiwit pocheert is het volgens mij meer dan kwark. Voor de rest durf ik het niet te zeggen.
Ik ga dit proberenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind die yoghurt echt lekker erdoor. Ook veel lekkerder dan aardbeien kwark. Die 0% vet kwark van optimel (appel kaneel) is ook echt lekker IMHO. Haal een blikje tonijn morgen, doe in een bakje, doe er 1 dessertlepel (ongeveer 15g) kwark door, beetje peper, beetje bieslook gedroogd klein beetje sambal. Goed mengen. Op brood smeren. En dan als je het lekker vindt augurk erop doen nog. Dit is ook lekker op toast!
Nope. Wel keuken, maar afzuigkap is niet aangesloten en mogelijkheid totquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan die ei ook bakken op je werk als je wilt?
D varieert altijd, extra stuk kipfilet past denk ik niet in de kcal. Maar ik moet mijn D nog even gaan wegen, weet het nu eigenlijk niet zeker.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, tonijnVoor de rest heb je niet heel veel wat eiwitten bevat. Of bij je D een extra stuk kipfilet nemen.
Zelfde verhaal als tonijn. Paar keer gehad en toen dacht ik meh, maar nooit goede kans gegevenquote:
Dat ga ik ook doen. Die 2 g is niet echt haalbaar zonder drastische wijzigingen. Maar afwisseling van die kwark is wel fijnquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar qua eiwitpercentage scheelt het nogal. En daar zat ie juist mee![]()
Maar crunch, anders probeer je het gewoon eerst eens. Wat die 1.7g doet voor je. Is het niks verhoog je gewoon weer.
Was ik ook nog eens van planquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:14 schreef Qwea het volgende:
Ey crucnh, waarom maak je die kwarktaart niet ook? Heb je wel de eiwitten maag toch ff wat anders,
Uhuh:quote:
Tering. Double quote volgens mij, maar dat had ik serieus niet door.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:14 schreef Qwea het volgende:
Ja klopt. Vlees en vis. +- 22g per 100g.
En ik vind het ook erg lekker zelfsquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:19 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hey das gaaf. Dat moet ik dus ook nog even onthouden
Van wat had je in gedachten?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:20 schreef sanger het volgende:
En waarom geen smoothies maken Crunch?
In principe gewoon een gekookt ei toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:20 schreef sanger het volgende:
[..]
En ik vind het ook erg lekker zelfs
Ik pak yoghurt, banaan en kiwi ofzo. Effe in de blender en binnen 3 minuten klaar. Kan ook met kwark en beetje water. Je hebt ook zakken diepvries fruit. Als je beetje zoekt naar lekkere combi heb je veel eiwit met relatief weinig kcal als tussendoortje.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:20 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Van wat had je in gedachten?
Ik ontbeet altijd met havermout en spul in shake, maar duurt me te lang in de ochtend en kcal technisch krijg ik dat denk ik nergens tussen.
De structuur is anders. Smaak is vrijwel zelfdequote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:21 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
In principe gewoon een gekookt ei toch?
Check. Thx.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik pak yoghurt, banaan en kiwi ofzo. Effe in de blender en binnen 3 minuten klaar. Kan ook met kwark en beetje water. Je hebt ook zakken diepvries fruit. Als je beetje zoekt naar lekkere combi heb je veel eiwit met relatief weinig kcal als tussendoortje.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:22 schreef sanger het volgende:
[..]
De structuur is anders. Smaak is vrijwel zelfde
Zowel zalm als tonijn kun je op verschillende manieren bereidenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:24 schreef CrunchySelf het volgende:
Mensen jullie maken mij gelukkigIk kan weer eens variëren
Samenvatting:
Ik moet tonijn en zalm eens goed gaan proberen en een eerlijke kans geven. Dan heb ik daar een mooie afwisseling.
Ik moet eens eieren gaan pocheren om te kijken als dat lekker is en ter vervanging van gekookt/gebakken/roer ei.
Ik kan mijn kwark in de middag ook wel eens vervangen voor een stuk gebakken kipfilet met nog iets ofzo. Qua eiwitten/kcal perfect dus.
Dat yoghurt/kwark verhaal ga ik ook proberen om die smaken wat te veranderen.
De smoothies verdienen ook weer eens wat aandacht en krijgen binnenkort ook eens extra kans.
Kwarktaart is awesome, moet ook gewoon gedaan worden
Ga ik doen. Thxquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Zowel zalm als tonijn kun je op verschillende manieren bereidenTonijnsteak, rauw, blikjes van john West. Zalm kan gerookt, gegrild, in de over, gebakken op de huid en ook rauw.
Kijk daarnaast ook naar andere vissoort als kabeljauw, tong, makreel, forel, haring, paling. Ook erg eiwitrijk.
Tja wat is erg.. je zal niet je hele leven geen chips gaan nemen.. Dus als het erin past en je hebt er zin in, neem het en voel je er niet schuldig over. Het is jouw leven, jouw doelen. Als je het het niet waard vindt, doe je het niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:32 schreef sanger het volgende:
Het erge is dat hij in mijn kcal past vandaag............ Dus is het erg? Wel veel zout en vet natuurlijk.
Persoonlijk zou ik niet de zak pakken. Maar een portie afmeten en zak weg.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:32 schreef sanger het volgende:
Het erge is dat hij in mijn kcal past vandaag............ Dus is het erg? Wel veel zout en vet natuurlijk.
En what she saidquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja wat is erg.. je zal niet je hele leven geen chips gaan nemen.. Dus als het erin past en je hebt er zin in, neem het en voel je er niet schuldig over. Het is jouw leven, jouw doelen. Als je het het niet waard vindt, doe je het niet.
Dat hoort er toch bij. Maar het is voor een keer heus geen ramp en vooral niet als het in de kcal pastquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:39 schreef sanger het volgende:
Dit is serieus de eerste keer sinds ik hiermee begonnen ben dat ik echt zin heb ik chips/snoep....
Goedzo. Ik weiger de m&m's te pakken. Maar ze branden welquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:58 schreef sanger het volgende:
Heb een portie afgewogen. Geen hele zak
En zoals verwacht smaakte het totaal nietquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Goedzo. Ik weiger de m&m's te pakken. Maar ze branden wel
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:12 schreef sanger het volgende:
[..]
En zoals verwacht smaakte het totaal niet
Ja.....quote:
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 08:25 schreef CrunchySelf het volgende:
Hoppa. 1,8 kg verloren in twee weken. Nu officieel niet meer obese, maar in de categorie overgewicht.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 08:25 schreef CrunchySelf het volgende:
Hoppa. 1,8 kg verloren in twee weken. Nu officieel niet meer obese, maar in de categorie overgewicht.
Sportieve ochtend, fijn zo! Sport jij iedere dag?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Zooo dat was een sportieve ochtend. Op nuchtere maag met een omwegje naar het krachthonk hardgelopen, daar 20 min KT gedaan en weer hardlopend terug. Wel een laagterecord qua kcal verbranding.. 192 kcal in 4.6 km hardlopen.. dat schiet toch ook niet op..
KT was wel leuk, heb echt vanalles en nog wat gedaan. Bij beenoefeningen kon ik nog wel veel gewicht aan, bij arm/triceps etc. totaal nietBedacht me later wel dat ik het beter bij 2 of 3 oefeningen had kunnen houden en die setjes vaker herhalen, maar ach, dit was leuker.
Meestal 5x per week, soms nog een keer yoga daarbij maar dat noem ik niet echt sporten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Nammie het volgende:
[..]
Sportieve ochtend, fijn zo! Sport jij iedere dag?
Ik had speculoos. Die was ook kei zoet. Ze zijn allemaal achterlijk zoet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:52 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb de eiwitshake 'choco' en hij smaakt naar kokos en vanille. En heul zoet.
Ik liep 4,70km op 416kcal. Wel lekker bezig, freek!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Zooo dat was een sportieve ochtend. Op nuchtere maag met een omwegje naar het krachthonk hardgelopen, daar 20 min KT gedaan en weer hardlopend terug. Wel een laagterecord qua kcal verbranding.. 192 kcal in 4.6 km hardlopen.. dat schiet toch ook niet op..
KT was wel leuk, heb echt vanalles en nog wat gedaan. Bij beenoefeningen kon ik nog wel veel gewicht aan, bij arm/triceps etc. totaal nietBedacht me later wel dat ik het beter bij 2 of 3 oefeningen had kunnen houden en die setjes vaker herhalen, maar ach, dit was leuker.
Mja ik denk dat het wel ietsjes hoger is dan wat mijn horloge aangeeft want de eerste km wordt mijn hartslag soms nog niet helemaal goed gemeten. Maar terug was het 170 kcal voor 2.9 kmquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik liep 4,70km op 416kcal. Wel lekker bezig, freek!
Daar ga ik echt een probleem mee krijgen wat ik hou niet van achterlijk zoet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had speculoos. Die was ook kei zoet. Ze zijn allemaal achterlijk zoet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |