Volgens mij zijn tanks echt wapens uit het verleden. Leuk om in het midden Oosten wat woestijn en steden te veroveren, maar zodra de NAVO/V.S. echt uitpakken zijn al die tanks binnen no-time tot as gereduceerd. Er hoeft niet eens meer een piloot aan te pas te komen. Satellietbeelden i.c.m. drones en om het af te maken wat F22 / B2's eroverheen en klaar is kees.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:14 schreef NightH4wk het volgende:
ISIS bezit meer tanks dan Nederland.
Poeh dat lucht op zo op de vrijdag morgen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn tanks echt wapens uit het verleden. Leuk om in het midden Oosten wat woestijn en steden te veroveren, maar zodra de NAVO/V.S. echt uitpakken zijn al die tanks binnen no-time tot as gereduceerd. Er hoeft niet eens meer een piloot aan te pas te komen. Satellietbeelden i.c.m. drones en om het af te maken wat F22 / B2's eroverheen en klaar is kees.
Straks komen al die tanks als bootvluchteling vermomd naar Nederlandquote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:14 schreef NightH4wk het volgende:
Dat eeuwig gezeik over tanks. IS heeft ook meer ruiters en zelfmoordterroristen. En ezelneukers.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:14 schreef NightH4wk het volgende:
Wij hebben veul politie te paardquote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Straks komen al die tanks als bootvluchteling vermomd naar Nederland
Vrouwen worden ook opgeroepenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:24 schreef agter het volgende:
Het zal stil worden op fok, als jullie allemaal opgeroepen zijn door defensie.
Ze lachen zich volgens mij rot in het IS- hoofdkwartier.quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:16 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben benieuwd wat er voor nodig is om Europa huilend te zien zwichten voor de islam.
Of zijn er al mensen die binnen blijven uit angst voor aanslagen? De kans dat de bliksem je treft is groter.
De eerste boten zijn inmiddels al gesignaleerd:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:39 schreef xpompompomx het volgende:
IS de invasievloot inmiddels al vertrokken uit Libië?
Denken dat mensen in Nederland willen vechten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:24 schreef agter het volgende:
Ik denk dat als ze inderdaad 1 voet gecoördineerd op vaste bodem zetten, ze zichzelf een hele hoop ellende aan zullen doen. Ook als er 3 aanslagen zijn geweest in Europa door isis, zullen regeringen wel anders gaan denken. Weet is zelf ook wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:09 schreef niels0 het volgende:
Invasie Malta. Alsof de UK ze die kans geeft.
Ik verwacht natuurlijk wel veel van al die stoere toetsenbordkrijgers met hun geweldsfantasiën die Fok rijk is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Denken dat mensen in Nederland willen vechten.
De ene helft ligt aan het staatsinfuus en en de andere helft boeit het geen flikker zolang ze maar 2 keer op vakantie kunnen met de caravan.
Probleem wordt wel ook de potentiële terroristen die al in Europa wonen (vanaf de geboorte).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze inderdaad 1 voet gecoördineerd op vaste bodem zetten, ze zichzelf een hele hoop ellende aan zullen doen. Ook als er 3 aanslagen zijn geweest in Europa door isis, zullen regeringen wel anders gaan denken. Weet is zelf ook wel.
De vraag is alleen of ze zo stom zijn om de gok te wagen, of dat ze alleen maar aan het blaffen blijven aan de andere kant.
Doen ze het wel, komt er een keer een tijd dat DE, IT, FR en GB het zat worden en ze wel een coalitie gaan smeden. Denk dat er weinig overblijft van die kneuzen.
De slapende cellen, ja, hoeveel zullen dat er zijn?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Probleem wordt wel ook de potentiële terroristen die al in Europa wonen (vanaf de geboorte).
De tijden veranderen, vroeger had je dit nog nodig voor een invasie:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:46 schreef Reya het volgende:
[..]
De eerste boten zijn inmiddels al gesignaleerd:
[ afbeelding ]
Als het moet dan heb je niks te willen. Dan is het naar het front of naar een strafkamp met de rest van de deserteurs. Vluchten heeft geen zin want als zelfs Nederland direct wordt aangevallen dan is de shit overal aan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Denken dat mensen in Nederland willen vechten.
Dit is nou precies wat IS wil. Dat jij bang wordt en overal gevaren gaat zien.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Probleem wordt wel ook de potentiële terroristen die al in Europa wonen (vanaf de geboorte).
De USS ISS Raqqa.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:46 schreef Reya het volgende:
[..]
De eerste boten zijn inmiddels al gesignaleerd:
[ afbeelding ]
Volgens mij nemen mensen de woorden invasie een beetje te letterlijk in militaire context.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De USS ISS Raqqa.
We zijn verloren
Opleiding als radioman gehad, kortom kan dat gewoon vanaf thuis doenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:24 schreef agter het volgende:
Zodra met de bevolking gaat bewapenen is toch het eerste wat men gaat doen de regering afzetten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als het moet dan heb je niks te willen. Dan is het naar het front of naar een strafkamp met de rest van de deserteurs. Vluchten heeft geen zin want als zelfs Nederland direct wordt aangevallen dan is de shit overal aan.
Zoals Aboutaleb het zei: je paspoort is een opdracht
Waarom? Is je uitkering niet hoog genoeg?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zodra met de bevolking gaat bewapenen is toch het eerste wat men gaat doen de regering afzetten.
Ligt eraan hoe laat het is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:51 schreef agter het volgende:
[..]
De slapende cellen, ja, hoeveel zullen dat er zijn?
Als ze mij nodig denken te hebben bij het leger zou ik maar in paniek raken. Dan is de nood wel erg hoogquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:24 schreef agter het volgende:
Ik duw jou wel naar voren in dat geval. Ik heb weinig vertrouwen in defensie en ondanks dat het leven in Nederland ronduit kut is is het me toch nog net iets te comfortabel om daar afscheid van te nemen. Elk stukje oorlog of conflict is achteruitgang en daar heb ik in mijn leven geen tijd voor.quote:
Slechte poging, aangezien ik geen uitkering heb of subsidie ontvang etc.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Is je uitkering niet hoog genoeg?
De 'nee, jij'-comeback. Chapeau.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Slechte poging, aangezien ik geen uitkering heb of subsidie ontvang etc.
Jij daarentegen, Bram.
Kan nog steeds, maar dan zul je opnieuw moeten koloniseren en landen moeten afpakken. Maar dat zal niemand steunenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De tijden veranderen, vroeger had je dit nog nodig voor een invasie:
[ afbeelding ]
Ben ik al te oud voor.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vrouwen worden ook opgeroepen.
Wat zouden die landeenheden dan moeten bereiken? welke strategische stellingen innemen, welke belangen veiligstellen?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:43 schreef Chaes het volgende:
Denken jullie dat, als IS er in slaagt grote delen van Libië te veroveren, de VS landeenheden in zullen zetten? Allicht dat dit in Europees verband ook kan gebeuren.
Ik zeg niks over doelstellingen etc., maar mocht men besluiten om uiteindelijk landtroepen in te zetten, dan zullen hiervoor natuurlijk zeer diepgaande strategieën bedacht worden. De VS voelen zich vaak ''genoodzaakt'' iets te doen, niet alleen vanwege eigen belangen natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat zouden die landeenheden dan moeten bereiken? welke strategische stellingen innemen, welke belangen veiligstellen?
Imho zou het verdomd veel bodemtroepen kosten over lange tijd en zullen deze blootgesteld worden aan zelfmoordaanslagen en onderling vechtende milities, een beetje zoals in de jaren negentig Somalia tot een hel werd voor de amerikaanse mariniers van Operation Restore Hope...
In Somalie zette de VS ruim 25.000 man in, bondgenoten leverden nog 12500 aanvullende troepen, maar onder cotnrole kregen ze het land noit en dat was ook nog een stuk kleiner dan Libie
(er werd enkel gepoogd de hofdstad Mogadishu en drie andere grote steden onder controle te krijgen en de wegen ertussen).
Nee sorry, maar dat zou een onzingedachte zijn, zonder goede doelstellingen en exit-strategie in zulk een vijandig land binnen te treken vanuit een goedwillende maar kortzichtige gedachte : "Jamaar, we moehoeten toch wat doen!"
Punt is nu net dat je verkeerd om denkt.. eerst roepen "we moeten wat doen" en pas daarna je afvraagt "wat eigenlijk?".quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:36 schreef Chaes het volgende:
[..]
Ik zeg niks over doelstellingen etc., maar mocht men besluiten om uiteindelijk landtroepen in te zetten, dan zullen hiervoor natuurlijk zeer diepgaande strategieën bedacht worden.
De VS heeft dit in het verleden id een aantal malen nagelaten, overmoedig en voorbarig troepen gestuurd zonder goed te bedenken wat men precies ermee wilde bereiken en hoe dat te doen...quote:De VS voelen zich vaak ''genoodzaakt'' iets te doen, niet alleen vanwege eigen belangen natuurlijk.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:04 schreef Wheels het volgende:
[..]
[..]
Italië en andere landen zijn beter bewapend qua politie,Nederland gaat arrestaties uitvoeren met een handpistool
Lees jij wel wat ik zeg? Ik zeg hélemáál nergens dat de VS dit en dat moeten doen. Ik stelde alleen de vraag of de kans er is dat de VS allicht besluiten om misschien een keer landtroepen in te zetten?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Punt is nu net dat je verkeerd om denkt.. eerst roepen "we moeten wat doen" en pas daarna je afvraagt "wat eigenlijk?".
Allereerst gaat het er gewoon om "wat?" en als je dat kunt vaststellen (en geloofwaardig dat je die doelstellingen bereiken kunt tegen aceptabele kosten), heeft het zin daartoe een poging te doen.
Het zou een enorme fout zijn gewoon een hoop bodemtroepen in een vijandig land als Libie te sturen, enkel omdat je wegens een wat vage bedreiging (niet veel meer dan een videootje van een massa-excutie van egyptische gastarbeiders daar door enkel bewapende troepen, en wat ropaganda-uitlatingen dor Twitter-acounts die aan IS gelinkd worden).
Kans is grot dat de chaos eerder groter wordt, iets wat bv ook na de inval in Irak in 2003 het geval was, wat de basis is van de huidige opkomst van IS in dit gebied, naast de Arabische burgeropstanden en regime-vallen en de burgeroolog in Syrie
[..]
De VS heeft dit in het verleden id een aantal malen nagelaten, overmoedig en voorbarig troepen gestuurd zonder goed te bedenken wat men precies ermee wilde bereiken en hoe dat te doen...
Wat altijd op een catastrophe uitliep (Somalie, Vietnam, deels ook Irak in 2003 en Libie).
Het zou en goede keuze zijn van de VS als ze ook bewust kiezen Reaal-politiek aan te houden ...
Juist om zulke amerikaanse milsukkingen te voorkomen zijn doctrines in de buitenlandse politiek en rondom militaire inzet bedacht die dat ook benadrukken, bv de "Weinberger Doctrine" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Weinberger_Doctrine )
en natuurlijk heeft egen handelen altijd voral te maken met het beschermen van eigen belangen, het is erg dom en leugenachtig te beweren dat er militaire inzetten enkel zuden zijn om 'goed te doen vor iedereen' (Alhoewel sommige Politici dat wel pogen, vaak zijn juist zulke politici de grootste criminelen)
ja, ik heb dat gelezen er erop gereageerd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:23 schreef Chaes het volgende:
[..]
Lees jij wel wat ik zeg? Ik zeg hélemáál nergens dat de VS dit en dat moeten doen. Ik stelde alleen de vraag of de kans er is dat de VS allicht besluiten om misschien een keer landtroepen in te zetten?
True truequote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:31 schreef Smack10 het volgende:
Volgens mij nemen mensen de woorden invasie een beetje te letterlijk in militaire context.
Ze dreigen met 500.000 vluchtelingen naar Europa te sturen, los van het feit dat daar wellicht strijders tussen zitten, is dat al een groot probleem aangezien deze mensen door het systeem moeten in Europa en dat zorgt wel voor wat chaotische taferelen natuurlijk.
Volgens mij onderschatten mensen dit probleem, dan heb ik het nog niet eens over de strijders die ze ook meesturen om op den duur aanslagen te plegen.quote:
Ach Europa leert blijkbaar niet van haar geschiedenisquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij onderschatten mensen dit probleem, dan heb ik het nog niet eens over de strijders die ze ook meesturen om op den duur aanslagen te plegen.
Problemen erkennen is ook ertegen optreden en ja daar is de politiek niet zo van.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:29 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ach Europa leert blijkbaar niet van haar geschiedenis
Verschil met vroeger : nu hebben ze wel de mogelijkheden om in te grijpen , vroeger moesten ze noodgedwongen toekijkenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Problemen erkennen is ook ertegen optreden en ja daar is de politiek niet zo van.
Ja goed punt. Dat blijft duidelijk, die leiders hadden moeten blijven zitten. Daarna kwam de geest uit de fles. En goed ookquote:Op donderdag 19 februari 2015 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met Khadaffi was het helemaal niet zo slecht. Hoeveel Libische 'vluchtelingen' kwamen dan naar Nederland toe in die tijd?
Dafuq? is datquote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
denk niet dat je deze eenheden wilt tegenkomen
dafuq? is dat onze politie?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
denk niet dat je deze eenheden wilt tegenkomen
Het gaf iig wel de doorslag tot overgave.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
... en er voor het verslaan van Japanse keizerrijk wel iets meer kwam kijken dan alleen 2 atoombommen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |