Bronquote:TRIPOLI -
Islamitische Staat bereidt een invasie van Europa voor. De terroristen smeden plannen om vanuit Libië met bootjes, al dan niet vermomd als vluchteling, naar Italië, Griekenland en Malta te varen om daar dood en verderf te zaaien.
Eerder erg goedgelovig als je denkt dat er een reele dreiging uitgaat van wat terroristjes die in bootjes de middellandse zee opgaan vanuit Libie...quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron
En met de slappe houding van het westen gaat dat makkelijk.
En AK-47's (kalasjnikovs). En RPG's.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef de_boswachter het volgende:
Moeten ze doen dan. Met bootjes
Die gasten leven echt nog in 1457 B.C.
Met hun baarden.
WOW BANG ZIJN HOORquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
En AK-47's (kalasjnikovs). En RPG's.
Ik ben inderdaad doodsbangquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron
En met de slappe houding van het westen gaat dat makkelijk.
Het gaat er toch om dat je zo mogelijk honderden terroristen door heel Europa verspreid...quote:
De feiten negeren is wat anders dan bang zijn.. je moet met alle scenario's rekening houden indien ze massaal de oversteek maken.quote:
Niks mis met botenquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef de_boswachter het volgende:
Met hun baarden.
wie gaan er 'massaal' de oversteek maken en wat voor dreiging gaat ervanuit van wat voetsoldaatjes die een paar dagen in te kleine bootjes met vermoedelijk weinig voedsel en water zitten?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:39 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De feiten negeren is wat anders dan bang zijn.. je moet met alle scenario's rekening houden indien ze massaal de oversteek maken.
Ja en hoe hou je dat tegen. Terroristen hebben echt geen stickers op hun voorhoofd met het woord terrorist erop. Hoe weten we dat jij er geen bent?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat je zo mogelijk honderden terroristen door heel Europa verspreid...
Sowieso niet meer schepen vol kanslozen 12 kilometer uit de kust van Libië op gaan halen in ieder geval.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja en hoe hou je dat tegen. Terroristen hebben echt geen stickers op hun voorhoofd met het woord terrorist erop. Hoe weten we dat jij er geen bent?
Met Khaddaffi was het slecht, maar nu nog veel slechter. Kan dat ook?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wie gaan er 'massaal' de oversteek maken en wat voor dreiging gaat ervanuit van wat voetsoldaatjes die een paar dagen in te kleine bootjes met vermoedelijk weinig voedsel en water zitten?
Serieus, als je denkt dat dat ook maar een minimale 'dreiging' inhoud laat je je domweg makkelijk bangmaken van termen als IS en 'moslim-terroristen' ...
Een paar jaar terug was bv Khaddafi nog een 'moslim-terrorist' die van Libie een 'Islamitische terreurstaat' gemaakt had en staats-terrorisme bedreef en daarom moest hij weg..
En nu roepen mensen opeens weemoeding dat 'het sinds Khaddaffi weg is, allemaal zo veel slechter geworden is'
Onder Khaddaffi was Libië het meest ontwikkelde land van Afrika op Zuid-Afrika na. Het kan verkeren als je dat vergelijkt met de huidige situatie.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Met Khaddaffi was het slecht, maar nu nog veel slechter. Kan dat ook?
Telegaar. 'nuff said.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:02 schreef Mystikvm het volgende:
Serieus, zijn er journalisten die zo'n kutstukje schrijven? Dat is toch geen invasie te noemen?
quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Italië en andere landen zijn beter bewapend qua politie,Nederland gaat arrestaties uitvoeren met een handpistoolquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat is er dan slechter?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Met Khaddaffi was het slecht, maar nu nog veel slechter. Kan dat ook?
De IS, zoals het nieuwsbericht luidt. Denk niet dat er een paar tientallen de oversteek zullen maken, meer zoiets als een paar duizend.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wie gaan er 'massaal' de oversteek maken
Wie zegt dat ze de oversteek zullen maken in 'te kleine bootjes'? Het gaat hier niet om wat vluchtelingen met te weinig middelen om veiligheden als topprioriteit te stellen voor hun reis naar een beter oord.. dit is de IS, zelfs een coöperatieve vredesmacht is er niet in geslaagd om met luchtaanvallen een einde te maken aan het terreurgeweld dat dit schrikbewind de laatste tijd de wereld heeft laten zien. Hetgeen jij typt over 'voetsoldaatjes', nou, het Romeinse Rijk is door dit soort manschappen bewerkstelligd.quote:en wat voor dreiging gaat ervanuit van wat voetsoldaatjes die een paar dagen in te kleine bootjes
Als supermarktganger zou ik niet graag een uitgehongerde moslimterrorist met een kalasjnikov tegen willen komen, jij wel?quote:met vermoedelijk weinig voedsel en water zitten?
Het lijkt nu inderdaad een ver-van-mijn-bed-show, maar als je bekijkt dat tussen Nederland en Griekenland pakweg 2600 kilometer zit, en verder geen waterwegen die men moet oversteken om hier te komen. Tel daar een collectieve regering bij op die eerst moeten praten en handjes op moeten steken om een democratisch besluit te kunnen maken en die lui met hoofddoeken zitten al op onze landsgrens.quote:Serieus, als je denkt dat dat ook maar een minimale 'dreiging' inhoud laat je je domweg makkelijk bangmaken van termen als IS en 'moslim-terroristen' ...
Ja leuk. Ik zie de dreiging. Jammer dat de rest van Europa een psychologisch beleid hanteert als in 'eerst zien, dan geloven' , maar dan is het al te laat.quote:Een paar jaar terug was bv Khaddafi nog een 'moslim-terrorist' die van Libie een 'Islamitische terreurstaat' gemaakt had en staats-terrorisme bedreef en daarom moest hij weg..
En nu roepen mensen opeens weemoeding dat 'het sinds Khaddaffi weg is, allemaal zo veel slechter geworden is'
Er zitten er nu naar schatting 1000 in Libië. Als je nagaat dat op D-Day al miljoenen soldaten nodig waren om een versterkte kustlijn te bestormen, dan heb je als IS ook aan een paar duizend niet genoeg om meer dan een deukje in de militaire kracht van de NAVO te slaan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De IS, zoals het nieuwsbericht luidt. Denk niet dat er een paar tientallen de oversteek zullen maken, meer zoiets als een paar duizend.
Wacht even, dus omdat luchtaanvallen ze niet op de knieën dwingen, maken ze een goede kans om een invasie van het Europese vasteland te bewerkstelligen? Misschien moet je je iets meer inlezen in hun wijze van oorlogvoeren, dan begrijp je dat luchtaanvallen niet de meest effectieve manier van bestrijden zijn. Daarnaast is nog nooit een oorlog gewonnen met alleen maar luchtaanvallen.quote:Wie zegt dat ze de oversteek zullen maken in 'te kleine bootjes'? Het gaat hier niet om wat vluchtelingen met te weinig middelen om veiligheden als topprioriteit te stellen voor hun reis naar een beter oord.. dit is de IS, zelfs een coöperatieve vredesmacht is er niet in geslaagd om met luchtaanvallen een einde te maken aan het terreurgeweld dat dit schrikbewind de laatste tijd de wereld heeft laten zien. Hetgeen jij typt over 'voetsoldaatjes', nou, het Romeinse Rijk is door dit soort manschappen bewerkstelligd.
Jij denkt dat men IS werkeloos naar West-Europa laat marcheren? Waar baseer je dat op? Ze maken niet eens een schijn van kans om als leger een invasie te regelen.quote:Het lijkt nu inderdaad een ver-van-mijn-bed-show, maar als je bekijkt dat tussen Nederland en Griekenland pakweg 2600 kilometer zit, en verder geen waterwegen die men moet oversteken om hier te komen. Tel daar een collectieve regering bij op die eerst moeten praten en handjes op moeten steken om een democratisch besluit te kunnen maken en die lui met hoofddoeken zitten al op onze landsgrens.
Jij laat je beïnvloeden door paniekzaaiers. Schets mij een reeël scenario over hoe IS hier aan de poorten komt kloppen. Dus compleet met oversteek, veroveren van de individuele landen van de NAVO, tot aan de deur van het Binnenhof.quote:Ja leuk. Ik zie de dreiging. Jammer dat de rest van Europa een psychologisch beleid hanteert als in 'eerst zien, dan geloven' , maar dan is het al te laat.
Ze zullen de oversteek wel moeten maken in krakkemikkige bootjes, doen ze dat niet en gaan ze met beter uitgeruste schepen, dan zijn ze een te makkelijk te identificeren doelwit en dus snel de sjaak.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De IS, zoals het nieuwsbericht luidt. Denk niet dat er een paar tientallen de oversteek zullen maken, meer zoiets als een paar duizend.
[..]
Wie zegt dat ze de oversteek zullen maken in 'te kleine bootjes'? Het gaat hier niet om wat vluchtelingen met te weinig middelen om veiligheden als topprioriteit te stellen voor hun reis naar een beter oord.. dit is de IS, zelfs een coöperatieve vredesmacht is er niet in geslaagd om met luchtaanvallen een einde te maken aan het terreurgeweld dat dit schrikbewind de laatste tijd de wereld heeft laten zien. Hetgeen jij typt over 'voetsoldaatjes', nou, het Romeinse Rijk is door dit soort manschappen bewerkstelligd.
Liever niet natuurlijk, maar zo'n figuur zal niet verder komen dan de supermarkt voordat hij het loodje legt.quote:[..]
Als supermarktganger zou ik niet graag een uitgehongerde moslimterrorist met een kalasjnikov tegen willen komen, jij wel?
Je vergeet voor het gemak dat landen ook onafhankelijk van elkaar kunnen opereren.quote:[..]
Het lijkt nu inderdaad een ver-van-mijn-bed-show, maar als je bekijkt dat tussen Nederland en Griekenland pakweg 2600 kilometer zit, en verder geen waterwegen die men moet oversteken om hier te komen. Tel daar een collectieve regering bij op die eerst moeten praten en handjes op moeten steken om een democratisch besluit te kunnen maken en die lui met hoofddoeken zitten al op onze landsgrens.
Ik zie geen enkele dreiging. Het zou een misser van jewelste zijn als de IS dit zou doen.quote:[..]
Ja leuk. Ik zie de dreiging. Jammer dat de rest van Europa een psychologisch beleid hanteert als in 'eerst zien, dan geloven' , maar dan is het al te laat.
Deze berichtgeving staat niet alleen in 'De Telegraaf' maar in elk nieuwsblad/krant en tv-nieuws items dus wat dat er mee heeft te maken?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef HPLC het volgende:
Waarom is de Telegraaf nog niet verboden eigenlijk? Soms moeten mensen tegen zichzelf worden beschermd.
De manier waarop een bericht wordt weergegeven wel. Die bangmakerij kom ik nergens anders in die mate tegen. Dus dat heeft er welzeker mee te maken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:29 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Deze berichtgeving staat niet alleen in 'De Telegraaf' maar in elk nieuwsblad/krant en tv-nieuws items dus wat dat er mee heeft te maken?
Als jij dat vind. Ik lees de Telegraaf niet en kom dezelfde nieuws items overal tegen. Het zal wel.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:31 schreef HPLC het volgende:
[..]
De manier waarop een bericht wordt weergegeven wel. Die bangmakerij kom ik nergens anders in die mate tegen. Dus dat heeft er welzeker mee te maken.
Misschien hebben ze weinig slagkracht, maar wel jammer dat het dit keer dichterbij dan ooit komt...maar 1 zeestraatjequote:Op donderdag 19 februari 2015 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
Hoe je überhaupt kunt denken dat een leger met twee gejatte vliegtuigen en een paar tobbes van bootjes een invasie kan regelen van de grootste gecombineerde militaire mogendheid ter wereld is mij een raadsel
Het beste wat deze figuren kunnen regelen is een paar als vluchteling meesturen, die zich ergens bij de Sint Pieter opblazen. Dat is geen invasie, dat is doodgewone terreur. En als ze echt zo'n levengevaarlijke organisatie zouden zijn, dan zouden er elke week in heel Europa meerdere de lucht in vliegen. Dán zaai je pas terreur.
Je bent op de hoogte dat de hipsters zich aangesloten hebben bij IS met hun mislukte rode ginger baardjes?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef de_boswachter het volgende:
Met hun baarden.
Zie jij daar echt geen verschil in?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:39 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Als jij dat vind. Ik lees de Telegraaf niet en kom dezelfde nieuws items overal tegen. Het zal wel.
Nope.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat de hipsters zich aangesloten hebben bij IS met hun mislukte rode ginger baardjes?
Dat geldt natuurlijk ook voor de NOS.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef HPLC het volgende:
Waarom is de Telegraaf nog niet verboden eigenlijk? Soms moeten mensen tegen zichzelf worden beschermd.
Indien u deze rechten niet vrijwillig afgeeft, dan pakt Ivo P. deze gewoon tegen Euopese afspraken af.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Ja daar is onze dagelijkse IS / Terreur / Moslim bangmakerij weer.![]()
Sta allen u burgerrechten af voor de bescherming tegen deze gemeenschappelijke vijand. De overheid zal u beschermen... ik herhaal de overheid zal u beschermen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een versterkte kustlijn is wat anders dan een badplaats met alleen bezetting zonder wapens, onder leiding van de plaatselijke strandwacht.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er zitten er nu naar schatting 1000 in Libië. Als je nagaat dat op D-Day al miljoenen soldaten nodig waren om een versterkte kustlijn te bestormen, dan heb je als IS ook aan een paar duizend niet genoeg om meer dan een deukje in de militaire kracht van de NAVO te slaan.
De aanvallen op Nagasaki en Hiroshima waren anders vrij effectief..quote:[..]
Wacht even, dus omdat luchtaanvallen ze niet op de knieën dwingen, maken ze een goede kans om een invasie van het Europese vasteland te bewerkstelligen? Misschien moet je je iets meer inlezen in hun wijze van oorlogvoeren, dan begrijp je dat luchtaanvallen niet de meest effectieve manier van bestrijden zijn. Daarnaast is nog nooit een oorlog gewonnen met alleen maar luchtaanvallen.
De al ingeburgerde moslims kunnen door een invloedrijke imam psychisch worden ontregeld als hun plaatselijke geloofsoverbrenger de keel door is gesneden. Zo kun je van dat handjevol religekkies wat per boot de waterkant van Europa heeft bereikt, al snel rekenen op een paar tienduizend aanhangers die hun kleine jihad maar al te graag willen afrekenen op de rest van de inwoners van Europa.quote:[..]
Jij denkt dat men IS werkeloos naar West-Europa laat marcheren? Waar baseer je dat op? Ze maken niet eens een schijn van kans om als leger een invasie te regelen.
Al gegeven in het antwoord op de vorige quote.quote:[..]
Jij laat je beïnvloeden door paniekzaaiers. Schets mij een reeël scenario over hoe IS hier aan de poorten komt kloppen. Dus compleet met oversteek, veroveren van de individuele landen van de NAVO, tot aan de poorten van Den Haag.
Volgens mij neem je het iets te letterlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er zitten er nu naar schatting 1000 in Libië. Als je nagaat dat op D-Day al miljoenen soldaten nodig waren om een versterkte kustlijn te bestormen, dan heb je als IS ook aan een paar duizend niet genoeg om meer dan een deukje in de militaire kracht van de NAVO te slaan.
[..]
Wacht even, dus omdat luchtaanvallen ze niet op de knieën dwingen, maken ze een goede kans om een invasie van het Europese vasteland te bewerkstelligen? Misschien moet je je iets meer inlezen in hun wijze van oorlogvoeren, dan begrijp je dat luchtaanvallen niet de meest effectieve manier van bestrijden zijn. Daarnaast is nog nooit een oorlog gewonnen met alleen maar luchtaanvallen.
[..]
Jij denkt dat men IS werkeloos naar West-Europa laat marcheren? Waar baseer je dat op? Ze maken niet eens een schijn van kans om als leger een invasie te regelen.
[..]
Jij laat je beïnvloeden door paniekzaaiers. Schets mij een reeël scenario over hoe IS hier aan de poorten komt kloppen. Dus compleet met oversteek, veroveren van de individuele landen van de NAVO, tot aan de deur van het Binnenhof.
Dan weet je nu dat de invasie al bezig is, deze is begonnen in de starbucks.quote:
Serieus ? WTF. Heb vanmorgen nog koffie gedronken (welliswaar niet van de Starbucks, maar toch). Het komt wel allemaal dichtbij zo.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan weet je nu dat de invasie al bezig is, deze is begonnen in de starbucks.
Stiekem is Al Baghdadi CEO van starbucks en was Poetin oprichter van deze terreur-koffie-organisatie.
Ik heb het idee dat Metalfrost het iets te letterlijk neemt. Ik vind de notie van een invasie werkelijk belachelijk.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij neem je het iets te letterlijk.
Je denkt dat er geen bellen gaan rinkelen als er ineens een vloot voor de kust ligt?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:47 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een versterkte kustlijn is wat anders dan een badplaats met alleen bezetting zonder wapens, onder leiding van de plaatselijke strandwacht.
Terug naar school en nu wel opletten bij geschiedenis. Al zullen ze je daar wel vergeten te vertellen dat op de dag dat Nagasaki plat werd gelegd de USSR Mantsjoerije binnenviel en daarmee de genadeslag toebracht aan het Japanse leger.quote:[..]
De aanvallen op Nagasaki en Hiroshima waren anders vrij effectief..
Probleem is dat IS iets anders is dan het Japanse Keizerrijk.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:47 schreef Metalfrost het volgende:
De aanvallen op Nagasaki en Hiroshima waren anders vrij effectief..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |