abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:17:05 #276
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152096588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:13 schreef nikao het volgende:

[..]

Dit klopt natuurlijk wel voor de huidige situatie, en is daarmee relevant voor een discussie over het al dan niet verplichten van vaccinatie. Helaas wordt het alleen vaak misbruikt of onjuist toegepast in de discussie of vaccineren uberhaupt zin heeft.

Ik ben ook niet voor verplichten, maar vindt wel dat het dan ook het recht is van een school bijv. om bepaalde eisen te stellen.
Oké, op zich eens. Als er andere kinderen aan te pas komen waar de ouders een andere beslissing hebben genomen mogen die ook beschermd worden. Maar bijvoorbeeld de ziekenzorg kosten verhalen op de niet vaccinerende ouders vind ik dan weer kolder. Dan verplicht je op die manier weer tot vaccinatie wat mij betreft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:17:33 #277
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152096602
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik zie geen overtuigende problemen met vaccinatie maar zodra de overheid het gaat verplichten, is het tijd om op te stappen.

Scholen en andere locaties waar veel kinderen samenkomen is een heel ander verhaal.
Dat dus.
Vrijheid
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:18:35 #278
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152096632
Vergeet de Efteling niet, ook verbieden voor niet-gevaccineerden. Daar komen heel veel kinderen en stel je voor dat ..... ;)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_152096653
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Oké, op zich eens. Als er andere kinderen aan te pas komen waar de ouders een andere beslissing hebben genomen mogen die ook beschermd worden. Maar bijvoorbeeld de ziekenzorg kosten verhalen op de niet vaccinerende ouders vind ik dan weer kolder. Dan verplicht je op die manier weer tot vaccinatie wat mij betreft.
Kolder? Ik weet niet of ik daar voor ben, maar om het kolder te noemen.......
Het gaat hier wel om (eenvoudig) te voorkomen kosten.
pi_152096670
edit: even serieus blijven.

[ Bericht 94% gewijzigd door jogy op 28-04-2015 15:34:48 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152096707
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwah, de ouders hebben een, hopelijk, weloverwogen keuze gemaakt. De eventuele ziektekosten zijn een gevolg van die keuze. Ze hadden ook de mogelijkheid om die kosten te voorkomen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:22:57 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152096743
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:19 schreef nikao het volgende:

[..]

Kolder? Ik weet niet of ik daar voor ben, maar om het kolder te noemen.......
Het gaat hier wel om (eenvoudig) te voorkomen kosten.
Potentieel gigantische kosten boven je hoofd hangen als je niet vaccineert zie ik bijna als een soort boete. dus nee. Eventueel scholen het recht geven om kinderen te weigeren maar qua ziektekosten geen consequenties.
Vrijheid
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:33:49 #283
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152096998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:18 schreef controlaltdelete het volgende:
Vergeet de Efteling niet, ook verbieden voor niet-gevaccineerden. Daar komen heel veel kinderen en stel je voor dat ..... ;)
Nou ja dat is wat er in California bjina compleet mis ging in Disneyland, wat het nog erger maakt is dat pretparken vaak plaatsen zijn waar zieke kinderen mee heen genomen worden om hen toch een leuke dag te geven. En dat zijn juist de kinderen die vaak niet inge-ent kunnen worden en extra kwetsbaar zijn voor complicaties.

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is een potentieel nadeel ja maar de ouders moeten daar dan ook mee leven. En van het percentage die ziek worden hoeveel blijft er permanent gehandicapt? Dus ja 'denk aan de kinderen ;(', heel treurig allemaal maar als je daar wat afstand van neemt dan vallen de absolute aantallen erg mee.

Om het heel grof te zeggen is de soevereiniteit van het menselijk lichaam (en de ouders die het voor hun kinderen beslissen) mij die ellende wel waard. Een beetje ellende (op macroniveau) tegenover potentieel heel veel ellende én verplichte schending van je lichaam, dan maar een beetje ellende. Makkelijk praten? Misschien wel.
mazelen: 5% pneumonia, 0.1% breinletsel, 0.2% sterft
polio: 25-50% raakt gehandicapped
kinkhoest: 20% pneumonia, 0.3% breinletsel, 1% sterft
Rode hond: 50% kans op letsel bij fetus

Lijken lage nummers, maar houdt er rekening mee dat er een paar miloen kinderen in Nederland zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:43:15 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152097232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:33 schreef oompaloompa het volgende:

Lijken lage nummers, maar houdt er rekening mee dat er een paar miloen kinderen in Nederland zijn.
En de laagste vaccinatiegraad in Nederland ligt nog steeds rond de 80%, dus een 'what if' is misschien wel angstwekkend maar nog niet aan de orde. Nu zal je altijd wel een percentage wantrouwende en religieuzen hebben die hun kind niet laten vaccineren om religieuze of persoonlijke redenen maar de overgrote meerderheid doet braaf mee met de vaccinaties. Als ik ooit kinderen krijg dan laat ik ze ook vaccineren trouwens, dat wil ik er wel even bijgezegd hebben.
Vrijheid
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:45:49 #285
189978 controlaltdelete
pi_152097301
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou ja dat is wat er in California bjina compleet mis ging in Disneyland, wat het nog erger maakt is dat pretparken vaak plaatsen zijn waar zieke kinderen mee heen genomen worden om hen toch een leuke dag te geven. En dat zijn juist de kinderen die vaak niet inge-ent kunnen worden en extra kwetsbaar zijn voor complicaties.

[..]

Evil Disney daar begon het. Net wat ik zeg: pretparken e.d. verbieden voor niet-gevaccineerden. Als je het goed wilt aanpakken waarom niet meteen al die niet-gevaccineerden apart zetten en laten wonen, met hun eigen scholen en supermarkten. Grote muur erom heen. Isoleren al die gevaren.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_152097308
Ja, eens met jogy.

Ik zie nog steeds geen enkel overtuigend argument tegen vaccinatie en veel ervoor.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 28 april 2015 @ 15:47:46 #287
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152097341
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:43 schreef jogy het volgende:

[..]

En de laagste vaccinatiegraad in Nederland ligt nog steeds rond de 80%, dus een 'what if' is misschien wel angstwekkend maar nog niet aan de orde. Nu zal je altijd wel een percentage wantrouwende en religieuzen hebben die hun kind niet laten vaccineren om religieuze of persoonlijke redenen maar de overgrote meerderheid doet braaf mee met de vaccinaties. Als ik ooit kinderen krijg dan laat ik ze ook vaccineren trouwens, dat wil ik er wel even bijgezegd hebben.
Je vroeg om de nummers, ik lever ze that's it :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Evil Disney daar begon het. Net wat ik zeg: pretparken e.d. verbieden voor niet-gevaccineerden. Als je het goed wilt aanpakken waarom niet meteen al die niet-gevaccineerden apart zetten en laten wonen, met hun eigen scholen en supermarkten. Grote muur erom heen. Isoleren al die gevaren.
Ik weet niet of je cynisch bent of niet maar ben het er best wel mee eens :P
Nou isoleren ze zichzelf al wel redelijk dus is dat muurtje misschien niet nodig...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:48:13 #288
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152097351
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is ook de hoofdreden wat mij betreft om verplicht vaccineren nooit te accepteren. Zelfs in het (voor mij best waarschijnlijke) geval dat een vaccinatie meer goed dan kwaad doet dan nog is het geen garantie voor de toekomst. Die relatief weinig daadwerkelijk permanent gehandicapte of omgekomen slachtoffers ten spijt, en helemaal droevig dat het meestal kleine kinderen zijn, is het niet verplicht zijn tot het nemen van vaccinaties maar één klein onderdeel van de soevereiniteit van het menselijk lichaam. En wanneer het wel verplicht wordt en er is daadwerkelijk iets verschrikkelijks mis met het vaccin, dan heb je een man-made ramp aan je broek hangen, hoeft het nog niet eens expres te zijn.
Eens, maar het lijkt stilaan wel die kant op te gaan. Kijk maar naar Australië.
Ook hier in dit topic zie je dat veel pro-vaccin users die mening hebben.
Ieder mens heeft het recht om zelf te beslissen over zijn eigen lichaam.
Anders krijg je in de toekomst wellicht blijf van mijn lijf huizen voor mensen die geen vaccin willen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:50:38 #289
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152097411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je vroeg om de nummers, ik lever ze that's it :P
True enough.
Vrijheid
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:52:38 #290
189978 controlaltdelete
pi_152097459
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:48 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Eens, maar het lijkt stilaan wel die kant op te gaan. Kijk maar naar Australië.
Ook hier in dit topic zie je dat veel pro-vaccin users die mening hebben.
Ieder mens heeft het recht om zelf te beslissen over zijn eigen lichaam.
Anders krijg je in de toekomst wellicht blijf van mijn lijf huizen voor mensen die geen vaccin willen.
Dat is ook de bedoeling op langer termijn. Blijven hameren hoe gevaarlijk deze mensen zijn en vooral een gevaar voor anderen zodat ze uitgesloten kunnen worden van de maatschappij als je je niet slaafs laat prikken door BP.
pi_152097595
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling op langer termijn. Blijven hameren hoe gevaarlijk deze mensen zijn en vooral een gevaar voor anderen zodat ze uitgesloten kunnen worden van de maatschappij als je je niet slaafs laat prikken door BP.
Wat is dat toch met altijd maar weer dat versimpelde 'good vs evil' wereldbeeld?

Jij neemt ook nooit vaccinaties voor het buitenland? Gele koorts bijv?
Of je slikt geen malariapillen in een malariagebied?
Je neemt NOOIT preventieve maatregelen?
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:58:56 #292
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152097612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik begrijp het principe wel van een virus toedienen zodat het lichaam er weerstand tegen opbouwt.
Maar hoe kunnen we in hemelsnaam onszelf of een dierbare laten injecteren met iets waarvan we de samenstelling noch de werking kennen?
En wat ik ook niet snap is waarom er zoveel rotzooi in vaccins zit.
aluminium, kwik, formaldehyde, antivries, methanol, latex, MSG (monosodiumglutamaat, gifstofnummer E621), dierlijk weefsel en bloed, weefsel van geaborteerde foetussen, dierlijke proteïnes, dierlijke virussen, gekweekte bacteriën en thimerosal. Thimerosal is een conserveringsmiddel op basis van kwik. Kwik is een zwaar neurologisch gif dat de oorzaak is van vele neurologische stoornissen, zoals autisme en de ziekte van Alzheimer.

Hoe kan deze extreem giftige cocktail een (gefabriceerd) griepvirusje helpen voorkomen of bestrijden?
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_152097657
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:58 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik begrijp het principe wel van een virus toedienen zodat het lichaam er weerstand tegen opbouwt.
Maar hoe kunnen we in hemelsnaam onszelf of een dierbare laten injecteren met iets waarvan we de samenstelling noch de werking kennen?
En wat ik ook niet snap is waarom er zoveel rotzooi in vaccins zit.
aluminium, kwik, formaldehyde, antivries, methanol, latex, MSG (monosodiumglutamaat, gifstofnummer E621), dierlijk weefsel en bloed, weefsel van geaborteerde foetussen, dierlijke proteïnes, dierlijke virussen, gekweekte bacteriën en thimerosal. Thimerosal is een conserveringsmiddel op basis van kwik. Kwik is een zwaar neurologisch gif dat de oorzaak is van vele neurologische stoornissen, zoals autisme en de ziekte van Alzheimer.

Hoe kan deze extreem giftige cocktail een (gefabriceerd) griepvirusje helpen voorkomen of bestrijden?
Zeg Izzy, eet jij wel eens een peer? (er zit 120x meer formaldehyde in 1 peer)
Ben je het met me eens dat een kind ofwel borstvoeding ofwel flesvoeding krijgt? (je krijgt 30x meer aluminium binnen in het eerste half jaar via borstvoeding)
In welke vaccins zit er kwik? (bron?)
Aluminium? werkelijk? of bedoel je een chemische verbinding? Dan is het hetzelfde als zeggen dat er chloor zit in tafelzout
pi_152097671
Izzy, die 2 links die ik zag, gingen erover dat aluminiumhydroxide een metaal was, dus niet serieus te nemen.

Dat autismeverhaal ligt niet aan vaccineren (wordt al decennia gedaan) maar aan een diagnostic bias van de laatste jaren; stickertjes plakken.

dinsdag 28 april 2015 @ 16:04:32 #295
189978 controlaltdelete
pi_152097756
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:58 schreef nikao het volgende:

[..]

Wat is dat toch met altijd maar weer dat versimpelde 'good vs evil' wereldbeeld?

Jij neemt ook nooit vaccinaties voor het buitenland? Gele koorts bijv?
Of je slikt geen malariapillen in een malariagebied?
Je neemt NOOIT preventieve maatregelen?

Nee als het ff kan niet nee. Soms ben je helaas verplicht te vaccineren als je op reis gaat en de keren dat ik in malariagebied was heb ik nooit dat smerige vergif zoals malarone genomen. Voldoende smeren met antimug en je goed bedekken op bepaalde uren is voldoende.
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 16:06:43 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_152097812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee als het ff kan niet nee. Soms ben je helaas verplicht te vaccineren als je op reis gaat en de keren dat ik in malariagebied was heb ik nooit dat smerige vergif zoals malarone genomen. Voldoende smeren met antimug en je goed bedekken op bepaalde uren is voldoende.
Echt niet.
pi_152097815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:22 schreef nikao het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om je eigen kinderen, het gaat om het feit dat zij andere kinderen ziek kunnen maken. Babies die nog te jong zijn om te vaccineren.
Genoeg voorbeelden de laatste tijd helaas (in de VS) dankzij al die mensen die de spookverhalen over autisme geloven.
Seriously; het is tot in den treuren onderzocht. Het initiele 'onderzoek' was overduidelijk onzin en nog blijft deze onzin rondzingen. :N
Da's wel heel piepjong, met vaccineren wordt al heel vroeg begonnen.
Als baby's nog volop borstvoeding krijgen (wat zo gepromoot wordt oa vanwege de antistoffen tegen van alles en nog wat) krijgen ze hun eerste prik.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_152097817
quote:

Voldoende smeren met antimug en je goed bedekken op bepaalde uren is voldoende.
Nu haal je preventie en mitigatie door elkaar.

pi_152097827
quote:

[..]

smerige vergif... sure.
Ik hoop voor je dat je zoveel geluk blijft hebben. Maar stel he, je krijgt toch malaria, wat ga je dan doen?
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:07:16 #300
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152097830
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:01 schreef El_Matador het volgende:
Izzy, die 2 links die ik zag, gingen erover dat aluminiumhydroxide een metaal was, dus niet serieus te nemen.

Dat autismeverhaal ligt niet aan vaccineren (wordt al decennia gedaan) maar aan een diagnostic bias van de laatste jaren; stickertjes plakken.
Ja stickertjes plakken zijn ze goed in, kijk ook maar naar het aantal ADHD-ers tegenwoordig. Maar het lichaam heeft toch haar handen vol aan het neutraliseren van al deze levensgevaarlijke gifstoffen. Bij vrijwel alle mensen is dit systeem echter zodanig verzwakt (door ongezonde voeding in combinatie met een invasie aan gifstoffen via E-nummers en ‘medicijnen’), dat het deze superzware druppel echt niet meer aankan. Kanker komt immers steeds vaker voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')