abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 13:25:39 #251
249559 crew  Lavenderr
pi_152093891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Net wat Kameel zojuist opmerkte, jullie laten je gek maken door BP.
Praat toch eens voor jezelf. Met je jullie.
pi_152093892
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Net wat Kameel zojuist opmerkte, jullie laten je gek maken door BP.
Dat is geen tegenargument. (los van het feit dat het niet waar is)
Waarom klopt de redenering niet dat je anderen in gevaar brengt als je niet vaccineert?
pi_152093958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:24 schreef nikao het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: babies die te jong zijn om te vaccineren. (nog los van de kinderen wiens ouders zo 'slim' zijn om ze niet te vaccineren)
je bent te angstig
de overheid doet het wat dat betreft goed
angst zaaien
pi_152093976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:28 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

je bent te angstig
de overheid doet het wat dat betreft goed
angst zaaien
En waarom ben ik te angstig? Omdat het niet klopt dat die babies ziek kunnen worden doordat anderen niet vaccineren? Of omdat het niet zo erg is als zo'n baby ziek wordt?
  dinsdag 28 april 2015 @ 13:29:12 #255
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152093980
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Praat toch eens voor jezelf. Met je jullie.
Jij laat je toch vaccineren neem ik aan? En je (eventuele) kinderen ook zoals de meesten hier. Die meteen roepen dat je bloed aan je handen hebt als je dit niet doet? Die duid ik aan met jullie. De mensen die dit niet doen worden verketterd, een hetze tegen gevoerd. Merk je aan alles, de media die deze mensen wegzet als zogenaamde labiele gestoorden of godsdienstkranzinnigen. Maar ja ik heb eigenlijk totaal geen zin in deze discussie.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_152094007
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
En weer een discussie naar de klote.
Dit
pi_152094021
Genoeg media waar het tegenovergestelde wordt beweerd. Ik zie het probleem niet zo?
Conscience do cost.
pi_152094039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:30 schreef ems. het volgende:
Genoeg media waar het tegenovergestelde wordt beweerd. Ik zie het probleem niet zo?
ik zie het probleem ook niet
laat iedereen doen wat ie wil doen
pi_152094089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:31 schreef overstekendekameel het volgende:
laat iedereen doen wat ie wil doen
Babies die doodgaan door ziektes waartegen vaccins beschikbaar zijn is helemaal goed in jouw ogen dus?
pi_152094149
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:33 schreef nikao het volgende:

[..]

Babies die doodgaan door ziektes waartegen vaccins beschikbaar zijn is helemaal goed in jouw ogen dus?
je moet me geen woorden in m'n mond leggen
ik ga werken nu
pi_152094150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:34 schreef overstekendekameel het volgende:
waar zeg ik dat?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:22 schreef overstekendekameel het volgende:
ze laten zich helemaal gek maken door die Osterhaus en Coutinho
Wat bedoelde je daarmee? Dat we er wel degelijk naar moeten luisteren? Wat is het nou?
pi_152094178
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:36 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

je moet me geen woorden in m'n mond leggen
ik ga werken nu
Het is het een of het ander. Je blijft dit punt negeren en zegt alleen dat wij te angstig zijn.
Dus ofwel je ontkent dat die babies daar ziek door worden (wat een feit is), ofwel je vind dat het niet erg is...
which is it?
  dinsdag 28 april 2015 @ 13:39:25 #263
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152094227
dit is echt zo treurig
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152094465
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:48 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

nee, geen tijd, ik ga zo werken
zoek zelf maar

edit: Dat verongelijkte hebben we niets aan.
Nou nou, wat een instelling, ik vraag vriendelijk iets en krijg zo'n antwoord.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:22:38 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152095209
Oké, even een momentje. Die oneliners en aantijgingen zijn niet echt bevorderlijk voor de discussie nee. Daar kan ik niets anders mee doen dan verwijderen en blijven editten, daar heeft niemand wat aan en maakt een topic uiteindelijk onleesbaar. Ik heb er een paar laten staan, probeer er gewoon even rustig en op je gemak op in te gaan en mochten de 'tegenstanders' op een manier je info afzeiken die niet door de beugel kan dan edit ik het. Laten we weer eens een rustige discussie houden en mocht er niets uitkomen dan kunnen we op een normale niet kiftende toon elkaar met rust laten.

Oneliners er doorheen gooien en zeggen dat het zinloos is om er verder op in te gaan omdat jullie nog steeds bang zijn om afgezeken te worden werkt tegen jullie eigen belangen in, jullie (Kameel en cad in dit geval) komen vanaf de start al vijandig over. Chill. Even een reset.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:24:35 #266
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152095254
Verplicht vaccineren is een schending van de mensenrechten.
Een goed immuunsysteem is belangrijker om ziektes te voorkomen dan een verplichte vaccinatie.
Wanneer een kind dan toch ziek wordt kan je alsnog een behandeling starten om de ziekte te bestrijden. What's next verplichte chemokuur voor baby's voor het geval ze ooit kanker krijgen?
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_152095445
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:24 schreef Izzy73 het volgende:
Een goed immuunsysteem is belangrijker om ziektes te voorkomen dan een verplichte vaccinatie.
Wanneer een kind dan toch ziek wordt kan je alsnog een behandeling starten om de ziekte te bestrijden. What's next verplichte chemokuur voor baby's voor het geval ze ooit kanker krijgen?
Wat een idiote vergelijking.

Niet alles is behandelbaar en wil je een kind het risico laten lopen om die, behoorlijk ingrijpende, ziektes te krijgen en er dan een behandeling voor te ondergaan?

Ben je trouwens ook tegen reizigersvaccins?
pi_152095538
quote:
Verplicht vaccineren is nog weer een andere discussie lijkt me.
In dit geval is het feit dat niet vaccineren gevaarlijk kan zijn en de reden waarom men dit doet veelal onzin is, het punt waar het om draait.
pi_152095686
quote:
Niet geheel correcte argumenten; de meeste virusziekten kunnen niet behandeld worden en sommige mensen worden met een slecht immuunsysteem geboren.

Ben het zelf niet eens met verplicht vaccineren, maar vind wel dat scholen/ziekhuizen/vakantieparken eisen mogen stellen aan de vaccinatie status van gebruikers. Dus als dat inhoudt dat scholen ongevaccineerde kinderen weigeren is dat net zo goed hun recht als het recht op wel of niet vaccineren.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:02:34 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152096218
quote:
Dat is ook de hoofdreden wat mij betreft om verplicht vaccineren nooit te accepteren. Zelfs in het (voor mij best waarschijnlijke) geval dat een vaccinatie meer goed dan kwaad doet dan nog is het geen garantie voor de toekomst. Die relatief weinig daadwerkelijk permanent gehandicapte of omgekomen slachtoffers ten spijt, en helemaal droevig dat het meestal kleine kinderen zijn, is het niet verplicht zijn tot het nemen van vaccinaties maar één klein onderdeel van de soevereiniteit van het menselijk lichaam. En wanneer het wel verplicht wordt en er is daadwerkelijk iets verschrikkelijks mis met het vaccin, dan heb je een man-made ramp aan je broek hangen, hoeft het nog niet eens expres te zijn.
Vrijheid
pi_152096305
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is ook de hoofdreden wat mij betreft om verplicht vaccineren nooit te accepteren. Zelfs in het (voor mij best waarschijnlijke) geval dat een vaccinatie meer goed dan kwaad doet dan nog is het geen garantie voor de toekomst. Die relatief weinig daadwerkelijk permanent gehandicapte of omgekomen slachtoffers ten spijt, en helemaal droevig dat het meestal kleine kinderen zijn, is het niet verplicht zijn tot het nemen van vaccinaties maar één klein onderdeel van de soevereiniteit van het menselijk lichaam. En wanneer het wel verplicht wordt en er is daadwerkelijk iets verschrikkelijks mis met het vaccin, dan heb je een man-made ramp aan je broek hangen, hoeft het nog niet eens expres te zijn.
Ik vind het alleen nogal problematisch dat die keuze dan niet door het individu zelf wordt gemaakt, maar door de ouders.

Daar zit je dan gehandicapt te zijn omdat je ouders zo bezig waren met de souvereiniteit van jouw lichaam.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:10:50 #272
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152096434
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vind het alleen nogal problematisch dat die keuze dan niet door het individu zelf wordt gemaakt, maar door de ouders.

Daar zit je dan gehandicapt te zijn omdat je ouders zo bezig waren met de souvereiniteit van jouw lichaam.
Dat is een potentieel nadeel ja maar de ouders moeten daar dan ook mee leven. En van het percentage die ziek worden hoeveel blijft er permanent gehandicapt? Dus ja 'denk aan de kinderen ;(', heel treurig allemaal maar als je daar wat afstand van neemt dan vallen de absolute aantallen erg mee.

Om het heel grof te zeggen is de soevereiniteit van het menselijk lichaam (en de ouders die het voor hun kinderen beslissen) mij die ellende wel waard. Een beetje ellende (op macroniveau) tegenover potentieel heel veel ellende én verplichte schending van je lichaam, dan maar een beetje ellende. Makkelijk praten? Misschien wel.
Vrijheid
pi_152096491
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is een potentieel nadeel ja maar de ouders moeten daar dan ook mee leven. En van het percentage die ziek worden hoeveel blijft er permanent gehandicapt? Dus ja 'denk aan de kinderen ;(', heel treurig allemaal maar als je daar wat afstand van neemt dan vallen de absolute aantallen erg mee.

Om het heel grof te zeggen is de soevereiniteit van het menselijk lichaam (en de ouders die het voor hun kinderen beslissen) mij die ellende wel waard. Een beetje ellende (op macroniveau) tegenover potentieel heel veel ellende én verplichte schending van je lichaam, dan maar een beetje ellende. Makkelijk praten? Misschien wel.
Dit klopt natuurlijk wel voor de huidige situatie, en is daarmee relevant voor een discussie over het al dan niet verplichten van vaccinatie. Helaas wordt het alleen vaak misbruikt of onjuist toegepast in de discussie of vaccineren uberhaupt zin heeft.

Ik ben ook niet voor verplichten, maar vindt wel dat het dan ook het recht is van een school bijv. om bepaalde eisen te stellen.
pi_152096495
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Een verplichting lijkt mij trouwens ook geen strak plan hoor. Maar dan moet er inderdaad wel de vrijheid zijn voor scholen etc. om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren.
pi_152096524
Ik zie geen overtuigende problemen met vaccinatie maar zodra de overheid het gaat verplichten, is het tijd om op te stappen.

Scholen en andere locaties waar veel kinderen samenkomen is een heel ander verhaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')