1- Baru is daar volgens mij de bron van.quote:Deze vragen komen in me op:
- is H13 werkelijk van Serracin?
- zo ja; is Edwin bevriend met het personeel van Serracin?
- of is H13 van iemand anders? Van wie?
- van wie is de grotere finca ten NW van dé Paddock?
Jij zwakte je verregaande verdraaiïng van de werkelijkheid af, en als ik dat zeg is het flauw? En waarom is het onnodig? Omdat het algemeen bekend is hoe jij omspringt met andermans woorden?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Flauwe post... En onnodig
Ook? Bronvermelding was het probleem niet. Maar begrijp ik het goed, wat je eigenlijk wilde was een sterfscène neerzetten? En L.'s broer of wat die niet(!) zei, was alleen maar ter illustratie?quote:Hun laatste dagen/uren zijn verschrikkelijk geweest. Of moet je daar ook een bron voor hebben?
Precies. Je kunt je nog afvragen hoe verschrikkelijk. Zijn ze "slechts" aan honger, dorst en infecties overleden? Of zijn ze levend opgegeten door een aap, beer of bergleeuw?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Flauwe post... En onnodig
Hun laatste dagen/uren zijn verschrikkelijk geweest. Of moet je daar ook een bron voor hebben?
Bedoelde je dit interview http://pauw.vara.nl/media/327077quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:51 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Heb je dat echt horen zeggen? Ik herinner me alleen dat de broer van Lisanne zei dat ze dat echt niet leuk gevonden zal hebben maar het woord doodsangsten herinner ik me niet.
Klopt. Het blijft een vreemde zaak.quote:Op donderdag 19 februari 2015 01:06 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kan.
Foto 1e quebrada. Daarna geen foto van (mooiere) 2e quebrada en al helemaal niks (bij helder weer) van de paddocks.
Om 14 uur wisten die meiden dat ze om moesten keren (hadden ze vanochtend gelezen in de map).en dat het nog 3 uur teruglopen was.
Ha, bedankt, nieuw materiaal.quote:Op donderdag 19 februari 2015 02:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor de kaartmakers:
https://www.here.com/?map=8.82852,-82.44307,16,satellite
Eerst met de taxi naar Bajo Mono om vervolgens naar de Mirador te wandelen... Fris mijn geheugen even op: waar hebben we deze uiterst onwaarschijnlijke hypothese ook al weer aan te danken? Welk "feit" was zo belangrijk dat we de mogelijkheid van deze dwaze detour serieus moeten nemen? Hoe kom je om 1 uur fris aan op de Mirador als je bij Bajo Mono je tocht bent begonnen? En hoezo Palo Alto? Waarom wilden ze van Bajo Mono naar Palo Alto (praktisch een buitenwijk van Boquete)?quote:Op donderdag 19 februari 2015 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Aanvulling: met de taxi naar Bajo Mono en bi het uitstappen nog ff checken in steenkolen spaans of je daar boven weer naar Palo Alto kan wandelen. En door de niet oplettende taxichauffeur werd dit bevestigd.
Ik ben bezig, prachtige kaart.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
kun jij op deze kaart aangeven waar +/- de Mirador, 1e Q, 2e Q en de paddocks h12 en h13 en van mateo en mijzelf? Als ik de ligging van de Mirador goed inschat ligt daar vlakbij een paddock met 2 huisjes, maar weet niet zeker of ik nu bij de juiste berg aan het kijken ben........
Idd:quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:02 schreef RapaNui het volgende:
@ mata
@ matteo
@ jackie
@ ootje
Ik heb de kaarten mbv herecom van ootje bestudeerd: ik heb geen finca -lijkend op de hutjes van Edwin- kunnen ontdekken dichterbij dé Paddock. Er is wel een grotere finca ergens ten NW, meer in de richting van de Culebra. Deze finca heb ik overigens niet kunnen ontdekken op Bingmaps.
H13 ziet er op herecom idd wat anders uit dan op Bingmaps vogelperspectief. Zelfs de daken van de hutjes zijn vlgs mij rood! Hieruit concludeer ik dat H13 toch de hutjes van Edwin moeten zijn = locatie Matteo.
Tussen H13 en de Cerro Pata de Macho heb ik geen andere fincas kunnen ontdekken.
Deze vragen komen in me op:
Succes ermee. Ja ik heb ook al vele huisjes en paddocks gezien ook midden in de bossen. Ben benieuwd naar je ingevulde kaart.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben bezig, prachtige kaart.
Ja, ik heb 6 huizen gevonden (1 paddock met 2 huisjes).
[..]
Idd:
- Huis13 is op HERE heel anders dan op BING
- Ik denk niet dat het de paddock van Edwins video is
- H12 staat niet daar waar Baru het op BING plot, wel staan er op dezelfde paddock meer naar het NW (linksboven) 2 (!) huisjes
- "Mijn" paddock bevat twee ruines van huisjes, lijkt het op HERE
- er is nog 1 huis naar het NW daarvan, dat ik kon vinden, niet op een paddock, maar midden in het bos
- H12 en H13 komen van Baru
- Edwin lijkt me niet naar Serracin lopen en of hij familie is? Geen idee. Gonzalez is de meest voorkomende achternaam zo ongeveer. De spreiding in achternamen is in Nederland veel groter dan in Latijns-Amerika (maar dat weet jij natuurlijk)
- H13 is ons verteld van Serracin te zijn en we weten van hun eigen website dat ze daar een finca hebben
- Als H13 niet het huis van Serracin is, van wie dan wel? En waar is Serracin, zoveel huizen zijn er niet in de omgeving
- Wat je ook heel mooi op die HERE-kaarten ziet zijn open plekken in het bos en brandgangen/landslides (bij Q2 zie je dat heel mooi)
- Ik ben bezig het hele gebied op 100 m schaal in kaart te brengen. Veel werk, maar wordt mooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Fogel op 19-02-2015 17:25:14 (Geen priveinfo, staat zelfs in de topic pointer!) ]
Kun je de bron posten? Niet hun website, maar het stukje tekst waaruit dat blijkt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
en we weten van hun eigen website dat ze daar een finca hebben
Huh, ze hebben toch een mooie website? Daar heb ik het vandaan. Heb geen link daarnaartoe opgeslagen, heb jij die dan?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:31 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Kun je de bron posten? Niet hun website, maar het stukje tekst waaruit dat blijkt.
Ik ben het nog niet tegengekomen op hun website.
Andersom ook goed, van Palo Alto naar Bajo Mono, Waar het mij om gaat is dat wij hier al maanden bezig zijn en veel meer informatie hadden dan de dames in dat ene ochtendje gevonden konden hebben.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:06 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Eerst met de taxi naar Bajo Mono om vervolgens naar de Mirador te wandelen... Fris mijn geheugen even op: waar hebben we deze uiterst onwaarschijnlijke hypothese ook al weer aan te danken? Welk "feit" was zo belangrijk dat we de mogelijkheid van deze dwaze detour serieus moeten nemen? Hoe kom je om 1 uur fris aan op de Mirador als je bij Bajo Mono je tocht bent begonnen? En hoezo Palo Alto? Waarom wilden ze van Bajo Mono naar Palo Alto (praktisch een buitenwijk van Boquete)?
Ja dank je voor de link. Was interessant om nog weer eens te zien en horen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:15 schreef vronie het volgende:
[..]
Bedoelde je dit interview http://pauw.vara.nl/media/327077
vanaf 4.99
Heel interessant vooral omdat het gebeurde op 29 maart 2014 en op het Pianista padquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:58 schreef ToniB het volgende:
Deze is vast wel eens voorbij gekomen maar toch interessant.
geplaatst 10 okt. door Walter
"The thought of having pepper spray occurred to me when my wife and I were hiking (hate to say it, but it was on El Pianista trail on the 29th of March this year), and two young men walked up from behind us very briskly. I turned around and saw that they both carried machetes. I turned sideways and got a good grip on my hiking pole...just in case. That's when Ann and I started talking about pepper spray and actually found some at Albrook Mall."
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A591261
Het is inderdaad veel werk, top!quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Idd:
- H12 staat niet daar waar Baru het op BING plot, wel staan er op dezelfde paddock meer naar het NW (linksboven) 2 (!) huisjes
- er is nog 1 huis naar het NW daarvan, dat ik kon vinden, niet op een paddock, maar midden in het bos
- Edwin lijkt me niet naar Serracin lopen en of hij familie is? Geen idee. Gonzalez is de meest voorkomende achternaam zo ongeveer. De spreiding in achternamen is in Nederland veel groter dan in Latijns-Amerika (maar dat weet jij natuurlijk)
- H13 is ons verteld van Serracin te zijn en we weten van hun eigen website dat ze daar een finca hebben
- Als H13 niet het huis van Serracin is, van wie dan wel? En waar is Serracin, zoveel huizen zijn er niet in de omgeving
- Wat je ook heel mooi op die HERE-kaarten ziet zijn open plekken in het bos en brandgangen/landslides (bij Q2 zie je dat heel mooi)
- Ik ben bezig het hele gebied op 100 m schaal in kaart te brengen. Veel werk, maar wordt mooi
inderdaad, ik ook. Misschien is F. in real life wel B.?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef ToniB het volgende:
[..]
en de rest? Ook bullshit? Alle coordinaten (1e Q -2eQ- kabelbruggen 1t/m 4 en vindplaatsen van schoeisel en botten) komen van Feliciano en Baru . Als de oranje/rode lijn verkeerd is aangegeven door Baru vraag ik me (nogmaals) af hoe betrouwbaar de gegevens zijn.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
inderdaad, ik ook. Misschien is F. in real life wel B.?
... slecht organiseren....quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:08 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat kan, maar zo'n opzetje is niet nodig als verklaring. Dan ga ik voor de simpele versie: de school biedt iets dat ze niet waar kunnen maken: zekerheid over vrijwilligerswerk. Combinatie van trips en dat vrijwilligerswerk bieden ze aan, en daar zullen veel klanten dus wel voor komen. Niemand hoeft bewust iets extra te doen, dat oponthoud omdat er geen plek is ontstaat toch wel.
Beetje vergelijkbaar met klantenservice achter een duur 0900-nummer, en lange wachttijden. Daar wordt ook wel over gezegd dat het opzet is. Hoeft helemaal niet, slecht organiseren is genoeg.
doe niet zo gek dr Kloothommel, geloof er niets van..quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Precies. Je kunt je nog afvragen hoe verschrikkelijk. Zijn ze "slechts" aan honger, dorst en infecties overleden? Of zijn ze levend opgegeten door een aap, beer of bergleeuw?
Van beren is bijvoorbeeld bekend dat ze alvast aan je beginnen te eten, maar met opzet niet doden, zodat het vlees warm blijft voor de kleine beertjes.
ja, en misschien kwamen de dames die heren wel op hun terugweg tegen, wie zal het zeggen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:58 schreef ToniB het volgende:
Deze is vast wel eens voorbij gekomen maar toch interessant.
geplaatst 10 okt. door Walter
"The thought of having pepper spray occurred to me when my wife and I were hiking (hate to say it, but it was on El Pianista trail on the 29th of March this year), and two young men walked up from behind us very briskly. I turned around and saw that they both carried machetes. I turned sideways and got a good grip on my hiking pole...just in case. That's when Ann and I started talking about pepper spray and actually found some at Albrook Mall."
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A591261
Als je niet het denkvermogen hebt om zeer kritisch te kijken naar Baru zijn anonieme bevindingen en alles slikt als zoete koek, dan ben je ook niet in staat om zeer kritisch te kijken naar de zaak van Kris en Lisanne.quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
inderdaad, ik ook. Misschien is F. in real life wel B.?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-opgegeten.dhtmlquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:36 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
doe niet zo gek dr Kloothommel, geloof er niets van..
eens en Baru is gewoon Oberon van het nevelbos!quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als je niet het denkvermogen hebt om zeer kritisch te kijken naar Baru zijn anonieme bevindingen en alles slikt als zoete koek, dan ben je ook niet in staat om zeer kritisch te kijken naar de zaak van Kris en Lisanne.
Gewoon daar, dat weten wij hier. Maar voor twee onervaren meiden? Je schikt je toch kapot?quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:43 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, en misschien kwamen de dames die heren wel op hun terugweg tegen, wie zal het zeggen?
Kan me voorstellen dat een 'bloot' machete mes met een lemmet van, wat zal het zijn, 85 cm.
mensen compleet ah. schrikken maakt. Zeker 2 meiden van die leeftijd, die dat niet gewend zijn...
en als ze zichtbaar schrokken.... denkt een ander wellicht....
Dat hij een lijn over paddocks tekent waar ie door de bewolking op BING net zo weinig zicht op had als wij, en die lijn volgt niet de topografie en is dus losjes ingetekend, maakt hem toch niet onbetrouwbaar?quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als je niet het denkvermogen hebt om zeer kritisch te kijken naar Baru zijn anonieme bevindingen en alles slikt als zoete koek, dan ben je ook niet in staat om zeer kritisch te kijken naar de zaak van Kris en Lisanne.
kom, laten we vanavond samen verder kijken en niet op de man af gaan schieten, heb mijn crocs al uit!quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hij een lijn over paddocks tekent waar ie door de bewolking op BING net zo weinig zicht op had als wij, en die lijn volgt niet de topografie en is dus losjes ingetekend, maakt hem toch niet onbetrouwbaar?
Hij is net zo'n amateur als wij en bij het maken van kaarten maak je keuzes.
Til er niet zo zwaar aan, al zal het je negativistische beeld van mensen alleen weer versterken, zoals altijd.
Weet Perico dit niet? En wanneer is dit besproken, want dan lees ik even terug. Ik hoorde vanavond in het interview met Martijn f dat die tweede geul heel smal was op sommige plekken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:53 schreef jackie12 het volgende:
- Sorry dat ik er weer over begin als deze discussie al geweest is maar foto 493, is dit ook echt voor de top te vinden? Het lijkt zo op het pad NA de top.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/wV1WG1r.jpg
en
- Is het 100% zeker dat de fototijden van oa op de top kloppen?
Is schaduw om 13 uur echt anders dan om 15 uur?
Martijn had het niet over een tweede geul; hij zei dat het pad aan de Boquete kant makkelijker was en aan de noordkant compleet anders.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet Perico dit niet? En wanneer is dit besproken, want dan lees ik even terug. Ik hoorde vanavond in het interview met Martijn f dat die tweede geul heel smal was op sommige plekken.
De eerste geul leek groter en breder. Minder modder en beter onderhouden.
Ik heb zelf (na Mata zijn vondst) de dag-eerder scenario geschreven. En hij klopt precies maar dan moeten alle getuigen wel in de war zijn met de dag.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Martijn had het niet over een tweede geul; hij zei dat het pad aan de Boquete kant makkelijker was en aan de noordkant compleet anders.
In dit artikel http://translate.google.n(...)m/found/&prev=search vertaalt jackiequote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:19 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb zelf (na Mata zijn vondst) de dag-eerder scenario geschreven. En hij klopt precies maar dan moeten alle getuigen wel in de war zijn met de dag.
Als zij dit echter niet niet zijn, want daar moeten we ook zeker meer dan rekening mee houden, dan MOETEN de tijden van de camera niet kloppen.
Daarom ook mijn vraag of foto 493 ook gemaakt kan zijn voor de top.
Want stel zo'n pad is er niet voor de top...?
Inderdaad donkere daken, waarschijnlijk rood.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:02 schreef RapaNui het volgende:
@ mata
@ matteo
@ jackie
@ ootje
Ik heb de kaarten mbv herecom van ootje bestudeerd: ik heb geen finca -lijkend op de hutjes van Edwin- kunnen ontdekken dichterbij dé Paddock. Er is wel een grotere finca ergens ten NW, meer in de richting van de Culebra. Deze finca heb ik overigens niet kunnen ontdekken op Bingmaps.
H13 ziet er op herecom idd wat anders uit dan op Bingmaps vogelperspectief. Zelfs de daken van de hutjes zijn vlgs mij rood! Hieruit concludeer ik dat H13 toch de hutjes van Edwin moeten zijn = locatie Matteo.
Tussen H13 en de Cerro Pata de Macho heb ik geen andere fincas kunnen ontdekken.
Deze vragen komen in me op:
Mi klopt hut 13 nog steeds met de video.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Idd:
Het lijkt me nuttig om de ontstane toeristische bezigheidstherapie te onderzoeken. Niet(!) in het kader van dit topic, daar leidt het alleen maar af. Maar een prominente "bad decision", funest voor wat wsch ooit begon met goede intenties, lijkt me nou net wat die "taalschool" doet: het aanbieden van de combi taalcursus/vrijwilligerswerk. Logisch dat er soms toeristen vrijwilligers geweigerd worden die op het vliegtuig gestapt zijn om "vrijwilligerswerk te doen", zonder te weten wat, voor wie, en waar?quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:34 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
... slecht organiseren....
ja, Ingrid L heeft niet voor niets op haar FB pagina staan: "bad decisions make good stories".
Nou. Daar kunnen we hier wat mee...ppffff....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De route naar Paddocks Toni & Matteo voert afdalend over en langs de andere paddocks
[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 20-02-2015 16:56:59 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De reportage van 1Vandaag zegt dat wat wij kennen als foto 491 de laatst genomen foto is, die na foto 507 en 508 volgt. Ook hanteren zij hele andere tijden voor de nachtfoto's.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet Perico dit niet? En wanneer is dit besproken, want dan lees ik even terug. Ik hoorde vanavond in het interview met Martijn f dat die tweede geul heel smal was op sommige plekken.
De eerste geul leek groter en breder. Minder modder en beter onderhouden.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |