abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149816664
Hier nog een gratis salesles:
Taalschool biedt complete diensten aan inclusief vrijwillerswerk, de ene week 3 betalende klanten, de andere week 10. Vrijwilligersplekken beschikbaar 5 per week.
Denk je nu echt dat ze die 5 overige klanten laten schieten?

Ze laten ze alle 10 komen en betalen, de een valt zelf af, de ander is ziek. Dan heb je er nog 3 teveel, maar we regelen wel wat. Gidsen komen. Van de 5 ingeplande vrijwilligers vinden 2 het werk niet leuk en komen na 2 dagen niet meer. Willen ook expedities en tours boeken. De laatste gaat wel vrijwilligerswerk doen

Snap je?

oh ja bron: reisverslagen van waar ben jij nu.
pi_149816755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Hier nog een gratis salesles:
Taalschool biedt complete diensten aan inclusief vrijwillerswerk, de ene week 3 betalende klanten, de andere week 10. Vrijwilligersplekken beschikbaar 5 per week.
Denk je nu echt dat ze die 5 overige klanten laten schieten?

Ze laten ze alle 10 komen en betalen, de een valt zelf af, de ander is ziek. Dan heb je er nog 3 teveel, maar we regelen wel wat. Gidsen komen. Van de 5 ingeplande vrijwilligers vinden 2 het werk niet leuk en komen na 2 dagen niet meer. Willen ook expedities en tours boeken. De laatste gaat wel vrijwilligerswerk doen

Snap je?

oh ja bron: reisverslagen van waar ben jij nu.
Dikke business vrijwilligerswerk wat niet doorgaat. En tja wat dan?
Excursies boeken via de taalschool.. })
pi_149816803
http://jobo.waarbenjij.nu(...)en-het-quetzal-trail

Ik had deze al rond de kerst gepost en nu het hier ging over de hutjes op de paddocks, hier een reisverslag van mensen die verdwaald waren (ook zonder gids op stap) en de nacht moesten doorbrengen in zo'n hutje. Inclusief een beschrijving van de binnenkant en inhoud van het hutje. Ze waren verdwaald op het quetzal-trail dus iets te westen.
pi_149816837
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 02:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja niks mis mee, wanneer je er 5 afwijst gaan ze naar de concurrent en van de 5 die wel komen, vallen er soms toch wat af of wijzigen zelf hun plannen. Gebeurt in goedlopende horeca ook, restaurant houd ook rekening met no-shows. En komen ze wel allemaal dan is het van: o sorry dubbele boeking, excuses.
pi_149817093
quote:
Geniaal _O_

geweldige resolutie en de wolken zijn weg van "mijn" paddocks. Gaat in de OP
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149817115
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 02:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geniaal _O_

Mooi zo, begin dus bij het begin en dat is voor het wolkendek... Bij de drie ongeveer lopen hier de paden naar en misschien zo of toch een beetje zo...
pi_149817995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:50 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Waar is foto 491 genomen?
Gesteld dat je via Bajo Mono ook naar de Mirador kunt, op welk punt komt die route dan samen met de Pianista?
@Ootjekatootje.
Stel dat ze in Bajo Mono begonnen zijn en dachten dat ze via de Mirador naar Palo Alto konden komen, hoe plaats je foto 491 dan in dit verhaal?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149818410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:27 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Kan zijn, maar het is irrelevant omdat Kris en Lisanne het daar niet gelezen hebben, en ook omdat ze niet beroofd zijn. Die waren trouwens niet alleen, maar met z'n tweeën.
hoe weet je dat zo zeker? Heb je daar concrete aanwijzingen voor?

Heb je het verslag in handen gehadvan de Nederlandse politie die de pc en HD onderzocht heeft?

Misschien heeft een van de dameswel de rugzak (bij een overval) vrijwillig afgegeven, of laten staan, en is / zijn ze hard weggerend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 19-02-2015 09:17:20 ]
pi_149818444
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee klopt, dat is de 2e quebrada, maar is die begaanbaar dan denk je? Dat Edwin en zijn vrienden die als pad hebben gebruikt? Maar dat niet gefilmd?

Hier zie je goed hoe je steeds afdaalt als je langs de verschillende paddocks komt:

[ afbeelding ]

Trouwens, het kaartbeeld van Google Earth van wel hoge resolutie, ten zuiden van de CD, dateert van 8 april 2002.... :X

[ afbeelding ]
komt dit ook nog overeen met die camera temperatuurtijden discussie uitslagen die we hier eens gehad hebben? Waarbij diversiteit in hoogte verschillen = diversiteit in temperatuurverschillen?
pi_149818578
quote:
12s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die oranje lijn klopt geen hout van. Is geen pad, maar gewoon een lijn ingetekend, zonder het landschap te volgen. Zat al te puzzelen hoe Baru dat op Google Earth voor elkaar kreeg. Tot ik dit zag, toen was het duidelijk:

[ afbeelding ]
dus welke conclusie trek je nu hiermee precies? Dat het een bullshitlijn is van Baru?
pi_149818594
quote:
6s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit. Juist doorlopen; je wilt weten wat er achter die gang ligt.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:02 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Onder de indruk van de betoverende natuur in dat prachtige weer: nieuwsgierig en gebiologeerd.
Ik heb de broer van Lisanne tijdens een uitzending horen zeggen: “Als mijn zus door die diep uitgesleten paden heeft gelopen zal zij doodsangsten hebben uitgestaan. Geheel niets voor haar om zulk soort dingen te ondernemen”. Dus het lijkt mij sterk dat de dames zorgeloos dachten: We zijn zo ontzettend benieuwd wat er na deze gang uiteindelijk te zien is en oh, de natuur is hier zo overweldigend, wij moeten koste wat kost geen enkel natuurbeeld missen.

Kom, zij hadden de achterliggende uren al meer dan genoeg nieuwe indrukken opgedaan.
pi_149818702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 02:14 schreef ootjekatootje het volgende:
http://jobo.waarbenjij.nu(...)en-het-quetzal-trail

Ik had deze al rond de kerst gepost en nu het hier ging over de hutjes op de paddocks, hier een reisverslag van mensen die verdwaald waren (ook zonder gids op stap) en de nacht moesten doorbrengen in zo'n hutje. Inclusief een beschrijving van de binnenkant en inhoud van het hutje. Ze waren verdwaald op het quetzal-trail dus iets te westen.
goed om nog eens te lezen dit. Interessant om jouw kennissen in B eens te vragen of ze kunnen aangeven van wie dat hutje is? Wie onderhoudt het (dak, wanden, deur bv), wie houdt er toezicht, wie houdt zo een huisje schoon? Wie slapen daar zo doorgaans in? Daar moet lokaal toch iets over bekend zijn?
pi_149818835
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:18 schreef Lutalo het volgende:

[..]

@Ootjekatootje.
Stel dat ze in Bajo Mono begonnen zijn en dachten dat ze via de Mirador naar Palo Alto konden komen, hoe plaats je foto 491 dan in dit verhaal?
Dat is toch de foto van Lisanne op de Mirador?
pi_149818963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, de eerste foto vd fotoreeks, dat is 491, die is vóór de Mirador genomen en dat punt is ook herkend op andere video's.
pi_149819154
Ik vraag me nu af hoe de ouders dan gelopen zijn? Het is nog donker aan het begin van de trail, er wordt niks gezegd van 'een bruggetje over.'
pi_149819181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan draaien we het om, ze wilden ze van P naar A, er werd hier gezegd dat en maar 1 pad was naar boven, op het belangrijkste stuk" is maar 1 trail. Aan de Boquete kant zijn 3 manieren volgens sommige locals tussen P en A. Bron: boqueteguide.com. Misschien wilde ze richting de pipelinetrail, die is daar ook, en er zijn twee trails dit zo heten en dit zorgt ook voor verwarring.

Waar het mij om gaat is, bij verdwalen is:
1 ze wisten niet zoveel van de paden, geen kaarten bij
2 ze wilden een kleine wandeling maken, zonder gids
3 We weten dat ze achter de CD zijn gekomen.

Stukje tekst over de start:
Overal waar mensen spreken over het spoor dicht bij "casa pedro richting Bajo Mono en vanaf daar kunt u gaan naar de quetzaltrail, maar deze kaart is niet in de buurt van de Boquete Garden inn.Also sommige mensen zeggen dat de route begint in de buurt van de coffeefactory.Between Casa Perdo en Duran zijn 3 paden en sommige mensen noemen het ook anderen il pianista.Also er wordt gezegd dat de eigenaar wees de meisjes naar een ander parcours. Wie kreeg de juiste info. want in het begin ik asumed de ene in de buurt van koffie Duran was il Pianista, vanwege de korte trip naar de continentale devide.The heuvel tussen Alto Lino en Bajo Mono is geen onderdeel van de contineltal verdeel. Dus nu ben ik in de war. en leverde de zoektocht omvatten die andere 2 paden aan de andere kant van het continentaal verdeel?
pi_149819306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:40 schreef Lutalo het volgende:
Ik vraag me nu af hoe de ouders dan gelopen zijn? Het is nog donker aan het begin van de trail, er wordt niks gezegd van 'een bruggetje over.'
Er wordt bij niemand wat gezegd over de start van de trip:
je kunt een bruggetje over
je kunt een eind komen met de auto

Als wij het hier na al die maanden niet zeker weten, bestaat de kans dat K&L het ook niet wisten.

Zoals hierboven gepost is er soms verwarring over het bestaan van 2 trails die el Pianista heten, en twee trails die pipelinetrail heten.
Dan is het toch begrijpelijk dat ze gedacht hebben dat ze na de Mirador weer naar beneden dachten te lopen richting Boquete?

Ik zag gisteren een kaartje van een hotel met Boquete erop ga hem even zoeken.
http://schoutenenterprise(...)s/Map_of_Boquete.pdf.
K&L hebben eerder zo'n kaartje gezien/gehad dan een satelietkaart met GPS-coordinaten.

[ Bericht 7% gewijzigd door ootjekatootje op 19-02-2015 10:01:55 ]
pi_149819812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:09 schreef gynaika het volgende:

[..]

[..]

Ik heb de broer van Lisanne tijdens een uitzending horen zeggen: “Als mijn zus door die diep uitgesleten paden heeft gelopen zal zij doodsangsten hebben uitgestaan. Geheel niets voor haar om zulk soort dingen te ondernemen”. Dus het lijkt mij sterk dat de dames zorgeloos dachten: We zijn zo ontzettend benieuwd wat er na deze gang uiteindelijk te zien is en oh, de natuur is hier zo overweldigend, wij moeten koste wat kost geen enkel natuurbeeld missen.

Kom, zij hadden de achterliggende uren al meer dan genoeg nieuwe indrukken opgedaan.
Daarom denk ik dus dat ze in de veronderstelling geweest zijn dat ze via een andere route terug naar Boquete liepen en doorgelopen zijn. Mensen die verdwaald zijn leggen de eerste uren dat ze zich dat beseffen door de adrenaline veel meer meters af dan de zoekers verwachten.

Reden om door te lopen bij de paddocks: bewoonde wereld we zijn er bijna!
pi_149820618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:09 schreef gynaika het volgende:

[..]

[..]

Heb je dat echt horen zeggen? Ik herinner me alleen dat de broer van Lisanne zei dat ze dat echt niet leuk gevonden zal hebben maar het woord doodsangsten herinner ik me niet.
pi_149820679
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:15 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

goed om nog eens te lezen dit. Interessant om jouw kennissen in B eens te vragen of ze kunnen aangeven van wie dat hutje is? Wie onderhoudt het (dak, wanden, deur bv), wie houdt er toezicht, wie houdt zo een huisje schoon? Wie slapen daar zo doorgaans in? Daar moet lokaal toch iets over bekend zijn?
Ik ken deze mensen niet persoonlijk, op waarbenjij.nu staan online-reisverslagen.
Ik denk dan niemand ze schoon houdt, onderhoud ook minimaal, toezicht niet want wie komt daar nu? Een verdwaalde tourist en wat cowboys die het vee verzorgen/ophalen?

het lijkt op een trekkershutje in de Alpen.
pi_149820793
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:08 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dus welke conclusie trek je nu hiermee precies? Dat het een bullshitlijn is van Baru?
De video van "Benefits" laat onomstotelijk zien dat Baru met zijn kaart die tot vannacht in de OP stond fout was.
Als toerist wordt je door hetzij een gids of door omschrijvingen zoals die van Lonely Planet, over het bruggetje geleid.
Met een 4x4 of motor ga je gewoon rechtdoor waarna de "paden" op een gegeven moment voor je het "bos" ingaat, samen komen.
Als Baru als gids naar eigen zeggen als eerste de Pianista deed dan had hij geweten dat ie dat bruggetje over moest.
pi_149821322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarom denk ik dus dat ze in de veronderstelling geweest zijn dat ze via een andere route terug naar Boquete liepen en doorgelopen zijn. Mensen die verdwaald zijn leggen de eerste uren dat ze zich dat beseffen door de adrenaline veel meer meters af dan de zoekers verwachten.

Reden om door te lopen bij de paddocks: bewoonde wereld we zijn er bijna!
Als zij inderdaad samen die Pianista-trip hebben gemaakt dan geloof ik ook wel dat ze dachten een rondje te maken om weer in Boquete te komen.

Maar ik reageerde op de postings #38 en #39 waarin gesteld werd dat zij uit een bepaalde nieuwsgierigheid doorgelopen waren.
pi_149821663
quote:
11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:51 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Heb je dat echt horen zeggen? Ik herinner me alleen dat de broer van Lisanne zei dat ze dat echt niet leuk gevonden zal hebben maar het woord doodsangsten herinner ik me niet.
Ja, de broer van Lisanne heeft het werkelijk zo overgebracht dat hij er zeker van was dat zijn zus dit een hele angstige aangelegenheid moet hebben gevonden, zijn zus kennende. Zij was op alle gebied iemand die zeer voorzichtig was en alles op elkaar afstemde om er zeker van te zijn dat dingen niet fout konden lopen.
pi_149822070
In Benefits vanaf 2.32 min totdat de video is afgelopen loopt er constant een hek met prikkeldraad links van hen.
Het is dus ook niet zo dat als je het bruggetje over gaat je dan voordat de video stopt je dan op diezelfde weg als de motorrijders weer terug komt. Dat is pas NA de video.

Op dit zoekkaartje van Sinaproc is ook duidelijk te zien dat er 2 rode strepen parallel aan elkaar lopen vanaf de Pianista omhoog.
Links het looppad
Rechts de weg van de motorrijders

http://i.imgur.com/GKlh3XJ.jpg

Bij de groene bosrand zullen deze 2 paden samen komen en is dit denk ik ongeveer de plek waar Edwin zijn video begint waar hij die vrouw met kind tegenkomt.

Baru is een vulkaan, meer niet.
pi_149822347
quote:
In AFK na 4.33 min als het licht begint te worden rusten ze uit iig op een plek met bandensporen

https://vimeo.com/104789019

Ik denk dus dat zij de weg van de motorrijders hebben genomen.
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:57:08 #77
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149822468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:47 schreef jackie12 het volgende:
Er is al heel vaak gesproken waarom Kris en Lisanne zijn doorgelopen na de top (mirador hier genoemd)
Vaak wordt er gezegd dat de meiden dachten via een rondje weer terug te kunnen.
Maar wat was nou de info waarvan we zeker weten die ze hebben gelezen?
Inderdaad, de map bij de taalschool.
Dit is de map, ik weet het hij is al vaker voorbij gekomen:

http://nl.tinypic.com/r/j95z4w/8

http://nl.tinypic.com/r/24vikqx/8

Er staat heel duidelijk dat je op elk moment weer om kunt keren. En K en L hun Engels is met hun HBO-opleiding vast beter dan die van mij.
Ik denk dan ook niet dat Kris en Lisanne dachten een rondje te lopen.
Waarom liepen ze dan door naar de 1e quebrada en hoe moesten ze weten van de 1e quebrada?
Ik blijf dus denken dat ze niet alleen waren.

Ook staat er bij dat plaatje linksonder dat je "als je dit bruggetje ziet ga hier dan over"
Hebben kris en Lisanne dat gedaan?

In de video "benefits of retiring in Panama" zie je het bruggetje aan je linkerhand maar kun je daar onmogelijk met een auto over heen. Toch kun je bij Lorenzo met een 4x4 komen
De Pianista bestaat dus naar mijn mening uit 2 verschillende paden/wegen.
1 die je te voet kunt doen maar ook 1 die je met een 4x4 kunt doen.
Uiteindelijk komen deze twee wegen denk ik weer bij elkaar als een soort ovaal rondje.
Edwin neemt denk ik de weg van de motor, toeristen het andere pad over de brug.
Als mijn dag eerder scenario klopt dan is het hoogst opmerkelijk dat op 1 april niemand hen heeft gezien.
De voor ons onbekende foto van 11.05 uur geeft ongetwijfeld uitsluitsel over welk pad ze hebben genomen.
Ik denk die van de auto
In bovenstaande vetgedrukte zin begrijp ik het woord "dus" niet.

Overigens kun je op de door jou gelinkte foto lezen dat een taxi rit van Central Park naar het begin van de Pianista slechts $2,50 kost. Ik herinner me een eerdere post van jou waarin je niet kon geloven dat taxi's daar zo goedkoop zouden zijn.
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:59:11 #78
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149822519
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 02:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als het inderdaad zo werkt.
pi_149822720
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef jackie12 het volgende:
In Benefits vanaf 2.32 min totdat de video is afgelopen loopt er constant een hek met prikkeldraad links van hen.
Het is dus ook niet zo dat als je het bruggetje over gaat je dan voordat de video stopt je dan op diezelfde weg als de motorrijders weer terug komt. Dat is pas NA de video.

Op dit zoekkaartje van Sinaproc is ook duidelijk te zien dat er 2 rode strepen parallel aan elkaar lopen vanaf de Pianista omhoog.
Links het looppad
Rechts de weg van de motorrijders

http://i.imgur.com/GKlh3XJ.jpg

Bij de groene bosrand zullen deze 2 paden samen komen en is dit denk ik ongeveer de plek waar Edwin zijn video begint waar hij die vrouw met kind tegenkomt.

Baru is een vulkaan, meer niet.
En voor de Mirador is dan links ook nog een rode zoekroutelijn, komt uit (of gaat vanaf) op de linker rode lijn. Of Synaproc bedoelt hiermee dat ze daar (zoals op video te zien en zoals Plinio ook vertelde ) dat ze daar naar beneden zijn afgedaald met touwen.
pi_149822878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:28 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, de broer van Lisanne heeft het werkelijk zo overgebracht dat hij er zeker van was dat zijn zus dit een hele angstige aangelegenheid moet hebben gevonden, zijn zus kennende. Zij was op alle gebied iemand die zeer voorzichtig was en alles op elkaar afstemde om er zeker van te zijn dat dingen niet fout konden lopen.
Ja ik ken het interview maar dat ze volgens de broer doodsangten zou hebben uitgestaan maak jij er van met jouw woorden.

Hij zei wel dat ze het echt niet leuk gevonden zal hebben, ze hield niet van dat soort dingen.
Doodsangsten is toch van een andere categorie.
pi_149823022
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:57 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

hoe weet je dat zo zeker? Heb je daar concrete aanwijzingen voor?
Als het er niet stond, kunnen ze het niet gelezen hebben.
quote:
Heb je het verslag in handen gehadvan de Nederlandse politie die de pc en HD onderzocht heeft?
n.v.t.
quote:
Misschien heeft een van de dameswel de rugzak (bij een overval) vrijwillig afgegeven, of laten staan, en is / zijn ze hard weggerend.

Onvrijwillig vrijwillig dus. Tja.. en dan zit er later toch dat geld in? Hoe dan ook, je kunt altijd een beroving bedenken waar geen aanwijzingen en sporen zijn: ze kunnen een beroving hebben zien aankomen, een 2e rugzak in de begroeiing gegooid hebben waar alleen kleding in zat (niet op de foto's te zien omdat Lisanne 'm op de rug had of zo), en hard weggerend zijn. Er zijn mensen die voor berovingen een portefeuile bij zich hebben met losse bankbiljetten uit een land waar het geld niets waard is, en die dan gebruiken om een half minuutje tijdwinst te krijgen. In de bewoonde wereld is dat vaak genoeg. Zoiets kan dus. Maar op die manier is alles mogelijk gebeurd, en kan ik niet bewijzen van niet, omdat ik het politierapport niet heb. Ook niet als ik het wel zou hebben, want politie vindt ook alleen maar aanwijzingen als die er zijn.

Los van dit gespeculeer over gebeurtenissen waar geen aanwijzingen voor zijn, blijft staan dat Kris en Lisanne geen waarschuwingen gelezen kunnen hebben die later pas zijn toegevoegd.
pi_149823076
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 02:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geniaal _O_

kun jij op deze kaart aangeven waar +/- de Mirador, 1e Q, 2e Q en de paddocks h12 en h13 en van mateo en mijzelf? Als ik de ligging van de Mirador goed inschat ligt daar vlakbij een paddock met 2 huisjes, maar weet niet zeker of ik nu bij de juiste berg aan het kijken ben........
pi_149823165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In bovenstaande vetgedrukte zin begrijp ik het woord "dus" niet.

Overigens kun je op de door jou gelinkte foto lezen dat een taxi rit van Central Park naar het begin van de Pianista slechts $2,50 kost. Ik herinner me een eerdere post van jou waarin je niet kon geloven dat taxi's daar zo goedkoop zouden zijn.
Ik zag t inderdaad ook staan.
Om een antwoord te vinden hoe het kan dat alle getuigen zo verkeerd zaten met de tijd is deze dag eerder hypothese geschreven.
Ik denk inderdaad dat je voor 5 euro niet vanaf de taalschool in Alto Boquete helemaal naar het begin van de Pianista kunt komen. Zit je al gauw 20 a 25 min in de taxi
Voor 2,50 idd wel vanaf Central Park (ligt wel iets dichterbij dan Habla Ya) naar de Pianista.
Of deze 2,50 pp is, hoe oud dit artikel is van Lonely Planet etc weet ik niet.

Daarom staat deze vraag ook hoog op mijn vragen lijstje in de OP
pi_149823355
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:08 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

en de rest? Ook bullshit? Alle coordinaten (1e Q -2eQ- kabelbruggen 1t/m 4 en vindplaatsen van schoeisel en botten) komen van Feliciano en Baru . Als de oranje/rode lijn verkeerd is aangegeven door Baru vraag ik me (nogmaals) af hoe betrouwbaar de gegevens zijn.
pi_149823424
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:31 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuws uit Panama:
- Boeren en Indianen gaan (opnieuw) verhoord worden.
- Pitty wacht nog steeds op het NFI-rapport over de schoenen.
http://www.critica.com.pa(...)ias-caso-holandesas-
http://www.tvn-2.com/Noti(...)o-de-holandesas.aspx
Zouden ze al begonnen zijn?
pi_149823489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zag t inderdaad ook staan.
Om een antwoord te vinden hoe het kan dat alle getuigen zo verkeerd zaten met de tijd is deze dag eerder hypothese geschreven.
Ik denk inderdaad dat je voor 5 euro niet vanaf de taalschool in Alto Boquete helemaal naar het begin van de Pianista kunt komen. Zit je al gauw 20 a 25 min in de taxi
Voor 2,50 idd wel vanaf Central Park (ligt wel iets dichterbij dan Habla Ya) naar de Pianista.
Of deze 2,50 pp is, hoe oud dit artikel is van Lonely Planet etc weet ik niet.

Daarom staat deze vraag ook hoog op mijn vragen lijstje in de OP
Waarom zouden ze niet met de bus gegaan zijn?

Arco Iris / El Bajo, minibus, 7 days a week, until 8 PM, approximately every half hour, $.70 to $1. The loop starts in El Bajo, heads north past Café Ruiz, just before the baseball stadium it takes the Arco Iris right branch, winds up the hill and around past Il Pianista and Princesa Janca, past the Boquete Garden Inn, past the Rock, past the Feria, and right over the bridge back into Boquete downtown. Full loop about 30 minutes.

They start in downtown Boquete (El Bajo) and travel out into the surrounding neighborhoods and countryside dropping off and picking up people, both at the cement bus stops and almost anywhere if you put your hand up to signal them. They finish the loop back in downtown Boquete, near the bridge.

http://www.boqueteguide.com/?page_id=10822
pi_149823498
quote:
11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:15 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja ik ken het interview maar dat ze volgens de broer doodsangten zou hebben uitgestaan maak jij er van met jouw woorden.

Hij zei wel dat ze het echt niet leuk gevonden zal hebben, ze hield niet van dat soort dingen.
Doodsangsten is toch van een andere categorie.
Haar broer heeft er zelfs nog over uitgeweid hoe zij dat gevoeld moet hebben maar die woorden kan ik niet meer exact citeren. Maar goed, als ik het verkeerd interpreteer dan mijn verontschuldigingen.
pi_149823501
quote:
Dat bruggetje is niet zo heel belangrijk vind ik. Je kunt ervan uitgaan dat de ouders adh van de genomen foto's, de trail hebben gevolgd zoals K&L dat ook hebben gedaan.
Als K&L het pad links van de rivier hebben gevolgd, dan hebben de ouders dat ook gedaan.
Als K&L het pad rechts hebben gevolgd, dan hebben de ouders dat ook gedaan.
pi_149823740
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:41 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat bruggetje is niet zo heel belangrijk vind ik. Je kunt ervan uitgaan dat de ouders adh van de genomen foto's, de trail hebben gevolgd zoals K&L dat ook hebben gedaan.
Als K&L het pad links van de rivier hebben gevolgd, dan hebben de ouders dat ook gedaan.
Als K&L het pad rechts hebben gevolgd, dan hebben de ouders dat ook gedaan.
Ik weet niet of er foto's zijn gemaakt waaruit af te leiden is, waar Kris en Lisanne begonnen zijn. Wij weten niets van voor 491.
Als ze een lift gekregen hebben tot aan ong. de bosrand, dan hebben ze niet supersnel gelopen, maar op hun gemak, lijkt me.
Als ze gelopen hebben, hetzelfde als de motorrijders, zal dat best zweten zijn geweest op dat stuk waar niet veel begroeiing langs het pad is. Met kans op verbranding door de zon, vooral voor Kris die, als ik het ooit goed gehoord/lezen heb, geen zonnebrandcreme bij zich had.
pi_149823806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:51 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik weet niet of er foto's zijn gemaakt waaruit af te leiden is, waar Kris en Lisanne begonnen zijn. Wij weten niets van voor 491.
Als ze een lift gekregen hebben tot aan ong. de bosrand, dan hebben ze niet supersnel gelopen, maar op hun gemak, lijkt me.
Als ze gelopen hebben, hetzelfde als de motorrijders, zal dat best zweten zijn geweest op dat stuk waar niet veel begroeiing langs het pad is. Met kans op verbranding door de zon, vooral voor Kris die, als ik het ooit goed gehoord/lezen heb, geen zonnebrandcreme bij zich had.
Met of zonder zonnebrand, op het warmste moment van de dag ff gaan wandelen...
pi_149823897
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:41 schreef gynaika het volgende:

[..]

Haar broer heeft er zelfs nog over uitgeweid hoe zij dat gevoeld moet hebben maar die woorden kan ik niet meer exact citeren. Maar goed, als ik het verkeerd interpreteer dan mijn verontschuldigingen.
Ik heb het ook gezien, en vind "verkeerd geïnterpreteerd" wel èrg zachtjes uitgedrukt.
pi_149824046
@ mata
@ matteo
@ jackie
@ ootje

Ik heb de kaarten mbv herecom van ootje bestudeerd: ik heb geen finca -lijkend op de hutjes van Edwin- kunnen ontdekken dichterbij dé Paddock. Er is wel een grotere finca ergens ten NW, meer in de richting van de Culebra. Deze finca heb ik overigens niet kunnen ontdekken op Bingmaps.

H13 ziet er op herecom idd wat anders uit dan op Bingmaps vogelperspectief. Zelfs de daken van de hutjes zijn vlgs mij rood! Hieruit concludeer ik dat H13 toch de hutjes van Edwin moeten zijn = locatie Matteo.

Tussen H13 en de Cerro Pata de Macho heb ik geen andere fincas kunnen ontdekken.

Deze vragen komen in me op:
- is H13 werkelijk van Serracin?
- zo ja; is Edwin bevriend met het personeel van Serracin?
- of is H13 van iemand anders? Van wie?
- van wie is de grotere finca ten NW van dé Paddock?
pi_149824054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:38 schreef jackie12 het volgende:
jammer dat het na 10 min stopt. Nog even verder rijden en je bent bij het begin van Edwin zijn video

Ja, ik ben heel benieuwd naar dat laatste stukje...juist de overgang naar die weg.
pi_149824139
na 4.30 min AFK

https://vimeo.com/104789019

na 9.21 min Benefits

Zelfde plek imo. Benefits is wel 2 jaar ouder maar op belangrijke punten hetzelfde.

De ouders namen dus de "autoweg" en gingen niet over het bruggetje.
Als Kris en Lisanne dat wel hebben gedaan omdat het in de map bij hun taalschool zo werd aangegeven lopen ze dus allebei een andere route.

Ik denk niet dat de ouders dit weten
pi_149824237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als het inderdaad zo werkt.
Dat kan, maar zo'n opzetje is niet nodig als verklaring. Dan ga ik voor de simpele versie: de school biedt iets dat ze niet waar kunnen maken: zekerheid over vrijwilligerswerk. Combinatie van trips en dat vrijwilligerswerk bieden ze aan, en daar zullen veel klanten dus wel voor komen. Niemand hoeft bewust iets extra te doen, dat oponthoud omdat er geen plek is ontstaat toch wel.

Beetje vergelijkbaar met klantenservice achter een duur 0900-nummer, en lange wachttijden. Daar wordt ook wel over gezegd dat het opzet is. Hoeft helemaal niet, slecht organiseren is genoeg.
pi_149824239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef ToniB het volgende:

[..]

en de rest? Ook bullshit? Alle coordinaten (1e Q -2eQ- kabelbruggen 1t/m 4 en vindplaatsen van schoeisel en botten) komen van Feliciano en Baru . Als de oranje/rode lijn verkeerd is aangegeven door Baru vraag ik me (nogmaals) af hoe betrouwbaar de gegevens zijn.
pi_149824271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:56 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik heb het ook gezien, en vind "verkeerd geïnterpreteerd" wel èrg zachtjes uitgedrukt.
Flauwe post... En onnodig

Hun laatste dagen/uren zijn verschrikkelijk geweest. Of moet je daar ook een bron voor hebben?
pi_149824294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Op zaterdag 22 november 2014 18:31 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuws uit Panama:
- Boeren en Indianen gaan (opnieuw) verhoord worden.
- Pitty wacht nog steeds op het NFI-rapport over de schoenen.
http://www.critica.com.pa(...)ias-caso-holandesas-
http://www.tvn-2.com/Noti(...)o-de-holandesas.aspx
Dank, Deze had ik gemist.
pi_149824416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:56 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Hoe zou onze neerlandicus het dan gezegd hebben?
pi_149824579
quote:
8s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Flauwe post... En onnodig

Hun laatste dagen/uren zijn verschrikkelijk geweest. Of moet je daar ook een bron voor hebben?
Je trekt het totaal uit zijn verband, we hebben het hier over hoe L de smalle dooorgang achter de mirador beleefd zou hebben, niet over hun einde.

Het gaat er om of L die doorgang zo verschrikkelijk vond dat dat de reden zou kunnen zijn om niet de zelfde weg terug te willen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')