abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149791643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:31 schreef dimmak het volgende:
Jongen van 11 is een held.
Dat dus!

Ik hoop dat de pesters nog lang veel pijn zullen hebben!
En nog belangrijker vernederd worden door hun peer groep!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 14:00:59 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149792193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aldus een broertje van 1 van de pesters.

http://www.1limburg.nl/ee(...)graaf-weer-naar-huis
doet geen vlieg kwaad die jongen, that's ignorant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:23:42 #78
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149792969
quote:

[..]

Haha, Wesley. Je verwacht het niet.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149793832
quote:

[..]

_O-
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:16:03 #80
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149794573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Idd had ik ze maar neergestoken. Dan had ik nu veilig in de bak gezeten. Misschien ook minder last gehad van mijn sociale angststoornis en niet aan de anti-depressiva gezeten. ^O^

En ik probeerde ook voor mezelf op te komen, maar hoe moet dat als je als meisje bv. door 5 jongens in elkaar wordt geslagen???
Ja leuk om eens hardop te zeggen maar je weet zelf ook best dat je daar niet gelukkiger van zou worden. In plaats van in het verleden te leven zou je ook gewoon naar het heden en de toekomst kunnen kijken en er actief naar werken. Ik betwijfel of iemand je nu alsnog zou pesten, dat zijn de meeste mensen op zo'n leeftijd wel ontgroeid (of ze doen het vaak tijdens werk, maar dat hou je toch).

En het voelt inderdaad best machteloos als je door een groep in elkaar wordt gemept, daar kun je op dat moment weinig aan doen behalve vechten of vluchten, maar als jij die jongens daarna uit groepsverband 1-op-1 zou aanspreken is de kans erg groot dat ze hun foute gedrag wel zouden inzien.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:09 schreef Bolsjewiek het volgende:
Drinky wil dat we nu met ze alle zeggen: "och wat heb je dat goed gedaan ! "...
Nee totaal niet, dat is aan jezelf en mij beinvloed het geenzins. Ik heb alleen geleerd dat dit soort dingen niet zo zwart/wit zijn en dat je toch echt je emoties er even buiten moet houden als je op zoek wil gaan naar de echte oorzaak. Dat mensen op zoiets emotioneel reageren is niet meer dan normaal, maar dat men vervolgens niet alles objectief wil bekijken en handelt vanuit die emoties is jammer.

Ik zie overigens de link die je naar mij maakt met creationisme totaal niet. Bij de meeste religies is het zo dat men de verantwoordelijkheid van zijn levensloop toevertrouwt aan iemand die hij noch gezien, gesproken of ontmoet heeft. Het is voor die mensen makkelijker om de gebeurtenissen in hun leven af te schuiven op een "hogere macht" dan zich te beseffen dat zij, voor het overgrote gedeelte van hun leven, zelf invloed hebben op bijna alles wat er gebeurt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een "held" gaat me wat te ver, maar de trieste realiteit is vaak wel dat een actie als deze effectiever is dan de geëigende kanalen van pesterijen aankaarten op school en dergelijke. Het joch is bovendien nog geen 12, dus hij krijgt sowieso niet of nauwelijks straf.
Op de meeste scholen pakken ze het niet aan maar maken het juist erger door het probleem te bagitaliseren(want pesterijen op je school is niet waar je mee gaat lopen pronken in de media) of schofferen het slachtoffer waarbij de pesters gewoon vrij spel hebben. Als ze er wel wat aan doen slaan ze de plank vaak compleet mis qua effectief oplossen van het probleem
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_149794611
@ Drinky, wel eens een neurowetenschappelijk boek gelezen?
pi_149794775
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:24 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie mezelf nog staan in de hal van de school mijn jas zoeken. Ik was 9 of 10 jaar oud een heel verlegen meisje. Ik zocht mijn jas want het was tijd om naar huis te gaan. Ik kon mijn jas niet vinden. Op een gegeven moment moest ik naar het toilet en wat ligt er in het toilet? Juist mijn jas waar al mijn medeleerlingen een voor een overheen hadden geplast. Leuk he, lache joh
Niet leuk, maar het kan erger
pi_149795426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:25 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Niet leuk, maar het kan erger
Ach moet ik nu ff alles vertellen wat mij is aangedaan in de schoolperiode? Waarom?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149795463
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ach moet ik nu ff alles vertellen wat mij is aangedaan in de schoolperiode? Waarom?
mag, ik had het over dat ene incident. Zoals ik al zei, ik keur het af, maar het kan erger.
pi_149797677
Ik hoop dat ze die psychopaat levenslang opsluiten :r
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:58:32 #86
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149797880
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:17 schreef Bolsjewiek het volgende:
@ Drinky, wel eens een neurowetenschappelijk boek gelezen?
Nope, nooit gelezen. Ik heb dan ook geen studie psychologie of neurowetenschappen gedaan en ben ook helemaal geen psycholoog of psychiater. Om mensen te lezen en begrijpen is dat mijn inziens niet nodig, de meeste mensen zijn een open boek, maar dat is alleen te vinden in de kleine details.
Drinky is een baas
pi_149797944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:58 schreef Drinky het volgende:

[..]

Nope, nooit gelezen. Ik heb dan ook geen studie psychologie of neurowetenschappen gedaan en ben ook helemaal geen psycholoog of psychiater. Om mensen te lezen en begrijpen is dat mijn inziens niet nodig, de meeste mensen zijn een open boek, maar dat is alleen te vinden in de kleine details.
Je doet net alsof mensen een complete vrije wil hebben en alsof pesten geen negatieve geestelijke invloed heeft.

Jij bent goed terecht gekomen, andere gaan er aan kapot en doen gekke dingen. Waarom is dat toch zo lastig te begrijpen?
pi_149798584
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:38 schreef MPC60 het volgende:
Waar was die moeder dan voordat hij begon te steken? Mijn kind wordt gepest maar ik doe er niks aan ouders. :')
Wat moet je doen dan als ouders????

Nu een vriendin die met haar kind in zo'n situatie zit, al tig keer op school wezen praten en elke keer zal er wat aan gedaan worden. Het maakt het alleen maar erger eigenlijk. Ook het proberen te praten met die pesters heeft het erger gemaakt, ook het praten met de ouders van de pesters(die niet raar waren, dit ook niet willen, wel degelijk hebben geprobeerd die kinderen aan te pakken) maakte het alleen maar erger.

Heb haar aangeraden haar kind te leren knokken, want als ouder sta je compleet machteloos, alles wat je doet maakt het alleen maar erger. Heb gezegd zet dat kind op een vechtsport zodat hij zichzelf kan verdedigen en vooral meer zelfvertrouwen krijgt.
Maar zij is al helemaal van het nee geen geweld, dat is afschuwelijk, maar het lijkt het enige te zijn wat werkt, gewoon eens keihard die grens aangeven, laten weten dat er met jou niet te sollen valt.

Natuurlijk hebben we het dan niet over kinderen steken met een schroevendraaier of iets in die geest, maar gewoon eens als het fout gaat een rotklap of een rotschop leveren, bij voorkeur bij de "stoerste" van de pestgroep.

Al met al, wat moet je als ouder doen dan, naar wat ik kan zien werkt een ouder die opkomt voor zijn/haar kind alleen maar averechts als dat kind niet in staat is zelf die grens eens keihard neer te zetten.
Dan heb ik het wel over stelselmatig pesten en niet over de plagerijtjes die iedereen weleens meegemaakt heeft.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:26:03 #89
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149798898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:59 schreef Bolsjewiek het volgende:
Je doet net alsof mensen een complete vrije wil hebben en alsof pesten geen negatieve geestelijke invloed heeft.

Ik onderken niet dat mensen die gepest worden hieraan negatieve geestelijke ervaringen overhouden, maar dat wil niet zeggen dat het je een vrijbrief geeft je in de slachtofferol te houden en er niks aan te doen, en daarnaast ook geen moeite doen om de oorzaak van je problemen te begrijpen.

Daarmee spreek ik niet alleen over mensen die gepest zijn, ook onder gewone mensen komt dit veel voor alleen minder sterk of op andere vlakken.

Sociaal-maatschappelijke problemen zoals pesten gaan veel dieper dan de meeste mensen denken en zijn niet zo zwart-wit als de media of mensen die het uit een oogpunt zien je doen geloven.
Drinky is een baas
pi_149798955
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:26 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik onderken niet dat mensen die gepest worden hieraan negatieve geestelijke ervaringen overhouden, maar dat wil niet zeggen dat het je een vrijbrief geeft je in de slachtofferol te houden en er niks aan te doen, en daarnaast ook geen moeite doen om de oorzaak van je problemen te begrijpen.

Daarmee spreek ik niet alleen over mensen die gepest zijn, ook onder gewone mensen komt dit veel voor alleen minder sterk of op andere vlakken.

Sociaal-maatschappelijke problemen zoals pesten gaan veel dieper dan de meeste mensen denken en zijn niet zo zwart-wit als de media of mensen die het uit een oogpunt zien je doen geloven.
Niet iedereen is even sterk, daar zitten nu eenmaal veel gradaties in.

Ik kan er serieus met mijn kop niet bij dat sommige mensen dat niet begrijpen.
pi_149798969
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat moet je doen dan als ouders????

Nu een vriendin die met haar kind in zo'n situatie zit, al tig keer op school wezen praten en elke keer zal er wat aan gedaan worden. Het maakt het alleen maar erger eigenlijk. Ook het proberen te praten met die pesters heeft het erger gemaakt, ook het praten met de ouders van de pesters(die niet raar waren, dit ook niet willen, wel degelijk hebben geprobeerd die kinderen aan te pakken) maakte het alleen maar erger.
Dat dus, heb het zelf ook meegemaakt met mijn oudste. Het was niet zozeer pesten maar wel dat zijn bril steeds gesloopt werd en de dader lag stelselmatig op het kerkhof, de school beloofde beterschap en "zou het in de gaten houden".... Vijf brillen verder was ik er klaar mee en heb hem gezegd dat de eerste de beste die weer met zijn klauwen aan die bril gaat zitten een gigantisch pak slaag diende te krijgen, zonodig met een stuk hout.

Ergo, diezelfde middag nog een telefoontje van school want "hij had gevochten en dat kon allemaal niet"... Uhu, nu letten jullie wel op?

Kortom, daarna nooit meer last gehad.
pi_149799050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat dus, heb het zelf ook meegemaakt met mijn oudste. Het was niet zozeer pesten maar wel dat zijn bril steeds gesloopt werd en de dader lag stelselmatig op het kerkhof, de school beloofde beterschap en "zou het in de gaten houden".... Vijf brillen verder was ik er klaar mee en heb hem gezegd dat de eerste de beste die weer met zijn klauwen aan die bril gaat zitten een gigantisch pak slaag diende te krijgen, zonodig met een stuk hout.

Ergo, diezelfde middag nog een telefoontje van school want "hij had gevochten en dat kon allemaal niet"... Uhu, nu letten jullie wel op?

Kind bij mijn zoon op de basisschool, schopte eindelijk een keer echt goed van zich af na een ruim jaar van stelselmatige treiterij en bijbehorend praten op school e.d.. Moesten de ouders op school komen omdat hun zoon had gevochten en had geschopt :')

Daarna is dat kind niet meer gepest, hij kreeg dan ook een schouderklopje van de ouders die even goed tegen de school van leer trokken dat hun kind al een jaar huilde omdat hij naar school moest en regelmatig fikse blauwe plekken had.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149799201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Kind bij mijn zoon op de basisschool, schopte eindelijk een keer echt goed van zich af na een ruim jaar van stelselmatige treiterij en bijbehorend praten op school e.d.. Moesten de ouders op school komen omdat hun zoon had gevochten en had geschopt :')

Daarna is dat kind niet meer gepest, hij kreeg dan ook een schouderklopje van de ouders die even goed tegen de school van leer trokken dat hun kind al een jaar huilde omdat hij naar school moest en regelmatig fikse blauwe plekken had.
Prima toch? Ik wil best in dat rubberentegel circus meegaan maar dan moet de school ook opletten en zonodig meteen ingrijpen. Als dat achterwege blijft dan maar weer oldskool "opwachten bij het hek".
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:45:40 #94
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149799478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:28 schreef Bolsjewiek het volgende:

[..]

Niet iedereen is even sterk, daar zitten nu eenmaal veel gradaties in.

Ik kan er serieus met mijn kop niet bij dat sommige mensen dat niet begrijpen.
En daarom moet de oplossing ook niet komen vanuit een kant en niet gericht zijn op symptoombestrijding alleen. Toch heb je daar als slachtoffer een erg bepalende hand in, of je dat nu wil of niet.

Of jij daar met je kop bij kan of niet zal daar verder weinig aan afdoen.
Drinky is een baas
pi_149800375
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:45 schreef Drinky het volgende:

[..]

En daarom moet de oplossing ook niet komen vanuit een kant en niet gericht zijn op symptoombestrijding alleen. Toch heb je daar als slachtoffer een erg bepalende hand in, of je dat nu wil of niet.

Of jij daar met je kop bij kan of niet zal daar verder weinig aan afdoen.
Sommige wel, sommige niet.
pi_149800476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:21 schreef Bolsjewiek het volgende:

[..]

Alle mensen die meer dan een paar dagen 'gepest' worden werken het zelf in de hand. Wil niet zeggen dat het hun schuld is dat er überhaupt gepest wordt, maar wel hun schuld dat juist zij gepest worden.
pi_149800556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Alle mensen die meer dan een paar dagen 'gepest' worden werken het zelf in de hand. Wil niet zeggen dat het hun schuld is dat er überhaupt gepest wordt, maar wel hun schuld dat juist zij gepest worden.
ok
pi_149800759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarschijnlijk werd die bril niet op school gesloopt. Dat soort dingen gebeuren veelal onderweg van school naar huis.

De dader van de steekpartij op het Corbulo college werd vooral bij het bijbaantje bij de supermarkt gepest. Verder gebeurt het, naast op school, bij de sportclub, op scouting, s avonds en in het weekend op whatsapp...maar steevast wijst men naar de school om het allemaal op te lossen. Zolang dat zo blijft zal er nog heel wat gepest blijven worden.
pi_149800965
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Waarschijnlijk werd die bril niet op school gesloopt. Dat soort dingen gebeuren veelal onderweg van school naar huis.
Jawel, want dat was nog in de tijd dat ie nog gebracht en gehaald werd.
  woensdag 18 februari 2015 @ 18:43:40 #100
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149801047
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:21 schreef Bolsjewiek het volgende:

[..]

nee
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit inderdaad

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:27 schreef Bolsjewiek het volgende:

[..]

ok
ok
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: