Lees het bericht nog even.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 februari 2015 23:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In 2013 heeft een random vrouwtje iets gezegd en ze heeft er nu nog last van
k
Ga ik zeker lezen, goede schrijver wmbquote:Op maandag 16 februari 2015 23:05 schreef aloa het volgende:
Naar aanleiding van haar verhaal werd Sacco geïnterviewd door schrijver Ron Jonson die voor zijn boek drie jaar lang onderzoek deed naar de digitale schandpaal.
Ja, en enkel een gek kan zoiets belachelijks tweeten.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:05 schreef aloa het volgende:
Ze vervolgt: ,,Enkel een gek denkt dat blanken geen aids kunnen krijgen.
Precies. Dit soort grappen maak je in privékring, niet op het internet waar het stikt van de moraalridders.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, en enkel een gek kan zoiets belachelijks tweeten.
Als je een 'pr-vrouw' bent en je denk dat je weg kunt komen met zo'n tweet, dan verdien je inderdaad je baan niet. Dan ben je een pr-vrouw die niks van media snapt.quote:
Nou ja, dat is ook grotendeels hetzelfde.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:22 schreef karton2 het volgende:
[..]
Precies. Dit soort grappen maak je in privékring, niet op het internet waar het stikt van de moraalridders idioten.
De laatste tijd doet men net alsof de vrijheid van meningsuiting betekent dat alles wat je zegt geen enkele repercussie meer mag hebben. Als iemand zoiets racistisch tweet, grappig bedoeld of niet, dan is het toch niet raar dat mensen daar op reageren?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook grotendeels hetzelfde.
Maar ik snap niet goed waarom je dit soort grappen niet zou kunnen maken.
Je suis Charlie!
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Beledigen mag niet, goede naam aantasten ook niet. Kwetsen is een moeilijk begrip: of iets als kwetsend ervaren wordt hangt minstens evenzeer af van de spreker als van de hoorder.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
De laatste tijd doet men net alsof de vrijheid van meningsuiting betekent dat alles wat je zegt geen enkele repercussie meer mag hebben. Als iemand zoiets racistisch tweet, grappig bedoeld of niet, dan is het toch niet raar dat mensen daar op reageren?
Alsof ik met een Klu Klux Klan-pak door mijn voornamelijk allochtone wijk zou lopen en dan angstvallig "je suis Charlie!" roepen als de buren het niet leuk blijken te vinden. No shit.
Dat gezegd hebbende, de doodsbedreigingen zijn bizar. Het ontslag vind ik een stuk logischer gezien het feit dat het een "pr-vrouw" is.
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Beledigen mag niet, goede naam aantasten ook niet. Kwetsen is een moeilijk begrip: of iets als kwetsend ervaren wordt hangt minstens evenzeer af van de spreker als van de hoorder.
Het ontslag is gebaseerd op de volkswoede, en dus in mijn ogen niet gerechtvaardigd.
Dat sowieso. Zeker als dit overal rondgepost wordt zonder enige context naar haar persoon.quote:Maar ik moet toegeven: het is vaak erg moeilijk om te beoordelen of een bericht satirisch/ironisch is of serieus.
Ach, ik ben zelf ook wel eens door een menigte aangevallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?Staat niet in het bericht. Misschien is ze ontslagen omdat ze het bedrijf schade heeft toegebracht (want die naam staat ook overal). Ik vind het eerlijk gezegd, gezien haar functie, niet zo verrassend als zou kunnen zijn.
[..]
Dat sowieso. Zeker als dit overal rondgepost wordt zonder enige context naar haar persoon.
Knap joh, dat je kunt knippen en plakken. De juf op school is vast trots op je.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind 160 volgers trouwens vrij weinig voor een dame die de PR doet bij een groot mediabedrijf.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:25 schreef pietjepuk38 het volgende:
Dit is gewoon het melken van je 2 seconds of fame. Dame is niet voor niks in de PR.
Nou ja, social media bestaan nog niet extreem lang, dus wat de langetermijngevolgen van foute tweets zijn, is redelijk onontgonnen terrein.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:38 schreef meth1745 het volgende:
Dat ze er 1.5 jaar later nog gevolgen van ondervindt is ook niet echt nieuws...
Ach wat een onzin, eerst zaten mensen nog massaal te bleren om vrijheid van meningsuiting na CH en nu moet men opeens je muil houden ? of een grap nu gepast is of niet ?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:22 schreef karton2 het volgende:
[..]
Precies. Dit soort grappen maak je in privékring, niet op het internet waar het stikt van de moraalridders.
Klopt, sowieso dat hele twitter, alleen iets voor aandachtshoeren.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:05 schreef aloa het volgende:
Volgens Ronson willen mensen die iets doms of grappig tweeten en diegenen die hen aan de schandpaal nagelen eigenlijk hetzelfde: aandacht.
Dat is wat ik tussen de regels door ook zei. Dom om zoiets op het internet te knallen, want je weet dat daar op gehapt gaat worden. Hoe treurig dat ook is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 03:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Ach wat een onzin, eerst zaten mensen nog massaal te bleren om vrijheid van meningsuiting na CH en nu moet men opeens je muil houden ? of een grap nu gepast is of niet ?
(dat het niet slim is vanwege haar werk even achterwege gelaten natuurlijk)
Het was een grap, sherlock.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik weet dat PR-medewerkers in de regel niet al te slim zijn maar dit slaat alles. Niet begrijpen dat zo'n uitspraak op grote schaal opgepikt kan worden terwijl je zelf in het PR-wereldje zit, aantonen niet te begrijpen hoe je met het HIV-virus wordt besmet (ze denkt blijkbaar dat je het al krijgt als je het inademt of als je iemand aanraakt die hiermee besmet is) en dan nog dat racisme-saujes erover heen. Ze verdiende het maar wat mij betreft mag ze nu weer de kans krijgen om haar leven op te pakken.
Wie denkt dat dit grappig is is niet veel slimmer dan haar. Ik heb een goed gevoel voor humor maar dit vind ik in de verste verte niet grappig, ik vind het enkel pijnlijk.quote:
Ik zeg niet dat het een geslaagde grap is, maar jij lijkt te denken dat het serieus bedoeld was.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie denkt dat dit grappig is is niet veel slimmer dan haar.
Serieus bedoeld of niet, het was oliedom van haar en ze toonde hiermee aan niet geschikt te zijn voor een PR-functie. Dat is het punt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een geslaagde grap is, maar jij lijkt te denken dat het serieus bedoeld was.
Charlie heeft er niets mee te maken. Dat was toch echt iets anders: de draak steken met iets irrationeels of zelf irrationeel doen. Ja, je mag zoiets zeggen maar ben dan niet verbaasd als het een eigen leven krijgt en je werkgever je ontslaat (in dit geval gezien haar functie best wel logisch).quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook grotendeels hetzelfde.
Maar ik snap niet goed waarom je dit soort grappen niet zou kunnen maken.
Je suis Charlie!
Internet is een slecht medium voor zaken als ironie, sarcasme en satire. En je hebt een punt als je zegt dat een PR-medewerker dat zou moeten weten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Charlie heeft er niets mee te maken. Dat was toch echt iets anders: de draak steken met iets irrationeels of zelf irrationeel doen. Ja, je mag zoiets zeggen maar ben dan niet verbaasd als het een eigen leven krijgt en je werkgever je ontslaat (in dit geval gezien haar functie best wel logisch).
Ik vond 'm behoorlijk grappig hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie denkt dat dit grappig is is niet veel slimmer dan haar. Ik heb een goed gevoel voor humor maar dit vind ik in de verste verte niet grappig, ik vind het enkel pijnlijk.
Dit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie denkt dat dit grappig is is niet veel slimmer dan haar. Ik heb een goed gevoel voor humor maar dit vind ik in de verste verte niet grappig, ik vind het enkel pijnlijk.
Het gaat er echter m.i. om dat deze mevrouw hiermee heeft laten zien niet zo geschikt te zijn voor deze functie. Als je dit niet inziet hoe geschikt ben je dan voor een PR-functie en dan nog wel een bij een mediabedrijf? Dan begrijp je toch weinig van (massa)media en die een beetje begrijpen lijkt me een nogal essentiële voorwaarde voor deze functie. Als zij een schoonmaakster of een administratieve medewerkster zou zijn dan zou het anders zijn, dan zou dit inderdaad geen reden voor ontslag zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Internet is een slecht medium voor zaken als ironie, sarcasme en satire. En je hebt een punt als je zegt dat een PR-medewerker dat zou moeten weten.
Maar van de andere kant verwacht ik van mijn werkgever wel dat hij boven dit soort verwarring staat en zich niet laat meeslepen in een lynchpartij.
Precies, je hebt nu eenmaal een bepaalde functie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat er echter m.i. om dat deze mevrouw hiermee heeft laten zien niet zo geschikt te zijn voor deze functie. Als je dit niet inziet hoe geschikt ben je dan voor een PR-functie en dan nog wel een bij een mediabedrijf? Dan begrijp je toch weinig van (massa)media en die een beetje begrijpen lijkt me een nogal essentiële voorwaarde voor deze functie. Als zij een schoonmaakster of een administratieve medewerkster zou zijn dan zou het anders zijn, dan zou dit inderdaad geen reden voor ontslag zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |