abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2015 @ 12:48:55 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689690
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Verbieden... verbieden... laat het westen eens tot zich doordringen dat het continu trappen op andermans ziel, niet de bedoeling is. Dáár begint het mee.

[..]

Ja. En dat is nou iets waarvan ik zeg: daarvan kan de moslimcultuur van het westen juist leren.

We kunnen van elkaars cultuur léren. De middenweg zou niet eens zo gek zijn.
Wat kunnen wij in godsnaam van de islamitische cultuur leren? Dat vrouwen hoeren zijn? Dat dieven hun hand moeten kwijtraken? Dat besnijdenis best oké is?
  zondag 15 februari 2015 @ 12:49:15 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149689702
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Aanstoot nemen aan iets wat jouw leven op geen enkele manier beïnvloed, dat is pas helder.
Mijn leven op geen enkele manier beïnvloedt? Wat zit jij nou een partij te neuzelen jongen. Ik zie die mensen toch op TV? Ik hoor die taal toch buiten? Ik lees die taal toch op het web? 'Fuck' dit, 'fuck' dat.

Denk je dat ik hier aan kan ontkomen? Nee.

Jeetje mina zeg, doe niet zo dom.
pi_149689714
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je denkt dat de Arabieren de geneeskunde uit het oosten jatten, heb je er zelf ook niet veel kaas van gegeten.
Grieken, Egyptenaren, Perzen ring a bell? Feit blijft: in cultureel of wetenschappelijk opzicht hebben de arabieren geen reet bijgedragen, behoudens een gewelddadige ideologie en slecht geschreven poesiealbum. Vrijwel alle kennis was ofwel afkomstig van onderworpen volken, ofwel dmv de handel verkregen.
  zondag 15 februari 2015 @ 12:49:48 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149689720
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mijn leven op geen enkele manier beïnvloed? Wat zit jij nou een partij te neuzelen jongen. Ik zie die mensen toch op TV? Ik hoor die taal toch buiten? Ik lees die taal toch op het web? 'Fuck' dit, 'fuck' dat.

Denk je dat ik hier aan kan ontkomen? Nee.

Jeetje mina zeg, doe niet zo dom.
Oh wauw, je bent nog dommer dan ik dacht. Deze discussie heeft geen zin.
pi_149689737
quote:
4s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:30 schreef PizzaMizza het volgende:
Gelukkig zijn moslims zo vriendelijk en doen ze niks. Nee, al die terroristische aanslagen...
Wel even in het perspectief plaatsen; het gros van de Europese Moslims plegen inderdaad geen aanslagen nee. Anders zou het een veel grotere teringzooi zijn in Europa op dit moment. Alleen zijn er net iets teveel enkelen die dat wel doen om noch te ontkennen dat er toch een probleem is. Dat probleem is dat er blijkbaar toch ergens een voedingsbodem ligt dat tot dit soort excessen leidt. En volgens mij is er wel enigzins een kritiek en debat op gang gekomen waarin zowel Moslims als niet-Moslims proberen die voedingsbodem aan te wijzen en te benoemen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 15 februari 2015 @ 12:50:22 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689738
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Grieken, Egyptenaren, Perzen ring a bell? Feit blijft: in cultureel of wetenschappelijk opzicht hebben de arabieren geen reet bijgedragen, behoudens een gewelddadige ideologie en slecht geschreven poesiealbum. Vrijwel alle kennis was ofwel afkomstig van onderworpen volken, ofwel dmv de handel verkregen.
Sinds wanneer wonen de Grieken in het oosten? :')
pi_149689761
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:21 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Hoe komt het dat dit soort foute figuren in die rol kúnnen stappen? Mensen als Aboutaleb, die een ander geluid laten horen, worden bedreigd en uitgejouwd. Maar deze schertsvertoning (en soortgelijke paljassen) heeft daadwerkelijk een aanhang, dus hoeveel medelijden moet je precies met hen hebben?
Hoe kom je erbij dat mensen als Aboutaleb minimale dan wel minder aanhang hebben in vergelijking met mensen als Okay Pala?

En ja, extremisten maken nu eenmaal meer geluid dan niet-extremisten.
  zondag 15 februari 2015 @ 12:51:07 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149689764
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat kunnen wij in godsnaam van de islamitische cultuur leren? Dat vrouwen hoeren zijn? Dat dieven hun hand moeten kwijtraken? Dat besnijdenis best oké is?
Eh nee, dat zeker niet. Daarin ben ik het compleet met je eens.
Wel: ingetogener kleding, respect voor ouderen, zorg voor ouderen, sterke familie-cultuur en tradities (vind ik best belangrijk), geen doorgesnoven samenleving willen. Dat soort dingen.
pi_149689768
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:29 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wel in juridische zin. Of mensen zich beledigt voelen moeten ze helemaal zélf weten, maar of ze ook in juridische zin beledigt zijn, is iets heel anders. En nee, vinden dat Mo een achterlijke woestijnrover was, is géén belediging, dat is slechts een mening. En gelukkig hebben wij hier vrijheid van meningsuiting.
Ok maar dan moet het wel een mate van reciprociteit in zitten. Trouwens er is een beperking op de almachtige vrijheid van meningsuiting. Ook in de juridische zin.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149689790
Hizb ut tahrir. :') :') :') :') :')

Mensen die deze mensen serieus nemen ;( ;( ;( ;(
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 12:51:54 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149689795
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Oh wauw, je bent nog dommer dan ik dacht. Deze discussie heeft geen zin.
Oh gelukkig, dan houdt mijn discussie met jou op. Allemachtig.
pi_149689798
sowieso die hele fascinatie met die profeet... het lijkt wel ziekelijk. bij christenen en jezus vond ik het soms al erg, maar dit is ongeveer factor 1000. jemig man
There are only 151 Pokémon.
  zondag 15 februari 2015 @ 12:52:05 #113
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149689799
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wel: ingetogener kleding, respect voor ouderen, zorg voor ouderen, sterke familie-cultuur en tradities (vind ik best belangrijk), geen doorgesnoven samenleving willen. Dat soort dingen.
Je bedoelt die familiecultuur waarvan de zonen massaal ontsporen en in de zware criminaliteit terechtkomen?
pi_149689803
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, daar gaan we weer. Religie is geen sprookje. Maar goed, daar zijn we het toch nooit over eens.

Overigens: die cartoons van die Hebdo konden mij als gelovige, ook niet bepaald bekoren. Die waren bij mij in de kattenbak geëindigd. Alleen: hier worden dat soort grove dingen door je strot geduwd en is het raar als je zegt: dit vind ik te ver gaan.

Maar ik vond dat dus te ver gaan. En in die zin ben ik het eens met alle mensen die er aanstoot aan hebben genomen.
Nu kun je wel over die cartoons gaan huilen, maar juist door dat te doen heb je alleen maar het tegendeel bereikt; iedereen heeft ze nu kunnen zien. Als men er niet zoveel ophef over had gemaakt en geen aanslagen had gepleegd (dat was al eerder gebeurd), dan was het blaadje failliet gegaan en had men het alleen in kleine kring gezien.

Ik vond de cartoons lelijk en grof, al zaten er wel een paar rake punten in, met name die van een teruggekeerde mo die als ketter werd gezien. Dat mensen steeds radicaler worden en vooral elkaar afslachten was treffend.

Mijn indruk is echter dat de ophef om cartoons juist wordt gebruikt om mensen nog verder op te zetten tegen de Westerse samenleving. Zo krijg je een vicieuze cirkel waar bepaalde mensen blijkbaar op uit zijn. Omdat enige vorm van zelfkritiek, laat staan kritisch denken, in de moslimhoek ver te zoeken zijn weten haatpredikers op deze manier mensen voor hun karretje te spannen.
pi_149689809
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zou een rechter dat wel kunnen? Want waaraan moet hij toetsen?

Art. 137c?

[..]

Maar daar staat eigenlijk niet in 'wanneer' iets opzettelijk beledigend is.
Opzet is wel makkelijk te herkennen hoor.
- Henry de Jouvenel
pi_149689810
maarja voor 'ons ongelovige honden' zal het wel niet te begrijpen zijn.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 15 februari 2015 @ 12:52:43 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149689813
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je bedoelt die familiecultuur waarvan de zonen massaal ontsporen en in de zware criminaliteit terechtkomen?
Jij discussieert niet. Jij neuzelt.
  zondag 15 februari 2015 @ 12:53:29 #118
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149689834
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij discussieert niet. Jij neuzelt.
Jij discussieert ook niet. Jij roept wat en blijft naderhand roepen dat je gelijk hebt.
pi_149689839
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Wel even in het perspectief plaatsen; het gros van de Europese Moslims plegen inderdaad geen aanslagen nee. Anders zou het een veel grotere teringzooi zijn in Europa op dit moment. Alleen zijn er net iets teveel enkelen die dat wel doen om noch te ontkennen dat er toch een probleem is. Dat probleem is dat er blijkbaar toch ergens een voedingsbodem ligt dat tot dit soort excessen leidt. En volgens mij is er wel enigzins een kritiek en debat op gang gekomen waarin zowel Moslims als niet-Moslims proberen die voedingsbodem aan te wijzen en te benoemen.
Die discussies hebben alleen geen enkele nut, aangezien er genoeg andere mensen een podium hebben / krijgen die het tegenovergestelde proberen te bereiken. Of dat nu een Wilders is, of een Hizb ut Tahrir. Dan kan je discussiëren tot je een ons weegt.

Je ziet hier al mensen claimen en roepen dat hetgeen Hizb ut Tahrir roept meteen al het standpunt van 'de moslims is'. Waarom zou jij als moslim uberhaupt nog moeite doen om dat tegen te spreken. Immers, stel je spreekt het vandaag tegen of je neemt er afstand van - de kans is groot dat morgen een andere randdebiel weer iets roept. Begin je weer van voor af aan.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 12:54:13 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149689855
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef drexciya het volgende:

[..]

Nu kun je wel over die cartoons gaan huilen, maar juist door dat te doen heb je alleen maar het tegendeel bereikt; iedereen heeft ze nu kunnen zien. Als men er niet zoveel ophef over had gemaakt en geen aanslagen had gepleegd (dat was al eerder gebeurd), dan was het blaadje failliet gegaan en had men het alleen in kleine kring gezien.
Het gaat er om dat het aanvaardbaar is volgens de westerse normen. En dat vind ik héél bedenkelijk. Zelf vind ik het namelijk onaanvaardbaar. Niet alles wat je denkt hoef je uitvergroot te ventileren. Omdat het intens kwetsend kan zijn.
  zondag 15 februari 2015 @ 12:55:34 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689878
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Fuck dat, ik heb niemand nodig die zulke dingen voor mij bepaalt. Ik bepaal zelf wel hoe ik mij kleed, voor wie ik respect heb, met wie ik een sterke band heb en welke gewoonte ik huldig. Daar heb ik geen cultuur voor nodig.

Dat jij zo'n domme kut bent die zich graag laat vertellen dat ze zich niet als een hoer moet kleden, is jouw probleem. Val mij daar a.u.b. niet mee lastig.
pi_149689900
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kan juist heel goed bepalen wat beledigend is, dan stap je naar de rechter en vraag je het. Je kunt niet bepalen waardoor ze zich beledigd voelen, dat is dus ook niet relevant.
Eisen van een ander dat die zich met je samenleeft maar ondertussen klappen uitdelen werkt niet.
Ja leuk dat hippe ik mag toch alles zeggen wat ik wil en naar mijn persoonlijke mening mag je jezelf zo idioot laten lijken als je zelf wil maar je moet je ook afvragen als mens zijnde, want ja een mens zou de capaciteiten moeten hebben om de gevolgen van een bepaald actie te kunnen overzien, wat bereik ik hiermee?
- Henry de Jouvenel
pi_149689904
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat jij zo'n domme kut bent die zich graag laat vertellen dat ze zich niet als een hoer moet kleden, is jouw probleem. Val mij daar a.u.b. niet mee lastig.
Doe eens even normaal man, opgewonden standje.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 12:57:05 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689910
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die discussies hebben alleen geen enkele nut, aangezien er genoeg andere mensen een podium hebben / krijgen die het tegenovergestelde proberen te bereiken. Of dat nu een Wilders is, of een Hizb ut Tahrir. Dan kan je discussiëren tot je een ons weegt.

Je ziet hier al mensen claimen en roepen dat hetgeen Hizb ut Tahrir roept meteen al het standpunt van 'de moslims is'. Waarom zou jij als moslim uberhaupt nog moeite doen om dat tegen te spreken. Immers, stel je spreekt het vandaag tegen of je neemt er afstand van - de kans is groot dat morgen een andere randdebiel weer iets roept. Begin je weer van voor af aan.
Je zou je uit kunnen spreken om te voorkomen dat alleen de stem van de randdebielen gehoord wordt. Randdebielen blijf je toch houden, wat je ook doet. De vraag is of je ze vrij spel wilt geven of niet.
  zondag 15 februari 2015 @ 12:57:11 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149689912
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fuck dat, ik heb niemand nodig die zulke dingen voor mij bepaalt. Ik bepaal zelf wel hoe ik mij kleed, voor wie ik respect heb, met wie ik een sterke band heb en welke gewoonte ik huldig. Daar heb ik geen cultuur voor nodig.

Kijk, dit is dus precies de mentaliteit waar ik zo'n grafhekel aan heb. 'Ik doe wat ik wil en flikker maar op als het je niet bevalt'.

En kijk eens hoe je me staat te beledigen...

Bedankt voor het zó treffend verwoorden van wat er m.i. mis is met de westerse cultuur.
pi_149689926
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je zou je uit kunnen spreken om te voorkomen dat alleen de stem van de randdebielen gehoord wordt. Randdebielen blijf je toch houden, wat je ook doet. De vraag is of je ze vrij spel wilt geven of niet.
Nee hoor, want in andere topics is al genoeg bewezen dat de stem van louter randdebielen gehoord wordt. Je uitspreken heeft geen enkele nut, niets, nada noppes. Men wil alleen randdebielen horen, dus dan krijgen ze ook randdebielen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 12:58:23 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689933
quote:
13s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man, opgewonden standje.
Ik kan er slecht tegen als anderen denken te mogen vertellen hoe iemand zich moet kleden. Vind jij dat wel oké dan?
pi_149689935
zo gemeen tegen Boca_Raton ;(
  zondag 15 februari 2015 @ 12:59:24 #129
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689957
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kijk, dit is dus precies de mentaliteit waar ik zo'n grafhekel aan heb. 'Ik doe wat ik wil en flikker maar op als het je niet bevalt'.

En kijk eens hoe je me staat te beledigen...

Bedankt voor het zó treffend verwoorden van wat er m.i. mis is met de westerse cultuur.
Heb jij er last van als ik zo doe? Nee.
Heb ik er last van als jij gaat bepalen wat ik mag doen? Ja.

Wie is er hier nu fout bezig? (Hint: ik ben het niet.)
  zondag 15 februari 2015 @ 12:59:40 #130
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689960
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, want in andere topics is al genoeg bewezen dat de stem van louter randdebielen gehoord wordt. Je uitspreken heeft geen enkele nut, niets, nada noppes. Men wil alleen randdebielen horen, dus dan krijgen ze ook randdebielen.
Nou, dan heb je een mooi podium gekregen.
pi_149689975
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Tut, tut, niet zo generaliseren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_149689977
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan er slecht tegen als anderen denken te mogen vertellen hoe iemand zich moet kleden. Vind jij dat wel oké dan?
Ach jij legt weer andere zaken op aan anderen, althans dat zou je willen - in dat opzicht zie ik geen verschil.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149689981
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, gelijk maar beginnen over of ik iets wel of niet snap, vind ik nogal aanmatigend overkomen. Een discussie voeren is niet per definitie iemand iets laten 'snappen'.

De westerse mentaliteit is niet altijd benijdenswaardig. Onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' wordt de meest grove troep de wereld in geslingerd. Nou, daar ben ik blij mee zeg! NOT.
Het verschil is dat jij mag vinden wat je vind en dat je - beschermd juist door die westerse mentaliteit - niet bang hoeft te zijn voor vervolging of geweld, omdat je iets vind. En ja, daar ben IK in ieder geval héél erg blij mee!

Ooit werd het als "fout" beoordeeld, de gedachte/mening dat de aarde om de zon draait ipv andersom. Oftewel, wat jij als de meest grove troep beoordeelt, kan wel eens de aanzet bevatten tot verdere kennis of het zaadje vormen voor een andere "waarheid". Wie ben jij eigenlijk, wat maakt jou nou zo speciaal en waarom moet jouw mening zwaarder wegen dan die van een ander (niet persoonlijk bedoeld, maar bij wijze van spreken).
pi_149689991
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:58 schreef jamesdeen het volgende:
zo gemeen tegen Boca_Raton ;(
  zondag 15 februari 2015 @ 13:01:29 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149689996
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ach jij legt weer andere zaken op aan anderen, althans dat zou je willen - in dat opzicht zie ik geen verschil.
Zoals wat?
pi_149690007
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, dan heb je een mooi podium gekregen.
Ik hoef geen podium - laat de autochtonen die het allemaal zo goed weten lekker monologen voeren over hoe slecht moslims wel niet zijn. Dat is de oplossing immers toch? Kunnen ze voorbeelden aanhalen van Hizb ut Tahrir enzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690024
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:29 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Blablabla.
Wat nou blablabla? Hij heeft gewoon een punt.
pi_149690034
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals wat?
Zoals minder religieuzen, of minder religie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690038
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Onzin. Uitgevonden door de Grieken, door Grieks sprekende Christenen verspreid naar het Midden-Oosten en daar verder uitgewerkt. Niks met Islam an sich te maken. Ook is Europa de Islamitische wereld al in de dertiende eeuw voorbijgestreefd qua publicaties, dus om nog te teren op iets van bijna 1000 jaar geleden is best sad :')
Heb je het over astronomie? Dat is zeer zeker niet door de Grieken uitgevonden.

Grieken hebben wel leningen uitgevonden.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:03:38 #140
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690053
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik hoef geen podium - laat de autochtonen die het allemaal zo goed weten lekker monologen voeren over hoe slecht moslims wel niet zijn. Dat is de oplossing immers toch? Kunnen ze voorbeelden aanhalen van Hizb ut Tahrir enzo.
Veel keuze hebben ze niet, als de gematigden allemaal hun mond houden om de een of andere reden.
pi_149690070
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Veel keuze hebben ze niet, als de gematigden allemaal hun mond houden om de een of andere reden.
Om de reden die ik aangeef. En inderdaad, veel keuze hebben ze niet en gaan ze ook niet krijgen. Moeten ze maar leren op een normale manier met mensen om te gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 13:04:32 #142
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690074
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals minder religieuzen, of minder religie.
Ik wil religie of religieuzen niet verbieden hoor. En ik wil ook niemand vertellen wat ze wel en niet mogen geloven.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:04:56 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690084
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Om de reden die ik aangeef. En inderdaad, veel keuze hebben ze niet en gaan ze ook niet krijgen. Moeten ze maar leren op een normale manier met mensen om te gaan.
Heb je het nu over moslims of over westerlingen?
pi_149690090
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wil religie of religieuzen niet verbieden hoor. En ik wil ook niemand vertellen wat ze wel en niet mogen geloven.
Oh dat doe je wel degelijk. Zie de eerste post op deze pagina.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690096
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb je het nu over moslims of over westerlingen?
Kunnen moslims geen westerlingen zijn? :')
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 13:05:40 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690097
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:00 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij mag vinden wat je vind en dat je - beschermd juist door die westerse mentaliteit - niet bang hoeft te zijn voor vervolging of geweld, omdat je iets vind. En ja, daar ben IK in ieder geval héél erg blij mee!
Oh, helemaal eens. Absoluut. Het wordt alleen wat ánders als je daar misbruik van maakt en onder het mom van 'meningsuiting' anderen stelselmatig op hun ziel gaat trappen. Dus bijvoorbeeld religie beledigen juist om het beledigen. Niet omdat je er anders over denkt.
quote:
Ooit werd het als "fout" beoordeeld, de gedachte/mening dat de aarde om de zon draait ipv andersom. Oftewel, wat jij als de meest grove troep beoordeelt, kan wel eens de aanzet bevatten tot verdere kennis of het zaadje vormen voor een andere "waarheid". Wie ben jij eigenlijk, wat maakt jou nou zo speciaal en waarom moet jouw mening zwaarder wegen dan die van een ander (niet persoonlijk bedoeld, maar bij wijze van spreken).
Is een goeie vraag.

Ehm.... omgangsvormen bijvoorbeeld. Beleefdheid vind ik belangrijk. Daarmee kwets je anderen niet en hou je de boel aangenaam. Ik vind dat belangrijk. Respectvol reageren. Zorg voor kwetsbare mensen (ouderen bijvoorbeeld). Ik zie de meerwaarde niet van grof zijn, van straat-porno, van egoïsme, van agressieve muziek. Ik vind het schadelijk. Hard ook.
pi_149690122
quote:
'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Wie vraagt dat dan? Het is hier geen dictatuur hoor. Als je ergens niet bij wil horen, dan mag dat gewoon. Iedereen mag zijn eigen vrienden uitkiezen.
pi_149690138
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wie vraagt dat dan? Het is hier geen dictatuur hoor. Als je ergens niet bij wil horen, dan mag dat gewoon. Iedereen mag zijn eigen vrienden uitkiezen.
Onder het mom van you are either with us or against us?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690153
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is ook fantastisch. Alleen zijn hier dingen normaal die ik idioot vind. Neem rap-muziek. Daar zit me toch een partij agressiviteit in. En dat wordt gewoon in je gezicht geblaft. Gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je iemand 50 keer 'motherfucker' danwel 'bitch' noemt! Is toch krankzinnig?

Maar dat is hier normaal. 8)7
Ik vind rapmuziek ook niks. Sterker nog, ik beschouw rap niet eens als muziek, maar als wat dom - vaak slecht hoorbaar - gewauwel in uiterst slecht taalgebruik. Het gebrek aan taalbeheersing druipt er van alle kanten af. Zozeer dat ik me eerder zou schamen voor dat gepruttel, dan dat ik het zou overnemen. Maar het allermooiste van het leven hier is: ik mag dit vinden en ik hoef er niet naar te luisteren.
pi_149690160
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onder het mom van you are either with us or against us?
Nee hoor. In het kader van 'als je het niet wil zien, zoek het dan niet op'.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:08:15 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690162
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh dat doe je wel degelijk. Zie de eerste post op deze pagina.
Ik lees daar niets over mogen. Alleen dat zulke opvattingen achterlijk zijn. Dat betekent niet dat je ze niet mag hebben hoor.
pi_149690175
Het is goed dat moslims zich zorgen maken. Misschien gaan ze dan binnenkort allemaal wel weg.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:08:58 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690184
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kunnen moslims geen westerlingen zijn? :')
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Maar goed, om het anders te formuleren: heb je het nu over moslims of autochtonen?
pi_149690193
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:07 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik vind rapmuziek ook niks. Sterker nog, ik beschouw rap niet eens als muziek, maar als wat dom - vaak slecht hoorbaar - gewauwel in uiterst slecht taalgebruik. Het gebrek aan taalbeheersing druipt er van alle kanten af. Zozeer dat ik me eerder zou schamen voor dat gepruttel, dan dat ik het zou overnemen. Maar het allermooiste van het leven hier is: ik mag dit vinden en ik hoef er niet naar te luisteren.
Slecht voorbeeld - aangezien ik weet dat je een tyfushekel hebt aan Marokkanen heb ik wel een ander pakkend voorbeeld:

Een bontkraagmarokkaantje die fluit en hé meisje roept - en (semi) beledigende zaken roept. En dat dan continu, iedere dag, de hele dag.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690203
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. In het kader van 'als je het niet wil zien, zoek het dan niet op'.
Punt is dat dat niet werkt in open samenleving als deze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690205
Misschien gaan ze nu beter hun best doen op school.
Conscience do cost.
pi_149690208
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:37 schreef stopnaald het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid, als die niet absoluut is.
Je mag juist blij zijn dat deze niet absoluut is. En dat moeten we ook niet willen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_149690213
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik lees daar niets over mogen. Alleen dat zulke opvattingen achterlijk zijn. Dat betekent niet dat je ze niet mag hebben hoor.
Ik lees dat jij even bepaalt dat moslims allemaal zulke opvattingen hebben kennelijk - of dat alle genoemde opvattingen in de islamitisch cultuur uiterst gebruikelijk zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690214
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat maakt hun RELIGIE dus wél minder belangrijk, totaal onbelangrijk zelfs. Want het was niet omdát ze moslim waren, maar eerder dankzij, dat ze hun ontdekkingen konden doen. Het is volkomen waar dat de islam minder beperkingen oplegde aan wetenschappers dan de kerk, maar dat er beperkingen waren, dat staat zonder meer vast.

En je vergelijking met Einstein slaat ook nergens op, aangezien Einstein alle vrijheid had om te werken en nooit door dogma's is beperkt.
Deze post snap ik echt niet. Je praat over zaken die er niet toe doen, althans, voor mij niet logisch zijn. Ik zeg alleen dat Moslims veel hebben bijgedragen aan de wetenschap, beperkt of niet beperkt door geloof.

En ik ontkrachtte louter de stelling dat het niet zoveel voorstelde doordat ze ideeën kregen aangeleverd van andere wetenschappers middels het voorbeeld van Einstein die zonder Lorentz waarschijnlijk nooit tot zijn relativiteitstheorie was gekomen.

That's all.
I feel kinda Locrian today
pi_149690221
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld - aangezien ik weet dat je een tyfushekel hebt aan Marokkanen heb ik wel een ander pakkend voorbeeld:

Een bontkraagmarokkaantje die fluit en hé meisje roept - en (semi) beledigende zaken roept. En dat dan continu, iedere dag, de hele dag.
Net zoals er constant allerlei mensen moslims op straat naroepen dat hun profeet een pedofiel is?
pi_149690229
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
Ze hebben wel nut. Als je kijkt vanaf de moord op van Gogh en laatst Parijs zie je zeker dat er volwassener en genuanceerder wordt omgesprongen met de problematiek en vooral het analyseren van het probleem. Er wordt niet meer stelstelmatig ontkent maar anderzijds ook minder snel gezegd dat "alle Moslims terroristen zijn" of de "gehele Islam enkel en alleen terreur is".

Door zowel Moslims als niet-Moslims worden zaken benoemd die een voedingsbodem kunnen geven - in hun opinie - aan dit soort terreurdaden. FOKforum en zeker dit soort topics zijn geen hele goede afspiegeling wat dit betreft. En ook onder prominente en belangrijke Moslims in de Nederlandse gemeenschap is er meer zelfkritiek dan het geval was ten tijde van van Gogh's moord. Denk aan Yassin el-Forkani die aangeeft dat Moslims bepaalde opvattingen en concepten die langer breed gedeeld werden kritisch moeten herbekijken omdat het een voedingsbodem kan geven aan Syriegangers etc etc. Anderzijds heb je ook niet-Moslim opiniemakers die weldegelijk legitieme kritiek hebben op aspecten van de Islam en/of Moslims en dat ook uiten maar wel met oog voor nuance. En dat is belangrijk en zoals ik het zie zeker wel een vooruitgang vergeleken bij het Theo van Gogh-tijdperk. Want het feit blijft dat het gros van de Moslims in NL bijv gewoon normale mensen zijn die niet staan te juichen als in Kopenhagen weer een synagoge wordt aangevallen of een Coulibaly zijn geweer leegt op bezoekers van een joodse supermarkt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_149690235
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wist je dat dergelijk gedrag onder aanranding valt en eigenlijk strafbaar is?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:11:36 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690241
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik lees dat jij even bepaalt dat moslims allemaal zulke opvattingen hebben.
En wat is dan precies de relevantie daarvan? Dat ik vind dat moslims die opvattingen moeten hebben? Dat is namelijk niet zo.
pi_149690244
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Punt is dat dat niet werkt in open samenleving als deze.
Waarom niet? Je moest vrij veel moeite doen om met dergelijke cartoons te kunnen zien, totdat ze door moslimextremisten in het centrum van de belangstelling geplaatst werden.
pi_149690250
Ik maakte me ook zorgen over m'n toekomst in Nederland. Ik ben derhalve vertrokken, maar Nederland is wel m'n eigen land, dus moslims, trek je conclusies en vertrek.
pi_149690262
quote:
13s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:48 schreef Geralt het volgende:
Echt ongelofelijk dat ze met geen enkel woord hun steun aan de nabestaanden uitspreken en zich openlijk distantiëren van de aanslagen die gepleegd worden door moslims. Nee het gaat over een paar tekeningetjes en hoe erg dat wel niet is.

Vertel dat eens aan de kinderen van al die onschuldige slachtoffers. Dat papa en/of mama dood geschoten zijn omdat iemand een tekeningetje had gemaakt en dat daarom de dader boos was en dat het dus terecht was dat ze finaal kapot geschoten werden.

Godsklere man. Weer lekker in de slachtofferrol. Achterlijke klapmongool. :r :r :r
Dit ja.. en users als Xa1pt en Ceberut moeten die idioten nog verdedigen ook, wat hen automatisch ook tot ontzettende randdebielen omdoopt.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:12:46 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690266
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:07 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het feit dat je er niet naar hoeft te luisteren vind ik niet bepalend voor of het nou wenselijk is of niet. Stel dat je kinderen hebt. Ik noem maar wat. Die zetten de TV aan, ze zijn drie jaar of zo, en het eerste wat ze zien zijn figuren die zich het schimpschompes schelden recht in je gezicht. Zó agressief dat je er bijna de kat van gaat slaan.

Vind jij dat goed voor kinderen? Vind jij dat een aanwinst voor de maatschappij? Of zou deze muziek ook kunnen bestaan zónder al die grove woorden?

Volgens mij zijn we murw. Ik vraag me af of we nog wel dóór hebben wat er eigenlijk allemaal voor een rotzooi uitgezonden wordt. Of wat je om je heen ziet.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:13:23 #168
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149690282
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje waar het probleem zit denk ik.

Zij voelen dat inderdaad zo, tegenstanders zien juist het verbieden van beledigen als onderdrukking.

Lijkt mij moeilijk om dit probleem op te lossen...
Volgens Rawls moet je dit beoordelen vanachter een sluier van onwetendheid. Stel dat je niet weet wie je in de wereld bent. Je weet dus ook niet of je een religie aanhangt, of niet. Wat is beter:
1. Als gelovigen leven in een land dat geen staatsgodsdienst heeft, maar vrijheid van geloof.
2. Leven als ongelovigen in een land dat wel een staatsgodsdienst heeft, waarnaar je je moet voegen.

Omdat je niet weet wie je bent, telt hier alleen dat je in de 1e situatie niet wordt gedwongen iets te vinden wat je niet vindt, en in de 2e situatie wel.

Situatie 1 is dus niet onderdrukkend.
The view from nowhere.
pi_149690286
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:12 schreef niels0 het volgende:
Ik maakte me ook zorgen over m'n toekomst in Nederland. Ik ben derhalve vertrokken, maar Nederland is wel m'n eigen land, dus moslims, trek je conclusies en vertrek.
Waarom maakte je je zorgen en waar ben je heen gegaan?
pi_149690299
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind hetzelfde van de Bijbel. Als iemand dat voorleest, krijg je als ongelovige wel 50 keer te horen dat je vreselijk slecht bent en het verdient om voor eeuwig gemarteld te worden. Voor de Koran idem. Oh, en mijn moeder is minderwaardig omdat ze een vrouw is.

Moeten we de Bijbel en de Koran dan ook maar verbieden?
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Aloulu het volgende:

[..]

En dat is goed. Maar als je daar beperkingen op legt, gaat er never nooit niet een oplossing komen.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:14:11 #171
176916 Karrs
2007-2017
pi_149690302
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje waar het probleem zit denk ik.

Zij voelen dat inderdaad zo, tegenstanders zien juist het verbieden van beledigen als onderdrukking.

Lijkt mij moeilijk om dit probleem op te lossen...
Nee, hoor.

De vrijheid van meningsuiting staat bovenaan en als dat niet strookt met zijn opvattingen, dan gaat hij maar weg.

Dat is toch niet zo moeilijk :?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 15 februari 2015 @ 13:14:40 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690311
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het feit dat je er niet naar hoeft te luisteren vind ik niet bepalend voor of het nou wenselijk is of niet. Stel dat je kinderen hebt. Ik noem maar wat. Die zetten de TV aan, ze zijn drie jaar of zo, en het eerste wat ze zien zijn figuren die zich het schimpschompes schelden recht in je gezicht. Zó agressief dat je er bijna de kat van gaat slaan.

Vind jij dat goed voor kinderen? Vind jij dat een aanwinst voor de maatschappij? Of zou deze muziek ook kunnen bestaan zónder al die grove woorden?

Volgens mij zijn we murw. Ik vraag me af of we nog wel dóór hebben wat er eigenlijk allemaal voor een rotzooi uitgezonden wordt. Of wat je om je heen ziet.
Nee, dan kun je beter je kinderen naar zondagsschool sturen. Daar leren ze allemaal goede dingen, zoals dat genocide plegen soms best oké is en dat je je oog moet uitsteken als je een vrouw knap vindt.
pi_149690312
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sinds wanneer wonen de Grieken in het oosten? :')
Alexander de Grote ring a bell?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:15:45 #174
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690337
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dan kun je beter je kinderen naar zondagsschool sturen. Daar leren ze allemaal goede dingen, zoals dat genocide plegen soms best oké is en dat je je oog moet uitsteken als je een vrouw knap vindt.
Jij wilt niet van anderen leren Ser. Jij denkt volgens mij dat jij helemaal alles weet. Jij bent uitgeleerd. Er kan een slotje op Ser_Ciappelletto.

Toch?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:15:47 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690339
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:14 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Alexander de Grote kwam uit Macedonië...
pi_149690341
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:11 schreef Aloulu het volgende:
Ze hebben wel nut. Als je kijkt vanaf de moord op van Gogh en laatst Parijs zie je zeker dat er volwassener en genuanceerder wordt omgesprongen met de problematiek en vooral het analyseren van het probleem. Er wordt niet meer stelstelmatig ontkent maar anderzijds ook minder snel gezegd dat "alle Moslims terroristen zijn" of de "gehele Islam enkel en alleen terreur is".
Ik weet niet waar jij in het debat hebt gezeten, maar moslims werden bijna gedwongen om überhaupt een stelling in te nemen. Dat lijkt mij alles behalve genuanceerd. Om nog maar te zwijgen over het feit dat een politieke partij die moslims grondrechten wilt ontnemen praktisch bovenaan staat in de peilingen. Het algehele debat is uitermate vergiftigd geraakt.

quote:
Door zowel Moslims als niet-Moslims worden zaken benoemd die een voedingsbodem kunnen geven - in hun opinie - aan dit soort terreurdaden. FOKforum en zeker dit soort topics zijn geen hele goede afspiegeling wat dit betreft. En ook onder prominente en belangrijke Moslims in de Nederlandse gemeenschap is er meer zelfkritiek dan het geval was ten tijde van van Gogh's moord. Denk aan Yassin el-Forkani die aangeeft dat Moslims bepaalde opvattingen en concepten die langer breed gedeeld werden kritisch moeten herbekijken omdat het een voedingsbodem kan geven aan Syriegangers etc etc. Anderzijds heb je ook niet-Moslim opiniemakers die weldegelijk legitieme kritiek hebben op aspecten van de Islam en/of Moslims en dat ook uiten maar wel met oog voor nuance. En dat is belangrijk en zoals ik het zie zeker wel een vooruitgang vergeleken bij het Theo van Gogh-tijdperk. Want het feit blijft dat het gros van de Moslims in NL bijv gewoon normale mensen zijn die niet staan te juichen als in Kopenhagen weer een synagoge wordt aangevallen of een Coulibaly zijn geweer leegt op bezoekers van een joodse supermarkt.
Volgens mij leef je in een parallel universum wat dat betreft. Zeker binnen de moslimgemeenschap zie ik positieve ontwikkelingen, echter aan de andere kant van de discussietafel zie ik eerder een tegenovergestelde beweging. Dat blijkt onder meer uit de opkomst van de PVV. Ik zie een enorme radicalisering en dat uit zich ook op fora als deze. Dat ontkennen is uitermate gevaarlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690349
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom maakte je je zorgen en waar ben je heen gegaan?
De hufterigheid, het tokkiegehalte en de criminaliteitscijfers beginnen verontrustend te worden. Ik ben vertrokken naar Oostende, Belgie. Daar blijf ik nog een tijdje en dan wordt het Denemarken. Ik heb daar eerder gewoond.

Ik vind de zorg voor ouderen en de sociale zekerheid in Nederland ook op een hellend vlak staan. Het wordt alleen maar slechter.
pi_149690351
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En wat is dan precies de relevantie daarvan? Dat ik vind dat moslims die opvattingen moeten hebben? Dat is namelijk niet zo.
Kennelijk wel - anders stel je het niet zo hard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690360
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Maar goed, om het anders te formuleren: heb je het nu over moslims of autochtonen?
Autochtonen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690365
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:14 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat een baas was dat _O_
I feel kinda Locrian today
pi_149690372
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Net zoals er constant allerlei mensen moslims op straat naroepen dat hun profeet een pedofiel is?
Moslims worden overal daarmee geconfronteerd. In de krant, op TV, in de politiek en op het internet.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 13:17:25 #182
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690380
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij wilt niet van anderen leren Ser. Jij denkt volgens mij dat jij helemaal alles weet. Jij bent uitgeleerd. Er kan een slotje op Ser_Ciappelletto.

Toch?
Ah, daar komen de ad hominems weer. Gelukkig, ik was al even bang.

Begrijp je niet wat ik wil zeggen met die posts? Namelijk dat er altijd wel iemand is die beledigd kan zijn door deze of gene uiting. Als we dan gaan zeggen: "Mensen, doe of zeg niets onfatsoenlijks", kunnen we niets meer doen.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:17:42 #183
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_149690388
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:13 schreef Smack10 het volgende:
Volgens Pala worden moslims stelselmatig beledigd en gekrenkt: 'Maar wat zegt de Nederlandse staat wederom? Die schaart het onder vrijheid van meningsuiting'.
Dat komt omdat het vrijheid van meningsuiting is! 8)7

Omgekeerde wereld dit. Verschrikkelijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_149690392
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:12 schreef niels0 het volgende:
Gelijk heb je! Dit land gaat langzaam maar zeker helemaal naar de klote. En voor en groot deel komt dit doordat we ooit zo stom geweest zijn om moslims te importeren.
pi_149690396
quote:

[..]

Verbieden... verbieden... laat het westen eens tot zich doordringen dat het continu trappen op andermans ziel, niet de bedoeling is. Dáár begint het mee.

[..]

Ja. En dat is nou iets waarvan ik zeg: daarvan kan de moslimcultuur van het westen juist leren.

Onzin.
Je zou allicht 5-10% naar de moslimkant kunnen gaan, qua bijvoorbeeld kleding die wel weer íets netter mag. Het grootste deel van hun normen en waarden zijn gewoon regelrecht verwerpelijk en ondergeschikt aan de onze.

Anti-homoseksualiteit, het verheerlijken van geweld, groepsgedrag, familie-eer, vrouwen compleet als inferieur beschouwen , in het algemeen andersdenkenden niet respecteren, het tegenwerken van de wetenschap en onderwijs ga zo maar door.

Je kan gewoon de universele verklaring van de rechten van de mens aflopen op punten waar zij tegenin gaan. http://www.ohchr.org/en/udhr/pages/Language.aspx?LangID=dut
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_149690406
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:14 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, hoor.

De vrijheid van meningsuiting staat bovenaan en als dat niet strookt met zijn opvattingen, dan gaat hij maar weg.

Dat is toch niet zo moeilijk :?
Nee hoor, dat is tegen de vrijheid van meningsuiting. Waarom zou hij weg moeten gaan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149690409
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moslims worden overal daarmee geconfronteerd. In de krant, op TV, in de politiek en op het internet.
Ik lees twee kranten en ik heb in geen van beide ooit zoiets gelezen. Op internet zoek je het zelf op en over wat zoal op tv te vinden is weet ik niet. Ik kijk maar naar een paar programma's.

Maar goed, wat stel je voor?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:19:23 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690420
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ah, daar komen de ad hominems weer. Gelukkig, ik was al even bang.

Begrijp je niet wat ik wil zeggen met die posts? Namelijk dat er altijd wel iemand is die beledigd kan zijn door deze of gene uiting. Als we dan gaan zeggen: "Mensen, doe of zeg niets onfatsoenlijks", kunnen we niets meer doen.
Fatsoensnormen. Zoek dat begrip eens op.

Dat is wat ik bedoel.
pi_149690426
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat mensen als Aboutaleb minimale dan wel minder aanhang hebben in vergelijking met mensen als Okay Pala?

En ja, extremisten maken nu eenmaal meer geluid dan niet-extremisten.
Ik heb tot nog toe geen demonstratie gezien van groepen moslims die luidkeels hun steun betuigen aan Aboutaleb en zijn mening. Wel zie ik meermaals groepen moslims die demonstratief tegen Aboutaleb zijn mening ageren.

Heeft Aboutaleb een aanhang onder moslims? Geen idee, ik zie of hoor ze nooit. Dat betekent niet dat ze er niet zijn, maar ze zijn niet te zien en niet te horen. Ogenschijnlijk staat Aboutaleb redelijk alleen als het gaat om moslims.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:19:53 #190
53267 TC03
pi_149690428
quote:

[..]

Ben je gek in je hoofd? Eigenlijk wel.

Onze cultuur: vrijheid, tolerantie, respect voor het individu. Islamitische cultuur: onderdrukking, geen respect voor andersdenken.

Waar wil je dat we precies van leren?

Een middenweg betekent niks anders het opgeven van onze vrijheden. Onze cultuur is in het fundament perfect: vrijheid voor iedereen. Waarom stoppen met perfectie?
pi_149690434
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik lees twee kranten en ik heb in geen van beide ooit zoiets gelezen. Op internet zoek je het zelf op en over wat zoal op tv te vinden is weet ik niet. Ik kijk maar naar een paar programma's.

Maar goed, wat stel je voor?
Ik stel helemaal niets voor, gewoon lekker het debat blijven voeren zoals je dat gewend bent. Moslims tot op het bot beledigen, als onmensen framen of als terrorist. Of als vrouwenonderdrukkers, of als barbaren. Ik denk dat de oplossing van het probleem dan niet snel op zich laat wachten. Toch?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 15 februari 2015 @ 13:20:18 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690436
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kennelijk wel - anders stel je het niet zo hard.
Nee, ik hoop juist dat moslims die opvattingen laten vallen. Als alle moslims de mensonvriendelijke kantjes van hun religie (vrouwenhaat, homohaat, etc.) zouden laten vallen, zou ik erg blij zijn. Sommigen hebben dat al gedaan, daar ben ik blij mee. Anderen nog niet, daar ben ik minder blij mee.

Voor de duidelijkheid: ze moeten die niet laten vallen. Ze mogen gerust vinden dat vrouwen minderwaardig zijn en dat homo's dood moeten (zolang ze daar maar niet naar handelen). Het is hun feestje.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:20:31 #193
53267 TC03
pi_149690443
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Fatsoensnormen. Zoek dat begrip eens op.

Dat is wat ik bedoel.
Wat is er fatsoenlijk aan de vrijheid van meningsuiting ter discussie stellen, zoals die ene moslim in de OP doet? :o
pi_149690444
Vrede op aarde
  zondag 15 februari 2015 @ 13:20:50 #195
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690447
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ben je gek in je hoofd? Eigenlijk wel.

Onze cultuur: vrijheid, tolerantie, respect voor het individu. Islamitische cultuur: onderdrukking, geen respect voor andersdenken.

Waar wil je dat we precies van leren?

Een middenweg betekent niks anders het opgeven van onze vrijheden. Onze cultuur is in het fundament perfect: vrijheid voor iedereen. Waarom stoppen met perfectie?
Onze cultuur perfect? Ik dacht het niet! Lees terug wat ik over 'onze cultuur' vind.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:21:32 #196
53267 TC03
pi_149690458
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Onze cultuur perfect? Ik dacht het niet! Lees terug wat ik over 'onze cultuur' vind.
Welke post bedoel je precies?
  zondag 15 februari 2015 @ 13:21:46 #197
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690465
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:20 schreef Szikha het volgende:
Vrede op aarde
Het is niet altijd even aangenaam, deze cultuur-clashes maar wel noodzakelijk. Dat is de enige manier om twee culturen te laten samensmelten.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:21:50 #198
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149690466
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Autochtonen.
Denk je oprecht dat het probleem is dat sommige autochtonen zich niet kunnen gedragen? Of zou het probleem toch liggen bij moslims als die in de OP, die extreem negatief reageren op iedere kritiek?

Ik denk het tweede.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:22:21 #199
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149690476
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Welke post bedoel je precies?
Doe maar even nummer 125.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:22:36 #200
53267 TC03
pi_149690480
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is niet altijd even aangenaam, deze cultuur-clashes maar wel noodzakelijk. Dat is de enige manier om twee culturen te laten samensmelten.
In onze cultuur is vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting. Elke religie kan hier moeiteloos samensmelten, tenzij je als religie niet om kan gaan met vrijheid. Dus dan ligt het probleem bij de religie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')